דרכי פעולה מומלצות עבור קידום אתרים של חברות SAAS במנועי חיפוש
תוכן עניינים
חברות SAAS הן חברות שמוכרות Software As A Service או בקיצור SAAS (הוגים "סאס"). עם השנים ישנן יותר ויותר חברות SAAS בשוק ובהתאם יש גם יותר ויותר עסקים אשר צורכים תשתיות, כלים ושירותים דיגיטליים. דוגמאות נפוצות לשירותי SAAS יכולות להיות: תוכנות לניהול לידים CRM, השכרת שרתים, הפקת חשבוניות דיגיטליות, מערכת בניית דפי נחיתה, בדיקת מיקומים בגוגל, ועוד.
הרבה חברות SAAS הן חברות B2B, כלומר חברות שמוכרות שירותים או מוצרים לחברות ולעסקים אחרים. בהתאם לשירותי התוכנה שהחברה מוכרת, הלקוחות יכולים להיות עסקים גדולים, בינוניים או קטנים.
כמה חברות SAAS שכולנו מכירים הן למשל: Salesforce, Linkedin, Dropbox ויש עוד המון. הדרך הטובה ביותר לשיווק חברות SAAS היא על ידי קידום תוכן, אבל גם התוכן הטוב ביותר לא יספיק כדי להביא את החברה שלכם להצלחה או כדי לבסס את הנוכחות שלה ברשת. אתם זקוקים למערכת שלמה מבוססת אסטרטגיה, שדרכה תוכלו לקדם את התוכן שלכם בצורה היעילה ביותר.
קידום אתרים של חברות SAAS במנועי חיפוש, בייחוד אם מדובר בחברת B2B, דורש שימוש בדרכים הסטנדרטיות לשיווק דיגיטלי, אותן יש ליישם בדרכים מקוריות, חדשניות ומתקדמות. במאמר זה נדבר על קידום אתרים של חברות SAAS באינטרנט ונראה בדיוק מהן דרכי הפעולה המומלצות כדי לבסס את השם של המותג שלכם ברשת ולהגדיל לכם את המכירות.
קידום ברשתות החברתיות:
קידום אתרים של חברות SAAS באינטרנט כולל גם קידום ברשתות החברתיות המרכזיות. ברגע שמאפיינים היטב את קהל היעד שלכם, נוכל לבצע קידום אתרים של חברות SAAS באינטרנט וברשתות החברתיות בצורה מיטבית ואופטימלית.
איפיון קהל היעד הכרחי על מנת שנוכל ליצור עבורכם מודעה שיווקית בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין וכו'. כך נוכל לפנות אל קהל יעד ספציפי המורכב מלקוחות פוטנציאליים שלכם שמחפשים חברה כמו שלכם.
במיוחד עבור שיווק לחברות ולעסקים, כלומר קידום עסקים B2B, חשוב לפרסם בלינקדאין. שם נמצאת מרבית הסצנה העסקית, ולשם חשוב לכוון. עם האסטרטגיה הנכונה, נוכל לבנות עבורכם תוכנית ייעודית לפרסום בלינקדאין שתמנף אתכם ותביא לכם מגוון לידים איכותיים חדשים לעסק.
חשוב לנו להדגיש ששימוש ברשתות החברתיות ככלי שיווקי עבור חברות SAAS, יכול הרבה פעמים לשמש כפלטפורמה לקידום התוכן שלכם. כשתצברו מספיק קהל שיראה את הפרסומים שלכם, התוכן שתפרסמו יגיע להרבה יותר אנשים ועסקים וכך תצברו מומנטום שילך ויגדל ברשת. לכן חשוב שהפרסומים שלכם יכללו תוכן איכותי, רלוונטי ובעל ערך לגולשים, שיבטא את הנישה המקצועית שלכם וייצר מעורבות של הגולשים.
שימוש בניוזלטר ככלי קידום אתרים של חברות SAAS באינטרנט:
דרך טובה ומאוד מומלצת לקידום התוכן שלכם עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם היא שיווק באימייל. אנחנו מדברים כמובן על שליחת ניוזלטר.
