Fraud Blocker
כתיבת קופי מנצח לדפי נחיתה - Personas Media

איך כותבים קופי מנצח לדפי נחיתה?

תוכן עניינים

מאמר אורח של אנידור חקק, מנכ"ל היידה.

לפני מספר שנים, כשדפי הנחיתה הראשונים הופיעו ברשת, הם חוללו סוג של בלבול קל. זאת, משום שהם כונו במספר שמות שונים (כדוגמת עמוד נחיתה, מיני-סייט, One Pager, Squeeze Page וכן הלאה), כשלמעשה, כל המונחים התכוונו בדיוק לאותו הדבר. 

אז מה בעצם אמור להשיג דף נחיתה?

בראש ובראשונה, מטרתם של דפי נחיתה היא למקד את תשומת ליבם של הגולשים למוצר או שירות ספציפי ולגרום להם לבצע פעולה כלשהי. ומכאן, ההנעה לפעולה של דף הנחיתה משתנה, על פי מטרת המפרסם – ביצוע רכישה, השארת פרטים או יצירת קשר בטלפון / במייל / בווטסאפ / בצ'אט אונליין של האתר וכד' – כל מפרסם ומטרותיו.

מה המטרה שלכם?

כתיבת תוכן שיווקי צריכה להיות קודם כל בהלימה למטרת דף הנחיתה ולפלטפורמה שבה יפורסם הטקסט. לכל דף / מודעה / באנר יש בסופו של יום מטרה – התוכן השיווקי צריך לגרום לגולשים לבצע את הפעולה הנדרשת.  

היות ודף נחיתה יהיה במרבית המקרים (לפחות בכל הקשור לקמפיינים) עמוד בודד, שמטרתו להציג מוצר / שירות ספציפי ולהשיג מטרה נקודתית מסוימת, קיים הצורך למקד את הגולשים למוצר או לשירות הספציפיים בהם עוסק הדף ואין מקום לחוסר מיקוד טקסטואלי, לעמימות או להסחות הדעת.   

זה מביא אותנו לטיפ הראשון שלנו:

כשאתם כותבים קופי לדף נחיתה, אתם חייבים להיות ממוקדים במטרה שלכם. אתם בהחלט יכולים לספק רקע על העסק או הוכחות חברתיות (שהן יעילות מאד, אגב, במיוחד בדפי נחיתה), אבל לאורך כל הדרך, אתם צריכים לכתוב דרך עיני הגולש שרוצה לדעת מה יוצא לו מזה (או באנגלית WIIFM – What's in it for me), ורצוי – עם כמה שפחות בלבולי מוח בדרך.

הערה חשובה: בימינו צריך להתייחס גם לדפי השירות הראשיים באתר (דפי קטגוריות, דפי מוצרים) כדפי נחיתה לכל דבר, בהם יש לכתוב תוכן ממוקד ואטרקטיבי שיניע את הגולש לפעולה.

איפה התוכן מתפרסם?

המיקום בו יפורסם התוכן משפיע באופן ישיר על אופן הכתיבה. גם "רוח" הטקסט הנכתב, גם ה"שפה" שבה הוא עושה שימוש וגם ה"דרך" (משפך ההמרה) שבה הטקסט מוליך את הגולש מתחילת הקריאה ועד להשגת המטרה, נקבעות, במידה רבה, על פי מהותה של הפלטפורמה הספציפית שבה מוצג הטקסט. מאמר אינפורמטיבי בבלוג באתר, למשל, ייכתב בצורה שונה לגמרי ממאמר יח"צ שיפורסם באתר חיצוני, ואפילו פוסט בפייסבוק ייכתב בצורה שונה מאד מזו בה ייכתב פוסט המיועד לפרסום ברשת חברתית אחרת, לינקדאין, לדוגמה.

ועכשיו, נשוב לדפי הנחיתה שלנו.

דעו מהיכן "מגיע" הגולש שלכם 

גולשים עשויים "לנחות" בדף נחיתה שלכם כשהם מגיעים ממקומות שונים ורבים – קמפיינים ממומנים בגוגל או בפייסבוק, ניוזלטרים, הודעות ווטסאפ וכן הלאה. רק לעיתים רחוקות, יש לגולשים המגיעים לדף הנחיתה דברים רבים המשותפים ביניהם. במרבית המקרים, הדבר היחיד שיהיה משותף לכל הגולשים הוא אותה "בעיה" ספציפית שלה השירות או המוצר שלכם מציעים פתרון.

