קידום אתרי אופנה
תוכן עניינים
יופי של שיווק - כל מה שצריך לדעת על קידום אתרי אופנה בגוגל
במהותו, קידום אתרי אופנה בגוגל אינו שונה מקידומם של אתרים אחרים. הוא מורכב משלבי הבסיס המרכזיים של מחקר מילים, ביצוע בדיקות באתר, אופטימיזציה, בניית פרופיל קישורים וכו'. לצד זאת, קידום בגוגל של אתרי אופנה מחייב אותנו להתעכב על מספר דגשים חשובים.
כאשר אנו שומעים את המילה אופנה, אנחנו ישר חושבים על "יוקרתי", "טרנדי" או "נוצץ". ותכל'ס? די בצדק. הרי מה היא מהותה של אופנה אם לא לצעוק איזושהי הצהרה, להשאיר איזה חותם ובעיקר- לשדר יוקרתיות מובהקת? בדיוק ברוח הדברים האלה, כאשר אנו נדרשים לתהליך של קידום אתרי אופנה, עלינו להתאים אסטרטגיה שיווקית "בועטת" אשר תשדר ערכים של יופי ויוקרה.
קידום בגוגל כשלעצמו, עוסק ביצירתם של ערך ורלוונטיות עבור גולשים ולקוחות המבקרים באתרים שונים. כך למשל, אתר של עו"ד יכול לייצר ערך ע"י פרסום מאמרים המספקים טיפים משפטיים. אך כשמדובר בתהליך של קידום אתרי אופנה, יצירת חוויית משתמש ויזואלית היא מן הקווים המנחים החשובים ביותר.
ה"מלכות" של קידום אתרים בתחום האופנה: אופטימיזציה ואסתטיקה
כפי שכבר ציינו בהתחלה, שיווק באינטרנט של קידום אתרי אופנה אינו שונה מקידומם של אתרים אחרים. כלומר, גם כאשר מדובר באתרי אופנה אנו נדרשים לבצע את השלבים המרכזיים הבאים:
ה"מלכות" של קידום אתרים בתחום האופנה: אופטימיזציה ואסתטיקה
כפי שכבר ציינו בהתחלה, שיווק באינטרנט של קידום אתרי אופנה אינו שונה מקידומם של אתרים אחרים. כלומר, גם כאשר מדובר באתרי אופנה אנו נדרשים לבצע את השלבים המרכזיים הבאים:
- מחקר מילות מפתח – ביצוע מחקר מילים ובחירת ביטויים רלוונטיים אשר מתכתבים עם נושא האתר שלנו. כאשר מדובר באתרים בתחום האופנה, מילות וביטויי המפתח יכולים להיות למשל: 'סטייל חדש', 'קולקציה מהממת', 'שמלות ערב', 'נעליים לנשים צעירות', 'חליפת טוקסידו לגבר' וכיוצ"ב. חשוב כמובן שנבחר במילות ובביטויי מפתח אשר רלוונטיים לתחום הפעילות שלנו ושקיימת בהם רמת תחרותיות מסוימת. לשם כך, ניתן להיעזר בכלי קידום מגוונים כדוגמת מתכנן מילות המפתח של גוגל.
- גלישה חוקרת באתר – גלישה יסודית ומקיפה באתר שמטרתה היא לבחון אותו עפ"י מגוון פרמטרים חשובים. בין היתר, עלינו לבדוק האם הקישורים באתר הם תקינים, האם קיימת בו חלוקה הגיונית לתפריטים, האם קיימות בו הודעות שגיאה (404), האם כתובות האתר שלנו הן "ידידותית" (URL FRIENDLY), האם האתר שלנו הוא "רספונסיבי", כלומר, האם הוא מותאם לעבוד דרך מכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) ועוד. עלינו לבצע את השלב הזה בצורה מדוקדקת כך שנהיה מוכנים לתחילת תהליך ה"האופטימיזציה"- קידום האתר שלנו בפועל.
- תהליך אופטימיזציה – כעת, משסיימנו לבצע את מחקר המילים ולבחון את האתר שלנו בגלישה חוקרת מקיפה, אנחנו מוכנים להתחיל בתהליך הקידום בפועל. בין היתר, עלינו לבצע פעולות כגון:
- כתיבת כותרות ותיאורים עבור מנוע החיפוש (Titles & Descriptions)
- בניית פרופיל קישורים איכותי (יצירת קישורים חיצוניים ופנימיים)
- בניית מפת אתר (קובץ XML שמטרתו היא לאפשר לגוגל לסרוק את דפי האתר שלנו בקלות)
- הפיכת כתובות URL ל"לידידותיות" (יצירת כתובות URL ברורות על סמך מילות וביטויי המפתח ממחקר המילים)
- כתיבה והעלאת תכנים לאתר (שוב, על סמך מילות וביטויי המפתח שלנו)
- טיפול בקישורים שבורים והודעות שגיאה (דפי 404)
- טיפול (במידת הצורך) בהפניות מכתובת URL אחת לשנייה (Redirecting 301)
- טיפול בבעיות של זמן טעינה באתר (למשל- תמונות "כבדות מדי")
- ועוד.
