קידום אתרים בפייסבוק - האם זה הכרחי לכל בעל עסק?
תוכן עניינים
פייסבוק היא הרשת החברתית המקוונת הגדולה והפופולרית ביותר בעולם, משתמשים בה מעל 2 מיליארד אנשים, ורק בישראל רשומים כ-4.9 מיליון משתמשים, רובם מבקרים ומבלים באתר על בסיס יומי. פייסבוק הוא האתר השביעי בין האתרים הנצפים ביותר באינטרנט (בעולם), והחברה מרוויחה מפרסומות המותאמות לפרופיל של המשתמש.
עסקים רבים משקיעים בפרסום בפייסבוק, מערכת הפרסום באתר כוללת מספר כלים ליצירת קמפיינים ומודעות פרסום, וניתן לנהל קמפיינים יעילים גם בתקציב נמוך. מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת פילוח קהלי יעד לפי פרמטרים כמו גיל, מגדר, דת, מקום מגורים, מצב משפחתי, תחומי עניין ועוד. בנוסף, יש באתר מנוע חיפוש פנימי, אך בשונה ממנוע החיפוש של גוגל, הוא אינו ממפה את האינטרנט ומטרתו היא להנגיש את המידע אודות החברים ברשת החברתית ולאתר תוכן על פי תחומי עניין משותפים.
כאשר שואלים אותנו האם ניתן לקדם אתרים בפייסבוק התשובה מעט מורכבת. אין ברשת החברתית מנוע חיפוש מובנה כמו גוגל, לכן קידום אתרים בפייסבוק מבוסס על טכניקות שונות, וגם השימוש במילות מפתח וביטויי זנב ארוך כפי שאנו רגילים לעשות בקידום אתרים אורגני במנועי החיפוש נעשה בצורה אחרת. יש אפשרויות שונות לקידום אורגני או ממומן של אתרי אינטרנט ומותגים בתוך הרשת החברתית, והמונח באנגלית הוא Facebook SEO.
פרסום ושיווק בפייסבוק (קידום ממומן בפייסבוק)
כולם מכירים את אפשרויות הפרסום הקיימות בפייסבוק, וללא ספק כדאי לעסקים ולמותגים להשקיע בקמפיינים ברשת החברתית בגלל הפוטנציאל הגבוה להגדלת המכירות. פייסבוק מציעה חשיפה רחבה ומשמעותית למותגים ולכל העסקים, כולל עסקים קטנים, יחס המרה גבוה, מודעות פרסום עם טרגוט איכותי ומדויק והפרסום מסייע לאתר שלכם להתקדם אורגנית ולקבל דירוג גבוה יותר ב-SERP.
אם כך, נשאלת השאלה מה זה בדיוק קידום אתרים בפייסבוק ואיך ניתן לבצע SEO ברשת החברתית הפופולרית? רגע לפני שאנחנו מרחיבים בנושא זה, חשוב לזכור כי 51% מהמשתמשים ברשת החברתית מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים ממותגים אחריהם הם עוקבים, ורוב הגולשים בפייסבוק נוטים לעקוב אחר פרסומים ותכנים של המותגים באמצעות הרשת החברתית. לכן, בין אם אתם רוצים ובין אם לא, חשוב לקדם אתרים גם בפייסבוק כדי לשפר מכירות, להגדיל את מאגר הלקוחות, לחדור לשווקים חדשים ולזכות בחשיפה רחבה ובמיתוג מנצח.
סקר שפורסם לאחרונה בארצות הברית מגלה כי 47% מהאמריקאים מושפעים מהפרסומים ומהמידע בפייסבוק כאשר הם רוכשים מוצר או שירות מסוים. זהו נתון שלא ניתן להתעלם ממנו ומומלץ לכל העסקים להשקיע בקידום האתר שלהם בפייסבוק ולייצר יותר מעורבות עם העוקבים אחר הפרופיל העסקי ברשת החברתית.
פייסבוק מציעה לעסקים כלי פרסום מתקדמים, חלקם מיועדים לארגונים ולחברות בעלי תקציב גבוה וחלקם מיועדים לעסקים בעלי תקציב נמוך. כלי הפרסום של פייסבוק הם קידום ממומן של פוסטים (Boost Post), מודעות פרסום המנוהלות באמצעות הפאוור אדיטור ומנהל המודעות, רימרקטינג (שיווק מחדש) ושילוב צ'אט בוטים באפליקציית המסרים מסנג'ר.
