Fraud Blocker
פרסום בגוגל לסטארטאפים

פרסום בגוגל לסטארטאפים: נקודות מפתח להשגת תוצאות מעולות

תוכן עניינים

במדריך מקיף זה, המומחים של פרסונאס מדיה, סוכנות פרסום דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מעשור בתחום, מדברים על היסודות של תכנון מסע פרסום בגוגל אדס בהתאמה לחברות סטארטאפ.

המדריך מציג את האופן בו יש למקד את קהל היעד לקבוצות פרטניות, להשתמש באופן היעיל ביותר במילות המפתח, לכתוב תכנים משכנעים, לבחור אסטרטגיה מקצועית להשגת התוצאות המבוקשות, ולבנות קמפיינים באופן המאפשר פיקוח מתמיד על התוצאות, לצד ביצוע תהליכי אופטימיזציה יעילים.

התנהלות נכונה, מקצועית ויעילה של פרסום בגוגל לסטארטאפים

עם הקמפיין הנכון ובהתנהלות יעילה, ולצד הפעלת פרסום עסקי באינסטגרם, נסייע לכם להשיג את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים. פרסום מקוון בתשלום לפי קליק אינו שמור למותגים מבוססים בלבד. 

התמחור והתקציב הגמישים של Google Ads פירושם שגם יזמי חברות סטארט אפ יכולים להתנהל בגישה שתואמת את התקציב שעומד לרשותם, ולהגדיר ולתכנן את קמפיין הפרסום ויעדי השיווק, במתכונת של תשלום לפי קליק. כלומר, התשלום מתבצע רק כשאנשים לוחצים על המודעות. בין היתר, מדריך זה יעסוק בנושאים החשובים הבאים:

  • הצגת הבעיות שהארגון פותר (במקום לבסס מודעות ש"דוחפות" את המוצרים או המותג שלכם).
  • מעקב קפדני אחר הפרסומים של המתחרים
  • הכרת קהל היעד.
  • כתיבת תוכן שמשקף את המותג.
  • בחירת אסטרטגיית פרסום בגוגל לסטארטאפים בהתאמה אישית.
  • מבנה קמפיין הפרסום ומעקב אחר התוצאות.
  • יצירת קמפיין פרסום של שיווק מחדש לכל המבקרים
  • פרסום בגוגל לסטארטאפים לצד תהליך קידום אתרים.
  • ותשובות לשאלות הנפוצות שלכם.

הצגת הבעיות שהארגון פותר (במקום לבסס מודעות ש"דוחפות" את המוצרים או המותג שלכם)

אף אחד לא מכיר עדיין את המותג שלכם כי אתם חברת סטארט-אפ וסביר להניח שיש לכם מוצרי נישה שקהל היעד שלכם אפילו לא מבין שהוא צריך, לכן חשוב למצוא מילות מפתח שמתאימות למה שאנשים מחפשים, ובשלב הבא להדגים את האופן בו המוצר או השירות שלכם ממלאים צורך זה באמצעות טקסט המודעה ודפי הנחיתה שלכם. 

כאשר משתמש נכנס לגוגל, הוא מחפש ישירות תשובות שיפתרו את הבעיות שלו, ואם ההצעות שלכם מציגות בפניו את הפתרון המתאים, הסיכויים שלכם להמיר את הגולש המתעניין ללקוח, גדלים באופן משמעותי. 

המודעה צריכה להתחרות במודעות של המתחרים באותו תחום

כך, לדוגמה, נניח שאתה מוכר צמיד מעקב הרזיה; במקום למקד למילות המפתח "צמיד לירידה במשקל" סביר להניח שתשיגו יותר מתעניינים עם מיקוד לביטוי "עזרה לירידה במשקל" או "בעיות בירידה במשקל". 

בשלב הבא יש ליצור טקסט מודעה שמשתמש במילות המפתח המתאימות, אבל בניסוח כזה שגובר על התוצאות שהמתחרים שלכם משיגים עם שימוש באותן מילות מפתח. את המטרה הזו ניתן להשיג באמצעות הדגשת היתרונות של המוצר שלכם, שפותרים את הבעיה שיש למחפש, מה שמוביל אותנו לנושא הלא פחות חשוב הבא.

