קידום אתרי מלונות באינטרנט
תוכן עניינים
מה משותף לקידום אתרים ולריאיון עבודה?
לפני שנענה על השאלה הזו, אנחנו רוצים קודם לתת לכם את הכלים הבסיסיים לקידום אתרי מלונות באינטרנט יחד עם כמה טיפים מעולים.
כשמדברים על קידום אתרי מלונות, חייבים להתייחס לניהול ולביצוע אופטימיזציה לאתר. מה זה אומר אופטימיזציה?
אופטימיזציה היא למעשה התאמת האתר לאלגוריתמים השונים של גוגל.
מטרתו של קידום אתרי מלונות הוא למקסם את הפוטנציאל של האתר, ובכך לזכות במיקומים הגבוהים ביותר במנוע החיפוש של גוגל. לשם כך צריך קודם כל להכיר איך מנוע החיפוש עובד.
כשאנחנו כותבים ביטוי בשורת החיפוש של גוגל, מתקבלות לפנינו מספר תוצאות שונות, מסודרות מהתוצאה במיקום הגבוה ביותר, לתוצאה בשורה האחרונה.
המטרה של כל אחד היא ברורה – להגיע לשורה הראשונה בעמוד הראשון. אך כדי להגיע לשם צריך לשכנע את גוגל שמגיע לנו – ולכן עלינו לקחת בחשבון פרמטרים כמו:
- בחירת חכמה של דומיין
- ביצוע מחקר מילות מפתח
- יצירת כותרות מתאימות ומדויקות למילות המפתח (כותרות H1, H2 וכו')
- תגיות שונות
- כתיבת תוכן איכותית ובעלת ערך – תוכן מקורי, מתחדש ולא משוכפל
- סקירת מתחרים אפשריים
- אופטימיזציית תמונות
- לוודא שהאתר אינו איטי
- יצירת מפת אתר אשר תשפר את הדירוג בגוגל ואת חווית המשתמש של הגולשים
ועוד שלל פרמטרים נוספים אשר מייעלים את האתר והופכים אותו לנגיש יותר, נוח יותר, רלוונטי יותר, וכמובן – כמה שיותר גבוה בשורת החיפוש.
כשנבהיר לגוגל בצורה איכותית ומדויקת במה אנחנו עוסקים – נמקסם את מטרתו של האתר שלנו, ונקבל יותר פניות מלקוחות שמעוניינים בדיוק במה שיש לנו להציע.
באילו חלקים חשוב להתמקד כשעוסקים באופטימיזציה למלון?
יש כמה שלבים עיקריים וקריטיים שיש לבצע בדרך למעלה, והם מהווים חלק מתהליך האופטימיזציה לאתר המלון:
- מחקר מילות מפתח
- סקירת מתחרים
- אופטימיזציה לתמונות המלון
- כתיבת התוכן
מחקר מילים
אנחנו רוצים להפוך את המלון שלכם לרלוונטי ביותר בעיניים של גוגל. אחת הדרכים החשובות והקריטיות לכך היא ביצוע מחקר מילות מפתח. מחקר זה מאתר ובוחר את הביטויים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר לקדם אתכם לראש הרשימה ולהביא לכם יותר לידים לאתר (לקוחות פוטנציאליים חדשים אשר יהיו מעוניינים להתארח במלון).
רק אדם אשר מומחה בקידום אתרים, ובפרט קידום אתרים אורגני, יידע להסיק מהן מילות המפתח המתאימות ספציפית למלון שלכם. עליכם לשבת לשיחה עמוקה עם מקדם האתרים שלכם, ובשיחה איתו תתארו לו הכול על בית המלון שלכם, במה הוא מיוחד, אילו שירותים אתם מעניקים למתארחים במלון וכל מה שחשוב לדעת.
חלק מהעבודה של מומחה קידום אתרי מלונות היא לקחת מפה את התיאורים שלכם למקום מעשי וממוקד – למצוא בתוך ערימת שחט את המחט שתביא לכם לקוחות פוטנציאליים חדשים למלון, וכמו מגנט מדויק להפליא, היא תאפשר לגולשים להגיע ישירות אל היעד אותו חיפשו – בית המלון שלכם.
חשוב להדגיש: מחקר מילות מפתח הוא עבודה של דיוק. יש המון אנשים אשר מעוניינים לשהות במלון בדיוק כמו שלכם – רק צריך להביא אותם אליכם. כשהם כותבים בשורת החיפוש ביטוי כלשהו, ודרכו הם מביעים את כוונתם להתארח בבית מלון, הביטוי הזה צריך להיות אחת ממילות המפתח אצלכם באתר של בית המלון.
מי המתחרים שלי?
בית המלון שלכם טוב, אולי אפילו מצוין – אבל הוא לא היחידי. במקביל אליכם, יש המון בתי מלון נוספים אשר מתחרים על הדירוג הגבוה של גוגל, וכמובן גם על הלקוחות.
