קידום חנויות מוצרי חשמל באינטרנט

תוכן עניינים

קידום חנויות מוצרי חשמל באינטרנט

הרגלי הצריכה של הלקוחות השתנו ללא היכר בשנים האחרונות, והדבר נכון במיוחד בתחום מוצרי החשמל הנמכרים באינטרנט. בעידן שבו כל המידע זמין ברשת, ואפשר להיוועץ במומחים, להיעזר במדריכי קניה, לצפות בסרטונים איכותיים שסוקרים את אופן פעילות מוצרי החשמל הנמכרים, להשוות בין דגמים שונים, והכל בצורה נוחה, מתוך הכורסה בבית, וללא תלות בשעה או במקום שבו אתם נמצאים, אין שום סיבה להגיע אל סניף של רשת מוצרי חשמל, לעמוד בתורים הארוכים, ולחכות עד שנציג שירות יוכל להתפנות אליכם.

זאת גם הסיבה שיותר ויותר שחקנים נכנסים בשנים האחרונות לנישת מוצרי החשמל הנמכרים באינטרנט. גם עסקים אשר מנהלים חנויות מוצרי חשמל באינטרנט נהנים מיתרונות שונים כמו חשיפה מופחתת לסיכונים ביחס לניהול סניפים פיזיים, גישה לקהלי יעד חדשים, יכולות שיווק מדידה וניהול מתקדמות ועוד.

במאמר הזה ננסה לסקור את הדגשים החשובים לקידום אתרי חנויות מוצרי חשמל באינטרנט, ובפרט בדגשים שיסייעו לכם, כבעלי החנויות האלה, למקם אותן במיקומים ריאלים בדפי תוצאות החיפוש, עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים וממירים.

אם כך, לא נלך סחור סחור וניגש ישר לעניין. הנה 20 דגשים חשובים שכדאי יהיה לכם להכיר אם אתם מעוניינים לקדם חנות למוצרי חשמל באינטרנט. 

דגש מספר 1: ללקוחות שונים יש צרכים שונים

מסע של לקוח פוטנציאלי אחד בחנות למוצרי חשמל באינטרנט אינו דומה למסע לקוח שני. בעוד שהראשון עשוי לדעת בדיוק איזה מוצר הוא צריך, מהו הדגם המועדף עליו וכיצד הוא מעוניין לפרוס את התשלומים עבור המוצר, לקוח אחר יכול להיות רק בשלב של סקר שוק ראשוני, שבו הוא מבין מי הם השחקנים המרכזיים בתת הקטגוריה בה הוא מעוניין לרכוש מוצר חשמל, אילו שיקולים צריכים להנחות אותו בבחירה של המוצר המתאים ביותר לצרכיו, ומהו טווח המחירים המומלץ עבור המוצר הזה.

אם אתם מעוניינים לייצר תוצאות קידום מוצלחות עבור אתר חנות מוצרי החשמל שלכם, תצטרכו להתאים אותה לכל מסע לקוח שמגיע אליכם, ולא משנה מהי רמת הבשלות שלו להתקשר מולכם ולבצע עסקה. בצורה כזו, תוכלו לאותת לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים שאתם מייצרים מענה איכותי לשאילתות שונות של גולשים בתחום המדובר. 

דגש מספר 2: המידע באתר חייב להיות מדוייק, מפורט ועדכני

כדי להצליח ולדרג את עמודי המוצר השונים במנועי החיפוש במקומות ריאליים עבור ביטויי מפתח רלוונטיים, חשוב יהיה שתכללו באתר את כלל המידע הרלוונטי שצרכנים זקוקים לו, על מנת לקבל את ההחלטה בדבר המוצר שהם עתידים לרכוש. בחלק מן הנתונים שתטמיעו באתר, יעשה גם מנוע החיפוש שימוש על מנת לבצע השוואה מול אתרי סחר אחרים בתחום.

זאת הסיבה שעליכם יהיה לשמור על פרופיל מלא ככל האפשר של דפי המוצרים, כולל פירוט של כותרות המוצר, תיאורי המוצר, תמונות רלוונטיות, סרטוני הדרכה, מידע בדבר תקלות נפוצות, ועוד ועוד.

הקפידו על כך שהמידע שיוצג באתר יתייחס תמיד לגרסאות העדכניות של המוצר. כך תראו למנועי החיפוש שהאתר רלוונטי, עדכני, מתאים את עצמו באופן שוטף למגמות והשינויים בנישת מוצרי החשמל, ומספק מענה רלוונטי לגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש.