איך כותבים קופי מנצח לדפי נחיתה
איך כותבים קופי מנצח לדפי נחיתה?

וכאן, אנחנו מגיעים לטיפ השני:

זוכרים את האמירה – דברו אל המכנה המשותף הנמוך ביותר?

הבעיה העיקרית בכתיבת תוכן היא שרק לעיתים רחוקות תצליחו בטקסט אחד ובודד לפנות גם לבעל ההשכלה הגבוהה וגם לחסר ההשכלה בכלל.

מה עושים?

מדברים בגובה העיניים הממוצע, בשפה שמצד אחד תתאים לקהל היעד אך מצד שני לא תוזיל את התוכן. לצד התאמת המסרים לקהל היעד, עליכם לשלב בדף הנחיתה מסרים הממוקדים בפעולה הנדרשת מהגולש הקורא את הדף – יצירת קשר, השארת פרטים וכדומה.

בנייה היררכית נכונה של דף הנחיתה

הזכרנו קודם את משפך ההמרה שמוליך את הגולש ממצב של התעניינות (הוא הגיע לדף הנחיתה שלכם, לא?) ועד לשלב שבו הוא מבצע את מה שאתה מצפים ממנו לבצע. כמו בכל שיחת מכירה בטלפון, גם בבניית דף נחיתה יש מדרג הולכה נכון.

  • כותרת אטרקטיבית וברורה – שמאפשרת לגולשים להבין מיד לאן הגיעו
  • כמה משפטי רקע של העסק (אין צורך להעתיק לכאן את כל דף האודות מהאתר שלכם, מספיק שתיים-שלוש שורות עם הפרטים הייצוגיים ביותר שלכם).
  • מהו המוצר או השירות שאתם מציעים – שוב, לזכור תמיד להסתכל על הקופי דרך עיני הגולש והבעיה המטרידה אותו
  • התועלות של המוצר או השירות שאותו אתם מציעים – רצוי בבולטים קצרים ומתומצתים
  • החוזקות של המוצר / השירות והיתרונות שלהם על המתחרים
  • הוכחה חברתית – אנשים אוהבים לקרוא המלצות, אבל יתמקדו בעיקר, בהמלצות של "דומים" להם. לכן, רצוי ליצור תמהיל המורכב ממגוון רחב ככל האפשר של טיפוסים שונים. למשל, עקרת בית ואמא לילדים מת"א, איש עסקים מראש העין, נערה מפ"ת, נער מבני ברק וכן הלאה (שכולם, כמובן, מיותר לציין, נעזרו בהצלחה במוצר או בשירות שלכם).
  • הנעה לפעולה – פה, כמובן, לפני בניית דף הנחיתה, תצטרכו להחליט בדיוק מהי הפעולה שאתם מצפים מהגולש לבצע, וזו חייבת להיות פעולה אחת בלבד. אם תשתמשו באותו דף נחיתה גם כדי לנסות להעביר את הגולשים הבשלים לרכישה לדף הקניה וגם כדי לפתות את הגולשים המתעניינים-בלבד להשאיר את פרטיהם, בסופו של דבר, תצאו קירחים מכאן ומכאן.

  יש לכם יותר מצורך אחד ויותר מקהל יעד אחד?

   בנו מספר דפי נחיתה שונים, כשכל אחד מהם יותאם למטרתו.

והנה הגענו לטיפ השלישי והמסכם:

בניית דפי נחיתה, כמו גם כתיבת הקופי השיווקי, הם עניין לאנשי מקצוע. מדובר בתחום חי, נושם ומשתנה בתדירות גבוהה. גם בתחום זה, כבתחומים אחרים טרנדים ואופנות, כדוגמת Buzz words בהן כדאי להשתמש בתקופה מסוימת ומילים אחרות – שמהן חייבים להימנע. מומלץ בכתיבת דפים אלו להיעזר בכותבי תוכן ובדגש על קופירייטר שמתמחה בכתיבת תוכן שיווקי שמייצר מכירות ואינטראקציה עם הגולשים. 

Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media

צוות מומחים אשר מנהל למעלה מ - 15 שנה מגוון רחב של פרוייקטים בתחום השיווק הדיגיטלי.

אהבתם? שתפו:

תרגישו בנוח להשאיר פרטים

072-394-7000
072-394-7000