ככלל, קידום אתרים בגוגל מתחלק לשני סוגים: קידום אתרים אורגני (SEO) וקידום אתרים ממומן (PPC). על קצה המזלג, הראשון מתמקד בפעולות מגוונות שמטרתן היא ליצור "קידום טבעי": מחקר מילים, בניית פרופיל קישורים, טיפול בהודעות שגיאה, כתיבת תוכן עפ"י מחקר המילים ועוד. השני עוסק ביצירת מודעות דרך מערכת הפרסום Google Ads. כאשר גולשים מקליקים עליהן, מתבצע על כך חיוב בפועל.
כמו לכל תחומי השיווק הדיגיטליים, גם לקידום בגוגל ישנם קווי יסוד מנחים. אך אם נשווה בין קידום אתרים בעברית (בישראל) לבין קידום אתרים בשפות זרות (בחו"ל) ניווכח לגלות מספר הבדלים בולטים. בגדול אפשר לומר, כי קידום אתרים בעברית הוא קל יותר. אך מה הן בדיוק הסיבות לכך? בואו נבדוק…
קידום אתרים בעברית – רמת תחרותיות נמוכה יותר
אחד מן הפרמטרים המשפיעים ביותר על קידום אתרים בגוגל הוא רמת התחרותיות. ובין עם מדובר על תהליך של קידום ממומן ועל אחת כמה וכמה- על קידום אתרים אורגני, ככל שרמת התחרותיות היא גבוהה יותר, פעילות הקידום היא מורכבת יותר. ואם נשווה בין קידומם של אתרים בעברית אל מול זה של אתרים באנגלית למשל, אנחנו נסיק במהרה כי התחרותיות בעברית היא הרבה יותר קטנה בהיקפה.
ראשית, אתרים המקודמים בשפה האנגלית (אך לא רק) עשויים לפנות לקהלים בינלאומיים רבים. תחשבו על כך כי בארה"ב לבדה ישנם למעלה מ- 300 מיליון משתמשי גוגל. מבחינה זו, מדובר כאן בתחרות בממדים אסטרונומיים. ואם אנו רוצים באמת להצליח ולהתבלט על פני המתחרים שלנו, אנחנו נצטרך לגבש אסטרטגיה שיווקית המשלבת בין אופטימיזציה לבין פנייה רלוונטית לקהל היעד המבוקש.

קידום בגוגל בשפה העברית חוסך מאיתנו את הצורך לשלוט בשפות זרות
בעוד חיפושים בגוגל ברחבי העולם מתבצעים במגוון שפות, החיפושים דרך גוגל עברית (ישראל) יתבצעו עפ"י רוב בעברית כמובן. מעבר לעובדה שקידום בשפות זרות מחייב אותנו לשלוט בהן בצורה מוחלטת, הוא גם מצריך מאיתנו לבצע פעילות קידום "לוקאלית"Local) Seo). ומה הכוונה בכך? ובכן, כל פעילות של קידום אתרים בגוגל (ובעיקר קידום אורגני) נשענת בין היתר על יצירת קישורים חיצוניים.
יצירת קישורים לאתרים חיצוניים (או מאתרים חיצוניים אל האתר שלנו) יכולה לתרום לתהליך הקידום ע"י חיזוק "הסמכותיות" דרך קישורים אשר נוצרים מביטויי מפתח רלוונטיים. משמעותה של "הסמכותיות", היא עד כמה האתר שלנו (או האתר שיצרנו אליו קישור) הוא רלוונטי בעבור הגולשים. באופן כללי חשוב לומר, כי לפני שאנו יוצרים ובעיקר מקבלים קישורים חיצוניים, חשוב שנבדוק את רמת הסמכות שלהם. בין היתר, ניתן לבדוק זאת באמצעות הכלי הפופולארי 'AHREFS'.
אחת מפעילויות הקישורים המרכזיות, היא חיפוש אחר אתרים הנחשבים לסמכותיים במיוחד. ככל שהאתר הוא סמכותי יותר, הוא יתרום יותר לתהליך הקידום. בהתייחס לקידום אתרים בארץ, מדובר באתרים כמו "כלכליסט", "Ynet", "טאבולה", "אאוטבריין" ועוד. אך מה עם מקביליהם במדינות שונות כמו ארה"ב, בריטניה, רוסיה או ספרד? זו היא מהותו של הקידום הלוקאלי. הוא מחייב אותנו להכיר את הפלטפורמות המובילות במדינות אשר בהן אנו רוצים לקדם את האתר שלנו. מהבחינה הזו, כאמור, קידום בגוגל בשפה העברית יחסוך מאיתנו את כל ה- "טראראם" הזה.
