אחת ולתמיד, איך לבחור חברה לקידום אתרים באינטרנט? כל הדגשים לבחירת החברה הנכונה עבורכם

תוכן עניינים

לבחור חברה לקידום אתרים באינטרנט זהו לא צעד קל. יש הרבה אופציות בשוק, וכל הזמן צצות עוד ועוד חברות קידום אתרים חדשות. אתם נמצאים במצב מאתגר: מתוך הרבה חברות, אתם צריכים לבחור אחת שתלווה אתכם למשך תקופה. אתם רוצים גם חברה איכותית, וגם שהתהליך לא יהיה יקר מדי. 

קל ללכת לאיבוד בתוך השפע, ולכן הכנו את המדריך הזה עבורכם שיעזור לכם לסנן: מאילו חברות להתרחק כמו מאש, ולאילו חברות מומלץ לפנות.
זה אולי מרגיש ש"יש הרבה דגים בים", אבל האם כל דג זה דג שהייתם רוצים לקחת? ואם נצא רגע מהמטאפורה, האם כל חברה היא מספיק מקצועית? אמינה? אחת שאפשר לסמוך עליה בעיניים עצומות? האם יש לה מספיק כלים לעזור לכם?

אנחנו מקווים שהמדריך הזה יעזור לכם לעשות קצת סדר ולבחור את החברה המתאימה לכם ביותר.

איך לבחור חברה לקידום אתרים באינטרנט שהיא מספיק איכותית?

  • ידע וניסיון – ידע וניסיון קשורים אחד לשני, כי מעבר לידע תיאורטי שחשוב שמקדם אתרים ילמד, הוא צריך גם שיהיה לו ידע פרקטי מהשטח: הוא צריך לדעת מה לעשות בסיטואציות מסוימות שאולי יתקילו אותו בהתחלה, מה לעשות כשדברים הם לא חד משמעיים, איך מקבלים החלטות, מה עושים כשדברים נהיים מורכבים וכו'.

    הידע התיאורטי שניתן ללמוד בתחום קידום אתרים לא בהכרח יספיק, כי הוא לא מכין את מקדם האתרים לכל המצבים האפשריים שיכולים לקרות. וכאן הניסיון נכנס לתמונה. כשאתה צובר ניסיון אמיתי בשטח, אתה יודע באמת איך ליישם בפועל טכניקות שקודם לכן למדת רק כרעיון. אתה לומד איך להתמודד עם מצבים מאתגרים שונים, ואיך לקבל את ההחלטה הנכונה מבחינה אסטרטגית.

    כבר בשיחה הראשונה שלכם עם חברה לקידום אורגני לאתרים, תשאלו אותה מה הוותק שלה בשוק וכמה אתרים יצא לה לקדם בתקופת הזמן הזו. תנסו לראות אם אתם מרגישים שמדובר בחברה שחיה ונושמת את התחום הזה כבר שנים ארוכות, שהיא יודעת על מה היא מדברת ולא "מורחת" אתכם. כמו כן, בשיחת הטלפון חשוב שחברה לקידום אתרים בגוגל תדע להסביר לכם את הפעולות שנדרשות לדעתה בשפה מובנת ופשוטה.

    שימו לב שהניסיון של חברה לא נמדד רק בכמות האתרים שיצא לה לקדם, אלא גם במגוון שלהם – אם חברה מסוימת קידמה אך ורק אתרים של רופאים או מטפלים למשל, יכול להיות שהיא לא תהיה מספיק מנוסה אם אתם חנות תכשיטים. ככל שלחברה יש ניסיון מגוון יותר עם אתרים בתחומים שונים, כך היא יותר מנוסה בכלים דיגיטליים שונים ויותר בקיאה במגמות פרסום שונות בארץ ובעולם, והנה שוב הניסיון והידע הופכים למקשה אחת.

     

  • מקצועיות – חברה לקידום אתרים במנועי חיפוש שלא מעניקה שירותי קידום אתרים באינטרנט מלאים – היא חברה שאין לכם מה לחפש בה. חברה אמיתית ומקצועית צריכה לתת מענה מקיף לכל בעיה שרק תעלה לכם, עם פתרונות קידום יצירתיים ומתקדמים.

