מילון מונחים גוגל אנליטיקס

מילון מונחים גוגל אנליטיקס

מה זה גוגל אנליטיקס? מדובר בכלי של גוגל המאפשר לכם כמנהלי האתר למדוד את הכניסות ולעקוב אחר מקורות התנועה אליו. כמו כן תוכלו לנתח את התנהגויות ואופי הגלישה או הרכישה של מבקרי האתר שלכם.
כדי לחבר את האתר שלכם למערכת של Google Analytics כל מה שתצטרכו לעשות הוא להטמיע קוד Java-Srcript בקוד האתר.

All Pages – בעברית: כל הדפים.
פירוש: ב Google Analytics תוכלו למצוא את הדו”ח “All Pages” .
הוא יציג לכם את הדפים בעלי כמות הצפיות הגדולה ביותר (בסדר יורד), כשבעבור כל דף יצוינו – כמות הצפיות הכללית או הייחודית, זמן הביקור הממוצע, מס’ הפעמים שדף זה שימש כעמוד הכניסה\הנחיתה לאתר, Bounce Rate ועוד.

All Traffic – Channels – בעברית: כל מקורות התנועה.
פירוש: במערכת Google Analytics תוכלו לראות נתונים על מקורות התנועה לאתר שלכם, תחת הלשונית “רכישה” (Acquisition) במערכת.
סעיף זה מאפשר לכם לבחון את קהל הגולשים שלכם, לפי פילוח למקורות התנועה – כמו אורגנית, מופנית, ישירה או כזאת המגיעה מהרשתות החברתיות.
תוכלו לראות את כמות הסשנים הכלליים והחדשים המיוחסים לכל אפיק תנועה. כמו כן יוצג לכם אחוז ה Bounce Rate, אחוז הגולשים החדשים מסך כל המבקרים,  מס’ עמודים לביקור, וזמן הביקור הממוצע באתר – בעבור כל אחד מהערוצים.
אם תגדירו את המידע המתאים במערכת היא תחשב לכם גם את אחוזי ההמרות, העסקאות והרווחים שמניב לכם כל אחד ממקורות התנועה.

Abandonment – בעברית: נטישה.
פירוש: הכוונה למצב בו הגולש עוזב באמצע תהליך כמו מילוי פרטים או רכישת מוצר באתר וכד’. הנטישה מתרחשת כאשר הגולש יוצא מהאתר או עובר מהעמוד הרלוונטי לאחד אחר.

Behavioral Targeting – בעברית: טירגוט לפי התנהגות.
פירוש: שיטת שיווק לפיה מתאימים למבקרי האתר את התוכן המוצג בו בהסתמך על מאפייניהם, התנהגותם או סוג הקמפיין ממנו הגיעו.
התוצאה היא שקמפיינים שונים לאותו מוצר יכולים להפנות לדפי נחיתה הנבדלים בעיצובם ובמסר שהם מעבירים.
כמו כן, יש לכם אפשרות לבחור להציג תכנים שונים בהתאם להתנהגות הגולשים באתר. באתרים מכירתיים למשל, ניתן להציג מבצעים על מוצרים שונים בהתאמה אישית – לפי מה שהגולשים צפו או רכשו מהאתר בעבר.

Bounce Rate – בעברית: אחוז נטישה.
פירוש: הכוונה לכמות הגולשים הנוטשים את האתר לאחר צפייה בדף אחד בלבד, מסך הגולשים הכללי.
מדידת אחוז הנטישה תסייע לכם לזהות דפים שאינם יעילים או רלוונטיים מספיק, ואולי גם את הגורמים לכך. מה שיעזור לכם לבצע בהם שינויים מתאימים לפי הצורך.
למשל, אם בעמוד מסוים באתר מבקרים 100 גולשים ביום, אבל 20% מהם יוצאים מהאתר בלי להמשיך לגלוש בעמודים אחרים – ה Bounce Rate של אותו עמוד יהיה 20%.