דגש מספר 3: חשוב לשלב סמכות ואוטוריטה בתחום מוצרי החשמל כחלק מאסטרטגיית התוכן

לצד תוכן איכותי שיסייע לגולשים לבצע את ההחלטה הנכונה באשר למוצרי החשמל בהם הם מעוניינים, אם אתם מעוניינים להשיג תוצאות אורגניות טובות במנועי החיפוש, תצטרכו להראות כי אתם סמכות ואוטוריטה בנישה. לעיתים, בניית סמכות כזאת יכולה להיות תהליך מתמשך, ולכן נסו לפעול ליצירת קיצורי דרך: התקשרות מול טכנולוג מוכר, דמות ציבורית שיש לה הבנה מעמיקה במוצרי חשמל, ידוען כזה או אחר או כל פרזנטור שאחריו עוקבים גולשים רבים ומייחסים חשיבות לדעות ולעמדות שלו, יכולה לסייע לכם מאוד ביצירת קיצור הדרך הזה.

דגש מספר 4: שלבו חוות דעת של גולשים וצרכנים

כדי לשפר את הסיכוי שגוגל ומנועי חיפוש אחרים יבחרו לדרג גבוה את עמודי המוצר שלכם בדפי תוצאות החיפוש, חשוב יהיה שתשלבו בחנות מוצרי החשמל האינטרנטית שלכם חוות דעת של גולשים על המוצרים השונים המוצעים למכירה. הסיבה לכך היא, שבהרבה מן המקרים, מסע הלקוח עצמו כולל חיפוש אחר אותן ביקורות, במיוחד אלו השליליות, כדי לקבל את ההחלטה הנכונה באשר לרכישה.

ביקורות הגולשים הופכות את קהל היעד שלכם באתר למעורב ופעיל, משלבות מידע סובייקטיבי לצד זה האובייקטיבי המוצג באתר, ומספקות תמונה שלמה ורחבה יותר אודות כדאיות הרכישה של המוצר. גוגל ומנועי חיפוש נוספים נוטים להעניק תעדוף לאתרים שמציגים בפני הגולש את התמונה המלאה.

דגש מספר 5: שלבו מדריכי קניה באתר

אחת מן הפרקטיקות הנפוצות בעת רכישה של מוצר חשמל בשנים האחרונות, היא קריאה מדוקדקת של מדריך קניה לפני רכישת המוצר. במדריך קניה שכתוב היטב, מפורטים בדרך כלל השיקולים שצריכים להנחות את הרוכש הפוטנציאלי, לפני שהוא משלים את רכישת המוצר.

מדריך קניה מפורט לא רק מגביר את מעורבות הגולשים באתר, אלא גם מייצר הזדמנויות רבות לאתר להיות מדורג על ביטויי זנב ארוך, לא פופולריים במיוחד, אבל רבים במספרם. בתצורת עבודה כזו, ניתן לייצר טראפיק איכותי לאתר, של גולשים אשר מביעים עניין במוצר, ונכונים לבצע רכישה שלו לאחר השלמת התהליך.

דגש מספר 6: פרטו אודות היתרונות והחסרונות של המוצרים השונים

אם אתם רוצים למקם גבוה את עמודי המוצר שלכם ולהציע לגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש תוצאות אורגניות מגוונות של דפי המוצר שלכם, חשוב יהיה שתכללו באתר גם את סט היתרונות והחסרונות של המוצרים השונים. 

ההתייחסות ליתרונות ולחסרונות צריכה לכלול באופן מקיף את כלל ההיבטים הרלוונטים למוצר: המשקל, זמני המשלוח והאספקה, הגודל הפיזי, רמת האמינות של המוצר, חיבוריות למכשירים דומים, תמיכה בפרוטוקולים עדכניים ועוד. בצורה כזו, ניתן להציג לגולש מידע מקיף ומהימן על פעילות המוצר, מידע, שיסייע לאותת למנועי החיפוש, כי מדובר בעמוד תוכן איכותי ורלוונטי, שיכול לייצר ערך מוסף גדול לגולשים.

