פרסום בגוגל ובפייסבוק - כל מה שרציתם לדעת ומעולם לא העזתם לשאול
תוכן עניינים
פרסום בגוגל ובפייסבוק הן שיטות השיווק המובילות בעולם הדיגיטל. הן עוסקות בקידומם של נכסים דיגיטליים אשר כל בעל עסק חייב שיהיו לו: אתר אינטרנט ועמוד עסקי בפייסבוק. בשני המקרים, נכסים דיגיטליים אלה משרתים את בעלי העסקים בשני אופנים: ראשית – הם יכולים לייצר עבורם חשיפה עסקית נרחבת, ושנית – הם מהווים פלטפורמה אפקטיבית לגיוסם של לקוחות חדשים. ומה עוד חשוב לדעת לגבי פרסום בפייסבוק ובגוגל? המשיכו לקרוא ותגלו!
פרסום באינטרנט הוא ה – דרך ליצירת שיווק אפקטיבי. הרי איך עוד תוכלו ליצור חשיפה נרחבת כאשר יש מסביבכם ים (אם לא "מבול") של מתחרים? ככלל, זו היא מהותו של עולם השיווק הדיגיטלי; לאפשר לנו ליצור חשיפה נרחבת אשר תוכל להוביל לגיוסם של לקוחות חדשים. ובתוך כך, פרסום בגוגל ובפייסבוק נחשבים ל – "שיטות העל" של שיווק דיגיטלי.
פרסום באינטרנט דרך גוגל ופייסבוק: על מה כל הסיפור הגדול בעצם?
ככל שמדובר בפרסום מקוון, פרסום בגוגל ובפייסבוק הוא "המלך". ראשית, מדובר בשיטות פרסום דיגיטליות הנחשבות ליעילות יותר על פני שיטות אחרות כדוגמתן. ומה שהופך אותן בין היתר למוצלחות כל כך, היא האפשרות לבצע דרכן פילוחים מתקדמים בכדי להגיע ביעילות לקהלי יעד ספציפיים.
פרסום בפייסבוק – איך כמה ולמה?
הרשת החברתית "פייסבוק", היא כבר מזמן הרבה יותר מרק "רשת חברתית" נטו. מדובר כיום בפלטפורמה בעלת עוצמה שיווקית אדירה אשר מאפשרת לבעלי עסקים למנף את פעילותם בהצלחה.
ככלל, באמצעות פרסום בפייסבוק אנו יכולים לקדם כל שירות או מוצר. אך יחד עם זה, מדובר כאן בשיטת פרסום ספציפית המתאימה (עפ"י רוב) לסוג מסוים של לקוחות. סוג הלקוחות שאנחנו מדברים עליו הוא "הלקוחות הפאסיביים". אלו הם אותם אנשים אשר לא מחפשים מידע על מוצר/שירות מסוימים, אך הוא בהחלט יכול לדבר אליהם ולעניין אותם.
אז איך זה עובד בדיוק?
בזמן שאתם גולשים בפייסבוק, אתם נחשפים לתכנים פרסומיים רבים (כגון מודעות פרסומיות על מוצרי חשמל, קורסים בתחום הקואוצ'ינג, בניית אתרים באינטרנט ועוד…). אם הפרסום יעניין אתכם, סביר להניח שגם תקליקו עליו (ואולי אף תבצעו רכישה בעקבותיו). אחרת, אתם פשוט יכולים לעבור הלאה ו"לגלול להנאתכם" למקום אחר…וזה בדיוק מה שמחבר אותנו אל הנושא המרכזי של פרסום בפייסבוק – הקידום הממומן.
קידום ממומן בפייסבוק – דרך חכמה לבצע פרסום באינטרנט
על מנת לשדרג את ביצועיהם של פוסטים רגילים, ניתן להשתמש למשל בכפתור ה –Boost Post ("קדם את הפוסט").
מדובר בפונקצית הקידום הבסיסית ביותר, אשר מטרתה היא להגדיל תפוצה של פוסטים (בין אם מדובר בסטאטוסים, קישורים, אירועים, קטעי וידאו או תמונות). הרעיון הוא להשקיע X כסף במימון הפוסט כך שהיקף החשיפה שלו יגדל בצורה משמעותית.