קידום אתרים ממומן בפייסבוק מבוסס על קמפיינים ממוקדים שמטרתם להביא גולשים לאתר של העסק או המותג, אך עדיף להפנות את הגולשים שלוחצים על מודעת הפרסום לדף נחיתה ייעודי או לסדרה של עמודי נחיתה, כלומר למשפך שיווקי, וכך תוכלו לנטר ולנתח את תוצאות הקמפיינים ולבדוק איזה קמפיין עובד הכי טוב עבורכם.
ראוי לציין כי קידום אורגני בפייסבוק שונה מקידום ממומן ברשת החברתית מאחר ומתמקדים בעיקר בתוכן, בגולשים ובטכנולוגיות המחברות בין הפרופיל העסקי בפייסבוק לאתר של המותג. כמו כן, חשוב לדעת כי קידום ממומן ברשת החברתית עשוי להשפיע גם על דירוג האתר בגוגל ומיקומו ב-SERP.
מה זה קידום אתרים בפייסבוק?
לבטח אתם מכירים את המושג SEO המתאר אסטרטגיה להגדלת כמות ואיכות התנועה המגיעה לאתר שלכם (או של הלקוח שלכם). קידום אתרים אורגני מחייב אתכם להבין כיצד פועלים מנועי החיפוש, במיוחד גוגל, ואיך האלגוריתם של מנועי החיפוש קובע את דירוג האתרים בדפי תוצאות החיפוש. יש פרמטרים רבים המשפיעים על דירוג האתרים בתוצאות החיפוש, למשל מילות מפתח, תוכן איכותי, קישורים חיצוניים לאתרים סמכותיים, קישורים פנימיים, טעינה מהירה של האתר ועוד.
ב-SEO למנועי החיפוש כמו גוגל, מתמקדים במחקר מילות מפתח וביטויים הרלוונטיים לעסק, באופטימיזציה לאתר ולדומיין, בתוכן ובקישורים. המטרה המרכזית היא לקדם את האתר לראש דף תוצאות החיפוש מבלי לשלם על פרסום וקידום ממומן בגוגל או במנוע חיפוש אחר.
לכאורה, אין קשר בין קידום אתרים אורגני לקידום אתרים בפייסבוק, אך בפועל יש קשר הדוק בין שני התחומים מאחר והדף העסקי ברשת החברתית הוא בעצם אתר לכל דבר ועניין, ויש ליישם את אותם העקרונות מתחום ה-SEO כדי למקסם את הטראפיק, להגדיל את החשיפה האורגנית לעמוד ולשפר את הדירוג של העמוד הן במנועי החיפוש והן בפייסבוק.
כדי להבין את הקשר בין קידום בגוגל לקידום אתרים בפייסבוק חשוב להתייחס לדף העסקי כאתר העומד בפני עצמו, לכן ככל שיותר משתמשים ברשת החברתית משתפים תכנים שאתם מייצרים ברשת החברתית כך התוכן שלכם זוכה לחשיפה רחבה יותר אתם יכולים להעביר מסרים שיווקיים ומניעים לפעולה לקהלי יעד מגוונים. חשיפה רחבה מביאה לשיעור הקלקות גדול יותר על הקישורים שאתם מצרפים למודעות הפרסום ולתכנים שאתם מפיצים בפייסבוק, ומכאן הדרך קצרה לטראפיק גבוה לאתר של המותג, וכפי שאתם יודעים טראפיק גדול משפיע על הדירוג האורגני של האתר בגוגל.
דרכים יעילות לקידום אתרים בפייסבוק
יש מגוון שיטות ופתרונות לקידום אתרים ברשת החברתית הפופולרית. טכניקות ה-SEO שכדאי ליישם כאשר מקדמים אתרים בפייסבוק הן:
- בחירה נכונה ומדויקת של שם העמוד העסקי בפייסבוק.
- בחירת שם משתמש בפייסבוק המאפשרת לכם לקבל כתובת המתאימה לזהות המותג באינטרנט.
- מחקר מילות מפתח ושילובן בעמוד העסקי בפייסבוק.
