פרסום בגוגל ובפייסבוק - כל מה שרציתם לדעת ומעולם לא העזתם לשאול

פרסום בגוגל ובפייסבוק הן שיטות השיווק המובילות בעולם הדיגיטל. הן עוסקות בקידומם של נכסים דיגיטליים אשר כל בעל עסק חייב שיהיו לו: אתר אינטרנט ועמוד עסקי בפייסבוק. בשני המקרים, נכסים דיגיטליים אלה משרתים את בעלי העסקים בשני אופנים: ראשית – הם יכולים לייצר עבורם חשיפה עסקית נרחבת, ושנית – הם  מהווים פלטפורמה אפקטיבית לגיוסם של לקוחות חדשים. ומה עוד חשוב לדעת לגבי פרסום בפייסבוק ובגוגל? המשיכו לקרוא ותגלו!

פרסום באינטרנט הוא ה –  דרך ליצירת שיווק אפקטיבי. הרי איך עוד תוכלו ליצור חשיפה נרחבת כאשר יש מסביבכם ים (אם לא "מבול") של מתחרים? ככלל, זו היא מהותו של עולם השיווק הדיגיטלי; לאפשר לנו ליצור חשיפה נרחבת אשר תוכל להוביל לגיוסם של לקוחות חדשים. ובתוך כך, פרסום בגוגל ובפייסבוק נחשבים ל – "שיטות העל" של שיווק דיגיטלי.

פרסום באינטרנט דרך גוגל ופייסבוק: על מה כל הסיפור הגדול בעצם?

ככל שמדובר בפרסום מקוון, פרסום בגוגל ובפייסבוק הוא "המלך". ראשית, מדובר בשיטות פרסום דיגיטליות הנחשבות ליעילות יותר על פני שיטות אחרות כדוגמתן. ומה שהופך אותן בין היתר למוצלחות כל כך, היא האפשרות לבצע דרכן פילוחים מתקדמים בכדי להגיע ביעילות לקהלי יעד ספציפיים.

פרסום בפייסבוק – איך כמה ולמה?

הרשת החברתית "פייסבוק", היא כבר מזמן הרבה יותר מרק "רשת חברתית" נטו. מדובר כיום בפלטפורמה בעלת עוצמה שיווקית אדירה אשר מאפשרת לבעלי עסקים למנף את פעילותם בהצלחה.

ככלל, באמצעות פרסום בפייסבוק אנו יכולים לקדם  כל שירות או מוצר. אך יחד עם זה, מדובר כאן בשיטת פרסום ספציפית המתאימה (עפ"י רוב) לסוג מסוים של לקוחות. סוג הלקוחות שאנחנו מדברים עליו הוא "הלקוחות הפאסיביים". אלו הם אותם אנשים אשר לא מחפשים מידע על מוצר/שירות מסוימים, אך הוא בהחלט יכול לדבר אליהם ולעניין אותם.

אז איך זה עובד בדיוק?

בזמן שאתם גולשים בפייסבוק, אתם נחשפים לתכנים פרסומיים רבים (כגון מודעות פרסומיות על מוצרי חשמל, קורסים בתחום הקואוצ'ינג, בניית אתרים באינטרנט ועוד…). אם הפרסום יעניין אתכם, סביר להניח שגם תקליקו עליו (ואולי אף תבצעו רכישה בעקבותיו). אחרת, אתם פשוט יכולים לעבור הלאה ו"לגלול להנאתכם" למקום אחר…וזה בדיוק מה שמחבר אותנו אל הנושא המרכזי של פרסום בפייסבוק – הקידום הממומן.

קידום ממומן בפייסבוק – דרך חכמה לבצע פרסום באינטרנט

על מנת לשדרג את ביצועיהם של פוסטים רגילים, ניתן להשתמש למשל בכפתור ה –Boost Post ("קדם את הפוסט").

כפתור ה Boost post של פייסבוק
בתמונה: כפתור ה- "Boost Post" של פייסבוק.

מדובר בפונקצית הקידום הבסיסית ביותר, אשר מטרתה היא להגדיל תפוצה של פוסטים (בין אם מדובר בסטאטוסים, קישורים, אירועים, קטעי וידאו או תמונות). הרעיון הוא להשקיע X כסף במימון הפוסט כך שהיקף החשיפה שלו יגדל בצורה משמעותית.

באופן סטטיסטי אומנם, לפוסטים מסוג זה ישנו היקף מעורבות גבוה יותר (מעורבות = שיתופים, לייקים ותגובות). לצד זאת, בהשוואה לכלי קידום אחרים בפייסבוק, יכולות המיקוד של ה –  "Boost  Post"הן מוגבלות למדי. על כן, עדיף להשתמש במערכת הפרסום של פייסבוק, הלא היא ה – Ads Manager (או מערכת "מנהל ההודעות").