באופן סטטיסטי אומנם, לפוסטים מסוג זה ישנו היקף מעורבות גבוה יותר (מעורבות = שיתופים, לייקים ותגובות). לצד זאת, בהשוואה לכלי קידום אחרים בפייסבוק, יכולות המיקוד של ה – "Boost Post"הן מוגבלות למדי. על כן, עדיף להשתמש במערכת הפרסום של פייסבוק, הלא היא ה – Ads Manager (או מערכת "מנהל ההודעות").
מערכת ניהול המודעות של פייסבוק הינה מערכת פרסום מתקדמת. היא מאפשרת לכם ליצור מודעות שיווקיות אשר עונות במדויק על צורכי קידום ספציפיים: העלאת מעורבות בדף, גריפת לייקים רבים, שיפור המרות ועוד. את הפעילות הזו יש לבצע תוך מיקוד המודעות השיווקיות שלכם (לבצע פילוח נקודתי לפי מיקום, מין, גיל, תחומי עניין ועוד). כמו כן, מומלץ ליצור מספר "דגמים" עבור אותה מודעה שיווקית בכדי לבחון מה יעבוד לכם טוב יותר (לעשות A/B Testing על עיצוב, ניסוח וויז'ואל).
שלוש אופציות נוספות של קידום בפייסבוק הן Custom Audiences, Remarketing ו- Chatbots:
- Custom Audiences ("קהלים מותאמים אישית"): כלי עוצמתי ליצירת "אופטימיזציה פרסומית". הוא מאפשר לכם להעלות רשימת לקוחות ואת פרטי הקשר שלהם, ולבנות עבורם (ורק עבורם) מודעות שיווקיות מותאמות אישית.
- Remarketing ("רימרקטינג"): כלי המאפשר לכם לפנות בהצעות שיווקיות אל לקוחות שכבר התעניינו בשירותים/מוצרים שלכם. ע"י הטעמת קוד מיוחד באתר שלכם (פיקסל פייסבוק), קהל היעד יוכל לקבל מכם את ההצעות הללו. הקוד יאפשר לכם להגדיר קהלים ספציפיים וליצור קמפיינים ייחודיים עבורם (למשל – קמפיינים עבור גולשים אשר הגיעו עד לעמוד רכישה, אך לא ביצעו רכישה בפועל).
- Chatbots (צ'אטבוטס): זוכרים את "הבוטים" ממועד א' של הבחירות? אז זה בדיוק זה. מדובר במערכת בינה מלאכותית המאפשרת לכם ליצור מענה אוטומאטי ללקוחות (כך למשל, תוכלו לתכנת בוט מיוחד אשר יידע לתאם עבורם פגישות…) בגדול, אפשר לתכנת כל דבר; החל מתיאום פגישות ללקוחות ועד לביצוע הזמנות רכישה בפועל. זה גם מייעל את התהליך וגם משפר את חוויית הלקוח.
על אף כל הנאמר, פרסום בפייסבוק לא תמיד עובד. לפעמים זה נופל על פילוחים רחבים או צרים מדי ואפילו על מודעות שאינן "חדות" מספיק. משום כך אגב, מומלץ להתנהל אל מול חברת דיגיטל מקצועית אשר תוכל לבצע בעבורכם קמפיין איכותי בפייסבוק.
פרסום באינטרנט דרך קידום בגוגל
בחלק זה של המאמר, אנו הולכים לדבר איתכם על קידום אתרים בגוגל. את תחום הקידום בגוגל אנו מחלקים לשני סוגים: פרסום אורגני בגוגל ו – פרסום ממומן בגוגל.
- פרסום אורגני בגוגל: הפרסום האורגני (המוכר יותר כ – Search Engine Optimization או בקיצור "SEO") מתמקד בקידום אתרים (עסקיים לרוב) דרך ביצוע פעולות המכונות "פעולות אופטימיזציה" (פעולות קידום). מטרתן של פעולות אלו, היא לגרום לאותם האתרים להופיע ראשונים יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. ככל שהופעתם היא ראשונית יותר, חשיפתם העסקית גדלה. במצב כזה כמובן, יש סיכוי טוב יותר לגייס לקוחות חדשים.