דגש מספר 7: השוו בין מוצרים דומים של חברות שונות

האתר שלכם יחשב לאתר רציני, מקיף וסמכותי יותר, אם יוכל לספק לגולשים מידע בדבר מוצרים חלופיים, כאלו שיוצרו על ידי חברות אחרות, ויאפשר לגולשים לקבל מידע אודות הביצועים היחסיים שלהם. מעוניינים לשפר את הסיכוי שעמודי האתר יופיעו במיקומים ריאליים בדפי תוצאות החיפוש? הקפידו לשלב באתר חנות מוצרי החשמל שלכם התייחסות למוצרים מקבילים של חברות שונות, ולעבות את המידע המוצג לגולש כחלק ממכלול המידע באתר.

דגש מספר 8: השוו בין גרסאות שונות של אותו מוצר

הרבה מאוד פעמים, השיפורים השונים שמבצעים באופן שוטף יצרנים במוצרים שונים המוצעים בחנויות מוצרי החשמל שהם אחראיים להן, אינם מייצרים יתרון משמעותי לצרכנים עצמם. לדוגמה, שיפור בכמות האחסון שמסוגל מוצר חשמלי כזה או אחר לספק ליצרן, יכול להיות לא רלוונטי עבור גולש, שכלל אינו מגיע לסף הקיבול של צריכת האחסון. זאת הסיבה, שחשוב מאוד יהיה שתקפידו לכלול באתר מידע בדבר השיפורים השונים שמציעות גרסאות שונות של אותו מוצר. בצורה כזו, יכול הגולש להתרשם, להשוות ולהחליט, איזה דגם מתאים לצרכים שלו בצורה הטובה ביותר. כאשר מדובר במוצרים מנישת מוצרי החשמל, חשוב יהיה לציין כי העדכונים והשיפורים המוצעים במוצרים עצמם הם תדירים מאוד, ומתרחשים לעיתים קרובות. מצד אחד, תצורת ההתחדשות הזאת מאלצת חברות להשקיע משאבים רבים בפיתוח ומחקר ולכן מחיר המוצרים עצמם יכול להיות מושפע מכך. מצד שני, היצע רחב של גרסאות מוצרים יכול לאפשר לגולשים לבחור במוצר החשמל המתאים ביותר לצרכים שלהם, בין היתר תוך התחשבות בקריטריון המחיר.

דגש מספר 9: כללו את תנאי ביצוע ההזמנה, המשלוח, האחריות והחזרת המוצרים

למנועי החיפוש יש אינטרס להציג לגולשים אתרים מהימנים, בטוחים, עם מדיניות ברורה לגבי אופן וטיב השירות שאמורים הצרכנים לקבל. מנועי החיפוש רוצים להגביר את האמון של הגולשים בדפי תוצאות החיפוש, ולהעניק להם את התחושה שהתוצאות מדורגות, בין היתר, תוך התחשבות ברמת המהימנות של הגוף שעומד מאחורי תוצאות החיפוש הללו. כדי לאותת למנועי החיפוש שאתם מנהלים מותג רציני וסמכותי, כזה שניתן לסמוך עליו ושלא יקפח את זכויותיהם של הגולשים, הקפידו לכלול באתר את פירוט התנאים בהם יכולה להתבצע עסקה ומשלוח של מוצרים, אופן ההזדהות הנדרש של גולשים, האחריות המסופקת על המוצרים, התנאים שבגינם יכולים הגולשים להחזיר את המוצר, לבטל את העסקה או לדרוש זיכוי, וכן דגשים נוספים שחשובים לצורך יצירת שקיפות מול הלקוח: מועדי המשלוחים, אופן יצירת הקשר על ידי השליח, התאמה לזמינות הלקוח ועוד. 

דגש מספר 10: צרו חווית שימוש מעולה בעת גלישה ממכשירי מובייל

היום כבר ברור לכל: הרוב המוחלט של תנועת הגולשים שתגיע אליכם לאתר, בטח ובטח אם מדובר באתר למוצרי צריכה ופנאי כמו חנות למוצרי חשמל אינטרנטית, יגיע ממכשירי מובייל. צרכנים התרגלו לשלב את הגלישה במובייל כחלק בלתי נפרד מאורח החיים שלהם, ומכשיר המובייל נתפס כמכשיר זמין, שנמצא תמיד בהישג יד, ואינו דורש תשתית מיוחדת לצורך הפעלותו, גם כאשר אתם נמצאים בדרכים.

לכן, כדי להגדיל את ההסתברות שאתר האינטרנט שלכם יוצג כחלק משורת התוצאות האורגניות עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים, תכננו היטב והטמיעו חווית גלישה יוצאת דופן ממכשירי מובייל.

