במה להתמקד כשמתחילים קמפיין פרסום בגוגל?

תוכן עניינים

כשאתם רוצים לקדם את העסק שלכם, יש 2 אפשרויות קידום מרכזיות: SEO ו PPC.
את SEO אתם וודאי מכירים, ובו לא ניגע במאמר זה. הפעם, נתמקד ב PPC (ראשי תיבות שלpay per click), דרך לקידום ממומן בגוגל כשאתם מממנים קמפיין פרסום בגוגל. שיטת התשלום היא פרק קליק/פר צפייה בסרטון וכו', ולכן אתם משלמים רק על מה שבאמת קיבלתם. במאמר זה ניגע באופן בו יש לבצע קמפיין פרסום בגוגל ובעיקר – מאיפה להתחיל.

פרסום ממומן בגוגל – למה בכלל כדאי לבחור בו?

נשאלת השאלה למה ללכת דווקא על קידום ממומן בגוגל, ולא על SEO שהוא אינו ממומן.

הנה כמה תשובות:

  • גם SEO יעלה לכם כסף, משום שתצטרכו לשכור חברה מקצועית שתבצע לכם אותו. מרבית בעלי העסקים לא יודעים לעשות SEO בעצמם, ואם הם ינסו הם עלולים לבצע הרבה טעויות מתוך חוסר ניסיון, טעויות שיעלו להם ביוקר אחר כך.
  • ל SEO יש יתרונות רבים בתחום שלו, והכרחי לשלב אותו כשמבצעים פרסום ממומן בגוגל, אבל הוא רק חלק מהפעילות שצריך לעשות. הוא לא יתן את המענה השלם לעסק שרוצה לנסוק במכירות.
  • שיווק באינטרנט, ובפרט פרסום בגוגל אדוורדס, מעלה את המכירות בצורה משמעותית ומביא לכם הרבה יותר לידים איכותים.
  • פרסום בגוגל אדוורדס קורה 24/7, חוסך לך הרבה זמן והרבה כסף, מאפשר לכם להגיע לכמות משמעותית של יותר לקוחות פוטנציאליים.
  • פרסום ממומן בגוגל נעשה באופן מותאם אישית לעסק, שם אותך בראש הרשימה בתוצאות החיפוש מעל התוצאה האורגנית הראשונה.
  • מאפשר לך לעקוב בצורה מדויקת ואמפירית אחר הצלחת המקפיין.
  • יותר שיחות לעסק ויותר טראפיק לאתר.
  • פרפורמנס גדול ויציב יותר בדיגיטל.
  • בעל ROI גבוה.
  • מעלה את שיעור ההמרה.
  • ועוד…

פרסום ממומן בגוגל (PPC) חייב להיות ממוקד מטרה כדי להצליח. קמפיין פרסום בגוגל צריך להיות מפוקס על קהל היעד שלכם, ויהיה עליכם להשתמש במילות המפתח המדויקות שיקלעו בול למחשבותיו של לקוח פוטנציאלי שמחפש אתכם עכשיו בגוגל. המודעות הממומנות צריכות להיות מנוסחות באופן סוחף, עשיר, קצר וקולע, חד ומדויק עבור קהל היעד הרלוונטי.

קמפיין פרסום בגוגל הוא עולם ומלואו, מורכב מהמון פרטים קטנים שמשפיעים על התמונה הגדולה. אנחנו ממליצים לכם לפנות אל חברת פרסום ושיווק אונליין בנוגע לביצוע קמפיין הפרסום שלכם, חברה שאתם סומכים עליה ויודעים שהיא מקצועית ומנוסה. חברה איכותית תדע לבנות לכם אסטרטגיה איכותית לקידום העסק באונליין.

נתונים שחייבים לדעת

  • 79% מבעלי העסקים המשווקים אונליין טוענים כי PPC מועיל בצורה חסרת תקדים לעסקים שלהם (Hanapin Marketing 2019).
  • כבר בפברואר הזה (2020) נרשמה עלייה של כ13% בתקציב השיווק הדיגיטלי של בעלי עסקים בהשוואה לזה של אוגוסט 2019 (על פי מחקר של Statista)

מה הנתונים האלה אומרים לנו

קודם כל, ניתן לראות כי בעלי עסקים מאוד מרוצים מקידום PPC, שכן הם רואים תוצאות בשטח עבור העסקים שלהם. אם PPC לא היה מועיל לעסקים, לא היינו רואים עלייה בהשקעה דרך פרסום בגוגל אדוורדס. כך שהנתונים האלו מראים את החשיבות ואת המשמעות של PPC לעסק.

