חברת קידום אתרים של חברות IT באינטרנט תבנה עבורכם אסטרטגיית שיווק ייעודית עבורכם, שמתאימה לכם באופן אישי ומדויק, לפי המטרות, הרצונות והצרכים שלכם. הכול יהיה בגבולות שאתם תציבו מבחינת תקציב ומשאבים. האסטרטגיה היא הבסיס עבור קידום ממומן בגוגל של חברות IT וקידום אתרים אורגני, שכן בלעדיה זה כמו לנווט ליעד כלשהו בלי מפה ובלי רמזורים, או בקיצור, בלגן גדול.
כדי שהכול יתקדם כמו שצריך, יעבוד על הפרויקט שלכם צוות שלם שממוקד בקמפיין שלכם ובאסטרטגיה שנבנתה עבורכם. חשוב שתבחרו בחברת קידום אתרים שתהיה קשובה לצרכים, לשאלות ולבקשות שלכם, ושתלווה אתכם לאורך כל הדרך כשותפה מלאה למסע. במאמר הבא נסרוק את דרכי הפעולה המומלצות עבור קידום אתרים של חברות IT באינטרנט וניתן לכם טיפים ורעיונות לקידום העסק שלכם בדיגיטל.
קידום אתרים אורגני של חברות IT מתחיל באתר אופטימלי
תוסיפו תוכן איכותי לאתר:
הבשר של האתר שלכם הוא התוכן. ללא תוכן איכותי ובעל ערך – הגולשים שלכם לא יראו שום סיבה להישאר באתר, ובצדק ינטשו אותו במהרה. התוכן הוא הסיבה העיקרית שלקוחות פוטנציאליים גולשים באתר שלכם. לכן, כשעושים קידום אתרים אורגני של חברות IT באינטרנט, מומלץ להוסיף לאתר שלכם סוגי תוכן שונים שיעניקו ערך לגולשים:
- סרטונים (סרטוני הסבר והדרכה על מוצרי IT, מדריכי HOW TO, אנימציות)
- בלוג עם מאמרים שונים: מאמרי מידע על טכנולוגיות IT, מאמרי דעה, מאמרים עם עצות וטיפים ועוד.
- בלוג חדשות עם כל העדכונים על מוצרי IT חדשים וטכנולוגיות חדשות בשוק.
- שאלות ותשובות (למי מתאים מוצר IT מסוים? איך לדעת שאני רוכש את המוצר הטוב ביותר בשוק? מה לעשות אם אני לא מרוצה מהמוצר?)
- נתונים גרפיים על מוצרי IT: גרפים, תרשימים, טבלאות
- מילון מושגי IT
- מצגות
- רשימות (אילו פתרונות טכנולוגיית ה IT שאתם מוכרים נותנת, אילו שימושים יש למוצר IT כלשהו, מה לעשות אם יש תקלה במוצר IT מסוים, ועוד)
- סקרים של לקוחות שלכם על חוויית השימוש במוצרים שלכם
- ועוד
הקפידו על חידוש התוכן באתר:
לפעמים צריך לכתוב מחדש את התוכן באתר ולפעמים מספיקים רק כמה ריענונים קטנים. קידום אתרים אורגני של חברות IT מתמקד בין היתר בחידוש ובעדכון התוכן באתר שלכם, מהסיבות הבאות:
- עדכון מילות מפתח – במקרים רבים בשל עדכון מילות המפתח, תצטרכו לערוך את התוכן הנוכחי שלכם ולהוסיף לו את מילות המפתח העדכניות. כך התוכן שלכם ידורג גבוה יותר בתוצאות מנוע החיפוש, תקבלו יותר קליקים, והטראפיק יעלה.
- חוויית המשתמש – אם התוכן באתר שלכם כבר לא מעודכן, הוא לא יהיה מועיל לגולשים. אתם צריכים תוכן עדכני, מדויק, חד ומפולפל אשר יגרום לגולשים שלכם לרצות להישאר באתר ולקרוא עוד.