מעקב קפדני אחר הפרסומים של המתחרים

יש לבצע מעקב צמוד וקפדני אחר המודעות של המתחרים, כדי לוודא שאתם גוברים עליהם בתוצאות החיפוש ובהופעות המודעות שלכם בגוגל. תחילה יש לזהות את החברות שאתם מתחרים בהן. אם, למשל, אתם מנהלים חברת סטארט-אפ בתעשיית הרפואה, חשוב שהמודעות שלכם יגברו בתוצאות החיפוש על חברות אחרות בתחום הרפואה. 

אתם יכולים לקבל השראה מהקמפיינים של פרסום בגוגל לסטארטאפים שהמתחרים שלכם מפרסמים, אבל המודעות שלכם צריכות לבדל את הארגון שלכם באמצעות הדגשת הייחודיות במוצרים או בשירותים שלכם, שהמתחרים שלכם אינם מציעים. 

מעקב אחר המודעות של המתחרים יאפשר לכם גם לגלות מילות מפתח שקשורות לתחום שלכם, שיתכן שהחמצתם, ולהבין את ההבדלים בין המודעות ודפי הנחיתה שלכם לפרסומים שלהם.

הכרת קהל היעד

מיקוד קהל היעד לקבוצה ספציפית הוא הצעד הראשון החשוב ביותר, וזה שונה מעסק לעסק. אלה שמקימים עסק מקומי קטן ורוצים להגיע ללקוחות פוטנציאליים באזור שלהם, או אולי אלה שמשיקים חנות מקוונת למוצרים או שירותים, ואלה שהם יזמים חדשניים ושאפתנים עם חזון של צמיחה מתמשכת, לכולם יש אסטרטגיות שונות.

עסק מקומי קטן

שיווק b2b לסטארטאפים, שמכוון לקהל יעד בעיר מסוימת או באזור שמקיף כמה ערים, מבוסס על תוכנית שיווק דיגיטלי שמכוונת לגודל קהל היעד המקומי. על מנת למשוך את הקהל הנכון, מומלץ להתרכז במיקום הנכון. 

אם החברה שלכם משרתת אזור פרטני, או שאתם מעוניינים לפרסם מבצעים מיוחדים במיקומים נבחרים, הפרסום שלכם צריך להגיע למשתמשים באזור זה בלבד – ולא לכלול אחרים. למה? הפיכת מודעות לרלוונטיות ככל האפשר, כלומר אי הכללת מיקומים וכן הכללתם, מאפשרים לפרסום להשיג חשיפה עם ערך גבוה.

ניהול חנויות מקוונות

סביר להניח שמי שמקים חנות מקוונת למוצרים או שירותים ירצה להגיע לאנשים עם מילות מפתח. מטרה זו מושגת באמצעות בחירת מילים או ביטויים הרלוונטיים למוצר או לשירות, כך שמודעות שיווק ופרסום באינטרנט יופיעו כאשר לקוחות מחפשים את המונחים האלה. 

עם יצירת רשימת מילות מפתח רלוונטית ביותר, ניתן להגדיל את הסיכויים להצגת המודעות בפני הלקוחות שהכי מעוניינים במוצרים או בשירותים שלכם. 

כתיבת תוכן שמשקף את המותג

אחת השיטות היעילות ביותר להביא אנשים לאתר שלכם היא על ידי כתיבת תוכן מודעה משכנע, ספציפי ורלוונטי שיפנה לקהל היעד. 

השגת מטרה זו מתחילה, כמובן, בהכרת הקהל ובניית אסטרטגיה ליצירת התכנים המתאימים. בשלב זה של התהליך, אלו הצעדים שיש להקפיד עליהם:

הצגת מחירים, מבצעים והצעות ייחודיות

אנשים משתמשים לעתים קרובות בחיפוש בגוגל כאשר הם רוצים לערוך השוואות, כך שההצעה המיוחדת שלך עשויה פשוט למשוך אותם. קוד מבצע מיוחד? מוצר בלעדי? מכירה גדולה? ספרו לאנשים מה אתם מציעים, שעסקים אחרים אינם מציעים.

