גם כשלא מדובר על המלצות אלא רק על חיפושים פשוטים, עדיין רובנו יעדיפו לקבל מידע על שעות הפתיחה של העסק, מיקום וכו' דרך האינטרנט. זה מהיר, קל, נגיש וחוסך זמן בשיחות בטלפון.
לאופן שבו אתם מוצגים באינטרנט יש משמעות אדירה מבחינת הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ואם כרטיס הביקור שלכם באינטרנט לא יהיה אופטימלי, זה יכול בהחלט להשפיע על מידת הפניות שיהיו לכם מלידים איכותיים. כך למשל, אם תחסירו פרטים מאזור יצירת הקשר באתר – לא יהיה ללקוחות הפוטנציאליים שלכם את הכלים הבסיסיים ביותר ליצור איתכם קשר. אבל יש דוגמאות הרבה יותר מורכבות מזה, כמו ההשפעה של התוכן ושל מבנה האתר על פניות של לידים.
התוכן המקצועי שלכם נותן מידע עבור הלקוחות הפוטנציאליים שמעוניינים לרכוש מכם שירותים. אם נניח אתם רופאי שיניים ואדם שמעוניין בטיפול גולש באתר שלכם, הוא יכול לקרוא את החומר המקצועי שלכם על שירותי טיפולי השיניים שאתם נותנים ומכך להתרשם מהמקצועיות שלכם ובמקביל לראות אם אתם מספקים שירותים אשר מתאימים לו.
אם התוכן שלכם יהיה חלקי, לא מספיק מקצועי או אמין, כתוב בצורה לא מספיק מעניינת או מרשימה, בעל תוכן משוכפל, וכו' – אותו לקוח פוטנציאלי לא יקבל מכם את הרושם הראשוני שהייתם רוצים לתת לו.
למשל, יכול להיות שאתם מספקים שירותים מסוימים, אך אלו לא מופיעים אצלכם באתר. התוצאה? לקוח פוטנציאלי עשוי לקרוא עליכם באתר שלכם, לבדוק אם אתם מעניקים למשל טיפול אורתודנטי, אך בגלל שמידע זה לא הופיע באתר הוא יניח שאתם לא נותנים טיפולים כאלו (למרות שאתם כן!). הוא לא יצור קשר, והפסדתם לקוח.
זו רק דוגמה אחת לחוסרים או לליקויים שונים בתוכן האתר. דוגמה נוספת, שקשורה למפת האתר, היא תוכן שקיים אצלכם באתר אך אין אליו שום גישה נוחה דרך התפריט, וכך שוב לקוח פוטנציאלי לא זוכה לקרוא עליכם מידע שיכול לעזור לו מאוד. כמובן שיש ליקויים בתוכן שקשורים יותר למילות מפתח, למהימנות ואמינות התוכן (כמו הימצאות תוכן ספאמי באתר שלכם) ולאלמנטים נוספים של קידום אתרים אורגני באינטרנט, ואנחנו ניגע בכך בהמשך.
השורה התחתונה היא שהאתר שלכם הוא הפנים שלכם בפני לקוחות פוטנציאליים, הוא הרושם הראשוני שלכם, ולכן הוא צריך להיות אופטימלי. בלי ליקויים או חוסרים, בלי טעויות, בלי להירדם בשמירה. אחרת, תפסידו לידים איכותיים שמעוניינים בשירותים ובמוצרים שאתם מוכרים, רק בגלל רושם ראשוני לא טוב שהם קיבלו מכם דרך האינטרנט.
אז מה עושים עכשיו? איך קידום אתרים אורגני לעסקים קשור?
בדיוק לשם כך הומצאו שיטות איכותיות ומתקדמות עבור קידום אתרים אורגני באינטרנט. שיטות אלו, המתבצעות על ידי חברה לקידום אורגני לעסקים, הן שיטות חוקיות ומוסמכות עבור קידום אתרים אורגני לעסקים, והן מותאמות לחוקים ולמדיניות של גוגל.