- הדירוג בגוגל – כשאתם מחדשים את התוכן באתר, אתם כאמור הופכים את האתר שלכם ליותר רלוונטי ואקטואלי, דבר אשר משפר את חוויית המשתמש, ומכאן שגם הדירוג שלכם בגוגל יעלה. ככל שיותר גולשים ימצאו את האתר שלכם לשימושי ורלוונטי, גוגל יזהה זאת וגם בעיניו אתם תהיו יותר רלוונטיים, דבר שיתבטא בדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
- מניעת אי-נעימויות שונות – תוכן ישן ולא עדכני באתר שלכם גם יכול לגרום לנזק. כך למשל, אם באתר שלכם מופיעים פרטים על מוצרים שכבר לא בשימוש שאתם לא מוכרים עוד, או מחירים לא עדכניים, זה יכול לייצר אי נעימות מול לקוח שמתקשר אליכם ומעוניין באותו מוצר ישן או מבקש לקבל מוצר כלשהו במחיר המצוין באתר. כדי למנוע "פדיחות" כאלו, חשוב שתעדכנו את התוכן באתר שלכם, ובכך תשמרו על תדמית דיגיטלית מקצועית וסמכותית, כזו שניתן לסמוך עליה.
איך לדעת איזה תוכן עליי לחדש באתר?
מומלץ לשכור חברת קידום אתרים של חברות IT במנועי חיפוש שתוכל לענות לכם על השאלה הזאת בהתאם לנתונים של האתר שלכם, שכן אין איזשהו כלל גורף בנושא, ויש להתאים זאת לכל אתר בפני עצמו. עבודתה של חברת קידום אתרים של חברות IT היא לבדוק את הנתונים של האתר שלכם בגוגל אנליטיקס, ב Google Search Console ובעוד כלים שיווקיים דיגיטליים אחרים שיכולים לספק נתונים רבים ומשמעותיים על הביצועים של האתר שלכם.
חברת קידום אתרים של חברות IT באינטרנט תפיק עבורכם דוח ביצועים מקצועי ומדויק של האתר שלכם, ותסיק ממנו, בעזרת אנליסטים, את התובנות והמסקנות המתבקשות: איזה תוכן יש לחדש באתר שלכם, איזה תוכן יש לקדם, אילו מילות מפתח עבדו, האם יש להוסיף מילות מפתח אחרות, איך לעדכן את האסטרטגיה השיווקית בהתאם לנתונים שעלו, וכד'.
כמו כן, חברת קידום אתרים של חברות IT באינטרנט יכולה לבסס את התדמית המקצועית של העסק שלך כמומחה מהימן בתחום ה-IT על ידי שילוב תוכן חדשותי מעודכן ומהימן מאתרים מקצועיים שונים. יש הרבה מאמרים ברשת שעולים בתחום ה-IT, ואם תשלבו אותם באתר שלכם כחומר חדשותי על כל מה שמתרחש בזירת ה-IT, אתם יכולים להפוך למוקד מרכזי לצריכת תוכן עדכני בתחום.
תשקיעו בעיצוב האתר:
לפעמים אנחנו נוטים לחשוב שמדובר בפרט יחסית שולי, שהעיצוב לאתר הוא לא החלק העיקרי בשיווק, אבל בכך אנחנו ממעיטים בערכו. עיצוב האתר משפיע באופן די ניכר על מידת תשומת הלב שתהיה לגולשים, על הזמן שהם יגלשו באתר, על הרצון שלהם לחזור לאתר ולקרוא ממנו עוד תוכן וכו'. לכן, קידום אתרים אורגני של חברות IT כולל בתוכו גם אופטימיזציה לעיצוב האתר.