יש להתאים עבור כל עסק את צורת הקידום המתאימה לו, בהתאם לתקציב, לגודל הארגון, למצב הנוכחי שלו מבחינה פרסומית, מבחינת מוניטין ועוד פרמטרים נוספים. ניתן לקדם את העסק בדיגיטל על ידי SEO, קידום ברשתות החברתיות, בלוגים וכו', אך פרסום ממומן בגוגל ללא צל של ספק הוא יעיל מאוד ובעל ROI גבוה.

ממה להתחיל כשמדברים על קמפיין פרסום בגוגל?

  1. מילות המפתח:


    מילות המפתח הן הקרקע של מודעות הפרסום שלכם, הן הווייז של ניסוח המודעות. אתם לא מתחילים לנסוע לפני ששמתם ווייז, נכון? כך גם לא מתחילים לנסח מודעת פרסום ולכוון את המאפיינים שלה לפני שלכולם ברור כיוון הנסיעה. מילות המפתח מאפשרות לנו להיות מדויקים בניסוח המודעה, לנסוע בכיוון הנכון, לדייק את הפניה אל קהל היעד.

    מחקר מילות המפתח צריך להתבצע על ידי אנשי מקצוע שזוהי עבודתם, שכבר ניתחו מילות מפתח עבור עשרות ומאות בעלי עסקים שונים. אנשים שלמדו זאת באופן מקצועי ושצברו ניסיון במציאת מילות המפתח המדויקות ביותר שיביאו לכם לידים איכותיים.

    ישנם 4 סוגים של מילות מפתח:

  • התאמה רחבה:
    מכירים את זה שאתם מחפשים ביטוי כלשהו בגוגל ומקבלים תוצאות שאינן לא קשורות (לפחות במישרין) למה שחיפשתם? בחלק מהמקרים זה יהיה בגלל ההתאמה הרחבה ביותר של ביטויי המפתח בפרסום בגוגל. בהתאמה הזו, המודעה שלכם תופיע כתוצאה מכל חיפוש שכלל כל מילה אשר מופיעה בביטויי המפתח, לא משנה הסדר.

    נניח שביטוי המפתח שלכם הוא "טיולים אקזוטיים". המודעה שלכם תוצג לגולשים אם הם יחפשו "טיולים מרהיבים", "פירות אקזוטיים", "טיול אקזוטי" (ביחיד ולא ברבים) וכד'.

    על אף שהתאמה זו גורמת לכם להופיע מול קהל הרבה יותר גדול, במקרים רבים קהל זה יהיה לא רלוונטי עבורכם והוא לא יבצע המרה אצלכם, שכן הוא בכלל לא מעוניין במוצרים או בשירותים שלכם, אלא בביטוי האחר והשלם שהוא חיפש. שימו לב – התאמה רחבה זו היא ברירת המחדל מבית גוגל!

  • מגביל התאמה רחבה:
    כאן אתם יכולים להגיע לקהל גדול יותר (שאולי בחלקו הוא לא רלוונטי), אבל אתם יכולים לשלוט על הסינון – על ידי "סימון" של מילים מסוימות בביטוי כחשובות יותר ובכך המודעה שלכם תעלה רק אם אותה מילה שהגדרתם כחשובה יותר הוקלדה בשורת החיפוש.

    נניח שביטוי המפתח שלכם הוא "ציוד משרדי לעסקים". אם תוסיפו, כשאתם מגדירים את ביטוי המפתח, את הסימן "+" לפני המילה "ציוד" – המודעות שלכם יופיעו רק אם גולש הקליד בשורת החיפוש את המילה "ציוד". אם המילה "ציוד" לא הייתה כלולה בשורת החיפוש, המודעה שלכם לא תופיע מולו.