     

  • צוות – הצוות שיעבוד על הקמפיין שלכם מטעם חברה לקידום אורגני לאתרים ולקידום ממומן, צריך להיות מסונכרן אחד עם השני, כך שהעבודה תהיה הרמונית ואחידה. הצוות חייב לתקשר אחד עם השני ולהתעדכן כל הזמן על הסטטוס של הקמפיין, אחרת יכולות לצוץ הרבה טעויות ותקלות שנובעות מחוסר תיאום – וזה פשוט חבל.

    בנוסף, היתרון בעבודה כצוות הוא שלכל אחד מחברי הצוות יש את המומחיות שלו: אחד כותב תוכן, השני מעצב, השלישי בונה אתרים, הרביעי אנליסט, החמישי איש שיווק וכן הלאה. במצב כזה אתם ממקסמים את סיכויי ההצלחה של הקמפיין שלכם, משום שאתם יכולים להיות בטוחים שהעבודה שנעשית היא המקצועית ביותר – מי שכתב לכם את התוכן, מי שהסיק מסקנות מהנתונים שלכם, מי שבנה לכם את האסטרטגיה וכו' היה מומחה בתחומו. לא מישהו שעושה גם וגם וגם, אלא מישהו שזוהי העבודה הספציפית שלו ובזה הוא מתמחה.

    כשאדם אחד אחראי על כל הקמפיין השיווקי, זה קצת כמו לשים את כל התיקים בממשלה אצל גורם אחד – נוצר בלגן גדול והרבה עומס. ואילו כשמחלקים את תיקי הממשלה בין השרים השונים, כל שר שמומחה בתחומו מתעסק בעבודה שלו במשרד, וכל השרים מאוגדים תחת הממשלה ועובדים בשיתוף פעולה. כך מתעלים את העבודה, הכול מתקתק מהר יותר וגם באופן איכותי ומקצועי יותר. וזה בדיוק היתרון בשכירת חברה לקידום אתרים באינטרנט שהצוות שלה עובד בשיתוף פעולה.

     

  • שקיפות – אתם חייבים חברה לקידום אתרים במנועי חיפוש שתהיה 100% שקופה וגלויה מולכם. לא חסרות חברות בשוק שהן לא מספיק מקצועיות ואמינות, והן יכולות "לעקוץ" אתכם ולפגוע בכם. יש חברות בשוק שנוקטות שיטות אסורות לקידום אתרים באינטרנט, שיטות לא חוקיות כמו: שכפול תוכן, העתקת תוכן, שימוש בספאם, השגת לינקים וקישורים בצורה לא חוקית ועוד.

    חברות לא מקצועיות יכולות להשתמש בשיטות אלו, כי הן קלות ומהירות יותר בשבילן. כמובן שכשהן עושות את זה הן מזיקות לכם באופן משמעותי – הנזק שייגרם לכם הן מבחינת הדירוג בגוגל והן מבחינת המוניטין הוא חסר תקדים ולא תמיד הפיך.

    כשאתם (או חברה לקידום אתרים באינטרנט ששכרתם) משתמשים בשיטות לא חוקיות לקידום, גוגל מגלה את זה בעזרת האלגוריתמים החכמים שלה. לא תוכלו להתחמק מהסנקציות המתבקשות – דירוג אתר נמוך ביותר, ואף הסרת האתר לחלוטין מגוגל.

    לכן, אל תתעסקו עם זה בכלל, אל תיכנסו למקום הזה. זה בור שלא תוכלו לצאת ממנו. שיקום מוניטין של עסק מול לקוחותיו ומול גוגל הוא פרויקט קשה וארוך מאוד, שגם יעלה לכם הרבה מאוד כסף.

    ההמלצה המקצועית שלנו היא כזו: עדיף להשקיע טיפה יותר כסף בחברת קידום אתרים במנועי חיפוש שהיא מקצועית, מנוסה, גדולה, מוכרת ויודעת מה היא עושה, מאשר לפנות אל חברה קטנה שאתם לא לגמרי בטוחים עד כמה היא סמכותית ומקצועית. החברה המפוקפקת הזו אולי תהיה לכם מעט זולה יותר, אבל זה רק נדמה לכם ככה.

