איך מבצעים הסרת תוצאות שליליות בגוגל בצורה יעילה ובטוחה?
תוכן עניינים
כשבתנ"ך נכתב "טוב שם משמן טוב", אף אחד לא שיער עד כמה הביטוי הזה יהיה נכון, גם כל כך הרבה שנים אחר כך. וכך גם בעידן של היום, בעידן הדיגיטלי, המוניטין שלנו באינטרנט אומר עלינו הכול.
מוניטין חיובי, ביצועים חיוביים ונראות חיובית בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל הם כולם הכרחיים כדי שתצליח. לולא מוניטין חיובי, כשהפרופילים שלך ברשתות החברתיות או כשהתכנים אצלך באתר לא כל כך "מחמיאים", זה מכתים ומלכלך את השם שלך באונליין, כך שכשגולשים באינטרנט יחפשו עליך מידע וירצו לקרוא עליך ועל פועלך, התוצאות השליליות האלו יצופו מעל פני השטח ויהיו נראות לעין. אותו גולש כבר לא ירצה לרכוש ממך מוצר או שירות, ובזאת העסק שלך איבד לקוח פוטנציאלי.
אף עסק לא רוצה את זה, ולכן מרבית העסקים מקפידים לנהל את מוניטין העסק באופן מחושב ושקול, ואף להשקיע בניהול מוניטין חיובי על ידי חברה מקצועית המומחית בתחום הסרת תוצאות חיפוש בגוגל. במאמר הזה תוכלו לקבל מידע והנחיות על ניהול מוניטין ברשת ועל האופן בו כדאי לבצע הסרת אזכורים שליליים.
"לי זה לא יקרה" – איך גם העסק שלך יכול להיתקל במוניטין שלילי?
- טעויות במדיה החברתית – ניהול פרופילים שגוי, העלאת פוסטים לא ראויים וכו'.
- ביקורות עובדים שליליות באתרים ובפורומים שונים המספרים על תנאי עבודה שליליים, על אחזקה לא טובה של המקום ועל עוד עניינים פנימיים.
- דירוגים של כוכב אחד באתרי ביקורות.
- החזרת מוצרים מרובה, סיפורים אישיים של לקוחות שנאלצו להחזיר מוצרים מסיבה כלשהי.
- אתרים המשווים בין עסקים אשר דירגו את העסק שלך נמוך.
איך משבר במוניטין משפיע על המנכ"ל?
- האמון בו כמנהיג נפגע
- מורשת קריירה עסקית פגומה ולא ראויה
- קשרים עם בעלי המניות, השותפים לעסק ולחברה, עמיתים לעבודה, ואף אנשים בעמדות מפתח שונות – ניזוקים
- הקריירה שלו תזכה לפחות הצעות אטרקטיביות, פחות הזדמנויות, פחות קידומים, פחות הטבות או פיצויים.
- מבוכה וחוסר נעימות מול חברים ומשפחה
נתונים שחייבים לדעת
- 43% מהמנהלים מאמינים שאם הם ידכאו תוצאות חיפוש שליליות בגוגל ויקברו אותן – המכירות של העסק ינסקו (על פי מחקר שבוצע על ידי ועדת ייעוץ פורסטר).
- תוצאות החיפוש האורגנית הראשונה בגוגל מקבלת בממוצע 32.5% מהטראפיק הכללי (chitika).
- תוצאת החיפוש האורגנית במיקום ה-11 (הראשונה בדף השני של תוצאות החיפוש) מקבלת בממוצע 1% מהטראפיק הכללי (webbee).
תוצאת החיפוש במיקום ה-12 מקבלת רק 0.8%, וככל שגוללים יותר למטה בתוצאות החיפוש ככה אחוז הטראפיק ממשיך וממשיך לרדת. (chitika)
מה הנתונים האלו אומרים לנו?
ניתן לראות בבירור כי יש משמעות אדירה וחסרת תקדים למיקום של העסק בתוצאות החיפוש. עסק אשר ממוקם גבוה יותר – יהיה חשוף להרבה יותר לקוחות פוטנציאליים שיראו את נוכחותו באופן בולט ועשויים להתקשר לעסק. עסק אשר ממוקם נמוך, יהיה חשוף להרבה פחות לקוחות פוטנציאליים.