    הסינון בא לידי ביטוי בכך שאתם יכולים להבהיר לגוגל אילו מילים בשורת החיפוש הן קריטיות והכרחיות שהגולש יכתוב כדי שיראה את המודעה שלכם, שכן כל מילה אחרת כבר לא מייצגת אתכם ואת מה שאתם מוכרים, ולכן כל דבר אחר, שלא מכיל מינימום את המילה הזאת, הוא אינו רלוונטי.

  • התאמה לביטוי:
    אם מילת/ביטוי המפתח שלכם הוא "מזון לחתולים", והגולש יקליד בשורת החיפוש של גוגל "מזון לחתולים זול", מזון לחתולים בוגרים" וכד', המודעה שלכם תופיע. המודעה לא תופיע לגולש אם הוא יחפש "חול לחתולים", כי הגדרה זו מותאמת רק למצב בו הטקסט של ביטוי המפתח מופיע באופן מדויק בטקסט החיפוש.
  • התאמה מדויקת:
    זוהי ההתאמה הספציפית ביותר. אם למשל מילת המפתח שלכם היא "כובעים שחורים", אז רק גולשים שהקלידו בדיוק את הביטוי הזה יוכלו לראות את המודעה שלכם. המודעה לא תופיע למשתמש אם הוא חיפש "כובעים" למשל.

*** הערה – שימו לב גם למילות מפתח שליליות, ביטויים שאם גולש הקליד אותם אתם חד משמעית לא רוצים שהמודעה שלכם תופיע. זוהי דרך סינון נוספת וחכמה ביותר, שיכולה לשרת אתכם בהרבה מצבים, וכמובן, לחסוך לכם כסף על הקלקות מיותרות שלא הביאו להמרה.

יתרונות וחסרונות/סוג מילת המפתח

יתרונות

חסרונות

התאמה רחבה

מאוד גמישה מבחינת ניסוח שאילתת החיפוש, מביאה להרבה לחיצות

המודעה שלכם עשויה להיות כלל לא רלוונטית עבור רוב הגולשים שיראו אותה, מה שיוביל לבזבוז של כסף על הקלקות ללא המרה

מגביל התאמה רחבה

הגעה להרבה קהל, עם יכולת סינון אפקטיבית של הקהל על ידי הסימן "+", כדי שהמודעה שלכם תיחשף רק בפני אנשים שבשורת החיפוש שלהם מופיעה המילה העיקרית של ביטוי המפתח שלכם

הסינון הזה אמנם אפקטיבי אך לא מספיק חד בשביל לסנן רק את האנשים שבאמת מעוניינים במוצר או בשירות שלכם, משמע, המודעה שלכם עדיין עשויה להגיע לגולשים שאינם קהל היעד שלכם

התאמה לביטוי

מאפשר גמישות בניסוח שאלת החיפוש, חשיפה גבוהה יותר אליכם

יכול להביא להקלקות מיותרות מגולשים שאינם לקוחות פוטנציאליים שלכם. החשיפה הגבוהה יותר לא בהכרח תגיע לגולשים רלוונטיים

התאמה מדויקת

גולשים שיקליקו על המודעה שלכם, הם כנראה לקוחות פוטנציאליים שלכם שמאוד מעוניינים במוצר או בשירות שלכם. משמע – העלאת שיעור ההמרה, וחיסכון על קליקים לא רלוונטיים

פחות קהל יגיע לדף הנחיתה שלכם, שכן הגבלת ההתאמה המדויקת דורשת ביטויים מאוד ספציפיים, משמע, נפח החיפוש הוא קטן יותר ובהתאם גם החשיפה אליכם

  1. דפי נחיתה:


    בחיים הרבה פעמים אפשר לתקן רושם ראשוני גרוע שנוצר, אנשים יכולים לתת לך צ'אנס נוסף ויכול להיות שהדעה שלכם עליך תשתנה אחרי שיכירו אותך באמת.

    בכל הנוגע למכירות ולשיווק – זה לא עובד ככה. בעולם השיווק אונליין, בייחוד העולם של היום בו השפע הוא עצום ויש מגוון כל כך גדול של עסקים אחרים ללכת אליהם, אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני. דף הנחיתה שלכם צריך, פשוט, להיות מעולה.