קריאות לפעולה

מודעות פרסום בגוגל לסטטארטאפים צריכות ליידע את קהל היעד על מיקום החברה, השירותים המוצעים, ופרטי ההתקשרות. 

קריאות לפעולה כמו רכישה, התקשרו עוד היום, הזמנה מיוחדת, דפדוף ברשימת המוצרים או השירותים, הרשמה לקבלת מידע או לקבלת הצעת מחיר, הם סוגי הקריאות לפעולה שמבהירות לקהל מהם השלבים הבאים שהם יכולים לבצע.

בכל מודעה צריכה להיות מוצגת לפחות אחת ממילות המפתח 

אם מודעת שיווק לעסקים מציגה בפני הגולשים את מה שהם מחפשים בדיוק באותו רגע, המסר שמוצג במודעה ייראה להם רלוונטי ואמין. כך, לדוגמה, אם הביטוי 'מצלמות דיגיטליות' הוא אחד ממילות המפתח שלכם, כדאי שתיצרו מודעה שהכותרת שלה היא " מצלמות דיגיטליות: היכנסו לקטלוג המלא של מצלמה דיגיטלית".

המבנה של מודעות גוגל מאפשר להתאים את מילות המפתח כך שניתן יהיה להחליט על מועדי הצגת המודעה, על סמך מילות המפתח שנבחרו. סוגי התאמה מאפשרים גרסאות שונות של מילת המפתח, ומרחיבים את יכולות המודעה שלך. 

כך, לדוגמה, מודעה שממקדת למילת המפתח "חברת תוכנה בתל אביב" עשויה להיות מותאמת לווריאציות אחרות כמו "חברות תוכנה באזור המרכז " או "חברת התוכנה הטובה ביותר בתל אביב".

אפשרויות להתאמת מילות המפתח במודעות

גוגל מציעה ארבע אפשרויות התאמה שונות של מילות מפתח לבחירה:

התאמה רחבה

זהו סוג ההתאמה המוגדר כברירת מחדל למילות המפתח, כך שניתן להגיע לקהל הרחב ביותר מבין כל האפשרויות. 

שינוי התאמה רחבה

אפשרות זו מספקת מעט יותר שליטה מהאפשרות הראשונה. בהתאמה זו, ניתן לנעול מילות מפתח מסוימות במקומן. 

כל מה שצריך לעשות הוא להוסיף סימן "+" לפני המילה – כך שהסורקים של גוגל יידעו שהחיפוש צריך לכלול את המילה הזו כדי להפעיל את המודעה.

התאמה לביטוי

כדי להשיג שליטה רחבה על תוצאות המודעות, ניתן להתאים אותן לביטויים, באמצעות חיפוש מילות המפתח בסדר מדויק שתציינו. 

עדיין יכולות להופיע מילים שונות לפני או אחרי ביטוי המפתח, אבל המילים שצוינו חייבות להיות בסדר הנכון כדי שהמודעה תופעל.

התאמה מדויקת

בדיוק כפי שאפשרות זו נשמעת, באפשרות זו של פרסום בגוגל לסטארטאפים, כדי שהמודעה תופעל, המחפש צריך להקליד את הביטוי המדויק שנבחר. שום דבר לפני, שום דבר אחרי, ושום דבר באמצע.

ההמלצה שלנו היא להשתמש בשילוב של ארבעת האפשרויות האלה עם התחלת קמפיין הפרסום, ובהמשך, ככל שתתקדמו ותחדדו את הידע שלכם בפרסום בגוגל, תוכלו להבין איזו אפשרות הכי מתאימה לכם.

פנייה ללקוחות בכל המכשירים

אנשים המחפשים שירות בנייד שלהם נוטים יותר לחפש שירות ישיר בסביבה, ואולי ירצו לדעת היכן ממוקמת חברת הסטארטאפ שלכם, או איך אפשר ליצור איתכם קשר. לכן חשוב להציג את המיקום ואת מספר הטלפון עם תוספי מפות ותוספי שיחות. 

מומלץ גם ליצור מודעות המוקדשות לאנשים במכשירים ניידים, להשתמש בגרסה הניידת של האתר כדף נחיתה ולהציע מבצעים המותאמים לקהל שמשתמש במכשירים ניידים. 