קידום אתרים אורגני באינטרנט הוא למעשה אופטימיזציה לאתר שלכם, כלומר דרך להפוך אותו למותאם לדרישותיו של האלגוריתם של גוגל. האופטימיזציה נותנת לכם 2 יתרונות עצומים:
- האתר שלכם אופטימלי לגלישה, מבחינת חוויית משתמש, מילות מפתח, מפת אתר, תוכן, עיצוב, תמונות, קישוריות פנימית וחיצונית, רספונסיביות לנייד וכל דבר נוסף. כלומר, כשלקוח פוטנציאלי יגלוש באתר שלכם, החוויה שלו מהאתר שלכם וההתרשמות שלו מכם תהיה חיובית מאוד והוא בקלות ירצה להשאיר פרטים.
- הדירוג שלכם בגוגל יעלה משמעותית. ככל שהאתר שלכם יותר אופטימלי, ככה הוא למעשה יותר מותאם לאלגוריתם של גוגל, ולכן הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש ישתפר.
נוצר מעגל חיובי שמזין את עצמו: הדירוג שלכם עולה, מה שיוצר עבורכם חשיפה רבה יותר, יותר לקוחות פוטנציאליים גולשים אצלכם באתר, ומאחר שכעת האתר שלכם אופטימלי לגלישה אז גם יותר לידים איכותיים מבצעים המרה, הביקורות החיוביות עליכם גדלות, הנוכחות הדיגיטלית שלכם מתעצמת וכן הלאה.
מה קידום אתרים אורגני לעסקים עושה?
קידום אתרים אורגני באינטרנט מבצע אופטימיזציה לרכיבים הבאים:
- מחקר מילות מפתח
- שיבוץ מילות המפתח באתר
- מפת האתר ומבנה האתר
- תגיות וכותרות (H1-H6)
- תוכן – יצירת תוכן מסוגים שונים (סרטונים, תרשימים, רשימות, HOW TO, וכו')
- עיצוב
- תמונות – מהירות הטעינה שלהן, איכות, מיקום, תגיות לתמונות
- רספונסיביות לנייד
- קישורים פנימיים
- קישורים חיצוניים
- שיפור מהירות טעינת האתר
אחד הדברים הכי עיקריים שעושים בעזרת קידום אתרים אורגני באינטרנט הוא שיפור חוויית המשתמש והפיכתה לאופטימלית. חוויית המשתמש היא חוויית הגלישה של הגולש באתר, האם הוא נהנה מהגלישה באתר, מרגיש שהכול "זורם", שיש שטף טוב לתכנים ולדפים וכו'. כל דבר שתורם לתחושתו של הגולש בעת גלישתו באתר – תורם לחוויית המשתמש.
נסו להיזכר באתרים שגלשתם בהם ושהתאכזבתם מחוויית הגלישה – מה הפריע לכם? לרוב מדובר על מהירות איטית של האתר, מפת אתר מבולגנת ולא נוחה, אתר שלא מותאם לגלישה דרך הנייד (לא רספונסיבי לנייד) וכו'.
ברגע שהקישוריות הפנימית של האתר נוחה, שמפת האתר והתפריטים ברורים ומסודרים, שניתן לגלוש באתר מכל מכשיר בצורה מהירה וללא מגבלה – חוויית המשתמש משתפרת משמעותית. התוצאה? יותר לקוחות פוטנציאליים נשארים באתר, פשוט כי נעים להם. הם קוראים יותר תכנים ורוצים לקבל עוד. במצב כזה, טבעי שהם יבצעו המרה.
לפעמים בעלי עסקים מתבלבלים וחושבים שכל מה שהם צריכים זה עלייה בטראפיק. לעלייה בטראפיק לאתר יש יתרונות משמעותיים, אבל היא לא תעזור אם לא יהיה משהו שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים להישאר ולעשות המרה.
כך שאין טעם להגדיל את הטראפיק לאתר אם האתר לא אופטימלי. רק אחרי שתהפכו אותו לאופטימלי, לבעל ערך עבור הגולשים, לרלוונטי ולמעניין עבורם – תוכלו לבצע פעולות על מנת להגדיל את הטראפיק לאתר. ואז באמת תראו תוצאות: עלייה בפניות שתביא לעלייה במכירות.
איך לדעת אילו פעולות של קידום אתרים אורגני באינטרנט לעשות?