Browser & IOS – בעברית: דפדפנים ומערכות הפעלה.
פירוש: מערכת Google Analytics מאפשרת לכם לפלח את מבקרי האתר שלכם לפי הדפדפנים ומערכות ההפעלה שהם משתמשים בהם. כך תוכלו לבדוק מהו אחוז הגולשים שביקרו באתר דרך כל דפדפן לעומת סך הביקורים הכללי, ביחס לתקופת הזמן שהגדרתם בדו”ח.
השתמשו בנתונים אלו כדי לבצע אופטימיזציה לאתר ולהתאימו למערכות ההפעלה והדפדפנים בהם משתמשים הגולשים שלכם. שימרו על כך שיהיה מותאם לקהל רחב ככל היותר. נסו להימנע מגולשים המשתמשים בדפדפנים שהאתר שלכם אינו מותאם או תומך בהם.

Call To Action – בעברית: הנעה לפעולה.
פירוש: האתר או דף הנחיתה שלכם אמורים להציג לנחשפים אליהם את התכנים השיווקיים שלכם.
כדי להגביר את שיעורי המעורבות וההמרות שלכם – כדאי מאוד שתדאגו להניע את הקוראים לפעולה, באמצע הטקסט וכמובן בסופו. לאחר קריאת התוכן שלכם הגולשים יהיו בשלים יותר לביצוע פעולות כלשהן.
הנעה לפעולה תעזור להם להבין מה אתם מעוניינים שהם יעשו, וכך תגבירו את הסיכויים שהם אכן יבצע את פעולת-היעד שלכם.
הנעות שונות לפעולה וכמובן חזות הצגתן (גודל, צבע, מיקומן באתר וכמובן ניסוחן) עלולים להשפיע בדרכים שונות על שיעורי ההמרות שלכם. לכן רצוי לבדוק כמה סוגים מהן עד למציאת הניסוחים והעיצובים המוצלחים ביותר.
דוגמאות להנעות לפעולה: רכוש עכשיו, התקשרי עוד היום, השאר פרטים לקבל מידע נוסף\להרשמה, לחצו כאן לצפייה בגלריה וכדומה.

Campaigns – בעברית: קמפיינים.
פירוש: תחת לשונית “רכישה” (Acquisition), בקטגוריית “Adwords” (מערכת הפרסום של גוגל) – האפשרות הראשונה המופיעה היא קמפיינים.
שם תוכלו לראות את הקמפיינים המפנים לאתר שלכם, שערכתם או שאתם עורכים כרגע בגוגל אדוורדס. יש באפשרותכם לפלח את הנתונים לתקופת זמן מוגדרת או להתאים את תאריך תצוגת הנתונים באופן אישי.
בעבור כל קמפיין תקבלו נתונים כמו כמות הקליקים והסשנים שהוא הביא, העלות הכללית לעומת המחיר לאלף חשיפות, ה-Bounce Rate, כמות הדפים הממוצעת לביקור ועוד.
אם הגדרתם יעדים והטמעתם את הקודים המתאימים, תוכלו לעקוב גם אחר כמות הרכישות, ההמרות והרווחים מכל קמפיין. תוכלו להשוות אותם להוצאות ולחשב את אחוז ה-ROI

Click Through Rate – בעברית: אחוז לחיצה.
פירוש: מדד זה מתייחס למספר הקליקים על קישור, קמפיין ממומן או כל סוג תוכן אחר, מסך כמות החשיפות שהתקבלו.
לדוגמא, אם המודעה שלכם נחשפה 100 פעמים וקיבלה 3 קליקים, אחוז ההקלקה (CTR) שלכם הוא 3%.

Conversion – בעברית: המרות.
פירוש: המרות הן בעצם יעדים שהגדרתם מראש, שאתם מעוניינים שיבוצעו ע”י מבקרי האתר שלכם או הנחשפים לדף הנחיתה וכדומה.
ההמרה מתבצעת כאשר גולש השלים את היעד. שיעור ההמרות הוא אחוז הגולשים שעשו זאת מסך כל אלו שנחשפו לאתר\לקמפיין בתקופת זמן מסוימת.
כדי לגרום ליותר גולשים להשלים את היעדים שהגדרתם – נהוג לבצע אופטימיזציה לתוכן ע”י שינויים בניסוחו, הנגשתו ותצוגתו.

