אוטומציה
מהי אוטומציה בשיווק ואיך היא יכולה לעזור לכם למנף את הפעילות העסקית שלכם? כל התשובות והכלים המומלצים ביותר לאוטומציית השיווק, שישפרו את ניצול הזמן והתוצאות שלכם, בכתבה הבאה.
מנהל חנות, עסק, מותג או פועל בדיגיטל?
הגיע הזמן שתשמע על Marketing Automation.
עד לפני כמה שנים רוב העסקים והמותגים התמקדו בשיטות הפרסום המסורתיות – כמו רדיו או טלוויזיה – בהן למפרסמים יש השפעה נמוכה מאוד על הקהל אליו ייחשפו. כלומר, אין להם כמעט שום אפשרות לשלוט על מאפייני הצופים שייראו את הפרסומת.
בפרסום באינטרנט, שהוא חדשני יותר, ניתן לפלח את הקהל שייחשף לקמפיינים בצורה מדויקת יותר. הוא מאפשר למפרסמים לשלם רק בעבור חשיפות לגולשים העונים על המאפיינים שהגדירו ובכך מונע בזבוז של התקציב על קהל לא רלוונטי (כמו שקורה פעמים רבות בשיווק בשיטות המסורתיות).
מסיבה זו ניתן לשים לב כי בשנים האחרונות צצות יותר ויותר חברות העוסקות בשיווק דיגיטלי ואנו שומעים על יותר חברים ומכרים המצטרפים לכאלו או פועלים במדיות הדיגיטליות בעצמם. היום קשה למצוא רשתות, עסקים, מותגים – ואפילו ארגונים, נותני שירות וחנויות – שלא פועלים באינטרנט לפחות בערוץ אחד (או בכמה).
אולי כבר למדתם שכדי ליצור קשרי עומק איכותיים עם הלקוחות שלכם עליכם להיות זמינים עבורם בכמה שיותר נקודות מגע. לכן, גם אם יש לכם עסק ואתם לא משקיעים על פרסום ממומן, סביר להניח שיש לכם אתר אינטרנט, בלוג, עמוד פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר עיסקי. או שאולי יש לכם מאגר לידים או רשימות תפוצה שאתם נוהגים לשלוח להם אי-מיילים וניו זלטרים.
הצמיחה וההתרחבות של השיווק הדיגיטלי ושל הפעילות במדיות וברשתות החברתיות, הובילו למגמת עלייה של אוטומציית השיווק באינטרנט, שניתן לשים לב אליה בשנים האחרונות. גם אם אתם עושים "רק פרסום אורגני" או "רק פרסום ממומן" לעסק שלכם – שימוש במערכות Marketing Automation יעשה לכם את החיים קלים יותר. רוצים לדעת איך? המשיכו לקרוא.
מהי אוטומציה בעולם הדיגיטל?
הכוונה באוטומציה היא להפיכת תהליכי העבודה מידניים לאוטומטיים ולכן, כנראה גם למדויקים ולמהירים יותר.
מערכות אוטומטיות חוסכות טעויות שיכולות להיעשות על ידי אנשים – שיכולים להיות עייפים, כועסים, רעבים או סיבות אחרות שיורידו את רמת הריכוז ואיכות הביצוע של עבודתם. הן כנראה גם מייעלות את התפוקה שכן הן מסוגלות להתגבר על מגבלות אנושיות שונות – כמו זמן ארוך הנדרש לעיבוד מידע מורכב ומסובך (מה שמחשב יכול לעשות בצורה מהירה יותר) – וזאת רק דוגמא אחת.
Marketing Automation – היום ופעם:
עד לפני כמה שנים אוטומציה בשיווק הסתכמה בשליחת אי-מיילים אוטומטיים לגולשים שהשאירו פרטים או נרשמו לאתר וכדומה.
בעידן הדיגיטלי של ימינו, מותגים ועסקים רבים משתמשים במספר פלטפורמות ורשתות חברתיות ומנהלים קמפיינים ביותר מערוץ אחד. הביקוש לזירוז וייעול תהליכי עבודת השיווק יצר צורך במערכות ממוחשבות, שיהיו מסוגלות לבצע את העבודה בצורה אוטומטית (ואולי גם איכותית ומהירה יותר). בעקבות הביקוש הגבוה, קמו אתרים וכלי אוטומציה רבים, המציעים להפוך את חיינו לקלים יותר.
אוטומציה בשיווק מאפשרת להפוך חלק גדול מה"עבודה השחורה" לאוטומטית ולחסוך זמן רב לעשיית דברים יעילים אחרים. היא מאפשרת לפעול בקלות במספר ערוצים במקביל, לקבל דו"חות מוכנים על ביצועי השיווק שלכם במספר פלטפורמות, לתזמן שליחת מסרים מותאמים אישית בזמן הנכון, ללקוחות הנמצאים בשלבי "בשלות" שונים לרכישה ועוד. כל זאת על סמך הפעולות והאינטראקציות שהגולשים יצרו או לא יצרו עם העסק שלכם בעבר.
יש מי שטוענים כי מגמת האוטומציה הופכת את אנשי הפרסום והמשווקים למיותרים. הרי המערכות האוטומטיות כבר יודעות לבצע תפקידים וחלקים רבים מעבודתם, ומגמת האוטומציה רק תמשיך לגדול ולהתפתח.
אבל האמת שהאוטומציה רק מסייעת למשווקים להיות יעילים יותר – היא מפנה להם זמן לעסוק בדברים חשובים אחרים, הופכת את ביצוען של משימות רבות למהיר יותר ולרוב גם מייעלת את התוצאות בצורה משמעותית.