כשאתם מעוניינים להתחיל בשליחת ניוזלטר חודשי או שבועי ללקוחות שלכם, אתם צריכים כמובן רשימת תפוצה לשלוח אליה.
רשימת התפוצה שלכם צריכה להיות מקורית, כלומר, אסור לכם לקחת שום רשימה אחרת שאולי קיימת ברשת. אתם שולחים את הניוזלטר שלכם אך ורק למי שהשאיר פרטים באתר שלכם וסימן שהוא מעוניין בניוזלטר. אם תשלחו את הניוזלטר לאנשים אחרים – אתם מסתכנים בלהיות מסומנים כספאם, וזה אחד הדברים שהכי חשוב להימנע ממנו.
תיוג כספאם פוגע באופן משמעותי במוניטין שלכם ובשם שלכם. האמינות שלכם תרד אופן דרסטי, ולקוחות כבר לא יסמכו עליכם כמו שסמכו עליכם בעבר. כדי לתקן נזק כזה למוניטין אתם תצטרכו להשקיע הרבה זמן וכסף. לא חבל?
אז כדי ליצור רשימת תפוצה מקורית, אתם צריכים שאנשים ירשמו דרך האתר או עמוד הנחיתה שלכם לניוזלטר. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לרשום יותר אנשים לניוזלטר שלכם:
– תוכן איכותי באתר או בעמוד הנחיתה
הניוזלטר שלכם, מן הסתם, יכיל תוכן. אם אנשים לא יתעניינו בתוכן שמופיע אצלכם באתר, למה שהם יהיו מעוניינים שתשלחו להם עוד תוכן מהסוג הזה כל שבוע או כל חודש?
לכן, התוכן באתר שלכם צריך להיות רלוונטי ובעל ערך. תיתנו טיפים ומידע שיעניינו כל לקוח פוטנציאלי, כל אדם שמעוניין במוצרים או בשירותים שאתם מוכרים. לדוגמה, אם אתם מוכרים שירותי תוכנת CRM, הוסיפו באתר שלכם טיפים לניהול נכון של תוכנת ה CRM, למה כדאי לעסק לרכוש תוכנה כזו, איך התוכנה מסייעת לעסק ובסופו של דבר מגדילה לו את המכירות ועוד.
לקוח פוטנציאלי שיקרא את הטיפים האלה וירגיש שהם נותנים לו סיוע למצב בו הוא נמצא או שהם נותנים לו מענה לתהיות או לשאלות שעלו לו לראש, ירצה לקבל עוד תוכן מהסגנון הזה באופן שבועי או חודשי. אבל אם התוכן שתעלו יהיה לא רלוונטי אליו, הוא לא ירגיש שיש לו איזשהו מניע להמשיך לצרוך תוכן מהסוג הזה.
– מיקרו-קופי טוב
האפשרות להירשם לניוזלטר שלכם תופיע במן תיבה באתר או בעמוד הנחיתה שלכם. אתם יכולים לרשום "רוצים להצטרף לניוזלטר?" ומתחת להוסיף תיבה להוספת האימייל, או שאתם יכולים לנסח משפט יותר מזמין ויותר סוחף.כאן בדיוק נכנסת העבודה של מומחי המיקרו-קופי. מומחי מיקרו-קופי של חברת קידום אתרים של חברות SAAS ידעו לנסח עבורכם את הניסוח המושלם שיקלע בול לקהל היעד שלכם. לדוגמה, אם מדובר בקהל צעיר יותר, ניתן לרשום: "נמאס לכם להישאר מאחור? הישארו מעודכנים כל הזמן עם הניוזלטר שלנו" או "רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר המתעדכן שלנו".
אחרי הכול, למשפט שתנסחו יהיה אפקט אדיר על מספר האנשים שירשמו לניוזלטר, לטוב ולרע. אם המיקרו-קופי שלכם לא יהיה מספיר מושך וסוחף, אם הוא לא יהיה מותאם לקהל היעד שלכם או אם הוא לא יהיה מותאם לאופי העסק שלכם ולתוכן האתר – גולשים פשוט לא ירשמו. מדובר במשפט אחד עם משמעות אדירה וקריטית, והוא יכריע את הכף. לכן חשוב שתעשו את זה טוב, בעזרת חברת קידום אתרים של חברות SAAS.