Cookies – בעברית: עוגיות.
פירוש: מערכות ה Analytics של אתרים שונים שותלות קבצי טקסט בשם Cookies (בעברית: עוגיות) במחשבי המבקרים שלהם.
הן שותלות בד”כ בין אחת לשבע עוגיות במחשב, כשלכל אחת תפקיד שונה. למשל, זיהוי הגולש – מבקר חדש או חוזר, זיהוי ה Session ומקור התעבורה של הגולש ועוד.
היתרון הוא שה-Cookies מאפשרות מעקב אחר ההתנהגויות והרגלי הגלישה של מבקרי האתר שלכם.
החיסרון הוא שגולשים יכולים לחסום שתילת קבצי עוגיות במחשב שלהם, או למחוק אותם ע”י מחיקת היסטוריית הגלישה במחשב. כך הם מונעים ממערכות ה-Analatyics את האפשרות לזהות אותם ולעקוב אחריהם, ובכניסה חוזרת לאתר הם ייחשבו בעיניהן למבקרים חדשים.

Conversion Rate Optimization – בעברית: שיפור יחסי ההמרה.
פירוש: מטרתו של ה-CRO היא שיפור יחסי ההמרות באתר בעזרת פעולות שונות. בעיקר על ידי חקירה מעמיקה של נתוני האנליטיקס; ניתוח התנהגויות ומאפייני הגולשים, ביצוע שינויים מתאימים ומעקב אחריהם; שיפור וייעול של ממשק המשתמש וחווית המשתמש ועוד!
מדובר בפרויקט ארוך ומורכב במיוחד הדורש סבלנות, ניסיון, ידע, מיומנות וכלים מתאימים.

Country – בעברית: ארץ מוצא.
פירוש: נתון ארץ המוצא של גולשי האתר מופיע תחת “נתונים דמוגרפיים”, ובו תוכלו לראות באחוזים מאילו מדינות מגיעה אליכם תנועה לאתר.
המערכת של גוגל אנליטיקס יודעת לזהות את ארצות המוצא, ולעיתים גם את היבשת, האזור ואפילו עיר המוצא. היא עושה זאת ע”י חקירת מיקום כתובות ה-IP של הגולשים.

Direct Traffic  – בעברית: תנועה ישירה.
פירוש: מבקרי האתר שלכם יכולים להגיע אליו בדרכים שונות.
תנועה ישירה מתייחסת לגולשים אשר הקלידו את כתובת האתר שלכם ישירות בדפדפן, נכנסו אליו דרך ה-Bookmarks (תפריט המועדפים), או הגיעו אליו מקישור באי-מייל בתנאי שגלשו מהמחשב.
קיימים עוד 3 סוגי תעבורה והם תנועה מופנית, אורגנית או בתשלום.
במידה ומערכות ה-Analytics אינן מצליחות לזהות את התנועה כאחת מאלה שצוינו – היא תסווג אותה אוטומטית כתנועה ישירה (Direct Traffic)

Engagement – בעברית: מעורבות.
פירוש: Engagement הוא מה שאנחנו רוצים להשיג מעבודת הקידום, השיווק או הפרסום שלנו באינטרנט (ומפרסום בכלל) – וזה מעורבות.
זה יכול להתבטא בלייקים, תגובות או שיתופים לפוסט שהעלינו לפייסבוק או לאינסטגרם. וזה יכול להיות גם שיחות טלפון בעקבות חשיפה למודעות הממומנות שלנו או הרשמות לסדנא\השארת פרטים בטופס יצירת קשר באתר וכדומה. מעורבות יכולה להיות גבוהה או נמוכה, והיא נמדדת ביחס לכמות החשיפה שקיבלה יחידת התוכן שבודקים.
נהוג לתרגם Engagement בתחום הפרסום באינטרנט כאינטראקציה, כהדדיות או כשיתוף פעולה. אך כל המושגים באים לתאר דבר אחד – מידת המעורבות של העוקבים או הנחשפים לתכנים שלנו במדיה החברתית, אורגנית או בתשלום.