כאשר מדובר בחנות למוצרי חשמל, חוויה כזו צריכה לבוא לידי ביטוי לא רק בעיצוב קפדני, אלא גם בשילוב פקדים וסננים, שיקלו את חווית ההתמצאות של הלקוח. אפשרו ללקוח לבצע אוסף גדול של סינונים, לפי מחיר, המותג הרלוונטי, תכונות נוספות של המוצר ועוד. בנוסף, אפשרו ללקוח לבצע חיפוש ישיר על שם המותג בו הוא מעוניין או על גרסת המוצר הספציפי, על מנת לספק מענה גם ללקוחות שיודעים היטב במה הם מעוניינים.

דגש מספר 11: השקיעו בעמוד האודות של החברה

חלק חשוב מאוד בכל פרויקט קידום אורגני, שחברות רבות נוטות לזלזל בו ולא להשקיע בו את המשאבים הראויים, הוא תכנון, עיצוב והטמעה של תוכן בעמוד האודות של החברה.

לעמוד אודות מוקפד באתר ישנם מספר תפקידים: ראשית, הוא נועד לחזק את האמון שבין הגולשים לחברה שעומדת מאחורי המותג. כאשר מוצגים בעמוד האודות חברי ההנהלה או צוות העובדים, הגולש רואה פנים, ומבין שיש מישהו מאחורי האתר, שניתן לבטוח בו וליצור עימו קשר.

שנית, עמוד אודות מסייע גם למנועי החיפוש עצמם להבין שיש מי שעומד מאחורי האתר. קישורים אל פרופילים חברתיים בעמוד האודות יכולים גם הם לחזק את ההבנה שהאתר לא יתום.

דגש מספר 12: פרטו את הדרכים בהן ניתן ליצור קשר עם נציגי החברה

עוד מרכיב חשוב מאוד בכל פרויקט קידום אורגני, בטח ובטח פרויקט המתייחס לקידום חנויות חשמל באינטרנט, הוא פירוט דרכי יצירת הקשר המתאפשרות לגולשים מול החברה. כל חברה מגבשת את המדיניות שלה בכל הנוגע לדרכי יצירת הקשר, אולם כאשר אלו מפורסמות באתר, ברור גם לגולשים וגם לגוגל או מנועי חיפוש נוספים, שלא מדובר באתר תמיכה אלא באתר עסקי אמיתי, כזה שנועד לייצר מכירות, ושנציגיו זמינים לבקשות ומענות של גולשים.

דגש מספר 13: פעלו בערוצי שיווק משלימים

כדי לקדם את אתר האינטרנט שלכם במנועי החיפוש השונים, חשוב יהיה מאוד שתקפידו לפעול… גם מחוץ לאתר עצמו. הכוונה היא לפעול בערוצים משלימים רלוונטיים, ולהיות נוכחים היכן שקהל היעד שלכם נמצא. זאת יכולה להיות קהילה המנוהלת בפייסבוק, פרופיל אינסטגרם פעיל במיוחד, דף עסקי, פעילות בערוץ המייל ותקשורת מול לקוחות בערוצים נוספים אחרים. פעילות כזאת, מחזקת את ההבנה שמדובר במותג חזק ואמיתי, וגם לייצר תנועה לאתר ממקורות אחרים, שגוגל ומנועי חיפוש אחרים יוכלו למדוד, לשקול ולהעריך.

תנועת גולשים ממקורות סושיאל היא גם בעלת פוטנציאל להפוך לויראלית. גולשים יכולים לשתף מבצעים מיוחדים של חנות מוצרי החשמל האינטרנטית שאתם מנהלים, וכך תוכלו להפיץ את הבשורה בדרכים משלימות. כאשר רמת העניין הציבורי במותג שלכם עולה, יש בכך כדי לתת למנוע החיפוש סממן שאתם מותג איכותי שכדאי לדרג גבוה בדפי תוצאות החיפוש.

דגש מספר 14: בצעו אופטימיזציה של עמודי האתר לתצוגה במנועי החיפוש

מעוניינים שהאתר יופיע גבוה בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים? לשם כך, תצטרכו לבצע אופטימיזציה של עמודי האתר לתצוגה כזו. לרוב, תהליך כזה דורש השקעה במגוון רחב של פעילויות: יצירת היררכיה ברורה באתר, שילוב מילות המפתח במקומו אסטרטגיים באתר, שמירה על היררכיית כותרות תקינה, עדכון תגיות המטא של עמודי האתר, שימוש מושכל בקישורים פנימיים לחיזוק עמודים חשובים באתר, שיפור הטעינה של עמודי האתר השונים, ביצוע הפניות של עמודים לא רלוונטים ועוד.