כמו כן, ניתן לראות כאן הבדל בוהק בין העמוד הראשון לעמוד השני. לצורך השוואה, התוצאה האורגנית במיקום ה-10, כלומר, התוצאה האחרונה בעמוד הראשון, תקבל 2.4% מהטראפיק. פי 2.4 מהטראפיק שתקבל התוצאה ה-11, שהיא כבר בעמוד השני!
רוב הגולשים לא טורחים לגשת לתוצאות החיפוש בעמוד השני. לרוב הם מתעלמים מהן. בהמשך המאמר נבין איך נתון זה עוזר לנו ויכול לשרת אותנו לטובתנו בכל הנוגע להסרת תוצאות שליליות בגוגל.
בנוסף, אנחנו רואים מהנתונים עד כמה בעלי עסקים נחושים לשפר את המוניטין שלהם ועד כמה הבכירים בחברות מבינים את המשמעות ואת העוצמה שיש לשיפור המוניטין באונליין. לא פלא שיותר ויותר בעלי עסקים וחברות, עסקים קטנים כגדולים, פונים למשרדי שיווק וניהול מוניטין בבקשה שיעזרו להם בשיפור ובניהול המוניטין ברשת.
איך מבצעים הסרת תוצאות שליליות בגוגל?
הסרת פרסום שלילי בגוגל יכולה לקרות דרך מספר דרכים שונות. הבאנו לכם כאן 3 דוגמאות:
- יש לכם תוכן לא מחמיא באתר? הנה מה שתעשו:
אתר האינטרנט, דף הנחיתה שלכם או כל עמוד אחר ברשת עשוי להכיל תוכן שלילי ולא מחמיא – כלומר, תוכן שלא מציג אתכם באור חיובי, תוכן שמציג את העסק שלכם כלא ראוי או כלא מקצועי, תוכן אישי עליכם שאין בו עניין לציבור, ועוד.לדוגמה: תוכן "מקטלג" הוא תוכן מאוד לא מתאים שיכול לגרור אחריו הרבה שונאים לעסק – זה יכול להיות תוכן גזעני או תוכן פוליטי, ואם אינכם חברה או יישות שעוסקת בפוליטיקה למשל, הימנעו מלכתוב על כך בדף שלכם. נושאים שנויים במחלוקת לא רלוונטיים לעסק של מדפסות, לצורך העניין.
אנו ממליצים לכם למחוק כל תוכן שאינו רלוונטי ושאינו מחמיא לכם מכל הנכסים הדיגיטליים שברשותכם. כמו כן, מומלץ מאוד להתייעץ עם חברת ניהול מוניטין ברשת מומחית שתדע להגיד לכם איזה תוכן להסיר ואיזה תוכן לכתוב במקום.
השלב הבא: הסרתם את התוכן השלילי? מעולה. עכשיו תיגשו לכלי של גוגל להסרת תוכן מיושן (Google's Outdated Content Removal tool). הכלי הזה מאפשר לכם ליידע את גוגל על השינוי שביצעתם, על מנת שגוגל ידעו שהתוכן כבר לא קיים יותר ושהלינק לשם כבר לא רלוונטי. ברגע שגוגל מאשרים לכם שהתוכן אכן נעלם, תוך מספר ימים או שבועות הלינק לאותו תוכן שלילי שנמחק יעלם מתוצאות החיפוש של גוגל!
חשוב לנו לציין שהסרת הלינק ניתנת לביצוע רק על ידי מנהל האתרים שלך. אם אתה לא מנהל האתר, צור קשר עם האחראי על ניהול האתר שלך, שכן יש למחוק את הקישור דרך השרת בו האתר נמצא.