אוטומציה – איך משתמשים בה נכון?
מנתונים שהופיעו באתר ExpertSender עולה כי אי-מיילים מטורגטים זוכים לאחוזי פתיחה (open rate) גבוהים יותר ב–400% ולאחוזי לחיצה (click through) גבוהים יותר ב-150%, מאשר אימיילים עסקיים רגילים שהתוכן שלהם לא הותאם לנמענים באופן אישי. ננסה להבין למה זה קורה ואיך ניתן להשתמש בכך לטובת העסק שלכם.
שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני בשיטת האוטומציה
כמה פעמים יצא לכם לקבל מיילים מיותרים ולא רלוונטיים, מרשימות תפוצה שנרשמתם אליהן בעבר?
רוב העסקים נוהגים להפציץ את רשימת התפוצה שלהם במיילים שכביכול מעודדים רכישה, אבל סביר להניח שהם עושים את ההפך. האסטרטגיה של רובם היא להציע לגולשים כמה שיותר עסקאות – בתקווה שאולי אחת מההצעות תתאים למישהו מהגולשים, ואולי תיגרום לו לרכוש (… או לפחות להיכנס לאתר).
היבט נוסף הוא שבדרך כלל חלק גדול מהרשומים לרשימות התופצה מגיעים אליהן בטעות, או שהמוצר או השירות המוצעים להם כלל לא מעניינים אותם. ואלו שדווקא כן התעניינו כנראה ייתעצבנו מהאי-מיילים הלא רלוונטיים וימחקו את עצמם מרשימת התפוצה. מה שיכול לגרום לכמות הרכישות באמצעות אפיק שיווק זה דווקא להצטמצם ולא לגדול.
אז אמנם עסקים רבים כבר משתמשים בשיטת השיווק במייל, אך לא תמיד בצורה נכונה.
איך עושים Email Marketing בשיטת האוטומציה כמו מקצוענים?
נניח שאתם חנות מקוונת המוכרת מוצרי איפור וטיפוח. נניח שצברתם כמות אי-מיילים גדולה של לקוחות עבר ושל גולשים שנרשמו לאתר שלכם, ואתם רוצים להשתמש בה להגברת הרכישות והרווחים שאתם מניבים מהאתר.
במקום לשלוח מדי יום או כמה ימים מיילים עם הצעות שונות לכל חברי הרשימה ללא אבחנה, בתקווה שאולי מישהו ירכוש – תוכלו לשלוח תכנים מותאמים לכל לקוח בשיטת האוטומציה.
למשל, לקוחות הנוהגים לרכוש מוצרי טיפוח לגוף – יקבלו הצעות על מוצרים מאותה קטגוריה. לקוחות הנוהגים לרכוש בעיקר מוצרים של מותג מסוים – יקבלו הנחות על אותו מותג.
כך הלקוחות שלכם יקבלו מכם הצעות רק על דברים שמעניינים אותם, ולא תצטרכו להטריד אותם בתוכן שלא רלוונטי עבורם. מה שיעזור לכם כמובן להגביר את אחוזי ההמרות והרווחים מאפיק שיווק זה.
"הכירו את הלקוחות שלכם"
כיום, ישנם אפילו אתרים המרחיקים לעשות ומציעים לכל מצטרף חדש לאתר למלא שאלון קצר.
נניח שוב שאנו בעלי חנות מקוונת למוצרי איפור וטיפוח. נוכל להציע לכל משתמש חדש שנרשם לאתר, לענות על מספר שאלות – שיעזרו לנו להתאים לו הנחות, מבצעים ומוצרים, שיעניינו אותו ויתאימו לו באופן אישי.
במקרה זה נוכל למשל לשאול את הגולשים מה המין והגיל שלהם, מה צבע העור שלהם, מהו אורך וסוג השיער שלהם והאם הוא צבוע, מהו סוג עור הפנים (חלק, אקנה, שומני, וכו') שלהם, מהם מותגי האיפור והטיפוח האהובים עליהם ועוד.
כל אלה יעזרו לנו להתאים לכל גולש (או יותר נכון – לכל קבוצת גולשים בעלי מאפיינים זהים) הצעות המותאמות לו באופן אישי. למשל, גולשים שסימנו שיש להם עור פנים יבש יקבלו הצעות על מוצרים שיכולים לטפל בסוג העור שלהם.
שיווק מותאם מהסוג הזה יעזור לכם להגביר את ההמרות בצורה משמעותית, יותר מאשר שליחת הצעות מפוזרות ולא רלוונטיות.
אוטומציית השיווק – לא רק לאימיילים
ניתן להיעזר באוטומציה לא רק לשיווק באמצעות דיוור אלקטרוני אלא גם לפרסום ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכו'), ליצירת לידים ומעקב אחריהם, למדידה וניתוח של נתונים, להפצות תוכן ברשת, לניהול הפעילות הדיגיטלית שלכם וכו'.
כתבתם מאמר איכותי, העלאתם לאתר ואתם מעוניינים להפיץ אותו בפלטפורמות נוספות? אולי אתם מנהלים קמפיינים בפייסבוק, באינסטגרם וגם בGoogle AdWords, ורוצים לבדוק היכן ביצועיכם מוצלחים יותר?
כלי האוטומציה – פשוטם כמשמעם – יעזרו לכם לעשות זאת בצורה אוטומטית, יעילה, משתלמת, מהירה ומוצלחת יותר.