Event – בעברית: אירוע.
פירוש: Google Analytics מאפשרת לכם להגדיר אירועים ולעקוב אחריהם. בעיקר יעדים שאתם מעוניינים שיבוצעו ע”י מבקרי האתר שלכם.
אירועים יכולים להיות הקלקות על קישורים או כפתורים, הורדת קבצים מהאתר, צפייה בווידאו, מעקב אחר תזוזות העכבר של הגולשים או שימושם בפס הגלילה ועוד.
בלשונית הסקירה הכללית במערכת תוכלו לראות את כלל האירועים שבוצעו, ערכם הייחודי או הממוצע, מס’ הביקורים באתר בהם בוצע אירוע, יחס האירועים שבוצעו לעומת סך הביקורים ועוד.

Exit Pages – בעברית: דפי יציאה.
פירוש: Exit Page הוא הדף האחרון בו ביקר הגולש באתר שלכם לפני שעזב אותו. בדקו ב-Google Analytics את זמני השהייה בדפי היציאה מהאתר ונסו לזהות מה יכל לגרום לגולשים לעזוב את האתר דווקא כשהגיעו לאותו עמוד.

In Page Analytics – בעברית: ניתוח דפי האתר.
פירוש: בחלק זה תוכלו לקבל צילומים של דפי האתר שלכם כולל הדגמת אופן השימוש של הגולשים בו. תוכלו לעקוב אחר אחוז הקליקים ומיקומם באתר, כמו גם אחר יעד אחר שהוגדר מראש, ביחס לסך הביקורים הכללי.
דו”ח זה מציג את כמות הצפיות בדף המוגדר, מספר ההצגות הייחודיות, זמני ביקורים ממוצעים, זמני טעינת הדף, Bounce Rate ועוד.
נסו להבין מהנתונים אילו דפים גורמים לבקריהם למעורבות גדולה יותר, ונסו למצוא את הסיבות כדי לחזור עליהן גם בעמודים פחות מוצלחים.


Facebook Insights – בעברית: תובנות מפייסבוק.
פירוש: מערכת Google Analytics מאפשרת לכם לקבל נתונים על עמוד הפייסבוק העסקי המקושר לאתר שלכם. היא מסייעת לכם לעקוב אחר מידת המעורבות של אוהדי הדף שלכם עם התכנים שאתם מעלים. תוכלו לראות במדויק כמה אנשים אהבו, הגיבו או שיתפו את כתבות האתר שלכם בפייסבוק שלהם ונתונים נוספים.


Funnal – בעברית: משפך.
פירוש: המשפך מתאר את השלבים אותם צריך לעבור הגולש עד הרכישה או התרחשות ההמרה אותה הגדרנו כמטרה.
נגיד שיצרנו קמפיין ממומן בפייסבוק העסקי ופרסמנו את החולצה החדשה שאנו מוכרים בחנות האינטרנטית שלנו.
הצעד הראשון של המשפך יהיה מעבר הלקוח מהמודעה בפייסבוק לעמוד החולצה המדוברת באתר האינטרנט שלנו ע”י לחיצה על הקישור.
לאחר מכן יהיה על הגולש לבחור להכניס את החולצה ל”סל הקניות”.
ואז הוא יצטרך לרכוש את הפריט, תהליך הכולל טופס מילוי של פרטים אישיים וגם טופס הזנת אמצעי תשלום.  
המשפך הנ”ל מורכב מ-4 צעדים עד השלמת הרכישה של הגולש. הוא יכול לרכוש ולהפוך ללקוח או להשלים רק חלק מהשלבים במשפך ולנטוש באמצע התהליך.
רצוי לבנות משפך כדי להעביר את הגולשים תהליך שיהפוך אותם לבשלים יותר לרכישה. כדאי לעקוב אחר ביצועיכם ולבחון היכן הנחשפים למודעות או לאתר שלכם נוטים לנטוש את התהליך בדרך להמרה. נסו לשפר את שלבי המשפך שלכם בהתאם לנתונים שתימצאו.