צילום מסך מתוך מערכת הפרסום ads manager
בתמונה: צילום מסך מתוך מערכת הפרסום "ads manager".

מערכת ניהול המודעות של פייסבוק הינה מערכת פרסום מתקדמת. היא מאפשרת לכם ליצור מודעות שיווקיות אשר עונות במדויק על צורכי קידום ספציפיים: העלאת מעורבות בדף, גריפת לייקים רבים, שיפור המרות ועוד. את הפעילות הזו יש לבצע תוך מיקוד המודעות השיווקיות שלכם (לבצע פילוח נקודתי לפי מיקום, מין, גיל, תחומי עניין ועוד). כמו כן, מומלץ ליצור מספר "דגמים" עבור אותה מודעה שיווקית בכדי לבחון מה יעבוד לכם טוב יותר (לעשות A/B Testing על עיצוב, ניסוח וויז'ואל).

שלוש אופציות נוספות של קידום בפייסבוק הן Custom Audiences, Remarketing ו- Chatbots:

  • Custom Audiences ("קהלים מותאמים אישית"): כלי עוצמתי ליצירת "אופטימיזציה פרסומית". הוא מאפשר לכם להעלות רשימת לקוחות ואת פרטי הקשר שלהם, ולבנות עבורם (ורק עבורם) מודעות שיווקיות מותאמות אישית.
  • Remarketing ("רימרקטינג"): כלי המאפשר לכם לפנות בהצעות שיווקיות אל לקוחות שכבר התעניינו בשירותים/מוצרים שלכם. ע"י הטעמת קוד מיוחד באתר שלכם (פיקסל פייסבוק), קהל היעד יוכל לקבל מכם את ההצעות הללו. הקוד יאפשר לכם להגדיר קהלים ספציפיים וליצור קמפיינים ייחודיים עבורם (למשל – קמפיינים עבור גולשים אשר הגיעו עד לעמוד רכישה, אך לא ביצעו רכישה בפועל).
  • Chatbots (צ'אטבוטס): זוכרים את "הבוטים" ממועד א' של הבחירות? אז זה בדיוק זה. מדובר במערכת בינה מלאכותית המאפשרת לכם ליצור מענה אוטומאטי ללקוחות (כך למשל, תוכלו לתכנת בוט מיוחד אשר יידע לתאם עבורם פגישות…) בגדול, אפשר לתכנת כל דבר; החל מתיאום פגישות ללקוחות ועד לביצוע הזמנות רכישה בפועל. זה גם מייעל את התהליך וגם משפר את חוויית הלקוח. 

על אף כל הנאמר, פרסום בפייסבוק לא תמיד עובד. לפעמים זה נופל על פילוחים רחבים או צרים מדי ואפילו על מודעות שאינן "חדות" מספיק. משום כך אגב, מומלץ להתנהל אל מול חברת דיגיטל מקצועית אשר תוכל לבצע בעבורכם קמפיין איכותי בפייסבוק.

פרסום באינטרנט דרך קידום בגוגל

בחלק זה של המאמר, אנו הולכים לדבר איתכם על קידום בגוגל. את תחום הקידום בגוגל אנו מחלקים לשני סוגים: פרסום אורגני בגוגל ו – פרסום ממומן בגוגל.

  • פרסום אורגני בגוגל: הפרסום האורגני (המוכר יותר כ – Search Engine Optimization או בקיצור "SEO") מתמקד בקידום אתרים (עסקיים לרוב) דרך ביצוע פעולות המכונות "פעולות אופטימיזציה" (פעולות קידום). מטרתן של פעולות אלו, היא לגרום לאותם האתרים להופיע ראשונים יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. ככל שהופעתם היא ראשונית יותר, חשיפתם העסקית גדלה. במצב כזה כמובן, יש סיכוי טוב יותר לגייס לקוחות חדשים.

הפרסום האורגני, כמו כל קמפיין אחר של קידום בגוגל– נשען בבסיסו על מחקר מילים מקיף. במחקר המילים אנו מחפשים ביטויי מפתח אשר ישמשו אותנו לאורך הקמפיין כולו. ומה הם ביטויי מפתח רלוונטיים? אלה ביטויים המתקשרים לתחום הפעילות של העסק וכאלה שקיימת בהם רמת תחרותיות גבוהה (ביטויים עם רמת חיפושים גבוהה בגוגל). את מחקר מילות המפתח אנו מבצעים בין היתר בעזרת "כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל".

