Fraud Blocker
קידום אתרי מסחר - פרסונאס מדיה

קידום אתרי מסחר - כיצד מקדמים אתרי מכירות וחנויות אינטרנטיות בגוגל?

תוכן עניינים

במהותו, התהליך של קידום אתרי מסחר אינו שונה למדי מקידומם של אתרים אחרים (למשל- אתרי תדמית). יש בו הרי את כלל שלבי הבסיס כמו בכל תהליך של קידום אתרים: ביצוע מחקר מילים, יצירת אופטימיזציה וכמובן-  תהליכים של שיפור ובקרה שוטפים. עם זאת, כיוון שמטרת העל של אתרי המסחר היא למכור כמובן, יש להתייחס אל תהליך הקידום בצורה מעמיקה יותר ולהתמקד בפרמטרים בעלי חשיבות עליונה. אז כיצד אנו מקדמים אתרי מסחר ובמה עלינו להתמקד בעשותנו כן? הכול בכתבה שלפניכם.  

האפשרות לבצע קניות "און-ליין" כבר מזמן נהפכה לחלק מתרבות הצריכה שלנו. פלטפורמות מכירה מקוונות כגון "אמזון" (Amazon) ו- "איביי" (EBay)  מאפשרות לנו לרכוש מוצרים ב- "קליק" (פשוטו כמשמעו). באופן כללי, האפשרות הזו של ביצוע רכישות באינטרנט היא די מהפכנית. אך מה באמת מסייע לאותם אתרי מכירות (קטנים וגדולים כאחד) להפוך לפופולאריים? בשתי מילים: קידום אתרים.

קידום אתרים עבור אתרי מכירות

לפני שניכנס בעובי הקורה ונסביר לכם איך מקדמים אתרי מכירות, חשוב שיהיה לכם הרקע הראשוני בנוגע לתחום הזה של קידום אתרי אינטרנט. ככלל, קידום אתרים עוסק בקידומם של דפים אינטרנטיים במנועי החיפוש. בראש ובראשונה- במנוע החיפוש של גוגל. המטרה היא להביא לחשיפה משמעותית דרך שיפור מיקומים של תוצאות החיפוש. ככל שהמיקום הוא גבוה יותר, היקף החשיפה עולה. ובמצב כזה כמובן- ישנו סיכוי רב יותר לגייס לקוחות חדשים.

קידום אתרים הינו תהליך המתבסס על גיבושה של אסטרטגיה שיווקית. ראשית, עלינו ללמוד מי הוא הלקוח שאת האתר שלו אנו מעוניינים לקדם. בין היתר, עלינו להכיר את אופי פעילותו העסקית וכמובן את סביבת המתחרים שלו. לאחר מכן, על מנת שנוכל להתחיל בתהליך הקידום בפועל, אנו נדרשים לבצע מחקר מילות מפתח. מטרתו של תהליך זה היא לסייע לנו להבין דרך אילו ביטויים רלוונטיים אנו נוכל לקדם את האתר בהצלחה.

על בסיס מחקר מילות המפתח שלנו, יישען תהליך הקידום כולו. דה פקטו- מדובר במגוון פעולות שונות הנקראות פעולות "אופטימיזציה" (פעולות קידום) אשר גורמות לאתר שלנו להתקדם במנועי החיפוש.

נסקור כעת את פעולות האופטימיזציה המרכזיות תוך התמקדות בקשר שלהן אל קידום אתרי מסחר:

  • הפיכת כתובות Url ל- "ידידותיות" (Url Friendly) – המשמעות של הפיכתן של כתובות Url ל- "ידידותיות" היא פשוט לשנות אותן לכתובות קריאות וברורות. לא אחת אנו נתקלים בכתובות אשר מורכבות משילובם של אותיות, מספרים וסימנים. אי בהירותן של הכתובות הללו תקשה על גולשים לדעת היכן הם נמצאים. וכשמדובר באתרי מסחר המורכבות מקטגוריות רבות, יש לדבר הזה חשיבות עליונה. מעבר לכך, אתרי אינטרנט בעלי כתובות ידידותיות יוכלו להתקדם בצורה יעילה יותר במנוע החיפוש של גוגל.
  • חלוקה היררכית לכותרות (H1, H2 וכן הלאה)אם יש לנו חנות וירטואלית ואנחנו מעוניינים להציג בה דפי מוצר, עלינו לעשות זאת באופן אשר ישרת את צורכי הקידום שלנו. לשם כך, עלינו לדאוג לחלוקה היררכית והגיונית בכל אחד מעמודי התוכן. בין היתר, זה מתבטא בהגדרתן של כותרות ראשיות (H1) ומשניות (H2 ואילך) המייצרות הפרדה תוכנית (מבחינת תוכן) בין החלקים החשובים והפחות חשובים בעמוד.

    ולמה זה חשוב?