– היבט אישי
הרבה חברות SAAS מוסיפות למיקרו-קופי של תיבת הניוזלטר איזשהו היבט אישי. זה יכול להיות פניה אישית לאותו גולש, הרי אתם יודעים פחות או יותר איך הוא מאופיין שכן הוא חלק מקהל היעד שלכם (ואותו כבר איפיינתם). למשל, אתם יכולים להוסיף משהו מצחיק או מתלוצץ כמו "מבטיחים לא לחפור יותר מדי", אם מדובר בקהל צעיר שמבין עניין ויודע שאתם מתלוצצים איתו.
אם מדובר בקהל מעט יותר רציני, שחשוב לו להרגיש שאם הוא נרשם לניוזלטר זה לא נישואים קתוליים – הוסיפו משפט שמסביר לגולש שהוא יכול לבטל את ההרשמה לניוזלטר בכל רגע ומתי שרק יבחר. גם כאן ניתן לנסח זאת באופן משעשע ומפולפל.
אנחנו ממליצים להוסיף התייחסות לאפשרות ביטול ההרשמה כמעט תמיד, כי היא מעניקה לגולש שליטה במצב, ביטחון ורגיעה. הגולש מרגיש פתאום הרבה יותר נינוח לתת את פרטיו, כי הוא יודע שתמיד יש לו אופציה להחזיר את הגלגל אחורה ומבלי להסתבך יותר מדי (באופן דומה לכך שאנשים מרגישים הרבה יותר נינוחים לבצע רכישה מסוימת כשהם יודעים שיש להם אופציה להחזיר את המוצר).
– מתנה לנרשמים לניוזלטר
אם אתם אתר חדש שרק לאחרונה עלה לאוויר, או אם אתם רוצים להגדיל משמעותית את מספר האנשים שיירשמו אליכם לניוזלטר, אתם יכולים לשקול לתת הטבה או מתנה מסוימת לנרשמים חדשים.
למשל, אתם יכולים להעניק לנרשמים חדשים 10% הנחה על רכישת שירותי SAAS שאתם מוכרים. כך לגולשים יש מניע נוסף להירשם לניוזלטר שלכם, מעבר לעניין בתוכן שיקבלו. תופתעו לגלות כמה השפעה זה יכול לעשות.
– המלצות:
כדי למכור שירותי SAAS אתם תצטרכו המלצות חמות על החברה שלכם. אנשים לרוב לא ירכשו שירותים טכנולוגיים לפני שקיבלו עליהם המלצה מגורם שהם סומכים עליו. דבר זה נכון לקראת רכישה של כל מוצר, אך עבור מוצרים טכנולוגיים בפרט העניין מקבל משמעות כבדה יותר.
לכן חשוב מאוד שבאתר שלכם יופיעו המלצות עליכם מלקוחות קודמים שלכם שניסו את שירותי ה- SAAS שלכם והתרשמו לטובה. הוסיפו שורה קצרה המתארת כל לקוח – שם העסק, מה הוא עושה וכו', כדי שהגולשים יבינו מי הם הלקוחות שבדרך כלל רוכשים מכם, כדי שיראו שמדובר בעסקים אמיתיים ולא בלקוחות פיקטיביים, וכדי שיראו שרוכשים מכם עסקים מוכרים וחזקים בשוק.
עוד דבר בעניין ההמלצות, הוא למצוא עבורכם איזשהו שגריר ברשת שימליץ עליכם. זה יכול להיות משפיע רשת, כותב בלוג מוכר, איש מקצוע מהתחום או כל אדם או עסק אחר שמאוד מוכר בשוק ושהשם והמותג שלו ידועים בקרב קהל היעד שלכם.
אם הוא יוכל להמליץ עליכם בבלוג שלו, בערוץ היוטיוב שלו בסרטונים שונים, ברשתות החברתיות או אפילו להוסיף קישור אליכם באתר שלו – זה יהיה נפלא עבורכם, ויצור עבורכם טראפיק גדול מאוד של לידים איכותיים שמחכים לרכוש מכם את שירותי SAAS.