- "לקבור" תוכן שלילי עמוק למטה בתוצאות החיפוש:
הסרת תוצאות שליליות בגוגל ומחיקתן יכולה להיות קשה ביותר ולעתים קרובות גם בלתי אפשרית. לכן, הצעד הבא שלנו הוא לקבור את הפרסומים ואת האזכורים השליליים למטה בתוצאות החיפוש, כך שגולשים לא יראו את תוצאות אלו כשיחפשו אתכם בגוגל.כיום, לא קיימת דרך בטוחה עם סיכונים נמוכים ל"העלמת" או למחיקת תוצאות חיפוש שליליות. מעבר למחיקת התוכן עצמו מהאתר ומשאר הנכסים הדיגיטליים (הרשתות החברתיות למשל), יש עוד אזכורים שליליים שלכם באינטרנט שיש להסיר, וזאת ניתן לבצע רק על ידי דיכוי ודחיקה למטה בתוצאות החיפוש של גוגל של אותם אזכורים ולמלא במקומם הרבה אזכורים חיוביים עליכם.
כך שהפתרון במקרים האלה הוא לקדם תוכן רלוונטי וחיובי עליכם. קידום זה "ידחוף" את התוצאות הלא רצויות עד שהן יוצאות מהעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל – וכבר ראינו עד כמה זה משמעותי כשפחות מ- 1% מהגולשים באינטרנט נכנסים לדף השני של תוצאות החיפוש.
מדבור בטכניקה יעילה ביותר כשהיא מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מומחים.
- דיווח על הפרות שונות למען הסרת תוצאות שליליות בגוגל:
אמנם זה לא תמיד עובד למען הסרת תוצאות שליליות בגוגל, אבל גם באינטרנט יש חוקים, ומגיעה לכם הגנה. אתם יכולים לדווח על הפרות שונות, כמו הפרת זכויות יוצרים, או לדווח על תוכן מזיק למוניטין ולהגיש בקשה להסירו מתוצאות החיפוש של גוגל.אך גם לגוגל יש חוקים, ויש תכנים שגוגל מסכימים להסיר ויש תכנים שלא, וכמובן שמאחורי כל החלטה כזו עומדת סיבה מוצקה. לכן, אנחנו לא יכולים להבטיח לכם שדרך זו תסייע לכם, בניגוד לטכניקת קידום התוכן החיובי ודחיקת התוכן השלילי, שהיא הרבה יותר מבטיחה, הרבה יותר מוכחת והרבה יותר מצליחה עבור הסרת תוצאות חיפוש בגוגל.
מה ההבדלים בין הטכניקות שהוצגו עבור הסרת אזכורים שליליים?
קריטריון | מחיקת התוכן מהעמוד | קידום תוכן חיובי | דיווח |
באיזה שלב יש לבצע זאת? | כשהתוכן הכתוב באתר האינטרנט או בפרופילים במדיה החברתית הוא לא ראוי ולא מחמיא | ברגע שבו רואים שיש תוצאות חיפוש שליליות בגוגל | כשמדובר בהפרת זכויות או בהפרות אחרות |
מי יכול לעשות זאת? | מנהל האתר. רצוי שהוא יהיה גורם מחברת ניהול המוניטין | חברת ניהול מוניטין מקצועית | בעל העסק, אך מומלץ שזה יהיה גורם מחברת ניהול המוניטין |
מה טכניקה זו תעשה? | אם מנהל האתר מחק את הלינק לתוכן השלילי, גולשים לא יוכלו לראות תוכן זה יותר. | "קובר" את הפרסום השלילי עמוק מאחורי דף תוצאות החיפוש הראשון של גוגל. "מעלים" על ידי דחיקה למטה את הלא רצוי, ומקדם למעלה את הרצוי. | הדיווח לא יכול להבטיח הסרת תוצאות שליליות בגוגל, אבל אם הדיווח מתקבל אז הרי שכן. |
הסרת תוצאות חיפוש בגוגל – 6 דרכים לקבור למטה את האזכורים השליליים
בואו רגע נתעכב על הסרת אזכורים שליליים על ידי קידום תוכן חיובי. איך עושים את זה? ממה מתחילים?
- נתחיל מ SEO – ביצוע אופטימיזציה לאתר ולשאר הנכסים הדיגיטליים שברשותכם. אם אתם רוצים לקבל דירוג גבוה ולהתברג לתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל, אתם חייבים עמודים אופטימליים.
