חברות פרסום בגוגל: מדריך השימוש הנכון במודעות גוגל
תוכן עניינים
ההחלטה להתחיל להפעיל קמפיינים של מודעות בגוגל היא עשויה להתברר כאחת ההחלטות החכמות שתקבלו במערך השיווקי העסקי שלכם, כשהמטרה היא הגדלת הפעילות העסקית בנתונים שעדיין לא הכרתם, ואם אתם חושבים שאנחנו קצת מגזימים, שימו לב לנתונים:
גולשים בכל העולם משתמשים בגוגל כמעט ארבע מיליארד פעמים ביום על מנת לחפש תשובות לשאלותיהם, וכל חיפוש כזה מציע לכם את ההזדמנות להציג את השירותים או המוצרים שלכם בפני כמה שיותר גולשים.
כלומר, אתם מקבלים הזדמנות לחשיפת המותג שלכם בפני כמות עצומה של גולשים, שיכולים להפוך ללקוחות משלמים, מה שיוביל, מטבע הדברים, להגדלת המכירות. וזה בדיוק המקום שבו הליווי חברות פרסום בגוגל יכול לסייע לכם להשיג את המטרה.
שיטת פרסום שמניבה תוצאות ברמה שעדיין לא הכרתם
מודעות פרסום בגוגל מאפשרות לכם להציג את ההצעות העסקיות שלכם בפני גולשים, בהתאם למילות המפתח הרלוונטיות שהם הקלידו. בהתנהלות נכונה, לשיטת פרסום זו יש את האפשרות להגיע ללידים רבים ולהניע מכירות בעסק בכמויות גבוהות.
עם הייעוץ והליווי של המומחים בסוכנות הפרסום פרסונאס דיגיטל, שיש לה ניסיון של למעלה מעשור בקידום עסקים בגוגל, ניצור עבורכם תוכנית שיווקית של מודעות פרסום בגוגל שתאפשר לכם לבלוט היטב בין המתחרים ולהגדיל את הפעילות העסקית שלכם באופן שעדיין לא הכרתם. במדריך מקיף זה נסביר לכם בדיוק איך אנחנו עושים את זה, ובין היתר, אלו הנושאים שנעסוק בהם:
- מה זה פרסום בגוגל?
- מהו דירוג מודעה?
- איך עובדת שיטת הפרסום בגוגל?
- סוגי Google Ads.
- המטרה של כל קמפיין פרסום בגוגל היא לחשוב כמו הלקוחות.
- יצירת מקבץ מודעות.
- מודעות גוגל לעומת מודעות פייסבוק.
- ותשובות לשאלות הנפוצות שלכם.
מה זה פרסום בגוגל?
זוהי שיטת פרסום ממומן, שגוגל מציעה לבעלי עסקים שמעוניינים לשווק את המוצרים והשירותים שלהם, ולהשיג תוצאות מיידיות. כשהגולשים מקלידים בשירות החיפוש בגוגל את השאילתה שלהם, הם מקבלים תוצאות רלוונטיות (SERP) שמבוססות על מילות החיפוש המסוימות שהוקלדו, שנקראות 'מילות מפתח'.
כל הפרסומות ממוקמות בראש העמוד הראשון בגוגל, ונראות כמעט זהות לתוצאות שמקבלים עם חיפושים אורגניים, אלא שבמודעות ממומנות מופיעה המילה "מודעה" במודגש בראש התוצאה. זוהי שיטת שיווק עסק מומלצת, כי היא מובילה להשגת תנועה מוגברת של גולשים.
כך נראית, למשל, מודעת פרסום של מאמן כושר:
אבל חשוב להבין שגם אם תשלמו על מודעה מקוונת ממומנת, לא תמיד תשיגו את התוצאות של הופעת המודעה שלכם בראש תוצאות החיפוש, מכיוון שגם המתחרים משלמים על מודעות ממומנות לפרסום המותגים שלהם, וגם הם משתמשים כנראה באותה מילת מפתח. עכשיו, לפני שנסביר איך עובדת שיטת הפרסום בגוגל, בואו נבין רגע מה זה דירוג מודעה.
