קידום אתרים במנועי חיפוש לחברות SAAS – המדריך המלא לשנת 2020
תוכן עניינים
חברת הבוטיק פרסונאס מדיה מציעה שירות ייחודי לקידום אתרים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש לחברות SAAS ולמותגים טכנולוגיים מתקדמים המציעים שירות באמצעות אתר האינטרנט שלהן או שהם מציעים מוצרי תוכנה. קידום אתרים לחברות SAAS מחייב הכרות מעמיקה עם צרכי הלקוח והבנה מקיפה של צורת העבודה של חברות SAAS.
כאשר אנחנו נפגשים עם מקבלי ההחלטות בחברות SAAS כמעט תמיד אנו נשאלים האם כדאי להם להשקיע משאבים בקידום אורגני בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. זו שאלה שכיחה בקרב חברות SAAS לכן הפעם החלטנו לכתוב עבורכם מדריך מקצועי ומקיף לשנת 2020 בנושא קידום במנועי חיפוש כמו גוגל לחברות SAAS.
לפני שאנו צוללים לתוך המדריך חשוב לנו להדגיש כי קידום אתרים לחברות SAAS דורש יכולת הבנה מעמיקה של המוצר ומאפייני הלקוחות הפוטנציאליים, יכולות כתיבה טכנולוגיות, יכולות מחקר מעמיקות, שיתוף פעולה מלא עם נציגי מחלקות שונות בחברת ה-SAAS ובעיקר עם מחלקת התמיכה הטכנית ומקבלי ההחלטות בארגון, ונדרשות יכולות גם מבחינת כוח אדם ומשאבים שיש רק לחברת קידום מובילה ומקצועית כמו פרסונאס מדיה.
מה זה בדיוק אופטימיזציה למנועי החיפוש לחברות SAAS?
נציגי חברות תוכנה וטכנולוגיה המתמחות בתוכנה כשירות (SaaS – Software as a Service) מעוניינים תמיד לדעת כבר בפגישת ההכרות מה זה בדיוק אופטימיזציה למנועי חיפוש ואיך SEO יכול לסייע לחברה שלהם.
כדאי לדעת כי בשבועות האחרונים גברו הפניות אלינו מחברות SAAS בישראל וברחבי העולם לגבי אופטימיזציה לגוגל ולמנועי חיפוש נוספים, וחברות תוכנה כשירות שוקלות ברצינות להזמין שירות קידום אתרים בגלל משבר הקורונה שהוביל לחיפושים רבים ברשת האינטרנט על חברות SAAS.
ככל שכמות החיפושים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש גוברת בביטויים כמו מה זה SAAS, חברות SAAS מומלצות, עבודה בחברת SAAS, מהו שירות SAAS וכו', כך גם גוברת התחרות על מילות המפתח. למעשה, כאשר יש עלייה משמעותית בכמות החיפושים על ביטויים הקשורים לתחום ה-SAAS הדבר מעיד על עניין הולך וגובר בחברות SAAS, והעניין בתוכנה כשירות עולה והנושא הופך לפופולרי יותר בתקופת הקורונה.
בשיחות שלנו עם חברות ה-SAAS אנו מגלים כי הפתרונות הטכנולוגיים שלהם זוכים לעניין רב בגלל התפרצות נגיף הקורונה בארץ ובעולם והביקוש ההולך וגובר לתוכנות כשירות המספקות למשתמשים שירותים זמינים באתר של הספק, לדוגמה דשבורד הכולל שירותים שונים.
חשוב לציין כי ברוב חברות ה-SAAS יש מודעות לחשיבות קידום האתר של בית התוכנה, אך רוב החברות מתמקדות בפרסום בדיגיטל ובחשיפה של הפתרונות הטכנולוגיים שלהן בכנסים, ימי עיון, תערוכות ומגזינים מקצועיים. בצל משבר הקורונה ארגונים מחפשים מידע על חברות SAAS בגוגל או במנוע חיפוש אחר, וכדי לא לפספס לידים איכותיים החברות הבינו כי עליהן להשקיע בקידום אורגני ממוקד ואפקטיבי ובקידום ממומן לצורך חשיפה מהירה.
מאחר ומדובר בחברות טכנולוגיות עם אנשי מקצוע מיומנים, מקבלי ההחלטות מודעים בדרך כלל לאפשרויות הקידום והשיווק באינטרנט. הפתרונות הסטנדרטיים שמוצעים בדרך כלל לחברות SAAS הם:
- פרסום ממומן בגוגל, במנועי חיפוש אחרים וברשתות החברתיות השונות.
- תוכניות של שיווק שותפים.
- מכירות ישירות ללקוחות באמצעות אסטרטגיית שיווק פנים ארגונית.
- שותפות עסקית עם חברות בעלות קשרים לשיווק אפקטיבי של פתרונות חברת ה-SAAS.
- קידום אתרים לחברות SAAS.
