קידום אתרים באינטרנט

מעוניינים בקידום העסק באינטרנט? רוצים לקבל יותר פניות או רכישות ע"י פרסום בפייסבוק או ביוטיוב? רוצים שהאתר שלכם יופיע בעמוד הראשון של דף התוצאות של גוגל? הגיע הזמן שתתחילו לעשות פרסום באינטרנט לעסק שלכם!
למה כל עסק חייב לפרסם באינטרנט

ברור שאף עסק לא יכול להתקיים ללא לקוחות, וכדי שהעסק יצליח נרצה שיגיעו אלינו כמה שיותר לקוחות, ושירכשו בכמה שיותר כסף. את זה ניתן להשיג באמצעות שיווק העסק, שבעבר היה נחלתם של בעלי חברות גדולות בעלות תקציב גבוה בלבד.
התפתחות עולם הקידום באינטרנט הפך את תחום השיווק לנגיש יותר עבור בעלי עסקים, ולא רק עבור הגדולים מביניהם אלא גם לעסקים קטנים או מתחילים. כיום ניתן להריץ קמפיינים באינטרנט במחירים שכל בעל עסק יכול להרשות לעצמו.

למי מתאים קידום באינטרנט

לפי סקר של מכון המחקר Market Watch IPSOS משנת 2014, אנחנו משקיעים על גלישה באינטרנט כ-4.5 שעות מדי יום (כשמעל 60% מהזמן זה שלא למטרות כמו עבודה או לימודים). אנו משקיעים על כך אפילו יותר זמן מאשר על פעילויות חשובות אחרות כמו שיחה עם אנשים אחרים, צפייה בטלוויזיה או קריאה!
אז אם אנחנו גולשים שם כל כך הרבה, וצמיחת תחום הקידום באינטרנט והגברת פעילותן של החנויות המקוונות נמצאות בעלייה עזה ומתמדת, כמה כסף אנחנו כבר מבזבזים באינטרנט? ומה נוכל להרוויח מזה?
ממחקר אחר שבוצע לאחרונה באמצעות מכון המחקר רושינק, עבור חברת התשלומים PayPal, עולה כי כמחצית מהישראלים הרוכשים באינטרנט מבזבזים כ-400 ש"ח בחודש, ועשירית מהישראלים מוציאים יותר מ-1000 ש"ח בחודש.
חדשות טובות לבעלי החנויות האינטרנטיות הן שמבחינת התדירות, לפי אותו המחקר, יותר מרבע מהישראלים גולשים באתרי קניות באינטרנט כל יום או כמעט כל יום. יש לכם חנות דיגיטלית ואתם עוד לא מקדמים אותה? הגיע הזמן להתחיל.

חוץ מקניות, אנחנו נוהגים לגלוש באינטרנט לעוד מגוון מטרות, בין היתר לשם חיפוש בעלי מקצוע בעת הצורך – נקודה שכל בעלי העסקים צריכים לחשוב עליה ולפעול בהתאם. כמעט אף אחד כבר לא מחפש בספר הטלפונים. אנחנו נוהגים לחפש הכל במחשב או בנייד שלנו שאנחנו תמיד לוקחים איתנו.
מה שהופך את הפרסום באינטרנט מתאים לא רק לבעלי חנויות מקוונות, אלא גם לעסקים כמו מסעדות ובתי קפה, מספרות או חנויות מוצרים שונות, וכמובן לנותני שירות כמו עורכי דין, מאפרות, מנעולנים, רואי חשבון, ועוד.

להראות נוכחות דיגיטלית נהיה עד כדי כך חשוב שאומרים שעסק שלא עושה פרסום באינטרנט הוא לא קיים. יתר על כן, מאז צמיחת עידן האינטרנט ופיתוח תחום הפרסום בו, הרבה יותר קשה לעסקים לבלוט מבין המתחרים. לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק זה כבר לא מספיק, יש יותר מדי תחרות.
סביר להניח שהמתחרים הגדולים שלכם עושים קידום מקצועי באינטרנט, ואם אתם רוצים לעקוף אותם, או לפחות להראות נוכחות דיגטלית – אתם צריכים להתחיל לעשות פרסום באינטרנט לעסק שלכם.

