שיווק באינסטגרם

מה הוא סטורי ההצלחה שלך? מדריך השיווק המקיף לאינסטגרם

מאז פריצתו לחיינו בשנת 2010, האינסטגרם הפך להיות הרבה יותר מפלטפורמה המאפשרת לנו לשתף תמונות וסרטונים בני דקה. במיוחד בשנים האחרונות, חלה עלייה דרמטית בכמות בעלי העסקים אשר החליטו לפתוח חשבונות אינסטגרם לצורך קידום פעילותם השיווקית והעסקית. 

בדומה לפלטפורמות הפרסום של גוגל ופייסבוק, האינסטגרם יכול לתרום לעסק ביצירת חשיפה משמעותית בפני קהלי יעד מגוונים. אז אם גם אתם רוצים לגלות איך לבנות לעצמכם סטורי של הצלחה, המדריך הבא הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

הצמיחה של אינסטגרם:

יישומון האינסטגרם אשר הושק לראשונה ב- 2010, הוצע תחילה להורדה בחנות האפליקציות של חברת אפל. בתוך שנה מהיום בו הגיח אל אוויר העולם, היו רשומים בו כ-10 מיליון משתמשים. בשנה שלאחר מכן, מספר זה כבר הספיק לטפס ל-25 מיליון. החל משנת 2016, כך עולה מנתונים סטטיסטיים שונים, מספרם של משתמשי האינסטגרם כבר עמד על מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם, וב-2018 הוא חצה את קו המיליארד משתמשים. אצלנו בישראל אגב, הנתונים מספרים על יותר מ-3.5 מיליון משתמשים באפליקציה הפופולארית.

הסיבה שאנו עוסקים בהרחבה במספרים הללו, היא בכדי שתבינו את גודל הפוטנציאל השיווקי עבור עסקים המעוניינים לקדם את פעילותם. אם עד כה השיווק הדיגיטלי התמקד בתחומי קידום האתרים בגוגל והקידום העסקי בפייסבוק, הרי היום יש כבר תחום נוסף ומרכזי של שיווק באמצעות האינסטגרם. בעלי עסקים רבים כבר הבינו שמדובר פה ב"מכרה זהב פרסומי", ואלפים מהם כבר פתחו חשבונות אינסטגרם עסקיים. מטרתם המרכזית כמובן היא לייצר מודעות נרחבת לפעילותם, מה שעשוי להוביל באופן טבעי להגדלה משמעותית בכמות לקוחותיהם.  

כניסתה של אפליקציית האינסטגרם אל תוך עולם השיווק הדיגיטלי היא בגדר בשורה גדולה במיוחד עבור בעלי עסקים רבים. יחד עם זה, היא גם פתחה צוהר לעוד סוג נוסף של "מלחמה מקוונת" אשר מתרחשת בזירה שהיא כבר ממילא רוויית מתחרים. אז איך בכל זאת אפשר להשיג הצלחה שיווקית באינסטגרם?

שיטות לשיווק באינסטגרם

לכל פלטפורמה המשמשת לצורכי שיווק דיגיטלי יש כללים מסוימים שנכונים רק לה. כך למשל, פוסטים בפייסבוק לא צריכים להיות ארוכים מדי אבל כן לשלב אימוג'ים, תמונות והאשטגים. בקידום אתרים בגוגל – רצוי שהמטא כותרות לא יעברו את ה-70 תווים והמטא דיסקריפשנים (תיאורים) לא יחרגו מ-170 תווים.  בדיוק כמו לפלטפורמות השיווקיות הנ"ל, גם לאינסטגרם יש כללים ודרכים מסוימות אשר באמצעותן יהיה מומלץ ונכון לבצע שיווק:

התאמת תמונת פרופיל לחשבון האינסטגרם העסקי:

כאשר מדובר בפרופיל עסקי, תמונת הפרופיל צריכה לשדר משהו מאוד ייצוגי, מאוד אייקוני. בחלק גדול מן המקרים, ההמלצה היא ללכת על המותג העסקי ולשים תמונה של הסמל המסחרי (הלוגו) של העסק\החברה. עדיף ללכת על הסמל המסחרי מפני שאנשים זוכרים אותו יותר טוב מאשר כל תמונה חזותית אחרת (קחו כדוגמא את הסמלים המסחריים של חברת קוקה-קולה ומקדונלדס).

יצירת ביו (BIO)אטרקטיבי: 

בתור עסק חדש שנרשם לאינסטגרם, אתם יכולים לספר בקצרה (ב-200 תווים) מי אתם ומה מייחד את העסק שלכם. רצוי כמובן לציין מה הוא תחום השירות שאתם מציעים (או מה הוא המוצר שאתם מוכרים).

דברים שכדאי שיופיעו ב-BIO:

  • השטאגים הרלוונטיים למוצר או השירות שאתם מציעים.
  • תיאור ברור של העסק\המותג.
  • פניית הנעה לפעולה לעוקבים קיימים וחדשים (כמו בקשה לתיוג של תמונה או הורדת אפליקציה.
  • שימוש באימוג'ים למיניהם (יכולים לתרום ביצירתה של אווירה כיפית ומרעננת).