יתרונות האוטומציה במדיות החברתיות
אוטומציה ברשתות החברתיות יכולה להיות תזמון פוסטים לפייסבוק, לאינסטגרם, לטוויטר וכדומה.
נניח שיש לכם כמות גדולה של עוקבים באינסטגרם או בפייסבוק, בעמוד האישי או העיסקי. ונניח שאתם מעוניינים להעלות תמונה מדי יום או אפילו כמה תמונות ביום, כדי לשמור על כמות החשיפה והמעורבות הממוצעות שאתם מקבלים ולהגדיל אותן.
סביר להניח שלא כל יום תהיו פנויים להצטלם או לצלם את המוצרים שלכם, לערוך את התמונות, לבחור ולהגדיר תיאור מגניב, לתייג את המיקום והאנשים, ולהעלות לרשת.
עם מערכת אוטומציה לתזמון פוסטים לרשתות החברתיות תוכלו לשבת ולהגדיר בפעם אחת את כל המאפיינים והזמנים המדויקים בהם תירצו לשתף את התמונות, בכל פלטפורמה שתירצו. כך ב"מכה" אחת תוכלו להגדיר אילו פוסטים תירצו לשתף, באיזה מדיות ובאילו זמנים במהלך השבוע, ובכך להוריד מכם את הנטל במהלך הימים הבאים.
אוטומציה – מה כל כך טוב בזה?
מלבד החיסכון העצום בזמן, מערכות האוטומציה מאפשרות לבעלי העסקים "לטפח" מערכות יחסים איכותיות יותר עם לקוחותיהם. הן מייעלות את זמנם של אנשי הפרסום והשיווק ומגדילות את הרווחים של בעלי האתרים.
באמצעות האוטומציה תוכלו לספק בקלות תוכן רלוונטי ובעל ערך לגולשים ולהגדיל את הסיכויים להפוך אותם ללקוחות.
לפי שיטה זו השיווק מתמקד בגולשים שכבר הביעו עניין בעסק או במותג שלכם, להם תישלחו הצעות מותאמות אישית – כאלו שהם ירגישו ש"נתפרו" במיוחד עבורם. גולשים אלו הם כמובן בסבירות גבוהה יותר להפוך ללקוחות, מה שהופך את האוטומציה ליעילה במיוחד כל עוד משתמשים בה נכון.
הכלים שיעזרו לכם לעשות אוטומציה לשיווק
מחפשים את כלי האוטומציה שייעל את הפעילות העסקית שלכם? חיפוש קצר יראה לכם כי ניתן למצוא כיום עשרות ואפילו מאות כלים המציעים ביצוע אוטומציה לעבודת השיווק באינטרנט.
המגוון הרחב עלול לבלבל, ולכן הכנו לכם סקירה מקיפה על 4 אתרים מובילים ומומלצים בתחום – Marketo, Lead Squared, Act-On, ו- Pardot – והכלים שהם מציעים לאוטומציית השיווק. כך תוכלו למצוא בקלות את הכלים שהכי יתאימו לכם ושכדאי לכם להתחיל להיעזר בהם
אתר Marketo
כתובת: https://www.marketo.com
אתר Marketo
כתובת: https://www.marketo.com
לאתר Marketo יש כמעט 2.9 מיליון כניסות חודשיות לפי Similar Web (מאי 2017), והוא מצליח כל כך כי ניתן למצוא בו כלי אוטומציה שונים למפרסמים, משווקים ובעלי אתרים.
מחיר: מחירי החבילות אינם רשומים באתר, יש ליצור קשר כדי לקבל פרטים.
הכלי Marketing Automation מציע פיצ'רים שונים לאוטומציית השיווק.
אוטומציה לאופטימיזציה – תוכלו למצוא וליצור מעורבות עם קהל רלוונטי; להסיק מסקנות על השאילתות המחופשות באתר שלכם; להגדיר עיצובים שונים לדפי האתר (שינוי הצבעים והכפתורים וכו') ולנתח את תוצאות ביצועיהם ועוד.
קשרי לקוחות – באמצעות הכלי תוכלו לטפח מערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות שלכם, ולפרסם להם הצעות מותאמות אישית במגוון פלטפורמות.
טיפול מיידי בלקוחות, גם offline – הכלי יסייע לכם להתמקד בלידים ה"לוהטים" ביותר (הלקוחות הפוטנציאליים הקרובים ביותר לסגירת עסקה) בקלות ובזמן הנכון.
הכלי Account-Based Marketing מציע לכם ליצור מעורבות עם משתמשים שהם בעלי פוטנציאל ההכנסות הגבוה ביותר, בצורה שתקדם אותם ככל האפשר במשפך הרכישה.
התמקדות בלקוחות הנכונים – תוכלו להגדיר מיקוד לחשבונות מסוימים להם תירצו לפרסם או לשלוח מייל המעודד רכישה, ולנהל את מערכת היחסים איתם בקלות.
הכלי מציע לכם אפילו לנתח את הלקוחות שלכם על סמך ההוצאות שלהם באתר, ולנהל את כל הלידים שלכם מפלטפורמה אחת.
פרסומות מותאמות, איפה שתירצו – תוכלו לפרסם לגולשים העונים על קריטריונים שהגדרתם כמו – גרים במדינה מסוימת, אוהבים מותג מסוים, בני גיל מסוים וכו'.
כמו כן תוכלו להגדיר באיזו פלטפורמה תירצו לפרסם להם – באימייל, כשהם גולשים באתרים אחרים באינטרנט, בגוגל או ביוטיוב, או אולי רק כשהם גולשים מהנייד וכו'.