מה המסקנה? קידום באינטרנט הוא חלק שצריך להיות בלתי נפרד מתכנית העבודה של כל בעל עסק, חברה, מותג או נותן שירות. אין סיבה שלא תתחילו לקבל פניות או רכישות מהאינטרנט כבר מהיום, השאלה היא רק באילו פלטפורמות הכי כדאי לכם להשקיע ומהי התוכנית השיווקית המתאימה עבורכם.

מהו קידום עסקים באינטרנט?

קידום עסקים באינטרנט הוא תחום מקיף במיוחד בתוך עולם הפרסום והשיווק הדיגטלי, הכולל בתוכו באופן כללי היבטים רבים כמו יצירת מערך הקידום ותכנית העבודה, כתיבת תכנים מתאימים, הזנתם וניהולם במגוון פלטפורמות במדיה הדיגיטלית.
בין היתר תחום הקידום באינטרנט כולל בתוכו בניית אתרים ובלוגים וניהולם, פרסום אורגני ופרסום ממומן בגוגל (בדף התוצאות או ברשת המדיה) וברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, פרסום ביוטיוב, קידום בלינקדאין, פרסום מסוג אאוטבריין, קידום במובייל או קידום הורדות לאפליקציות ועוד נושאים רבים אחרים. על כל אחד מהם ניתן לכתוב מאמר בפני עצמו, ובמאמר הזה אנחנו ניגע רק בחלק מהם בקצרה.

פרסום בגוגל לעסקים

מכיוון שבכל הנוגע לגלישה באינטרנט, גוגל שולטת ביותר מ- 90% מכלל השימוש במנועי החיפוש, ודף הבית שלה הוא דף האינטרנט הנצפה ביותר בעולם – אין ספק שאם שקלתם להשקיע על פרסום ממומן באינטרנט, סביר להניח שחשבתם גם על פרסום בגוגל.
אם אומרים שמי שלא נמצא באינטרנט לא קיים (מבחינה עסקית) – אז פרסום בגוגל הוא חלק חובה, שכל עסק, מותג או חברה, צריכים לשלב במערך השיווק שלהם.
פרסום בגוגל – מה עדיף אורגני או ממומן?


דף תוצאות החיפוש של גוגל מורכב מתוצאות אורגניות ומתוצאות ממומנות.
אם דף התוצאות של גוגל יציג מודעות ממומנות לשאילתא שחיפשתם, הוא יכול להכיל עד 7 כאלה – 4 בחלק העליון של דף התוצאות (מסומנות באדום) :

ועוד 3 תוצאות ממומנות בחלק התחתון של דף התוצאות (גם הן מסומנות באדום):

אז כמו שראינו בתמונות של דף התוצאות של גוגל, ניתן להבין מדוע פרסום בגוגל מתחלק לקידום אורגני ולקידום ממומן.
השם קידום אורגני בעצם נגזר מהרעיון שאנו מעוניינים לקדם את התוצאות האורגניות, הטבעיות – אלו שאינן מוצגות בתשלום. קידום ממומן בגוגל הוא בדיוק ההפך – הכוונה לאותן מודעות ממומנות המופיעות בתחילת התוצאות או בסופן.
זכרו שהרוב המוחלט של הגולשים לא ממשיך לחפש בגוגל בדף התוצאות השני או השלישי, שכן סביר להניח שימצאו את מבוקשם כבר בעמוד הראשון. לכן גם אם העסק שלכם מופיע בגוגל, אבל לא במיקומים אסטרטגיים (בין אם באופן אורגני או ממומן), אז זה פשוט לא מספיק טוב. באמצעות קידום בגוגל אתם כבעלי עסקים יכולים להגדיל את החברה שלכם ולקבל יותר רכישות מהמותג שלכם או יותר פניות לעסק, ואין סיבה לא להתחיל כבר היום.