– ליצור קשר עם הלידים שמגיעים:
רבים יחשבו שזה החלק הקל – מה הבעיה ליצור קשר עם הלידים שפנו? אבל המציאות היא שגם חלק זה הוא מעט מורכב ולא כל כך ברור מאליו.
ברגע שקיבלתם פנייה מליד איכותי, אתם צריכים לדעת מה לעשות עם הפנייה הזו. איך ליצור קשר? איך לפנות? איך לגשת?
יש הרבה דרכים ליצור קשר: טלפון, הודעה לנייד, מייל, הודעה דרך הרשת החברתית ועוד. בדרך כלל חברות SAAS חוזרות אל הליד באמצעות שיחת טלפון או באמצעות מייל אם לא היה מענה.
מעבר ליצירת קשר עם הליד ולהצליח לדבר איתו כדי לראות בדיוק מה הצרכים שלו, מה הרצונות שלו, מה הוא היה מצפה מחברת SAAS ואילו שירותים בדיוק הוא מחפש – חשוב גם שתראו לו שהוא חשוב לכם. אם הוא לא ענה לכם בטלפון, צרו איתו קשר במייל. אם הוא ענה לכם אך ביקש שתחזרו אליו מחר ב 17:00, אל תחזרו אליו ב 17:40, אלא תהיו מדויקים ותתקשרו ב 17:00. זה מעיד עליכם שאתם מסודרים, מדויקים ומכבדים.
כל "פספוס" כזה הוא קריטי, שכן זה עשוי לשדר שאתם לא מעניקים יחס אישי ללקוחות שלכם, שהלקוח אולי צריך "לרדוף" אחריכם, שאתם לא מאוד מאורגנים ומסודרים כחברה או שלא מספיק אכפת לכם מהלקוחות שלכם ומהבקשות שלהם. בקיצור, זה מייצר לכם מוניטין שלילי.
תחשבו שאתם הייתם שולחים פנייה לעסק כלשהו אחרי שראיתם פרסומים שלו באינטרנט וממה שקראתם עליו התרשמתם עליו לטובה. אתם משאירים פרטים, אבל העסק לא מתאמץ לחזור אליכם. הייתם מרגישים מעט זלזול, נכון? אז זה בדיוק מה שחשוב למנוע.
אתם לא צריכים לפרוס ללידים שלכם שטיח אדום, אבל אתם כן צריכים להראות שכל ליד שאתם מקבלים הוא עולם שלם מבחינתכם שאתם לא מוכנים לוותר עליו, כי אתם יסודיים, כי אכפת לכם מהלקוחות שלכם ומשביעות רצונם, וכי חשוב לכם שכל אדם שפונה אליכם, גם אם הוא בסוף לא יהיה מעוניין במוצר שלכם, יהיה מרוצה מהשירות שקיבל. זה הרושם שאתם צריכים להשאיר. והרושם הזה ישתלם לכם בביקורות חיוביות ובתדמית חיובית.
קידום אתרים של חברות SAAS במנועי חיפוש:
קידום אתרים של חברות SAAS במנועי חיפוש לא מאוד שונה מקידום אתרים באינטרנט לכל חברה אחרת, אבל הוא כן נבדל באסטרטגיה שלו ובנישה שלו. מאחר שקהל היעד של חברות SAAS הוא קהל יעד יותר מקצועי, יותר טכנולוגי ויותר בוחן, האסטרטגיה צריכה לעלות שלב ולפנות באופן יותר אישי ורלוונטי לאותו קהל יעד.
חברת קידום אתרים של חברות SAAS מומחית בבניית אסטרטגיה מותאמת אישית לקהל היעד שלכם. השלב הראשון הוא כמובן האיפיון: נשאל אתכם שאלות ונבנה ביחד את האיפיון המלא של החברה שלכם. נבין מהו אופי העסק שלכם, אילו שירותים ומוצרים אתם מוכרים, מי קהל היעד שלכם, לאן אתם רוצים לגדול, מהם הרצונות והמטרות שלכם, מהם הצרכים שלכם, מהן המגבלות שלכם וכו'.