יש שני סוגים עיקריים של מתחרים: מתחרים שמציעים מוצר דומה לזה שלכם – בתי מלון שונים ברחבי הארץ והעולם; ומתחרים אשר מציעים חלופה מקבילה למוצר שלכם – אכסניות, מוטלים, Air bnb, שכירת בתים לחופשה ואפילו שינה תחת כיפת השמים. עליכם לזהות מתחרים אלו, להבליט מה ייחודי דווקא אצלכם, ואפילו להתעלות מעליהם בעזרת שימוש במילות מפתח שהם טרם זיהו.
אופטימיזציית תמונות המלון
הופעתן של תמונות באתר של בית מלון היא כמעט ברורה מאליה. באתר חייבים להופיע תמונות של חדרי המלון, על מגוון סוגיהם השונים: חדרי השניה, המקלחות, המטבח ועוד. אבל הנה מה שאתם לא יודעים – גם לתמונות חדרי המלון חשוב שנעשה אופטימיזציה.
בכל הנוגע לקידום אתרים, ובפרט לקידום אתרי מלונות, יש חשיבות עליונה לתגיות ALT, המהוות חלק מביצוע אופטימיזציה לתמונות חדרי המלון שלכם. תגיות ALT באו מהמילה alternative, כלומר חלופי – ואכן אלו הן תגיות אשר התיאור והמילים בהן משמשים כחלופה לתמונה המופיעה באתר.
לדוגמה, מתחת לתמונה של חדר הספא במלון, ייכתב: "חדר הספא שלנו". מקדם האתרים יהיה אחראי לכיתוב ולתיאור עצמו שיהיה לתגית התמונות, ובין היתר ישלב בתגית חלק מביטויי המפתח שלכם.
כאמור, כדי להצליח בקידום אתרים, צריך קודם כל להבין איך מנוע החיפוש של גוגל עובד. והנה זה קורה גם כאן – אם לא נכתוב תיאור לתמונה בתגית טקסט – גוגל לא יצליח לקרוא את התמונה ולהבין מה הוא רואה בה. כך שאם אתם רוצים לקדם את האתר ואת התמונה שלכם בגוגל דרך קידום אורגני, עליכם להוסיף תגיות ALT, ובייחוד כשמדובר בקידום אתרי מלונות.
כתיבת התוכן לאתר שלי:
איך שלא נסובב את זה, התוכן באתר, בניוזלטר, ברשתות החברתיות, בבלוג ובכל מה שקשור למלון שלכם – הוא בדרך כלל החלק הדומיננטי ביותר, והוא זה שיקבע אם גולש חדש בעמוד יהפוך ללקוח חדש אצלכם.
התוכן הוא למעשה כל המילים הכתובות בכל הפלטפורמות שלכם – החל מכותרות ותיאור בתגיות ALT, וכלה במידע, הסברים, תיאור על אודותיכם, כל הכתוב בעמודים באתר, כל הפוסטים שלכם ברשתות החברתיות, כתיבת הניוזלטר לרשימת התפוצה, וכל קטע אחר ברשת אשר נועד לקריאה עבור הגולשים כדי שיכירו אתכם ואת השירותים שאתם מציעים יותר טוב.
כשהתוכן באתר כתוב בצורה איכותית, קוהרנטית, ברורה וידידותית לקריאה – כך הגולשים יקבלו עליכם מידע מדויק יותר, יבינו מי אתם ומה אתם מציעים, וחווית הגלישה באתר תשתפר ותיתרם משמעותית. כמו כן, התוכן שאתם כותבים ומילות המפתח בהן אתם משתמשים משפיעים על עד כמה גוגל יבין במה בדיוק אתם עוסקים, עבור מי המלון מיועד ואילו שירותים המלון שלכם מספק עבור אורחיו.
***יש גם שלבים נוספים חשובים לא פחות אשר השפעתם על איכות האתר שלכם היא עצומה, כמו: בניית מערכת קישורים לאתר, בדיקת חוויית המשתמש, התאמת האתר לטלפון הנייד, ועוד.
שימו לב שאתם מתייחסים לכל אחד מהפרמטרים המשפיעים על אופטימיזציית האתר, משום שלכל אחד מהם עשויה להיות השפעה קריטית על העלייה בכמות הלידים.
איך לגרום לקהל הלקוחות בשוק לבחור דווקא במלון שלי?
זו אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב בעלי מלונות בארץ ובעולם, ואפילו בקרב מומחי קידום אתרי מלונות אשר עובדים עם בעלי מלונות כבר שנים ומכירים בעל פה את עולם שיווק המלונות. כולם מתמודדים איתה ומנסים לתקוף אותה מזוויות שונות.
הנה כמה אפשרויות לשדרוג בית המלון שימשכו אליכם יותר לקוחות חדשים:
שפרו את התקשורת ביניכם לבין הלקוחות, הוסיפו עוד שירותים מקוריים אשר אתם מאפשרים לאורחים לרכוש, הוסיפו או שדרגו פעילויות כמו מופעים, הצגות וערבים ייחודיים ללוח הזמנים של בית המלון, הנגישו מידע על האזור – שימוש בתחבורה ציבורית, מסעדות מומלצות בסמיכות למלון וכו', שדרגו את חדרי המלון כך שיאפשרו לאורחים לארוז פחות לקראת הנופש, ועוד המון רעיונות נוספים אחרים. קידום אתרי מלונות מחייב אתכם תמיד להיות במגמת שיפור.