Goals – בעברית: מטרות.
פירוש: בגוגל אנליטיקס תוכלו להגדיר פעילויות או התרחשויות מסוימות באתר כ”מטרות”. יש באפשרותכם לעקוב אחר השלמת המטרות מצד מבקרי האתר, למדוד אותן כשלעצמן או להשוות אותן מול נתונים אחרים.
מטרות יכולות להיות הורדת קבצים, רישום לניוזלטר, מילוי טופס צור קשר, שליחת פרטי הרשמה לסדנא, רכישת מוצר או שירות וכדומה.

Impressions – בעברית: חשיפות.
פירוש: כשמדברים על חשיפות בתחום הקידום והפרסום באינטרנט, מתכוונים למספר הפעמים שגולשים צפו בתוכן שלכם (או יותר נכון מס’ הפעמים שהוא הוצג על המסך).
תוכן כזה יכול להיות מודעה או קמפיין ממומן, עמוד באתר שלכם, תמונה באינסטגרם או פוסט בפייסבוק וכד’. עבור כולם יש באפשרותכם לדעת מה כמות החשיפות שקיבלו.

Landing Page – בעברית: דף נחיתה.
פירוש: דף נחיתה הוא עמוד אליו מגיעים הגולשים אחרי שלחצו על פרסומת באינטרנט. בהקשר לגוגל אנליטיקס הכוונה היא לדפי הכניסה מהם הגיעו הגולשים לאתר שלכם. בדו”ח דפי הנחיתה תוכלו לראות את הנתונים הבאים: דפי הכניסה לאתר בעלי כמות הצפיות הגדולה ביותר, הכמות הממוצעת של הדפים הנצפים בביקור, שיעור ה-Bounce Rate, אחוז הביקורים החדשים לעומת החוזרים, זמני השהייה באתר וכדומה.
מומלץ לנסות למצוא עמודים בעלי Bounce Rate גבוה במטרה לזהות מה יכול לגרום לכך (למשל תוכן דל, דף שגיאה, תמונות או וידאו שאינם תקינים וכו’) ולתקן בהתאם.

Mobile Devices – בעברית: מכשירים ניידים.
פירוש: דו”ח זה נמצא תחת לשונית קהל (Audience).
הוא מאפשר לכם לבדוק מאיזה מכשיר נייד מגיעה אליכם רוב התנועה, כמו גם השוואה של מאפייני הגלישה ואופי מבקרי האתר מכל מכשיר.
למשל – תוכלו לבדוק מהו ממוצע הדפים הנצפים לביקור, ה-Bounce Rate, אחוז המבקרים החדשים, זמני השהייה באתר וכדומה – בהשוואה לכמות הביקורים שהתקבלו מכל מכשיר בתקופת הזמן שהגדרתם.
זה יסייע לכם להבין מאיזה מכשיר מגיע אליכם קהל איכותי יותר (אם תגדירו יעדים תוכלו לראות גם מאיזה מכשיר נוהגים לרכוש יותר ומה ההבדלים בערכי ההמרות). השתמשו במידע זה כדי לבצע אופטימיזציה מתאימה לאתר או לייעל את המערך הפרסומי שלכם.


New Visitor – בעברית: מבקר חדש באתר.
פירוש: Google Analytics מזהה מבקרים חדשים באתר ע”י איתור קבצי ה-Cookies שהטמיעה במחשב שלהם בעת ביקורם הקודם. אם המערכת לא זיהתה את הקובץ, היא מניחה שמדובר במבקר חדש באתר.
שימו לב כי מחיקת ההיסטוריה או חסימת העוגיות מאפשרת לגולשים למנוע מהמערכת לזהות אותם. כך גולש יכול להיחשב כמבקר חדש באתר גם אם היה בו כבר פעמים רבות, ולכן אין להתייחס לנתונים אלו כמוחלטים.



