שיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה הוא היכולת לנצל את שהותם של המבקרים באתרך באופן מיטבי. מה שאומר, שאם עד היום גולשים נכנסו אליך לאתר, הסתובבו מספר שניות ויצאו – לא עוד.

המטרה של שיפור יחסי ההמרה היא להגדיל את מס' הפעולות שאתה רוצה שהגולשים יעשו, לדוגמא: יצרו עמך קשר על ידי מילוי טופס יצירת הקשר באתר או לחילופין יפנו אליך בשיחה טלפונית, ימשיכו להסתובב באתרך ולצפות בדפים, יורידו אפליקציות. יקנו באתר וכדומה. בקיצור – קידמתם את האתר, הגיע הזמן שהוא יקדם אתכם.

אתם בטח שואלים את עצמכם לפי מה אנחנו מודדים יחסי המרה ומה עושים בנידון?

יחס ההמרה נמדד באחוזים, למשל – אם נכנסו לאתר שלך 100 גולשים ורק אחד מתוכם פנה אליך, יחס ההמרה הינו 1%.

יש לבצע מעקב שוטף ולבדוק שהאתר שלך אכן משיג את המטרות כפי שתכננתם כדי לא להפסיד לקוחות, וכמובן לבצע בדיקות ושינויים על מנת לראות תוצאות טובות יותר.

הגיע הזמן לממש את הפוטנציאל של האתר שלכם, אתם לא חושבים?
שיפור יחס המרה בא לידי ביטוי בכל חלק קטן באתר שלך, החל מהכפתור הכי קטן, עד לתוכן, תמונה, וידאו, טופס צור קשר, הכל! לצערנו, לא קיימת עדיין נוסחת קסם שמשפרת בעצמה את אחוז ההמרה. אז איך עושים את זה אתם שואלים?

  • זיהוי המכשולים – זה יכול להתבטא בתוכן וטכניקות שכנוע חלשות, ניווט לא תקין בין דפי אתר או דפים שאינם רלוונטיים, חוסר קריאה לפעולה, חווית משתמש לא טובה, או עיצוב שלא בא בטוב לגולש בעין.
  • מחקר מעמיק – אנו חייבים להבין את צרכי הגולשים, אנו מבצעים מחקר מעמיק באמצעות מגוון כלים ושיטות מחקר על מנת להגיע למסקנות משמעותיות שיגלו לנו אילו שינויים יש לבצע באתר כדי לשפר את יחס ההמרה. אנו בוחנים את המקור לכניסת האתר, באילו חלקים באתר הגולשים מתמקדים הכי הרבה, מה גורם לעזיבתם ועל אילו כפתורים הם מקליקים, ויש עוד המון שאלות בדרך.
  • A/B Testing – אנו בונים מספר גרסאות של אותו הדף ומתחילים במחזורי ניסוי לגולשים דף אחר בכל פעם בצורה אקראית ובוחנים את התנהגותם, מכאן כבר קל לראות איזה גרסה טובה וממירה יותר.
  • מפות חום – מאפשרות לנו לזהות את תנועות העכבר של הגולשים ואת האזורים החמים מבחינת לחיצות, כלומר כמה קליקים האזור קיבל. כך נוכל לוודא שהגולשים לחצו היכן שתכננו, ואילו חומרים מושכים אותם יותר.
  • מפות חום – מאפשרות לנו לזהות את תנועות העכבר של הגולשים ואת האזורים החמים מבחינת לחיצות, כלומר כמה קליקים האזור קיבל. כך נוכל לוודא שהגולשים לחצו היכן שתכננו, ואילו חומרים מושכים אותם יותר.
  • הטמעת נתונים ומעקב – מאפשרות לנו לזהות את תנועות העכבר של הגולשים ואת האזורים החמים מבחינת לחיצות, כלומר כמה קליקים האזור קיבל. כך נוכל לוודא שהגולשים לחצו היכן שתכננו, ואילו חומרים מושכים אותם יותר.

ישנם עוד כלים רבים לנתח את האתר, כמו ביצוע סקרים ושאלונים המוצגים ישירות לגולשים והם נותנים לנו פידבק ישיר. יש אפשרות להשתמש באנליטיקס היקר שדרכו ניתן לראות מספרים מדויקים על הגולשים באתר שלנו, את זמני השהייה שלהם בכל עמוד, כמה נטשו אותו ותוך כמה זמן, ועוד… חשוב לציין שלא תמיד יש עניין גדול מאחורי הדבר, לעתים זה יכול להיות משהו מזערי שמצריך שינוי קטן בדרך להמרה טובה