7 טיפים לקידום אתרי מלונות בתקופות מאתגרות
אנחנו לא צריכים לספר לכם עד כמה פתיחה חדשה של עסק, ובייחוד של מלון, יכולה להיות מאתגרת וקשה – יש כל כך הרבה מתחרים בחוץ, ואתם צריכים לשכנע את הלקוחות בשוק לבוא דווקא אליכם.
בתקופה בה העסק מושבת או שהעסקים בו קצת חלשים – בין אם בשל שיפוצים, העברת המלון לכתובת אחרת, תקופה מאתגרת בשוק בה אין הרבה הזמנות, עונה בשנה שבה רוב הלקוחות לא מעוניינים לנפוש, או אפילו לקראת פתיחה חדשה – יש 7 דברים שניתן לעשות כדי לשמר לקוחות קיימים ולמשוך לקוחות חדשים:
- העניקו ערך – זה יכול להיות דרך תוכן בעל ערך לקוראים בבלוג, בעמוד האתר, ברשתות החברתיות או אפילו דרך הניוזלטר למייל. כל עוד אתם מעבירים מסרים אמפתיים, אכפתיים ודואגים לקוחותיכם – אתם מעניקים להם ערך מוסף אשר יעורר בהם רגש חיובי ואותנטי. את הרגש הזה הם ימשיכו לזכור בתוכם, ובתום השיפוצים/כל סיבה אחרת להפסקה הזמנית של הפעילות – הם ירצו לחזור דווקא אליכם.
- ביטולים ללא דמי ביטול – הרבה עסקים, בייחוד בתחום התיירות והמלונאות, משדרגים את מדיניות הביטולים שלהם לקראת פתיחה של עסק חדש. נסו גם אתם לאמץ שיטה זו, ותשדרגו את דרכי הזמנת החדרים ואת מדיניות הביטולים שלכם, שיהיו יותר מאפשרות, גמישות וחופשיות.
מעבר לתרומה לעסקים שבדבר, שכן ברגע שתאפשרו ללקוחות לבטל בכל מועד אפשרי ללא דמי ביטול יותר לקוחות יזמינו ו"יקחו צ'אנס" להזמין חופשה אצלכם, מדיניות זו גם מעלה את הערך המוסף שאתם נותנים. היא מדגישה את האכפתיות ואת הדאגה שלכם כלפי טובתם של הלקוחות. - תרומה לחברה – תרומה לחברה היא תמיד מומלצת, גם בזמנים שהעסק קצת מדשדש, וגם בזמנים שאתם בנסיקה. נסו לראות איך המלון שלכם יכול להשתלב בתמונה – שותפות עם עמותה היא רעיון נפלא מבחינה ערכית כדי לתרום לחברה דרך עסק המלון. זה יכול להיות:
- תרומה של חדרי המלון עבור אוכלוסיות המתמודדות עם קשיים, הענקת נופש חינם במלון שלכם לחברי העמותה.
- התנדבות של עובדי בית המלון בעמותה.
- הטבות לאוכלוסיות שונות – חיילים, משפחות חד הוריות ועוד.
- תרומת מזון מבית המלון לבתי חולים ולעמותות אשר מסייעות לקשישים ולנזקקים.
- בכל הזמנת חדר אחוז מסוים מההכנסות ייתרם לעמותה.
ויש עוד מגוון אפשרויות הסדרים נוספות!
- תרומה קהילתית – במלון תנו להם להרגיש בבית, בבית תנו להם להרגיש במלון.
כשהמלון בשיפוצים או בעיצומה של העברתו לכתובת אחרת, נסו:
- לשתף עובדות מעניינות לצד תמונות מהאזור של בית המלון (בסגנון "הידעתם?", למשל).
- סיור וירטואלי בחדרי המלון המפנקים שלכם.
- לפרסם ניוזלטר או בלוג עם הצעות לפעילויות מעניינות עבור ילדים.
- המלצות מפי שף מסעדת המלון למאכלים טעימים שניתן להכין גם בבית כשאי אפשר ליהנות ממסעדת המלון.
- המלצות איך לשדרג, לקשט ולעצב את חדרי הבית.
- המלצות למוצרי אמבטיה שאתם משתמשים בהם במלון, איך לסדר את המצעים ועוד.
- המלצות ממחלקת הספא של המלון לבילויים מפנקים בבית.
- המלצות ממדריך חדר הכושר של המלון לפעילויות ולתרגילים ספורטיביים שניתן לבצע בבית ולשמור על הכושר.
ובקיצור – כל עצה שתוכל להעניק לקוראים בבית תחושה כאילו הם בחופשה במלון, במקרים בהם מסיבה כזו או אחרת הם אינם יכולים כרגע לנפוש אצלכם.