אם ניכנס לעומק הקורה, מאחר שאתר האינטרנט שלכם הוא אחד הדברים הכי חשובים בשיווק הדיגיטלי שלכם, אתם חייבים שהוא יהיה כמו שצריך: שהוא יהיה מעוצב בצורה אלגנטית, איכותית ונקייה. עמודי האתר שלכם צריכים להיות אסתטיים ונוחים לקריאת תוכן (כלומר שהעיצוב לא ישתלט ויסיט את תשומת הלב מהתוכן שלכם. חשוב שהעיצוב ילווה את התוכן ויהיה לו לרקע, מאשר שיקח את הפוקוס).
אם האתר שלכם לא יהיה מעוצב כראוי – אסטרטגיית השיווק שלכם, טובה ככל שתהיה, תלך לפח. הגולשים שלכם לא יטרחו להישאר באתר מספיק זמן בשביל לקרוא את התוכן המעניין שלכם או להשאיר פרטים כדי שתחזרו אליהם. כשהעיצוב של האתר מפריע בעין – הגולשים שלכם פשוט יעזבו אותו, ואתם תפסידו לקוחות פוטנציאליים.
לכן, כשעושים קידום אתרים אורגני של חברות IT, חשוב מאוד להקפיד על עיצוב אתר ראוי ואיכותי, ומכאן שכדאי לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים של חברות IT, שכן היא מומחית בתחום זה והיא תוכל לספק לכם שירותי קידום אתרים של חברות IT באופן שלם.
חנות דיגיטלית אופטימלית:
עבור חברות IT, חנות דיגיטלית היא חלק מהותי ועיקרי של אתר האינטרנט. חשוב להחליט אילו מוצרים ושירותים אתם מוכרים דרך האתר באופן דיגיטלי, ואילו אתם מוכרים אחרי שיחת טלפון עם הלקוח כדי להתאים עבורו באופן אישי את השירות.
לדוגמה, אם מדובר בשירות IT שצריך להיות מותאם לדרישותיו ורצונותיו האישיים של הלקוח, או בשירות ללקוח שכולל ליווי שלכם כחברה שמתמחה ב IT, יש לשקול אם למכור את השירות דרך האתר או קודם לבקש מהלקוח להשאיר פרטים כדי שתחזרו אליו ותתאימו לו את השירות.
עבור המוצרים שכן תחליטו למכור דרך האתר, החנות הדיגיטלית שלכם צריכה להיות אופטימלית: גלישה מהירה, אבטחה מלאה ואיכותית בעת הרכישה, תצוגה אסתטית של המוצרים ושל עגלת הקניות, מחירים ומוצרים עדכניים שנמצאים במלאי, כותרות ותיאורים אופטימליים המשלבים את מילות המפתח שלכם ועוד.
הוסיפו גם פרטים על מדיניות החזרת המוצרים שלכם – כדי למקסם את חוויית הרכישה של הלקוח, כדי שהוא ירגיש שלא מסתירים ממנו פרטים, וכדי שיהיה ברור שאתם גלויים ושקופים כלפיו.

ממה מושפע הדירוג האורגני שלכם בגוגל?
יש המון פרמטרים שמשפיעים על הדירוג של האתר שלכם בגוגל, ולא תמיד גוגל חושפת את כל הפרמטרים שהיא לוקחת בחשבון. אבל אנחנו כן יכולים להצביע בוודאות על 4 פרמטרים עיקריים שגוגל מתייחסת אליהם כשהיא קובעת את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש:
- ההיבט הטכני – מילות מפתח בכותרת של האתר, מילות מפתח בתיאור האתר, תגיות, הדומיינים, אורך ה URL וההיררכיה, אחסון האתר, אבטחת האתר, צפיפות מילים, תקינות הקוד באתר, רספונסיביות למובייל, מהירות טעינת האתר והדפים, מפת האתר, אופטימיזציה של התמונות באתר, נוכחות של ספאם, ועוד.