דגש מספר 15: פעלו לבניה מדורגת ואיכותית של פרופיל קישורים חיצוניים לאתר

אין חולק על כך, שגם כיום, אחרי לא מעט עדכונים ששחררה גוגל לאלגוריתם הדירוג שלה, לקישורים חיצוניים המפנים לאתר ישנה השפעה ניכרת על הסיכוי של האתר להתברג גבוה בדפי תוצאות החיפוש. הסיבה לכך ברורה: קישורים רבים ומגוונים, שנבנים בצורה טבעית, יכולים להעיד על כך שמדובר במותג רציני, סמכותי, מקובל בתחומו, שעסקים משלימים נוטים לבטוח בו ולקשר אליו.

כדי לייצר פרופיל קישורים איכותי לאתר חשוב יהיה שתפעלו בהדרגתיות ומתינות, תוך שמירה על כללי הזהירות הראויים. דאגו לפיזור נכון של האנקורים, הקפידו על תדירות בניית קישורים שתהלום את כמות המידע החדש שנוסף לאתר, פעלו במקביל גם באמצעות שיתופים ברשתות החברתיות, שלבו מקורות קישורים חזקים ובינוניים במקביל, שלבו אתרי לקוח עם אתרים המציעים פרסום לכל דורש, ונסו לשוות לפרופיל הקישורים החיצוניים מראה טבעי ככל האפשר.

דגש מספר 16: צרו היררכיה ברורה וחזקו אותה באמצעות קישורים פנימיים

כדי לבדל את עמודי המוצר או הקטגוריה אותם תירצו ודאי לקדם, אל מול יתר העמודים באתר, חשוב יהיה שתשתמשו בצורה מיטבית בקישורים הפנימיים באתר. הפניות רבות אל עמודי הקטגוריה תוכלנה ללמד את מנוע החיפוש כי מדובר בעמודים חשובים, שיש לתת להם משקל, לאנדקס אותם בתדירות גבוהה, ולהפנות אליהם תנועה רבה יותר של גולשים.

דגש מספר 17: שפרו את מהירות הטעינה של עמודי האתר

כדי להצליח ולהתמודד עם סביבת התחרות, לא מספיק שתציעו כיום אתר עם תוכן איכותי. חנות מוצרי החשמל האינטרנטית שלכם צריכה להציע לגולשים חווית משתמש איכותית, עם זמני טעינה קצרים של עמודי האתר, טעינה חלקה ואינטראקטיביות גדולה של הגולשים מול האתר.

מדדי ה – Core Web Vitals שגוגל הגבירה את השימוש בהם לאחרונה מודדים בדיוק זאת: הקניית חווית גלישה איכותית לגולש. כדי להצליח ולשפר את המדדים השונים של האתר, תצטרכו לפעול במספר מישורים, כמו ייעול הסקריפטים באתר, ויתור על אובייקטים גדולים במיוחד המשולבים באתר, שמירה מקום לטעינה של אובייקטים דינמיים באתר, תעדוף של סקריפטים באתר ועוד.

דגש מספר 18: הפנו אל אתרי היצרנים לקבלת מידע נוסף

כדי להעניק לגולשים שמגיעים אליכם לחנות מוצרי החשמל האינטרנטית את החוויה הטובה ביותר, הקפידו להפנות את הגולשים, במקרה הצורך, אל אתרי היצרנים, על מנת לקבל מידע נוסף. מידע כזה, יכול להיות רלוונטי, למשל, אם מדובר במוצרים שצריך להיעשות בהם שימוש תחת תנאים מוקפדים ביותר. כאשר מנועי החיפוש יראו שאתם מקשרים אל עמודים רלוונטיים באתרי היצרנים, הם יחזקו את ההבנה שיש להם על אופי הפעילות שלכם, ואת ההבנה שלהם לגבי התפקיד הספציפי שלכם כמפיצים בשרשרת האספקה של מוצרי החשמל.