שימו לב: הדגישו לקוראים שמדובר בעניין זמני – אמנם חלק מהדברים ניתן לעשות בבית, אבל אין כמו לקבל את הפינוקים האמיתיים בחופשה בבית המלון!
- הזמנת ראשון? קבל מתנה – בתקופה בה אנו צריכים למשוך אלינו יותר לקוחות מהרגיל, מומלץ להעניק הטבות מיוחדות עבור המזמינים. כך, הלקוחות ירגישו שרואים אותם, שמתחשבים בהם, שמעוניינים בהם – והם ירצו להישאר. Win:Win, לא?
- לשמור על הרשת החברתית חיה ובועטת – בתקופות מסוימות בשנה/ בימים שונים של השבוע / בשעות שונות של היום אנו רואים עלייה בשימוש ברשתות החברתיות, אז למה לא לרכוב על הגל? תתעלו את המצב לטובת בית המלון –
- העלו פוסט עם תמונה מבית המלון, וכל מי שישתף גם הוא תמונה שלו מבית המלון משהויות קודמות עם האשטאג מתאים עשוי לזכות בפרס!
- בצעו סיור דיגיטלי ברחבי המלון / באזור בו נמצא המלון / באטרקציות מיוחדות בסמוך למלון, וכל מי שיכתוב מה היה החלק האהוב עליו כשביקר במקומות אלו בעבר עשוי לזכות בפרס!
- תהיו ברורים – אתם סגורים זמנית? תיפתחו בקרוב? שוקלים איך להמשיך עם העסק? כשהמלון עומד בפני מצב חדש, זה יכול להיות מעט מבלבל עבור הלקוחות, ולכן חשוב שתקפידו על מסרים ברורים ולא מבלבלים עבורם.
דרך הניוזלטר, הפרופילים ברשתות החברתיות של המלון, אתר בית המלון ובכל פלטפורמה אחרת – הבהירו אם המלון פתוח או לא, מהי מדיניות הביטולים העכשווית שלכם, מתי אתם צפויים לחזור לשגרה ולהיפתח מחדש.
כמו כן, וודאו כי אמצעי התקשורת איתכם מעודכנים ונגישים, הקפידו לפרסם אותם ברחבי האתר, ברשתות החברתיות ובכל ניוזלטר שנשלח, כך שאם לקוראים בבית יש שאלות אליכם הם ידעו איך ליצור איתכם קשר.
הצלחה בקידום אתרים = להישאר מעודכנים
מדי פעם גוגל מוציאים עדכונים שונים לאלגוריתמים של דירוג תוצאות החיפוש. כל בעל מלון שרוצה שהמלון שלו יקבל את הדירוג האופטימלי והגבוה ביותר האפשרי בתוצאות החיפוש של גוגל, צריך להיות מעודכן לגבי עדכונים ופרסומים אלו של גוגל, שכן אחרת הוא עלול להתפספס, ובגדול.
כך לדוגמה עדכון חוויית העמוד של גוגל, אשר הוכרז במאי 2020 וצפוי להיכנס לחיינו ב-2021, מתריע בפני שינויים חדשניים: האלגוריתם של גוגל ישתנה כך שהוא ידרג את האתרים השונים לפי תיאור החווייה של המשתמשים והאופן בו הם תופסים את האתר. אתרים שהגולשים בהם לא יהנו מחוויית הגלישה בעמודיהם – לא בהכרח ידורגו גבוה בהשוואה לאתרים אחרים, או לפחות לא ידורגו כפי שהם מדורגים היום. הפרמטרים שייבחנו הם:
- האם האתר נטען מספיק מהר?
- האם התוכן המופיע באתר תורם לחוויית המשתמש? כמה הוא נוח לקריאה? האם קיים תוכן בכל עמודי האתר בצורה נגישה ונוחה?
- האם הוא נגיש לטלפונים ניידים בצורה איכותית?
דוגמאות נוספות מהתקופה האחרונה הן:,mobile-first update, page speed update the https ranking boost . עדכון נוסף מבית גוגל אשר התחיל בסוף ינואר 2020, הוא שהעמוד של המלון שלכם לא יוכל להופיע פעמיים בדף הראשון בתוצאות האורגניות המומלצות.
המהות של קידום אתרי מלונות היא כל הזמן להישאר מעודכנים לתקופות החולפות, לסגנונות, להעדפות ולמגמות הנראות בשוק.
איך להתמודד עם העדכונים הללו?
רוב העדכונים של גוגל סובבים סביב נגישות ו"ידידותיות למשתמש", כך שפרמטרים כמו מהירות הטעינה והגלישה באתר, מפת האתר, התוכן באתר, הנגישות אליו משלל מכשירים שונים וכו', הם פרמטרים אשר נלקחים בחשבון כשזה נוגע לדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל.
מה זה אומר מבחינתכם? – קחו בחשבון את כל הפרמטרים שפירטנו כאן, ובידקו האם האתר שלכם עומד בדרישות והאם הוא מקיים את הנדרש.