ייעול הפעילות העסקית הכוללת – השימוש בכלי יעזור לצוות העובדים שלכם לקבל מבט-על על הלקוחות שלכם ולטפל בהם בצורה מהירה, יעילה ואיכותית יותר, וכך לפנות זמן לדברים אחרים. הם יוכלו לטפל בצורה טובה יותר בבעיות ובפניות של לקוחות, לנתח בקלות את כל הפעולות השיווקיות בפלטפורמות השונות, ולייעל אותן.
הכלי ל-Email מאפשר לכם ליצור מודעות דיוור אלקטרוני שיהיו לא רק מרהיבות וקלות ליצירה אלא גם יעילות, ולשלוח אותן ללקוחות רלוונטיים מרשימת התפוצה שלכם.
מיילים אפקטיביים – הכלי מאפשר לכם לשלוח מיילים שהגדרתם מראש בכל מקרה של שינוי או פעילות כלשהי שביצע אחד הגולשים (למשל, הוריד מדריך מהאתר), או במקרה של חוסר פעילות במשך תקופת זמן מסוימת.
אופטימיזציית Email Marketing – הכלי מאפשר לכם לקבל תוצאות טובות יותר באמצעות מיילים מותאמים אישית ללקוחות וביצוע a/b tasting לעיצובים, ניסוחים או תמונות שונות.
ניתוחים והתנהלות משוכללות – תקבלו דו"חות מפורטים על ביצועיי הקמפיינים שלכם באפיק הדיוור האלקטרוני ואפילו תוכלו לשלוח ולתזמן שליחת מיילים ישירות מהנייד.
הכלי Mobile מציע לכם ליצור מעורבות עם הקהל שלכם בערוץ בו הם נמצאים רוב הזמן – המכשירים הניידים שלהם.
מידע בעל ערך – תוכלו לדעת מהו המיקום המדויק של קהל היעד שהגדרתם לקמפיין.
אפשרויות מתקדמות לטירגוט והצגת הקמפיין – הכלי מאפשר לכם לפרסם רק לגולשים שביצעו פעולה מסוימת באתר שלכם או מאפיין אחר שהגדרתם. תוכלו גם לבחור את התוכן והפלטפורמות שתירצו שבהן תוצג להם המודעה.
מעקב יעיל אחר הקמפיין – הכלי מאפשר פילוח נתונים משוכלל. תוכלו לבצע ניתוח נתונים מעמיק על גולשים שראו את המודעות שלכם, הגיבו אליהן, הורידו מדריך מהאתר, רכשו מוצרים וכו'.
הכלי Social מאפשר לכם לשלב פעילות במדיות החברתיות השונות לתוך אסטרטגיית השיווק שלכם כולה.
תוכלו ללמוד על הלקוחות שלכם ולטפח את קשריכם איתם, לרכוש לקוחות חדשים, ולחזק את שם המותג שלכם.
מעקב ROI ובחינת השפעת הקמפיינים – הכלי יסייע לכם לבדוק אילו פעולות שיווקיות מניבות עבורכם המרות והכנסות גבוהות יותר, כך שתדעו להתמקד בהן בהמשך. תוכלו לבחון בקלות את ביצועי הקמפיינים שלכם במדיות החברתיות ולבדוק האם הם משתלמים מבחינת ההחזר על ההשקעה (ROI).
התחברות לפייסבוק – פיצ'ר מעניין נוסף של הכלי הוא האפשרות לתת לגולשים להתחבר או למלא טפסים באתר שלכם באמצעות התחברות לפרופיל הפייסבוק שלהם. מה שחוסך מהם תהליך הרשמה ארוך, אך עדיין מספק לכם פרטים עליהם.
פרסום מותאם לגולשים – תהיה לכם אפשרות ליצור מודעות מותאמות אישית לגולשים, ולבחור היכן תירצו לפרסם להם. תוכלו לעשות זאת בצורה יעילה יותר, על סמך תחומי העניין, הכוונות, והמעורבות שיצרו אתכם בקמפיינים הקודמים.
הכלי Digital Ads יעזור לכם לטרגט את הקהל הנכון ולהציג להם מודעות רלוונטיות.
פילוח מוצלח יותר – הכלי מציע לכם לייעל את תהליך פילוח קהל היעד שאתם עורכים לקמפיינים שלכם בפלטפורמות השונות. הוא יעזור לכם למצוא לקוחות "מבטיחים" יותר. הוא עושה זאת על סמך למידת האינטראקציות שהגולשים יצרו עם המותג שלכם בערוצים השונים כגון אימייל, אינטרנט, נייד, ומדיות חברתיות.
אופטימיזציה מתקדמת – הכלי מאפשר לכם לבדוק אילו קמפיינים היו מוצלחים יותר מבחינת מדדים שונים. הוא מציע לכם לשפר לא רק את אחוזי ההמרות המקוונות שלכם, אלא גם אחוזי ההמרות הלא מקוונות (כמו "ליד" שנסגרה איתו עסקה טלפונית). את כל אלו תוכלו להזין לתוך Google Ads ולבצע אופטימיזציה להצעת המחיר שאתם מגדירים במערכת.
מודעות מותאמות לגולשים – הכלי יעזור לכם למשוך לקוחות נכונים לאתר שלכם, בעזרת מודעות רלוונטיות ואיכותיות יותר. תוכלו להשתמש בתובנות שהכלי יספק לכם על סמך הקמפיינים שתיצרו, ובעזרתן ליצור מודעות מוצלחות יותר ומותאמות אישית לגולשים שונים. תוכלו לייעל את הקמפיינים שלכם בפייסבוק ובגוגל, אפילו אם הם נחשפים לגולשים חדשים ואנונימיים שעוד לא קיבלתם עליהם מידע.