דגש מספר 19: עבו את פרופיל האזכורים של המותג

בנוסף לעיבוי מתמיד של פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים אל האתר, חשוב יהיה שתפעלו על מנת לטייב ולשפר גם את פרופיל האזכורים של המותג שלכם ברחבי הרשת. אזכורים הם, למעשה, ציון שם המותג שלכם ללא תוספת של הפניות לעמודים רלוונטיים. במקרים כאלו, דווקא העקביות והנכונות של הפרטים המצויינים ברשת הם שיכולים לעשות את ההבדל, ולהעניק למנועי החיפוש את התחושה שאתם מותג שנמצא בצמיחה מתמדת, והוא מקובל וידוע בקרב הצרכנים בנישה הזאת.

דגש מספר 20: שלבו וידאו איכותי ככל שהתנאים מאפשרים זאת

הרבה מאוד פעמים, הדרך הטובה והאיכותית ביותר להדגים את אופן פעולת המוצר היא באמצעו וידאו איכותי, שבאמצעותו ניתן יהיה לסקור את היתרונות שבשימוש במוצר. דוגמה לכך, היא מוצרי שואבי אבק. אם תטמיעו באתר סרטון המדגים את אופן פעולת שואב האבק, תוכלו לספק מידע הרבה יותר איכותי, זמין, קל ונוח לצריכה, מאשר כל מאמר שתטמיעו באתר.

דגש מספר 21: השקיעו בשירות לקוחות איכותי על מנת למנוע חזרה של גולשים אל דפי תוצאות החיפוש

בסופו של יום, אוסף כל הפעולות שתבצעו על מנת לייצר מיקומים איכותיים בדפי תוצאות החיפוש עבור חנות מוצרי החשמל האינטרנטית שלכם, לא תעזורנה לכם בהעדר מערך תמיכה ושירות איכותי מאחורי הקלעים. הסיבה לכך היא, שגולשים שיגיעו אל המותג שלכם באינטרנט ויתקלו בשירות אטום, איטי ומסורבל, פשוט יבחרו להמשיך לתוצאה הבאה בדפי תוצאות החיפוש, פעולה, שכאשר היא מתרחשת בהיקפים משמעותיים, יכולה לאותת למנוע החיפוש שהתוצאה שהציג אינה כה איכותית ורלוונטית.

לכן, הקפידו על שילוב מערך שירות לקוחות איכותי ויעיל, טפלו בלקוחות כפי שהייתם מעוניינים שיטפלו בכם עסקים מהם אתם רוכשים מוצרים, הציעו זמינות גבוהה לפניות של לקוחות, הגיבו למי שמביעים מורת רוח מן השירות שקיבלו, ודאגו שתפיסת השירות שלכם תכלול השמת הלקוח במרכז.

קידום חנויות מוצרי חשמל
קידום חנויות מוצרי חשמל - פרסונאס מדיה

קידום אורגני וקידום ממומן של חנויות מוצרי חשמל באינטרנט

אם טרחתם והקמתם חנות אינטרנטית למוצרי חשמל אתם ודאי מודעים לעובדה שאחד האתגרים המרכזיים שעומדים לנגד עינכם הוא יצירת תנועה איכותית לאתר של גולשים שיהפכו בתקוה ללקוחות משלמים. לשם כך, תוכלו, כמובן לפעול במגוון רחב של ערוצים, אולם אם אתם מעוניינים להסתמך על תנועת חיפוש של גולשים, מתוך ההבנה שבכוונתכם להתמקד בקהל יעד שכבר הביע על נכונות להתקשר עם בית עסק רלוונטי ולרכוש מוצר חשמל באינטרנט, אזי שני הערוצים המרכזיים שעומדים לרשותכם, יהיו הקידום האורגני בגוגל והקידום הממומן בגוגל.

מתי יהיה נכון לעשות שימוש בכל אחד מן הערוצים? בואו ננסה לעשות סדר בעניין.

יתרונות של קידום אורגני של חנות מוצרי חשמל באינטרנט

אם תבחרו לקדם את האתר שלכם בצורה אורגנית בדפי תוצאות החיפוש, כלומר, לייצר תוצאות טבעיות שתוצגנה לגולשים כאשר הם יחפשו ביטויים רלוונטיים, תוכלו ליהנות מאוסף גדול של יתרונות שמציע הקידום האורגני:

יתרון ראשון: יצירת טראפיק איכותי לאתר

גולשים, אשר יגיעו לאתר שלכם בעקבות חיפוש שביצעו במנוע החיפוש ולחיצה על תוצאת חיפוש טבעית, הם גולשים שיביעו אמון רב יותר במותג שלכם, יהיו נכונים יותר להתקשר מולכם כבעלי עסק, יבינו שאתם מהווים אוטוריטה בתחומכם, וסביר שגם סל הקניות שלהם יהיה גדול יותר בהתאמה.