    למעשה, הנזק שחברה מפוקפקת עלולה ליצור לעסק שלכם הוא כל כך גדול, כך שאם תשכרו אותה ואכן יגרם לכם נזק, ההוצאות על שיקום המצב יהיו עצומות, גבוהות בהרבה מההוצאה על השקעה בחברה איכותית מלכתחילה.

     

  • אמינות – טיפ קטן לגבי בדיקת מידת האמינות של חברה: לבדוק אם החברה היא שותפה מוסמכת של גוגל. הסמכה זו היא אישור על כך שמדובר בחברה מקצועית שמחוייבת לפעול על פי חוקי האתיקה של גוגל.

     

  • היזהרו מהבטחות גדולות – אם חברה לקידום אורגני לאתרים מבטיחה לכם שעוד חודש יקרה X או שתגיעו למיקום השני בגוגל – כדאי שתיזהרו ממנה ותתרחקו ממנה בהקדם האפשרי. קידום אתרים באינטרנט זה לא "זבנג וגמרנו", וזה גם לא טמפלט שעובד לכל העסקים באותו האופן. יש להשקיע זמן, לעבוד לפי שלבים, להכיר אתכם ולבנות עבורכם אסטרטגיה ייחודית, להתקדם באופן הדרגתי וזהיר, ליצור לכם תדמית חיובית חדשה ברשת וכו'.

    התחייבויות לתוצאות טובות ומהירות מעידות על כך שהחברה לא מספיק מבינה את המשמעות של תהליך קידום אתרים באינטרנט, והיא בהחלט עשויה לגרום לכם נזק לטווח ארוך אם היא נוקטת דרכים לא אתיות ולא סטנדרטיות לקידום אתרים.

     

  • התאמת האסטרטגיה באופן אישי – על חברה לקידום אתרים בגוגל לבנות עבורכם אסטרטגיה שיווקית שמתאימה באופן אישי לכל המידע שהיא אספה עליכם בעת שלב האיפיון (מה המטרות שלכם, מה הרצונות שלכם, מה התקציב שלכם, מי קהל היעד שלכם, הנתונים העכשוויים של העסק שלכם, ועוד). כמו כן, האסטרטגיה צריכה להתאים למצב בשטח מבחינת מתחרים, מגמות שונות, הזדמנויות שונות וכו'.

    חשוב מאוד שהחברה לא תיצור עבורכם אסטרטגיה שהיא טמפלט מסוים. האסטרטגיה חייבת להיות מותאמת באופן אישי לנתונים שלכם. כך למשל, אם קהל היעד של העסק שלכם לא כל כך נמצא ברשתות החברתיות, יכול להיות שאין סיבה ממשית לקדם אתכם שם, ושזה יהיה בזבוז של כסף וזמן.

    דוגמה נוספת היא הדירוג בגוגל: כל חברה לקידום אורגני לאתרים יודעת שלשפר את הדירוג שלכם ממקום 17 למקום 11 יהיה קל יותר מאשר לשפר אתכם ממקום 6 למקום 3. לכן, בהתאם למטרות שהצבתם ובהתאם לנתונים של העסק שלכם, הצוות המקצועי של חברה לקידום אתרים באינטרנט יבנה עבורכם אסטרטגיה ייחודית עבורכם.

    עוד דוגמה היא מצב בו יש לכם הרבה טראפיק לאתר, אבל שיעור המרה נמוך. במקרה הזה יתכן שדווקא התמקדות בביצוע אופטימיזציה לאתר ושיפור חוויית המשתמש יכולים לסייע לכם הרבה יותר מאשר העלאת הדירוג בגוגל. שירותי קידום אתרים באינטרנט כוללים גם שירותי שיפור אחוזי המרה, ויכול להיות שזה בדיוק מה שאתם צריכים שייכנס לאסטרטגיה שלכם.

    כך שלא תמיד מה שתרצו לשמוע יהיה מה שתצטרכו לשמוע. חברה אמינה ושקופה תגיד לכם את כל האמת בלי הסתרות, ותמליץ לכם על אסטרטגיה שכוללת פתרונות יעילים לקידום האתר שלכם, בהתאם למצב הנוכחי שלו, להיסטוריה שלו או לנזק שנגרם לו בעבר.