היבטים טכניים של קידום בגוגל עבור אתרים המקודמים בשפה העברית
חוץ מהסיבות של תחרותיות נמוכה יותר לצד אי הצורך לשלוט בשפה זרה, הקידום בעברית הוא הרבה יותר נוח גם בשל היבטיו הטכניים. הנה שניים מן המרכזיים שבהם:
- תשתיות אחסון: כל אתר אינטרנט מאוחסן בשרת מסוים. מבחינת קידום בגוגל, זה קריטי שנשתמש בשרתים איכותיים בלבד. כאשר שרתים עובדים בצורה בלתי תקינה, הם עלול לגרום לאיטיות ולקריסות באתרים. במצב כזה, חוויית הגולש נפגעת וזה יהיה עשוי להוביל כמובן לפגיעה בדירוגם בגוגל. בגדול, ההמלצה היא לאחסן אתרי אינטרנט באמצעות שרתים מקומיים. בראש ובראשונה, זה יבטיח כי האתר שלנו ייטען מהר יותר. מעבר לכך, זה הרבה יותר קשה לטפל בתקלות שרתים כאשר השרת המשמש אותנו הוא אינו מקומי.
בהשוואה בין תשתיות השרתים בחו"ל לבין תשתיות השרתים הקיימות בישראל, שלנו נחשבות ל"נוחות יותר". במילים אחרות, משום שהשרתים הקיימים בחו"ל צריכים לשרת כמות גדולה יותר של גולשים, התפעול שלהם הופך מורכב יותר. וככל שהתפעול הוא מורכב יותר, אנו עשויים להזדקק לגורמים נוספים בכדי לתחזק את האתר שלנו באופן שוטף. זה גם עלויות נוספות וגם התעסקות מיותרת.
- התמודדות עם שינויים באלגוריתם של גוגל: חוץ מלבצע קידום אתרים שזה די מאתגר כשלעצמו, לא אחת אנו נאלצים להתמודד אל מול שינויים תכופים באלגוריתם של גוגל. ואם במקרה אתם מקדמי אתרים עם קצת ותק, אתם ודאי זוכרים את ה"פנדה" (2011) ואת "היונה" (2014) אשר הפכו את חיינו להרבה יותר "מעניינים" : )
וללא כל קשר לרגעים הנוסטלגיים האלה, התמודדות עם שינויים באלגוריתם של גוגל הוא ממש לא עניין של מה בכך. לשמחתנו, בדומה לסרטים ולאומנים המגיעים לישראל ה ר ב ה אחרי שהעולם כבר ראה אותם, העדכונים המבוצעים באלגוריתם של גוגל נוטים להגיע אלינו באיחור (או בקושי). לכן, לקידום אתרים בעברית יש יתרון משמעותי בעניין הזה שכן הוא חוסך מאיתנו התמודדות אל מול "טורנדו של שינויים אלגוריתמיים".
כפי שודאי הבנתם, קידום אתרים בעברית (בישראל) הוא הרבה יותר קל מקידום בשפות זרות (בחו"ל). עם זאת, אסור לכם להסתובב במחשבה המקובעת של "רק לקדם בעברית". אז נכון, זה בטוח יותר נוח. אבל מה אם תחליטו להרחיב את פעילותכם ולפנות לקהלי יעד הנמצאים בחו"ל? ומה עם קהלי היעד שלכם הם לא רק דוברי עברית? בקיצור, עדיף שתשמרו על "ראש פתוח" ותשאירו לעצמכם פתחי הזדמנויות נוספים.
קידום אתרים בעברית, אינגליש או אספניול? רק מול חברת דיגיטל שמדברת הכול!
קידום בגוגל הוא תחום נרחב המצריך ידע וניסיון רבים. ובין אם האתר שלכם הוא תדמיתי, מכירתי, כתוב בעברית או אפילו בשוודית, אתם חייבים להתנהל מול הגורם המתאים אשר יוכל לקדם אותו בהתאם לצרכים שלכם.
אנחנו ב- "פרסונאס מדיה", אשר שיווק דיגיטלי הוא כמו "שפת האם" שלנו, נוכל לקדם לכם את האתר ביעילות ובמקצועיות ולייצר עבורכם את התוצאות שאתם באמת מעוניינים לקבל. לא בטוחים? אז פשוט תשאלו את הלקוחות שלנו J
אה וכן, אנחנו מציעים שירותי קידום בגוגל בכל השפות בעולם!
אם תרצו לדעת עוד על קידום אתרים בעברית (או בכל שפה אחרת)
פנו אלינו, ואנו נדאג לחזור אליכם עם המידע הרלוונטי בהקדם!
לקבלת הצעה "ב י נ ל א ו מ י ת" לקידום האתר שלכם בגוגל– לחצו כאן
שלכם,
צוות מומחי הדיגיטל של "פרסונאס מדיה"