- כתיבת מידע אודות העסק בפרופיל העסקי בשילוב חכם ונכון של מילות המפתח שגולשים מרבים לחפש.
- אסטרטגיית שיתוף תכנים בשילוב מילות מפתח רלוונטיות.
- SEO לשיפור קידום אתרים מקומי בפייסבוק.
- בניית קישורים נכנסים כדי לשפר את דירוג הדף העסקי בפייסבוק.
- העלאת ושיתוף תכנים מהבלוג באתר בעמוד העסקי בפייסבוק.
- הוספת פרטים ליצירת קשר בעמוד העסקי.
- יצירת מעורבות גבוהה בקרב העוקבים אחר העמוד העסקי בפייסבוק.
אופטימיזציה לשם העמוד העסקי בפייסבוק
אם עדיין לא הקמתם עמוד עסקי עליכם לפתוח חשבון חדש ברשת החברתית וחשוב לבצע אופטימיזציה לשם העמוד. בחירה נכונה של שם העמוד העסקי מבטיחה שיפור משמעותי בתנועה אליו ויש לכך השפעה גם על דירוג האתר בחיפושים ברשת. בשלב זה עליכם לבצע מחקר מילות מפתח כדי לבחור ביטויים שניתן להוסיף לשם של העמוד העסקי בפייסבוק.
שם העמוד העסקי חייב לשקף את המוצרים או השירותים של העסק, ולקוחות פוטנציאליים הנחשפים לעמוד יבינו בן רגע מה העסק שלכם מציע ובאילו תחומים הוא מתמחה. שם העמוד ישרת אתכם לאורך זמן לכן הוא חייב לשקף את פעילות הליבה של המותג או העסק.
למעשה אתם מבצעים אופטימיזציה לעמוד העסקי בפייסבוק במטרה להשפיע על דירוג האתר במנועי החיפוש, לכן חשוב להוסיף מילות מפתח רלוונטיות, אך כמובן שאין להגזים בשילוב מילות מפתח בשם העמוד. אם אתם מבצעים קידום אתר בפייסבוק לעסק המתמחה בתיקון מכשירי חשמל אפשר לבחור שם עמוד כמו "שלום תיקון מכשירי חשמל בבית הלקוח באזור המרכז".
טיפ חשוב – המילה הראשונה בשם העמוד העסקי בפייסבוק זוכה לחשיבות הרבה ביותר באלגוריתם של גוגל.
ראוי לציין כי גולשים המבלים בפייסבוק מחפשים עסקים ומותגים שונים במנוע החיפוש המובנה ברשת החברתית. המשתמשים בפייסבוק שמחפשים עסקים ברשת החברתית מעוניינים לקבל רשימה של דפים עסקיים הנמצאים באזור המגורים ובמרחק קצר מביתם. אם תבחרו היטב את שם העמוד העסקי תוכלו להגיע לקהלי יעד רבים המחפשים בפייסבוק עסקים כמוכם.
כתובת URL של העמוד העסקי בפייסבוק בהתאמה אישית
כפי שציינו בתחילת המדריך, לכתובת העמוד העסקי שלכם בפייסבוק יש חשיבות רבה וערך משמעותי גם עבור מנועי החיפוש, ובראשם גוגל. כאשר אתם מקימים דף עסקי חדש פייסבוק יעניק שם לפי שם המשתמש שבחרתם, הכתובת נראית כך: www.facebook.com/username.
פייסבוק מאפשרת לכם לשנות את הכתובת לאחר שהעמוד העסקי יקבל 25 לייקים. יש באפשרותכם לבחור כתובת מותאמת אישית וייחודית לעמוד העסקי וכדאי לנצל זאת. חשוב לזכור כי כתובת ה-URL מהווה פרמטר חשוב לקביעת דירוג האתרים במנועי החיפוש, ואתם יכולים להגדיר כתובת הכוללת את שם המותג או העסק, יש גם אפשרות לבחור שם קליט שהגולשים יזכרו בקלות, זהו פתרון חשוב מבחינת מיתוג העסק שלכם ברשת האינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט.
עליכם להתייחס להנחיות של פייסבוק לגבי בחירת שם מותאם אישית לעמוד העסקי:
- ניתן לבחור רק שם משתמש אחד לדף העסקי, כל עוד השם פנוי ואין עסק אחר המשתמש בו.