באמצעות החלוקה הזו, גולשים יוכלו להפריד בין עיקר למשני.  באותו האופן- גם מנוע החיפוש של גוגל יידע לעשות זאת. מה שחשוב כמובן, הוא לשלב בכותרות הראשיות את מילות המפתח היותר רלוונטיות. מן הכותרות הבאות וכן הלאה ניתן לשלב את מילות המפתח הפחות רלוונטיות. כאשר גוגל יזהה כותרת כרלוונטית יותר (כאמור,  H1) זה יוכל לסייע בתהליך הקידום.

  • יצירה ושימוש בפירורי לחם (Bread Crumbs) לצורך ניווט יעיל ונוח באתרהמונח "פירורי לחם" מתאר את סרגל הכלים באתר אשר מציג לנו את פעולות הניווט שביצענו בו. בנוסף, פירורי הלחם מאפשרים ניווט קל ומהיר בין עמודים שונים שכבר ביקרנו בהם.

    במה תורמים פירורי הלחם לקידומם של אתרי מסחר?

    מעבר לעובדה שהם מאפשרים ניווט יעיל, פירורי הלחם "משרטטים" עבור גוגל את המבנה ההיררכי הקיים באתר. באופן כזה, תהליך הסריקה של עמודי האתר השונים יוכל להתבצע בצורה אפקטיבית יותר.

  • העלאת תמונות ברמת איכות גבוההאין כזה דבר לקדם חנות וירטואלית ללא העלאתן של תמונות ייחודיות ואיכותיות. הרי אם המטרה שלנו היא למכור מוצרים ברשת אז אנו נצטרך מן הסתם, להציג אותם. שימוש בתמונות איכותיות (ואפשר גם סרטונים) הוא קריטי עבור העניין הזה. במקרה שלנו "עין רואה-עין קונה" היא אינה אמירה ריקה מתוכן. מעבר לכך, העלאתן של תמונות והגדרתם של  "ALTS"  עבורן תוכלנה לסייע לנו בתהליך הקידום. המשמעות של ALT עבור התמונות היא ליצור להן תיאור רלוונטי (מתן התיאור לתמונות הוא מה שמשפיע לנו על תהליך הקידום).
  • השקעה בתוכן של תיאורי המוצרים באתרלכל תוכן, ובכל אתר אינטרנט, ישנה מטרה מסוימת. בחלק מן המקרים מדובר בתוכן אשר אמור ליצור ערך. במקרים אחרים- בתוכן שמטרתו היא למכור. אך כשמדובר באתרים המוגדרים כאתרי מסחר, המטרה היא וגם; אנחנו רוצים שיהיה לנו תוכן בעל ערך וכזה אשר יוכל להניע לפעולות מכירה. על כן, זה הכרחי כי התוכן שלנו יהיה ייחודי ומקורי ומעל הכול- אטרקטיבי. בנוסף, חשוב שנשים לב כי התכנים באתר המכירות שלנו עונים בצורה מדויקת על צורכי מנוע החיפוש (עשיית שימוש נכון ומושכל במילות מפתח רלוונטיות).
  • הקפדה על כתיבת מטא כותרות ומטא תיאוריםהתוצאות המופיעות במנוע גוגל מורכבות מ"מטא כותרות" ומ"מטא תיאורים" (אלו הן אותן כותרות ומידע ראשיים אשר מוצגים בפנינו בכל תוצאה ותוצאה). ואחד מן הדגשים החשובים בעולם הקידום, הוא כתיבתם של "מטא כותרת" ו- "מטא תיאור" עבור כל עמוד/דף נחיתה אינטרנטי. גם כאן כמובן, אנו נידרש לבצע שימוש מושכל במילות המפתח הרלוונטיות. ליתר דיוק, אנחנו צריכים להשתמש בהן במדרג יורד: בכותרת- תופענה מילות המפתח הכי חשובות. בתיאור- מילות המפתח הפחות חשובות. ורק נחזור ונדגיש: בכדי לדעת אילו מילות מפתח הן רלוונטיות (ואילו הן פחות), עלינו לדאוג לביצועו של מחקר מילות מפתח איכותי ומקיף.
 

באופן עקרוני, אנו נדרשים לייצר כותרות ותיאורים בכדי שנוכל לקדם את עמודי האתר שלנו. הנ"ל הוא נכון כמובן גם כשמדובר באתרי מסחר. עם זאת, בניגוד לאתרים אחרים, אתרי המסחר עשויים להכיל רבבות רבות של עמודים אינטרנטיים. והרי אנחנו לא נתחיל עכשיו לעבור אחד אחד ולכתוב לכולם כותרות ותיאורים.. נכון? מה שכן נוכל לעשות, זה להשתמש בטמפלטים (תבניות) ייחודיים אשר יוכלו לייצר בעבורנו כותרות ותיאורים אוטומאטיים.