הקפידו על יצירת סאב אתרים, לינקים ודומיינים, ותיתנו כותרות מתאימות, ממותגות וממוקדות מילות מפתח לכל עמוד. מילות המפתח שלכם צריכות גם הן להיות אופטימליות, גם מילות מפתח חיוביות וגם שליליות, וחוויית המשתמש באתר צריכה להיות מצוינת, בייחוד אם מדובר בחנות אונליין.
יש המון מרכיבים וקריטריונים לSEO טוב, וודאו שאתם מקיימים כל אחד מהם ושהנכסים הדיגיטליים שלכם מספיק אופטימליים בשביל למקסם את פוטנציאל הסיכויים שלכם. אל תדאגו, חברת ניהול המוניטין שלכם כבר תדע מה לעשות. - פרסומים חיוביים ברשתות החברתיות – קודם כל, צריך שיהיה לעסק שלכם פרופילים ברשתות החברתיות. התייעצו עם חברת ניהול המוניטין שלכם ואיתה תחליטו באילו רשתות חברתיות חסר לכם פרופיל (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב ופינטרסט הם המרכזיים). אחרי שווידאתם כי יש לכם מספיק נכסים דיגיטליים, ועצם זה כבר עשוי לדרג אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל, אפשר להתחיל בביצוע אופטימיזציה לרשתות החברתיות.
תבליטו את המיתוג שלכם, העלו פוסטים המקדמים תדמית חיובית של העסק ושל עובדיו, וכך לאט לאט תגבירו את הנוכחות החיובית שלכם בדיגיטל.
פרסום אקטיבי, מתמיד ועקבי, להיות מעורבים במדיה החברתית, הוא חתיכה ענקית בפאזל של ניהול מוניטין באינטרנט והוא ישים אתכם בנקודות מפתח מתקדמות. - בלוג – גם בלוג הוא רעיון מצוין בשביל לקדם את עצמכם בדיגיטל. לפתוח בלוג כחלק מאתר האינטרנט של העסק, ובו מאמרים מקצועיים הקשורים לשירות או למוצר שאתם מוכרים, יכול להעלות את התדמית החיובית של העסק ולבסס איזושהי תמונה והסתכלות חיובית עליכם. הבלוג יכול להכיל תמונות, סרטוני הדרכה, מדריכים כתובים, המלצות, טיפים, מאמרים מקצועיים ומידעיים, ובעצם, כל דבר שקשור לעסק שלכם ושמדגיש את המקצועיות, את הניסיון ואת האמינות שלכם.
- רספונסיביות לנייד – אתר שאינו רספונסיבי (מותאם) למובייל, הוא אתר שהוא כמעט לא רלוונטי במציאות של היום. כולנו מסתובבים עם הפלאפונים כל היום, ולרוב אנחנו נגלוש דרך הפלאפון כשננסה בחוץ לחפש איזשהו עסק או חנות כדי לקנות דבר מה, והרבה פעמים גם בבית נהיה עם הנייד כדי לחפש את אותו מוצר או שירות.
- הבלטת ביקורות חיוביות – אם בתוצאות החיפוש שלכם ישנן ביקורות חיוביות, נסו לקדם אותן. ראשית, עליכם למצוא אותן. כלי מומלץ לכך הוא SEOquake דרכו תוכלו לנווט יותר טוב. כלי מומלץ נוסף הוא BulkDAChecker לבדיקת דומיינים.
קידום ביקורות חיוביות הוא חלק מזיהוי הזדמנויות בשטח לקידום המותג העסקי. הזדמנויות קידום נוספות תלויות בכל עסק ובאסטרטגיית השיווק שלו.
