פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט

פרסום שיווקי באינטרנט הוא הדרך הבולטת והמובילה ביותר כיום בכדי לייצר חשיפה נרחבת, לבנות תודעה סביב מוצר/שירות מסוימים ולגייס לקוחות חדשים. בנוסף, הפרסום באינטרנט הוא כלי יעיל במיוחד לצורך שמירה על קשר עם לקוחות קיימים. את שיטות הפרסום השונות ניתן לחלק למגוון רב של תחומים, כאשר לכל אחד מהם ישנם "כללי משחק" ואסטרטגיה שיווקית ספציפית. במאמר זה אנחנו הולכים לדבר איתכם על דרכי הפרסום הכי חמות ברשת. מוכנים? מתחילים!

קשה מאוד לומר כי יש היום עסקים (שלא לומר אנשים) שאינם מכירים את 'ד"ר גוגל' הכול יכול. כל פיסת מידע שאנחנו אי פעם חלמנו למצוא – תופיע, ככל הנראה, באחד ממיליוני עמודי תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש הגדול והמוביל בעולם. אם כן, זה כלל לא מפתיע שגוגל משמשת כיום כמנוע צמיחה שיווקי ומרכזי עבור עשרות אלפים (ואף הרבה מעבר לכך) של בעלי עסקים המגיעים מתחומים שונים.

 תחום השיווק של הפרסום בגוגל מתחלק ל- 2 קטגוריות על:

• קידום אתרים אורגני (SEO)

• קידום אתרים ממומן (PPC)

קידום האתרים האורגני (Search Engine Optimization או בקיצור "SEO") מתמקד בקידומם בתוצאות החיפוש של עמודים חשובים מאתר האינטרנט כמו דף הבית ודפי נחיתה ייעודיים. הרעיון הוא ליצור קידום בתהליך "טבעי" ע"י בחירה של מילות מפתח רלוונטיות וביצוע פעולות "אופטימיזציה" (קידום) באתר האינטרנט ואל מחוצה לו (פעולות כמו כתיבת תוכן שוטפת, יצירה של קישורים חיצוניים ופנימיים, טיפול בעמודי שגיאה, טיפול בהפניות, הפיכת אתר האינטרנט ל-"ידידותי למשתמש", יצירת מפת אתר ועוד המון פעולות נוספות).

בגדול, הרעיון הוא להתבסס על מילות המפתח הרלוונטיות ולבסס על פי הן את כל תהליך הקידום. חשוב לדעת אגב, כי תהליך הקידום האורגני הוא תהליך שלוקח זמן. את תוצאות הקידום הראשונות מבחינת דירוגו של האתר בגוגל אתם תזכו לראות, עפ"י רוב, רק כעבור כמה חודשים בודדים (ולעיתים גם לאחר שנה ואף למעלה מכך).

הקידום הממומן (PAY-PER-CLICK או בקיצור "PPC") מתמקד גם הוא בקידומם של עמודים חשובים מאתר האינטרנט, כאשר הדרך לעשות זאת היא באמצעות יצירתן של הודעות ממומנות המפורסמות בתוצאות החיפוש של גוגל. נפתח ונאמר, כי להבדיל מתהליך קידום האתרים האורגני, תהליך קידום האתרים הממומן הוא הרבה יותר מהיר (ניתן לקדם הודעה ממומנת בתוך עניין של דקות בודדות), כאשר הוא נשען על השקעה כספית בשיטת "לחיצה פר קליק". כלומר, רק לאחר שגולש/לקוח פוטנציאלי לוחצים על קישור המודעה, המפרסם ישלם עליה בפועל.

בדומה לקידום אתרים אורגני, גם הקידום הממומן מתבסס על מציאת ביטויי מפתח רלוונטיים אשר מסייעים בתהליך הקידום. עיקר התהליך הוא לחפש את ביטויי המפתח וליצור באמצעותם הודעות ממומנות דרך גוגל Ads. במידה ומצאתם ביטויי מפתח רבים – אל תשתמשו בכולם באותה הודעה ממומנת. הדרך הטובה ביותר בה תוכלו למקסם את תוצאות הקידום הממומן, היא ליצור מודעות ממומנות נפרדות עבור ביטויי מפתח שונים.