קידום אתרי מלונות SEO - זו עבודה מתמשכת
כשהקמתם את האתר למלון שלכם, וודאי נעזרתם ביועץ קידום אתרים, שזה מצוין. אבל אסור לשכוח שעבודת ה SEO למלון שלכם לא נפסקה ברגע שהאתר עלה לאוויר – היא נמשכת לאורך התקדמותו של העסק.
תפקידו של קידום אתרי מלונות נכון ומדויק הוא לשפר את תכונות האתר ואת הפרמטרים השונים שלו – כמו לדייק את התוכן, לשפר את איכויות האתר, לשפר את הקוד של האתר ואלמנטים טכניים נוספים בו – וזאת בהתאם לעדכוני גוגל הנוגעים לדירוג תוצאות החיפוש, לתקופה ולהאופנה, לסגנונות המשתנים ועוד.
חשוב להישאר מעודכנים ולשים לב לשינויים בשוק, ולבחון מה שינויים אלו דורשים מכם, איך אתם צריכים להסתנכרן במקביל אליהם.
מהו google my business?
google my business, או בעברית, "גוגל לעסק שלי", הוא כלי חינמי מבית גוגל, אשר מאפשר לבעלי עסקים וארגונים לנהל את הופעתו של העסק שלהם בגוגל. google my business בא לידי ביטוי בעיקר ב google search וב google maps.
קידום אתרי מלונות ב google my business:
כדי לקדם את המלון שלך דרך google my business, דבר ראשון עליך לאמת את פרטי העסק ואת העובדה שהוא העסק שלך. לאחר מכן, מגיע השימוש האמיתי ב google my business. קידום אתרי מלונות מאוד מושפע מהאופן בו אתם משתמשים בכלי זה. הנה כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם:
- וודאו שהפרטים של המלון שלכם מעודכנים ונכונים – כתובת, פרטים ליצירת קשר, קישור לאתר שלכם ולשאר הפלטפורמות אשר אתם מופיעים בהן, תיאור של מי אתם ומה אתם עושים, וכל פיסת מידע אחרת אשר עשויה להיות חיונית עבור לקוחות פוטנציאליים שגולשים ברשת. כל הפרטים האלו יעודכנו כעת ב google search וב google maps, ויסייעו לגולשים להבין טוב יותר אילו שירותים ומוצרים אתם מציעים.
- תמונה אחת שווה אלף מילים – רוצים לשכנע מתארחים פוטנציאליים לבוא דווקא למלון שלכם? תראו להם! אין כמו תמונות מרהיבות של המלון עצמו ושל האזור כדי לעורר באנשים את החשק להתארח אצלכם ולהשתוקק לחופשה מרגיעה ומפנקת בחדרי המלון.
מספיק שתוסיפו תמונות לפרופיל שלכם ב google my business, ותקבלו 42% יותר בקשות להכוונות אליכם בגוגל מפות, ו 35% יותר שיטוטים באתר שלכם. לא שווה? - תיתנו מענה – הרבה לקוחות, מרוצים או לא, יכתבו עליכם ביקורות ב"גוגל לעסק שלי". כשאתם מקדישים זמן לקרוא, להתייחס ולעתים גם להגיב לביקורות השונות, אתם למעשה מראים ללקוחות פוטנציאליים אחרים ברשת שאכפת לכם מדעת קהל הלקוחות שלכם, שאכפת לכם להשתפר, שאכפת לכם לתת את הטוב ביותר, שאכפת להם מהערות, שאכפת לכם מהארות – ובקיצור, שאכפת לכם.
מה אני צריך לעשות כדי לקדם את המלון שלי ב'גוגל לעסק שלי'?
גוגל לעסק שלי הוא כלי פשוט, ידידותי למשתמש וחיוני ביותר לקידום המלון שלכם בגוגל. אבל בשביל קידום אתרי מלונות איכותי ויעיל בגוגל לעסק שלי אתם תהיו חייבים להקפיד על מספר אלמנטים עיקריים:
- אילו שירותים אתם מציעים? – וודאו שהשירותים אשר אתם מעניקים במלון שלכם ושמאפייני המלון מעודכנים ונכונים. אם לא – תערכו אותם מחדש. מידע זה מופיע בפרופיל שלכם בגוגל, ואם הוא אינו מעודכן או מדויק, הגולשים יגבשו עליכם חוות דעת לא נכונה.
- אפיונים מיוחדים – מציעים ווייפיי חינמי במקום? חניה? בריכה? אוכל צמחוני / טבעוני / ללא גלוטן במסעדת המלון? מאפשרים כניסת בעלי חיים?
את כל המידע הזה אפשר להכניס עם אייקונים בוהקים, צבעוניים ונוחים לקריאה שגוגל מציע. השתמשו בהם כדי לאפיין ולסווג את המלון שלכם, וכדי להעניק לגולשים עוד פרטי מידע חשובים עליכם. - עסקים בתוך העסק – אם המלון שלכם מפעיל מסעדות, ספא, חנויות וכד', אשר לא צריך להיות אורח במלון כדי לבקר וליהנות בהם – עסקים אלו זכאים לרישום עצמאי ונפרד בגוגל לעסק שלי. וודאו כי רשום שעסקים אלו ממוקמים במלון שלכם.