כדי לעשות את כל אלו בחכמה, פנו אל משרד ניהול המוניטין שלכם והוא כבר ידאג עבורכם לכל מה שצריך. - תגובות לביקורות – הסרת תוצאות שליליות בגוגל מורכבת בחלקה מהסרת הביקורות השליליות בגוגל/באתרי ביקורות שונים. במצבים כאלה, בהם קיבלתם ביקורת שלילית, יש לנהוג בחכמה ואסור בשום פנים ואופן להגיב בפזיזות או בקלות דעת. אל תייצרו ויכוח, אל תתעמתו – אלא תבואו לקראת. אם לקוח הותיר ביקורת שלילית עליכם בגוגל, בואו לקראתו – נסו להבין מדוע הוא התאכזב מכם, תראו לו שבאמת, אבל באמת, אכפת לכם מהתסכול ומחווית הקניה השלילית שהוא חווה.
כשאתם מגיבים לתגובות שליליות, שימו לב לשילוש הבא:
א. להקשיב
ב. להצטער
ג. לשפר
דבר ראשון, תקשיבו לצד השני, ללקוח שלכם. לאחר מכן הביעו צער על חווייתו. ואז – ואולי זהו השלב החשוב ביותר – נסו לתקן את חווייתו באופן פרטי. בקשו ליצור איתו קשר בטלפון, במיילים או בהודעות, ותנסו לראות איך אתם יכולים לתקן לו את החווייה השלילית. אם הלקוח אכן שבע רצון מכם כעת, אתם יכולים גם לבקש ממנו לאחר מכן שיערוך את הביקורת אשר רשם.
למי צריך לפנות בעניין הסרת פרסום שלילי בגוגל?
ניהול מוניטין באינטרנט שמתבצע באופן שגוי ולא מקצועי יעלה לכם הרבה מאוד. מדובר פה על נזק שיהיה קשה לשקם, ועל הרבה כסף שתצטרכו להשקיע כדי קודם כל להחזיר את המצב לנקודה שבה הוא היה ומשם לנסות לעלות. מאוד לא מומלץ לנסות לשקם את המוניטין הניזוק שלכם בעצמכם. אם תעשו זאת לבד, ללא חברת ניהול מוניטין ברשת המתמחה בכך, אתם תעשו הרבה טעויות בדרך אשר בהחלט עלולות להביא אתכם לנקודה הרבה יותר גרועה מהנקודה בה אתם נמצאים עכשיו.
כדי לחסוך לכם כסף ועוגמת נפש, אנו ממליצים לפנות לגורם מקצועי – חברת שיווק באונליין אשר מומחית בתחום ניהול מוניטין ברשת. רק אנשי מקצוע – אנשי ניהול מוניטין באינטרנט, אנליסטים, אנשי שיווק, אנשי תוכן, אנשי עיצוב, מומחים בבניית אסטרטגיות עסקיות וכו' – יכולים להביא את העסק שלכם למקום טוב יותר. אתם צריכים אנשי מקצועי עם ניסיון, שעשו כבר כמה פרויקטים כאלו בעבר והפיקו מהם לקחים. אתם לא רוצים להיות שפני ניסיון של שום גורם, ולכן ביחרו בחברת ניהול מוניטין באינטרנט עם ותק מקצועי.
אתם צריכים לסמוך על חברת ניהול המוניטין שלכם. רק חברה אמינה, ישרה, הגונה ושקופה היא חברה שניתן לסמוך עליה. שקיפות היא אחד מהחלקים המרכזיים כשמדובר בניהול מוניטין עסקי אונליין ובהסרת תוצאות חיפוש שליליות מגוגל.
כמו כן, אתם מחפשים חברה שהעבודה הפנימית שלה היא צוותית. עבודה הוליסטית ומקיפה, שמחברת בין כל חלקי הפאזל שלכם בצורה הרמונית ואחידה, היא עבודה נקייה, יסודית ומאוד יעילה. צריך שתהיה תקשורת בין כל הגורמים הממונים על הפרויקט שלכם, אחרת במקום הרמוניה תשמעו הרבה זיופים.
לסיכום
המציאות, עם הנתונים שהצגנו, מראים עד כמה זה הכרחי לקבור תוצאות חיפוש שליליות בגוגל, משום שההשפעה על המוניטין של העסק ושל החברה היא משמעותית ביותר ויכולה גם להיות קטלנית. ההשפעה של מוניטין ניזוק היא ישירה – ירידה דרסטית במכירות, בעלי מניות עוזבים, אנשי מפתח כבר לא בקשר, פגיעה בקריירה ובעסקים וכו'.