תקופת הקורונה הביאה לעניין רב בחברות SAAS, לכן החלה תחרות קשה בין החברות השונות בארץ ומעבר לים, ויש תחרות על כל לקוח חדש. את התחרות אפשר לראות גם בזירה הדיגיטלית, ומכיוון שיש מעל 11,000 חברות SAAS התחרות באינטרנט קשה יותר מאי פעם וכדי לקדם את האתר של החברה נדרשים כלים מתקדמים, ניסיון רב בקידום אתרים של חברות SAAS, וטכניקות עבודה המתאימות לאנשי הטכנולוגיה המיומנים בתחומם. כמו כן, יש להתמיד בפעולות ה-SEO כדי לזכות בחשיפה רחבה ועל מנת להגיע למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש ולקבל לידים איכותיים.
בפגישות שלנו עם חברות SAAS אנו מציינים בפניהם כי יש מספר ערוצים בהם כדאי לפעול כדי ליצור נכס דיגיטלי משמעותי ובעל ערך.
קידום אורגני לחברות SAAS הינו רק ערוץ אחד מבין רבים להשגת המטרות והיעדים, ובפגישה אנחנו מציגים את הנושא ומציינים שקידום אורגני במנועי החיפוש אינו קל והעבודה מחייבת התמדה מאחר ואת תוצאות הקידום האורגני רואים רק לאחר 6 חודשים, ובדרך כלל נדרשת תקופה של לפחות 9 חודשים כדי להגיע למיקום גבוה בדף התוצאות הראשון כאשר יש תחרות קשה על ביטויי המפתח.
מקבלי ההחלטות בחברות SAAS הם אנשי תוכנה מנוסים שרוצים בדיוק כמו שאר הלקוחות בתחום ה-SEO לראות תוצאות מידיות בלי להמתין זמן רב.
כמו כן, הם מבקשים מאיתנו להתחייב שנגיע למקום הראשון בגוגל וכמובן שאיננו מספקים הבטחות שלא ניתן לעמוד בהן, ואנו משקפים להם את המצב, מציגים נתוני אמת על חיפושים אודות חברות SAAS וביטויים פופולריים הקשורים לתחום, ורק אז אנחנו מגבשים תוכנית עבודה לתקופה של 6 חודשים לפחות, עדיף לשנה.
מקבלי ההחלטות בחברות ה-SAAS לא אוהבים לשמוע כי עליהם להשקיע סכום כסף לא מבוטל לקידום האתר שלהם בלי שאנו מסוגלים להתחייב לתוצאות ולהבטיח להם מיקום גבוה בדף התוצאות הראשון.
כיצד אנחנו משכנעים אותם להשקיע בקידום אורגני במנועי החיפוש? אנו מציגים בפניהם קייס סטאדי (חקר מקרה) ומראים להם כי קידום אורגני במנועי חיפוש באמת עובד ומשתלם לרוב הלקוחות, כל עוד צוות מקצועי ומיומן מבצע את הפעולות הנכונות, בלי קיצורי דרך ובלי טריקים העלולים לפגוע בנכס הדיגיטלי של הלקוח.
קידום אתרים אורגני לחברות SAAS
כחברה המתמחה בקידום אתרים ואופטימיזציה למנועי חיפוש אנחנו בפרסונאס מדיה מודעים לכך שדירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש מביא לתנועה גדולה לאתר של העסק וללידים איכותיים שקל להפוך למכירות בפועל. מטרת ה-SEO לחברות SAAS זהה למטרת קידום האתרים לחברות בתחומים אחרים, ותפקידנו לגרום למנועי החיפוש הפופולריים, ובראשם גוגל, להציג את האתר של חברת ה-SAAS במיקום גבוה, כמובן בדף התוצאות הראשון.
יש מספר הבדלים בין קידום אתרים לחברות SAAS לבין קידום אתרים לחברות אחרות:
- יש תחרות קשה על מילות וביטויי המפתח הקשורים לחברות SAAS.
- חברות SAAS מגייסות את ההון שלהן בעיקר דרך קרנות הון סיכון ויש להתמקד בקידום גם בנושא זה.
- קושי למצוא קישורים איכותיים לחברות SAAS.
- כתיבת תוכן מקורי ואיכותי לחברות SAAS מחייב אנשי מקצוע מיומנים ובעלי רקע טכנולוגי מתאים.
קידום אתרים לחברות SAAS מחייב התמדה לתקופה של 9-6 חודשים לפחות, לוקח זמן עד שרואים תוצאות, לכן יש לבחור חברה מקצועית ומנוסה לקידום אתרים של חברות טכנולוגיה. אין ללכת שבי אחר הבטחות שונות כמו מקום ראשון בגוגל תוך 3 חודשים או קידום אתרים בחינם על סמך תוצאות בלבד.
בתחום ה-SAAS יש תחרות גבוהה מאוד במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה, לכן עלויות הקידום לחברות SAAS גבוהות יותר בהשוואה לעלויות קידום אתרים אורגני לעסקים אחרים, ורק חברה המשתפת פעולה עם צוות חברת הקידום תוכל להצליח להשיג את היעדים וליצור נכסים דיגיטליים משמעותיים ובעלי סמכות.