Optimal Engagement Times – בעברית: זמני פרסום אידיאליים.
פירוש: השעה והזמן בהם אתם מפרסמים או מעלים תכנים ברשתות החברתיות משפיעים על מידת החשיפה והמעורבות שתקבלו.
הזמן האידיאלי להעלאת פוסטים ופרסומם ישתנה בהתאם לשעות הפעילות של קהל היעד, לפלטפורמה (פייסבוק\אינסטגרם וכו), לסוג התוכן ועוד. הוא אינו קבוע ומשתנה גם בין מדינות, ערים, גילאים שונים של המשתמשים וכדומה.
מדד זה ניתן למצוא בגוגל אנליטיקס ובכלים ניתוחיים לאתרים ולרשתות חברתיות.


Page Depth – בעברית: ממוצע הדפים של גולש לביקור.
פירוש: המונח Page Depth מתייחס למספר הדפים אותם עובר מבקר אחד באתר שלכם.
נהוג למדוד זאת כדי להעריך כמה מהגולשים שלכם מבקרים בדף אחד או בעשרים.
בדרך כלל מתייחסים לממוצע של מספר הדפים בהם ביקרו כל גולשי האתר שלכם בתקופת זמן מסוימת.

Pageviews – בעברית: צפיות בדף.
פירוש: הכוונה למספר הדפים שנצפו באתר.
הערך יציג את כל הצפיות בדפים באתר שלכם בתקופת הזמן שהוגדרה, תוך ספירת צפיות חוזרות של אותם הגולשים.
שימו לב שגם אם גולש צפה באותו הדף מספר פעמים (או רענן אותו) – ייספרו כל צפיותיו החוזרות.


Path Analysis – בעברית: חקירת נתיב הגולש.
פירוש: Google Analytics מאפשרת לכם לחקור את הנתיב בו עבר כל מבקר בעת הגלישה באתר.
תוכלו לראות מהם עמודי הכניסה מהם מגיעים הגולשים לאתר שלכם, ולאילו עמודים הם עוברים. תוכלו לבדוק בכמה תכנים צפו הגולשים עד שהשלימו המרה כלשהי או לבדוק באילו עמודים הם נוהגים לנטוש את האתר.
בכל הנוגע להמרות – תוכלו לראות בדו”ח זה גם את מס’ ההמרות שבוצעו, ערכן הכספי ואפילו חלקן (באחוזים) מסך ההמרות באתר.
חשוב מאוד לבדוק דו”ח זה מפעם לפעם ולחקור אותו על מנת לזהות בעיות שיש לטפל בהן. זאת כדי להבין טוב יותר אילו מהביצועים שלכם היו מוצלחים יותר או פחות, ומה כדאי לשפר, לתקן או לשנות.

 


Product Performance – בעברית: ביצועי מוצר.
פירוש: דו”ח זה מספק נתונים שונים על המוצרים שלכם. למשל – אילו מהם הם הנמכרים או המחופשים ביותר, אילו מהם זוכים לכמות גדולה של צפיות-דף או הכנסות ל-“Wish list” וכדומה.


Referring Sites – בעברית: אתרים מפנים.
פירוש: מדובר ברשימת האתרים מהם הגיעו גולשים לאתר שלכם. זו לא בהכרח תהיה רשימת כל האתרים המקשרים אליכם, אלא רק אלה שאכן מזרימים אליכם תנועה.


ROI (Return On Investment) – בעברית: החזר על השקעה.
פירוש: ROI הן ראשי התיבות של Return On Investment ובעברית החזר על השקעה. מדובר במדד שמטרתו לבדוק את מידת הכדאיות של ההוצאות לעומת ההכנסות שהן מניבות לנו.
הנוסחה פשוטה למדי והיא – הרווח מההשקעה חלקי עלותן של ההוצאות שנדרשו, כפול מאה (כדי לקבל תוצאה באחוזים ולא מספר עשרוני).