     

  • המלצות מלקוחות קודמים – לפני שאתם שוכרים את שירותיה של חברה לקידום אורגני לאתרים, בידקו שיש לה המלצות מלקוחות קודמים. נסו לקרוא עליה בגוגל או באתר שלה, לחפש ממליצים, ביקורות חיוביות או שליליות.

    משהו שחשוב לזכור בעניין המלצות זה שצריך לקחת את הכול בעירבון מוגבל ולהפעיל שיקול דעת:
    לא נולדה החברה שאין לה ביקורות רעות. גם ביחסים בין אישיים אנחנו יכולים לראות את זה – תמיד יהיו אנשים שלא יחבבו אותנו, לא יכול להיות שבכל מקום שנלך אליו כולם יאהבו אותנו. ככה זה גם בעסקים, ולא משנה כמה עסק או חברה מסוימת מוצלחים, תמיד יהיה מישהו שפחות יתחבר, וזה לגיטימי לחלוטין.

    הבעיה מתחילה כשביקורות רעות מתחילות להיאסף, וכאן צריך להפעיל שיקול דעת: אם מדובר בחברה שיש לה המון ביקורות רעות (באופן יחסי, מבחינת אחוזים) יכול להיות שיש בה משהו בעייתי מעבר, שלא מדובר רק בכמה אנשים שפחות התחברו.

    ולכן כאן אתם צריכים לקרוא ולחשוב: כמה ביקורות בסך הכול הצטברו על החברה הזאת? כמה מתוכן שליליות? מה התוכן של אותן ביקורות שליליות? (למשל, במצב בו תוכן הביקורת כולל דיבור לא נאות שלא מספיק מסביר, מפרט או מנמק את החווייה השלילית, צריך לשקול כמה משקל לתת לביקורת הזו, וזו החלטה בלעדית ואישית שלכם כלקוחות).

     

יחס אישי – שכירת חברה לקידום אתרים בגוגל היא צעד משמעותי, שמעניק לכם שותף למסע. חשוב שתסתדרו טוב עם השותף הזה ושתקבלו יחס אישי. זה כולל: מתן מענה מקיף וסבלני לכל שאלה שתעלה, תמיכה טכנית, זמינות גבוהה לכל פניה, יחס אדיב, רגיש ונעים מכל חברי הצוות שעובדים לך על הפרויקט. חשוב שתרגישו שיש מישהו שמלווה אתכם ושאתם לא לבד בתהליך.

חברה לקידום אתרים באינטרנט
חברה לקידום אתרים באינטרנט - פרסונאס מדיה

אולי אני יכול לבד? – האם חייבים לשכור חברה לקידום אתרים במנועי חיפוש?


ובכן, אפשר לעשות קידום אתרים באינטרנט לבד, אבל קחו בחשבון: זו לא משימה פשוטה, ולכן זה גם לא מאוד נפוץ. כדי שתוכלו לקדם את העסק שלכם באינטרנט בכוחות עצמכם, מן הסתם תצטרכו ללמוד איך עושים את זה. הלמידה, התרגול, היישום וכד' יגבו מכם זמן יקר. מאחר שאתם בעלי עסקים, אין לכם יותר מדי זמן מיותר, ואתם בדרך כלל משקיעים את מיטב זמנכם לניהול העסק ולטיפול בלקוחות. ללמוד עכשיו תחום שונה לגמרי זה פרויקט מאוד גדול, שיכול להפריע לכם בניהול השוטף של העסק.

דבר נוסף הוא הניסיון. כמו שאמרנו בהתחלה, מעבר לידע תיאורטי, הידע מהשטח הוא קריטי. אם אין לכם ניסיון קודם בקידום אתרים במנועי חיפוש, כנראה שלא כדאי לכם לנסות לקדם את העסק שלכם בכוחות עצמכם ובכך להפוך את העסק שלכם ל"שפן הניסיונות" שלכם. בקידום אתרים, כל טעות קטנה יכולה לגרור תוצאה קשה, הן במידת האופטימליות של האתר (שיכולה לרדת אם לא עושים דברים כמו שצריך), הן בדירוג והן במוניטין.