לאחר מכן נבנה אסטרטגיה ייעודית עבורכם שתכלול בתוכה גם קידום אתרים אורגני של חברות SAAS וגם קידום ממומן בגוגל של חברות SAAS. חשוב מאוד לשלב בין שני הרכיבים האלו, שכן הם יוצרים ביחד מצב אופטימלי שיביא את החברה שלכם להצלחה. אם נוותר על קידום אתרים אורגני או על קידום ממומן בגוגל של חברות SAAS, האסטרטגיה שלכם לא תהיה הרמונית ויהיה משהו חסר בפאזל.
מובן שלפני שנבנה את האסטרטגיה, נגדיר באופן מדויק ומדיד את המטרות שלכם. חשוב מאוד שהמטרות שנגדיר יהיו מדידות ואמפיריות, אחרת לא תהיה לנו שום דרך לדעת מתי השגנו אותן, מתי התרחקנו מהן או כמה התקרבנו אליהן.
קידום אתרים אורגני של חברות SAAS:
לפי השלבים שהוגדרו באסטרטגיה שנבנתה עבורכם באופן אישי, נוכל להתחיל לעשות את צעדים מכיוון ה SEO. עבור חברות SAAS, חשוב ביותר שהאתר שלכם יהיה אופטימלי, וזאת מכמה סיבות עיקריות:
- יש לכם הרבה תחרות בשוק, ואתם רוצים להיות אלו שמדורגים הכי גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. כדי להגיע לשם, תצטרכו אתר אינטרנט אופטימלי לדרישותיו של מנוע החיפוש, וכשגוגל יראה שאתם אתם אופטימליים, הוא יעלה את הדירוג שלכם. בדיוק בשביל זה נועד קידום אתרים אורגני של חברות SAAS.
- קהל היעד שלכם יודע מה הוא מחפש. הוא טכנולוגי, הוא מכיר את השוק והוא יודע על מה הוא מדבר. אם החוויית המשתמש שלו מהגלישה אצלכם באתר לא תהיה אופטימלית – רוב הסיכויים שהוא יוותר עליכם ויפנה אל המתחרים שלכם.
אנחנו מדברים על מהירות גלישה טובה, רספונסיביות לנייד, מפת אתר נוחה ונגישה, כותרות, תגיות, עיצוב, תוכן רלוונטי, מילות מפתח, סאב-דומיינים ועוד. כל היבט טכני באתר שלכם שמשפיע על חוויית המשתמש צריך להיות אופטימלי למנוע החיפוש, ולמעשה גם אופטימלי לציפיותיו של קהל היעד שלכם. - נניח שהגיע אליכם לקוח פוטנציאלי דרך המודעה הממומנת בגוגל. אם לא יהיה באתר תוכן איכותי ואופטימלי שיגרום לו להישאר – הוא יעשה אחורה פנה. תיבות שבהם ניתן לבצע המרה צריכות להיות ברורות לעין, ביטויי קריאה המזמינים לביצוע המרה ולקריאה של תוכן נוסף צריכים להיות בולטים, מפת האתר צריכה להיות נוחה לשימוש ולא לסבך את הגולש יותר מדי.
שום דבר לא צריך לאתגר את הגולש או להיות עבורו מסובך. הכול צריך ליצור חוויית משתמש חיובית אצל הגולש ולהיות פשוט וקל. כדי להגיע לשם, אתם צריכים קידום אתרים אורגני של חברות SAAS.
חשוב להתחיל את תהליך האופטימיזציה לאתר שלכם כמה שיותר מוקדם, משום שהוא תהליך שעשוי לקחת זמן. לא מדובר פה על "זבנג וגמרנו", אלא על תהליך של התאמת על הרכיבים הטכניים באתר שלכם לדרישותיו של מנוע החיפוש, ולגרום למנוע החיפוש לאתר אתכם בגוגל ולדרג אתכם גבוה יותר.
קידום ממומן בגוגל של חברות SAAS:
קידום ממומן בגוגל של חברות SAAS צריך להיות מאוד ממוקד קהל יעד, תחרותי ומבוסס אסטרטגיה. כדי למקד כמה שיותר את הקמפיין הממומן, חשוב להגדיר מילות מפתח חיוביות ושליליות.
