הן מותאמות אלינו מבחינת גיל, תחומי עניין, מגדר, ולפעמים גם בהתאם לחיפושים אחרונים ברשת. סביר להניח שאם אתן נשים, אתן לא תראו מודעות על סכיני גילוח לגברים, ואם אתם גברים, אתם לרוב לא תראו מודעות על מוצרי היגיינה לנשים.
ההתאמה הזו אינה נוצרה במקרה. מי שיצר את המודעה הזו חשב טוב-טוב לפני שהעלה אותה לאוויר, ודאג לאתר את קהל היעד המתאים למודעה. הוא ביצע איפיון מדויק הן של המוצר והן של קהל היעד שמתאים לו, יצר קופי שיווקי ואיכותי למודעה שימשוך את העין של הצופה, בשילוב עם תמונה מסקרנת או סרטון שנותן לנו הרגשה שאנחנו "חייבים לצפות בו".
התוצאה? שמנו לב למודעה והפסקנו את הגלילה האוטומטית ברשת החברתית, קראנו את הכיתוב במודעה או צפינו בסרטון. כבר מעצם השלב הזה, המותג נכנס אלינו לתודעה. כשנראה מודעות נוספות שלו בהמשך אנחנו כבר נזהה במי מדובר.
יכול להיות שנזהה אותו לפי השם, אבל קודם לכן לרוב נשים לב לעיצוב הממותג שחוזר על עצמו: הצבעים המייחדים את המודעה, הצורות, סגנון הכתיבה. כל אלה הם חלקים יסודיים ביותר במיתוג המוצר. כפי שכולנו יודעים לזהות את ה-M הגדולה של מקדונאלד'ס או את הפונט והצבעים של אדידס – שניהם מותגי ענק, ואפילו אם לא נראה את השם של המותג נדע לזהות שזה הוא.
אז בחזרה למודעה שקפצה אליכם בפייסבוק או באינסטגרם. מודעה שעניינה אתכם מספיק, תגרום לכם להיכנס לעמוד של המפרסם, לקרוא עליו, לבדוק אילו מוצרים נוספים יש לו, אולי אפילו תיכנסו לאתר שלו כדי להכיר את אותו מותג טוב יותר ולבצע רכישה.
כל מה שתיארנו פה – בהישג יד לחלוטין, גם עבורכם. אבל כדי שזה יקרה, אתם צריכים ליצור מודעה איכותית ברשתות החברתיות, להחליט אילו רשתות רלוונטיות אליכם לפי אופי המוצרים שאתם מוכרים וקהל היעד, לכתוב קופי מדויק ושיווקי למודעה, ליצור סרטון שיווקי או תמונה מסקרנת ועוד. אלו לא דברים ברורים מאליהם ומרבית בעלי העסקים לא מבצעים זאת בכוחות עצמם אלא פונים לחברת שיווק במדיה חברתית על מנת שתיצור עבורם מודעה מקצועית.
החשיבות של יצירת מודעה מקצועית היא עצומה. כל המודעות שאתם רואים ברשתות החברתיות נוסחו בקפידה ונכתבו על ידי קופירייטר מומחה בעל שנות ניסיון רבות בתחום השיווק הדיגיטלי. גם יצירת הסרטונים או עיצוב התמונות נעשו על ידי אנשי שיווק מקצועיים שיודעים לזהות את המגמות ואת ההזדמנויות השיווקיות בשוק ולנצל אותן לטובתכם. הם יודעים להפיק את המירב מהפוטנציאל שלכם ברשת ולמקסם את סיכויי ההצלחה של קמפיין בפייסבוק או קמפיינים באינסטגרם.
כעת נתמקד בטיפים עיקריים עבור קידום ממומן ביוטיוב, קידום עמוד אינסטגרם וטיפים להצלחה, ובהמשך נענה גם על מה חשוב לשים לב כשיוצרים קשר עם חברה כזו.
למי מתאים קידום ממומן ביוטיוב?
את המודעות ביוטיוב אנחנו רואים כל הזמן, והם מובדלות מסרטונים לא מקודמים על ידי המילה "Ad" בצבע כתום (קיצור ל Advertisement – מודעה). המודעות יופיעו מעל הסרטונים האחרים ובכך הסיכוי שגולש יצפה בהן גדל.