    ברור שהמטרה העיקרית שלכם היא המרות. כדי להשיג יחס המרה גבוה, אתם צריכים דף נחיתה עבור פרסום בגוגל אדוורדס, אליו יגיעו הגולשים שילחצו על המודעות שלכם. דף הנחיתה הזה חייב להיות חד וברור, להציג את כל היתרונות שלכם, להבהיר שהעסק שלכם הוא הטוב ביותר בשוק. התוכן של עמוד הנחיתה הזה צריך להיות אופטימלי לביטויי המפתח שלכם.

    שימו את עצמכם בנעליים של הגולש שהרגע נחת בדף הנחיתה שלכם. מה יכול לגרום לו להגיד "וואו, אני חייב להיכנס לאתר שלהם!" או "וואו, אני חייב להשאיר פרטים!" ?
    הנה כמה דברים שדף הנחיתה שלכם חייב להכיל:

  • אמצעי שדרכו הלקוח הפוטנציאלי יוכל לבצע המרה – טלפון של העסק, מילוי טופס פרטים, גישה לחנות אונליין ורכישה שם וכו'. אם אתם מעוניינים להשאיר טלפון של העסק, אתם יכולים להשתמש בשיטת התשלום שהיא פר שיחה (כל שיחה לעסק שמתבצעת דרך דף הנחיתה תהיה חייבת בתשלום).
  • סיבה למה לפנות דווקא אליכם – זה יכול להיות הופעתן של ההמלצות עליכם, מה נכתב עליכם וכו'.
  • נקי ומסודר – דף הנחיתה צריך להיות ברור וקל לקריאה, ללא גרפים או דברים שדורשים מהגולש להתעמק טיפה יותר. הכול – המידע עליכם, נתונים עליכם, אודותיכם – צריך להיות קצר, מונגש ומונח על מגש של כסף. אם הגולש יהיה לרגע מבולבל מהנתונים, מבוהל מהצבעים או מהסדר או שהוא יחווה כל תחושה שלילית אחרת – אותו לקוח פוטנציאלי יעשה אחורה פנה.
  1. מדד האיכות:


    זהו מדד הבוחן עד כמה המודעה היא רלוונטית עבור הגולשים ושמושית עבורם. ככל שהמודעה איכותית יותר, כלומר יותר מותאמת ורלוונטית לשימוש הגולשים, כך אתם מגבירים את הסיכוי שהמודעה שלכם תהיה הראשונה בתוצאות המודעות הממומנות. כמו כן, מודעה איכותית יכולה להוריד את העלות פר קליק (CPC).

    איך לדעת אם המודעה שלכם איכותית? הנה כמה פרמטרים שאתם צריכים להיות עם היד על הדופק לגביהם:

  • איכות עמוד הנחיתה, הנוחות שלו, הארגון שלו, הייחודיות שלו.
  • שיעור ההקלקה (CTR).
  • חוויית המשתמש.
  • התאמה לקהל היעד של המודעות ושל עמוד הנחיתה (מבחינת הגיל, מצב בחיים, מקום בארץ/בעולם, צרכים של קהל היעד וכו').
  • האם יש אמצעי קל וברור ליצירת קשר עם העסק?
  • עד כמה המודעות שלך מותאמות לביטויי המפתח שלך?
  • עד כמה המודעות שלך מותאמות לעמוד הנחיתה שלך?
  • עד כמה עמוד הנחיתה שלך מסונכרן עם מילות המפתח שלך?

את כל הפרמטרים האלו צריכה לבדוק ולשים לב אליהם חברת השיווק שלכם. הוותק שלה והידע המקצועי של החברה שלכם יתנו את ההתייחסות המדויקת הנדרשת לכל אחד מפרמטרים אלו.

  1. ביצוע בקרה:

התחלתם להריץ את הקמפיין? מעולה! אבל הדרך עוד לא הסתיימה.
חשוב מאוד שתבצעו בקרה ושתסתכלו בכל שלב על הביצועים של אותו קמפיין פרסום בגוגל. פרסום בגוגל אדוורדס הוא לא "זבנג וגמרנו", אלא הוא מרתון, וחשוב שתשימו לב במהלך הדרך לשינויים או להתאמות שעליכם לבצע. לדוגמה, אלו יכולים להיות:

  • שינוי במילות במפתח.
  • שינוי במצב השוק שמשפיע על קהל היעד או על פלטפורמות המודעה.
  • התאמות שיש לבצע אם אתם מקבלים הרבה קליקים (ומשלמים עליהם) אך ללא המרות.
  • התאמות ושינויים שונים לנוכח חוסר הצלחת הקמפיין, או להפך, אם אתם רואים שהקמפיין מתקדם מצוין בפלטפורמה אחת, תעשו חישוב מסלול מחדש בנוגע לאיפה אתם בוחרים להשקיע את המשאבים שלכם.