אם תקציב השיווק יאפשר לכם זאת, שלבו בין שתי האופציות – גם קידום אורגני וגם קידום ממומן. ובכל מקרה, אנו ממליצים לכם להיעזר בשירותיהם של מומחי דיגיטל אשר יוכלו לסייע לכם ליצור תוצאות בשטח.

פרסום בפייסבוק

הרשת החברתית הגדולה בעולם "פייסבוק" היא גם אחת מפלטפורמות השיווק המוצלחות והחשובות ביותר בתחום השיווק העסקי. ראשית, הפייסבוק מאפשר לנו ליצור חשיפה נרחבת ולהגיע לתודעתם של קהלי יעד רבים. שנית, עמודי הפייסבוק העסקיים הם כמעין "כרטיסי ביקור דיגיטליים" המשרתים אותנו מחד כפלטפורמת התקשרות יעילה, ואשר מאפשרים לנו לשווק בצורה חכמה מאידך.

בדומה לקידום הממומן בגוגל, הפייסבוק מאפשר לנו לקדם פוסטים ממומנים. הרעיון הוא ליצור פוסט, לקבוע פילוח של קהלי יעד עפ"י קריטריונים כמו גיל, אזור גיאוגרפי ותחומי עניין ולקדם. ככל שנבחר להשקיע בקידומם של הפוסטים תקציבי פרסום גבוהים יותר, נוכל לפרסם אותם לזמן ממושך יותר ולהגיע ליותר אנשים.

על אף כי מדובר בשיטת שיווק יעילה במיוחד, ניתן לבצע שיווק מוצלח בפייסבוק גם ללא השימוש באופציית הקידום הממומן. זה אומנם קשה ומאתגר יותר, אך בהחלט אפשרי.

ברמה הבסיסית ביותר, תוכלו ליצור פוסטים בעלי ערך רב לגולשים ולעורר בכך מעורבות גדולה יותר. כך למשל, אם אתם עסק של חברת ניקיון פרטית, תוכלו להעלות פוסט עם טיפים שימושיים כמו "איך לשמור על ניקיון החלונות לאורך זמן". אם זה יביא לכם יותר לייקים ושיתופים, אתם לגמרי בדרך הנכונה.

אופציה נוספת היא ממש לשווק את המוצרים/שירותים שלכם. העלו פוסט (עם תמונה רלוונטית כמובן) שבו אתם מציגים את מה שיש לכם להציע, תוך שאתם מדברים בעיקר ברמת התועלות ללקוח (הציגו בעיה מסוימת והסבירו כיצד המוצר/שירות שלכם יכולים לספק עבורה פתרון אידיאלי).

אם עלינו למנות "כללי ברזל" הנוגעים לרשתות החברתיות, הראשון והחשוב שבהם יהיה- השיתוף (Sharing). הדרך הטובה ביותר בה תוכלו לגרום לפוסט שלכם להגיע אל כמה שיותר אנשים, היא שיתוף המתבצע ע"י הגולשים ברשת. אך כיצד אפשר לגרוף את השיתופים האלה?
אחת הדרכים בהן תוכלו ליצור שיתופים, היא להעלות פוסטים עם תמונות או סרטונים מעניינים ורלוונטיים. באופן סטטיסטי, אנשים יטו יותר לאהוב ולשתף פוסטים שיש בהם מרכיב ויזואלי. דרך נוספת בה תוכלו להשיג שיתופים, היא לעלות פוסטים של השתתפות בהגרלות חינמיות. כך למשל, אם אתם חנות מחשבים ואתם רוצים להגדיל את היקף החשיפה אליכם, תוכלו להעלות פוסט הגרלה מיוחד שבו אתם מגרילים מחשב נייד מתקדם וההשתתפות בהגרלה שלכם תהה כרוכה בסימון "לייק", ברישום תגובה כמו "אין על מחשבי בזוקה" וכמובן, בשיתוף הפוסט שלכם. אם תנברו מעט במרחבי הפייסבוק, תוכלו למצוא ולראות דוגמאות שונות לעסקים המשתמשים בשיטה הזו.