המטרה היא להגביר את המודעות למותג
עם פרסום דף עסי בגוגל, ניתן להגביר את המודעות למותג באופן משמעותי. כשמשתמשים לוחצים על המודעה שלכם, במיוחד אם היא ממוקמת בראש דף תוצאות החיפוש בגוגל, התוצאה היא עלייה במודעות למותג. מודעות מקוונות מגבירות את המודעות למותגים בשיעורים משמעותיים שעשויים להגיע עד לשמונים אחוזים.
מהו דירוג מודעה?
מערכת Google AdWords מבוססת על תהליך שמתנהל כמו במכירה פומבית, שמאפשר למפרסמים להגיש 'הצעות' במערכת AdWords כדי להשיג מיקום טוב למודעה שלהם. בהתאם לתחרות ולהצעת המחיר של מפרסמים אחרים, המפרסם מקבל את המיקום הרצוי או שהוא מקבל מיקום נמוך יותר.
יחד עם זאת, מיקום המודעה בפועל נקבע על ידי שני גורמים, הצעת המחיר המקסימלית, בהכפלת ציון האיכות שנקבע למודעה. בעוד שהצעת המחיר המקסימלית היא הסכום שמפרסם מוכן לשלם בתמורה ללחיצה של גולשים על המודעות שלו, ציון האיכות מתייחס למאפיינים הבאים:
- רמת האופטימיזציה של המודעה.
- איכות דף הנחיתה שהמודעה מובילה אליו.
- שיעור הקליקים על המודעה.
- והרלוונטיות של המודעה למחפשים.
עכשיו שימו לב לתוצאות הדירוג:
ככל שדירוג המודעה טוב יותר, כך היא תוצג במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. מודעות באיכות גבוהה ומסעות פרסום ב-AdWords עם ביצועים טובים מתוגמלות על ידי גוגל גם בעלויות מוזלות לכל קליק, מיקומי דירוג מודעה גבוהים יותר ויש סיכוי גבוה יותר להופיע במיקום העליון מעל רישומים אורגניים.
איך עובדת שיטת הפרסום בגוגל?
שיטת הפרסום בגוגל עובדת בתבנית שבה כל קליק עולה כסף (PPC). לפי מודל תשלום לקליק (PPC). כלומר, זה אומר שצוותים מקצועיים של חברות פרסום בגוגל יוצרים מודעות פרסום שמבוססות על מילות מפתח פרטניות, ומנחים אתכם להציע את התשלום הגבוה ביותר האפשרי לכל מודעה, בהתאם לרמת התחרות, כדי לגבור על המתחרים בהופעה בתוצאות החיפוש.
ההמלצה היא להגדיר תקציב של תשלום ליום לפרסום מודעה, ובכך להימנע מהשקעת סכומים גבוהים מדי, ולשלוט על התקציב המוקדש לקמפיין הפרסום הדיגיטלי.
רגע החיוב
כאשר משתמש רואה את המודעה ולוחץ עליה, המפרסם משלם עמלה קטנה עבור הקליק הזה (ולכן התהליך נקרא תשלום לפי קליק). הרעיון הוא שככל שמשתמשים ילחצו יותר על הפרסומת, כך שיגדל הסיכוי שמטרת הפרסומת תושג (למשל להפוך לליד, לבצע רכישה).
קמפיינים חכמים
הקמפיינים החכמים של Google מיועדים לעסקים קטנים. אלו הם בעיקר קמפיינים אוטומטיים, מבחירת קריאייטיב למודעות ועד לאופטימיזציה של הצגת מודעות. גוגל מסייעת בהפקת התמורה הטובה ביותר מכל מודעה על ידי אוטומציה של אפשרויות מיקום המודעה והצעות המחיר.