יתרון שני: תשלמו עבור תשתית ולא עבור כל הקלקה של גולש

בתהליך קידום אורגני, בניגוד לתהליך קידום ממומן, אתם משקיעים בעיקר בתשתית איכותית של תוכן, אופטימיזציה, קישורים ואזכורים, אולם לאחר מכן, כל קליק שמבצע גולש על תוצאת החיפוש, הוא חינמי לגמרי. בעידן שבו גולשים נדרשים פעמים רבות לבצע חיפושים וסקירות אחר מחירים, לבצע השוואות, ולהתייעץ לגבי הצעות ערך, גולשים יכולים לבחור להקליק מספר פעמים על תוצאת החיפוש המובילה אליכם. בהקשר הזה, קידום אורגני נחשב לאפקטיבי הרבה יותר ביחס עלות תועלת.

יתרון שלישי: תייצרו נכס דיגיטלי לאורך זמן

קידום אורגני מאפשר לכם, לאורך זמן, לייצר נכס אינטרנטי אמיתי, שמייצר עוד ועוד תנועה של גולשים, עבור מגוון רחב של ביטויי חיפוש. נכס כזה, תוכלו בשלבים מאוחרים יותר של מחזור ניהול חיי העסק, למכור, להשכיר ואף לייצר ממנו לידים לבעלי מקצוע וחנויות משלימות.

יתרון רביעי: תשפרו את שיעורי ההמרה שלכם

בכל הקשור לשיווק באינטרנט, אחד המדדים אשר באמצעותם ניתן למדוד את רמת האפקטיביות של הקמפיין בצורה הטובה ביותר, הוא שיעור ההמרה. שיעור ההמרה מתייחס ליחס שבין מספר הגולשים שבחרו לבצע פעולה כלשהי, למשל רכישה, השארת פרטים בטופס, יצירת קשר טלפוני ועוד, ובין מספר הגולשים שביקרו באתר בפרק זמן נתון. תנועה אורגנית של גולשים היא בדרך תנועה שזוכה לשיעורי ההמרה הגבוהים ביותר, בין היתר, בגלל העובדה שקהל היעד בשל לבצע התקשרות מול בית העסק, ומביע אמון במותג אליו הופנה על ידי מנוע החיפוש האובייקטיבי.

יתרון חמישי: תוכלו להיות רלוונטיים גם עבור חיפושים של גולשים עליהם לא חשבתם מראש

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של תהליך קידום אורגני הוא היכולת של האתר והעמודים שבו להיות מדורגים על שורה ארוכה מאוד של ביטויי זנב ארוך, שאמנם כמות החיפושים שלהם אינה גבוהה במיוחד, אולם מספרם גבוה מאוד. בדרך זאת, תוכלו לייצר טראפיק איכותי מאוד לאתר, מאחר שגולשים שמבצעים חיפושי זנב ארוך הם, פעמים רבות, גולשים ממוקדים ומדויקים, שיודעים היטב מהם הצרכים שלהם. 

יתרון שישי: תימנעו מקליקים מזויפים של מתחרים וסקרנים

תופעה מוכרת ומצערת בעולם הקידום הממומן היא תופעה שבה מתחרים של בית עסק מנסים לנצל את העובדה שקמפיין קידום ממומן שלו פעיל, לוחצים על מודעות הפרסום שלו על מנת לגרום לכך שישלם על ההקלקות, ומובן שכל זאת בלי כוונה אמיתית לבצע רכישות מבית העסק. בתהליך קידום אורגני תופעה כזו לא קיימת, משום שההקלקות של הגולשים הן חינמיות, ובעל האתר לא נדרש לשלם בעבור כל הקלקה בנפרד.

יתרונות של קידום ממומן של חנות מוצרי חשמל באינטרנט

אם תבחרו להזרים לאתר חנות מוצרי החשמל שלכם תנועת גולשים באמצעות קידום ממומן, תוכלו ליהנות משפע של יתרונות: :

יתרון ראשון: תוכלו לייצר תנועה מיידית לאתר

בניגוד לתהליך קידום אורגני שהינו תהליך מתמשך, שבו לא באמת ניתן להבטיח תוצאות במאה אחוזים, הרי שקידום ממומן הוא תהליך שניתן להתחיל באופן מיידי ולהזרים לאתר תנועה כבר מיד עם הפעלת הקמפיין.