Returning Visitor – בעברית: מבקר חוזר.  
פירוש: מבקר חוזר הוא מי ש-Google Analytics זיהתה אותו כמי שביקר באתר בעבר. היא עושה זאת ע”י איתור קבצי ה-Cookies שהטמיעה במחשב שלו בעת ביקורו הקודם.
מחיקת קבצי ה-Cookies או חסימתם תגרום למערכת לזהות כל גולש כמבקר חדש באתר גם אם היה בו כבר פעמים רבות. לכן, אין להתייחס למידע זה כוודאי.



Sales Performance – בעברית: ביצועי מכירות.
פירוש: דו”ח ביצועי המכירות מאפשר לכם לעקוב אחר מידת ההכנסות מהאתר. תקבלו בו נתונים מעניינים כמו סכומי הרכישות הממוצעים, אחוז הרכישות מסך התנועה הכללית ועוד.



Search Analytics – בעברית: חקירת החיפושים בתוך האתר.
פירוש: Google Analytics מאפשרת לכם למדוד ולעקוב אחר השאילתות המוקלדות ע”י הגולשים במנוע החיפוש הפנימי באתר שלכם.
חשוב לבדוק דו”ח זה מפעם לפעם כדי ללמוד טוב יותר מה מבקרי האתר שלכם מעוניינים למצוא בו, ואולי להוסיף תכנים או מוצרים לפי הצורך.
נניח שיש לכם חנות בגדים אונליין. יכול להיות שיתגלה לכם מהדו”ח כי כמות גדולה של גולשים מחפשים “שמלות מקסי” באתר שלכם. אם אין לכם במלאי את המוצר העונה לצורכיהם – תוכלו לשקול להתחיל לייצר או למכור כזה.
תוכלו להשתמש בדו”ח גם כדי למצוא רעיונות לתכנים חדשים שיש להם נפח חיפושים גבוה באתר שלכם, אך עוד לא כתבתם עליהם או שעשיתם זאת בצורה דלה.


Search Engine Traffic -תנועה ממנועי החיפוש .
פירוש: התנועה לאתר שלכם יכולה להגיע ממקורות רבים.
אחד מהם הוא תנועה ממנועי החיפוש, הנקראת גם אורגנית. היא מיוחסת לכל הגולשים שהגיעו לאתר שלכם דרך מנועי החיפוש – גוגל, יאהו, יאנדקס, בינג וכדומה.
בדו”ח הנתונים לרוב תוכלו לראות גם מהן מילות החיפוש בהן השתמשו הגולשים ומהן הגיעו לאתר שלכם.
קיימים עוד 3 סוגי תעבורה והם תנועה מופנית, ישירה או בתשלום.


Search Term – בעברית: ביטוי חיפוש.
פירוש: הכוונה ב”ביטוי החיפוש” היא למילות המפתח אותן הקליד הגולש במנוע החיפוש, לפני שהגיע לאתר או למודעה מסוימת.
מנתוני גוגל העדכניים ביותר, עולה כי מתבצעות בה למעלה מ- 40,000 חיפושים בממוצע מדי שנייה. שזה יותר מ -3.5 מיליארד חיפושים ביום ו -1.2 טריליון חיפושים בכל העולם בשנה.
על מידת הפופולריות של ביטויי החיפוש השונים ברחבי העולם ומגמת השינויים בה במהלך הזמן – תוכלו ללמוד בכלי Google Trends


Site Speed Overview – בעברית: מבט כללי על מהירויות הטעינה של האתר.
פירוש: למהירות טעינת האתר השפעה מכרעת על כמות הגולשים שיישארו לגלוש באתר, על מיקומו בתוצאות החיפוש וקידומו האורגני, ואפילו על יחסי ההמרה.
דו”ח זה מאפשר לכם לצפות בזמני הטעינה הממוצעים שלכם בפילוח לתקופת הזמן שתיבחרו. תוכלו לראות אפילו כמה שניות לוקח לדפדפנים לאתר את הדומיין, להתחבר לאתר, או לקבלת תגובה מהשרת וכדומה.
כמו כן תוכלו לראות את זמן הטעינה לפי דפדפנים שונים, מדינות הגולשים, או בפילוח לעמודי האתר שלכם.


