ישנם שני סוגים של בעלי עסקים: כאלה שמצליחים וכאלה שלא. מבחינת הסוג הראשון, הם עושים הכול על מנת להבין כיצד להפוך למצליחים יותר: מנתחים את העשייה שלהם, את האופן בו הם נותנים שירות, בודקים את ההתנהלות הפיננסית שלהם וכו'. בנוסף, עסקים אלו תמיד, אבל תמיד פועלים "בקו החזית" כדי להשיג את הדבר החשוב ביותר שיש: לקוחות!
לכן, זה ממש לא מפתיע שעסקים הממנפים את עצמם – עושים זאת ביעילות באמצעות שיווק באינטרנט. כי מה לעשות? בעידן בו השווקים מוצפים ויש עשרות אלפי מתחרים מסביב – זה הרבה יותר קשה לבלוט על פני השאר. וזה בדיוק מה שניתן להשיג באמצעות שיווק באינטרנט – חשיפה אשר מבליטה אתכם מעל כולם!
עכשיו בואו נדבר תכלס – יש שיווק דיגיטלי ויש שיווק דיגיטלי. ואם אתם רוצים להשיג תוצאות מהירות ואיכותיות – כדאי לכם ללכת על פרסום העסק בגוגל.
אך לפני שנעסוק בכיצד מתבצע פרסום העסק בגוגל, נדבר קצת על ה"מסביב". ראשית – גוגל הוא מנוע חיפוש שמטרתו היא לספק לגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורם. כך למשל, אם מישהו חיפש מידע על "מסלולי טיולים מומלצים בחיפה", אז גוגל תציג לו תחילה את התוצאות האיכותיות והרלוונטיות ביותר עבורו (אם ברצונכם ללמוד על המשתנים השונים אשר גורמים לגוגל לדרג אתרי אינטרנט, אנו מזמינים אתכם ללחוץ על הקישור הבא ולקרוא על כך: איך גוגל מדרג אתרי אינטרנט).
שנית – גוגל השתכללה מאוד עם השנים, וכיום היא מאפשרת לבעלי אתרים עסקיים לקדם את פעילותם דרך מערכת פרסום מתקדמת: ה"גוגל אדוורדס".
פרסום ממומן בגוגל– שיווק ממוקד שמביא תוצאות!
מערכת הגוגל אדוורדס (או בשמה הנוכחי – גוגל אדס) היא מערכת פרסום מתקדמת המאפשרת למשוך לקוחות דרך ניהול קמפיינים בגוגל. בגדול – הרעיון הוא די פשוט: יוצרים מודעה שיווקית במערכת ומעלים אותה כקישור היישר לתוצאות החיפוש. כאשר לקוח פוטנציאלי מקליק על המודעה, המפרסם מחויב עליה בפועל. על כן, לשיטת הפרסום הזו קוראים קידום ממומן (Pay Per Click או בקיצור PPC). ואחד מיתרונותיה הבולטים ביותר הוא מיידיות. תוך דקות, היא מאפשרת למפרסמים להעלות מודעה שיווקית אשר עשויה להגיע אל אלפי לקוחות פוטנציאליים. ובדיוק מסיבה זו – קידום ממומן נחשב לאידיאלי לצורך קידומם המהיר של דפי נחיתה ומכירה.
כך זה נראה בפועל:

פרסום בגוגל אדוורדס – הסבר על תהליך העבודה ויתרונות בולטים נוספים
מערכת הגוגל אדוורדס, בדומה למערכות פרסום אחרות, פועלת בדרך של מכרז. קודם כל, בעת הגדרת הקמפיין, בוחרים את מילות המפתח הרלוונטיות אשר תוצגנה במודעה הממומנת. בהמשך – מגדירים את המחיר המקסימאלי להקלקה. כלומר, את המחיר הגבוה ביותר אותו המפרסם יהיה מוכן לשלם עבור כל הקלקה מלקוחות פוטנציאליים.
כאשר גולש מחפש שאילתא עפ"י מילות מפתח מסוימות, מערכת הפרסום נכנסת לפעולה. היא בודקת כמה מפרסמים הציעו מחיר על אותן מילות מפתח ומבצעת מכרז פנימי ביניהם. אלגוריתם מערכת הפרסום, על בסיס חישוב מיוחד בשם "Ad rank" (דירוג מודעה פרסומית), יקבע את סדרן של מודעות ממומנות המכילות מילות מפתח זהות.
כדי לחשב את ה – "Ad rank" מערכת הפרסום של גוגל משקללת מגוון מרכיבים. אך השניים החשובים ביותר הם:
- המחיר – מחיר המקסימאלי שהציע כל מפרסם ומפרסם
- איכות המודעה ("quality Score") – רמת הרלוונטיות של מילות המפתח ואיכותם של האתר, דף הנחיתה או דף המכירה
חשוב להוסיף, כי כשגולש מחפש שאילתא על פי מילות מפתח ספציפיות, יתכן שהן תתאמנה באופן חלקי בלבד למטרות הקידום. כלומר, שרק חלק מתוך מילות המפתח הרלוונטיות מופיעות בפועל במודעה. אם ניקח את השאילתה לדוגמה שהצגנו קודם "מסלולי טיולים מומלצים בחיפה", אז קידומה עם מילות המפתח "מסלולי טיולים מומלצים" יחשב להתאמה חלקית. עם זאת, הוא עדיין ייחשב רלוונטי לצורך השתתפות במכרז. בשורה התחתונה – חשוב לבצע הגדרות נכונות בזמן שמגבשים את הקמפיין, כדי לקבל התאמה מלאה ומדויקת שתוכל להשיג לידים במהירות (וכמובן – לחסוך בכך בעלויות פרסום מיותרות.
וכעת – נעבור אל החלק השני שרצינו להתמקד בו: היתרונות של פרסום בגוגל אדוורדס. אז מעבר לעניין המיידיות של התהליך, לפרסום בגוגלג אדוורדס יש עוד מגוון יתרונות חשובים:
✔גמישות מרבית עם מגוון פיצ'רים יעילים: מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לכם לבצע ניהול מיטבי, תוך ביצוע אופטימיזציה (התאמה) של כל פרט (ולו הקטן ביותר) בקמפיין שלכם. כך למשל, ניתן להגדיר מילות מפתח עפ"י התאמה מלאה או חלקית (זוכרים את הדוגמה שהצגנו קודם?) כדי להתאים את המודעה הממומנת לאופן המדויק בו גולשים מבצעים חיפושים.
עוד בעניין הגמישות, פרסום בגוגל אדוורדס יאפשר לכם לקבוע כיצד תיראה המודעה שלכם, למקד אותה באופן ספציפי עבור קהל/ים מסוימים (לפי שפה, מיקום, גיל, ועוד) ולפרסם אותה בפלטפורמות שונות בהן הלקוחות שלכם נוהגים להשתמש (בג'ימייל, ביוטיוב ובעוד מגוון מדיה נוספים).
✔תפעול מערכתי קל יחסית: בניגוד למערכות פרסום אחרות, מערכת הפרסום של גוגל איננה מסובכת כל כך לתפעול. כדי להרים קמפיין לאוויר, אין צורך ביכולות טכניות רבות; וניתן לעשות זאת במהירות בתוך דקות אחדות. עם זאת, אנו ממליצים לכם להתנהל מול משרד דיגיטל מקצועי – כדי למנף אל המקסימום את הפוטנציאל השיווקי של המערכת.
✔יצירת/הגברת תודעה למותג דרך תהליך של שיווק מחדש (Remarketing): דרך ניהול קמפיינים בגוגל, אתם יכולים ליצור (או לחזק) מודעות כלפי המוצר שלכם. כדי להשיג זאת, כל שעליכם לעשות הוא להטמיע קוד מעקב ייחודי במודעה שלכם (במידת הצורך ניתן להיעזר במומחי דיגיטל מקצועיים שיעשו זאת עבורכם). באמצעות הטמעה זו, תוכלו לעקוב בקלות אחר כל מי שביקר באתר שלכם, לבצע אופטימיזציה של המודעה הממומנת בהתאם לדף שבו הם ביקרו ולשווק להם מחדש (Remarketing) את המוצר שלכם בהתאם אישית.

פרסום העסק בגוגל? רק מול מומחי דיגיטל ש"מדברים" שיווק באינטרנט!
אם נסתכל על כך כמשוואה שאנחנו צריכים לפתור, הנכס החשוב והמשמעותי ביותר בעסק שלכם, הוא הלקוחות. מצד שני, נכסים דיגיטליים כמו אתר האינטרנט, דף נחיתה ו/או דף מכירה, הם התשובה האופטימאלית לגיוסם של לקוחות חדשים.
אנחנו ב"פרסונאס מדיה", בין חברות הדיגיטל המנוסות והמקצועיות ביותר בארץ, נוכל לסייע לכם לממש את הפתרון הזה . ואיך אתם שואלים? ע"י מינוף מקסימאלי של פוטנציאל שיווקי במגוון פלטפורמות מקוונות:
- קידום וניהול מקצועי ברשתות החברתיות – הקמה, ניהול ותחזוקה שוטפת של פרופילי פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין עסקיים.
- ניהול מוניטין ברשת האינטרנט – יצירה או חיזוק של תדמית עסקית מקוונת ע"י טיפוח נכסים דיגיטליים קיימים (למשל – אתר ועמוד פייסבוק עסקיים) או הקמה וטיפוח של נכסים דיגיטליים חדשים (ערוץ יוטיוב, הקמת בלוג, פורום עסקי, ועוד).
- קידום אתרים מקצועי בגוגל – הקמה, ניהול ותחזוקה שוטפת של אתרי אינטרנט, דפי נחיתה ודפי מכירה עסקיים + תהליך מקצועי של פרסום העסק בגוגל (הן בשיטת הקידום הממומן והן בשיטת הקידום האורגני).
בקיצור חברים, אם אתם רוצים להפסיק לאכול את הראש (ובעיקר את הכיס) בגלל פרסום שלא עובד אז עכשיו זה הזמן שלכם ליצור איתנו קשר. אנחנו נעשה עבורכם את המקסימום – כדי שהעסק שלכם יוכל להצליח!
שלכם,
צוות מומחי הדיגיטל של "פרסונאס מדיה"