דוגמה למודעת פרסום אורגני בגוגל (אם היה מדובר במודעה ממומנת היה מופיע בצד ימין הכיתוב מודעה)
בתמונה: דוגמה למודעת פרסום אורגני בגוגל (אם היה מדובר במודעה ממומנת היה מופיע בצד ימין הכיתוב "מודעה").

פעולות מרכזיות של פרסום אורגני בגוגל:

  • ביצוע מחקר מילות מפתח
  • בניית פרופיל קישורים איכותי (יצירת קישורים פנימיים וחיצוניים)
  • בניית מפת אתר (קובץ XML) והעלאתה אל מערכת ה – Google Search Console
  • יצירת הפניות וטיפול בהן (Redirecting 301)
  • טיפול בהודעות שגיאה באתר (הודעות 404)
  • כתיבת "מטא כותרות" ו – "מטא תיאורים" (המידע שאתם רואים בתוצאות החיפוש בגוגל)
  • כתיבה והעלאה שוטפת של תכנים ייחודיים לאתר (על סמך מחקר מילות המפתח)
  • בקרה ושיפור לכל אורך התהליך (אופטימיזציה)

ככלל, פרסום אורגני המבוצע בצורה מקצועית יוכל לתרום רבות לגדילת העסק שלכם. מה שכן, הוא בדרך כלל לוקח זמן ממושך (עפ"י רוב, לעיתים יחלפו לפחות כמה חודשים עד שתתחילו לראות תוצאות חיוביות בשטח).

  • פרסום ממומן בגוגל: פרסום ממומן בגוגל (המוכר יותר כ- Pay-Per-Click או בקיצור "PPC")  הוא כבר "מגרש משחקים" אחר לגמרי. הוא מתמקד ביצירתן של מודעות שיווקיות אשר אותן אנו בונים באמצעות מערכת ה- "Google Ads" (מערכת הפרסום של גוגל).

    בניגוד לתהליך הפרסום האורגני, הפרסום הממומן הוא מיידי: אנחנו מייצרים מודעה שיווקית ומפרסמים אותה תוך דקות. ברגע שלוחצים עליה אגב, אנחנו מחויבים עליה בפועל. מעבר לכך, בגלל מיידיות התהליך, הוא נחשב כאידיאלי לקידום דפי נחיתה והוא מתאים במיוחד ל"שחקנים עסקיים" חדשים.
דוגמה למודעת פרסום ממומן בגוגל. מצד ימין מופיע הכיתוב מודעה.
בתמונה: דוגמה למודעת פרסום ממומן בגוגל. מצד ימין מופיע הכיתוב "מודעה".

פרסום ממומן בגוגל יוכל לפגוע עבורנו "בול", כאשר מדובר ב"לקוחות אקטיביים" המחפשים מידע על שירותים/מוצרים ספציפיים (וזאת בניגוד ל"לקוחות הפאסיביים" אשר קידום בפייסבוק מתאים עבורם יותר).

פעולות מרכזיות של פרסום ממומן בגוגל:

  • ביצוע מחקר מילות מפתח
  • בניית קמפיין שיווקי
  • יצירת מודעות במערכת ה – Google Ads
  • יצירת דפי נחיתה
  • הגדרת תקציבים
  • בקרה ושיפור לכל אורך התהליך (אופטימיזציה)

פרסום בגוגל ובפייסבוק? רק מול חברת דיגיטל מנוסה ומקצועית!

יש לכם אתר אינטרנט ועמוד פייסבוק עסקי? מצוין! כל מה שאתם צריכים עכשיו, זה רק חברת דיגיטל מקצועית שתקדם לכם אותם!

לנו ב"פרסונאס מדיה", ישנם ידע וניסיון עשירים בשיווק דיגיטלי. צוות המומחים שלנו יוכל לבצע עבורכם:

  • קידום מקצועי בגוגל (פרסום אורגני בגוגל + פרסום ממומן בגוגל) המבוסס על אסטרטגיה שיווקית מותאמת אשר תציב את האתר שלכם גבוה בתוצאות החיפוש
  • שירותי פרסום בפייסבוק (כולל הקמת פרופיל עסקי מקצועי וניהולו באופן שוטף)
  • הקמה, ניהול ותחזוקה שוטפת של פרופיל לינקדאין עסקי
  • הקמה, ניהול ותחזוקה שוטפת של פרופיל אינסטגרם עסקי
  • ניהול מוניטין ברשת
  • ועוד…

אז אם גם אתם רוצים ליהנות משירותי דיגיטל מקצועיים –

כל שעליכם לעשות הוא להשאיר פרטים כאן

שלכם,

צוות מומחי הדיגיטל של חברת "פרסונאס מדיה"

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000