התדמית והמוניטין של המותג שלכם צריכים להיות זהים למה שהוא באמת. תוצאה שלילית אחת בגוגל, כתוצאה למשל מביקורת רעה בגוגל, דירוג של כוכב אחד וכו', יכולה להרוס לכם את המוניטין – ואסור שתיתנו לזה לקרות.
תפקידה של חברה לניהול מוניטין הוא להגן עליכם בדיוק ממצבים כאלה. אתם, בעלי העסק, לא צריכים להתעסק בכל מה שקשור לניהול המוניטין – תשאירו את זה לאנשי המקצוע שמומחים בכך ושזוהי ההתעסקות היומיומית שלהם.
לכל עסק ולכל חברה, גדולה או קטנה, צריך שיהיה מישהו הממונה על ניהול המוניטין. האסטרטגיה ליצירת מוניטין חיובי ושמירתו צריכה להיות מותאמת אישית לכל עסק ועסק, בהתאם למאפייניו ולמאפייני המוניטין הנוכחי שלו. כך גם חברת ניהול המוניטין שלכם צריכה להתאים את הדרכים השונות לשיפור המוניטין ואת האסטרטגיה בהתאם אליכם.
כמעט תמיד, הסרת פרסום שלילי בגוגל צריכה להתבצע על ידי קידום תוכן חיובי, שכן זוהי הדרך היעילה והמוכחת ביותר להצלחה, ללא נטית סיכונים מיותרים. שימו לב שאתם בוחרים בחברה בטוחה, תימנעו מעקיצות, ותוודאו שהחברה לניהול המוניטין אכן מבצעת את עבודתה ושהיא לא עושה דבר על חשבונכם.
איך מבצעים הסרת תוצאות שליליות בגוגל - שאלות ותשובות
מהי המדיניות של חברת גוגל בנושא הסרת תוצאות שליליות?
לבטח שמעתם כי גוגל מאפשרת להסיר תוצאות שליליות באמצעות מילוי טופס ושליחת בקשה
מפורטת עם הסברים ונימוקים. למעשה, החברה ידועה במדיניות מאוד קשוחה הנוגעת להסרת
תוצאות שליליות בגוגל, וזו משימה כמעט בלתי אפשרית להשגה. לכן, הפתרון המומלץ להסרת
תוצאות שליליות בגוגל הוא ניהול מוניטין על ידי חברה מקצועית המתמחה בין היתר בקידום אתרים.
השיטה היעילה ביותר היא לדחוק את האזכורים השליליים לדפים שאף גולש לא מבקר בהם
באמצעות העלאת וקידום תכנים חיוביים, אך התוצאה השלילית עדיין קיימת ברשת.
האם עילה משפטית מספיקה להסרת תוצאות שליליות בגוגל?
בתי המשפט בישראל דנים לא פעם בנושא הסרת תוצאות שליליות בגוגל, ועל פי הפסיקות
האחרונות ניתן ללמוד כי השופטים רואים בחומרה את המדיניות של גוגל בנושא פגיעה בפרטיות,
הפרת זכויות יוצרים, לשון הרע וכיוצא בזה. אם זכויות הפרט שלך נפגעו אפשר להתייעץ עם עו"ד
המתמחה בדיני אינטרנט ולשון הרע, יחד עם זאת קשה להכריח את גוגל להסיר את התוצאות
השליליות, לכן כדאי לדחוק אותן באמצעות שיטות וכלים מתחום ה-SEO.
האם כדאי לפנות ישירות לבעל האתר שבו מופיע אזכור שלילי עליכם או על העסק שלכם?
במקרים מסוימים ניתן לבצע הסרת תוצאות שליליות בגוגל באמצעות פניה ישירה לבעל האתר שבו
מופיע האזכור השלילי על העסק שלך או עליך. בדרך כלל אם פונים לבעל האתר בגישה חיובית
ומציגים בפניו טיעונים המצדיקים את הסרת התוצאה השלילית, הוא לא יתנגד לכך והוא יסיר את
האזכור השלילי. לאחר הסרת האזכור השלילי יש להמתין עד שהזחלן של גוגל יסרוק מחדש את
האתר ותהליך זה עשוי לקחת לא מעט זמן.