הפרסום האורגני, כמו כל קמפיין אחר של קידום בגוגל– נשען בבסיסו על מחקר מילים מקיף. במחקר המילים אנו מחפשים ביטויי מפתח אשר ישמשו אותנו לאורך הקמפיין כולו. ומה הם ביטויי מפתח רלוונטיים? אלה ביטויים המתקשרים לתחום הפעילות של העסק וכאלה שקיימת בהם רמת תחרותיות גבוהה (ביטויים עם רמת חיפושים גבוהה בגוגל). את מחקר מילות המפתח אנו מבצעים בין היתר בעזרת "כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל".
פעולות מרכזיות של פרסום אורגני בגוגל:
- ביצוע מחקר מילות מפתח
- בניית פרופיל קישורים איכותי (יצירת קישורים פנימיים וחיצוניים)
- בניית מפת אתר (קובץ XML) והעלאתה אל מערכת ה – Google Search Console
- יצירת הפניות וטיפול בהן (Redirecting 301)
- טיפול בהודעות שגיאה באתר (הודעות 404)
- כתיבת "מטא כותרות" ו – "מטא תיאורים" (המידע שאתם רואים בתוצאות החיפוש בגוגל)
- כתיבה והעלאה שוטפת של תכנים ייחודיים לאתר (על סמך מחקר מילות המפתח)
- בקרה ושיפור לכל אורך התהליך (אופטימיזציה)
ככלל, פרסום אורגני המבוצע בצורה מקצועית יוכל לתרום רבות לגדילת העסק שלכם. מה שכן, הוא בדרך כלל לוקח זמן ממושך (עפ"י רוב, לעיתים יחלפו לפחות כמה חודשים עד שתתחילו לראות תוצאות חיוביות בשטח).
- פרסום ממומן בגוגל: פרסום ממומן בגוגל (המוכר יותר כ- Pay-Per-Click או בקיצור "PPC") הוא כבר "מגרש משחקים" אחר לגמרי. הוא מתמקד ביצירתן של מודעות שיווקיות אשר אותן אנו בונים באמצעות מערכת ה- "Google Ads" (מערכת הפרסום של גוגל).
בניגוד לתהליך הפרסום האורגני, הפרסום הממומן הוא מיידי: אנחנו מייצרים מודעה שיווקית ומפרסמים אותה תוך דקות. ברגע שלוחצים עליה אגב, אנחנו מחויבים עליה בפועל. מעבר לכך, בגלל מיידיות התהליך, הוא נחשב כאידיאלי לקידום דפי נחיתה והוא מתאים במיוחד ל"שחקנים עסקיים" חדשים.
פרסום ממומן בגוגל יוכל לפגוע עבורנו "בול", כאשר מדובר ב"לקוחות אקטיביים" המחפשים מידע על שירותים/מוצרים ספציפיים (וזאת בניגוד ל"לקוחות הפאסיביים" אשר קידום בפייסבוק מתאים עבורם יותר).
פעולות מרכזיות של פרסום ממומן בגוגל:
- ביצוע מחקר מילות מפתח
- בניית קמפיין שיווקי
- יצירת מודעות במערכת ה – Google Ads
- יצירת דפי נחיתה
- הגדרת תקציבים
- בקרה ושיפור לכל אורך התהליך (אופטימיזציה)
פרסום בגוגל ובפייסבוק - שאלות ותשובות
כדאי לעשות פרסום בגוגל ובפייסבוק?
פרסום במנוע החיפוש גוגל בשילוב קמפיין פרסום בפייסבוק מבטיח לכם חשיפה רחבה בפני קהלי
מטרה שונים וממוקדים. הפרסום המשולב מאפשר לכם לייצר לידים איכותיים המגיעים הן ממנוע
החיפוש הפופולרי והן מהרשת החברתית הפופולריות ביותר בישראל ובעולם כולו.