קידום אורגני – יתרונות וחסרונות

החיסרון של קידום אורגני הוא שלוקח זמן, לפעמים יותר ולפעמים פחות, כדי לראות תוצאות. תלוי במידת התחרותיות של התחום, במידת סמכותיות האתר שלכם לפני עבודת הקידום ובעוד פרמטרים רבים.
היתרון של הקידום האורגני הוא שלאחר תקופת עבודת הקידום תוכלו ליצור לעצמכם נכס דיגיטלי בעל ערך שיניב לכם תוצאות בעתיד ולעיתים גם לאחר שנפסיק את עבודת הקידום.
אבל, כאמור, באמצעות קידום אורגני לא תוכלו לראות תוצאות כאן ועכשיו כמו עם קידום ממומן – שמאפשר לכם להציג את המודעה שלכם בעמודים הראשונים של דף התוצאות אם תשלמו למערכת גוגל אדס.

קידום ממומן – יתרונות וחסרונות

החיסרון המשמעותי של קידום ממומן בגוגל הוא כמובן שנופיע בגוגל רק כל עוד נשלם לה. כלומר, המודעה הממומנת לא תוצג כל עוד לא נממן אותה בתשלום. למי שרוצה להופיע בגוגל לטווח הארוך – מדובר באפשרות יקרה יותר בסופו של דבר.
היתרון של קידום ממומן בגוגל הוא האפשרות לפרסם לגולשים שחיפשו במכוון את המוצר או השירות שאנו מציעים, וכך לפרסם באופן מיידי לקהל פוטנציאלי. באמצעות קידום בגוגל בתשלום ניתן להופיע בדף התוצאות של גוגל בראש התוצאות בעמוד הראשון, אפילו לפני אותם אתרים המופיעים שם באופן אורגני ועמלו רבות לשם כך.

רוצים להופיע בדף התוצאות הראשון של גוגל אבל אין לכם זמן לחכות? רוצים לראות תוצאות כאן ועכשיו? אם כן אז מה שמתאים לכם הוא קידום ממומן בגוגל.
מעוניינים בנכס דיגטילי לטווח הארוך, שיופיע בגוגל בכל פעם שהגולשים הפוטנציאליים יחפשו את מה שאתם מציעים גם בעתיד? אם כן – אז בטוח שעדיף לכם להתמקד בקידום אורגני לאתר שלכם.

פרסום מקומי לעסקים במובייל

לחנויות, עסקים ונותני שירות המספקים את שירותיהם רק או בעיקר באזור או בעיר מסוימת, יש חשיבות רבה לקידום העסק באופן מקומי, בין היתר במערכות כמו Google Places .
כבר הזכרנו שכולנו נוהגים לחפש כל מה שאנחנו צריכים באופן מיידי ואפילו אינטנסיבי בגוגל ולרוב זה נעשה מהנייד שלנו שתמיד נמצא איתנו. זכרו שהתוצאות המתקבלות בגוגל הן פעמים רבות מוטות לפי המיקום של הגולש כך שגוגל מציגה לו תוצאות שרלוונטיות לו לפי מיקומו. שכן היא מבינה שסביר להניח שאנחנו לא נסע למשל להסתפר במספרה או לקבל טיפול בקופ"ח המרוחקות מאיתנו שעתיים נסיעה.
מסיבה זו יש חשיבות מיוחדת להתמקדות בפרסום במובייל כשעושים קידום באינטרנט לעסקים, ולהתייחסות לעניין התוצאות עפ"י מיקום.