ואילו כשאתם שוכרים חברה לקידום אתרים באינטרנט שהיא איכותית וברמה גבוהה – אתם יכולים לישון בשקט בידיעה שאתם לא תהיו שפן הניסיונות של אף אחד. העסק שלכם בידיים טובות. אנשים מומחים בתחומם עם ניסיון עשיר יודעים מה הם עושים ומטפלים בכל מה שקשור לקידום העסק שלכם בדיגיטל, בין אם זה אופטימיזציה לאתר האינטרנט, קידום ברשתות החברתיות, קידום ממומן בגוגל ועוד. 

מה ההבדל בין לשכור חברה לקידום אתרים באינטרנט לבין לשכור את שירותיו של פרילנסר?

זאת שאלה מצוינת שרבים שואלים, והתשובה מתקשרת למה שכתבנו בהתחלה בנוגע לאיזו חברה לקידום אתרים באינטרנט צריך לבחור. העניין הצוותי הוא עניין חשוב ביותר, חלוקת התפקידים לפי רמת המומחיות של האדם בנושא, עבודה משותפת עם סיעור מוחות פורה, וכל היתרונות שבאים עם עבודה שהיא לא של אדם יחיד.

גם אדם יחיד יכול לעשות עבודה טובה, אבל בדרך כלל, טובים השניים מן האחד, ואם הצוות מכיל מספר אנשים, אדרבה. הנה מספר יתרונות של עבודה בצוות בנושא קידום אתרים במנועי חיפוש:

  • רעיונות שונים יכולים לצוץ בנוגע למיצוי הזדמנויות על ידי חבר צוות אחד, שאולי חבר צוות אחר לא שם לב אליהן, ובכך תממשו את הפוטנציאל הקיים.
  • אם מישהו אולי טועה בדרך או עושה משהו שהוא לא בטוח נכון – יש עוד עיניים שצופים בו ומבקרים אותו, כך שהסיכוי לטעויות בדרך קטן באופן משמעותי כשצוות מנהל לכם את הקמפיין הדיגיטלי ולא אדם בודד שאין מישהו שמפקח עליו.
  • כל איש צוות עושה אך ורק את מה שהוא מומחה בו ומוכשר אליו. אין חצאי עבודה. אין עיגול פינות. אף אחד לא עושה משהו כי "ככה נראה לו פחות או יותר". כל פעולה נעשית מתוך 100% הכשרה לנושא.
  • סיעור מוחות פורה בעת בניית האסטרטגיה, מיצוי פוטנציאל עסקי ומיצוי הזדמנויות מהשטח, תמיד מישהו יכול להעלות רעיון מצוין שאחד אחר לא חשב עליו באותו הרגע.
  • מקדם אתרים פרילנסר לא תמיד בקיא בכל סוגי שירותי קידום אתרים באינטרנט. יכול להיות שתזדקקו לשירות מסוים, כמו שליחת ניוזלטר או יצירת נכסים דיגיטליים מסוימים, והוא לא ידע לתת לכם מענה. כשפונים אל חברה לקידום אתרים בגוגל, שמציגה את עצמה כנותנת שירותי קידום אתרים באינטרנט מלאים, היא תדע לתת לכם מענה לכל מה שתצטרכו בדרך.
  • הסיכוי להצליח עם חברה לקידום אורגני לאתרים ולקידום ממומן בגוגל גדול יותר, ולכן גם משתלם לכם יותר.

הייתי רוצה להתעכב רגע על היתרון האחרון שציינתי: חברה לקידום אתרים בגוגל שהיא מקצועית ומוסמכת, משתלמת לכם יותר, גם אם היא מעט יותר יקרה.
בואו ניקח דוגמה פשוטה: נניח שאתם רוצים לקנות טלפון חדש. פלאפון זול ולא מאוד איכותי עולה לכם בחנות 1,000 ש"ח. טלפון מעט יקר יותר אבל איכותי יותר עולה לכם 1,700 ש"ח.