בעבר יוטיוב שימש כערוץ עיקרי לסרטוני מוזיקה ולקליפים מוזיקליים. היום הוא עדיין משמש לכך ברובו, אבל הוא נפתח גם לסוגי סרטונים נוספים – מדריכי HOW TO שמסבירים איך להשתמש במוצר כלשהו, סרטוני הדרכה לביצוע תרגילי התעמלות למשל, הרצאות, סרטוני הסבר לפתירת תרגילים עבור תלמידים, שידורי לייב של הרצאות או של אירועים בינלאומיים ועוד.
כך שהסרטון המקודם יכול כמובן להיות קליפ מוזיקלי של יוצרי מוזיקה, אבל עם השנים יוטיוב פתח את עצמו לקהלים חדשים: כיום ישנם הרבה סרטונים מקודמים קצרים של חצי דקה או דקה בה עסק מקדם את המוצרים שלו, יוצר עניין אצל הצופים, מסביר איך להשתמש במוצר שלו או למה כדאי לכם לקנות אותו. למשל, חברת קוסמטיקה שמוכרת מוצרי איפור, חברה שמוכרת ציוד לרכב, תכשירים רפואיים ועוד.
לסיכום, ברור שאם את/ה זמרים או יוצרי מוזיקה יוטיוב זה המקום הראשון שבו אתם אתם מקדמים את עצמכם, שכן קידום ממומן ביוטיוב היום הכרחי לכל זמר בתחילת דרכו שרוצה לפרוץ. אבל, גם אם העסק שלכם אינו קשור ליצירת מוזיקה, קידום ממומן ביוטיוב עדיין יכול להיות מאוד רלוונטי אליכם.
חברת שיווק במדיה חברתית יודעת לזהות את המגמות ואת ההזדמנויות האלו בשוק, ולדעת להגיד לכם באילו רשתות חברתיות אתם חייבים לפרסם. עבור הרבה מאוד עסקים ניתן ליצור סרטוני קידום ממומן ביוטיוב שמתאימים לקהל היעד של יוטיוב ואותם סרטונים שיווקיים יקדמו את העסק שלכם מאוד. בסוף הסרטון כמובן שתהיה הנעה לפעולה – קריאה לצופים לגשת אל אתר האינטרנט שלכם או לחנות הדיגיטלית ולבצע רכישה.
7 טיפים שחייבים לדעת על קידום סרטון ביוטיוב:
בואו נדבר רגע על אופטימיזציה.
גם לסרטון ביטיוב שרוצים לקדם צריך לעשות SEO, וזאת משום שיוטיוב משמש בעצמו כמנוע חיפוש, ולמעשה, הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי גוגל!
חשבתם פעם איך יוטיוב ממקמת סרטון אחד מעל השני בתוצאות החיפוש? ובכן, יוטיוב מדרגים סרטונים לפי שני מאפיינים עיקריים:
- הצלחת הסרטון עצמו (שיעור ההקלקות, משך צפייה ממוצע, לייקים, דיסלייקים, תגובות, ועוד).
- התאמה אישית – העדפות הצפייה האישיות, היסטוריית צפייה אישית של הגולש. יוטיוב מזהים באילו נושאים אתם לרוב צופים ביוטיוב ומכך מסיקים את ההעדפות שלכם ומתעדפים עבורכם סרטונים לצפייה.
לכן, כדי להיות מדורגים גבוה, אתם צריכים לדאוג לכך שכל מאפייני הסרטון שלכם ואף הערוץ שלכם יהיו אופטימליים. אז איך לעשות קידום סרטון ביוטיוב? הנה 7 טיפים בשבילכם:
- מילות מפתח – עליכם לשקול בקפידה את מילות המפתח שלכם. מילות המפתח הן שיקבעו אם קהל מסוים ביוטיוב יראה אתכם או לא, ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע בנוגע לבחירתן. זיכרו שהמטרה שלכם היא שהסרטון שלכם יופיע למעלה בתוצאות החיפוש כשכותבים את מילות המפתח שלכם בשורת החיפוש.זוהי לא משימה קלה, ויש להיעזר בכלים דיגיטליים שונים שיאתרו את מילות המפתח האופטימליות עבורכם. איש מקצוע שמבצע שיווק במדיה חברתית ובערוצי שיווק דיגיטליים נוספים, אשר יש לו את הניסיון ואת הידע המתאים, יוכל לתת לכם מענה מלא לכך ולאתר עבורכם את המילים שיביאו אתכם להצלחה. אל תשכחו שמילות המפתח חייבות להופיע גם בכותרת הסרטון, בתיאור הסרטון ובתגיות שלו.