- התוכן – אורך התוכן, שיבוץ מילות המפתח, מספר העמודים באתר, נוכחות של תוכן משוכפל או של תוכן ספאמי, מקוריות התוכן, שימוש בבולטים או במספור לארגון התוכן, מידת השקיפות של האתר שלכם, הוספת פרטי יצירת קשר, היררכיית האתר ומילות המפתח, ותק העמוד (עדיף לרענן עמוד ישן מאשר ליצור עמוד חדש), תדירות עדכון התוכן באתר (מעיד עד כמה אתם נשארים רלוונטיים עבור הגולש), קישורים פנימיים, קישורים איכותיים (ללא באגים או תקלות), הוספת רפרנסים, הוספת תנאי שימוש ומדיניות פרטיות (מעיד שאתם אתר סמכותי), ועוד.
- רמת חוויית המשתמש – שיעור נטישה של גולשים, שיעורי ההמרה, אחוזי הקלקה, כמה זמן גולשים בילו באתר שלכם, מידת האקטיביות של הגולשים באתר, ועוד.
- איכות הקישורים החיצוניים והשפעתם על סמכות האתר – וותק והיררכיה של קישורים חיצוניים, מידת הסמכות והמקצועיות של האתר המקשר אלינו (הימנעו מאתרים מפוקפקים), מספר דומיינים ועמודים מקשרים, הימנעות מקישורי ספאם, ועוד.
שירותי קידום אתרים של חברות IT באינטרנט
שירותי קידום אתרים של חברות IT באינטרנט ובמנועי חיפוש כוללים למשל קידום ברשתות החברתיות, קידום באימייל דרך ניוזלטר ועריכת וובינר מקצועי.
קידום ברשתות החברתיות:
הרשתות החברתיות כבר מזמן הפכו לכלי קידום עיקרי של שירותי קידום אתרים של חברות IT. היום, יותר מתמיד, אנשים מבלים המון זמן בשיטוט ברשתות החברתיות. המעורבות ברשתות החברתיות הולכת וגודלת, וזו הזדמנות עסקית מצוינת עבורכם שאסור לכם לפספס.
לדוגמה, דרך פופולרית להגדיל את הטראפיק לאתר שלכם ולייצר מודעות רחבה יותר ברשת למותג שלכם, היא על ידי עריכת תחרויות מעניינות וסוחפות. המנצח יקבל כפרס מוצר או שירות IT שלכם במתנה! אתם יכולים למשל לערוך תחרות על תמונה מוצלחת עם מוצר IT שלכם, על קידום משמעותי ברשת של העסק שלכם או על כל רעיון אחר שעולה לכם.
המטרה היא לערב את העוקבים שלכם ברשתות החברתיות כדי שייצרו עבורכם קידום ברשת, יגדילו את הנוכחות הדיגיטלית שלכם ויחזקו את השם שלכם בשוק, כך שיותר אנשים חדשים מקהל היעד שלכם יכירו אתכם, ובתמורה אתם מעניקים להם פרס אטרקטיבי שהם מעוניינים בו.
אנחנו ממליצים לכם לשאול חברת קידום אתרים של חברות IT במנועי חיפוש ולהתייעץ איתה על הקידום הרלוונטי לכם ברשתות החברתיות, כלומר, באילו רשתות חברתיות להתמקד, איך לייצר בהן את הקמפיין הממומן, איך לבנות פרופיל אופטימלי ברשת החברתית וכו'. חשוב שתיתנו לחברה חיצונית לנהל זאת עבורכם, ושאתם תישארו עם ראש שקט ותמשיכו לנהל את העסק שלכם כרגיל, בזמן שחברת קידום אתרים דואגת לקידום הדיגיטלי שלכם בשבילכם.
קידום באימייל דרך ניוזלטר:
קידום דרך ניוזלטר לאט לאט תופס יותר תאוצה, שכן הוא מוכיח את עצמו כיעיל ורווחי. כדי לעשות קידום באימייל בצורה איכותית, כדאי לייצר רשימות תפוצה שונות, הנבדלות בתחום העניין של האנשים באותה רשימה. לדוגמה, רשימת תפוצה של אנשים המעוניינים בשירותי IT בתחום מסוים, רשימת תפוצה של אנשים המעוניינים בדיווח על חדשות עדכניות בעולם ה- IT, רשימת תפוצה של אנשים המעוניינים לקבל עדכון בכל פעם שעלה מאמר חדש לאתר, וכו'.
- מיצאו עבור העסק שלכם דרך ייחודית לאיפיון רשימות התפוצה. לשם כך היעזרו בפרטים שאספתם על הליד בתיבה דרכה הוא נרשם לניוזלטר, ובהרגלי הקנייה שלו אצלכם.
- רשימת התפוצה שלכם צריכה להיות מקורית, אחרת תסווגו כספאם.
- וודאו שבניוזלטר שלכם מופיעה קריאה לפעולה, קישור לרכישת מוצרים או שירותים באתר, ובקיצור, וודאו שהניוזלטר הוא שיווקי, משכנע ומוכר. אחרי הכול, המטרה שלו הוא להעלות לכם את המכירות.
עריכת וובינר מקצועי:
המילה וובינר היא שילוב של המילים web ו seminar – webinar. מדובר בהרצאה הניתנת דרך האינטרנט בשידור חי. וובינר מיועד עבור לקוחות, עבור לקוחות פוטנציאליים ששוקלים לרכוש שירות IT מסוים אך מעוניינים לקבל עליו מידע נוסף לפני שיבצעו את הרכישה, וגם עבור עובדים של העסק או שותפים שונים.
הוובינר מתנהל כשיחה או הרצאה אינטרנטית המועברת דרך מצגת, בה מציגים מוצר IT כלשהו, מדגימים אותו, מספרים עליו קצת, ומעבירים את המסר העיקרי שחשוב לכם שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ידעו ויזכרו. המשתתפים יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות מקצועיות מהמרצה.
כל מה שצריך בשביל קיום וובינר הוא חיבור לאינטרנט דרך מחשב או מכשיר נייד, מצלמת וידיאו עם מיקרופון עבור המרצה, ופלטפורמה לשיתוף הוידיאו בזמן אמת (אפליקציה לשיחות וידיאו לייב, כמו סקייפ או זום).
למה אנחנו ממליצים לכם לקיים וובינר? יש לא מעט פעמים בהן פונה אליכם לקוח פוטנציאלי דרך האתר, ואתם יוצרים איתו קשר ומבררים איתו באיזה מוצר או שירות IT הוא מעוניין. אתם נותנים לו הצעת מחיר ומסבירים לו פרטים בסיסיים על המוצר או השירות, אך הלקוח שלכם עדיין "לא סגור על עצמו" ורוצה לחשוב קצת ולקבל החלטה. במקרים כאלה, כדי לגרום לו לבצע עסקה, אנחנו ממליצים לכם להציע לו להשתתף בוובינר הבא שלכם.
תסבירו לו שאתם מקיימים וובינר בדיוק על המוצר או השירות בו הוא מעוניין, ושאתם תשמחו שהוא ישתתף כדי שיקבל פרטים נוספים ומלאים על המוצר, כדי שיוכל לשאול שאלות בלייב וכדי שהמוצר יודגם לו באופן מיטבי. במידה והוא מעוניין, שלחו לו קישור לוובינר במייל, ובכך תגדילו משמעותית את הסיכוי שהוא ירכוש מכם את המוצר או השירות.
קידום ממומן בגוגל של חברות IT
לפעמים קידום אתרים אורגני של חברות IT לא מספיק. הוא אכן יגרום לעסק שלכם להיות מדורג גבוה יותר בגוגל, אך מאחר ששוק חברות ה-IT הוא יחסית גדול, כדאי שתשקלו להוסיף לאסטרטגיית השיווק שלכם גם קידום ממומן בגוגל של חברות IT.
קידום ממומן בגוגל מייצר עבורכם מודעה ממומנת אשר תופיע לפני התוצאה האורגנית הראשונה ברשימת תוצאות החיפוש. היתרון ברור: הגולשים יראו אתכם בצורה בולטת הרבה יותר. מכאן שהטראפיק לאתר יעלה.
