קידום שירותי רפואה בגוגל – טיפים מרכזיים לקידום המרפאה בדיגיטל
תוכן עניינים
המרפאה שלכם מעניקה שירותי רפואה וכעת רוצה להתקדם? אם כן, אתם צריכים קידום שירותי רפואה בגוגל. קידום שירותי רפואה במנועי חיפוש כולל בין היתר קידום אתרים אורגני של שירותי רפואה בגוגל, קידום שירותי רפואה באינטרנט באמצעות רשתות חברתיות, קידום ממומן של שירותי רפואה בגוגל ועוד.
בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה במספר האנשים אשר מחפשים שירותים רפואיים שונים דרך האינטרנט. גם במקרים בהם אנשים מקבלים המלצות על מרפאות וטיפולים שונים מפה לאוזן, אותם אנשים אחר כך ילכו לגוגל ויחפשו את השם שקיבלו. ההמלצה שקיבלו לא בהכרח תספיק להם – הם ירצו לקרוא בעצמם על אותה מרפאה ועל אותם שירותים רפואיים ולעשות תחקיר אינטרנטי משלהם.
יותר ויותר אנשים לוקחים את הבריאות שלהם בידיים, ולכן לפני שיפנו לאיזושהי מרפאה בבקשה לקבל טיפול רפואי, לעתים קרובות הם יעדיפו להשיג מידע מקדים באינטרנט. לכן, לצורך העניין, כדאי שהאתר שלכם יכיל תוכן מהימן ואמין על השירותים הרפואיים שאתם מעניקים, תוכן אשר יתן ערך לקוראיו, ילמד אותם על המדע ועל הרפואה מאחורי שיטת הטיפול, יסביר, ויגבה את כל אמרותיו בעזרת מחקרים עדכניים.
עם זאת, התוכן הנ"ל יהיה חסר חשיבות אם הוא לא יהיה אופטימלי לאתר שלכם ולמנוע החיפוש, שכן אחרת יהיה קשה ללקוחות פוטנציאליים לאתר אותו ברשת. זו הסיבה שאתם צריכים קידום שירותי רפואה בגוגל – כדי שאנשים יוכלו למצוא את האתר שלכם בקלות ולאתר תוכן שלכם בעזרת חיפוש פשוט.
במאמר זה התמקדנו בעיקר בטיפים מרכזיים לביצוע אופטימיזציה לאתר האינטרנט שלכם כך שיתאים לדרישותיו של מנוע החיפוש ובכך יגרום לאתר שלכם להופיע גבוה ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל. במקביל נגענו גם בקמפיין קידום ממומן של שירותי רפואה בגוגל וגם בטיפים איכותיים עבור קידום שירותי רפואה באינטרנט דרך רשתות חברתיות, אשר מהוות היום לכלי מרכזי לשיווק כל עסק.
קידום אתרים אורגני של שירותי רפואה בגוגל ליצירת חוויית משתמש מושלמת:
רספונסיביות לנייד:
הרבה מהגולשים באינטרנט יגלשו דרך הנייד ולא דרך המחשב. לכן חשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי לנייד, על מנת לאפשר לקהל הלקוחות שלכם לגלוש באתר שלכם דרך כל אמצעי באופן שנוח להם ומבלי להגביל אותם.
שימו לב שגם כשהופכים אתר להיות רספונסיבי לנייד, חשוב מאוד שהוא יהיה נוח לגלישה. הרבה אתרים הם רספונסיביים לנייד, כלומר ניתן לגלוש בהם דרך הנייד, אבל לא בצורה נוחה באמת: התפריט מוחבא בצד או קטן מדי ללחיצה, מפת האתר מבולגנת, העיצוב לא נוח ולא מתאים, התמונות מבולגנות ולא יושבות כמו שצריך, או שיש תחומים, כותרות ואזורים באתר שלא ניתן להגיע אליהם בקלות (או שבכלל לא ניתן להגיע אליהם) דרך הנייד.