- יצירת כתוביות לסרטון – יוטיוב אמנם מוסיף באופן אוטומטי כתוביות לסרטון בשפה שבחרתם, אבל הן לא תמיד מדויקות כל כך. לכן מומלץ להוסיף כתוביות לסרטון בעצמכם. אם יש לכם כתוביות מובנות כבר בתוך קובץ הסרטון עצמו (ולא דרך הפלטפורמה של יוטיוב) זה מוסיף מאוד לחוויית המשתמש אם מדובר בסרטון הדרכה, הרצאה או כל סרטון אחר בו המילים שלכם הן העיקר והכרחי שהצופה יבין אותן בלי בעיה (ודבר זה אף מאפשר לאוכלוסיות עם מוגבלות שמיעה להבין את הסרטון שלכם ולקחת בו חלק פעיל כמובן).
- הנעה לפעולה – אם אתם רוצים לקבל דירוג גבוה יותר של הסרטון, אתם חייבים שיהיו לו הרבה לייקים, שלערוץ היוטיוב שלכם יהיו יותר מנויים (כולל לחיצה על הפעמון) וכו'. כדי שכל זה יקרה – אתם צריכים להניע את הצופים שלכם לפעולה. לכן, בסוף כל סרטון תעודדו את הצופים לעשות לכם לייק, לעשות סאבסקרייב, וללחוץ על הפעמון כדי שיוכלו להמשיך לעקוב אחר סרטונים נוספים שלכם.אם לא תקראו להם לעשות זאת, רוב הסיכויים שהם ישכחו ולא יעשו זאת בעצמם. הם צריכים שתזמינו אותם לכך, ואז הם ירגישו יותר בטוחים ומעודדים לעשות כן. כמובן שזה יוצר מעגל חיובי לטובתכם – ככל שיותר אנשים כבר עשו לכם לייק וסאבסקרייב, ככה הצופים הבאים ירגישו נינוחים יותר "להצטרף לעדר" ולעשות זאת גם. הרבה פעמים אנשים מפחדים להיות הראשונים לעשות משהו, כך שאם קודמיהם עשו זאת לפניהם, הם ירגישו שהם רוצים לקחת חלק ממשהו שגדול מהם ולהצטרף "לקבוצה הגדולה".טיפ חשוב בנוגע לקריאה לפעולה – נסו להוסיף חצים ויזואליים בתוך הסרטון שלכם שמראים בדיוק איפה ללחוץ כדי לעשות לכם לייק וסאבסקרייב. זה קצת "להאכיל עם הכפית לפה", אבל זה יוצר אפקט משמעותי ומחזק את אלמנט העידוד לפעולה. החצים צריכים להיות גדולים וברורים (כך שיהיה קשה לפספס אותם) ושיהיו מדויקים למיקום של הכפתורים ביוטיוב בפועל.
- העלאת פוסטים – ביוטיוב אפשר גם להעלות פוסטים, ועבור משתמשים מסוימים זוהי דרך מצוינת עבור קידום סרטון ביוטיוב משום שזה מעלה את הטראפיק לערוץ ומגביר את המודעות למותג שלכם.
- ערוץ היוטיוב כולו – אם אתם רוצים לשפר משמעותית את הדירוג שלכם ביוטיוב, חשוב שתשימו לב לערוץ היוטיוב הכללי שלכם ולא רק לסרטון ספציפי. אם תיצרו פלייליסט בו הסרטון שלכם חלק ממנו, הדירוג שלכם ביוטיוב יכול להשתפר מאוד והמיתוג שלכם יגבר. שימו לב שאתם מחברים בין סרטונים שדומים באופיים, כך שיש היגיון בתוך יצירת הפלייליסט. כמובן תדאגו גם לתמונה אופטימלית ולשם אופטימלי של הערוץ.