לכל בעיה טכנית בתחום קידום אתרי מלונות דרך google my business – תמיד כדאי לפנות ישירות לגוגל.
פרסום ממומן ב Google hotel ads:
עד כה שמתם לב שדיברנו על קידום אורגני, SEO, כלומר קידום אתרי מלונות שאינו ממומן, אלא שנוצר דרך אופטימיזציה בהתאם לדרישות מנוע החיפוש. על כן, קידום אתרי מלונות SEO נקרא פרסום אורגני, כי הקידום נוצר באופן "טבעי" בהתאם לשינויים ולפעולות המתבצעים במטרה לקדם את הדף.
לעומת זאת, קיים גם הפרסום הממומן. הפרסום הממומן של מלונות בגוגל אדס מאפשר לכם, בעלי המלונות, לפרסם את המלון שלכם בגוגל על ידי מודעה שתופיע בגוגל, אותה אתם מממנים.
פרסום ממומן ב Google hotel ads מאפשר לכם להשיג יותר לקוחות פוטנציאליים. כשהגולשים באינטרנט יחפשו מלונות כמו שלכם, הם יראו אתכם – בולטים מעל כולם.
מהם היתרונות של גוגל אדס?
- יראו אתכם גם בחיפוש גוגל, במפות גוגל ובגוגל-אסיסטנט.
- אתם תהיו מההצעות הראשונות שלקוח יראה כשהוא יחפש מלונות בגוגל.
- פרסום ממומן משיג לכם יותר ביקורים לאתר, יותר שיחות טלפון לעסק מלקוחות מעוניינים, וכתוצאה מכך – יותר הזמנות, עלייה במכירות.
- אפשרות לקשר את הלקוחות הפוטנציאליים לאתר שלכם, או להזמין חדר פשוט דרך גוגל.
- התאמת הפרסום בהתאם לפרמטרים שונים שאתם בוחרים – מדינה, זמן שהות במלון ועוד.
- שליטה בתקציב – ניתן להגדיר תקציב חודשי מוגבל אשר לא יהיה ניתן לחרוג ממנו. כך תוכלו לשלוט גם על ההוצאות.
- משלמים רק על התוצאות בשטח – הזמנות חדרים בפועל, שיחות שנכנסו למלון, כניסה לאתר המלון, קליקים בתוך האתר וכו'.
קידום אתרי מלונות פרסום ממומן – מאיפה מתחילים?
קמפיינים לפרסום ממומן של מלונות בגוגל, מראים בגוגל חיפוש, בגוגל מפות ובגוגל אסיסטנט את המידע שהזנתם פנימה.
עליכם לפתוח חשבון ב google hotel center בו תפרטו את המחירים העדכניים של חדרי המלון שלכם, את זמינות החדרים (אילו חדרים תפוסים ואילו לא), תמונות, מיקום, השירותים שאתם מעניקים, ואף קישור להזמנת חדר למלון, למשל קישור לדף נחיתה של המלון.
כדי להזין את המידע הרלוונטי הנ"ל עבור מודעת הפרסום שלכם בגוגל, עליכם לקשר את החשבון שלכם ב google hotel center לחשבון שלכם ב google ads. כך, תוכלו להתחיל להריץ ולקדם את הקמפיין למלון שלכם.
החיבור שתיצרו יכניס לגוגל אדס את כל המידע שפירטתם לגוגל מפס, לגוגל אסיסטנט ולמנוע החיפוש של גוגל, ויופיע שם כשגולשים יחפשו מלון!
***שימו לב שיש לכם אפשרות להגביל את הקמפיין הממומן שלכם בגוגל אדס בתקציב מסוים שאתם יודעים שבטוח לכם מבחינה עסקית. כמו כן, במהלך הקמפיין אתם תקבלו דוח ביצועים מפורט על הפעילות דרך גוגל אדס.
מה עוד חשוב לעשות לקראת הקמפיין הממומן?
לצד העשייה הפרקטית, חשוב גם להבין בעצמנו מה אנחנו מעוניינים להשיג מהקמפיין. חשוב שתעברו את השלבים הללו עם עצמכם:
מהי מטרת הקמפיין שלי?
יותר הזמנות? יותר קליקים באתר? הגדירו לעצמכם את מטרת הקמפיין הממומן בהתאם להעדפות שלכם ובהתאם לתוכנית הקידום העסקי שלכם.
איך אדע שהשגתי את מטרת הקמפיין שלי?
קביעת קריטריונים ומדדים להצלחת הקמפיין היא שלב קריטי. אחרת, הכול עשוי להתבלבל לנו, ודברים לא יהיו ברורים מסודרים. לולא מדדים אובייקטיביים להצלחה, נלך לפי ההרגשה הסובייקטיבית שלנו בנוגע ליעילות הקמפיין, וננוע בין הרגשה שהקמפיין לא צלח לבין הרגשה שהקמפיין ענה על כל מטרותינו.