הנקודה שחשוב לזכור היא שמודעות טקסט עשויות להיראות במכשירים ניידים בתצוגה שונה, וככל שהמודעה שלכם תענה על הצרכים של יותר גולשים, ותציע פתרונות יותר אטרקטיביים, כך גדל הסיכוי שהמודעה שלכם תהפוך למודעת שיווק ויראלי, והמותג שלכם יתפשט בפני קהל עצום, כמעט בתוך לילה או כמה שעות.

בחירת אסטרטגיית פרסום בגוגל לעסקים בהתאמה אישית

בכל פעם שמישהו מחפש תשובה לשאלה בגוגל, מערכת Google Ads מפעילה מכירה פומבית כדי לקבוע אילו מודעות יוצגו בדף תוצאות החיפוש, איזה דירוג כל מודעה תקבל בעמוד תוצאות החיפוש, והאם מודעות כלשהן יוצגו בכלל. 

על מנת למקם את המודעות במכירה פומבית זו, תחילה יש להחליט על האופן בו המודעות שלכם יוצגו. המפתח לבחירת אסטרטגיה מוצלחת של מודעות, מבוססת על היעדים העסקיים שלכם, על ההחלטה אם לבחור שיטות שיווק שמתמקדות בהשגת קליקים, הופעות בתוצאות החיפוש, או המרות גולשים מתעניינים ללקוחות.

בחירת רשת

עם Google Ads, ניתן לבחור אם המודעות יוצגו אך ורק בדף תוצאות החיפוש של Google – אפשרות רשת החיפוש – או ברשת המדיה, הכוללת מודעות גם באתרי תוכן של גוגל. 

עם הבחירה ברשת המדיה, המודעה עשויה להופיע באתרים אחרים כמו Gmail או יוטיוב. ההמלצה שלנו היא להתחיל עם רשת החיפוש, כדי לוודא שהמודעה תופיע רק בפני אנשים שמחפשי שירותים או מוצרים של חברות סטארטאפ.

עלות לרכישה

יש לקחת בחשבון את שיקול המחיר לרכישה, כך שבעלי חברות סטארטאפ יוכלו להשתמש במודעות הפרסום כדי להוביל את קהל היעד שלהם לבצע פעולות פרטניות באתר לאחר לחיצה על אחת מהמודעות. אנו ממליצים על שיטת הצעת המחיר לרכישה עבור משתמשי Google Ads ותיקים יותר שמעוניינים בהמרות, כמו רכישות או הרשמות.

אם רק התחלתם עם שיווק דיגיטלי באמצעות פרסום בגוגל לסטארטאפים, והפרסום המקוון שלכם עדיין קטן למדי, אנו ממליצים על הגשת הצעות מחיר לקליק כדרך הפשוטה והחסכונית ביותר להפנות תנועה לאתר. 

מבנה קמפיין הפרסום ומעקב אחר התוצאות

ניטור וניתוח מסעות הפרסום הם צעדים חשובים ביותר, שכן התנהלות נכונה תכתיב את האופן בו ניתן יהיה לשפר ולסגל את התוצאות בהתאם לביצועים שלהן. בגישה זו, ניתן להגיע להחלטה מושכלת לגבי השאלה אם לסיים את הניסוי, להחיל אותו על מסע הפרסום המקורי או להשתמש בו כדי ליצור מסע פרסום חדש.

Google Ads Insights הוא כלי פשוט מאוד לניתוח, ועם הצוות המקצועי של פרסונס מדיה שמייעץ, מלווה ומסייע לכם בתהליך, תוכלו לשמור על תוצאות מעולות של קמפיין הפרסום שלכם. התוצאות יכולות להיות כל כך מתגמלות, עד שהשלב הבא יהיה הפעלת תוכנית שיווק בינלאומי.

במבט אחד על הנתונים, ניתן להבין את יעילות המודעות

ניתן לעקוב אחר ביצועי המודעות באמצעות הסטטוסים המוצגים בכרטיסיית המודעות. הנתונים שיוצגו מיידעים על פעילות המודעות כמו גם על תובנות רבות נוספות. שיעור הקליקים (CTR) הוא קריטי, מכיוון שהוא אחד האינדיקטורים העיקריים להגעה לקהל היעד.