- קישורים לשאר הערוצים של העסק – שימו לב שבכל סרטון עליכם להוסיף בתיאור קישורים נוספים עבור הצופה: אם מדובר בקליפ מוזיקלי, אתם צריכים להוסיף קישורים לכל שאר ערוצי המדיה בהם ניתן לשמוע את השיר שלכם, וכמובן קישורים לעמוד האינסטגרם שלכם, עמוד הפייסבוק, אתר האינטרנט וכו'.אם מדובר בסרטון שיווקי לעסק שלכם, הוסיפו בתיאור גם את כל הקישורים לעמודים שלכם ברשתות החברתיות, וכמובן קישור לאתר או לחנות הדיגיטלית כדי שצופים יוכלו לרכוש את המוצר בקלות.
- שתפו את הסרטון שלכם ברשתות החברתיות! אל תשכחו מזה, אחרת תפספסו קהל גדול שלא יראה את הסרטון שהעליתם. העלאת הסרטון בפרופילים השונים ברשתות החברתיות מוסיף ליצירת הבאז סביב הסרטון, מעלה את כמות הצפיות והקליקים, וכמובן התוצאה מכך היא שיותר אנשים יכנסו לחנות הדיגיטלית שלכם ויקנו מכם את המוצר.
5 טיפים עבור קידום עמוד אינסטגרם למתחילים
אתר זה לא מספיק. אתם צריכים עמודים פעילים ברשתות החברתיות, על אחת כמה וכמה באינסטגרם ובפייסבוק. גם פייסבוק וגם אינסטגרם מושפעים ממגמות שונות בשוק, ורואים את זה באופן ניכר אצל עסקים שמפרסמים ומקדמים את עצמם שם.
אבל לפני שמתחילים עם קידום עמוד אינסטגרם, חשוב לאפשר לחברת שיווק במדיה חברתית להכיר אתכם טוב יותר ולהבין מי קהל היעד שלכם ואיזה מוצרים אתם מוכרים. לפי זה, החברה תדע להגיד איפה הכי מתאים לקדם אתכם.
באינסטגרם קיים בעיקר קהל צעיר שצורך תוכן באופן מהיר וקל, למשל דרך תמונות או סרטונים קצרים (סטוריז, רילז), ובפייסבוק תמצאו קהל מעט יותר מבוגר שצורך תוכן יותר מורכב, כמו פוסטים שמושכים את העין בעזרת תיאורים אינטיליגנטיים, מעניינים או משעשעים שונים. בשתי הרשתות תמצאו את דור ה-Y והוא המרכיב העיקרי בשתיהן, אך את דור ה-Z תמצאו יותר ואילו את דור ה-X תמצאו יותר בפייסבוק.
אז איך לעשות קידום עמוד באינסטגרם באופן יעיל ומצליח? אספנו עבורכם 5 טיפים מרכזיים:
- קודם כל, וודאו שהמשתמש שלכם באינסטגרם הוא עסקי. לאחר מכן, יש להפוך את העמוד לאופטימלי – על ידי מילוי נכון של כל הקטגוריות והשדות, בחירת תמונת פרופיל מתאימה, כתיבת ביו מדויק ותמציתי, ועוד.כבר בשלב זה חשוב לשכור את שירותיה של חברת שיווק במדיה חברתית אשר תוכל לייעץ לכם באופן אישי על קידום חשבון אינסטגרם. יש עוד המון פרמטרים שמשפיעים על מידת האופטימליות של החשבון שלכם, וחברה מקצועית תדע לייעץ לכם באופן אישי מה לעשות, שכן הפעולות הנדרשות משתנות בין עסק לעסק בהתאם לאופיו ולקהל היעד שלו.
- כל הפוסטים שלכם חייבים להכיל את מילות המפתח שלכם. את מחקר מילות המפתח גם תשאירו לחברת שיווק במדיה חברתית, שכן ברשותה כל הכלים הדיגיטליים הנדרשים כדי להבטיח שאתם בוחרים את מילות המפתח המדויקות ביותר. מילות המפתח הן חלק כל כך קריטי כשמתעסקים עם קידום חשבון אינסטגרם או אם כל קידום אחר בדיגיטל, משום שהן אבני הבניין ועל פיהן נקבע התוכן, קהל היעד, הפרופיל העסקי ועוד.