כדי למנוע זאת, עלינו להחליט על מדדים אובייקטיביים. הנה רעיונות לכמה:
- מספר הקלקות באתר במהלך X זמן
- מספר לידים ומתארחים חדשים במלון במהלך X זמן
- אחוז תפוסה של המלון (למשל, למדוד את אחוזי התפוסה של המלון כל יום במשך X זמן)
כמה?
בהתאם לתשובות שעניתם על שני הסעיפים הקודמים, כעת ניתן להחליט בצורה נכונה ומדויקת יותר על התקציב שלכם. כמובן שככל שתשקיעו יותר ולאורך זמן ארוך יותר הקמפיין שלכם יתפוס יותר תאוצה. עליכם לשקול עם עצמכם ועם מקדם האתרים שלכם (אשר מומחה בדרך לעשיית קמפיין ממומן בגוגל) מהי מסגרת התקציב לקמפיין שהכי תתאים עבורכם ושתפיק עבורכם את המיטב.
הבטחנו, והנה אנחנו מקיימים – מה המשותף בין קידום אתרי מלונות ובין ריאיון עבודה?
אולי זה לא נראה מאוד טריוויאלי, אבל גם בקידום אתרי מלונות וגם כשאתם ניצבים מול ריאיון עבודה – אתם משתמשים פחות או יותר באותן טכניקות.
- גם בריאיון עבודה וגם בעבודה SEO לקידום אתרי מלונות, אתם חייבים למכור לצד השני ולשכנע אותו שלא ניתן לפקפק במה שיש לכם ביד, שצריך לבחור בכם על פני המתחרים שלכם, ובקיצור, שאתם טובים יותר.
***כך שאם בריאיון עבודה המטרה היא למכור את עצמכם – בקידום אתרים אתם מוכרים את המוצר שלכם. - בשני המקרים עליכם להציג את היתרונות שלכם, למה כדאי לבחור בכם ולא במישהו אחר, הייחודיות שלכם, הניסיון שצברתם לאורך השנים, וכמובן – מה אתם מעוניינים לתת, איך אתם יכולים לתרום לצד השני, אילו שירותים אתם מציעים.
בשביל טנגו צריך שניים
בריאיון עבודה, המעסיק בוחן את המרואיין, ואילו המרואיין, אחרי שהציג למעסיק את כל היתרונות הרבים והייחודיים שלו, מציג כעת גם את תנאי העבודה שלו – מה הוא מוכן לעשות בעבודה, במה הוא מתמחה, אילו עבודות הוא מוכן לקחת על עצמו במסגרת התפקיד. אם המעסיק ידרוש מכם תנאים מסוימים במסגרת התפקיד – זה יכול להיות עבודה בשעות נוספות, או תנאי כלשהו אחר אשר מבחינתכם הוא קו אדום – כפי הנראה שזה לא המקום המתאים לכם.
גם בקידום אתרים קורה בדיוק אותו הדבר – מעבר לכך שהקוראים בוחנים אם אתם עדיפים על פני המתחרים, הם גם בוחנים אם אתם עונים לצרכים שלהם. אולי אתם אלופים בשירות לקוחות, אבל אם לאותו לקוח חשוב מאוד שיהיה וייפיי במלון, חדר אמבטיה אישי, שירות חדרים, או כל דבר אחר, ואין לכם את מה שהוא מחפש, כנראה שאין ביניכם התאמה.
מה ניתן ללמוד מכך?
ההשוואה הזו מסייעת לזכור – כשאתם מציגים את עצמכם מול הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באתר האינטרנט של המלון שלכם, הקפידו לתת דגש לשלושה חלקים:
- "למה דווקא אתכם?" – התחילו מלספר את הסיפור שלכם, להעביר לצד השני את כל הסיבות לבחור דווקא בכם, להבהיר לו במה אתם מיוחדים. אם יש לכם המלצות מלקוחות קודמים אז אתם בדרך המלך.
- "יש לכם את מה שאני צריך?" – ספרו לצד השני אילו שירותים אתם מעניקים. התמקדו במה אתם כן נותנים, ופחות במה לא – כי זה לא רלוונטי, שכן בכל מקרה הקורא יסיק שאם לא פירטתם שירות מסוים באתר סימן שכנראה אין לכם אותו.
בשורה התחתונה, הקורא מגיע עם צורך מסוים, והוא רוצה לקרוא אם אתם יכולים לספק לו מענה לכך או לא. - "איך אני יכול ליצור איתכם קשר?" – כמו שבקורות החיים עבור ריאיון עבודה אתם מדגישים את פרטי ההתקשרות עמכם (טלפון, מייל, ולעתים אפילו קישור לאתר שלכם או לחשבון הלינקדאין שלכם) – כך גם בקידום אתרי מלונות.
הדגישו את הטלפון של העסק, ואם יש עוד טלפון נייד איתו ניתן ליצור קשר, אל תהססו להוסיף. לצד כל מספר רישמו מה התפקיד של האדם שיענה לטלפון מכם. כתובת מייל והפנייה לצ'אט דיגיטלי או לכל אמצעי אחר נוסף בו ניתן לשלוח לכם הודעות – יהיה מבורך.
קידום אתרי מלונות - לסיכום
אז מה היה לנו פה?