איך אתם מבצעים הסרת תוצאות שליליות בגוגל?
חברת פרסונאס מדיה מתמחה בניהול מוניטין ברשת האינטרנט, בקידום אתרים, בפרסום ממומן
ובשיווק בדיגיטל, הידע והניסיון הרב שצברנו מאפשרים לנו להסיר או לדחוק תוצאות שליליות בגוגל
במגוון שיטות וכלים, בעיקר באמצעות קידום אורגני לאתר והפצת תכנים חיוביים על העסק שלך או
עליך.
על אילו חלקים באתר האינטרנט שלי אני צריך לבצע אופטימיזציה?
אופטימיזציה לקידום אתרים, SEO, צריכה להתבצע על כל חלקי ומאפייני האתר. היא יכולה להיות אופטימיזציה טכנית, בה הופכים את החוויית המשתמש לאידיאלית על ידי ייעול מפת האתר ומאפיינים טכניים שונים. עבודת ה SEO יכולה גם להיות בתוכן, בניהול מילות המפתח ועוד. כל חלק באתר או בנכס דיגיטלי אחר שלך שצריך להיות מותאם לדרישות מנוע החיפוש – צריך לעבור אופטימיזציית SEO.
איך אני יכול לדעת אם המוניטין שלי ניזוק?
קודם כל, אתה יכול להרגיש את זה על פי פעילות העסק, אם המכירות שלך צנחו זה מאוד יכול להיות בגלל פגיעה במוניטין. עם זאת, הדרך הטובה ביותר לברר כמה ביקורות שליליות מפורסמות עליך ברשת וכמה תוצאות חיפוש שליליות יש על העסק שלך בגוגל היא על ידי פניה לחברת ניהול מוניטין ברשת מוסמכת ומקצועית שתיתן לך מענה אישי לכל שאלותיך.
אני רואה את השפעתו של המוניטין הניזוק על העסק שלי. מה אפשר לעשות? האם יש סיכוי להחזיר את המצב לקדמותו?
אם המוניטין שלך ניזוק ועדיין אין לך חברת ניהול מוניטין – פנה לאחת עכשיו והיא תסייע לך בשיקום המוניטין ובהתאוששותו. כל מקרה הוא ייחודי, אבל אנחנו כן יכולים להגיד שככל שתקדים לפעול, כך תגדיל את הסיכויים לשיקום מוניטין מהיר ואיכותי יותר.
אני לא חושב שהמוניטין שלי ניזוק, אז למה אני עדיין צריך חברת ניהול מוניטין באינטרנט?
חברת ניהול מוניטין ברשת כשמה כן היא – אחראית על ניהול המוניטין באופן שוטף ולא רק על שיקום מוניטין שנפגע. מובן שאם המוניטין שלכם ניזוק עליכם לפנות עכשיו לחברת ניהול מוניטין באינטרנט, אך גם אם לא, וודאו שיש לכם אחת, מכמה סיבות:
אם פתאום כן תראו פגיעה במוניטין, מאוד חשוב שיהיה לכם כבר פתרון בכיס, חברה שמכירה אתכם ושאתם סומכים עליה. הדבר יקצר תהליכים ויזרז את סדר הפעולות.
חברה לניהול מוניטין אחראית לוודא שתוכן חיובי תמיד מקודם, אחראית למתן התייחסויות לביקורות השליליות (אשר כל עסק מקבל כל הזמן, זה טבעי, אין עסק שהוא מושלם ושמעולם לא קיבל ביקורת שלילית אחת). היא אחראית לקידום הביקורות החיוביות, אחראית על המוניטין שלכם ברשתות החברתיות וכו'.
ביחד עם חברת השיווק לניהול המוניטין תחליטו על מתווה ועל אסטרטגיה בהם הכי כדאי לפעול, ועל פי מה שהוסכם החברה תדאג לכל מה שצריך.