הכלי Web מציע לכם להפיק את המירב מהביקורים באתר שלכם, על ידי התאמה אישית של חוויית הלקוח, במטרה להגביר את המעורבות של הגולשים.
המרת לקוחות – הכלי מציע לכם להגביר את אחוזי ההמרות שלכם באמצעות הצגת תכנים, כפתורים וקריאות לפעולה המופיעות לגולשים בזמן אמת ובהתאמה אישית על סמך התנהגותם.
הכרת הלקוח – תוכלו ליצור מעורבות עם לקוחות על סמך דפוסי הגלישה שלהם, על סמך מיקומם הפיזי, על סמך האתר ממנו הופנו או הפעולות שביצעו וכו'.
כמו כן הכלי יספק לכם נתונים שונים על הקהל שלכם כמו – מי הם, איפה הם עובדים, ואיך הם מתנהגים כשהם גולשים בערוצים שונים באינטרנט.
מיקוד "חשבונות מפתח" – חברות B2B יכולות לטרגט חשבונות מסוימים ולהתאים להם הודעות אישיות, גם אם הם נכנסו לאתר כ"אנונימיים" ולא ביצעו תהליך התחברות.
רספונסיביות – הכלי יעזור לכם לוודא כי הקמפיינים שלכם נראים נהדר בכל סוגי המסכים – מחשב, נייד, לפטופ, טאבלט וכו'.
באמצעות הכלי Marketing Analytics תוכלו לבחון את השפעתם של מאמצי השיווק שלכם.
התמקדות בערוצים הרווחיים – זיהוי הערוצים ומסעות הפרסום המניבים עבורכם את הרווחים הגבוהים ביותר ואת ה-ROI המוצלח ביותר. כך תוכלו להשקיע את הכסף והמשאבים שלכם בערוצים בהם תהיה להם ההשפעה הטובה ביותר.
דו"חות מאורגנים – באמצעות הכלי תוכלו לאסוף את הנתונים, לגשת אליהם בעתיד ולהבין אותם בקלות. תהיה לכם אפשרות לארגן את המידע בגרפים ודו"חות מעקב קלים ליצירה (בשיטת drag-and-drop), ולעצב אותם בצורה ויזואלית ומותאמת אישית.
הכלי Predictive Content מאפשר לכם לייעל את הפניית התוכן והמודעות שיצרתם לקהל הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון.
למצוא בפשטות את התוכן שלכם – תוכלו למצוא בקלות את הנכסים שברשותכם, ברחבי הערוצים השונים ברשת. לדוגמה – סרטונים, ספרים אלקטרוניים, מקרי בוחן, פוסטים או מוצרים באתר ועוד.
אוטומציית הקמפיינים – הכלי ייבחר את התוכן הרלוונטי והמומלץ ביותר להצגה לקהל הנכון , בערוץ הנכון – באינטרנט, בנייד או בדוא"ל – ובצורה אוטומטית.
אופטימיזציית האינטאקציה עם הלקוחות – במקום לפנות לכל הלקוחות שלכם עם תוכן אחיד שאינו רלוונטי לכולם, תוכלו להגדיר הצגת תוכן מותאם אישית לכל קבוצת לקוחות בעלת מאפיינים זהים. זה יעזור לכם לשפר את אחוזי ה-ROI , ולהזיז את הלקוחות הנכונים בצורה מהירה יותר במשפך הרכישה.
יצירת תוכן מוצלח יותר – הנתונים של הכלי יעזרו לכם לייעל את התוכן הקיים וליצור מודעות מוצלחות יותר בעתיד.
אתר Leadsquared
כתובת: http://www.leadsquared.com
כתובת: http://www.leadsquared.com
לאתר Leadsquared יש מעל 305 אלף כניסות חודשיות לפי תוסף Similar Web, והוא מציע כלים שונים לניהול קשרי לקוחות ולאוטומציה – אנו נתמקד רק בכלים מהסוג השני.
מחיר: חבילת Marketing Automation בסיסית עולה 150$ לחודש, והיא כוללת גישה לכל הכלים המפורטים למטה.
הכלי Drip Marketing מאפשר לכם לבצע אוטומציה לקמפיינים ולמשפך הרכישה שלכם.
משפך רכישה מותאם אישית – הכלי מאפשר לכם להגדיר בכמה קליקים את משפך הרכישה שאתם רוצים שיעברו הגולשים, גם אם הוא ארוך או תלוי-פעולות. תוכלו להגדיר בעצמכם את שלבי ההתקדמות במשפך, ולקבוע את התרחשותן של פעולות ומסרים שיישלחו לגולשים בצורה אוטומטית ככל האפשר.
למשל, תוכלו להגדיר שליחת מייל תודה לגולש שהוריד את המדריך באתר שלכם, ואילו לגולש שגם הוריד את המדריך וגם צפה בעמוד תמחורי הקורסים שלכם – לשלוח מייל שונה עם הנחה על הקורסים.
כמו כן תוכלו להגדיר קבלת התראות על לידים שכדאי לטפל בהם בצורה דחופה יותר.
אוטומציית קמפיינים – במקום להשקיע זמן או משאבים רבים על יצירת קמפיינים מושכים ויעילים לעסק שלכם, תוכלו להשתמש בתבניות המוכנות של הכלי. הם כבר יחסכו מכם זמן על מציאת הקריאטיב, עיצוב המודעה או כפתורי ההנעה לפעולה וכו'.