ראוי לציין כי המודל החדשני שמציעות חברות SAAS גורם לקשיים מאחר והלקוחות עדיין מתקשים לרכוש תוכנה כשירות כחלופה לתוכנה המגיעה אליהם על גבי מדיה דיגיטלית או באמצעות לינק להורדת התוכנה מהאינטרנט. יש קושי למכור מוצר שאינו פיזי ולא ניתן לחוש אותו בידיים, לכן נדרש ניסיון וידע לא רק בקידום אורגני אלא בטרגוט מדויק, בשיווק לקהל יעד עם התנגדויות לפתרון הטכנולוגי ובשימוש נכון בתכנים המתאימים לקהלי מטרה שונים.
5 סיבות עיקריות מדוע SEO לחברות SAAS חשוב ונחוץ במיוחד בתקופה הנוכחית
קידום אורגני לחברות SAAS במנועי החיפוש חשוב מסיבות מובנות כמו חשיבות קידום האתרים לחברות ולארגונים בתעשיות אחרות. מעבר לסיבות הרגילות של חשיבות קידום אתרים אורגני לחברות ולעסקים, יש סיבות נוספות האופייניות רק לקידום המיועד לחברות SAAS:
סיבה 1 – אופטימיזציה לשיפור חוויית הגלישה באתר של חברת SAAS
חוויית המשתמש מהווה פרמטר אחד מיני רבים בתהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש באינטרנט, זהו מדד חשוב גם באלגוריתם של גוגל המשפיע על דירוג ומיקום האתר של חברת SAAS. בעדכונים האחרונים שנעשו באלגוריתם של גוגל ניתן דגש רב יותר למדד חוויית המשתמש בעת אינדוקס האתרים.
כך לדוגמה, נניח וגולש מסוים מחפש מידע בגוגל על חברות SAAS, הוא בדרך כלל ילחץ על התוצאה האורגנית הראשונה המופיע בדף תוצאות החיפוש, ואם האתר נטען באטיות הוא ילחץ על התוצאה הבאה.
האלגוריתם של גוגל משקלל את אחוזי הנטישה מאתרים, כולל אחוז הנטישה בקרב גולשים המגיעים לאתרים באמצעות גלישה במובייל שלהם. לכן, הדירוג של האתר שהופיע ראשון יפחת, ועקב הפגיעה בדירוג, האתר יצנח מטה בתוצאות החיפוש ויש לכך השפעות מידיות על הפעילות וההכנסות של העסק, וכמובן השפעה מבחינת מיתוג.
דירוג האתר על פי חוויית המשתמש מושפע מהדברים הבאים:
- זמן ומהירות טעינת האתר, במחשב נייח ובעיקר במובייל.
- תוכן לא איכותי וחסר ערך לגולשים.
- ניווט לא נוח או לא הגיוני בין דפי האתר.
- אתר ללא היררכיה, סדר וארגון.
- עיצוב לא נוח.
- קישורים פנימיים וחיצוניים שאינם עובדים.
- מבנה אתר בעייתי הפוגע בחוויית הגלישה ובאפשרות למצוא את המידע הרצוי.
אופטימיזציה לאתר ושיפור חוויית המשתמש באתר מבטיחים שיפור ניכר בדירוג בתוצאות החיפוש ולידים איכותיים יותר. בקידום אתרים לחברות SAAS מתייחסים בין היתר לחוויית המשתמש ומבצעים שינויים באתר ובתוכן המופיע בו, משפרים את חוויית הגלישה והניווט באתר, דואגים לעלייה מהירה יותר של האתר ועוד. זהו נושא חשוב מאוד בעת קידום אורגני לחברות SAAS מאחר והשיפור מבטיח בידול מהמתחרים ודירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
סיבה 2 – עלות נמוכה ואטרקטיבית לגיוס לקוחות חדשים
חברות SAAS בארץ ובעולם משקיעות משאבים עצומים כדי לגייס לקוחות חדשים, החברות נלחמות ביניהן על כל לקוח ולקוח. החברות השונות מוכנות להוציא הרבה כסף כדי לגייס לקוחות חדשים, אך חברות מקצועיות הבינו כי ניתן לגייס לקוחות טובים יותר בעלויות נמוכות באמצעות קידום אורגני של האתר.
חברות SAAS רבות משקיעות בעיקר בפרסום ממומן באינטרנט, בעיקר בגוגל ובמנועי החיפוש. עלות הפרסום הממומן עשויה להיות גבוהה מאוד בגלל התחרות על מילות המפתח. לכן, חשוב להדגיש על עלות גיוס לקוח (CAC – Customer Acquisition Cost) דרך התוצאות הארגוניות נמוכה משמעותית מעלות CAC לגיוס לקוחות באמצעות פרסום ממומן (PPC).
למעשה, חברות SAAS הנמנות על הלקוחות שלנו מופתעים לגלות כי עלות ה-CAC מהתוצאות האורגניות זולה יותר למרות שאנו עושים שימוש בקידום האורגני במילות המפתח התחרותיות והיקרות.
מאחר וחברות SAAS מודעות לעלות ביטויי המפתח התחרותיים, אנשי התוכנה המנוסים מופתעים מכך שתוכן שיווקי ואיכותי מביא להם יותר לידים איכותיים בהשוואה לקמפיינים שהם ניהלו עד לאחרונה באמצעות פרסום ממומן.
חשוב לזכור כי קידום אורגני יעיל ומקצועי לחברת SAAS מאפשר לחברה להגיע למיקום גבוה בדף תוצאות החיפוש, והקישור לאתר המקודם אורגנית מופיע מתחת לתוצאות של מודעות הפרסום עליהן רבים מדלגים, וזוכה לחשיפה רחבה ולהקלקות רבות של גולשים המחפשים את הפתרון שחברת ה-SAAS מציעה.
סיבה 3 – יחס המרה גבוה יותר מתוצאות אורגניות
כפי שציינו בפסקה הקודמת, חברות SAAS זוכות ללידים איכותיים יותר מהתוצאות האורגניות ולא ממודעות הפרסום. זהו נתון חשוב מאוד לחברות SAAS מאחר והן מעוניינות לשפר את יחס ההמרה ואחת המטרות שלהם היא לקבל לידים שקל להפוך למכירה בפועל.
לידים מקמפיינים ממומנים לא תמיד הופכים למכירות, וגולשים המחפשים מידע הקשור לחברות SAAS יעדיפו ללחוץ על תוצאות אורגניות כדי לקבל את המידע שהם מחפשים.
חשוב לדעת כי שליש מהגולשים באינטרנט מכבים את אפשרות הפרסומות, לרוב באמצעות תוכנות ייעודיות המונעות מפרסומות להופיע, לכן אם חברת SAAS משקיעה רק בפרסום ממומן היא עלולה להפסיד לקוחות טובים רבים, לכן אין לוותר על קידום אורגני, במיוחד כאשר יודעים כי קל יותר להפוך ליד מתוצאה אורגנית למכירה או לפעולה אחרת כמו רישום לקורס אונליין, הצטרפות לרשימת דיוור, השארת פרטים ליצירת קשר וכו'.
סיבה 4 – הפחתה משמעותית בהוצאות לגיוס לקוחות באמצעות ערוצי שיווק ופרסום בדיגיטל אחרים
יש טכניקות שונות לגיוס לקוחות חדשים עבור חברות SAAS, למשל קידום אתרים אורגני, פרסום ממוגן בגוגל, פרסום ממומן ברשתות חברתיות, תוכן שיווקי (טאבולה, אאוטבריין וכו') ועוד. רוב חברות ה-SAAS מפזרות את תקציב השיווק שלהן בערוצים דיגיטליים שונים במטרה לגייס לקוחות חדשים.
עם זאת, החברות לא מנטרות ומנתחות את עלות ותוצאות גיוס הלקוחות הערוצים השונים, וכאשר אנחנו מציגים נתוני אמת נציגי חברות ה-SAAS מבינים כי הם יכולים לחסוך הרבה כסף אם אנחנו מבצעים עבורם את העבודה ומתמקדים בעיקר בקידום החברה במנועי החיפוש, כלומר בקידום אתרים אורגני.
מומלץ להשקיע בקידום אורגני לחברות SAAS מאחר ורק כך החברה זוכה ללידים איכותיים ומאפשרות לחסוך כסף הנדרש לפעילות בערוצי שיווק דיגיטליים אחרים. בקידום SEO לחברות SAAS חשוב לייצר תכנים איכותיים ומעמיקים המספקים מידע בעל ערך רב לגולשים, אלו תכנים הנקראים תוכן ירוק המבטיחים החזר השקעה מאחר והם נשארים במיקומים גבוהים בדפי תוצאות החיפוש וכך חברת ה-SAAS זוכה כל הזמן ללידים חדשים.
למרות שאנו טוענים כי עדיף לבצע קידום במנועי חיפוש לחברות SAAS, אין לוותר על פרסום ממומן ופרסום בערוצי שיווק נוספים באינטרנט ומחוץ למרחב הקיברנטי. יש לגבש תוכנית אסטרטגיה מקיפה הכוללת גם קידום אתרים, פרסום ממומן, תוכן שיווקי ועוד.
אנו דוגלים בקידום לחברות SAAS המבוסס בעיקר על קידום אורגני וכלי SEO, בשילוב כלים יעילים אחרים. אם מתמידים בפעולות הקידום האורגני לחברות SAAS אפשר עם הזמן לפתח נכסים דיגיטליים משמעותיים ולקצץ את ההשקעה בערוצי שיווק פחות יעילים לחברות SAAS.
סיבה 5 – קידום אורגני משפר את אחוז ההקלקות על מודעות הפרסום
אחת הסיבות שכדאי להתמיד בקידום אתרים אורגני לחברות SAAS היא השיפור הניכר באחוז ההקלקות על מודעות הפרסום של החברה. למעשה, הקידום האורגני בא לידי ביטוי לא רק בדירוג גבוה יותר בדפי תוצאות החיפוש מאחר ויש לקידום האורגני גם השפעות עקיפות בעיקר על הקמפיינים של חברת ה-SAAS.
אם גולש מסוים הגיע לאתר של חברת ה-SAAS שאנחנו מקדמים ומצא באתר את מבוקשו, לרוב הוא יוסיף את האתר המקודם לרשימת האתרים המועדפים עליו, ובפעם הבאה שהוא מחפש מידע הקשור לתחום הוא יפתח את האתר של חברת ה-SAAS לעיתים ללא חיפוש בגוגל מאחר והוא רואה באתר של חברת ה-SAAS כמקור למידע אמין ובעל ערך או שהוא ילחץ על מודעת הפרסום הממומן של החברה. כך הקידום האורגני משפר את אחוז ההקלקות גם על מודעות הפרסום הממומן.
אגב, יש גם השפעה הפוכה, כלומר אם משקיעים בפרסום ממומן לתקופה מסוימת ניתן לראות ברוב המקרים עלייה משמעותית גם בלידים המגיעים מהתוצאות האורגניות. יש קשר הדוק בין קידום אתרים אורגני SEO לבין פרסום ממומן ברשת האינטרנט (PPC), לכן כדאי לבחור חברת בוטיק המציעה תחת קורת גג אחת פתרונות מתקדמים בכל ערוצי השיווק והפרסום באינטרנט, כולל קידום אורגני, פרסום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות, קידום בלינקדאין, שיווק בדיגיטל, ניהול מוניטין באינטרנט וכו'.
סיבה 6 – קידום אורגני מסייע לכל המחלקות בחברות SAAS
קידום אורגני לחברות SAAS מסייע לחברות לקבל לידים איכותיים וליהנות מחשיפה רחבה אך ממוקדת לקהל יעד שמאפייניו מוגדרים מראש.
קידום SEO מקצועי לחברות SAAS מסייע לחברה לצמוח ולשפר ביצועים, יחד עם זאת הקידום האורגני תורם גם למחלקות אחרות בחברה, מאחר וניתן להפיק תכנים המספקים מענה נקודתי בנושאי תמיכה, התקנת התוכנה, שימוש יעיל בדשבורד, פתרון בעיות בתוכנה כשירות וכיוצא בזה. כאשר מעלים לאינטרנט תוכן איכותי ובעל ערך רב לגולשים, הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש הולך ומשתפר, ובמקביל משפרים את השירות ללקוחות העסק ומפחיתים לחץ ועומס על נציגי התמיכה הטכנית.
חברות SAAS עוסקות בתוכנות כשירות לכן הקידום האורגני עבורן שונה מפעולות קידום שמבצעים לעסקים אחרים. יש לאפיין את צרכי כל המחלקות בחברת ה-SAAS ולגבש אסטרטגיה מנצחת ומותאמת אישית המשפרת ומייעלת תהליכים פנים ארגוניים מעבר ליצירת לידים איכותיים ולמיקום גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש.
לאחר שהבנו מהן הסיבות העיקריות לחשיבות קידום האתרים לחברות SAAS הגיע הזמן לצלול פנימה לעבודה שאנחנו מבצעים לצורך קידום חברות SASS במנועי החיפוש.
מתי כדאי לחברות SAAS להתחיל בקידום אתרים במנועי החיפוש?
אחת השאלות הנפוצות בקרב מקבלי ההחלטות בחברות ה-SAAS השונות היא מתי כדאי להן להתחיל בקידום אורגני במנועי החיפוש ובאילו מנועי חיפוש להתמקד. אין תשובה אחת ויחידה לשאלה הנפוצה מאחר וישנם מספר פרמטרים המשפיעים על מועד התחלת קידום האתר במנועי החיפוש.
כאשר שואלים אותנו מתי כדאי להתחיל בקידום אתרים אורגני לחברות SAAS אנו מתייחסים לשלושה פרמטרים המשקפים את מצב החברה:
- חברת SAAS חדשה, הנמצאת בשלב מוקדם בדרכה ולרוב נשענת על כספי גיוס מקרנות הון סיכון או שהיא עדיין תחת חממת הייטק.
- חברות SAAS שפיתחו מוצר חדש המותאם לצרכי הלקוחות ולמאפייני השוק, בשלב התחלת השיווק של המוצר.
- חברות SAAS שהחלו לשווק מוצר המותאם לצרכי הלקוחות ולשוק הייחודי המוכנות לצמיחה מהירה.
מדוע זה חשוב? מכיוון שפעולות ה-SEO שאנחנו מבצעים מושפעות בין היתר מהשלב העסקי בו נמצאת חברת SAAS. יש הבדל משמעותי בין קידום אתרים של חברות SAAS בתחילת דרכן לבין קידום וכלי ה-SEO הנדרשים לקידום אורגני במנועי החיפוש עבור חברות SAAS עם מוצר מוכן ולחברות הנמצאות בשלב שלפני הפריצה הגדולה בשוק.
כך לדוגמה, כאשר מבצעים קידום אתרים לחברות SAAS חדשות יש לגבש אסטרטגיה שיווקית ממוקדת לטווח הארוך ולבצע טכניקות SEO שונות בהתמדה במשך לפחות 6 עד 9 חודשים עד שרואים תוצאות. החברה חייבת להשקיע משאבים רבים ולא מעט זמן כדי לקדם אורגנית את האתר, כאשר הראייה היא לטווח הארוך והמטרה היא ליצור מיתוג מנצח, בידול ממתחרים ונכס דיגיטלי שישרת את החברה היטב ולאורך זמן.
יחד עם זאת, חברות SAAS הנמצאות בשלב הראשון קצרות בזמן והן מעוניינות בתוצאות מהירות מאוד, ולעיתים הן גם מוגבלות מבחינת תקציבי הפרסום והשיווק. חשוב לזכור כי חברות SAAS פועלות בשוק דינמי ותחרותי, ועל פי הנתונים הסיכוי שלהן לשרוד הוא גבוה רק אם הן מראות צמיחה של לפחות 20% מידי שנה.
הצמיחה המהירה שחברות ה-SAAS בתחילת דרכן חייבות להשיג גורם למקבלי ההחלטות בחברות אלו להתייחס בביטול לכלי SEO הדורשים זמן והתמדה כמו קידום אתרים אורגני ולכלים כמו תוכן שיווקי למטרת יצירת לידים.
גם הניסיון שלנו מוכיח כי מקבלי ההחלטות בחברות SAAS יחסית חדשות חוששים מהשקעה כספית בקידום במנועי החיפוש מסיבות כמו חוסר ודאות האם החברה תשרוד בשוק התחרותי, חוסר כדאיות להשקיע בתוכניות שיווק בדיגיטל המחייבות התמדה וזמן רב, חשש להיקשר עם חוזים עם ספקים חדשים, חוסר ידע והבנה של תחום ה-SEO ועוד.
בשלב ההתחלתי של חברות SAAS אנחנו ממליצים על טכניקות SEO שונות שמטרתן למתג את החברה, ליצור בידול מהתחרים של חברת ה-SAAS, ליצור נכס דיגיטלי בעל ערך ובעיקר לחשוף את החברה והפתרונות הטכנולוגיים הייחודיים שהיא מציעה ללקוחותיה.
לכן, אנו נתמקד בהפצת תוכן ויצירת קישורים מאתרים בעלי סמכות, כולל הפצת תוכן שיווקי באתרים מובילים ובאמצעות פלטפורמות ייעודיות כמו אאוטבריין או טאבולה, בניית קישורים שמטרתם לחשוף את האתר, להגביר תנועה לאתר של החברה החדשה ולהעלות את הדירוג של האתר המקודם.
כמו כן, בשלב זה אנחנו ממליצים לפתוח בלוג ולהעלות תכנים מקוריים ובעלי ערך לגולשים כדי להגביר את התנועה לאתר ולהפוך את החברה לאוטוריטה בתחום פעילותה, ובנוסף נמליץ על אירוח פוסטים וכתבות של אורחים כדי להגדיל את התעבורה של הגולשים לאתר המקודם של חברת ה-SAAS.
אלו טכניקות יעילות להגברת התנועה ולחשיפת החברה באינטרנט, אך לא ניתן לקדם את האתר רק בשיטות אלו ויש לשלב כלים נוספים מתחום ה-SEO.
חשוב בשלב זה להעלות ולפרסם תכנים מקוריים שנכתבו על ידי החברה או על ידי כותב תוכן מנוסה מטעמה, וכדאי להתמקד בכתבות הקשורות במוצר שהחברה מפתחת, להרעיף שבחים על הפתרון הטכנולוגי של המוצר הטכנולוגי, לציין מהו הפתרון והערך של המוצר אצל לקוחות מסוגים שונים, לספר על החברה וצוות הפיתוח שלה, להוסיף תכנים שיווקיים ומניעים לפעולה ועוד.
למעשה, משתמשים בכלי יח"צ (יחסי ציבור) באינטרנט כדי למתג את החברה ואת המוצר שהיא מפתחת, יש ל-PR חשיבות רבה ויתרונות משמעותיים במיוחד לחברות הייטק וסטארט-אפים, כמובן גם לחברות SAAS, מאחר וכתבות יחסי ציבור זוכות לחשיפה ממוקדת ולעניין רב, הן משפרות את התנועה לאתר, יוצרות לידים איכותיים ומושכות תשומת לב של לקוחות פוטנציאליים רבים.
כמו כן, ניתן לשלב באסטרטגיה המתאימה לחברות SAAS בשלב ההתחלתי פעולות לגידול המכירות באמצעות תוכניות של שיווק שותפים. מאחר ויש מעל 11,000 חברות SAAS התחרות קשה מאוד, ויש בעיקר חברות קטנות בתחילת דרכן וכולן מתחרות על אותם הלקוחות, לכן שיווק שותפים יכול לסייע לחברת SAAS בתחילת דרכה, זהו כלי יעיל וכדאי לשלב אותו במקביל לקידום אתרים אורגני במנועי החיפוש.
חברות SAAS הנמצאות בשלב השני, כלומר יש להן כבר מוצר העונה על ביקוש מסוים בשוק, זקוקות לאסטרטגיית SEO שונה. בשלב זה יש לחברה כבר לקוחות, היא לא זקוקה רק ללידים איכותיים כדי לגייס עוד ועוד לקוחות וכמובן הכנסות, ובשלב זה יש בדרך כלל לחברה מספר נכסים דיגיטליים שניתן לעבוד איתם.
לכן, האסטרטגיה שאנחנו מציעים לחברות עם מוצר מוכן שיש להן כבר לקוחות היא שונה, ומטרת האופטימיזציה למנועי החיפוש היא בעיקר להגיע ללקוחות פוטנציאליים הזקוקים למוצר המספק עבורם פתרון מדויק.