קידום בפייסבוק ובאינסטגרם

פייסבוק ואינסטגרם הן רשתות חברתיות מצליחות במיוחד, שחבל שלא לשלב במערך הקידום של העסק אם הקהל הפונציאלי שלכם גולש בהן, וסביר להניח שהוא כן.
קידום ברשתות החברתיות כולל יצירת דפים עסקיים מקצועיים ובניית אסטרטגיות תוכן שבעקבותיהן מעלים באופן שוטף פוסטים ותכנים בעלי ערך מוסף ללקוח וכאלה שהצופים ייצרו איתם מעורבות. וכמובן יצירת, עריכת וניהול הקמפיינים הממומנים ומעקב אחריהם, אם עושים גם קידום ממומן.
פרסום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם מתאים כמעט לכל בעל עסק, שכן הוא זול וניתן לפרסם גם בתקציבים קטנים ולחלק את התקציב לכמות גדולה של קמפיינים. וכמובן ניתן לבצע מעקב ושינויים באופן מתמיד ומיידי.
קידום ברשתות החברתיות מאפשר לכם להגדיל את כמות הנכסים הדיגטליים שלכם ברשת ולקבל פניות, הזמנות, הרשמות או מכירות ממקורות נוספים באינטרנט וכך להגדיל את העסק ואת הרווחיות מהפרסום.

רוצים לעשות קידום באינטרנט לעסק שלכם? אנו בחברת פרסונאס מדיה נשמח לעזור לכם לבנות ולנהל את מערך הקידום באינטרנט הכי יעיל ומשתלם לעסק שלכם.
אל תבזבזו זמן וצרו איתנו קשר היום!

קידום באינטרנט

אז כמו שראינו בתמונות של דף התוצאות של גוגל, ניתן להבין מדוע פרסום בגוגל מתחלק לקידום אורגני ולקידום ממומן.
השם קידום אורגני בעצם נגזר מהרעיון שאנו מעוניינים לקדם את התוצאות האורגניות, הטבעיות – אלו שאינן מוצגות בתשלום. 

קידום ממומן בגוגל הוא בדיוק ההפך – הכוונה לאותן מודעות ממומנות המופיעות בתחילת התוצאות או בסופן.

זכרו שהרוב המוחלט של הגולשים לא ממשיך לחפש בגוגל בדף התוצאות השני או השלישי, שכן סביר להניח שימצאו את מבוקשם כבר בעמוד הראשון. 

לכן גם אם העסק שלכם מופיע בגוגל, אבל לא במיקומים אסטרטגיים (בין אם באופן אורגני או ממומן), אז זה פשוט לא מספיק טוב. באמצעות קידום בגוגל אתם כבעלי עסקים יכולים להגדיל את החברה שלכם ולקבל יותר רכישות מהמותג שלכם או יותר פניות לעסק, ואין סיבה לא להתחיל כבר היום.

קידום אורגני – יתרונות וחסרונות

החיסרון של קידום אורגני הוא שלוקח זמן, לפעמים יותר ולפעמים פחות, כדי לראות תוצאות. תלוי במידת התחרותיות של התחום, במידת סמכותיות האתר שלכם לפני עבודת הקידום ובעוד פרמטרים רבים. 

היתרון של הקידום האורגני הוא שלאחר תקופת עבודת הקידום תוכלו ליצור לעצמכם נכס דיגיטלי בעל ערך שיניב לכם תוצאות בעתיד ולעיתים גם לאחר שנפסיק את עבודת הקידום.

אבל, כאמור, באמצעות קידום אורגני לא תוכלו לראות תוצאות כאן ועכשיו כמו עם קידום ממומן – שמאפשר לכם להציג את המודעה שלכם בעמודים הראשונים של דף התוצאות אם תשלמו למערכת גוגל אדוורדס.

קידום ממומן – יתרונות וחסרונות

החיסרון המשמעותי של קידום ממומן בגוגל הוא כמובן שנופיע בגוגל רק כל עוד נשלם לה. כלומר, המודעה הממומנת לא תוצג כל עוד לא נממן אותה בתשלום. למי שרוצה להופיע בגוגל לטווח הארוך – מדובר באפשרות יקרה יותר בסופו של דבר.