הפרסום בגוגל ובפייסבוק מאפשר לכם לקבל לידים תוך זמן קצר, לבנות נכס דיגיטלי, למתג את העסק וליצור בידול
מהמתחרים. בעקבות הפרסום תיהנו מטראפיק גבוה לאתר או לדף נחיתה ייעודי ותוכלו לשפר את
יחס ההמרה וליהנות מגידול משמעותי במכירות.
מתי כדאי לעשות פרסום בגוגל ובפייסבוק?
פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק מהווה חלק מהאסטרטגיה השיווקית של העסק. מערכות הפרסום של
גוגל ופייסבוק מציעות כלים מתקדמים ויעילים לחשיפה רחבה לקהלי יעד מפולחים וספציפיים, לכן
אלו שיטות יעילות מאוד לפרסום העסק שלכם וניתן לראות תוצאות תוך זמן קצר. מעבר ליעילות
הפרסום והפילוח המדויק של קהלי המטרה, הפרסום מבטיח בידול ממתחרים, מיתוג איכותי וגידול
במכירות תוך שיפור ביחס ההמרה.
קידום אורגני בגוגל או פרסום בגוגל ובפייסבוק?
מומלץ לשלב בין קידום אורגני בגוגל לבין פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק. קידום אורגני לוקח זמן
ודורש התמדה מאחר ואת התוצאות רואים רק לאחר 6-3 חודשים, בעוד שקמפיינים בגוגל ובפייסבוק
מבטיחים תוצאות מהירות, לפעמים כבר ביום למחרת.
קידום אורגני בגוגל נועד להציב את האתר שלכם במיקום גבוה בתוצאות החיפוש, זו השקעה
משתלמת לטווח הארוך. יש מקרים בהם נמליץ ללקוח לעשות רק פרסום בגוגל ובפייסבוק כדי להשיג
מטרות שיווקיות בזמן הקצר ביותר.
איך עובד פרסום בגוגל ובפייסבוק?
מערכות הפרסום של גוגל ופייסבוק מציעות כלים שונים, ניתן לנהל קמפיינים אפקטיביים במנוע
החיפוש וברשת החברתית, כאשר גולשים נחשפים למודעות הפרסום בדרך שונה. מודעות הפרסום
בגוגל מופיעות בראש הדף וזוכות לקליקים רבים, מודעות הפרסום בפייסבוק מוצגות בפיד וזוכות
לחשיפה רחבה.
גוגל אדס היא מערכת פרסום מתקדמת המאפשרת לכם לנהל קמפיינים שונים, אפשר לפרסם את
המודעה במנוע החיפוש וברשת המדיה של גוגל, בעוד מודעות הפרסום של פייסבוק מוצגות רק
באתר וניתן באמצעותן לשפר יחס המרה, ליצור מעורבות גדולה ועוד.
פרסום בגוגל ובפייסבוק? רק מול חברת דיגיטל מנוסה ומקצועית!
יש לכם אתר אינטרנט ועמוד פייסבוק עסקי? מצוין! כל מה שאתם צריכים עכשיו, זה רק חברת דיגיטל מקצועית שתקדם לכם אותם!
לנו ב"פרסונאס מדיה", ישנם ידע וניסיון עשירים בשיווק דיגיטלי. צוות המומחים שלנו יוכל לבצע עבורכם:
- קידום מקצועי בגוגל (פרסום אורגני בגוגל + פרסום ממומן בגוגל) המבוסס על אסטרטגיה שיווקית מותאמת אשר תציב את האתר שלכם גבוה בתוצאות החיפוש
- שירותי פרסום בפייסבוק (כולל הקמת פרופיל עסקי מקצועי וניהולו באופן שוטף)
- הקמה, ניהול ותחזוקה שוטפת של פרופיל לינקדאין עסקי
- הקמה, ניהול ותחזוקה שוטפת של פרופיל אינסטגרם עסקי
- ניהול מוניטין ברשת
- ועוד…
אז אם גם אתם רוצים ליהנות משירותי דיגיטל מקצועיים –
כל שעליכם לעשות הוא להשאיר פרטים כאן
שלכם,
צוות מומחי הדיגיטל של חברת "פרסונאס מדיה"