Social Conversions – בעברית: המרות מרשתות חברתיות.
פירוש: בדו”ח זה תוכלו לראות מאיזו רשת חברתית שאתם פעילים בה הבאתם את כמות ההמרות הגדולה ביותר (כדי לראות נתונים אלו יהיה עליכם להגדיר תחילה יעדים).
תוכלו לעקוב באמצעותו ביתר קלות אחר עבודת הקידום שאתם עושים. למשל בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר. הוא יאפשר לכם לעקוב אחר יחסי ההמרה, כמויות המכירות והרווחים מהפעילויות שלכם בכל פלטפורמה – מה שיכול לסייע לכם להבין היכן כדאי להשקיע יותר.


Social Mention – בעברית: אזכורים ברשתות החברתיות.
פירוש: מדד זה מציין את כמות האזכורים הכוללת שיש למותג או לשם העסק שלכם ברשתות חברתיות. במערכת גוגל אנליטיקס תוכלו לבדוק האם אזכור השם שלכם נכתב בהקשר חיובי, שלילי או ניטרלי.


Social Reach – בעברית: תפוצה חברתית.
פירוש: הכוונה לכמות האוהדים הכוללת שלכם בכל הפלטפורמות והרשתות החברתיות בהן אתם פועלים.
למשל, אם יש לכם 1,000 לייקים בעמוד העסקי בפייסבוק, 2,000 מנויים לערוץ ביוטיוב ו20,000 עוקבים באינסטגרם – ה- Social Reach הכללי שלכם יהיה 23,000.


Time on Page\Site – בעברית: זמן השהייה של הגולשים באתר\עמוד.
פירוש: ערך זה מודד את זמני השהייה של הגולשים. זה יכול להיות רק בעמוד מסוים באתר, או במהלך הגלישה בכולו. כמו כן יש באפשרותכם לפלח את הנתונים רק לגולשים שהגיעו ממילת מפתח מסוימת למשל.
שימו לב שהמערכת לא יודעת למדוד את זמן השהייה של הגולשים בדף האחרון ממנו נטשו את האתר, ולכן איננו מצטבר לזמני השהייה הכוללים באתר .


Top Content – בעברית: תוכן מוצלח.
פירוש: הכוונה לרשימת העמודים הנצפים ביותר באתר שלכם.
השווה נתון זה עם זמן השהייה של הגולשים או ה-Bounce Rate של אותם עמודים. זאת על מנת לגלות האם הם באמת כ”כ מוצלחים, ולא רק מקבלים כמות גדולה חשיפה ותנועה אליהם.
כלומר, האם הגולשים אכן נשארים לצפות או לקרוא בהם? האם הם עוברים מהם לעמודים אחרים באתר וממשיכים לגלוש בו?
כך תוכלו לבחון האם התוכן באותם עמודים אכן מוצלח ומעניין את הגולשים שמגיעים אליו.


Unique Pageviews – בעברית: צפיות ייחודיות.
פירוש: הכוונה למספר הדפים השונים שנצפו באתר, בלי להתחשב בצפיות חוזרות בעמוד מסוים ע”י אותו גולש.
כלומר, אם ביקרתם באתר מסוים ב10 עמודים, אבל בדף אחד צפיתם פעמיים או שריענתתם את הדף, הערך יהיה 9 צפיות בדפים ייחודיים.

Unique Visitors – בעברית: מבקרים ייחודיים באתר.
פירוש: מדד זה מתייחס לכמות הגולשים הייחודיים שנכנסו לאתר. הם מזוהים ע”י כתובות IP  וקבצי ה-Cookies שהוטמעו במחשביהם, כך שמתאפשרת ספירה רק של גולשים שונים שביקרו באתר.
לפי מדד זה, אם גולש מסוים ביקר באתר שלכם פעמיים או יותר במהלך תקופת הזמן שהגדרתם, הוא בכל מקרה ייחשב למבקר ייחודי אחד.
מדובר בנתון מעניין שיעזור לכם להעריך מהי כמות החשיפה לאתר שלכם.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *