קידום אתרים לרואי חשבון

שיווק דיגיטלי לבעלי מקצועות רק הולך ותופס תאוצה. קידום אתרים לרואי חשבון למשל, זו אחת מן הדוגמאות המובהקות לכך. והאמת? יש לזה סיבה מוצדקת. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה ניכרת במספר האנשים אשר בוחרים לעסוק ב – ראיית חשבון.

 מנתונים סטטיסטיים רשמיים עולה, כי בכל שנה ישנם כ- 1700 רואי חשבון חדשים. מתוכם; לפחות 1300 עד 1400 רואי חשבון עוסקים בתחומם בפועל. אם כן, הצורך כאן הוא די ברור: יש המון רואי חשבון בישראל (לפחות כ – 30,000 במספר) אשר זקוקים לשיווק דיגיטלי בכדי להתבלט על פני מתחריהם. למרבה המזל – יש לכך פתרון כאמור: קידום אתרים לרואי חשבון.

בניית אתר למשרד רואי חשבון

לפני שנבין איך קידום אתרים יכול למנף את רואי החשבון, עלינו לדבר על השלב המקדים לכך: כיצד בונים אתר אינטרנט כך שיתקשר אל התחום הזה של ראיית חשבון?

בואו נבדוק זאת יחד . . .

  1. יש לבנות אתר המשלב בין מיתוג ומכירה
    בדומה לאתרים של עו"ד למשל, כאשר מדובר בבניית אתר עבור רואה חשבון – ההיבט התדמיתי צריך לבלוט במיוחד. בין היתר, זה אומר שצריכים להופיע בו:
    • דף ראשי עם תמונה/תמונות מקצועיות
    • מידע כללי על בית העסק
    • עמוד המתייחס לתחומי ההתמחות של העסק
    • פירוט השירותים המוצעים ע"י רואה/ת החשבון
    • צירוף המלצות/חוות דעת של לקוחות קודמים
    • דף המציג פרטים על איש/אנשי הצוות
    • פרטים ליצירת קשר (לצד טפסים ייעודיים להשארת פרטים).
    • ועוד…
  2. מומלץ לבנות את האתר במערכת "קוד פתוח"
    כמו בכל אתר המציג בעלי מקצוע, אנו נרצה שתתאפשר לנו גמישות מקסימאלית כך שנוכל לבצע בו עדכונים ושינויים תכופים. במערכות "קוד פתוח" כגון ג'ומלה ו – וורדפרס למשל, ניתן לעשות שינויים ב – 2 מישורים:
    • שינויים תוכניים (מבחינת תוכן) כגון העלאת מאמרים מקצועיים ועיצובם, העלאת תמונות, סרטונים וכו'.
    • ביצוע עדכונים עבור תהליך קידום האתר: הטמעת קודים, העלאת מפת אתר (קובץ XML), הגדרת כותרות ותיאורים עבור תהליך האופטימיזציה ועוד…
  3. יש להשתמש באלמנטים אסתטיים ומודרניים

    כהמשך לסעיף הקודם, כאשר מדובר באתר אינטרנט של רואה חשבון, אנו נרצה כמובן שהוא ייראה רציני ואף ישדר עבורנו רמה מסוימת של "יוקרה". לשם כך, עלינו להשתמש בטמפלטים (תבניות) בעלי עיצוב ייחודי אשר יקרינו החוצה אסתטיקה, מודרניות ויוקרתיות (הרי לא הגיוני  כי לרואה חשבון המספק שירותים רציניים בסך הכול – יהיה אתר שייראה ילדותי).

ולגולת הכותרת: מה הוא קידום אתרי רואי חשבון וכיצד הוא מתבצע?

קידום אתרים, ככלל, הוא אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי המובילים והאפקטיביים ביותר.

מדובר למעשה בקידום עמודים/דפי נחיתה אינטרנטיים בתוצאות החיפוש בגוגל. השאיפה היא שאותם עמודים  ו/או דפי נחיתה יופיעו כמה שיותר ראשונים בתוצאות. ככל שהם יופיעו ראשונים יותר, פוטנציאל החשיפה העסקית יגדל. באופן טבעי כמובן, סיכוייו של העסק לגייס לקוחות חדשים – יגדלו גם הם.