את מילות המפתח החיוביות והשליליות נאתר באמצעות מחקר מילות מפתח מקצועי שנעשה על ידי חברת קידום אתרים של חברות SAAS. רק חברה בעלת ניסיון במחקר מילות מפתח עבור קידום ממומן בגוגל של חברות SAAS תוכל לתת לכם את המענה המתאים ולאתר את מילות המפתח המושלמות עבורכם.
מילות המפתח השליליות משחקות פה תפקיד משמעותי, משום שהן יעזרו לכם לחסוך כסף על הקלקות מיותרות של אנשים שהם לא באמת לקוחות פונטציאליים שלכם, אך המודעה שלכם קפצה להם בכל זאת והם הקליקו עליה. הם לא יחזירו את ההשקעה (התשלום על הקליק), משום שהם לא יבצעו המרה (כי הם לא היו מעוניינים בשירות שלכם ורק הגיעו לדף בטעות), ולכן אתם מפסידים פה כסף. המטרה של הגדרת מילות מפתח שליליות היא למנוע מצב כזה בדיוק, על ידי הגדרת הביטויים שעבורם המודעה שלכם לא תופיע.
בנוסף, קידום ממומן בגוגל של חברות SAAS צריך להיעשות באופן המקצועי ביותר, מאחר שהקהל שלכם מבין עניין וירצה לראות מודעה איכותית המכילה בתוכה סאב-דומיינים, תיאור מטא סוחף ומושך ועוד. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר. אתם צריכים חברת קידום אתרים של חברות SAAS שמומחית בתחומה ובעלת ניסיון רחב בשטח.
לסיכום:
קידום אתרים של חברות SAAS במנועי חיפוש הוא לא עניין של מה בכך. הוא דורש תשומת לב גבוהה יותר לפרטים, התייחסות לדקויות, בנייה מדויקת של אסטרטגיה גמישה לשינויים והתייחסות מתמידה לתוצאות בשטח.
אנחנו מעניקים ללקוחות שלנו קידום ממומן בגוגל של חברות SAAS, קידום אתרים אורגני של חברות SAAS, וזאת במקביל לשירותי שיווק באימייל, שיווק ברשתות החברתיות וקידום תוכן במדיה. יש לנו ניסיון רב בתחום כך שאתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות.
אנחנו מודעים לאתגרים העומדים מול קידום אתרים של חברות SAAS באינטרנט, וערוכים לכולם. אנשי הצוות שלנו מכירים את עולם השיווק הדיגיטלי ונושמים אותו כל יום, כך שהתוכנית שנבנה עבורכם תהיה מותאמת לחברת SAAS כמוכם.
בזכות דוחות חודשיים שנשלח לכם כל חודש באופן קבוע, תוכלו לראות את התוצאות מהקמפיין הממומן וגם את השיפור בדירוג בגוגל בזכות קידום אתרים אורגני של חברות SAAS. אנחנו עוקבים על הדוחות החודשיים ונותנים לאנליסטים שלנו לנתח אותם לעומק ולהסיק את המסקנות המתבקשות. בהתאם לאותן מסקנות, אנשי השיווק והאסטרטגיה שלנו יחליטו איך להתאים את הביצועים, במה להשקיע יותר ובמה פחות, במה להתמקד ומה לשנות באסטרטגיה.
לכל אורך הדרך, אתם תהיו שותפים מלאים לתהליך. שקיפות היא ערך עליון אצלנו, וחשוב לנו שלא תהססו לשאול כל שאלה שתעלה לכם, שכן אנשי הצוות המומחים שלנו ישמחו תמיד לעמוד לשירותכם ולתת לכם את המענה המלא. שביעות רצונכם היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ולכן חשוב לנו עוד מההתחלה לבצע תיאום ציפיות והגדרת מטרות משותפת, כדי שכל הצעדים שנעשה יהיו באישורכם ובהלימה לרצונות שלכם.
עם חברת קידום אתרים של חברות SAAS באינטרנט, אתם יכולים להישאר עם ראש שקט, להמשיך להתעסק בניהול העסק שלכם כרגיל, ולדעת שיש מישהו שאתם סומכים עליו שמטפל עבורכם בכל נושא השיווק.