עם אפשרויות קמפיינים חכמים, ניתן להשיג יעדים כמו שיחות טלפון, ביקורים באתר ובקשות לקבלת פרטים נוספים.
קמפיינים לפרסומים מקומיים
גולשים משתמשים בטלפונים שלהם בתדירות גבוהה על מנת למצוא פתרונות מיידיים לבעיות שלהם. הביטויים הפופולריים ביותר של החיפושים הם "האם אני יכול לקנות" או "לקנות", שצמחו ביותר מ-500 אחוזים בשנתיים האחרונות. כאשר משתמשים מחפשים משהו בקרבתם, הסורקים של גוגל מקבלים איתותים חזקים לכוונת קנייה, כפי שמוסבר לפי התובנות החדשות של גוגל:
"3 מתוך 4 אנשים שמבצעים חיפוש מקומי בסמארטפון שלהם מבקרים בעסק קשור בתוך 24 שעות." אז על מנת לספק את החוויות הספציפיות הללו, Google השיקה מסעות פרסום מקומיים.
בדומה לקמפיינים חכמים, הצגת המודעות האוטומטית ומערכת למידה חישובית של גוגל יוצרת ומבצעת אופטימיזציה אוטומטית של המודעות באפיקים שונים כגון חיפוש, YouTube, אתרים, אפשרויות פרסום באינסטגרם בתשלום, ואפליקציות. המטרה של מסעות פרסום מקומיים היא הובלת תנועה מוגברת לבתי עסק ולחנויות פיזיות.
סוגי Google Ads
עכשיו כשאתם מבינים איך עובדות מודעות הפרסום בגוגל, בואו נבחן את הסוגים העיקריים של הפרסומים שניתן להשתמש בהם:
- קמפיין קניות
- פרסום ברשת החיפוש וברשת המדיה
- מודעות תצוגה
- מודעות פרסום לשיווק מחדש.
קמפיין קניות
חברות פרסום בגוגל מפעילות קמפיינים של קניות שמאפשרים קידום מותג באופן ברור ומוחשי. מוצרים בגישה הרבה יותר ויזואלית. מודעות אלו יכולות להופיע כתמונות בדף תוצאות החיפוש:
והן יכולות להופיע גם כמודעות גוגל קניות:
מודעות קניות בגוגל יכולות להוביל ללידים מתאימים באמצעות הצגת המוצרים ישירות בפני הלקוחות.
פרסום ברשת החיפוש וברשת המדיה
ברשת החיפוש, צוותים של חברות פרסום בגוגל מציעים הצעות על מילות המפתח הרלוונטיות, כדי להציג את הפרסומות למשתמשים שמכניסים את מילות המפתח הללו לגוגל כחלק משאילתת חיפוש. תוצאות החיפוש בתשלום מוצגות בדרך כלל בחלק העליון והתחתון של העמוד ולידן סמל מודעה קטן.
רשת המדיה, לעומת זאת, מציעה למפרסמים את ההזדמנות להציג את פרסומות הבאנר שלהם באתרים המהווים חלק מרשת גוגל.
מודעות תצוגה
שיטה זו של שיווק ומכירות בתבנית PPC מציבה מודעות המכילות תמונות ותכנים אינטראקטיביים, באתרים המאפשרים פרסומות מרשת המדיה של גוגל והשותפים שלהם.
המומחים של פרסונאס מדיה יזהו ביחד איתכם את מילות המפתח והאתרים הטובים ביותר להצבת מודעות לתצוגה, כך שהן יופיעו באופן ממוקד בפני קהל היעד שלכם ויניבו את ההחזר האפקטיבי ביותר על ההשקעה.
מודעות פרסום לשיווק מחדש
פרסום שיווק מחדש מתמקד פחות בשיעור קליקים גבוה (CTR), ויותר בצפייה בעלייה במספר החשיפות.