- שם המשתמש בפייסבוק יכול להכיל רק תווים אלפא נומריים ונקודה, כלומר ספרות 9-0 ואותיות A-Z.
- אותיות רישיות לא נחשבות כחלק בשם המשתמש.
- השם חייב להיות באורך של 5 תווים לפחות, אין להוסיף מונחים וסיומות כלליות.
- רק מנהל יכול ליצור ולשנות את שם המשתמש עבוד הדף העסקי.
- יש לציית להצהרת הזכויות והאחריות של פייסבוק.
- אם אין פעילות בדף העסקי פייסבוק עשויה להסיר אותו.
אופטימיזציה למידע אודות בדף העסקי בפייסבוק
לבטח אתם בטוחים שכל העסקים משקיעים במידע איכותי ורלוונטי בשדה אודות המופיע בעמוד העסקי. בפועל, עסקים רבים לא מוסיפים מידע במדור אודות והם אינם טורחים להוסיף גם פרטים ליצירת קשר.
חשוב מאוד לכתוב מידע בקטע אודות בדף העסקי, יש לשלב מילות מפתח רלוונטיות, לציין תחומי פעילות, ולתאר במדויק את העסק שלכם. כדאי לדעת כי המידע בקטע אודות משמש את הזחלן של גוגל בתוצאות החיפוש, בדיוק כמו במטא תיאור שמבצעים בקוד האתר. לכן, חשוב לעשות אופטימיזציה יסודית ומעמיקה לקטע אודות בדף העסקי, מומלץ לנסח בשורה הראשונה תיאור כללי של העסק, מאחר והתיאור יופיע במנועי החיפוש כדסקריפשן לדף, וגולשים רבים המבקרים בעמודים עסקיים בפייסבוק בודקים את המידע המופיע אודות העסק.
המידע בקטע אודות חייב להיות קצר, תמציתי, ברור וקולע למטרות העסק. עדיף לכתוב טקסט בקטע אודות עד 160 תווים.
אגב, בכל פעם שתשתפו את הקישור לדף העסקי שהקמתם בפייסבוק, התיאור הקצר שניסחתם בקטע אודות יופיע יחד עם תמונת הפרופיל שלכם ברשת החברתית, כולל שם הדף וכתובת האתר.
אופטימיזציה לתכנים שאתם מפיצים ומעלים בפייסבוק
ניהול דף עסקי למותג או לעסק מחייב אתכם לשתף תכנים איכותיים ופוסטים מלוטשים, חלקם בנימה שיווקית. אסטרטגיית התוכן הנכונה לקידום אתרים בפייסבוק מבוססת על תכנים מסוגים שונים ובעיקר טקסטים, תמונות וסרטונים. בנוסף באפשרותכם ליצור אירועים ולשתף אותם באמצעות העמוד העסקי, כאשר אתם מפרסמים אירוע מסוים חשוב למלא את כל השדות, לכתוב טקסט שיווקי ומניע לפעולה ויש לשלב מילות מפתח רלוונטיות – כך האירוע שלכם יקבל חשיפה רחבה יותר בפייסבוק ותיהנו מהיענות גבוהה יותר מצד הגולשים.
הדף העסקי שלכם בפייסבוק נועד לשרת אתכם ככלי שיווקי יעיל ופרקטי. כדי למקסם תוצאות עליכם לערוך מחקר מילות מפתח, בדיוק כפי שאתם עושים בקידום אתרים בגוגל. יש לשלב מילות מפתח במיקומים שונים בתוכן, אך חשוב לזכור כי לרוב מעלים פוסטים יחסית קצרים ותמציתיים ברשתות החברתיות, לעומת התכנים הארוכים שאתם מעלים באתר ובבלוג שלכם, לכן מעבר לשילוב נכון של מילות מפתח רלוונטיות כדאי להוסיף מילות מפתח חזקות גם במידע אודות.