- בקרה ושיפור אופטימיזציה – לוודא כי תהליך הקידום שלנו מתבצע על הצד הטוב ביותר על ידי בחינת נתונים במערכת ה- Google Analytics. ה- Google Analytics הוא כלי סטטיסטיקה מרכזי של גוגל המאפשר לנו לבחון נתונים חשובים כגון: מהיכן הגיעו אלינו גולשים (מחשב נייח, נייד, טאבלט או סמארטפון), איזה תוכן הכי עניין אותם, כמה זמן הם גלשו באתר שלנו וכמובן, אחוז נתוני המרות (למשל- מילוי טופס "צור קשר" או ביצוע פעולת רכישה) ועוד.
לצד ביצוע פעילויות הקידום המרכזיות, עלינו לדאוג כי מראהו של אתר האופנה שלנו יהיה אטרקטיבי. בין היתר, זה אומר לעצב את האתר שלנו ב- "לוק" יוקרתי, להעלות תמונות ברמת איכות גבוהה וגם, להשתמש במשלב לשוני "נוצץ" בתכנים שאנו מעלים אל האתר.
להלן צילומי מסך להמחשה:
כפי שיכולתם ודאי להסיק מן הדוגמאות הנ"ל, אתרים העוסקים בתחום האופנה מציגים קווים אסתטיים של תוכן- הן מבחינת טקסט והן מבחינת תמונות. יחד עם זאת, חשוב לדעת לעשות את הדברים האלה ב"טעם" ולא להגזים בהם. כך למשל, אם אתר האופנה שלכם מכיל תמונות רבות, חשוב שתוודאו כי הן מועלות באיכות גבוהה אך לא במשקל "כבד" מדי. ולמה בדיוק מתכוון המשורר? ובכן, שיווק באינטרנט באמצעות תמונות הוא בהחלט נדבך מרכזי כאשר מדובר באתרי אופנה. יחד עם זאת, תמונות שגודלן הוא גדול מדי עשויות להשפיע על זמן הטעינה של האתר. וככל שזמן הטעינה הוא ארוך יותר, חוויית המשתמש עשויה להיפגם וכך גם הדירוג של האתר בגוגל.
היבט אחר שחשוב להתייחס אליו, הוא באיזו פלטפורמה של ניהול אתרים אנחנו הולכים לקדם את האתר שלנו. שתיים מן הפלטפורמות היותר פופולאריות לקידום, הן אלו של ג'ומלה ו- וורדפרס. מדובר במערכות הפועלות בקוד פתוח אשר נחשבות כאידיאליות לתהליך של קידום אתרים אורגני. בין היתר, ניתן לבצע בהן בקלות אלטים (ALT) לתמונות, שזה בעצם לרשום תיאור לכל תמונה באתר כך שהיא תוכל להיות מקודמת במנוע החיפוש של גוגל.
יתרונות בולטים נוספים:
- במערכות הקוד פתוח קיים מגוון נרחב של טמפלטים (תבניות) אשר מאפשרים לנו להקים לעצמנו אתרי אופנה מעוצבים
- ברוב פלטפורמות הקוד הפתוח קיים ממשק נוח וידידותי למשתמש. בזכות זאת, אנו יכולים לנהל את התכנים באתר שלנו בצורה קלה ויעילה יותר
- מערכות הקוד הפתוח מספקות לנו שליטה נרחבת כך שכל תהליך של פרסום בגוגל הופך לאפקטיבי הרבה יותר (למשל- אנחנו פחות צריכים לפנות למתכנת האתר בכדי לטפל בבעיות הנוגעות לתהליך הקידום)
קידום אתרי אופנה - שאלות ותשובות
האם משתלם לחנות אופנה קטנה להשקיע בקידום אתרים אורגני?
במציאות של היום כל עסק חייב להשקיע בקידום האתר שלו, לכן גם בעלי חנויות אופנה משקיעים
בקידום אורגני באינטרנט. קידום אתרי אופנה מאפשר לבעל חנות קטנה לזכות בחשיפה רחבה,
למכור פריטים ללקוחות בערים אחרות ואפילו מעבר לים, להתחרות במותגים המובילים ולמכור
באמצעות האתר מסביב לשעון.