לחברות SAAS בשלב השני יש כבר לקוחות פעילים, הכנסה יציבה והון המאפשר להן להשקיע יותר בקידום האתר ובפעילות שיווקית באינטרנט. בשלב זה אנחנו מציעים להתמקד בתוכן איכותי ושיווקי המספק מענה לשאלות נפוצות ולתחומי העניין של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. יש לפרסם תכנים ארוכים ומעמיקים, למשל מדריכים מקצועיים בהיקף של 3,000 עד 7,000 מילה, ואפילו תכנים ארוכים יותר.
תוכן איכותי המספק ערך ומענה מיטבי לגולשים המחפשים מדע מסוים מבטיח דירוג גבוה יותר לאתר אותו מקדמים במנוע החיפוש. למעשה, המטרה בשלב זה היא לייצר כמה שיותר תכנים ירוקים המשמשים כמקור מידע בעל סמכות בעיני מנועי החיפוש והגולשים, התכנים האלו נשארים במיקומים גבוהים לאורך זמן וממשיכים לייצר לידים איכותיים לחברת ה-SAAS.
בנוסף כאשר אנחנו בפרסונאס מדיה מבצעים קידום בגוגל לחברות SAAS (או קידום במנועי חיפוש נוספים), אנו מתמקדים בשלב השני של החברות גם בבניית קישורים איכותיים. המטרה שלנו היא לא רק לבנות מערך קישורים גדול כפי שהיה נהוג בעבר בתחום ה-SEO.
אחד הפרמטרים החשובים ביותר המשפיעים על דירוג אתרים במנועי החיפוש ובראשם גוגל הוא קישורים איכותיים, ואין צורך בהרבה קישורים כדי לשפר משמעותית את הדירוג והמיקום של האתר של חברת ה-SAAS שאנו מקדמים.
בניית קישורים לחברות SAAS היא משימה מורכבת ועלות כל קישור יכולה להגיע לסכום גבוה של מאות שקלים. כאשר אנו מציגים את האסטרטגיה שלנו לבניית מערך קישורים אנו מציינים כי התוצאות ייראו רק לאחר תקופה ואין לפתח צפיות לתגובה מהירה תוך יום, יומיים או שבוע. קידום אתרים לחברות SAAS דורש זמן והתמדה, אין קיצורי דרך וחשוב לפעול נכון ולפי תוכנית מפורטת ועניינית.
מעבר לבניית מערך קישורים והפצת תוכן איכותי ומעמיק, בשלב זה כדאי לשלב מדי פעם פרסום ממומן כדי לשפר את המיתוג וליצור יותר תעבורה ולידים, ובנוסף חשוב להתמיד במחקר מילות מפתח, בטרגוט יעיל יותר וניתן לשלב טכניקות נוספות מעולם השיווק הדיגיטלי, למשל שליחת ניזולטרים עם לינקים לדפים ייעודיים באתר המקודם, דפי נחיתה ייעודיים על מוצרי הפיתוח החדשים של החברה, הקמת אתרי לוויין לחיזוק האתר המקודם, תוכן שיווקי וממוקד וכו'.
לחברות SAAS המשווקות מוצר איכותי ויש להן לקוחות והכנסות, אנחנו ממליצים להתמקד בקידום במנועי החיפוש, במיתוג טוב יותר ובאופטימיזציה של האתר כדי לשפר את הנראות שלו ולהבטיח חוויית משתמש ייחודית. חשוב לזכור כי בשלב זה יש לחברה סמכות בעיני מנועי החיפוש וניתן לנצל זאת כדי לפרסם תכנים מקצועיים עם נתוני אמת, מחקרים שונים, טבלאות, גרפים ומידע בעל ערך נוסף.
זהו תוכן מקצועי לכל דבר ועניין השונה מהתוכן השיווקי ומכתבות שמעלים באופן שוטף לבלוג ובאתרים מארחים.
לחברות בשלב השלישי אנו ממליצים לפרסם יותר מידע עסקי על החברה וביצועיה, להעלות תכנים מקצועיים לאתרים סמכותיים ורלוונטיים לתחום ה-SAAS, לרשום את העסק באינדקסים מקצועיים, לספק יותר מידע על המוצר ותכונותיו וכיוצא בזה.
לכן, מעבר לפעולות הרגילות שיש לבצע כדי לקדם את האתר במנועי החיפוש בוחרים ומשלבים כלי SEO מתקדמים ומורכבים יותר במטרה לייצר לידים שקל להפוך למכירות וכדי להגדיל את התנועה האורגנית לאתר.
בשלב זה חשוב לייצר תכנים איכותיים המתמקדים בצרכי הלקוחות, אלו תכנים המוסיפים ערך לגולשים הקוראים אותם, לדוגמה תכנים מסוג שאלות ותשובות נפוצות או תוכן המספק הדרכה מקצועית לשימוש מסוים במוצר שחברת ה-SAAS פיתחה. כך אפשר להפחית לחץ מאנשי התמיכה, ליצור יותר עניין וליהנות מתנועה גבוהה יותר לאתר.
לחברות SAAS בשלב השלישי יש סמכות בעיני מנועי החיפוש והגולשים, לכן קל יותר לקדם ביטויי זנב ארוך ולמעשה להופיע בדירוגים גבוהים במגוון רחב של תוצאות חיפוש ולא רק במילות המפתח הראשיות והתחרותיות.