בנוסף, עליכם להוסיף תיאור לתמונות שאתם מעלים בפוסטים בעמוד העסקי, עדיף לשלב מילות מפתח בתיאורי התמונות. יש לשלב מילות מפתח באופן טבעי גם בעדכוני הסטטוס. כדאי לדעת כי התוכן בדפי אוהדים עובר אינדוקס על ידי האלגוריתם של גוגל, וכפי שהסברנו מקודם, המילה הראשונה בתוכן היא החשובה ביותר בעיני גוגל, לכן עליכם לוודא כי בחרתם מילה רלוונטית שתסייע לכם בקידום האתר בפייסבוק ובגוגל.
כמו כן, גוגל לוקח את 18 התווים ראשונים בפוסט שאתם מעלים בעמוד העסקי והופך אותו לתיאור מטא עבור מנוע החיפוש.
לכן, הכלל שחייב להנחות אתכם כאשר אתם מעלים פוסטים ותכנים אחרים בפייסבוק הוא שילוב נכון של מילות מפתח, כאשר מילות המפתח חייבות להיות רלוונטיות למותג שאתם מקדמים. בנוסף, התכנים שאתם מתכננים להעלות בעמוד העסקי חייבים לעבור אופטימיזציה ולהתאים לכללי ה-SEO, וכדאי להעלות גם תכנים מהבלוג באתר של המותג.
אם תקפידו על שילוב נכון של מילות מתח בפוסטים ובתכנים שאתם מעלים בדף העסקי בפייסבוק הגולשים שמבצעים חיפוש ברשת החברתית ימצאו אתכם בקלות וגם הטראפיק לאתר של העסק יעלה באופן משמעותי. משתמשים רבים בפייסבוק מחפשים עסקים קרובים למקום מגוריהם, הם מבצעים חיפוש לוקלי, ונפח החיפוש של עסקים מקומיים קרובים למקום המגורים של המשתמשים הולך וגובר בשנים האחרונות, והוא צפוי לעלות מאחר ורוב הגולשים בפייסבוק משתמשים בסמאטרפון שלהם לצורך חיפוש עסקים מקומיים, לכן כאשר אתם מקימים את הדף העסקי מומלץ למלא את כל השדות ב-INFO , וכמובן שאין לשכוח פרטים חשובים כמו כתובת מלאה של העסק (כולל עיר, אזור ומדינה), טלפון, דואר אלקטרוני ופרטים נוספים שיאפשרו לגולשים ברשת ליצור איתכם קשר בקלות. מילוי פרטים ומידע עדכני על העסק בעמוד העסקי ישפר גם את הטראפיק האורגני שיגיע לאתר הבית שלכם.
בניית קישורים לדף העסקי בפייסבוק
כל מומחה לקידום אתרים מודע לחשיבות בניית מערך קישורים לאתר אותו הא מקדם בגוגל, ובניית קישורים חשובה מאוד גם לצורך קידום אתרים בפייסבוק. הקישורים לעמוד העסקי בפייסבוק חייבים להגיע מאתרים סמכותיים ואיכותיים בלבד, כדאי להתחיל מהוצאת קישורים מהאתר של העסק לדף העסקי בפייסבוק, למשל קישורים נכנסים המגיעים מהבלוג באתר. אם אתם כותבים באופן שוטף לבלוגים מארחים ובעלי מוניטין גבוה ברשת כדאי להוסיף בתחתית המאמר והבלוג קישור יוצא לעמוד העסקי בפייסבוק כדי לשפר את דירוג ה-SEO של העמוד העסקי.
יצירת מעורבות אצל הלקוחות והעוקבים אחר העמוד העסקי בפייסבוק
פתיחת עמוד עסקי בפייסבוק מומלצת לכל העסקים והמותגים, גם לעסקים קטנים. אחד מהיתרונות המרכזים של הרשת החברתית הפופולריות הוא האפשרות ליצור מעורבות גבוהה אצל הגולשים והמשתמשים ברשת החברתית. ניתן לשמור על קשר רציף עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, לפרסם תכנים שיווקיים, להציג מוצרים ושירותים חדשים ולנטר את תגובות העוקבים כדי לגבש אסטרטגיה שיווקית מנצחת.
חשוב לגרום לגולשים העוקבים אחר העמוד העסקי לחזור אליו כדי להתעדכן ולקרוא תכנים חדשים ובעלי ערך. עליכם לגבש אסטרטגיית תוכן מדויקת כדי ליצור עניין רב בקרב העוקבים, להגיב לתגובות של הגולשים, לצרף לינקים המובילים אותם לאתר הבית או לדף נחיתה ייעודי ואם מקבלים אזכור שלילי ניתן לטפל בבעיה בקלות ולהציג בני הגולשים כיצד אם מתייחסים ברצינות לכל לקוח ומטפלים במהירות בכל בעיה ותלונה.