את תחום קידום האתרים אנו מחלקים לשני סוגים: קידום אתרים אורגני ו – קידום אתרים ממומן. בין לבין, ישנו גם סוג נוסף של קידום אשר נקרא קידום לוקאלי.

הקידום האורגני (המוכר גם כ – Search Engine Optimization או בקיצור SEO) מתמקד בפעולות "אופטימיזציה" (פעולות קידום) המשפיעות באופן ישיר על דירוגם של אתרים בתוצאות החיפוש בגוגל. פעולות אלו עשויות להיות בין היתר:

  • בניית האתר על פי היררכיה
  • בניית פרופיל קישורים איכותי (יצירת קישורים פנימיים וחיצוניים)
  • טיפול בהפניות (Redirecting 301) לצד טיפול בהודעות שגיאה (הודעות 404)
  • העלאה שוטפת של תכנים
  • כתיבת "מטא כותרות" ו – "מטא תיאורים" (אלו הם שורות הכותרות והתיאורים שאתם רואים בתוצאות החיפוש)
  • ועוד…

ללא יוצא מן הכלל, כל פעולות הקידום שתיארנו כאן נשענות בבסיסן על מחקר מילות מפתח. מחקר מילות המפתח הוא תהליך חובה בקידום אורגני. בעזרתו אנו מוצאים את ביטויי המפתח הרלוונטיים אשר יבואו לידי ביטוי בתהליך הקידום כולו.

הקידום הממומן (המוכר גם כ – Pay Per Click או בקיצור PPC)  מתמקד ביצירתן של מודעות שיווקיות במערכת הפרסום של גוגל ה –  Google Ads. בגדול, המטרה כאן היא זהה: לקדם עמודים אינטרנטיים בגוגל. עם זאת, הדרך להגיע לשם היא שונה במהותה. בעוד הקידום האורגני מתמקד בפעולות "אופטימיזציה", הקידום הממומן מתמקד במודעות בתשלום. אנחנו מייצרים מודעה במערכת ה- Google Ads ומפרסמים אותה ישירות בעמודי תוצאות החיפוש. ברגע שלוחצים על המודעה שלנו, אנו מחויבים עליה בפועל.

בהשוואה לקידום אורגני אשר עשוי לקחת זמן ממושך (בממוצע – תוצאות ראשוניות יכולות להגיע אחרי מס' חודשים ואף לאחר שנה שלמה), הקידום הממומן הוא תהליך מיידי: מייצרים מודעה, מעלים אותה והיא ישר מופיעה בתוצאות החיפוש. מסיבה זו אגב, הקידום הממומן נחשב כאידיאלי בעיקר עבור קידומם של דפי נחיתה.

חוץ משיטות הקידום הנ"ל, הזכרנו גם את זו של הקידום הלוקאלי.

הקידום הלוקאלי (או "קידום מקומי") מתמקד בחשיפתם של פרטי העסק על בסיס חיפוש המתבצע עפ"י אזורים גיאוגרפיים.

קידום אתרי רואי חשבון – דגשים מרכזיים עבור שלושת שיטות הקידום: האורגנית, הממומנת והלוקאלית

  • קידום אורגני: כאשר מדובר באתר של רואה חשבון (או של לשכת רואי חשבון), ישנה חשיבות עליונה ביצירת ערך לגולשים. כתיבתם והעלאתם של מאמרים מקצועיים היא דרך מצוינת לייצר את הערך הזה. ניתן לכתוב ולהעלות תכנים מסוגים שונים: טיפים בנושא ראיית חשבון, איך מוצאים רואה חשבון, כתבות מעניינות, סרטונים ועוד. התכנים משרתים כאן 2 מטרות: האחת היא יצירת ערך והשנייה היא קידום האתר (להזכירכם – תהליך הקידום האורגני נשען כולו על שימוש במילים ובביטויי מפתח רלוונטיים אשר חייבים להשתלב במהלכו).