התממשקות למערכות אחרות – באמצעות הכלי תוכלו להתחבר בקלות למערכות לניהול קשרי לקוחות אחרות שאתם משתמשים בהן, כמו Microsoft Dynamics CRM, Unbounce, Instapage וכו'.
איך זה בעצם עובד?
הכלי Email Marketing יעזור לכם לבצע אוטומציה למערך השיווקי שלכם בערוץ הדוא"ל.
יצירת אימיילים מדהימים הקלות – הכלי מאפשר לכם ליצור ולעצב מיילים מושכים שיגבירו את הכניסות לאתר ואת המכירות שלכם.
תוכלו להגדיר טקסטים, תמונות, לחצני קריאה לפעולה או קישורים לרשתות החברתיות, באין סוף עיצובים ובשיטת Drag and drop.
תוצאות טובות יותר – בזכות אוטומציית מיילים מותאמים אישית לגולשים על סמך התנהגותם ועל סמך פעילויות שביצעו, תוכלו להגביר את אחוזי פתיחת המיילים שלכם ואת מידת המעורבות שהגולשים ייצרו איתם.
יצירת קטגוריות למיילים – במקום לכתוב ולשלוח מיילים מפוזרים לרשימת התפוצה שלכם, המערכת תאפשר לכם ליצור בקלות קטגוריות המתאימות לסוגי תכנים שונים. למשל – הזמנות למפגשים, מאמרי מידע, עדכונים על מוצרים או מבצעים חדשים וכדומה, ובכך לארגן בקלות את התוכן שלכם.
ניתוחי דוא"ל מתקדמים – הכלי יספק לכם תובנות מפורטות בכל היבט בנוגע לביצועי מסעות הפרסום שלכם בדוא"ל.
תוכלו לראות מהו מדד click rate ו- open rate מבחינת המכשירים, שורות הנושא, הזמנים והימים, וכך ללמוד מהו השילוב המוצלח ביותר.
הכלי Landing Pages יעזור לכם ליצור דפי נחיתה שלא רק ייראו טוב אלא גם יניבו המרות.
עיצוב דפי נחיתה – תוכלו ליצור במערכת דפי נחיתה מאפס או להשתמש באחת מהמוני התבניות שהיא מציעה. תהיה לכם אפשרות לבצע שינויים בתבניות בשיטת "גרור ושחרר" או מבחינת קוד ה-CSS שלהם, ואפילו תוכלו לתרגם אותן לכל שפה.
יתרון נוסף הוא שאם יש לכם כבר דף נחיתה שעובד טוב מבחינת ההמרות, תוכלו להטמיע בקלות את קוד ה-Html שלו למערכת ולא תצטרכו לוותר עליו.
ריבוי דומיינים – תוכלו לפרסם דפי נחיתה על דומיין אחד או יותר (יעיל לסוכנויות או עסקים בעלי כתובות אתרים מרובות).
שליחת תגובות אוטומטיות – תוכלו לבצע אוטומציה לשליחת תגובות לגולשים שהשאירו פרטים בדפי הנחיתה. הודעות בסגנון "תודה שהשארתם פרטים, נציג מצדנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי" יראו על רצינות וישפרו את תדמית הגולשים עליכם.
מעקב נתונים – תקבלו נתונים חיוניים שונים כמו מילות המפתח, מקורות התנועה והמיקומים שמניבים לכם את ההמרות המוצלחות ביותר.
כמו כן תוכלו לקשר בין הלידים לדפי הנחיתה ולזהות בקלות את אלו שעובדים טוב ואת אלו שלא.
הכלי Lead Scoring מאפשר לכם לדרג את הלידים שלכם לפי מידת ההתקדמות שלהם במשפך הרכישה ולפי מידת הדחיפות שיש לטפל בהם.
ניקוד מותאם אישית – תוכלו לקבוע ערך מותאם לפעולות שונות. למשל, גולש שהוריד מדריך מהאתר יזכה בניקוד נמוך יותר מגולש שצפה בדף המחירים.
טיפול וטיפוח – תקבלו התראות על לידים שצברו ניקוד גבוה, כדי שתוכלו לטפל בהם בצורה מהירה ככל האפשר. תקבלו הודעות גם על לידים עם ציון איכות (פוטנציאל) גבוה אך בעלי ניקוד נמוך – כדי שתוכלו לטפח ולקדם אותם במשפך הרכישה.
Website Tracking מאפשר לכם לעקוב אחר כל מהלך של הלידים שלכם ולקבל את כל המידע שאתם צריכים עליהם.
כל המידע שאתם צריכים – תוכלו לדעת על כל ליד אילו פעילויות הוא ביצע באתר שלכם (באילו דפים צפה וכמה זמן, על אילו קישורים לחץ ועוד) ומהו מיקומו במשפך הרכישה.
כמו כן תוכלו לבדוק מהם הדפים שמניבים לכם הכי הרבה לידים, ולזהות את התוכן שמקבל את המעורבות הגבוהה ביותר מצידם.
מקורות הלידים – מהיכן הלידים שאתם מקבלים מגיעים לאתר שלכם? האם זה מפייסבוק, אינסטגרם, מרשת החיפוש של גוגל, מאתרים המפנים אליכם, או ממקומות אחרים? באמצעות הכלי תוכלו לגלות זאת בקלות.
כמו כן, תוכלו לעקוב אחר השלבים שעבר הגולש בדרך להמרה. נניח כי ליד מסוים התחיל את דרכו בפייסבוק אך השלים את הרכישה דרך קמפיין שלכם בגוגל אדס – תוכלו לראות זאת בקלות במערכת.