כדי לקדם חנות אופנה קטנה אנחנו משקיעים בקידום אתרים לוקאלי כדי לחשוף את העסק ללקוחות
בסביבה הקרובה של החנות. יש חנויות אופנה קטנות המוכרות היטב באינטרנט, לעיתים היקף
המכירות ברשת גדול יותר מהמכירות בחנות הפיזית.
למי מתאים קידום אתרי אופנה?
קידום אתרי אופנה מיועד לבעלי רשתות אופנה ולבעלי חנויות קטנות. כל עסק בתחום האופנה חייב
לפעול גם באינטרנט כדי להפוך למותג מוכר, לזכות בחשיפה רחבה, להגדיל מכירות וליצור בידול
מהמתחרים. אנחנו בחברת הבוטיק פרסונאס מדיה בונים תוכנית לקידום אתר אופנה בהתאמה
מלאה למאפייני העסק ולקוחותיו, ובהתאמה למגבלות התקציב.
חשוב לזכור כי קידום אתרים אורגני לאתרי אופנה מבוסס בין היתר על חוויית משתמש ייחודית, לכן
יש להשקיע בעיצוב ובנראות האתר, בתפריטים נוחים, ובמערכת המאפשרת ללקוח לבחור בגדים או
פריטי אופנה אחרים בנוחות מירבית ובהנאה. יש להתייחס לפרמטרים רבים בקידום אתרי אופנה
מאחר ויש לא מעט מאפיינים ייחודיים לתחום זה.
למה כדאי לנהל בלוג באתר אופנה?
עוד ועוד ישראלים רוכשים באתרי האופנה בגדים, נעליים, תיקים, אקססוריז ועוד. כדי למשוך לקוחות
חדשים לאתר אופנה כדאי לנהל בלוג דינמי עם תכנים עדכניים ומעניינים. הבלוג מאפשר לבעל
האתר להיות בקשר ישיר עם הלקוחות, ליצור עניין בקולקציות חדשות, להציע תכנים בעלי ערך
המעודדים את הגולשים לרכוש פריטי אופנה באתר ועוד.
הבלוג חשוב גם לקידום יעיל של האתר, לכן יש לשלב ביטויי מפתח רלוונטיים בתכני הבלוג.
באמצעות התכנים בבלוג אפשר לקדם ביטויים שאינם כלולים בדפי האתר וכך חושפים את החנות
האינטרנטית לעיני גולשים רבים.
איך לשפר את מהירות הטעינה של אתרי אופנה?
אחת הבעיות בקידום אתרי אופנה הוא המשקל של תמונות המוצרים. יש דרכים שונות כיצד לטפל
במשקל הקבצים הגרפיים, כאשר המטרה היא לשפר את מהירות טעינת האתר. אם אתר אופנה
עולה לאט מידי חלק גדול מהגולשים עלול לנטוש את האתר ולעבור למתחרים.
קידום אתרי אופנה? רק מול חברת דיגיטל המבצעת "יופי" של עבודה!
שיווק באינטרנט דרך פרסום בגוגל הוא ממש לא עניין של מה בכך. מעבר להיבטיו הטכניים של עולם הקידום, חשוב גם להכיר את כל מה שמסביבו:
- עשיית שימוש בפלטפורמת ניהול מתאימה
- ביצוע אפיון שיווקי מדויק
- בניית אתר באופן ייחודי אשר משרתת את צורכי הגולש ואת אלו של מנוע החיפוש
- ועוד…
אנחנו ב- "פרסונאס מדיה" תמיד פועלים עפ"י שלבי עבודה מסודרים. ראשית – אנו לומדים את תחום עיסוקו של הלקוח, שנית – מבצעים עבורו אפיון שיווקי ושלישית – מגבשים אסטרטגיה שיווקית ואז פועלים לפיה. לצד זאת, שיווק באינטרנט הוא תחום דינאמי מאוד כך שלהיות ""By The Book זה לא תמיד נכון. לכן, אנחנו תמיד שואפים לעשות מעבר ולספק פתרונות שיווק יצירתיים.
האם זה עובד אתם שואלים?
תנו לתגובותיהם של לקוחותינו לענות לכם על כך!
. . . נו, התרשמתם? אז השאירו פרטים ותיהנו גם אתם מתהליך איכותי של קידום אתרים בגוגל! 🙂 🙂 🙂
שלכם,
"פרסונאס מדיה"