היתרון של קידום ממומן בגוגל הוא האפשרות לפרסם לגולשים שחיפשו במכוון את המוצר או השירות שאנו מציעים, וכך לפרסם באופן מיידי לקהל פוטנציאלי. באמצעות קידום בגוגל בתשלום ניתן להופיע בדף התוצאות של גוגל בראש התוצאות בעמוד הראשון, אפילו לפני אותם אתרים המופיעים שם באופן אורגני ועמלו רבות לשם כך.

רוצים להופיע בדף התוצאות הראשון של גוגל אבל אין לכם זמן לחכות? רוצים לראות תוצאות כאן ועכשיו? אם כן אז מה שמתאים לכם הוא קידום ממומן בגוגל.

מעוניינים בנכס דיגטילי לטווח הארוך, שיופיע בגוגל בכל פעם שהגולשים הפוטנציאליים יחפשו את מה שאתם מציעים גם בעתיד? אם כן – אז בטוח שעדיף לכם להתמקד בקידום אורגני לאתר שלכם.


פרסום מקומי לעסקים במובייל

לחנויות, עסקים ונותני שירות המספקים את שירותיהם רק או בעיקר באזור או בעיר מסוימת, יש חשיבות רבה לקידום העסק באופן מקומי, בין היתר במערכות כמו Google Places .

כבר הזכרנו שכולנו נוהגים לחפש כל מה שאנחנו צריכים באופן מיידי ואפילו אינטנסיבי בגוגל ולרוב זה נעשה מהנייד שלנו שתמיד נמצא איתנו.

 זכרו שהתוצאות המתקבלות בגוגל הן פעמים רבות מוטות לפי המיקום של הגולש כך שגוגל מציגה לו תוצאות שרלוונטיות לו לפי מיקומו. שכן היא מבינה שסביר להניח שאנחנו לא נסע למשל להסתפר במספרה או לקבל טיפול בקופ"ח המרוחקות מאיתנו שעתיים נסיעה.

מסיבה זו יש חשיבות מיוחדת להתמקדות בפרסום במובייל כשעושים קידום באינטרנט לעסקים, ולהתייחסות לעניין התוצאות עפ"י מיקום.

קידום בפייסבוק ובאינסטגרם

פייסבוק ואינסטגרם הן רשתות חברתיות מצליחות במיוחד, שחבל שלא לשלב במערך הקידום של העסק אם הקהל הפונציאלי שלכם גולש בהן, וסביר להניח שהוא כן.

קידום ברשתות החברתיות כולל יצירת דפים עסקיים מקצועיים ובניית אסטרטגיות תוכן שבעקבותיהן מעלים באופן שוטף פוסטים ותכנים בעלי ערך מוסף ללקוח וכאלה שהצופים ייצרו איתם מעורבות.

 וכמובן יצירת, עריכת וניהול הקמפיינים הממומנים ומעקב אחריהם, אם עושים גם קידום ממומן.

פרסום ממומן

פרסום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם מתאים כמעט לכל בעל עסק, שכן הוא זול וניתן לפרסם גם בתקציבים קטנים ולחלק את התקציב לכמות גדולה של קמפיינים. וכמובן ניתן לבצע מעקב ושינויים באופן מתמיד ומיידי.

קידום ברשתות החברתיות מאפשר לכם להגדיל את כמות הנכסים הדיגטליים שלכם ברשת ולקבל פניות, הזמנות, הרשמות או מכירות ממקורות נוספים באינטרנט וכך להגדיל את העסק ואת הרווחיות מהפרסום.

רוצים לעשות קידום באינטרנט לעסק שלכם? אנו בחברת פרסונאס מדיה נשמח לעזור לכם לבנות ולנהל את מערך הקידום באינטרנט הכי יעיל ומשתלם לעסק שלכם.
אל תבזבזו זמן וצרו איתנו קשר היום!

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000