בדיוק כפי שהתהליך נשמע, שיווק מחדש של המוצרים או השירותים שלכם ללקוחות פוטנציאליים מתעניינים מתבצע באמצעות הצגת המודעה באתרים קשורים כדי לשמור על מודעות למותג ולהישאר בתודעת הלקוחות הפוטנציאליים כאשר הם יהיו מוכנים לבצע את הרכישה, לאחר ההתעניינות הראשונה.
צוות ניהול ה-PPC שלנו מורכב ממומחי רימרקטינג המשתמשים בשילוב של מדע PPC ואמנות כדי ליצור פלחי משתמשים ממוקדים, המותאמים למטרות המותג.
המטרה של כל קמפיין פרסום בגוגל היא לחשוב כמו הלקוחות
מבקרים לוחצים על מודעות כי הם מעוניינים לנקוט בפעולה, ותפקיד המודעה הוא להבהיר היטב שההצעה שלכם היא מה שהם חיפשו. לכן, ביצירת מודעת פרסום, יש לחשוב כמו הלקוחות וליצור מודעה שכוללת ביטויים שקהל היעד צפוי לחפש, עם הכללת הביטויים בכותרת ובטקסט התיאור של המודעה.
כדי לנסח נכון את המודעה, צוותים של חברות פרסום בגוגל מבססים את המודעות על מהות ההצעה: מאפייני השירות, האופן שבו הוא מסייע לגולשים לפתור את הבעיות שלהם, והתכונות הייחודיות שמבליטות את בית העסק מהמתחרים. כלומר, המודעה צריכה לענות על שאילתות אלה.
לכל המודעות שנוצרות בתוצאות החיפוש יש כותרות רלוונטיות, מה שאומר שהמבקרים צפויים ללחוץ עליהן. לכן יש לכלול לפחות מילת מפתח אחת בכותרת המודעה, על מנת לבסס רלוונטיות ולהגדיל את הסיכוי לקבל קליק.
יצירת מקבץ מודעות
אופטימיזציה של מודעות מסתמכת במידה רבה על בדיקות ואיסוף נתונים, ולכן יצירת מקבץ של כמה מודעות היא השיטה הטובה ביותר לבדיקה ואיסוף נתונים על מודעות Google. סדרת המודעות מספקת את האפשרות להציג את המודעות בגלגל תצוגה על מנת להבין אילו מודעות מקבלות את שיעורי הקליקים הגבוהים ביותר.
ככל שמוצגות יותר מודעות במקבץ, יש לגולשים יותר הזדמנויות להיחשף להצעות השונות שלכם. כשגוגל אוספת נתונים על מודעות, היא מתחילה באופן אוטומטי להעדיף מודעות עם ביצועים טובים יותר מבחינה סטטיסטית. הצגת גלריית המודעות באופן שווה מובילה להגדלת הסיכוי שהמודעות עם הביצועים הגבוהים ביותר יוצגו לגולשים.
מודעות גוגל לעומת מודעות פייסבוק
בפגישת הייעוץ הראשונה שלנו, מנהל מדיה חברתית בסוכנות פרסונאס מדיה מסביר לבעלי עסקים שאין אפשרות אחת שהיא טובה יותר מהאחר. והבחירה אם להפעיל קמפיין פרסום בגוגל או בפייסבוק, תלויה בקהל היעד של בית העסק, ובתחום העיסוק. בואו נבין רגע מה זה אומר.
כוונת המשתמש
אם המטרה היא לבצע מכירות, הבחירה הטובה ביותר היא מודעות גוגל, בשל המיקוד לפי מילות מפתח, והאפשרות לכלול בתוכן כוונת קנייה שתסייע לכם להציג מודעות למשתמשים שמוכנים לפעול. לדוגמה, כשאנשים לוחצים על מודעה שהכותרת שלה היא "קניית נרות ריחניים", אתם יכולים להבין שאלו גולשים שמעוניינים לקנות.
