למי מתאים קידום אתרים בסין?
בעלי עסקים וחברות מישראל אינם יכולים להתעלם מגודל האוכלוסייה בסין ומהפוטנציאלי העסקי והכלכלי שהשוק הסיני מציע להם. יזמים ובעלי עסקים בארץ רוצים לחדור לשוק הסיני כדי למכור בו מוצרים שונים, לספק שירותים לחברות ולארגונים בסין, לפתח מוצרים בזול ועוד.
כדי להצליח בשוק הסיני יש לבנות תוכנית אסטרטגית מקצועית, להכיר את התרבות המקומית ולהיעזר בכלים מתקדמים טכנולוגית המבוססים על רשת האינטרנט, למשל קידום אתרים אורגני וממומן בסינית, קמפיינים שפונים לקהלי מטרה מוגדרים מראש בסין, שיווק חכם בדיגיטל ומיתוג דיגיטלי המבטיחים חשיפה רחבה בשווקים הגלובליים ובהם גם בשוק הסיני.
כדי ליהנות מטביעת אצבע דיגיטלית בשוק הסיני ולהצליח בפעילות העסקית בסין יש להשקיע בהקמת אתר הכתוב בסינית ואנגלית, בשירות קידום אתרים בשפות זרות, בדגש על קידום אתרים בסינית, וחשוב לשלב גם פרסום באינטרנט המתמקד בקהלי יעד של דוברי השפה הסינית.
האם כדאי להשקיע בקידום אתרים בסין?
בהחלט כן. אנחנו בפרסונאס מדיה מתמחים בין היתר בשירות קידום אתרים בחו"ל, במגוון רחב של שפות ובכל יעד מעבר לים, כולל סין. יחד עם זאת, חשוב לציין כי קידום אתרים אורגני וממומן בסין שונה מקידום אתרים בשפות זרות אחרות, מאחר שיש להתמקד בקידום אורגני במנוע החיפוש באידו (Baidu) ולא בגוגל. כמו כן, ברפובליקה העממית של סין לא משתמשים ביוטיוב ובטוויטר, לכן חייבים להכיר את דפוסי הגלישה של הלקוחות הפוטנציאליים בסין.
ראוי לציין כי מעל 700 מיליון סינים משתמשים במנוע החיפוש באידו, ובמנוע זה מתבצעים מעל 5 מיליון חיפושים בדקה, נתון שמעיד על הפופולריות של מנוע החיפוש הסיני. בתוך כך, באידו נחשב למנוע חיפוש פחות מתקדם ומשוכלל בהשוואה לגוגל, והקריטריונים שקובעים את דירוג האתרים שונים מהקריטריונים שמקדמי האתרים מכירים מעבדותם בעת קידום אורגני וממומן בגוגל.
ללא ספק כדאי להשקיע בשירות קידום אתרים בסין, וכיום זו הדרך היעילה ביותר כדי להתחיל למכור מוצרים ושירותים שונים ללקוחות חדשים בסין. אנחנו מזמינים אותך לפגישת הכרות ראשונית ונשמח להציג בפניך סיפורי הצלחה המוכיחים כיצד אנחנו מסוגלים לקדם אתרים גם בסין.
איך מבצעים קידום אתרים בסינית?
יש טכניקות שונות ומגוונות לקידום אתרים בסין, לכן חשוב לתכנן את העבודה, לאפיין את צורכי הלקוח, לגבש תקציב ל-SEO ולהגדיר יעדים ברי השגה. סין היא מדינה עצומה בגודלה, לכן רוב הפעולות לקידום אתרים בסין מבוססות על שיטת הקידום הלוקאלי, תוך התאמות שונות למאפיינים הייחודיים של מנוע החיפוש באידו והפלטפורמות הדיגיטליות המקומיות.
כדי לקדם בהצלחה אתר בסין יש לבצע פעולות כגון:
אחסון האתר ובחירת דומיין – כדי לבצע קידום אתרים בסין, כלומר קידום אתרים אורגני וממומן בבאידו חשוב לאחסן את האתר בחוות שרתים הממוקמת בסין, לבחור נכון דומיין, להקים אתר מכירות על פלטפורמה סינית ועוד. אלו פעולות חשובות מאחר שבאידו מעניק דירוג גבוה יותר לאתרים מקומיים.