אתם קונים את הטלפון הזול יותר, כי אתם לא רוצים כרגע להוציא הרבה כסף. אבל בגלל שהוא לא היה מאוד איכותי, הוא התקלקל לכם כעבור 3 חודשים, ונמאס לכם מכמה שהוא איטי ומכמה שהוא לא משרת את הצרכים שלכם כמו שצריך. נכנעתם, ואתם קונים את הטלפון היקר יותר שהוצע לכם אז בחנות. כעת ההוצאה שלכם עומדת על 1,000+1,700 ש"ח סך הכול, כלומר 2,700 ש"ח. אם הייתם מלכתחילה קונים את הטלפון היקר יותר, הייתם חוסכים 1,000 ש"ח! 

ולכן ההמלצה היא כזו – אם אתם לא בטוחים עד כמה התועלת שלכם תהיה גדולה משכירת שירותיו של מקדם אתרים פרילנסר ואתם לא בטוחים ב 100% שהוא יתן לכם מענה שלם ומקיף לכל מה שאתם צריכים בנושא קידום העסק שלכם בדיגיטל – עדיף שתחסכו את הכסף, ותפנו מלכתחילה אל חברה לקידום אתרים בגוגל, חברה שאתם סומכים עליה ויודעים שהיא תעניק לכם שירותי קידום אתרים באינטרנט מלאים.

שאלות ותשובות


אילו שירותי קידום אתרים באינטרנט חברה לקידום אתרים בגוגל צריכה להעניק לי?

מחקר מילות מפתח
חקר מתחרים
קידום אתרים בגוגל אדס (קידום ממומן בגוגל)
קידום אתרים אורגני
קידום אתרים ברשתות חברתיות
קידום באימייל (ניוזלטר)
רימרקטינג
יצירת פרופיל בגוגל לעסק שלי
ביצוע אופטימיזציה לכל הנכסים הדיגיטליים, לקשר ולסנכרן ביניהם
בניית נכסים דיגיטליים נוספים במידת הצורך
העלאת שיעורי ההמרה
קידום תוכן בפלטפורמות שונות
שיפור מוניטין, קידום אזכורים חיוביים

מה בנוגע למחיר?

העלויות של חברה לקידום אתרים במנועי חיפוש משתנות ויכולות להיות מגוונות. זאת משום שהתמחור תלוי בפעולות שכלולות באסטרטגיה שלכם, בהיקף ההצעה, בכמות הביטויים או הנכסים הדיגיטליים שיש לקדם, שירותי קידום אתרים באינטרנט נוספים בהם אתם מעוניינים ועוד. לעתים חברה לקידום אתרים בגוגל תציע חבילות קידום אתרים עם תג מחיר ברור, אבל גם חבילות כאלו יכולות להיות גמישות בהתאם לצרכים האישיים שלכם.
כך שקידום אתרים לעסקים שונים בהחלט יכול להיות מתומחר באופן שונה. הכול תלוי בנתונים העכשוויים שלכם ובמטרות שלכם (לאן הייתם רוצים להגיע בזכות בקמפיין?). בהתאם לכך הפעולות שיידרשו לקמפיין שלכם יהיו שונות, וכך גם המחיר.
בדרך כלל חברה לקידום אתרים באינטרנט גובה את התשלום דרך ריטיינר, תשלום חודשי קבוע שסוכם מראש. ישנן גם חברות שלא גובות את התשלום כך. בכל מקרה, תמיד תוודאו עם החברה את העלויות ואת אופן התשלום, כדי שהכול יהיה ברור לשני הצדדים מההתחלה.

ממה מתחילים כשעושים קידום אתרים אורגני?

SEO, ולמעשה גם קידום ממומן בגוגל, תמיד יתחיל במחקר מילות מפתח מדויק ויסודי. ביטויי המפתח הם הבסיס להכול, אבני הבניין של גורד השחקים שלנו. חשוב גם לעשות חקר מתחרים, להכיר היטב את השוק, לבצע איפיון מלא של העסק והערכת מצב מדויקת של סטטוס הנכסים הדיגיטליים הנוכחיים. אבל כל זה יהיה חסר תועלת בלי מחקר מילות מפתח, שכן מילות המפתח יקבעו את התוכן שיופיע באתר, את הכותרות, את הביטויים בדומיין, את התגיות, ולמעשה את הכול.