כדי ליצור יותר מעורבות מומלץ להעלות פוסטים ותכנים מגוונים ומעניינים כולל תמונות וסרטונים, לספק מידע בעל ערך לעוקבים אחריכם, להציע טיפים שימושיים ועוד. בנוסף, ניתן לבצע סקרי שוק מעמיקים באמצעות העמוד העסקי בפייסבוק, יש היענות רחבה בקרב המשתמשים ברשת החברתית למילוי סקרים, והם מעוניינים שקולם יישמע אצל מקבלי ההחלטות במותגים ובעסקים השונים.
בעזרת העמוד העסקי בפייסבוק אפשר לשתף את העוקבים בתכנים מקוריים וייחודיים, להציג את החברה ועובדיה, לשתף את חזון העסק, להציג פרויקטים שהחברה מבצעת, להעלות מידע שיווקי על מוצרים חדשים ועוד.
כאשר אתם מעלים פוסטים ותכנים נוספים בעמוד העסקי בפייסבוק כדאי לבקש מהעוקבים לשתף את התוכן, כך אתם זוכים לחשיפה גדולה ומגיעים לקהלי יעד נוספים.
שאלות ותשובות בנושא קידום אתרים בפייסבוק
כמה עולה קידום אתרים בפייסבוק?
לצערנו אין מחיר קבוע לקידום אתרים בפייסבוק, עלינו לבדוק את העמוד העסקי והאתר שלכם, לגבש אסטרטגיה מקצועית ומותאמת אישית ורק אז נוכל להגיש לכם הצעת מחיר מסודרת. העלות יכולה להגיע לכמה אלפי שקלים בחודש.
מה הקשר בין קידום אתרים בפייסבוק לבין ניהול מוניטין באינטרנט?
קידום SEO בגוגל ובפייסבוק הוא כלי חשוב ומרכזי כאשר מבצעים ניהול מוניטין עבור לקוח מסוים. מותגים רבים סובלים מתופעות כמו שיימינג ברשתות החברתיות, במיוחד בפייסבוק, לכן מעבר לפעולות שאנו מבצעים במנועי החיפוש עלינו ליישם טכניקות SEO מתקדמות גם בעמוד העסקי בפייסבוק כדי לדחוק תוצאות שליליות, לחזק את המותג ולהשפיע על הגולשים העוקבים אחר העמוד העסקי ברשת החברתית.
ממי כדאי להזמין קידום אתרים בפייסבוק?
בתחום ה-SEO יש חברות רבות ובהן חברות שיווק אינטרנטי, חברות פרסום באינטרנט וחברות לקידום אתרים, ובנוסף יש מומחים לקידום אתרים (פרילנסרים). יחד עם זאת, אין הרבה חברות המתמחות ב-SEO בפייסבוק, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה ואתם יכולים להזמין דרכנו שירות לקידום אתרים בפייסבוק.
לסיכום
בשורה התחתונה, קידום אתרים בפייסבוק מהווה חלק חשוב ומרכזי באסטרטגיית השיווק שלכם לעסק. ניהול נכון של העמוד העסקי בפייסבוק בשילוב טכניקותSEO לקידום האתר ברשת החברתית מבטיח לכם טראפיק גבוה לאתר של המותג, גידול במכירות ובמספר הלקוחות, שיפור בתוצאות העסקיות וגם דירוג גבוה יותר בדפי תוצאות החיפוש.
קידום האתר בפייסבוק מגביר את הטראפיק לאתר, ולמרות שיש מומחי קידום אתרים הטוענים כי SEO בפייסבוק אינו משפיע על האלגוריתם של גוגל, בפועל ניתן לראות כיצד קידום האתר ברשת החברתית משפיע לטובה גם על הדירוג בתוצאות החיפוש, לכן מומלץ גם לכם לפנות למומחים של פרסונאס מדיה, ואנחנו נסייע לכם בניהול ובקידום העמוד העסקי ובשיפור התוצאות העסקיות.