היבט מהותי נוסף המתקשר לפרסום ולשיווק בפייסבוק, הוא כל הנושא הזה שנקרא "ניהול עמודים". אם יצא לכם להיכנס קצת לעמודים של חברות גדולות, ודאי ראיתם כי מתקיים בהם שיח ער בין החברות "עצמן" לבין גולשים ולקוחות. זו היא בדיוק המשמעות של ניהול עמודי פייסבוק: להגיב לתגובות, להעלות פוסטים באופן שוטף ובעיקר לייצר רמת מעורבות גדולה. בחלק גדול מן המקרים, עסקים רבים נעזרים במומחי דיגיטל בכדי ש- אלה ינהלו בעבורם את כל גזרת הפייסבוק (הקמה, תחזוק וניהול – במלואם).

פרסום באינסטגרם

אפליקציית האינסטגרם היא אחת מאפיקי השיווק הדיגיטלי הפופולאריים ביותר בעולם. מאז השקתה ב- 2010 ועד לימינו אנו, נרשמו אליה כבר למעלה ממיליארד משתמשים כאשר רבים מתוכם הם חברות וארגונים עסקיים חשובים.

השימוש באינסטגרם הוא נורא פשוט: מעלים פוסטים עם תמונות או סרטונים קצרים (של מקסימום דקה) ומפרסמים. כמו כן, ניתן לצרף אל הפוסטים האלה גם טקסט קצר אשר מתייחס לתמונות או לסרטונים המוצגים. ככל שרמת הפופולאריות של אפליקציית האינסטגרם הוסיפה לנסוק במהירות, עסקים רבים הבינו כי קיים כאן פוטנציאל שיווקי אדיר והם החלו לפתוח פרופילי אינסטגרם עסקיים במטרה לקדם את פעילותם.

נכון להיום, חברות המספקות שירותי שיווק דיגיטלי מציעות שירות של ניהול פרופילי אינסטגרם. המטרה היא לסייע לעסקים ליצור חשיפה נרחבת ולבסס נוכחות דיגיטלית איכותית. את הפוסטים (הנקראים גם "סטוריז") המועלים באפליקציית האינסטגרם, ניתן לשתף בקלות גם דרך פרופיל הפייסבוק, מה שתורם רבות להגדלת החשיפה וליצירת מעורבות (Engagement) גדולה יותר.

פרסום בלינדקאין

מתוך נקודת המוצא כי אתם עסק שמכבד את עצמו, כדאי שיהיה לכם פרופיל לינדקאין פעיל. לינקדאין אשר הוקמה לפני קרוב ל-20 שנה (בשנת 2003), היא רשת חברתית עסקית מקוונת שמטרתה היא לקשר בין עסקים ללקוחות ובין עסקים ממגוון תחומים אשר מחפשים לשתף פעולה.

מבחינה שיווקית, לינקדאין נחשבת לנכס דיגיטלי איכותי ואמין במיוחד, כאשר ניתן לחשוף בה פרטים חשובים הנוגעים לתחום העיסוק שלכם, לצד אפשרות של העלאת תכנים שוטפת תחת שם הפרופיל העסקי. עפ"י רוב, לינדקאין נתפסת כאמצעי שיווק הרלוונטי בעיקר ללקוחות B2B(Business to Business"" או "שיווק עסקי לעסקים"), אך ניתן להשתמש בה גם כשמדובר בשיווק B2C (Business to Customers/Consumers"" או "שיווק עסקי ללקוחות/צרכנים").

בנוסף, בהרבה מקומות עבודה "רציניים" כמו כאלה בתחום ההיי-טק למשל, חברות וארגונים עסקיים מובילים מגייסים את עובדיהם דרך בחינת פרופיל הלינקדאין שלהם. במקרה הזה, הלינקדאין משמש כמסמך קורות-חיים מקוון אשר יכול לסייע למועמדים מוכשרים להתקבל לעבודת החלומות שלהם.

בנוסף, הלינקדאין יכול לשמש כדרך ליצור, לשמר או לשפר מוניטין ברשת. ובדומה לשאר שיטות הפרסום שהצגנו עד כה, גם פרסום בלינקדאין נהפך לשירות מרכזי אשר ניתן למצוא ולקבל כיום במשרדי הדיגיטל המובילים.