כך שאתר שהוא באמת רספונסיבי לנייד הוא אתר שניתן להגיע לכל חלק באתר בלי להסתבך, ושאם לקוח רוצה לבצע המרה – זה יהיה מול העיניים ובלחיצת כפתור. כמו כן, חשוב מאוד שהעיצוב והמבנה לנייד יהיו זהים לחלוטין לעיצוב ולמבנה האתר דרך מחשב. הגרסה למחשב והגרסה לנייד הן לא שני אתרים שונים! הן אותו אתר בדיוק, שרק מתאים את עצמו בכל פעם למכשיר ממנו גולשים. כל פיצ'ר שאתם מוסיפים לגרסה לנייד צריך להופיע גם בגרסה למחשב, ולהפך.
מהירות הגלישה באתר:
אתם מכירים את זה – גלשתם באינטרנט כדי לחפש איזשהו אתר, ונכנסתם לאחד איטי. אתם בהתחלה נותנים לו עוד צ'אנס אחד או שניים, אבל מהר מאוד אתם מאבדים סבלנות, מתעצבנים, ולא רק שאתם חוזרים אחורה ומחפשים אתר אחר, אתם גם זוכרים בראש שהאתר הזה הוא בלתי נסבל לגלישה מבחינתכם ומזכירים לעצמכם לא להיכנס אליו שוב.
כשזה נוגע למהירות האתר אין שאלה – אתרים שקשה לנווט בתוכם בשל מהירות גלישה נמוכה, יוצרים אצל הגולשים חוויית משתמש שלילית שיהיה קשה לשנות אצלם. החוויה השלילית הזו נשארת אצל הגולשים והם יזכרו אותה.
לכן כל עוד לא שיפרתם את מהירות הגלישה אצלכם באתר, אתם צוברים עוד ועוד גולשים שזוכרים אתכם לרעה, שכנראה לא ינסו לגלוש באתר שלכם מחדש בהמשך ושלא ינסו לבדוק בעתיד אם מהירות האתר השתפרה. כלומר, מדובר ביצירת חוויה שלילית שאין לה הרבה פוטנציאל להשתנות.
כדי למנוע יצירת מצב כזה אצל הגולשים שלכם וכדי לעצור את המעגל הזה – אתם צריכים במהרה לפנות אל חברת קידום שירותי רפואה בגוגל שתהפוך את האתר שלכם לאופטימלי ושתוודא שמהירות הגלישה אצלכם באתר היא מהירה ונעימה לגלישה.
מילות מפתח:
מילות המפתח שלכם הן הכוכב הראשי, והן צריכות לככב בכל התוכן שמופיע באתר שלכם. זה כולל כמובן את חלקי הטקסט עצמם שמופיעים באתר, אבל גם את הכותרות, התגיות, התיאורים ואפילו את הדומיין עצמו.
למילות המפתח יש שני יתרונות. האחד, והוא הברור ביותר, הוא היתרון מול גוגל. כדי לעשות קידום אתרים אורגני של שירותי רפואה בגוגל אתם צריכים להוסיף את מילות המפתח שלכם לאתר, גם משום שזה הופך את האתר שלכם לאופטימלי, וגם משום שזה מקל על גוגל למצוא את האתר שלכם וכך הוא יוכל לדרג אתכם במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש. כך שמילות המפתח משחקות תפקיד קריטי שיקבע אם תדורגו גבוה בגוגל או לא, בהתאם לעד כמה האתר שלכם אופטימלי.
היתרון השני הוא היתרון של חוויית המשתמש. כשגולש נכנס לאתר אינטרנט כלשהו במטרה למצוא שירות כלשהו, ובפרט כשמדובר במציאת שירות רפואי, הוא רוצה להיכנס לאתר שכולו סובב סביב קונספט מסוים, שדה סמנטי מסוים, נושא. איזושהי אטמוספירה מסוימת.
כלומר, אם גולש נכנס לאתר כשהוא מחפש שירות רפואי לעיניים, ובכל רחבי האתר מופיעות מילות מפתח הקשורות לעיניים, זה מבהיר לגולש שאתם מתמקדים בנושא הנ"ל, שאתם מתמחים בו, ושמדובר בחלק עיקרי מהשירותים שאתם נותנים. כך ששימוש במילות מפתח ממתג אתכם ומחזק את התדמית השיווקית שלכם.
תוכן האתר ועיצובו:
קידום אתרים אורגני של שירותי רפואה בגוגל דורש תוכן איכותי שיהיה מאורגן בצורה שיווקית. לצורך העניין, מומלץ להוסיף בדף הבית של אתר שירותי רפואה פירוט קצר בראשי פרקים על הטיפולים ועל השירותים הרפואיים שאתם מעניקים למטופלים שלכם. גולשים שיגלשו באתר שלכם ירצו לדעת אם יש להם בכלל טעם להמשיך לגלוש באתר, כלומר אם תחומי העיסוק שלכם רלוונטיים לבעיה הרפואית שלהם או לא.
חשוב מאוד שהפירוט על שירותי הרפואה ועל הטיפולים שאתם מעניקים יהיה נגיש, ברור לעין וקל לאיתור בתוך דף הבית. לאחר מכן הוסיפו קישור למידע נוסף בכל שורה בה מופיע שירות רפואי שאתם נותנים.
תוכן מגוון:
ההמלצה שלנו בתור חברת קידום שירותי רפואה בגוגל היא לגוון את האתר שלכם בתוכן מסוגים שונים. מאמרים, בלוג, המלצות, סרטוני הסבר והדרכה, תמונות ואנימציות, ועוד. יש הרבה דרכים להגיד כל דבר, ובהתאם למסר, הערך והתוכן שאתם רוצים להעביר, צריך לבחור את הדרך המתאימה ביותר להעביר זאת לקוראים שלכם. דוגמאות לסוגים שונים של העברת תוכן:
- סרטוני הסבר והדרכה
- אנימציות
- גרפים, תרשימים וטבלאות
- רשימה של שירותים, מוצרים טיפולים שאתם מעניקים; רשימה של היתרונות בגישת הטיפול שלכם; רשימה שמדגימה לאילו בעיות השירות הרפואי שאתם מעניקים נותן מענה, ועוד.
- סקרים לחוויית המטופל מהטיפול
- מחקרים
- מקרים לדוגמה
- מדריך "How To" אם אתם מוכרים מוצר רפואי כלשהו ורוצים להדריך את הלקוחות איך להשתמש בו
- בלוג
- שאלות ותשובות – מתאים אם אתם מוכרים מוצר או שירות רפואי, ובמקום לתת עליו מידע והסברים בצורה פשטנית, אתם מעוניינים להעביר את אותו המידע בצורה שהופכת את הקורא לאינטראקטיבי בקריאה והופכת אותו לחלק פעיל מהשיח.
- מצגת הסבר
- וובינר
- מילון מושגים רפואי
- ריאיון עם אחד מהרופאים המטפלים שמסביר על שיטת הטיפול ועל השירות הרפואי הניתן.
- דף עדכונים וחדשות על פיתוחים עדכניים ועל מוצרים ושירותים חדשים שאתם מוכרים.
- ועוד
תיבה להשארת פרטים:
התיבה בה לקוחות פוטנציאליים שלכם יוכלו להשאיר פרטים צריכה להיות מאוד בולטת לעין כדי שאף לקוח לא יוכל לפספס אותה. חברת קידום שירותי רפואה בגוגל תיצור עבורכם את התיבה המתאימה עם הכיתוב המתאים. עבור קידום שירותי רפואה באינטרנט יתאים כיתוב מסוים בתיבה, ועבור קידום אתרים אחרים עשוי להתאים כיתוב אחר. לכן חשוב מאוד להתאים את הכתוב אל אופי העסק והשירותים הניתנים בו, וכמובן אל קהל היעד שיצרוך את התוכן.
בנוסף, לקוחות פוטנציאליים ירצו להשאיר פרטים בצורה קלה ולא מסובכת. לכן התיבה צריכה להיות קצרה ולבקש מהגולש פרטים מינימליים. אם אין לכם צורך בפרט מידע מסוים – אל תבקשו אותו. גם משום שהלקוח לא ירצה להתעכב יותר מדי, וגם משום שהוא לא יעדיף לנדב פרטים אישיים "סתם".
טיפים ל SEO מקומי:
כשעושים SEO מקומי יש דגש על המיקום של העסק שלכם, ואתם למעשה משווקים את המרפאה שלכם בדיגיטל עבור מי שמעוניין בשירותי רפואה בקרבת מקום. שיטת שיווק זו מתאימה במיוחד אם שירותי הרפואה שאתם מעניקים מיועדים לאנשים המתקשים להתנייד, ובדיוק בגלל הקשיים שהם חווים הם מגיעים לטיפול. למשל אנשים המתמודדים עם כאבים אורטופדיים, כאבי גב, מתניידים בכיסא גלגלים ועוד. לרוב הם יעדיפו טיפול בקרבת מקום אשר לא ידרוש מהם מאמצים מיותרים מבחינת הגעה.
כשעושים קידום אתרים אורגני של שירותי רפואה בגוגל ומתמקדים ב SEO מקומי, שימו לב לאלמנטים הבאים:
- פרופיל בגוגל לעסק שלי – הפרופיל בגוגל לעסק שלי צריך להכיל גם את הכתובת שלכם, ולהיות מקושר למפות של גוגל מאפס. כך אנשים ידעו בקלות איפה אתם נמצאים ויוכלו למצוא את הדרך הנוחה ביותר עבורם להגיע למרפאה שלכם.
- פרטים מדויקים עליכם – גם בפרופיל בגוגל לעסק שלי וגם באתר שלכם חייבים להופיע פרטים בסיסיים עליכם: שם, ימי ושעות פתיחה, כתובת מדויקת עם הוראות הגעה (בייחוד אם מסובך להגיע), מספר טלפון זמין. זה מראה שאתם מקצועיים ועם רגליים על הקרקע.
- הוספת מיקום המרפאה באתר – הקפידו להוסיף את שם העיר או היישוב שם המרפאה נמצאת באתר האינטרנט שלכם, מומלץ בדף הבית במקום בולט. העיר צריכה להופיע בתגית הכותרת ובתוכן עצמו כדי שהאתר יהיה אופטימלי עבור קידום על פי מיקום.
המלצות:
המלצות באתר שלכם תמיד מוסיפות, לכל אתר עבור כל עסק. אבל כשמדובר על קידום שירותי רפואה במנועי חיפוש, אין ספר שאתם צריכים לשים דגש על המלצות. יש לכך מגוון סיבות, והמרכזיות בהן:
- אנשים לא רוצים לשחק עם בריאות שלהם – אם אדם סובל מבעיה רפואית מסוימת, הוא לא ירצה לקחת סיכון. אתם טוענים שיש לכם את הפתרון עבורו, שירות רפואי שיכול לתת מענה הולם ומתאים לבעיה איתה הוא מתמודד. אבל הרבה לקוחות פוטנציאליים יטילו בכך ספק ויבדקו אתכם טוב-טוב ברשת לפני שבאמת ירכשו מכם את השירות.
לקוחות פוטנציאליים רבים עלולים לחשוש שהשירות הנ"ל יזיק להם, ולכן הם יפחדו לעשות את הצעד ולרכוש אותו. כך שאותם לקוחות ירצו לוודא שאתם אמינים, מקצועיים, שניתן לסמוך עליכם, ושלקוחות קודמים היו מרוצים מהשירות שקיבלו.
בנוסף, יכול להיות שהם ניסו שירותים רפואיים אחרים כדי לפתור את הבעיה הרפואית ממנה הם סובלים, ואותם ניסיונות עלו בתוהו. מכאן שעכשיו, כשהם רואים לפניהם שירות רפואי נוסף שעשוי לפתור את הבעיה שלהם, הם יהיו יותר ספקניים וירצו לוודא שיש עליו הרבה המלצות לפני שהם מוציאים את הארנק.
אם המרפאה שלכם מעניקה שירותים רפואיים יחסית חדישים בעולם הרפואה שיתכן שהרבה אנשים טרם שמעו על שיטת טיפול זו, על אחת כמה וכמה שתצטרכו לאסוף המלצות, משום שבמצב כזה אנשים יהיו יותר ספקניים וירצו לוודא שלא מדובר בתרמית כלשהי ושהטיפול אכן מוכח ועובד.
מחיר
- אם אתם מרפאה פרטית, ובייחוד אם אין לכם איזשהו הסדר עם קופת חולים, יתכן שהשירות הרפואי שאתם מעניקים עשוי להיות מעט יקר עבור חלק מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בשל כך, יתכן שחלקם יחשבו פעמיים לפני שירכשו את השירות שלכם.
ולכן חשוב שבאתר שלכם יופיעו המלצות איכותיות מלקוחות קודמים שמדגישים עד כמה המחיר שווה את התוצאה, עד כמה השירות הרפואי שהענקתם שינה למטופל את החיים ואת רמת התפקוד, עד כמה הם מרוצים מהטיפול ומהחווייה האנושית שקיבלו מהמרפאה שלכם.
המלצות כאלו יכולות להכריע את הכף הרבה פעמים, שכן הן מעוררות הזדהות אצל הקורא ורצון עז להיות באותו מצב כמו הכותב הממליץ – מצב בו הוא יכול להעיד שאותו טיפול השפיע עליו בצורה כל כך משמעותית וכעת הוא מאושר.
קידום שירותי רפואה באינטרנט על ידי רשתות חברתיות:
רשתות חברתיות יעזרו לכם למתג את עצמכם, לבסס את התדמית הדיגיטלית שלכם ברשת ולשתף יותר תוכן עם קהל הלקוחות שלכם. קידום שירותי רפואה באינטרנט על ידי רשתות חברתיות צריך להיות מותאם לאופי העסק שלכם. לא כל רשת חברתית בהכרח תתאים לכם. לפעמים פייסבוק תתאים יותר, לפעמים אינסטגרם או לינקדאין.
כשאתם מפרסמים תוכן ברשתות החברתיות, הקפידו על תזמון הפוסט – יש שעות ספציפיות ביום בהן יש יותר קהל מחובר ואקטיבי, ולכן חשוב שתעלו את הפרסומים שלכם בשעות האלו. אתם יכולים גם לתזמן את הפוסט לשעה מסוימת דרך הרשת החברתית, אם אתם יודעים שתהיו עסוקים באותה שעה ולא תוכלו להתחבר ולהעלות את הפוסט.
כשאתם מקדמים את האתר שלכם ברשת חברתית, אתם חייבים להגדיר ולאפיין במדויק את קהל היעד שלכם, לפי גיל, מגדר, ולפי פרמטרים נוספים התלויים באופי השירותים שאתם מעניקים. למשל, אם אתם מעניקים שירותים מעט יקרים, יתכן שתצטרכו לפנות אל קהל יעד ממעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר. אם אתם מעניקים שירותים רק באזור מסוים בארץ, מומלץ שתיפנו אל קהל יעד המתגורר באותו אזור.
כשמפרסמים ברשת החברתית כחלק מקמפיין קידום שירותי רפואה באינטרנט, חשוב להקפיד על:
- להעלות תוכן מאורגן ומסודר שיסביר למי מתאים השירות, לאיזו בעיה רפואית, ואיך השירותים הרפואיים שאתם מציעים תורמים לפתרון בעיה זו.
- להיות אינטראקטיביים – להגיב לתגובות של אנשים על פוסטים, להיות זמינים בצ'אט.
- להעלות תוכן אופטימלי מבחינת מילות מפתח, קישור לאתר האינטרנט, הזמנה לביצוע המרה וכו'.
- לפרסם באופן עקבי ולא אחת ל-. יש להגדיר את תדירות הפוסטים בעזרת חברת קידום שירותי רפואה בגוגל.
- לא לשכוח להוסיף תמונות מקוריות לפוסטים שלכם, אולי אנימציה או תמונות ממרפאה.
- כל התוכן שתעלו יצטרך להיות כתוב בצורה מקצועית. חשוב שהוא יהיה מדויק מבחינה רפואית, ללא שגיאות מקצועיות או טעויות הקלדה.
גם הפרופילים עצמם ברשתות החברתיות צריכים להיות אופטימליים. חשוב להקפיד על מילוי כל השדות הרלוונטיים בפרופיל כדי שהפילוח והמיתוג שלכם יהיה נכון, על תמונת פרופיל ותמונת נושא מתאימות ומקוריות, על האשטאגים מתאימים, על כיתוב מתאים ב"אודות" של הפרופיל ועוד. הפרופיל שלכם הוא האופן בו הגולשים יתפסו אתכם. אם לא תציגו את עצמכם כמו שצריך בפרופיל, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים לתפוס אתכם אחרת לגמרי ואולי לא לעשות המרה בשל כך.
קידום ממומן של שירותי רפואה בגוגל:
המגמה הזו הולכת וגדלה – קידום ממומן של שירותי רפואה בגוגל כדרך להגדיל את מעגל הלקוחות של העסק, להגדיל את שיעור ההמרה באתר ולהעצים את הרווחים. אנחנו מכירים הרבה עסקים שעושים את זה, אבל דרך שיווק זו נכנסה גם לעולם המרפאות, ומחיפוש פשוט בגוגל של טיפול עבור איזושהי בעיה רפואית יצוצו לנו מודעות ממומנות של מרפאות אשר נותנות שירותים רפואיים כאלו.
קידום ממומן של שירותי רפואה בגוגל בדרך כלל מאוד משתלם עבור המרפאות, משום שמדובר בשיטת קידום בעלת ROI גבוה. קידום ממומן זה מביא הרבה לידים חדשים ואיכותיים לעסק, ומהר מאוד המכירות שתעשו יחזירו את ההשקעה וישאירו אתכם עם רווחים יפים.
אי אפשר לעשות קידום ממומן של שירותי רפואה בגוגל ללא אסטרטגיה מדויקת. חברת קידום שירותי רפואה בגוגל צריכה לבנות עבורכם אסטרטגיה ייעודית שתפורה בדיוק למידות של העסק שלכם, לאופי שלו, למטרותיו ולרצונותיו, ובהתאם לכל הפרמטרים הנדרשים היא בונה עבורכם תוכנית אסטרטגית שמטרתה לכבוש את כל היעדים שהצבתם.
האסטרטגיה תכלול לא רק קידום ממומן, אלא גם קידום אתרים אורגני של שירותי רפואה בגוגל וגם קידום שירותי רפואה במנועי חיפוש בעזרת כלים דיגיטליים שונים, רשתות חברתיות, ניוזלטרים ועוד. יחד עם חברת קידום שירותי רפואה בגוגל תחליטו באילו אפיקים הכי כדאי לכם להשקיע ולמקד את הקמפיין הדיגיטלי, מה התקציב, איך מודדים את ההגעה למטרות ועוד.
לסיכום:
קידום שירותי רפואה במנועי חיפוש הוא מצרך בסיסי עבור כל מרפאה המעניקה שירותים רפואיים שונים שרוצה להגדיל את מעגל הלקוחות שלה ולבסס את עצמה ברשת. היום כמעט כל מרפאה המעניקה שירותים רפואיים מחזיקה אתר אינטרנט פעיל, פרופילים פעילים ברשתות החברתיות, פרופיל בגוגל לעסק שלי ועוד.
אבל להחזיק אתר ופרופילים שונים זה לא מספיק – אלא צריך שכל אלו יהיו אופטימליים. חשוב מאוד שהפרופיל בגוגל לעסק שלי, הפרופילים ברשתות החברתיות ואתר האינטרנט יהיו אופטימליים כל אחד בפני עצמו, וגם מקושרים ומסונכרים אחד עם השני. אם לא יהיה סנכרון בין הערוצים השונים שלכם – אתם משדרים חוסר אמינות וחוסר מקצועיות.
במקביל, אסטרטגיית השיווק שלכם צריכה להכיל גם קידום ממומן של שירותי רפואה בגוגל. ביחד עם חברת קידום שירותי רפואה בגוגל תבדקו איזו מודעה ממומנת כדאי לכם ליצור ומה אפשרי במסגרת התקציב. חברת קידום אתרים תדע ליצור עבורכם אסטרטגיית שיווק ייעודית שתתאים לקהל היעד שלכם, למתחרים שלכם, למילות המפתח שלכם ליעדים שלכם וכו'. התאמה אישית היא שם המשחק.
פנו אל חברת קידום שירותי רפואה בגוגל שתעניק לכם יחס אישי ושתיתן לכם ראש שקט בכל מה שקשור לשיווק הדיגיטלי של המרפאה שלכם. אתם צריכים להתעסק בניהול המרפאה, ולהשאיר את כל מה שקשור לשיווק למומחים. חשוב שהחברה שתטפל לכם בשיווק תהיה מקצועית, מנוסה בשיווק שירותי רפואה בגוגל, אמינה, שקופה ורצינית.