מחקר מילות מפתח ושילובן בכותרות, בתגיות ובתכנים – בכל פרויקט של קידום אתרים בחו"ל או קידום עסקים באינטרנט יש לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי ויסודי. מאחר שבאידו הוא מנוע חיפוש פחות מתקדם מגוגל יש לכך כמה יתרונות וניתן ליישם טכניקות ותיקות יחסית בתחום ה-SEO כדי להשיג דירוג גבוה יותר בדף התוצאות של באידו. חשוב לשלב את מילות המפתח המרכזיות בתכני האתר, בתגיות השונות וכמובן גם בכותרות.
מערך קישורים – באידו מעניק דירוג לאתר גם על סמך איכות הקישורים, בדיוק כמו בגוגל, לכן יש לתכנן ולבנות נכון פרופיל קישורים ומומלץ להשיג קישורים מאתרים סיניים מובילים הנחשבים לסמכותיים ואמינים.
אתר רספונסיבי – רוב הסינים גולשים באינטרנט ומבצעים רכישות אונליין באתרי המכירות באמצעות הטלפון הנייד שלהם. לכן, בשלב ההכנות לקראת קידום האתר במנוע החיפוש הסיני חשוב להתאים את האתר למסכים של המכשירים הסלולריים, כלומר אתר רספונסיבי.
חוויית משתמש ייחודית – מנוע החיפוש הסיני מדרג אתרים גם לפי קריטריון חוויית המשתמש, לכן חשוב להכיר את תרבות ודפוסי הגלישה של הסינים כדי לבנות אתר המבטיח חוויית משתמש אופטימלית ודירוג גבוה יותר בבאידו.
פרסום באינטרנט – דפוסי הגלישה של הסינים שונים מתרבות הגלישה של אמריקאים, אירופאים וישראלים. בעולם המערבי רוב האנשים מחפשים מידע באמצעות גוגל, אך בסין הגולשים מחפשים מידע באמצעות באידו (כ-75%), הרשת החברתית Weiboo, אפליקציות ואתרים מובילים כמו Xiaohongshu ו-Douyin (טיקטוק בסין).
רוב הסינים מבלים הרבה זמן ברשתות החברתיות לכן כדאי לנהל קמפיינים ולהיות פעילים ברשתות החברתיות המקומיות כדי להשיג חשיפה רחבה לעסק ולהגיע לקהלי היעד שניתן להגדיר את מאפייניהם מראש לפי פרמטרים כמו גיל, מין, אזור מגורים, תחומי עניין וכדומה. ניהול פרופיל ברשתות החברתיות נחוץ גם כדי להעניק סמכותיות ולהגביר את האמון של הלקוחות הסיניים.
קידום לוקאלי (מקומי) – מקדמי אתרים המתמחים בשירות קידום אתרים בשפות זרות, למשל קידום אתרים בארצות הברית, מיישמים טכניקות SEO הנקראות קידום לוקאלי, כלומר קידום מקומי. מאחר שסין היא מדינה עצומה בגודל שטחה חייבים למקד את פעולות הקידום לפי אזורים ספציפיים אחרת קשה מאוד להצליח.
תוכן איכותי ומקורי בסינית – כדי להצליח בקידום אתרים בסין חשוב לתרגם את התכנים באתר לסינית, ובעיקר למנדרינית תקנית הנחשבת לשפה הרשמית במדינה. אם מעוניינים למכור מוצרים ושירותים בהונג קונג כדאי לתרגם את תכני האתר לקנטונזית תקנית. יש שפות מדוברות נוספות הנחשבות לנפוצות ברחבי סין, לכן חשוב לערוך סקר שוק ולאפיין את קהל היעד והשפה כדי להתאים את התכנים הקיימים והחדשים ללקוחות הפוטנציאליים בסין.