קידום חנות וירטואלית בגוגל
תוכן עניינים
מקוונים להצלחה שיווקית - מדריך שימושי לקידום החנות הוירטואלית שלכם
אחד הטרנדים הבולטים כיום בעולם השיווק הדיגיטלי הוא ניהול חנויות מקוונות, או מה שמוכר בעגה הדיגיטלית המקצועית כאתרי אינטרנט של חנויות איקומרס (E-commerce או 'חנויות מסחר אלקטרוני'). אתרי האיקומרס מאפשרים לנו לקבל (או להעניק) שירותי מכירה בצורה נוחה, קלה ומעל הכול, נגישה במיוחד. אם מעניין אתכם לדעת מה הופך את ענקיות האיקומרס כמו e-bay, AliBaba, ו-Amazon למוצלחות כל כך, ולגלות כיצד תוכלו לקדם את חנות האיקומרס האישית שהקמתם, הכתבה הזו היא בדיוק בשבילכם.
אתרי חנויות האיקומרס (המסחר האלקטרוני), הפכו כבר מזמן להיות הדור הבא של האופן בו אנו מבצעים רכישות של מוצרים ושירותים שונים. הודות להתפתחותן של החנויות האינטרנטיות, ניתן כיום לקנות ולהזמין מוצרים מכל רחבי העולם וזאת באמצעות כמה קליקים קטנים (או החלקות מסך) ומבלי לקום בכלל מהכיסא. זה לא פלא אם כך, שאתרי איקומרס כמו עלי אקספרס, עלי באבא, אי-ביי ואמזון נהפכו לפלטפורמות חזקות כל כך בתחום המכירות המקוונות. אתרים אלה ונוספים מספקים לנו, הגולשים, את "הסחורה" שאנחנו באמת רוצים לקבל: שירות נוח, פשוט, קל, יעיל ומהיר.
למרות שחנויות האיקומרס הפכו לעניין חזק מאוד בתחום השיווק הדיגיטלי, חשוב לדעת כי לא הכול ורוד בממלכת המכירות המקוונות. הרי בסופו של יום, על אף שמדובר בפלטפורמות שמטרתן היא לייצר מכירות, חנויות האיקומרס הם קודם כל אתרי אינטרנט. וכמו כל אתר אינטרנט אחר, יש צורך לתחזק אותן באופן שוטף ולדאוג לבצע עליהן עבודות קידום (אופטימיזציה) אפקטיביות.
כיצד ניתן לבצע קידום אפקטיבי באתרי מסחר?
נפתח ונאמר כי כל תהליך של קידום (אופטימיזציה) באתרי אינטרנט, צריך להתבסס מעל הכול על שיפור חוויית המשתמש (user experience) של הגולשים באתר. לאחר שנגענו בכל נקודות ההשקה הקשורות לגולשים (או במקרה של חנויות האיקומרס – ללקוחות שלנו), אפשר לעבור ולייצר אופטימיזציה הרלוונטית לנקודת המבט של מנועי החיפוש. על קצה המזלג, מדובר בין היתר בכללי קידום בסיסיים כמו הגדרות מטא (כותרות, תיאורים) ויצירת תוכן, לצד התייחסות אל כל דף מוצר כאל עמוד נחיתה בפני עצמו.
מה הן נקודות המפתח לקידום חנויות אינטרנט?
התמקדות בפן המכירתי:
להבדיל מאתרי אינטרנט תדמיתיים, מטרתם המרכזית של אתרי המסחר האלקטרוני היא לא לייצר לידים ופניות, אלא לגרום ללקוחות לבצע רכישות באון ליין. ולכן, אתרי האיקומרס צריכים להתמקד בצורה מעמיקה מאוד בכל מה שקשור לתהליך המכירה. כך למשל, בכדי לקדם עמודים באתרי תדמית נרצה להשתמש בביטויים בעלי נפח חיפוש גבוה כמו "שעוני יוקרה". לעומת זאת, כאשר מדובר באתר איקומרס שעשוי להכיל מוצרים רבים מקטגוריות שונות, העדיפות תהיה להשתמש בביטויי "זנב ארוך" ממוקדים כמו "שעוני יוקרה שוויצריים עם יהלומי 24 קראט".
אופטימיזציה של פשטות ויעילות במבנה האתר:
למבנה אתר האינטרנט יש חשיבות עליונה בשני היבטים מרכזיים: העצמה של חוויית הגולש באמצעות היררכיה נוחה והפיכת האתר לקריא יותר "בעיניהם" של מנועי החיפוש.