- סקרנו את הדרכים ליצירת אופטימיזציה לאתר המלון ולמקסם את האפשרות להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים חדשים.
- נגענו במילות מפתח, בסקירת מתחרים פוטנציאליים, בביצוע אופטימיזציה גם לתמונות ע"י תגיות ALT, ובמשמעות של כתיבת תוכן בפלטפורמות הרלוונטיות למלון.
- העלנו אופציות לשדרוג המלון כדי להביא יותר אורחים חדשים.
- הבאנו לכם 7 טיפים מצוינים ומרכזיים שיעזרו לכם להתמודד עם תקופות מאתגרות וחלשות בעסק.
- דיברנו על עד כמה חשוב להישאר מעודכנים מול הפרסומים והעדכונים של מנוע החיפוש של גוגל ועל ההשפעה של עדכונים אלו על המלון.
- דיברנו על אחת הסיבות שבגינה עבודת הSEO – היא לא חד פעמית.
- דיברנו על google my business ועל היתרונות שלו.
- דיברנו על google hotels ads – פרסום ממומן בגוגל למלון שלכם. עסקנו בהשפעה הרווחית שלו על העסק ובמה עליכם לעשות לקראת הקמפיין.
- ראינו שכל פעם כשאנחנו נתקעים בעניין קידום אתר המלון שלנו – אפשר לחזור לבסיס ולהיזכר במה היינו עושים אם היינו עכשיו באמצע ריאיון עבודה.
קידום אתרי מלונות באינטרנט - שאלות ותשובות
למה חשוב לקדם את האתר של המלון?
תחום התיירות נחשב לתחרותי מאוד באינטרנט, יש תחרות קשה בין המלונות, חברות התעופה,
חברות תיירות וגורמים נוספים. כדי לבלוט מעל המתחרים יש להשקיע משאבים גדולים בקידום
האתר של המלון, ובנוסף יש להתמודד עם הפיצ'רים החדשים של גוגל שמטרתם להציג את מודעות
הפרסום הממומן בראש הדף תוך דחיקת התוצאות האורגניות מטה.
קידום אתרי מלונות באינטרנט על ידי צוות המומחים של פרסונאס מדיה מבטיח חשיפה רחבה ודירוג
גבוה בתוצאות החיפוש. החברה מקדמת את האתר של המלון בשיטות מתקדמות ובערוצים שונים
כדי להבטיח תמורה מלאה לעלות הקידום ועלייה משמעותית בכמות המבקרים באתר.
למה כדאי לבחור ביטויי זנב ארוך בקידום אתרי מלונות באינטרנט?
התחרות הגבוהה על מילות המפתח העיקריות בתחום המלונאות והתיירות מחייבת את המומחים
להפגין יצירתיות ומקצועיות ללא פשרות. אם משקיעים רק בקידום ביטויים כלליים עליהם יש תחרות
קשה הלקוח עשוי להתאכזב מתוצאות הקידום. חשוב לזכור כי גוגל מקציב בדף התוצאות מספר סופי
של מודעות פרסום ממומנות ותצוגה עשירה של מלונות לוקאליים בהתאם לחיפוש, התצוגה העשירה
תופסת חלק גדול מהעמוד, ולאחריה מופיעות בדרך כלל תוצאות אורגניות של פורטלים ואתרים
מובילים בתחום התיירות כמו בוקינג, טריוואגו, הוטלס וכו'.
לכן, כדאי לבחור ביטויי זנב ארוך לצורך קידום האתר של המלון, כך חוסכים עלויות והמלון יופיע
במיקום גבוה בתוצאות החיפוש ויזכה ליותר תנועה. בחירה נכונה של ביטויי המפתח חייבת להתאים
גם למאפייני האורחים וההעדפות שלהם, לכן מומלץ לבחור רק חברת קידום אתרים המתמחה
בקידום מלונות באינטרנט.
כמה עולה קידום אתרי מלונות באינטרנט?
קידום אתרי מלונות באינטרנט אינו זול, העלות מתחילה בכמה אלפי שקלים לחודש. יש להתמיד
בקידום האתר של המלון כדי להשיג את התוצאות הרצויות לכן חשוב לתאם ציפיות עם הלקוח ולהכין
אותו לקראת קידום ממושך ולאורך זמן.
האם קידום אורגני של המלון מסייע גם בשיפור המוניטין?
בהחלט כן, אם המלון מתמודד עם בעיית מוניטין הדרך היעילה ביותר לדחיקת האזכורים השליליים
היא באמצעות קידום אתרים אורגני והפצת תכנים חיוביים. כל מלון חייב להשקיע בקידום האתר שלו,
וכדי להצליח בתחום התחרותי חשוב לבחור היטב את חברת הקידום. צוות המומחים של פרסונאס
מדיה מציע ניסיון רב בקידום אתרי מלונות באינטרנט בארץ וברחבי העולם, כולל ניהול מוניטין
ברשת.
אולי יעניין אתכם גם: בדיקת קידום אתר | קידום אתרים ממומן בגוגל | קידום אתרי אינטרנט