את כל השינויים וההתאמות האלו תשאירו לחברת פרסום ממומן בגוגל מקצועית שתדע לנווט את העסק שלכם למקום הנכון.

אני רוצה חברה שתנהל עבורי קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס. למי עליי לפנות?

חברות ניהול קמפיינים בגוגל מוכשרות בדיוק לזה, ומתמחות בהרצת קמפיין פרסום בגוגל דרך פרסום בגוגל אדוורדס. עם זאת, חשוב שתשימו לב לאיזו חברה אתם פונים. יש הרבה חברות שיווק באינטרנט בשוק, ולא כולן ינהלו את הקמפיין שלכם בגוגל כפי שהייתם רוצים בהתאם למטרות שלכם, ויש כאלה שאפילו יקחו סיכונים על חשבונכם.

הנה כמה פרמטרים שחשוב שתשימו לב אליהם כשאתם פונים לחברת ניהול קמפיינים בגוגל:

  • חברה מנוסה – לוותק יש משמעות בעולם הפרסום הדיגיטלי. חברה מנוסה יותר היא חברה שראתה יותר מקרים, תירגלה יותר את האופן בו היא פועלת, והיום היא כבר מיומנת יותר ופיקחת יותר, שכן כל מקרה שראתה לימד אותה משהו. אם אתם רוצים חברה שתדע בוודאות מה לעשות בכל שלב ושלב, אתם מחפשים חברה מנוסה.
  • איך החברה מודדת את הצלחת הקמפיין? – חברה מקצועית תדע לעקוב אחר הצלחת הקמפיין שלכם ולראות לאן הוא מתקדם. היא צריכה לשלוח לכם דוחות מפורטים ושקופים על כל פעולותיה ועל כל פעולות הקמפיין, לאילו הישגים הוא הגיע עד עכשיו, מהו ה ROI עד כה וכו'.
  • איך החברה מתייחסת לאותם דוחות? – חברה מקצועית תשתמש בדוחות הללו כמכרה זהב של מידע ונתונים שיעזרו לנווט את ספינת השיווק שלכם בלב הים. מאיפה מגיעים מרבית הלידים? באילו פלטפורמות כדאי עכשיו להשקיע ולהתקדם יותר? במה להפסיק להשקיע משאבים? אילו ביטויי מפתח התאימו יותר?
  • איך הצוות עובד ביחד? – צוות טוב הוא צוות שעובד בצורה הרמונית והוליסטית. כל הצדדים בפרסום העסק שלכם – האנליסטים, אנשי התוכן והעיצוב, אנשי השיווק, הממונים על האסטרטגיה וכו' – צריכים לתקשר אחד עם השני ולהיות מסונכרנים זה עם זה.
  • מי הם האנשים בצוות? – אל תתפשרו. האנשים שיעבדו על הפרויקט שלך צריכים להיות מהטובים ביותק בשוק, שעובדים בסטנדרט גבוה ולא מעגלים פינות. חשוב שהצוות יהיה יסודי, קפדן וחרוץ.
  • איך נבנית אסטרטגית השיווק? – אין שום עסק שהוא זהה לאחר. כל אסטרטגית שיווק צריכה להיות מותאמת אישית לעסק שלכם, תפורה למידותיו. לכל עסק יש צרכים שונים, אופי שונה, גודל שונה, מאפיינים שונים, מטרות שונות, תקציב שונה וכו', ולכן כל אסטרטגיה לכל עסק תהיה שונה.
  • זמינות וקשיבות החברה אליכם – חברת פרסום ממומן בגוגל צריכה להיות קשובה וזמינה ללקוחות שלה, בעלי העסקים. אם יש לכם שאלה, חשוב מאוד שהצוות יהיה שם בשבילכם לענות עליה ויתן לכם את המענה המלא עד שתהיו שבעי רצון. אתם צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של חברת הפרסום שלכם.