יתרון שני: קידום ממומן מתאים במיוחד למי שמעוניין לבצע חקר שוק, ניסוי וטעיה

קידום ממומן, מאחר שמייצר תנועה מיידית ומדויקת לבית העסק, הוא כלי מצוין לבצע ניסוי וטעיה, וללמוד היטב האם מוצרים חדשים יכולים לעניין את קהל הגולשים. כאשר מדובר בחנות למוצרי חשמל באינטרנט, יכול קידום ממומן לסייע לחנות לבצע מחקר שוק, להבין עד כמה ביקוש יהיה למוצר חדש שהגיע, וגם כיצד כדאי לתמחר אותו בצורה נכונה.

יתרון שלישי: תוכלו לשלוט בזרם הגולשים המגיעים לאתר

קידום ממומן, בניגוד לקידום אורגני, הוא תהליך שנמצא לגמרי בשליטה שלכם. תוכלו בכל עת לעצור את זרם הגולשים המגיעים לאתר, להגדיר את השעות שבהן הקמפיין יהיה פעיל, או להגדיל את התקציב שאתם מייחדים לפרסום, במקרה שאתם רואים כי הקמפיין אפקטיבי ומטרגט היטב את קהל היעד.

יתרון רביעי: תוכלו להגדיר מילות מפתח שליליות

פיצ'ר נהדר של קידום ממומן הוא פיצ'ר אשר מאפשר לכם כמקימי הקמפיין להגדיר עבור אילו מילות מפתח שמחפשים גולשים, לא תירצו להציג את מודעת הפרסום. ההגיון בכך הוא רב: ביטויי חיפוש מסויימים יכולים להעיד על רמת בשלות נמוכה של הגולש לבצע מולכם התקשרות, ולכן ייתכן בהחלט שתירצו להימנע ממתן שירות לגולשים כאלו, בראיית עלות תועלת. ככל שמדובר בחנות אינטרנטית המציעה מוצרי חשמל, יש הבדל גדול בין לקוח שמביע כוונה אמיתית לרכוש מוצר, ובין לקוח שעושה את צעדיו הראשונים על מנת לברר איזה מוצר הוא בכלל צריך. לא בטוח שעל שני הלקוחות האלו תהיו מוכנים לשלם את אותו סכום.

יתרון חמישי: תופיעו בראש דפי תוצאות החיפוש

היתרון הכמעט ברור מאליו של שימוש בקידום ממומן על מנת לייצר טראפיק של גולשים אל אתר חנות מוצרי החשמל האינטרנטית שלכם, הוא העובדה שהתוצאות הממומנות מוצגות בראש תוצאות החיפוש. במצב דברים זה, תוכלו להבטיח שהגולשים לכל הפחות יבחינו במודעה שלכם, וישקלו האם היא רלוונטית עבור הצורך האישי והנקודתי שלהם.

יתרון שישי: תוכלו להגדיר קישורי אתר ולתפוס שטח נרחב יותר בדפי תוצאות החיפוש

בניגוד לקידום אורגני, שבמהלכו קישורי אתר נוצרים באופן עצמאי על ידי מנוע החיפוש, הרי שבתהליך הגדרת מודעה בתהליך של קידום ממומן, ניתנת לכם האפשרות להרחיב את המודעה באמצעות קישורים שונים לעמודי אתר נוספים, וכן לייצר אפשרויות נוספות של אינטראקציה של הגולש עם המותג שלכם. בצורה כזו, תוכלו למקסם את החשיפה שלכם בדפי תוצאות החיפוש, וכן לדחוק את המתחרים אל החלקים הפנימיים יותר של דפי תוצאות החיפוש, תוך הדגשת תוצאת החיפוש המפנה אליכם.

לסיכום

אם אתם מנהלים חנות מוצרי חשמל אינטרנטית, יש לא מעט פעולות שתוכלו לבצע, על מנת לשפר את הנראות שלה בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים. בכלל זאת, הקפידו על שילוב תוכן מקיף ואיכותי, ספקו חווית שירות מצויינת, וגבו כל זאת בשירות לקוחות איכותי. כאשר כלל המערכים בחברה יעבדו בסינרגיה, הסיכוי שלכם להשיג תוצאות איכותיות בתהליך הקידום, יגדל בהתאמה.

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כל הזכויות שמורות ל- 2022 Personas Media ©

072-394-7000