בעוד שפייסבוק יכולה להציג את המודעה גם לגולשים שאינם מעוניינים לקנות, כך שכשמבינים בסוף חודש הפרסום, כמה עולה פרסום בפייסבוק, מתברר לעתים ששיטת פרסום זו לא הייתה שווה את הזמן והכסף שהושקעו בה.
מיקוד קהל
גוגל מאפשרת לבעלי עסקים למקד את מודעות הפרסום שלהם לגולשים בהתאם לכוונות החיפוש. כך שאם אתם יודעים בדיוק מיהם האנשים בקהל היעד שלכם, כמו למשל, גולשים גברים ונשים בין הגילאים 30-45 שגרים באזור המרכז, תוכלו להציב מודעות שייפנו ישירות אליהם.
לכן, בתרחיש זה, ובאפשרות הבחירה בין מודעות פרסום בגוגל ופייסבוק, הפרסום בפייסבוק יתברר כאפשרות טובה לקידום בית העסק והשירותים, במיוחד אם המטרה היא להגביר את תדירות הופעת המודעות.
המומחים של פרסונאס מדיה עונים על השאלות הנפוצות שלכם:
לאן מגיעים אחרי שלוחצים על המודעה?
עם הלחיצה על מודעה, הגולשים מגיעים לדף נחיתה, שנחשב לחלק המהותי בחוויית הקנייה, כך שחשוב לנסח ולעצב דפי נחיתה עם קריאה לפעולה ברורה ומזמינה, תוך מתן אפשרות של הצגה קלה של כל העמוד, כלומר, בלי גושים גדולים של טקסטים, שאי אפשר להבין מהם את המטרה הברורה של הדף.
אם, למשל, המטרה שלכם היא להגביר את המכירות, דף הנחיתה צריך לכלול כמה המלצות והרבה קישורים לרכישת המוצרים/שירותים שלכם. אבל בלי קשר למטרת הדף, יש להקפיד על עיצוב וניסוח נכון שלו, כדי להשיג המרות גבוהות, והמומחים שלנו בפרסונאס מדיה יסייעו לכם עם יצירת דפי נחיתה שעובדים היטב לכל סוג של פרסום, בגוגל או למטרות שיווק במדיה חברתית.
מה זה קמפיין פרסום PPC?
PPC מייצגים את ראשי תיבות של "תשלום לכל קליק" (Pay Per Click), כלומר, כאשר גולש לוחץ על המודעה המקוונת, אתם משלמים, באמצעות חשבון גוגל שהגדרתם.
למה מודעות גוגל מופיעות בתוצאות החיפוש?
מודעות גוגל ממוקדות במילות מפתח, המילים שבהן סביר להניח שאנשים ישתמשו בעת חיפוש המוצר שלהם. כאשר צוותים של חברות פרסום בגוגל מתכננים קמפיין פרסום בגוגל לרשת החיפוש, הם יוצרים מודעה עם הצעה ספציפית ובוחרים רשימה של מילות מפתח למיקוד, לפי הרלוונטיות שלהן.
כאשר גולש מקליד בגוגל שאלת חיפוש, הסורקים של גוגל בודקים את הפרסומים שמציעים הצעות למילות מפתח רלוונטיות לחיפוש זה. אם יש, מודעות, הן יוצגו בתוצאות החיפוש.
מה זה התאמת הודעות?
התאמת הודעות מתייחסת לעקביות של שני חלקים מקמפיין PPC, למשל, מודעה ודף נחיתה. המונח מתייחס לתהליך התאמת התוכן של מודעה לתוכן של דף נחיתה, כך שהמסר מתחזק בתודעת הלקוח הפוטנציאלי, כך שהוא יודע באופן אינסטינקטיבי שהמודעה הזאת רלוונטית מבחינתו.
העקביות בהתאמת מסרים ניתנת לביצוע בכמה שיטות, מהתאמה של התוכן והכותרות, ועד הדגשת תוכן מודעה עם תוכן של דף נחיתה ואפילו שימוש בתמונות תואמות.
מאמרים נוספים שכדאי לקרוא: