כלים לקידום אורגני
תוכן עניינים
כלים שמקדמים YOAST SEO ו - ALL IN ONE SEO
קידום האתרים האורגני נחשב לאחד התחומים המורכבים ביותר של עולם השיווק הדיגיטלי. העוסקים במלאכת הקידום (או ה- 'אופטימיזציה'), נדרשים להתייחס בצורה שוטפת ומעמיקה לכמויות אדירות של נתונים ומשתנים. מה הוא היעד הסופי? לקדם אתרי אינטרנט אל תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל. וכיצד ניתן להשיג זאת? בזכות הקפדה על יסודיות ומתן תשומת לב יתרה, תוך שימוש בכלי עזר המייעלים את תהליך העבודה. בכתבה זו נסקור שניים מן הכלים הללו: תוספי ה- YOAST SEO וה- ALL IN ONE SEO עבור אתרי וורדפרס.
קידום האתרים האורגני (Search Engine Optimization או בקיצור- SEO) ממשיך להוביל בגאון את עולם השיווק הדיגיטלי, כאשר יותר ויותר עסקים וחברות מנסים לקדם את פעילותם באמצעות חשיפה מקוונת. כידוע, מטרת הקידום האורגני היא לגרום לאתר שלכם לטפס בסולם הדירוג של גוגל ולהגיע אל העמודים הראשונים בתוצאות החיפוש. ככל שתצליחו להופיע בעמודים הראשונים יותר, כך יגדלו סיכוייכם לייצר חשיפה עסקית נרחבת ולקבל פניות רבות יותר מלקוחות פוטנציאליים.
כאשר הוא נעשה כמו שצריך, הקידום האורגני עשוי להיות אפקטיבי במיוחד. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי מדובר בתהליך של "בישול על אש קטנה". על פי רוב, תוצאות חיוביות תחלנה להופיע רק כעבור מספר חודשים. במקרים מסוימים, הן עשויות גם להגיע לאחר חצי שנה, שנה ואף יותר מכך.
הודות ליכולת המוכחת להוביל להצלחות עסקיות, הקידום האורגני נחשב לאחד מתחומי הדיגיטל החשובים ביותר בעולם. בנוסף, הוא גם נחשב לאחד המורכבים שבהם. הוא כולל המון פרמטרים ומשתנים הקשורים לתוכן, בניית קישורים, יצירת הפניות, הודעות שגיאה ולעוד מגוון נרחב של נושאים שקצרה יריעתנו בכדי לפרט כאן על כולם.
מקדמי האתרים, האנשים העוסקים בתחום הקידום האורגני, נוהגים להשתמש בכלי עזר מגוונים המסייעים להם לבצע את עבודתם ביעילות. בין הכלים הללו ניתן למנות ה- YOAST SEO ואת ה- ,ALL IN ONE SEO שהם שני תוספי קידום פופולאריים הפועלים בפלטפורמת הוורדפרס. נעסוק כעת בהרחבה בכל אחד מהם:
YOAST SEO
התוסף יוסט (או Yoast Seo), הוא בגדר חובה עבור כל מי שמשתמש במערכת וורדפרס ומעוניין לקדם את האתר שלו בצורה אפקטיבית (בעיקר בכל מה שקשור לאופטימיזציית "ON SITE", כלומר, ברמת הפעולות המבוצעות ישירות באתר האינטרנט).
הגדרות מטא ואופטימיזציית תוכן:
ה- YOAST SEO מאפשר לנו לקבוע תגי מטא לכל פוסט\עמוד בצורה נפרדת, וגם לבצע אופטימיזציית תוכן מדויקת. את זאת ניתן לעשות ע"י התמקדות במילות מפתח ספציפיות בכותרות ולבחון את מידת התאמתן לתוכן המופיע בתיאור המטא
ברגע שמכניסים מילות מפתח שיש להתמקד בהן, נפתחות שלוש קטגוריות הקשורות לתהליך האופטימיזציה:
- 'בעיות' (צבע אדום).
- 'הצעות לשיפורים' (צבע כתום).
- 'אישור תקינות' (צבע ירוק).
התייחסו תחילה אל ההערות החשובות באדום. משמעותן היא שעליכם לטפל בנקודות קריטיות שאינן מיושמות (למשל- אי יצירת קישורים פנימיים בתוכן). כל ההערות המופיעות בכתום הן הצעות לשיפור האופטימיזציה. יחד עם זה, הן אינן מחייבות (לדוגמא – מילות מפתח שאינן נמצאות במיקום אופטימאלי, צורך בהוספת תגיות ALT לתמונות או תיאור מטא קצר מדי). כל ההערות המופיעות בירוק מצביעות על תהליך אופטימיזציה תקין.
תחת האופציה 'Titles & Metas' בלשונית 'Taxonomies' יש אפשרות לקבע בברירת מחדל תגי מטא עבור קטגוריות, עמודי תגיות וארכיונים. בנוסף לכך, ניתן לבחור האם לבצע אינדוקס שלהם או שלא. מתי זה רלוונטי? כאשר יש לכם כמות גדולה של תגיות כפולות (ניתן לחסום עמודים ספציפיים בכדי להימנע מבעיות של תכנים כפולים או קצרים מדי).
הגדרות עבור רשתות חברתיות:
"הפונקציה החברתית": תוסף ה-YOAST מאפשר לכם לקבוע כיצד יראו פוסטים ועמודים נבחרים מן האתר כאשר תרצו לשתף אותם בפייסבוק. מתי זה עשוי להיות שימושי? במקרה שאתם לא רוצים להעלות תמונה ראשית לאתר, אבל כן מעוניינים שהתמונה הזו תופיע בפייסבוק.
הגדרות עבור מפת האתר (SITEMAP XML):
תוסף ה-YOAST SEO יכול להקל עלינו בצורה משמעותית מבחינת כל הנושא של ניהול מפת האתר. כידוע, מפת האתר משפיעה על איכות סריקת העמודים המתבצעת ע"י ה"זחלנים" של גוגל, ועל כן חשוב שתהיה לכם אחת ושהיא תעודכן ותנוהל באופן תקין שוטף. בתוסף ה-YOAST יש קישור ישיר למפת האתר, אותו ניתן להעתיק בקלות ובנוחות ישירות אל ה-Google Search Console. בנוסף, מפת האתר מתעדכנת מיידית ובזמן אמת בכל פעולת עריכה המתבצעת על האתר.
דברים נוספים שניתן לעשות בעזרת ה-YOAST SEO:
- קביעת הגדרות ברירת מחדל עבור פירורי לחם (Bread Crumbs).
- קביעת הגדרות מתקדמות עבור קישורים פנימיים (premlinks).
- עריכה של כותרות ותיאורי מטא עבור כל העמודים באתר – שורה אחרי שורה (רלוונטי במיוחד עבור אתרים "מבולגנים" שעדיין לא בוצע עליהם תהליך של אופטימיזציה).
- בגרסת פרימיום בתשלום: אופציה לביצוע הפניות, מיקוד תוכן של מספר מילות מפתח מאוגדות וקבלת תמיכה טכנית 7\24.
ALL IN ONE SEO :
תוסף ה- ALL IN ONE SEO, בדומה ל-,YOAST SEO הוא אחד מתוספי קידום האתרים הפופולאריים ביותר עבור פלטפורמת וורדפרס אשר יכול לסייע לכם רבות בתהליך הקידום של האתר שלכם.
הגדרות אינדוקס:
אחד הפיצ'רים הייחודיים שניתן למצוא ב- ALL IN ONE SEO, הוא האופציה לחסום את גוגל מלבצע סריקה לעמודי קטגוריה ו\או לעמודי ארכיון. ישנם מומחי SEO המצדדים בחסימה שכזו, כיוון שלדעתם מדובר בתכנים הנחשבים למשוכפלים. אחרים גורסים כי החסימה הגורפת אינה מומלצת וכי עדיף למנוע את סריקתם של עמודי קטגוריה\ארכיון שאינם רלוונטיים בלבד.
הגדרות עבור אופטימיזציית תוכן:
תוסף ה- ALL IN ONE SEO מאפשר להגדיר עבור כל עמוד, פוסט ותוכן מותאם אישית את תגיות הכותרת, התיאור ומילות המפתח הרלוונטיות. בנוסף, קיימת אופציה לשכתוב של כותרות קיימות בכדי לקבל כותרות חדשות בניואנסים שונים.
הגדרות עבור מפת האתר (XML SITEMAP):
תוסף ה- ALL IN ONE SEO מאפשר לכם ליצור מפת אתר עבור האתר שלכם. תחת ה- "Feature Manager" ישנו הפלאגין של "XML Sitemaps" שבאמצעותו ניתן לייצר את מפת האתר. כפי שציינו קודם לכן, מפת האתר מאפשרת למנוע החיפוש של גוגל לבצע סריקה מהירה ויעילה יותר של העמודים השונים באתר שלכם.
הגדרות עבור רשתות חברתיות:
בדומה לתוסף ה-YOAST SEO , גם ה- ALL IN ONE SEO מאפשר לכם לבצע התאמות מיוחדות לפרסום ברשתות חברתיות (כמו להעלות תמונה ראשית שתופיע רק בפייסבוק ולא באתר עצמו). כל שעליכם לעשות הוא להיכנס ל-"Feature Manager" ולהשתמש בפלאגין של "Social Meta".
דברים נוספים שניתן לעשות באמצעות ה-All IN ONE SEO :
- חיבור ישיר לגוגל אנליטיקס.
- טיפול בהגדרות קנוניקל.
- ביצוע הפניות.
- יצירת תגי מטא באופן אוטומאטי.
בגדול, גם התוסף של YOAST וגם זה של ה- ALL IN ONE מכוונים בדיוק לאותה המטרה- לסייע לכם לשפר את תהליך הקידום של האתר שלכם. מבחינת פונקציות, שניהם מספקים בדיוק את אותה ה"סחורה" (בין אם מדובר באופטימיזציה של תוכן, יצירה וניהול של מפת אתר טיפול בהגדרות עבור הרשתות החברתיות ועוד). בשורה התחתונה, אם תשאלו אותנו באיזה מבין שני התוספים הכי כדאי להשתמש, תשובתנו תהיה – בזה שהכי נוח לכם.