פרסום בבינג

בינג (Bing) למי שלא מכיר, הוא מנוע החיפוש הגדול והמרכזי מבית חברת מייקרוסופט. מנוע זה מגיע כברירת מחדל (Default) בכל מערכות ההפעלה של ווינדוס ((Windows. ומכיוון שלרוב משתמשי ה- PC בעולם (פרטיים ועסקיים) ישנה מערכת הפעלה של ווינדוס, הפוטנציאל השיווקי הטמון במנוע ה- בינג הוא עצום.

בדומה למנוע החיפוש של גוגל, גם בינג יכול לסייע לגולשים ולמשתמשים למצוא את המידע הרלוונטי שהם מחפשים – החל ממידע על עובדות ואירועים היסטוריים ועד למידע הנוגע לעסקים מקומיים וגדולים.

עוד חשוב לציין, כי בדומה לשיטת הקידום הממומן בגוגל (Google Ads), יש באפשרותכם להקים קמפיינים בבינג אשר עונים בצורה מדויקת על הצורך השיווקי הספציפי שלכם:

  • פלטפורמת ה- "Bing Search Ads" תאפשר לכם להתמקד בקהלי יעד ספציפיים עפ"י מילות חיפוש וביטויי מפתח רלוונטיים.
  • במסגרת הפרסום בבינג ניתן לפרסם שירותי אפליקציות, אתרי אינטרנט, סרטוני וידאו ועוד.
  • הפרסום בבינג מותאם כמעט לכל השפות ולכל המדינות בעולם. בין היתר, ניתן לפרסם בבינג באנגלית, דנית, גרמנית, צרפתית, פינית, איטלקית, נורווגית, ספרדית, פורטוגזית, סינית ובעוד שפות נוספות. אם אתם מנהלים קמפיינים שיווקי בינלאומי, הפרסום בבינג הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

כדאי לדעת אגב, כי במצב בו תהליך הקידום האורגני שלכם (בגוגל) מתבצע בצורה איכותית, הדבר משפיע על התוצאות האורגניות במנוע החיפוש של בינג. חברות המספקות כיום שירותי שיווק דיגיטליים, מציעות בין היתר גם שירותי פרסום וקידום בבינג.

פרסום ברשת (בלוגים ופורומים)

חוץ מפלטפורמות הפרסום המוכרות יותר כמו גוגל, פייסבוק ואינסטגרם, ישנן גם כאלו (אולי המוכרות פחות) שיכולות לתרום רבות למערך השיווק הדיגיטלי שלכם. אנחנו מדברים כמובן על הבלוגים והפורומים, שנדמה כי נכון לימינו, הם זוכים לרמת פופולאריות נמוכה יחסית. עם זאת, פתיחתם של בלוג ו/או פורום מקצועיים תוכל לסייע לכם לבנות קהילה איכותית הקשורה לתחום הפעילות שלכם.

כך למשל, אם יש לכם עסק של משרד עורכי דין, תוכלו להקים בלוג או פורום רשמיים; להעלות בהם תכנים משפטיים מעניינים, לאפשר לגולשים לשאול אתכם שאלות ולהעלות נושאים חשובים לדיון. ככל שהתכנים שתעלו אל הבלוג או אל הפורום יעניקו ערך אמיתי לגולשים, הקהילה שתיצרו סביבכם תהיה אוהדת יותר, איכותית יותר ופתוחה יותר לשמוע את הצעתכם למתן שירות.

אם אינכם בטוחים כיצד לנהל בלוג או פורום או שפשוט אין לכם זמן לכך, הכי טוב זה לפנות ולהיעזר בחברת דיגיטל מקצועית. אתם תישארו עם ההתעסקות בעבודה והיא עם "הצרות" של להזניק את העסק שלכם קדימה.

פרסום באינטרנט הוא אומנם תורה שלמה, אך לשמחתכם הרבה – אנחנו ממש בקיאים בה. עם ניסיון של למעלה מעשור בשיווק דיגיטלי, צוות המומחים שלנו ב-"פרסונאס מדיה" יוכל לקחת את העסק שלכם למחוזות חדשים של הצלחה.

צרו עימנו קשר ואנו נתחיל לייצר לכם תוצאות!

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000