קידום בגוגל מתאים לכל מי שרוצה להופיע בעמודים הראשונים בגוגל. אם לשם קבלת לידים, הגברת המכירות באתר, הורדות אפליקציה או הירשמות לסנדאות או קורסים שאתם עורכים וכדומה.
נוסף על כך, יש עסקים, ובעיקר נותני שירות כמו מנעולנים או חברות כמו עסקים לניקוי חלונות ומשרדים, שקשה יותר לטרגט את קהל היעד שלהם באמצעות מערכות פרסום אחרות, כמו למשל זו של פייסבוק.
לכן עדיף להם להשקיע על קידום ממומן בגוגל – וכך לשלם על קליקים של גולשים שחיפשו במפורש את מילות המפתח שהוגדרו כרלוונטיות ובאופן מיידי.

מה כולל פרסום בגוגל לעסקים?
הכל מתחיל ממחקר מילות המפתח. כל קמפיין טוב וגם כל אתר שמיועד לקידום אורגני בגוגל כולל מאחוריו עבודת חקר מילות מפתח מעמיקה ואיכותית.
מבחינת קידום ממומן בגוגל המחקר עוזר לנו לנצל את מירב הקליקים שניתן להשיג, ובבנייה יעילה וטובה יותר של קבוצות המודעות לקמפיין. מבחינת הקידום האורגני מדובר בשלב חשוב לקבלת מידע רב שיסייע לנו בקבלת מירב התנועה האפשרית בעתיד ממאמצי הקידום.
יצירת חשבון וקמפיינים
כדי לפרסם בגוגל קודם כל צריך לפתוח חשבון במערכת הפרסום של גוגל, ואז ליצור את הקמפיינים אחרי שביצעתם מחקר מילות מפתח מתאים, וכמובן אחרי שבניתם דף נחיתה מקצועי.
לאחר מכן עליכם להגדיר את מילות המפתח שהייתם רוצים שייגרמו להצגת המודעה שלכם ולהגדיר את המחיר לקליק שאתם מוכנים לשלם.
מכיוון שהפרסום בגוגל מתבצע בשיטת PPC – Pay Per Click אז אתם תשלמו רק על גולשים שלא רק חיפשו את השאילתות המפעילות את הצגת המודעה שלכם אלא גם לחצו עליה ונכנסו לדף הנחיתה או לאתר שהיא מובילה אליו. כלומר, אינכם משלמים על חשיפת המודעה לכל שאר הגולשים שלא לחצו עליה.
מעקב וייעול הקמפיינים
לא בטוח שכל הקמפיינים שתיצרו יניבו לכם את התוצאות שציפיתם להם. וכדי שזה יקרה, יש צורך במעקב מתמיד אחריהם ובעשיית שינויים וביצירת גרסאות נוספות לקמפיינים באופן מתמיד.
קמפיין מנצח הוא כזה שלוקח זמן להגיע אליו, לאחר לא מעט ניסוי וטעייה של מודעות כאלה ואחרות עד מציאת זו שמניבה לכם את הרווח הכי גדול לעומת גובה ההשקעה.
רוצים להבין קצת יותר לעומק בקידום ממומן בגוגל לעסקים? הנה כמה טיפים לשיפור הקמפיינים הממומנים שלכם בגוגל ולקבלת תוצאות טובות יותר ובמחירים נמוכים יותר.
טיפים לקידום ממומן בגוגל
השתמשו בביטויי זנב ארוך
מבחינת מציאת הביטויים שרלוונטיים לכם, מומלץ למצוא ביטויי זנב ארוך שיכולים לחפש הגולשים שאתם רוצים להגיע אליהם. כשני שליש מהשאילתות המחופשות בגוגל הן ביטויי זנב ארוך ובדרך כלל הם לא רק יותר ממירים אלא גם הם בד"כ תחרותיים פחות ועל כן גם זולים יותר.
לדוגמא, אמנם לביטוי כללי כמו "רואה חשבון" יהיו הרבה יותר חיפושים מאשר לביטוי כמו "רואה חשבון לעסקים קטנים".
אבל מי שחיפש את הראשון לא בטוח זקוק לשירותיו של רואה חשבון אלא אולי רוצה לקרוא על המקצוע באופן כללי או אולי בכלל רוצה לחפש תמונות. לעומת זאת, מי שמחפש ביטוי זנב ארוך כמו השאילתא השנייה יכול להיות הרבה יותר רלוונטי להמרה, שכן הוא הרבה יותר ממוקד בחיפושיו.
הגדירו מילות מפתח שליליות
אל תוותרו על הגדרת מילות מפתח שליליות בניסוחים שונים, כדי למנוע מהקמפיין שלכם להופיע תחת שאילתות שלא אפקטיביות לכם להמרה.
למשל, אם אתם מוכרים צמידים אבל לא כאלה עם יהלומים אז תוכלו להכניס את המילים "יהלומים", "תכשיטי יהלומים" או "צמידי יהלומים" לרשימת מילות המפתח השליליות. כך תוכלו לשפר את רלוונטיות המודעה ולהוזיל את עלויותיה.
הפעילו מעקב המרות
אם יש לכם אתר ואתם מעוניינים לקבל יותר מכירותהורדותהרשמות באמצעות הקידום הממומן שאתם עושים בגוגל – אל תוותרו על הפעלת מעקב המרות.
באמצעות הטמעת הקוד ממערכת גוגל אדס באתר שלכם תוכלו בקלות להתחיל לעקוב אחרי ההמרות שהתקבלו מהקמפיינים שלכם וכך לעקוב אחר ביצועיהם ולמדוד את גובה הרווח שהתקבל מהם. מה שיעזור לכם לשיפור וייעול הקמפיינים ולהוזלת עלויותיהם.
בצעו ab tasting למודעות
צרו גרסאות שונות למודעות והשוו את ביצועיהן – בדקו מי מהן מניבות את הביצועים הטובים ביותר וגורמות לנחשפים ללחוץ עליהן או לבצע את ההמרות שהגדרתם במחיר נמוך יותר.
זה יעזור לכם לבדוק מה מניע את הגולשים ולגלות מה מביא לכם את התוצאות הטובות ביותר במחירים זולים יותר, וכך גם ליצור קמפיינים מוצלחים יותר בעתיד.
התאימו את התמונות לגודל המבוקש ברשת המדיה
אם בחרתם ללכת על פרסום ברשת המדיה, טוב תעשו אם תקפידו על הנקודות הבאות:
השתמשו בתמונות בגודל המבוקש, המנצלות את כל שטח הנדל"ן הפרסומי שלכם. תמונות שהן קטנות או גדולות מהמידה הרצויה פשוט לא ייראו מקצועיות באותה המידה וחבל.
צרו תמונות בולטות לעין עם פונט קריא וברור שכיף לראות אותן וקל להבין אותן למרות גודלן המיניאטורי על המסך.
השתמשו בכמה שיותר תוספי המודעות
הקמפיין שלכם בגוגל אדס יכול לכלול יותר מאשר רק כותרת ופסקה קצרה.
המערכת מאפשרת לכם להוסיף גם תוספי מודעות רבים כמו תוסף התקשרות (שפעיל בנייד ומאפשר לגולשים לחייג אליכם ישירות מהלחיצה על הכפתור במודעה), תוסף מיקום, תוספי קישורים לעמודים ספציפיים באתר, תוספי מידע נוסף ועוד, וכל זאת מבלי לגרוע מכמות התווים המותרת לטקסט המודעה.
עסקים רבים המפרסמים בגוגל בתשלום, אינם מכירים את האפשרות לצירוף תוספי מודעות לקמפיין או שאינם יודעים כיצד לעשות זאת. נצלו זאת ועשו זאת בעצמכם וכך תוכלו להציג מידע נוסף במודעה שלכם וליצור קמפיין בולט יותר משל מתחריכם.
שימו לב כי זה יכול לגרום למחיר שלכם לקליק להיות מעט גבוה יותר, אך סביר להניח שעל מודעה עם תוספים תקבלו יותר קליקים לעומת כמות הקליקים על מודעה עם אותו מספר חשיפות אך שאין לה תוספי מודעה.
על השיחות או על הלחיצות לקבלת מיקום העסק על המפה, דרך המודעה הממומנת, תשלמו לפי המחיר לקליק.
כדי שהמודעות יקבלו את הביצועים הכי איכותיים המערכת בוחרת אילו תוספים להציג בהתאם לשאילתא שחופשה ע"י הגולש, ולכן מומלץ להשתמש בכל התוספים הרלוונטיים לקמפיין.
צרו קמפיינים רלוונטיים ככל האפשר
שימו לב כי ייתכן שעל מודעה ממומנת המופיעה שנייה או שלישית נשלם יותר מכמה שמשלם המפרסם שהמודעה שלו מופיעה ראשונה.
זכרו כי הצעת המחיר לקליק היא לא הדבר היחידי שנלקח בחשבון ומה שקובע חלק משמעותי מהמחיר שנשלם הוא מידת הרלוונטיות של הקמפיין לגולשים שנחשפו אליו ולשאילתא שחופשה.
מכאן, חשוב להקפיד לחלק את הקמפיין הראשי שלכם לקבוצות מודעות נפרדות מבחינת התוכן שלהן, וליצור להן מודעה ייעודית מבחינת הכותרת, הטקסטים, התוספים ודף הנחיתה.
לדוגמא: אם נרצה לקדם קמפיין של מקלחוני זכוכית לעסק בתחום עבודות הזכוכית, נפריד בין קבוצות המודעות של "מקלחוני זכוכית חזיתיים" לבין "מקלחוני זכוכית פינתיים" או ל"מקלחוני הזזה".
רוצים להראות נוכחית דיגיטלית עם המותג או העסק שלכם? חשוב לכם ששמכם או שם החברה שלכם יופיעו בגוגל? הגיע הזמן שתיצרו קשר עם חברה מקצועית שמתמחה בפרסום ובשיווק דיגיטלי ובפרסום בגוגל בפרט, כמו פרסונאס מדיה.
אולי יעניין אתכם גם: קידום אתרים | ניהול מוניטין ברשת