אחד הנתונים החשובים ביותר שצוותים של משרדי פרסום מובילים בודקים הוא שיעור הקליקים, שמראה באיזו תדירות אנשים לוחצים על המודעה לאחר שראו אותה – אם הוא נמוך מ-1%, זה בדרך כלל מצביע על כך שהמודעות לא מגיעות לקהל המתאים.

ויש גם את שיקול המחיר הממוצע לקליק, שמציג את הסכום הממוצע שאתם משלמים בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלכם.

מעקב אחר יעילות מילות המפתח

ניתן לעקוב גם אחר ביצועי מילות המפתח והצגת הסטטוס שלהן. כך, לדוגמה, סטטוס "כשיר" אומר שמילת המפתח יכולה להפעיל מודעות. שיעור הקליקים של מילת המפתח הוא אחד המדדים העיקריים ליעילות מילות המפתח שנבחרו.

בתהליכים רבים של פרסום בגוגל אדוורדס, ניתן לשפר מילות מפתח כלליות מדי שמייצרות שיעור קליקים נמוך מ-1% ברשת החיפוש על ידי חלופות ספציפיות יותר. גם ציון האיכות מסייע במעקב אחר ביצועי ציון האיכות של מילות המפתח. 

יצירת קמפיין פרסום של שיווק מחדש לכל המבקרים

כחברת סטארטאפ, אתם עדיין לא מוכרים היטב לקהל, לכן חשוב להקפיד על מודעות פרסום חדשניות שמופיעות בתדירות גבוהה בתוצאות החיפוש בגוגל, עם ניסוחים שאנשים עדיין לא נתקלו בהם.

אבל היבט חשוב לא פחות בתהליך פרסום בגוגל לסטארטאפים הוא הקפדה על רימרקטינג (שיווק מחדש) שמיועד לחשיפת המותג שלכם בפני אנשים שכבר הביעו רמה מסוימת של עניין על ידי ביקור באתר שלכם. לאלו מכם שלא מודעים לכך, פרסומות שיווק מחדש הן אותן מודעות שאתם רואים באינטרנט לאחר שביקרתם באתר. 

לא, זה לא צירוף מקרים שהתוכנה החדשה שחיפשתם לפני שלושה ימים, הופיעה בפניכם שוב היום באמצעות מודעת פרסומת. טרגוט מחדש הוא כלי שיווק דיגיטלי יעיל שחשוב להקפיד עליו כדי להחזיר את המתעניינים שנתקלו במותג שלכם אבל עדיין לא יצרו איתכם קשר.

גם רימרקטינג מתבצע בשיטת ניסוי וטעיה להשגת התוצאות המבוקשות

קמפיינים לשיווק מחדש לכל המבקרים ניתנים להגדרה בקלות, ומהווים שיטה מצוינת להשיג חשיפה בטוחה. למה כל המבקרים? האם לא עדיף לפלח לפי קהל ולמקד לאלו שיש סיכוי גבוה יותר לבצע המרה? 

ובכן, כן, בתיאוריה, אבל כחברת סטארטאפ, כדאי להתחיל עם כל המבקרים כדי לקבל את כמות החשיפה המקסימלית האפשרית. ברגע שתרגישו בנוח עם חיפוש ושיווק מחדש, נמליץ לכם להסתעף לרשת המדיה של גוגל.

פרסום בגוגל לסטארטאפים לצד תהליך קידום אתרים אורגני

אם השגתם תוצאות של נראות גבוהה בגוגל באמצעות קידום אתרים אורגני, חשוב שתחזקו את התוצאות עם פרסום בגוגל, כדי להמיר את התנועה האורגנית שעובדת ללקוחות שיהיו מודעים למותג שלכם במספרים הרבה יותר גבוהים.

עם אסטרטגיית SEO שעובדת, עיון ב-Google Search Console ובדוח דף הנחיתה ב-Google Analytics, ניתן להבין אילו מילות מפתח מניבות הכי הרבה המרות של גולשים מתעניינים, ולתכנן את בהתאם קמפיין פרסום בגוגל לסטארטאפים.