הוספת קישורי URL עסקיים בדף האינסטגרם:

המלצה נוספת היא לנהל אינטראקציה קבועה עם העוקבים שלכם באינסטגרם. את זאת תוכלו להשיג באמצעות הוספת כתובת  URL אשר מובילה אל אתר האינטרנט שלכם. מדובר בדרך מצוינת בה תוכלו להניע אנשים לבצע פעולות רכישה, וזה גם יכול לסייע לכם בשימור ובחיזוק הקשר מול לקוחות ועוקבים כאחד.

  • סוגי הודעות שמומלץ להעלות לאינסטגרם: אחד ההיבטים אשר עשויים להשפיע במיוחד על תהליך השיווק באינסטגרם, הוא האופן שבו אתם מציגים הודעות חדשות. הנה המלצותינו לסוגי ההודעות שכדאי לכם להעלות אל הפיד שלכם:
  • "סיפור בתמונות": סוג ההודעה הראשון הוא עשיית שימוש בתמונות בלבד.  המטרה כאן היא לספר בצורה וויזואלית מה הם השירותים\המוצרים שאתם מציעים ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים (באופן כללי כדאי לדעת, כי השימוש בוויזואליות יכול לייצר תקשורת שיווקית יעילה מאוד מול הצרכן)
  • סיפור תגובתי (Reactive Storytelling): סוג ההודעה השני הוא סיפור המתקשר בצורה ישירה או עקיפה לפעילותכם העסקית, ומטרתו היא לעורר תגובות מיידיות אצל קהל היעד שלכם. רצוי כי בהודעות מסוג זה תנסו להכניס מסרים שיווקיים משכנעים.
  • מימס (Memes): מימס היא אחת התופעות המעניינות שהתפתחו ברשתות החברתיות בזמן האחרון. הרעיון העומד מאחורי יצירת מימס הוא להעלות תמונות, צילומים, ציורים או קטעי וידאו ולצרף אליהם תיאור קצר ומשעשע. מה שמיוחד במימס הוא שהם זוכים לקבל מגוון נרחב של פרשנויות, ומדובר פה בהזדמנות פז לייצר דיון סביב העסק שלכם.
  • הודעות "פופולאריות": לאנשים יש נטייה טבעית להיות חלק ממה שכולם מדברים עליו. קוראים לזה תרבות פופולארית. בין אם מדובר בפרק חדש בסדרה אהובה, אפליקציה שכולם משתמשים בה או שיר חדש שיצא לזמר או זמרת מוכרים; זה יוצר עניין, באז חזק ומהדהד, ולכולם יש מה להגיד על זה. אם תצליחו לקשר את פעילותכם העסקית סביב נושא פופולארי שכולם אוהבים, יש סיכוי גבוה במיוחד שתזכו ליהנות מחשיפה נרחבת.
  • שימוש בציטוטים ובפתגמים מעוררי השראה ומוטיבציה: העלאתם של ציטוטים ופתגמים מרגשים יכולים להניע את קהל היעד שלכם לבצע פעולות מסוימות: להפוך לעוקב חדש, לתת לכם לייק או להביע תמיכה בשירות\מוצר שאתם מציעים. מחקרים שונים הראו כי ככל שהחוויה הרגשית של הגולש היא חזקה יותר, גדלים הסיכויים שהוא יגיב להודעה אשר הציתה בו את התגובה הרגשית.
  • יצירת תחרויות שיווקיות: אחת הדרכים בהן ניתן להגדיל את כמות החשיפה והמעורבות באינסטגרם, היא באמצעות ניהולן של תחרויות שיווקיות. כך למשל, לאחרונה נתקלנו בפוסט הגרלה של חנות מחשבים בפייסבוק אשר הציעה לכל מי שיעשה לייק, שיתוף וישאיר תגובה בפוסט, להיכנס להגרלה על מחשב ששוויו הינו 2000 ₪. ככל שמדובר באינסטגרם, אפשר לעודד את הגולשים ליצור סיפור מיוחד על העסק שלכם תוך שילוב תמונה של אחד המוצרים שלכם. בהמשך תוכלו להחליט איזה סיפור היה הכי מיוחד, ולהעניק לזוכים המאושרים את המוצר\השירות שלכם בחינם.

בסיכומו של דבר, האינסטגרם יכול לסייע לכם לשווק בצורה מצוינת את העסק\המותג שלכם. מה שחשוב כמובן, זה לדעת באילו כלים שיווקיים הכי כדאי להשתמש ובעיקר – גם מתי. בכדי שתוכלו להבין אילו כלים יוכלו לשרת אתכם בצורה הטובה ביותר, עליכם להכיר לעומק את קהל היעד שלכם שזה אומר לדעת מה מדבר אליו, מה מניע אותו, וכו'. לאחר שתכירו היטב את פרופיל קהל היעד שלכם, תוכלו להתחיל ולהשתמש בשיטות השיווקיות השונות בצורה מיטבית.

רוצים גם אתם ליצור סטורי של הצלחה עסקית באינסטוש?

צרו עימנו קשר ותתחילו לראות תוצאות!

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000