את ההחלטה אילו פעולות קידום לנקוט ומתי – עליכם לקבל עם חברה לקידום אורגני לעסקים שמתמחה בכך. חשוב שלא תקבלו את ההחלטות האלה לבד, משום שאסטרטגיית קידום אתרים אורגני היא לא עניין של מה בכך, ולמעשה האסטרטגיה היא שתקבע את הצלחת הקמפיין שלכם.
את האסטרטגיה בונים יחד עם חברה לקידום אורגני באינטרנט – חברה שכבר הספיקה להכיר אתכם קצת ולאפיין את העסק שלכם. בהתאם לאיפיון שעשתה לכם היא תבחן ותחליט אילו אפיקי קידום עליכם לנקוט, כמה כדאי להשקיע בכל אפיק בהתאם לתקציב שלכם, מתי לנקוט כל פעולה וכו'.
חשוב לנו להדגיש: קידום אתרים אורגני באינטרנט הוא עולם מאוד גדול ומאוד מורכב. לא מספיק לקרוא קצת הסברים באינטרנט על העקרונות של קידום אתרים ואיך עושים את זה – אלא צריך את הניסיון בשטח. הניסיון הוא חלק קריטי במשוואה הזו, משום שיש כל כך הרבה ניואנסים קטנים, רגעים מורכבים וסבוכים בהם צריך לקבל החלטות מאתגרות, ולא הכול שחור או לבן. יש הרבה אפור, ואת ההתמחות באפור הזה צוברים רק עם השנים.
לכן, מעבר לכך שאנחנו ממליצים לכם לפנות אל חברה לקידום אורגני לעסקים שתבנה עבורכם אסטרטגיה מותאמת אישית לצרכים ולרצונות שלכם, אנו ממליצים לכם לבחור חברה שתבחרו תלווה אתכם ותהיה שם בשבילכם בכל רגע.
אתם צריכים חברה שתיתן לכם מענה לשאלות שלכם, שתדבר איתכם בגובה העיניים ושיהיה לה את הניסיון המתאים בתחום שלכם על מנת שתוכל לקבל את ההחלטות הנכונות ברגע האמת. היזהרו מחברות פזיזות, כי הן יכולות לגרום לכם לנזקים. קידום אתרים זה משהו שצריך לעשות באופן שקול ומושכל, שכן לכל פעולה יש השלכה.
למה חשוב לשים לב כשעושים קידום אתרים אורגני באינטרנט?
אספנו עבורכם 6 טיפים לביצוע אופטימיזציה מטעם חברה לקידום אורגני לעסקים:
תכירו את קהל היעד שלכם:
מיתוג ושיווק ממוקד קהל יעד הוא אחד הדברים הכי חשובים בשיווק אורגני. אתם חייבים להכיר את קהל היעד שלכם ולאפיין אותו לפי מאפיינים שונים: גיל, מגדר, שפה, מצב סוציו-אקונומי, השכלה, תחומי עניין, הרגלי צריכה, מידת השימוש באמצעים טכנולוגיים ועוד.
כל המאפיינים האלו נותנים לכם תמונה מסוימת על מיהו הלקוח הפוטנציאלי שלכם.
הסיבה שמיתוג לקהל יעד ספציפי הוא כל כך חשוב, הוא שיש כל כך הרבה סוגים שונים של אנשים ולכל אחד צרכים שונים, הרגלים אחרים, ציפיות אחרות וכו'. ולכן קהלים שונים יהיו מונעים ממסרים שונים. כדי שתוכלו לקלוע בול למסר שיניע את הלקוח הפוטנציאלי הטיפוסי שלכם וכדי שתוכלו לדייק את הפרסום שלכם במיוחד עבורו – אתם צריכים קודם כל לדעת לאפיין אותו, ורק לאחר מכן להתאים את כל מערך הפרסום שלכם לאותו קהל יעד.
בדרך כלל ההתאמות לקהל היעד יהיו מבחינת מבנה האתר, עיצוב, תוכן, מילות מפתח, וגם ניסוחים שונים במודעות שלכם, שכן יש קהלים שיהיו מונעים ממסרים יותר מפולפלים ומחוכמים, ויש קהלים שיהיו מונעים ממסר ישיר ופשוט. ברגע שתדעו לאפיין את קהל היעד שלכם – הכול יהיה פשוט יותר.
