קידום אתרים בתשלום

קידום אתרים, מערוצי השיווק הדיגיטליים החשובים והמרכזיים בעולם, מאפשר לעסקים ליצור חשיפה נרחבת- דרך קידום דפים אינטרנטיים בתוצאות החיפוש של גוגל. ככלל, קידום אתרים נחלק לשני סוגים: קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן (בתשלום). במאמר זה אנו מתכוונים לדבר איתכם בעיקר על שיטת הקידום הממומן.

קידום אתרים בגוגל הוא מתחומי השיווק הדיגיטליים שאנו שומעים עליהם הכי הרבה. הסיבה לכך, כמובן, היא שתהליך של שיווק באינטרנט באמצעות פרסום בגוגל, יכול לייצר חשיפה אדירה ולקדם בהצלחה פעילות עסקית. עולם קידום האתרים הינו תחום נרחב ודינאמי מאוד אשר מחייב אותנו, מחד, לעבוד עפ"י כללים ומאידך, גם לחשוב לעיתים אל מחוץ לקופסה בכדי למקסם את האפקטיביות של תהליך השיווק.

את קידום האתרים אנו מחלקים לשני תהליכים מרכזיים: האחד הוא תהליך של קידום אתרים אורגני (Search Engine Optimization או בקיצור (SEO  והשני הוא תהליך של קידום אתרים ממומן (Pay Per Click או בקיצור PPC). המשותף לשני התהליכים האלה זו המהות שלהם. שניהם עוסקים ביצירת חשיפה נרחבת ע"י קידום דפים אינטרנטיים במנוע החיפוש של גוגל. יחד עם זה, לכל אחד מהם יש קווים מנחים שונים ודרך ייחודית להשיג את המטרה הזו.

קידום אתרים – על מה המקצוענים חושבים כשהם שומעים על זה?

השיח המרכזי בעולם הקידום מתמקד עפ"י רוב בקידום האתרים האורגני. אחת מן הסיבות המרכזיות לכך היא שהקידום האורגני אינו מצריך השקעות כספיות. אי לכך, אם תחליטו שאתם משקיעים ולומדים קידום אורגני, תוכלו לקדם את האתר שלכם מבלי להשקיע כסף. על פניו זה נשמע מעולה. אך האם באמת מספיק לדעת קידום אורגני בלבד?  אנחנו נגיע לכך בהמשך…

בכל אופן, קידום אתרים אורגני מתמקד בפעולות "אופטימיזציה" (קידום) שמטרתן היא להשפיע על מנוע החיפוש של גוגל. בין היתר, מדובר ביצירת קישורים, טיפול בהודעות שגיאה, כתיבת תוכן עפ"י מילות מפתח ועוד. הפעולות הללו, בסופו של דבר, תוכלנה לגרום לאתרי אינטרנט להתברג גבוה בתוצאות החיפוש. וככל שהדירוג הוא גבוה יותר, פוטנציאל החשיפה גדל. ואם מדובר באתרים של בעלי עסקים, זה יוכל לסייע להם לגדול ולהתפתח.

כפי שציינו קודם, קידום אורגני הינו השיח השולט כיום בתחום קידום האתרים. וכחברה המספקת שירותי קידום בעצמה, אנו רואים בכך עוול של ממש. קידום אתרים בגוגל הוא עולם שלם. ואם באמת רוצים ללמוד אותו, אז חייבים להכיר את כולו. על כן, אנו נעסוק כעת בהרחבה בחציו השני של העולם הזה.

קידום אתרים בתשלום – מה מבדיל בינו לבין קידום אתרים אורגני ומדוע חשוב להכיר אותו?

כאמור, קידום אתרים מתחלק לשני תהליכים. לאחר שסקרנו בקצרה את זה של הקידום האורגני, נמשיך ונדבר על קידום האתרים הממומן. הקידום הממומן עוסק בקמפיינים שיווקיים אשר אותם אנו יוצרים במערכת ה- Google Ads (מערכת הפרסום של גוגל). ליתר דיוק, מדובר ביצירתן של מודעות פרסומיות אשר ניתן להעלותן אל מנוע החיפוש של גוגל. בדומה לקידום האורגני, המטרה היא לקדם את המודעות הממומנות בתוצאות החיפוש. עם זאת, ההבדל העיקרי זו הדרך שבה זה נעשה וגם האופן שבו היא משפיעה על מנוע החיפוש.

הקידום האורגני, אשר מוגדר בפועל כ"קידום טבעי", עוסק בהשפעות על האלגוריתם של גוגל דרך מגוון פעולות "אופטימיזציה" (קידום). בצורה מופשטת יותר, אנחנו גורמים לגוגל "להעריך" את האתר שלנו דרך ביצוע פעולות המשפיעות עליו בצורה "חיובית". לעומת זאת, כאשר אנו מבצעים פרסום בגוגל באמצעות קידום ממומן, אנחנו קונים מיקום בתוצאות החיפוש במקום להשיג אותו בצורה "טבעית".