חשוב שנוודא כמובן כי לא נוצרים לנו תכנים משוכפלים בטעות. במידה ויהיו כאלה, זה עלול לפגוע בדירוגו של האתר שלנו בגוגל.

קידום אתרי מסחר - שאלות ותשובות

איך בונים אסטרטגיית שיווק לקידום אתרי מסחר?

ברוב המקרים אנחנו מגבשים אסטרטגיית שיווק לקידום אתרי מסחר הנשענת על קידום הדפים
שיכולים להביא טראפיק גבוה ולגידול במכירות, לכן בוחרים את דפי קטגוריות המוצרים ודפי מוצרים
פופולריים לאחר מחקר מילות מפתח, טרגוט קהלי מטרה ובדיקת מתחרים. יש שיטות שונות ליישום
האסטרטגיה השיווקית בדיגיטל, ולרוב משלבים בין טכניקות וכלים של קידום אורגני לטכניקות
הקידום הממומן.

האסטרטגיה השיווקית כוללת גם ניהול בלוג והפצת תכנים מקוריים ואיכותיים, כדאי להעלות לאתר
המסחר מדריכים מקצועיים, מאמרים בעלי ערך לגולשים, מדריכי קנייה מפורטים, סרטונים מעניינים
ותמונות באיכות גבוהה של המוצרים.

מה כולל קידום אתרי מסחר?

קידום אתרי מסחר בגוגל מתחיל באופטימיזציה לאתר ובשדרוג האתר מבחינת קוד, עיצוב, קישורים,
תכנים, תמונות וחוויית קניות למשתמש. בקידום מקצועי לאתרי מסחר מתאימים את האתר למובייל,
משפרים תכנים קיימים, בונים מערך קישורים איכותי, מעלים תכנים חדשים כל שבוע, מעלים תמונות
באיכות גבוהה, בונים היררכיה ותפריטי ניווט נוחים כדי לספק חוויית קניות ייחודית לגולשים, הופכים
את כתובות ה-URL לידידותיות, משקיעים בתיאור המוצרים ועוד.

האם קידום אתרי מסחר בגוגל משתלם עבורכם?

בהחלט כן, כל עוד חברה מקצועית מבצעת את הקידום לאתרי המסחר שלכם. נדרש ידע וניסיון רב
כדי לקדם אתרי מסחר בארץ ובחו"ל, המטרות העיקריות של הקידום הן חשיפה רחבה, בניית נכס
דיגיטלי משמעותי, גידול משמעותי בטראפיק המגיע לאתר המסחר, מיקום גבוה בתוצאות החיפוש
של גוגל ובמנועי חיפוש נוספים בהתאם לצורך, לידים איכותיים ושיפור ביחס ההמרה.

קידום אתרי מסחר על ידי חברה מנוסה מבטיח לכם שיפור בתוצאות העסקיות ותמורה מלאה בעד
מחיר השירות.

כמה עולה קידום אתרי מסחר?

אין תעריף קבוע לקידום אתרי מסחר מאחר וכל פרויקט שונה מאחר, ולכל לקוח יש צרכים ורצונות
ייחודיים ותקציב אחר. כמו כן, יש הבדל משמעותי בין קידום של אתרי איקומרס הפונים רק לקהל
הישראלי לבין קידום אתרי מסחר לעסקים המוכרים מוצרים בשווקים הבינלאומיים.

אנחנו ממליצים לכם לשלוח אלינו קישור לאתר המסחר שלכם כדי שנוכל לבדוק אותו ולהציע לכם
תוכנית קידום אפקטיבית במחיר הוגן.

 
 

קידום אתרי מסחר? רק מול חברת פרסום מקצועית המדברת שיווק דיגיטלי!

להקים אתרים מסחריים זה ממש לא עניין של מה בכך. וכדי להגדיל את פוטנציאל ההמרה בהם- יש צורך במומחים עם ניסיון.

לנו ב- "פרסונאס מדיה", ישנם ידע וניסיון עשירים בשיווק דיגיטלי. בין היתר, אנו מספקים שירותי בניית אתרים (כולל הקמת חנויות אינטרנטיות), קידום אתרים, קידום ברשתות החברתיות, ניהול מוניטין ברשת, ניהול פרופילים עסקיים (בפייסבוק, באינסטגרם ובלינקדאין) ועוד.

אז מדוע לבחור אותנו אתם תוהים? פשוט תשאלו את לקוחותינו J

בכל שאלה נוספת הקשורה לנושא המאמר, אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לענות במהרה.

למעבר לקבלת הצעה משתלמת עבור קידום החנות האינטרנטית שלכם- לחצו כאן

שלכם ולמענכם,

צוות מומחי הדיגיטל של "פרסונאס מדיה"

Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media

צוות מומחים אשר מנהל למעלה מ - 15 שנה מגוון רחב של פרוייקטים בתחום השיווק הדיגיטלי.

אהבתם? שתפו:

תרגישו בנוח להשאיר פרטים

072-394-7000
072-394-7000