מילות המפתח:
קהל היעד יקבע גם את מילות המפתח שלכם. במקרים רבים קהל היעד ישפיע על מילות המפתח שתבחרו. ברמה הבסיסית ביותר, נשאל באיזו שפה קהל היעד שלכם מחפש? הרי אם אתם מכוונים רק לקהל ישראלי סביר שהוא יחפש בעברית, אבל אם אתם מכוונים גם לחו"ל תצטרכו להתאים את מילות המפתח שלכם לאנגלית או לכל שפה אחרת. שימו לב! – חשוב מאוד לא לתרגם את מילות המפתח מעברית לשפה אחרת! אסור לתרגם מילות מפתח, אלא לבצע מחקר מילות מפתח מחודש, אחרת פשוט תזרקו כסף לפח.
מעבר לעניין של שפה, יש גם פרמטרים כמו: עד כמה קהל היעד שלכם טכנולוגי? מהם הרגלי החיפוש שלו בגוגל? הרגלי הצריכה שלו? האם הוא מחפש מוצרים זולים במיוחד? אלו דברים שהם קצת מאחורי הקלעים, אבל יש להם השפעה אדירה בשטח, כי כל דבר קטן יקבע את הניסוח שאותו לקוח פוטנציאלי ישתמש בו כדי לחפש עסק כמו שלכם.
לזהות הזדמנויות איכותיות:
ישנן כל מיני הזדמנויות לקידום עסקי בשוק שחשוב לא לפספס. חשוב להכיר את השוק העסקי שלכם, את המתחרים שלכם, את הפלטפורמות העדיפות עבורכם לפרסום, וכל דבר נוסף שיכול להצביע על הזדמנויות בעלות פוטנציאל שיווקי טוב עבור הקידום שלכם.
יצירת תוכן ירוק-עד (אברגרין):
חברה לקידום אורגני לעסקים כמעט תמיד תמליץ לכם לקדם תוכן אברגרין – תוכן מקודם שנשאר תמיד רלוונטי ומרענן, תוכן שלא תלוי בתאריך מסוים, עונה, עדכוני חדשות וכו'. היתרון הוא שאפשר להמשיך לקדם אותו תמיד, ושעבור הקוראים הוא תמיד ישאר מעניין.
תוכן שאינו אברגרין, אולי בהתחלה מקבל הרבה טראפיק, אבל מהר מאוד העלייה החדה הזו יורדת. ברגע שהגולשים מבינים שתוכן הזה כבר לא רלוונטי עבורם, הם לא יתעניינו בו. בנוסף, חשוב מאוד להמשיך להעלות תוכן אברגרין כדי שהגולשים שלכם יראו שמעבר לתוכן ספציפי ו"זמני" יש לכם גם תכנים שיהיו עבורם רלוונטיים תמיד, ואז אתם נתפסים לא כגל רגעי אלא כמשהו יציב.
התכנים שלכם מאוד משפיעים על התדמית שלכם. גלים שונים בשוק עולים ויורדים, וכך גם הטראפיק לתכנים שעוסקים באותם גלים זמניים. אם אתם רוצים להיתפס כעסק יציב שתמיד אפשר לפנות אליו, חשוב להעלות תכנים שאינם תלויים בתקופה מסוימת.
בניית לינקים איכותיים:
הקישורים באתר שלכם צריכים להיות אופטימליים ואיכותיים. הקישורים הפנימיים משפיעים יותר על חוויית המשתמש של הגולש באתר, על נוחות הגלישה, על החיבורים בין חלקים שונים בתוך האתר שרלוונטיים אחד לשני.
במקביל הם גם משפיעים על הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש, שכן ככל שחוויית המשתמש של הגולש טובה יותר, הוא מבלה יותר זמן באתר, והאלגוריתם של גוגל רואה זאת בעין יפה. לכן אחת המטרות של לינקים פנימיים היא לגרום לגולש להיות מעורב ופעיל יותר באתר, שכן זה יגרום לדירוג שלכם לעלות.
לעומת זאת, הקישורים החיצוניים (הקישורים שמופיעים באתר אחר, לא שלכם, שמקשר אל האתר שלכם) דווקא משפיעים על מידת הסמכותיות שלכם ברשת. בניית קישורים חיצוניים איכותיים משפיעה על האופן שגוגל רואה אתכם, על הטראפיק לאתר שלכם ועל האופן בו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם תופסים אתכם.
זאת משום שאם האתר שקישר אליכם הוא אתר איכותי, סמכותי, גדול ומוכר – כנראה שגם אתם אתר סמכותי וראוי, ולא אתר נחות. כשגוגל רואה זאת, רמת הסמכותיות שלכם מבחינתה עולה, וכך גם הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש.
ההשפעה על הטראפיק ועל הלקוחות הפוטנציאליים ברורה, כי היא נובעת מאותו דבר בדיוק: אנשים שגלשו באתר הסמכותי והגדול ראו עכשיו את ההפנייה אל האתר שלכם, וירצו לבדוק מי אתם. כנראה שעכשיו הם יראו אתכם בעין קצת שונה ויחשבו שאתם ראויים ואיכותיים יותר ממה שחשבו קודם לכן.
מה שחשוב זה לא להפסיד את הטראפיק הזה לאתר – אתם חייבים לנצל אותו ולגרום לכך שבזכות העלייה בטראפיק גם שיעור ההמרה יעלה. אבל כפי שכבר אמרנו, כדי שזה יקרה נדרשת חוויית משתמש אופטימלית באתר.
תקדמו תוכן:
קידום תוכן ברשת יכול להעלות לכם באופן משמעותי את מידת החשיפה שלכם ללידים איכותיים. כל חברה לקידום אורגני לעסקים שהיא מקצועית ואיכותית יודעת לעשות קידום תוכן ומציעה זאת כחלק מחבילת שירותי קידום אתרים שהיא מעניקה. כשמקדמים תוכן, צריך קודם כל ליצור תוכן איכותי, ואחר כך למצוא ביחד עם חברה לקידום אורגני באינטרנט את הפלטפורמות היעילות והנכונות לקדם שם את התוכן.
פלטפורמות לקידום תוכן יכולות להיות: רשתות חברתיות, אתר האינטרנט, בלוג, להיעזר באנשי מפתח מוכרים בשוק שיוכלו להעלות סרטון על המוצר שלכם אצלם בבלוג. יש המון דרכים לקידום תוכן ברשת, וביחד עם חברה לקידום אורגני לעסקים תוכלו למצוא את הדרך שנכונה ומתאימה עבורכם.
לקידום תוכן יש מספר יתרונות:
- מעלה את הטראפיק לתוכן שקידמתם, לאתר שלכם, ואף לשאר התכנים שלכם.
- תיווצר לכם תדמית חיובית ברשת, נוכחות דיגיטלית חזקה יותר.
- מאחר שלפני שעשינו את הקידום לתוכן דאגנו שהתוכן יהיה איכותי ואופטימלי, הגולשים שיראו את התוכן הזה כנראה יהנו ממנו וירצו לקבל ממנו עוד, וזה יכול לבוא לידי ביטוי ב:
- ביצוע המרה (שליחת פרטים לקבלת מידע נוסף על השירותים או המוצרים שלכם)
- הירשמות לניוזלטר (שמטרתו גם להעלות את המכירות)
- המשך גלישה באתר שלכם (דבר אשר מעלה לכם את הדירוג בגוגל, כי ככל שיותר אנשים מבלים יותר זמן באתר שלכם, זה סימן עבור גוגל שהאתר שלכם הוא בעל ערך לקהל היעד שלו)
למעשה זה מן מעגל חיובי: בעזרת תוכן אחד שקידמתם, הצלחתם למשוך עוד הרבה גולשים ולקוחות פוטנציאליים נוספים שיהנו לא רק מאותו תוכן שקידמתם, אלא מעוד מגוון תכנים אחרים שלכם, מאחר שכולם אופטימליים ומעניינים עבורם. ואז הדירוג שלכם עולה, מה שגורם לאף יותר טראפיק להיכנס לתכנים שלכם… וככה המעגל ממשיך להסתובב. עלייה במכירות ובשיעורי ההמרה היא דבר כמעט בלתי נמנע במעגל חיובי כזה.