כאשר מדובר באתרי איקומרס, חשוב שתדאגו ליישם את שלושת הנקודות הבאות:
בצעו התאמות כך שיהיה ניתן לגלוש באתר שלכם מכל הדפדפנים הנפוצים:
קהל היעד שלכם עשוי לנסות ולהיכנס לאתר שלכם דרך דפדפנים שונים כמו אינטרנט אקספלורר, כרום, פיירפוקס, או ספארי. בוודאי לא הייתם רוצים לפספס אף אחד מהם מפני שהאתר שלכם לא היה מותאם לעבוד עם הדפדפן שבו הם נוהגים להשתמש.
השתמשו בניווט אינטואיטיבי פשוט:
להבדיל מאתרי תדמית, אין צורך להשקיע בממשק "מפוצץ" בכדי להפוך את אתר האיקומרס שלכם למשהו מיוחד. איך נהגו לומר בפרסומת של הסודה שוופס – "Less is more". ובדיוק כך הוא הדבר כאשר מדובר באתרי מסחר אלקטרוני, שכן בדרך כלל מדובר באתרים מרובי מוצרים ורצוי שהניווט בהם יוכל להיעשות בצורה קלה, נוחה וברורה. לשם כך תוכלו להשתמש בפיצ'רים מצוינים כמו סרגלי צד או לדאוג כי באתר שלכם יהיו מה שנקרא "פירורי לחם" (bread crumbs) אשר יוכלו לסייע לגולשים להתמצא בו בצורה טובה יותר.
דאגו כי באתר שלכם תהיה אופציית חיפוש:
יצירת חלון חיפוש באתרי איקומרס יכולה לסייע לנו להבין מה הם הדברים שהכי מעניינים את הלקוחות שלנו. שערו בנפשכם: באיזו מידה תוכלו לשפר את קידום המוצרים באתר האיקומרס שלכם, כאשר תדעו בצורה מדויקת במה הלקוחות שלכם מתעניינים הכי הרבה? הידע הזה יהיה שווה לכם הרבה מאוד כוח (וכסף), ובהסתמך עליו תוכלו להוסיף עמודי תוכן רלוונטיים ולהציב עמודי מוצר מסוימים בקדמת האתר.
יצירת כלי מדידה אפקטיביים:
בחנו את מידת ההצלחה של ההמרות באתר שלכם בעזרת כלי מדידה שונים. הנה דוגמאות לשני כלים כאלו:
- בניית עמודי תודה: עמודי תודה (Thank You pages) בסיום אינטראקציות מכירה הם דרך קלה ומצוינת לבדוק את כמות ההמרות שנסגרו ב-Google analytics. בנוסף, ניתן להזמין את הלקוח לבצע פעולות רכישה נוספות (קרוס-סייל\אפ-סייל), או להזמין אותו להמליץ לחבריו על ביצוע רכישה עתידית מכם.
- התמקדות בביטויים המייצרים המרות: דרך נוספת בה תוכלו למדוד את מידת ההצלחה של ההמרות באתר, היא למצוא בעזרת חיבורו של ה-Google analytics ל-Google search console מה היו הביטויים הממירים ביותר וכמה כסף הם הצליחו להכניס עבורכם. כאשר תדעו זאת, תוכלו למקד את עבודת הקידום בביטויים הרווחיים ביותר.
טיפוח של עמודי מוצר:
עמודי המוצרים הם הליבה של חנויות האיקומרס. לכן, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא ליצור עמודי מוצר ברמה של דפי נחיתה איכותיים, אשר יוכלו לשרת אתכם גם בהיבט של קידום העמוד וגם בהיבט של יצירת פרסום מנצח.
המלצות נקודתיות לשיפור עמודי המוצר:
- הוספות כותרות עם שם המוצר\המותג, תוך שימוש בביטויים מרכזיים מובילים.
- הוספת תת-כותרת המציגה בקצרה מידע חשוב אודות המוצר (אפשר לתמצת במשפט אחד או שניים). תת הכותרת תהווה תיאור מטא של עמוד המוצר, ולכן חשוב כי הטקסט ייכתב באופן שיווקי בצורה שתעודד גולשים להיכנס לאתר שלכם.
- הציגו תמונות ווידאו הממחישים את מראהו של המוצר ואת השימוש בו (באופן כללי חשוב שתדעו, כי וידאו מייצר המרות רבות יותר מתמונה).
- הציגו מידע רלוונטי נוסף כמו אפשרויות משלוח או דרך איסוף של המוצר.
- אפשרו לגולשים לשתף את עמוד המוצר עם חבריהם (פרסום נוסף בחינם).