    נקודה חשובה נוספת, היא בנייתו של פרופיל קישורים איכותי. כידוע, ליצירתם של קישורים פנימיים וחיצוניים יש השפעה רבה על תהליך הקידום האורגני. לשם כך, אנו נדרשים לייצר אותם בצורה מושכלת אשר מתחשבת בשתי פרמטרים:
    1. הוצאת קישורים ממילות מפתח רלוונטיות (על סמך מחקר מילות המפתח)
    2. הוצאתם וקבלתם של קישורים לאתרים/מאתרים עם רמת "סמכותיות" גבוהה (רלוונטי לקישורים חיצוניים). וכאן ראוי גם להרחיב מעט: "סמכותיות" של אתר היא למעשה רמת הרלוונטיות שלו. הסמכותיות היא שקובעת עד כמה אתר אינטרנט מסוים הוא רלוונטי/לא רלוונטי בעבור הגולשים (וכפועל יוצא מכן – גם בעבור מנוע החיפוש של גוגל). באופן טבעי כמובן, השאיפה היא להיות מקושרים לאתרים עם סמכותיות גבוהה. כשזה קורה, זה משפיע לטובה על דירוגו של האתר שלנו.


בהתייחס לאתרים של רו"ח, ניתן בין היתר לחפש אתרי אינדקסים אשר עשויים להשפיע בצורה טובה על הקידום. את רמת הסמכותיות של אתרי אינטרנט שונים, ניתן לבדוק באמצעותם של כלי אופטימיזציה ייעודיים (כדוגמת ה- Ahrefs למשל).

  • קידום ממומן: כפי שציינו קודם, הקידום הממומן עוסק ביצירתן של מודעות שיווקיות ממומנות. גם במקרה הזה, קיימת חשיבות עליונה לשימוש נכון במילות מפתח רלוונטיות. העיקרון המנחה כאן הוא "לא לשים את כל הביצים בסל אחד"
    וליתר דיוק – הכוונה היא לא להשתמש בכל מילות המפתח במודעה שיווקית אחת. ראשית, זה עלול לגרום לבלבול רציני אצל קהל היעד. שנית, זה עלול לפגום בתהליך הקידום. במקום זאת, רצוי לבנות מספר מודעות שיווקיות אשר כל אחת מהן תתמקד בקידומם של בין אחד עד שניים ביטויי מפתח רלוונטיים (הנ"ל מתייחס הן לאתר של רואה חשבון והן לאתר של כל בעל מקצוע אחר…).
  • קידום אתרים לוקאלי: הרעיון של הקידום הלוקאלי (מהמילה "Local") הוא לקדם אתרים על בסיס של אזורים גיאוגרפיים. במקרה שלנו, כאשר נרצה לקדם "לוקאלית" (מקומית) אתר אינטרנט של רואה חשבון, אנו נצטרך להתמקד בביטויי מפתח המשלבים בתוכם אזורים גיאוגרפיים.

    כך למשל, בכדי לקדם לוקאלית רואה חשבון אשר פועל באזור חיפה, אנחנו נרצה לקדם ולחזק ביטויים כגון: רואה חשבון באזור חיפה/רואה חשבון בעיר חיפה/רואה חשבון בחיפה וכו'.

בסופו של דבר, אם נפעל נכונה ובהתאם לכללי האופטימיזציה, האתר שאנו מקדמים יופיע גם בתוצאות הלוקאליות.

קידום אתרים לרואי חשבון? רק מול מומחי דיגיטל מנוסים!

ראיית חשבון היא תחום מכובד המגיע עם אחריות גדולה. בדיוק מסיבה זו, כל רואה חשבון המעוניינים לשווק את עצמו – מוכרח לעשות זאת אל מול מקצוענים מנוסים בלבד.

לנו ב – "פרסונאס מדיה" ישנם ידע וניסיון עשירים בשיווק דיגיטלי. מומחיותנו המרכזית היא למנף בעלי עסקים (כולל בעלי מקצוע) ע"י מתן שירות מקיף  של פתרונות שיווק ומדיה. בתוך כך, אנו מספקים ברמה השוטפת שירותי קידום אתרים המגדילים בצורה משמעותית את היקף החשיפה העסקית.

רוצים לקדם את האתר העסקי שלכם להצלחה?

השאירו לנו פרטים – ואנחנו כבר נדאג לבצע את העבודה!  🙂

שלכם,

צוות מומחי הדיגיטל של "פרסונאס מדיה"

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000