מהם האלמנטים החשובים ביותר לקידום אתרים לברות SAAS?
בשלב זה לבטח הבנתם שקידום אתרים לחברות SAAS דורש ידע וניסיון ברמה הגבוהה ביותר. מקדם אתרים פרילנסר אינו מסוגל להתמודד עם מורכבות הפרויקט ונדרש צוות מנוסה ובעל כישורים מיוחדים. לכן, אין להקל ראש בבחירת החברה לקידום אתרים ולשיווק בדיגיטל, חשוב לקבל המלצות על החברה, לשוחח עם לקוחות ממליצים, לבדוק מהו הניסיון של החברה בקידום אתרים של חברות טכנולוגיה בכלל, וחברות SAAS בפרט.
ראוי לציין כי אין דרך אחת לצורך קידום אורגני לחברות SAAS, לכל חברה יש אסטרטגיה מעט שונה, ובשורה התחתונה חברת הקידום צריכה להוכיח את עצמה ולהשיג את המטרות שנקבעו בתחילת העבודה.
אנחנו, בפרסונאס מדיה, מציעים אסטרטגיית SEO לקידום אתרים לחברות SAAS המבוססת על 6 אלמנטים עיקריים:
- מחקר מילות מפתח מעמיק ויסודי, ואיתור ביטויי זנב ארוך לצורך קידום מהיר ואפקטיבי יותר בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.
- ניתוח מתחרים מקצועי באמצעות כלים שונים.
- אסטרטגיית תוכן מותאמת אישית לצרכי הלקוח ומאפייני המוצר וקהל היעד.
- אופטימיזציה של האתר מבחינת קוד, מבנה, היררכיה, עיצוב, תוכן, ניווט, משך טעינת האתר וחוויית משתמש.
- בניית מערך קישורים ומעקב אחרי ביצועים.
- ניטור וניתוח תוצאות הקידום באופן שוטף, דיווח ללקוח ושיפור תוצאות תמידי.
אנו מגבשים אסטרטגיית SEO על סמך הניסיון הרב שצברנו בקידום אתרים לכל החברות והארגונים, לרבות קידום במנועי חיפוש לחברות SAAS חדשות או ותיקות בארץ ומעבר לים. ברשותנו כלים מתקדמים בתחום ה-SEO ואנחנו משלבים כלים חדישים מתחומים נוספים כמו פרסום ממומן, PR, ניהול מוניטין במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, ניהול פרופיל עסקי במדיה החברתית (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו'), כלי אופטימיזציה וניטור נתונים ברשת האינטרנט וכו'.
בשלב הראשון אנו מבצעים אופטימיזציה על הנכסים הדיגיטליים הקיימים אצל חברת SAAS, בדרך כלל בשלב הראשון יש לחברות SAAS אתר תדמית בעברית ו/או באנגלית עם מידע כללי אודות החברה ומנהליה, ומידע בסיסי על המוצר של החברה. בשלב הבא אנו מתחילים בשלב היצירה, בשלב זה אנחנו מתמקדים בעיקר בתכנים איכותיים ומקוריים.
שלב יצירת התוכן אינו נפסק לאורך כל תהליך קידום האתרים לחברות SAAS, כאשר חלק מהתוכן מיועד ליצירת דפים חדשים באתר, לניהול בלוג דינמי, לעיבוי המידע הקיים בדפים השונים באתר, ואנו מוספים תכנים איכותיים על המוצר עצמו, מוסיפים עמודים ותכנים שמטרתם
להביא תנועה ולייצר לידים, מפרסמים תכנים במסגרת מערך בניית הקישורים ופרסום באתרים מארחים, ולאחר ניתוח העמודים החדשים אנחנו בוחרים את הדפים החזקים ביותר מבחינת דירוג במנועי החיפוש כדי להתמקד בקידום אורגני שלהם ובשיפור מיקום האתר בדפי תוצאות החיפוש של גוגל ובמנועי חיפוש רלוונטיים אחרים.
חלק חשוב ובלתי נפרד מהעבודה שלנו בתהליך קידום אורגני לחברות SAAS הוא ניתוח ומדידת התוצאות של פעולות ה-SEO שאנחנו מבצעים. אנו נעזרים בכלי ניטור וניתוח מתקדמים כמו גוגל אנליטיקס ובמגוון כלים נוספים, חלקם פרי פיתוח שלנו, והלקוח מקבל דיווחים שוטפים עם נתוני אמת כדי לבחון את ההצלחה שלנו ואת התמורה לכספו.
לסיכום, קידום אתרים לחברות SAAS הוא תהליך ממושך ומורכב, לכן כדאי לבחור חברת בוטיק ותיקה ומנוסה כמו פרסונאס מדיה. קידום במנועי חיפוש לחברות SAAS דורש התמדה וידע מעמיק בכל עולמות ה-SEO כולל פרסום ושיווק בדיגיטל. האסטרטגיה שאנחנו מגבשים לחברות SAAS מותאמת לצרכים ולדרישות שלהן ומבוססת על הניסיון הרב והידע העשיר שצברנו במשך השנים.