אתר Pardot
כתובת: http://www.pardot.com
לאתר Pardot יש 4 מיליון כניסות לפי Similar Web (מאי 2017), וגם הוא מציע כלים לMarketing Automation.
הכלי Effortless Email Marketing הוא כמובן כלי לשיווק באמצעות דוא"ל.
בניית מיילים מרשימים בקלות – המערכת מספקת לכם תבניות מוכנות, מרהיבות ופשוטות לשינוי ולעריכה, כך שתוכלו ליצור אימיילים וניו-זלטרים מוצלחים ויעילים.
תיזמון מיילים ותובנות על ביצועיהם – תוכלו לתזמן שליחת מיילים מותאמים לכל לקוח, בזמן הנכון. כמובן שתקבלו גם נתונים על הזמנים והשעות המוצלחות ביותר, הכותרות שמשכו הכי הרבה צפיות במייל, התכנים שהניבו יותר מעורבות וכו'.
מיילים מותאמים אישית – החלק החשוב מכולם הוא כנראה שניתן להגדיר בקלות שליחת מיילים מותאמים אישית לכל לקוח, בהתאם למאפיינים שהוגדרו. למשל, סוג ומספר הפעולות והמעורבויות שביצע עם העסק.
הכלי Smarter Lead Generation מאפשר לכם ליצור דפי נחיתה מוצלחים יותר וללמוד עליהם בצורה מעמיקה כדי שתוכלו לשפר אותם – כל זה בקלות רבה יותר מבעבר.
בניית דפי נחיתה – עם עורך העיצוב הפשוט לתפעול והתבניות המוכנות של המערכת – לבנות דפי נחיתה נהיה קל ביותר, גם למתחילים. גם את טפסי יצירת הקשר עצמם תוכלו לערוך ולשנות לפי רצונכם, כך שיניבו את מיטב ההמרות.
ניתוח מקורות התנועה שמניבים לכם את מירב ההכנסות – באמצעות הכלי תוכלו לדעת מהיכן אתם מקבלים את רוב ההמרות הרווחיות ביותר – האם זה מגולשים שהגיעו לאתר בצורה אורגנית או דרך קמפיינים שעשיתם?
תוכלו לשלב את הנתונים ממערכת Google Ads כדי לקבוע את החזר ה-ROI, ולעקוב אחר ערכי ההמרות שהתקבלו מגולשים שהגיעו לאתר בצורה אורגנית (ואפילו הביטויים מהם הגיעו).
הכלי Streamlined Lead Management מציע לכם להגביר את אחוזי ההמרות שלכם ע"י פנייה ללקוחות הנכונים, בזמן הנכון.
אוטומציית אי-מיילים – תוכלו להגדיר במערכת טריגרים ופעולות, שייגרמו לשליחת מיילים מותאמים ללקוחות, על סמך התנהגותם והאינטראקציה שיצרו אתכם.
ניקוד לידים – תוכלו להגדיר ניקוד מתאים לכל פעולה או אינטראקציה שביצעו אתכם הגולשים, כך שתוכלו לעקוב אחר הלידים ה"חמים" יותר או פחות.
הכלי Insightful ROI Reporting יעזור לכם להבין אחת ולתמיד אילו מהפעילויות השיווקיות שלכם באמת עובדות.
כל הדו"חות והנתונים שאתם צריכים – תוכלו למדוד ולעקוב אחר ביצועי הקמפיינים שלכם ולקבל תובנות מפורטות על סמך הנתונים שצברתם. תוכלו לזהות בקלות באילו ערוצים או פלטפורמות אתם מצליחים יותר או פחות במאמצי השיווק שלכם.
טיפוח הלקוח – באמצעות הכלי תוכלו לזהות הזדמנויות ללידים שנתקעו בדרך, ובמבט אחד לצפות במיקומי כל הלידים במשפך הרכישה. תקבלו את כל המידע הנחוץ לכם כדי להבין באילו גולשים כדאי לטפל קודם.
הכלי Seamless Sales Alignment יאפשר לכם לעקוב אחר אינטראקציות שיצרו אתכם לקוחות, ולנהל את קשריכם איתם.
מעקב פעילויות ואינטראקציות – תוכלו לקבל הודעות לGmail, לנייד או למחשב על כל פעולה או אינטראקציה שגולשים יצרו עם הקמפיינים שלכם, בזמן אמת. כך תהיו תמיד הראשונים לדעת על דברים ולהגיב עליהם.
ניהול קשרי לקוחות – המערכת מאפשרת לכם לשלב מערכת לניהול קשרי לקוחות. הלקוחות שלכם יוכלו לגשת אליה כדי לקבל תובנות על פעילויות ורכישות העבר שלהם.
אתר Act-on
כתובת: https://www.act-on.com/home-e
לאתר Act-on יש 322.9 אלף כניסות חודשיות לפי Similar Web (מאי 2017). הוא מציע כלים שונים לשיווק באינטרנט, ו4 כליי אוטומציה.
הכלי הראשון, Lead Nurturing, מציע טיפוח לידים ברמה גבוהה יותר – במטרה להגביר את המכירות ולפספס פחות הזדמנויות.
אוטומציית אי-מיילים – תוכלו ליצור בקלות אימיילים מרהיבים ומותאמים ללקוחות, על סמך התנהגותם ועל סמך האינטראקציות שיצרו אתכם. תוכלו להגדיר בקלות טריגרים שיובילו לשליחת הודעות מותאמות אישית ללקוחות.