להלן צילומי מסך להמחשה:

מודעה שנוצרה במערכת GOOGLE ADS - פרסונאס מדיה
בתמונה: מודעה שנוצרה במערכת ה- Google Ads. כפי שאתם יכולים לראות, מופיע הסימון "מודעה". הוא מעיד על כך כי מדובר בתהליך של קידום ממומן.
מודעה שנוצרה באופן "טבעי" - פרסונאס מדיה
בתמונה: מודעה שנוצרה באופן "טבעי". כפי שאתם יכולים לראות, אין כאן סימון "מודעה". זה מעיד על כך כי מדובר בתהליך של קידום אורגני.

באופן כללי, גוגל מעדיפה כי תהליכי הקידום המתבצעים דרכה, ייעשו בשיטת הקידום הממומן בלבד. הרי מה בעצם קורה כאשר אנו מעלים מודעה שיווקית? ברגע שגולש/לקוח פוטנציאלי מקליקים עליה, אנחנו מחויבים עליה בפועל. ומי מרוויח מכך? גוגל כמובן. עם זאת, אל לנו לחשוב שאנחנו יכולים לזנוח את הקידום הממומן. להיפך, אם נדע להשתמש בו בצורה מקצועית אנו נוכל להפיק ממנו ערך שיווקי רב יותר.

פרסום בגוגל דרך קידום ממומן – היתרונות

לקידום ממומן בגוגל ישנם יתרונות רבים. בואו ונבחן את המרכזיים שבהם:

  • יכולת ניטור, בקרה ומעקב: כאמור, הקידום הממומן עוסק ביצירתן של מודעות שיווקיות ב- Google Ads. לאחר שהן נוצרות, אנו יכולים לעקוב אחר נתונים חשובים בתהליך הקידום. בין היתר, מדובר בפרמטרים כגון כמות הקלקות, מספר חשיפות או אחוז ההמרות שהתבצעו בהצלחה (למשל- מילוי טופס "צור קשר" באתר או ביצוע פעולות רכישה).
  • קידום מיידי: להבדיל מהקידום האורגני אשר לוקח זמן רב, הקידום הממומן הוא תהליך מיידי. אנחנו יוצרים מודעה שיווקית ב- Google Ads ומעלים אותה ישר אל מנוע החיפוש. השיטה הזו מתאימה מאוד אגב לקידומם של דפי נחיתה. מעבר לכך, היא יכולה "לשפר עמדות" עבור עסקים חדשים וקטנים המעוניינים להתחרות מול עסקים ותיקים או גדולים מהם.
  • פיתוח אסטרטגיה שיווקית: דרך בחינת הפרמטרים של הקידום הממומן, אנו יכולים לפתח אסטרטגיה שיווקית נרחבת. כך למשל, אם המודעה שפרסמנו יצרה המרות בזכות ביטויי מפתח או תיאורים אטרקטיביים, נוכל לאמץ אותם, במקביל, בתהליך של קידום אורגני. מעבר לכך, נוכל להשתמש בתובנות אשר הפקנו מהקידום הממומן וליישם אותן בהמשך בערוצי שיווק נוספים (למשל- העלאת "סטוריז" אטרקטיביים באינסטגרם או כתיבת ניוזלטר משכנע במייל).

עכשיו כשאתם יודעים מדוע קידום ממומן הוא חשוב כל כך, תוכלו לשקול האם לשלב אותו במערך השיווק הדיגיטלי שלכם. התייעצות אל מול גורם אשר מתעסק עם שיווק באינטרנט, תוכל לסייע לכם מאוד בתהליך קבלת ההחלטות.

קידום אתרים בתשלום? רק מול חברת דיגיטל שמבינה בקידום ממומן!

ללא ספק, קידום אתרים בגוגל הוא מערוצי השיווק האפקטיביים ביותר. עם זאת, אפקטיביות זו לא תבוא לידי ביטוי, אלא אם כן תתנהלו אל מול גורם מנוסה אשר יוכל לייצר עבורכם את התוצאות הרצויות בשטח.

 

כמשרד פרסום בעל ניסיון עשיר בכל פלטפורמות השיווק הדיגיטלי, אנחנו ב- "פרסונאס מדיה" נוכל לספק עבור העסק שלכם שירות קידום אתרים איכותי ומקצועי:

  • ביצוע אפיון שיווקי "חד" ומדויק
  • בניית אסטרטגיה שיווקית המבוססת על למידה מעמיקה של המתחרים שלכם
  • ביצוע קידום מ- א' ועד ת' הכולל מחקר מילות מפתח, ביצוע פעולות אופטימיזציה, יצירת תכנים ייחודיים לאתר שלכם והסקת מסקנות לצורך שיפור תהליך הקידום
  • המלצות להקמתם וקידומם של נכסים דיגיטליים נוספים כגון ערוץ YouTube, בלוג, פרופיל עסקי באינסטגרם ועוד…

בכל שאלה נוספת הקשורה לקידום ממומן, אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לספק לכם ייעוץ מקצועי.

לקבלת הצעה משתלמת עבור קידום האתר שלכם בגוגל – השאירו את פרטיכם כאן

שלכם,

צוות מומחי הדיגיטל של "פרסונאס מדיה"

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000