כמה מסקנות לסיום

חשוב לתמוך בתהליך קידום אתרים עם פרסום בגוגל, שעובד במיוחד לחברות סטארטאפ. השיטה היחידה להשיג תוצאות היא באמצעות ניסוי וטעיה, עד להבנת סוג המודעה והקמפיין שהכי מתאים. עם הייעוץ והליווי של הצוות המקצועי המיומן בסוכנות הפרסום הדיגיטלי פרסונס מדיה, נפעיל את הקמפיינים שהכי מתאימים לחברת הסטארטאפ שלכם, ונבצע אופטימיזציה למודעות מדי יום. 

כדי להשיג תוצאות מפרסום בגוגל, יש להשקיע מאמצים, אבל זוהי שיטת שיווק שמתאימה במיוחד לחברות סטארטאפ, במיוחד עם יצירת קמפיינים יצירתיים, מעולים ורווחיים. בהמשך, ניתן להפעיל קמפיינים מסוגים חדשים על מנת למשוך מחדש את הקהל שכבר נמצא באתר ומודע למותג שלכם.

המומחים של פרסונס מדיה עונים על השאלות הנפוצות שלכם

מהן Google Ads?

בחיפושים בגוגל, גולשים מקבלים שני סוגים של תוצאות: פרסומות ותוצאות אורגניות. מודעות הן כמובן, התוצאות בעמוד הראשון בגוגל (SERP) עם המילה "מודעה" לידן. תוצאות אורגניות הן כל השאר.
כפי שניתן לצפות, מפרסמי גוגל (הנקראים גם משווקים במנועי חיפוש) משלמים סכומים גבוהים על מנת לפרסם בראש דף תוצאות החיפוש, וחברות סטארטאפ רבות משתמשות בפרסומים בגוגל, במגוון תעשיות: מחברות מסחר אלקטרוני ועד חברות תוכנה כשירות, לצד ארגונים שמספקים שירותים כמו סוכנויות פרסום דיגיטל.

איך מתחילים קמפיין פרסום בגוגל לסטארטאפים?

כדי להפעיל קמפיין פרסום בגוגל לחברות סטארטאפ, יש להתחיל עם הצעדים הבאים:
הבנת הכללים הבסיסיים.
החלטה על סוגי המודעות שתרצו שיופיעו בקמפיין הפרסום.
הגדרת התקציב.
בחירת מילות המפתח.
הגדרת סוגי ההתאמה של מילות המפתח.
הגדרה מדויקת של דפי נחיתה.
החלטה על המכשירים שתרצו שהמודעות יופיעו בהם.
כתיבת מודעות משכנעות, מקוריות ויצירתיות, עם קריאה ברורה לפעולה.

מהן מילות מפתח עם כוונה מסחרית?

מילות מפתח עם כוונה מסחרית משמשות בפרסומים, ברשתות החברתיות ובמאמרים באתרים, והן מיועדות לקהל מסוים. אם המטרה היא להרחיב את חברת הסטארטאפ שלכם, חשוב שתשתמשו במילות מפתח עם כוונה מסחרית.
כלומר, אי אפשר סתם להכניס מילים אקראיות למודעות פרסום בגוגל לסטארטאפים על מנת לראות איזה ביטוי ישיג את תשומת הלב של הגולשים. חשוב לוודא שמילות המפתח שאתם בוחרים להשתמש בהן, אכן מכוונות לאנשים בקהל היעד שלכם, שסביר להניח שיהפכו ללקוחות.

למה שיווק מחדש חשוב?

שיווק מחדש מאפשר למקד מחדש משתמשים שביקרו בדף מסוים באתר עם מודעות רלוונטיות. הרעיון הוא להציג מודעות על סמך ההתנהגות והעניין של הגולשים, כך שניתן יהיה להתחבר אליהם ישירות במקום להשתמש רק בפרסומות גנריות שאולי לא ימשכו אותם. במילים אחרות, מודעות רימרקטינג משיגות תוצאות חזקות יותר ממודעות כלליות.

Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media

צוות מומחים אשר מנהל למעלה מ - 15 שנה מגוון רחב של פרוייקטים בתחום השיווק הדיגיטלי.

אהבתם? שתפו:

תרגישו בנוח להשאיר פרטים

072-394-7000
072-394-7000