- צרפו פידבקים ועדויות של לקוחות אשר רכשו מכם את המוצר. כך תוכלו ליצור תחושת אמינות וביטחון אצל לקוחות פוטנציאליים עתידיים.
יצירת חוויית משתמש מנצחת:
מכירים את זה שאתם נכנסים לאיזושהי חנות ומקבלים ממנה וייב מסוים? באופן עקרוני, זה משהו שמתרחש גם באתרי אינטרנט וקוראים לזה חוויית משתמש. חשוב לזכור כי לרמת החווייתיות שהגולש יחווה באתר שלכם, עשויה להיות השפעה רבה על החלטתו הסופית האם לבצע מכם רכישה. בכדי לשדר תדמית טובה יותר ולשפר את חוויית המשתמש, תוכלו ליצור עמוד צור קשר, לאפשר תשלום בשיטות שונות ולטפל בעמודי שגיאה (למשל – על ידי הודעה לגולש כי הוא הגיע לעמוד שאינו קיים, או על ידי אפשרות להציע לו לחפש אחר דפים רצויים\להיכנס לדפי תוכן עיקריים באתר שלכם).
בסיכומו של דבר, גם חנויות האיקומרס הגדולות והמצליחות בעולם, הן קודם כל אתרי אינטרנט אשר זוכים לתחזוקה שוטפת ויעילה המתבטאת רבות בעבודת אופטימיזציה נרחבת.
קידום חנות וירטואלית באינטרנט - שאלות ותשובות
כמה זמן לוקח קידום חנות וירטואלית בגוגל?
קידום אורגני בגוגל של חנות וירטואלית הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק בעסק, הקידום
האורגני דורש זמן ויש להתמיד במאמצי הקידום כדי להגיע למיקום גבוה בדף התוצאות הראשון.
בשלב הראשון רואים איך האתר מטפס במהירות מעלה אך בדרך כלל לאחר העלייה המהירה יש
שלב ביניים בו האתר עולה באופן אטי.
יש ביטויי מפתח תחרותיים לכן כדאי לקדם במקביל מילות מפתח פופולריות יחד עם קידום של ביטויי
זנב ארוך. בהתאם לצורך משלבים קמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות כדי לחשוף את האתר
ולסייע לו להתקדם אורגנית במנוע החיפוש הפופולרי. אנחנו ממליצים ללקוחות שלנו להתמיד בקידום
החנות באינטרנט כדי לבנות נכס דיגיטלי משמעותי.
למה כדאי להשקיע בקידום בגוגל של החנות האינטרנטית?
לאחר שהשקעתם הרבה כסף בבניית חנות וירטואלית אי אפשר להסתפק רק באינדוקס האתר
החדש בגוגל. ללא קידום החנות באינטרנט האתר לא יקבל חשיפה וגולשים לא יגיעו אליו. קידום
חנות וירטואלית על ידי מומחי SEO מבטיח שיפור משמעותי בכמות הגולשים המבקרים באתר, שיפור
ביחס ההמרה, גידול במכירות וברווחיות ויתרונות חשובים נוספים, בדרך כלל משלבים גם קידום
ממומן באמצעות מערכת הפרסום גוגל אדס.
האם קידום חנות וירטואלית בגוגל שונה מקידום אתר תדמית?
בהחלט כן, קידום חנות וירטואלית בגוגל נחשב למשימה מורכבת מאחר ויש לקדם במקביל מספר רב
של עמודים וביטויי מפתח, האופטימיזציה לאתר מורכבת בהרבה ויש לעקוב באופן שוטף ויום יומי
אחר דירוג האתר בגוגל ופרמטרים נוספים. קידום אתר תדמית נחשב לקל יחסית ומתאים גם
לפרילנסרים.
כמה עולה קידום חנות וירטואלית בגוגל?
העלות לקידום אתרים בגוגל משתנה מלקוח ללקוח ויש פרמטרים רבים המשפיעים על המחיר. לכן,
קשה לענות על השאלה כמה עולה קידום של חנות וירטואלית בגוגל, מאחר ויש אתרי סחר קטנים
יחסית שעלות הקידום בחודש היא כמה אלפי שקלים ויש אתרי מכירות גדולים ומורכבים עם אלפי
מוצרים המחייבים השקעה עצומה בקידום, אך חשוב לזכור כי אם מבצעים את הקידום במקצועיות
משפרים את יחס ההמרה וזוכים לגידול משמעותי במכירות, לכן ההשקעה משתלמת.
אם יש לכם שאלות נוספות בנוגע לקידום אתרי איקומרס, אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר ואחד ממומחי הדיגיטל שלנו ב-"פרסונאס מדיה" ישמח לחזור אליכם בהקדם ולסייע.