ניקוד לידים – גם כלי זה מציע לכם להעניק ניקוד מותאם בעבור מאפיינים או פעולות שביצעו הגולשים. כך תוכלו לטפל בזמן בלידים שצברו ניקוד גבוה או באלה שנתקעו עם ניקוד נמוך.
התממשקות למערכות ניהול קשרי לקוחות – תוכלו בקלות לחבר למערכת כלים לניהול קשרי לקוחות, כמו Microsoft Dynamics, Salesforce, SugarCRM, Infor ועוד.
ניתוח נתונים – המערכת תספק לכם דו"חות מפורטים על מיקומי הלידים בשלבים השונים של משפך הרכישה, ועל מידת הרווחיות של הקמפיינים שלכם בערוצים השונים.
הכלי Lead Scoring מציע לכם ללמוד על הלידים שלכם, כך שתוכלו לטפל בכל אחד מהם בזמן הנכון.
ניקוד לידים מתקדם – תוכלו להגדיר בעצמכם את הערך של מאפיינים שונים של הגולשים (כמו מי הם, איפה הם עובדים או גרים וכו') או המגעים שיצרו אתכם.
נניח שגולש נוהג להיכנס לדף מוצר ספציפי אך לא רוכש אותו, נוכל לנקד אותו גבוה יותר כיוון שהוא מביע עניין גבוה במוצר מסוים.
מצד שני, נניח שגולש אחר נוהג להיכנס לעיתים תכופות לעמוד ה"דרושים" שלכם – תוכלו להגדיר למערכת להוריד לו ניקוד. כך תדעו שעליכם לטפל בו בצורה שונה מלידים שיש להפוך למכירות.
התאמת הניקוד – במקום ליצור מערכת ניקוד אחת כוללת ואחידה, תוכלו לקבוע קטגוריות שיקלו עליכם בטיפול בסוגי לקוחות שונים. למשל – פרסונות שונות, עובדים בסוגי תעשיות שונות, סוגי הלקוחות או כאלה שהתעניינו בסוגי מוצרים או שירותים שונים שאתם מספקים.
הכלי List Management הוא כל מה שאתם צריכים לניהול קשרים עם מי שהם כבר לקוחות שלכם, ועם אלו שעוד לא.
ניהול רשימת התפוצה – הכלי מציע לכם ללמוד לעומק על רשימת התפוצה שלכם, כך שתוכלו לעקוב אחריהם ולטפל בכל אחד מהם בצורה אישית ובזמן הנכון.
פילוח – עבור כל לקוח פוטנציאלי מרשימת התפוצה תוכלו לאסוף, לשמור ולעקוב אחר נתונים שונים. כמו מי הם, איפה הם גרים או עובדים, האם רכשו ממכם בעבר או אילו מגעים יצרו אתכם וכו'.
היסטוריית פעילויות – תוכלו לבדוק בקלות אילו גולשים יצרו אתכם אינטראקציה בעבר, באיזה צורה, כמה פעמים ומתי (למשל, נתונים של גולש מסוים יכולים להיות – לייק בפייסבוק משבוע שעבר והשתתפות בוובינר לפני חודשיים).
התממשקות למערכות ניהול קשרי לקוחות – תוכלו לקשר את המערכת לכלים לניהול קשרי לקוחות, כמו Microsoft Dynamics, Salesforce, SugarCRM, Infor ועוד.
תיקון טעויות והתמודדות עם ספאם – המערכת תשתדל לתקן ככל האפשר שגיאות כתיב וטעויות בשם ובכתובת הנמען. כמו כן היא תעזור לכם להימנע מכך שהמיילים שלכם יגיעו לתיבת הספאם, או מכך שגולשים יתלוננו עליהם ככאלה.
הכלי A/B Tasting מציע לכם לשפר את התוצאות שלכם באמצעות ניסיונות שיווק שונים.
מה עובד יותר? – המערכת תעזור לכם לבנות ולעצב אפשרויות שונות להודעות, אי-מיילים, דפי נחיתה, טפסי השארת פרטים וכו'. תוכלו לבחון את השפעותיהם של שינויים בקריאייטיב, בצבעים, בכותרות, במחירים ועוד, לבדוק מה עובד טוב יותר – וכך למקסם את הלידים או הרווחים שאתם מניבים מערוצי השיווק באינטרנט.
תוצאות טובות יותר – לאחר שתיבחנו את ביצועיהן של אפשרויות שונות, תוכלו בקלות לקבוע מהו דף הנחיתה שמניב יותר המרות, מהו הטופס שמניב יותר לידים, או מהו האי-מייל שמניב אחוזי כניסה ולחיצה גבוהים יותר. כך תוכלו לשפר בקלות רבה יותר את התוצאות של המערך השיווקי שלכם.
סיכום
אם אתם מנהלים עסק, חנות או מותג, וכבר פועלים באינטרנט ובמדיות החברתיות הגיע הזמן שתיקחו את השיווק שלכם כמה צעדים קדימה.
חברות ועסקים רבים כבר מצאו את כלי האוטומציה המתאים להם והתחילו לייעל את הפעילות העיסקית שלהם. האוטומציה מאפשרת להם לא רק חיסכון עצום בזמן, אלא גם יצירת קשרים אישיים, עמוקים ואיכותיים יותר עם לקוחות פוטנציאליים.
רוצים להגביר את הרכישות וההמרות בטווח הקצר ובעיקר בטווח הארוך? התחילו ליישם את האוטומציה לתוך מערך השיווק הדיגיטלי שלכם. ואל תישארו מאחור, כי התופעה הזאת כאן כדי להישאר.