אך אל תטעו ותבחרו לעשות קידום ממומן בגוגל בלבד. זה אולי עשוי להישמע מפתה, אך זו תהיה טעות לחשוב שמספיק להביא הרבה גולשים לאתר שלכם כדי להעלות את המכירות.
כדי שהמכירות באמת יעלו, אתם צריכים אתר אופטימלי שיגרום לגולשים להישאר בזכות תוכן אופטימלי ואיכותי, חוויית משתמש אופטימלית, מהירות גלישה טובה, התאמה לנייד, עיצוב נעים, מפת אתר נוחה, תיבות אופטימליות להשארת פרטים, חנות אופטימלית באתר לרכישת מוצרים ועוד.
כך שלהעלות את הטראפיק זה לא מספיק כדי להעלות גם את שיעורי ההמרה. אתם צריכים לתת לגולשים סיבה מספיק טובה לרכוש דווקא מכם את המוצר או את השירות, ולכן, אתם צריכים קידום אתרים אורגני של חברות IT במקביל.
כמו כן, קידום ממומן בגוגל של חברות IT יכול לייצר עבורכם הפסדים אם לא תשלבו קידום אתרים אורגני במקביל, שכן אתם משלמים עבור כל קליק על המודעה שלכם (זהו קידום PPC – Pay Per Click). הרעיון מאחורי שיטת תשלום זו הוא שאתם משלמים עבור כל קליק על המודעה, בהנחה שההשקעה תחזיר את עצמה כשהלקוח שהקליק על המודעה שלכם גם יבצע המרה אצלכם באתר.
אבל אם הלקוח לא מבצע המרה אצלכם באתר, שילמתם על הקליק, ולא הרווחתם כסף חזרה. מכאן ההפסד. לכן, חשוב מאוד לפני שמתחילים קידום ממומן בגוגל של חברות IT, לוודא שהאתר שלכם מספיק אופטימלי ושיווקי כדי שהלקוחות הפוטנציאליים שיגיעו אליו דרך המודעה גם יבצעו המרה וייצרו רווחים עבורכם. אחרי הכול, קידום ממומן בגוגל של חברות IT ידוע כמאוד רווחי. אבל ללא אסטרטגיה שיווקית מתאימה, אתם עלולים ללכת לאיבוד.
לסיכום
שירותי קידום אתרים של חברות IT באינטרנט הם די מגוונים, ויחד עם חברת קידום אתרים אתם צריכים לבנות אסטרטגיה שיווקית עם שירותי הקידום הרלוונטיים אליכם. בהתאם למטרות ולתקציב שלכם, תבחרו באילו אפיקי קידום אתם בוחרים להשקיע יותר ובאילו פחות.
חשוב שהאסטרטגיה שלכם תהיה גמישה לשינויים, בהתאם לתוצאות בשטח. כל חודש יישלח אליכם דוח ביצועים חודשי עם הנתונים של החודש לצד המסקנות הרלוונטיות שהסיקו האנליסטים שעובדים על הפרויקט שלכם. לפי המסקנות, אנשי השיווק והאסטרטגיה יחליטו לאן לקחת את הקמפיין ויערכו שינויים מסוימים באסטרטגיה.
ברגע שעל הפרויקט שלכם עובד הצוות הנכון, המסור והמקצועי – אתם יכולים להיות רגועים. ביחרו חברת קידום אתרים של חברות IT שהיא בעלת ניסיון רחב בתחום, חברה מקצועית ומהימנה, שתרגישו איתה בטוחים.
חשוב שהחברה תלווה אתכם לאורך כל הדרך, מההתחלה ועד הסוף, ותהיה שם בשבילכם למענה על שאלות. אתם רוצים חברה שתהיה שקופה מולכם, רצינית, ושיהיה לכם חיבור טוב איתה. אחרי הכול, היא הולכת ללוות אתכם במשך זמן, וחשוב שתרגישו שהיא לצדכם כשותפה למסע.