לסיכום

אנשים מחפשים בגוגל כל הזמן. הדרך הטובה ביותר לקדם את העסק אונליין – היא פשוט להיות שם כשקהל היעד שלכם שם. עם חברת ניהול קמפיינים בגוגל מקצועית ואיכותית, תוכלו להגיע לכל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולבלוט שם לנגד עיניהם כשהם יחפשו מוצר או שירות שלכם.

אנו ממליצים לכם לפנות רק לחברה אמינה שאתם סומכים עליה ועל פעולותיה, חברה שפועלת בדרך מקצועית וישרה. תבדקו את החברה לפני שאתם נותנים לה את הפרויקט, בידקו כמה היא שקופה, האם היא פועלת בסטנדרט גבוה ואיכותי, האם היא משתמשת בטכניקות סטנדרטיות ולא מסוכנות וכו'.

חברת שיווק באינטרנט שיודעת מה היא עושה, תתאים את הקמפיין שלכם ואת אסטרטגיית השיווק שלכם בהתאם לאופי העסק ולקהל היעד הרלוונטי. חלוקת המשאבים למקומות הנכונים, ההתמקדות בתוכן המשווק, התאמת הקמפיין לנייד בהתאם לקהל היעד ועוד נושאים ופרמטרים רבים ומגוונים – צריכים להיות כולם תחת חברת השיווק שלכם, וחברה שהינה מקצועית, איכותית, ישרה והגונה תדע איך להוביל כל קמפיין פרסום בגוגל לנקודה הטובה ביותר.

שאלות ותשובות

שאלה: איך ליצור תוכן שיווקי טוב לקמפיין שיווק באינטרנט?

תשובה: חברת שיווק באינטרנט איכותית תעבוד בצורה הרמונית בין כל החלקים הממונים על הפרויקט ותסנכרן ביניהם. כך גם אנשי התוכן שיעבדו על הקמפיין הפרסומי שלכם יהיו אחראיים על כל התוכן לפרויקט שלכם, ובנוסף, הם יהיו מסונכרנים עם המידע והנתונים על העסק שלכם ועל התקדמות הקמפיין עד כה דרך כל שאר חברי הצוות שיעבדו על הקמפיין שלכם. כך, יהיה לאנשי התוכן את כל המידע ביד לכתוב עבורכם תוכן שיווקי ואיכותי המותאם לעסק שלכם.

שאלה: איזה אופן שיווק באינטרנט הכי מתאים לעסק שלי: פרסום ממומן בגוגל או SEO?

תשובה: על השאלה הזאת צריכה לענות חברת השיווק שמטפלת בפרויקט שלך. כל החלטה כזו על קמפיין פרסום בגוגל היא משמעותית ומותאמת אישית לכל עסק. אין כאן תשובה גנרית שניתן לתת, מלבד לגשת לחברת הפרסום אונליין שלך ולהתייעץ איתם ביחד בהתאם לנתונים של העסק שלך.

שאלה: האם גם גולשים מהנייד יראו את המודעה שלי?

תשובה: התאמת המודעה לנייד היא חלק אינטגרלי בתהליך. שיעור החיפושים בנייד הוא מאוד גבוה במציאות של היום, והרבה עסקים יעדיפו שהמודעה שלהם תופיע גם עבור אנשים הגולשים מהנייד ומחפשים עסק כמו שלהם. העלו זאת מול חברת השיווק שלכם, אם נושא זה לא עלה עד עכשיו.

שאלה: כמה יעלה לי קמפיין פרסום בגוגל?

תשובה: שיווק באינטרנט לא מתומחר במחיר אחד גנרי לכל השוק. פרסום ממומן בגוגל על ידי שיטת PPC מחושב על ידי נוסחה של גוגל על פי עלות פר קליק (CPC), ומשם העלות לגוגל תלויה בכמה קליקים קיבלתם.
הנוסחה הספציפית של CPC של גוגל היא:

עלות פר קליק = דירוג המודעה שמתחתיכם, חלקי מדד האיכות שלכם, פלוס 0.01$.

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000