- כשאתם מתחילים עם קמפיינים באינסטגרם, כלומר מודעות ממומנות, אתם צריכים לדייק היטב את מילות המפתח שלכם וכמובן את קהל היעד עבורו מתאימה המודעה הספציפית. שימו לב שאתם משתמשים בהאשטגים הנכונים, ומסיימים עם קריאה לפעולה.
- כל פעולה תחת החשבון העסקי שלכם – פוסט, סטורי, ריל – חייבים להסתיים עם קריאה לפעולה שמעודדת את הצופים לעשות את הפעולה המבוקשת: לייק, שיתוף, תגובה, תיוג, להיכנס לאתר, לבצע רכישה, להשאיר פרטים וכו'. אם לא תזמינו אותם לעשות את זה – הם לא יראו סיבה לעשות את זה!
- אתגרים ומשחקים הם כלי מצוין כלי לעורר ולעודד אקטיביות בעמוד שלכם. הנה מספר רעיונות לאתגרים שונים שאתם יכולים לתת לקהל שלכם באינסטגרם:
- לתייג מישהו שאתם חושבים שחייב לראות את הסרטון הזה, מישהו שהתמונה הזו יכולה לדבר אליו, מישהו שחייב לראות את המוצר הזה וכו'.
- אתם יכולים לשאול שאלה דרך ריל (Reel) או בסטורי ולבקש שיענו עליה בתגובות. שימו לב שמומלץ כמה שיותר לדייק את השאלה. שאלות כמו "מה אתם חושבים?" הן מעט כלליות ולפעמים יכולות להשאיר את הגולשים ללא מענה מיידי, ובעולם בו הכול מיידי, הם כנראה ימשיכו הלאה ולא יבצעו את הפעולה.לכן יש העדפה לשאול שאלות ספציפיות יותר כמו: "איזה צבע יותר יתאים למוצר לדעתכם: כחול או אדום?", "איזו גרסה יותר מתאימה לכם?" (מבין שני מוצרים שהוצגו), "מי צודק לדעתכם?" (מבין שני דברים שאנשים אמרו בסרטון).
- אתגר נוסף אפשרי הוא לבקש מהגולשים לצלם את עצמם עם המוצר, או אפילו לשתף כמה טיפים לשימוש במוצר כשהם מצטלמים איתו, וכמובן לתייג את העמוד שלכם.
מומלץ לייצר מניע עבור הגולשים שיגרום להם לבצע את כל האתגרים והמשחקים האלו, למשל תחרות או הגרלה על פרס. לדוגמה, מי שעונה את התשובה המחוכמת או המצחיקה ביותר יזכה בפרס. או מי שיצטלם עם המוצר ויתן לגולשים את הטיפים הכי טובים יזכה במוצר דומה לבחירתו.
תחרות תמיד יוצרת טראפיק ועניין, ובגלל שכל אחד רוצה לזכות המעורבות של הגולשים גדלה משמעותית, ואתם יוצאים מכך מאוד מורווחים. גדילה של מעורבות בעמוד האינסטגרם שלכם מובילה להעלאת המודעות הדיגיטלית למוצר ובאופן ישיר גם מביאה ליותר רכישות מהחנות הדיגיטלית (באינסטגרם או דרך האתר שלכם).
איך מומלץ להתחיל קידום חשבון אינסטגרם?
ההמלצה שלנו היא לפנות אל חברת קמפיינים באינסטגרם שמכירה את השוק ומבצעת באופן קבוע קידום עמוד אינסטגרם לעסקים שונים. קידום חשבון אינסטגרם זהו תהליך שעשוי לקחת זמן, וחשוב להתאים לכם תוכנית באופן אישי ולהחליט באילו אמצעי קידום יש להשתמש. באינסטגרם קיים קידום אורגני אך גם קידום ממומן (דרך קמפיינים באינסטגרם) ובהתאם לתקציב שלכם ולמטרות שלכם נוכל ליצור עבורכם תוכנית אסטרטגית מותאמת אישית.
חשוב לנו לציין שככל שתתחילו את התהליך של קידום חשבון אינסטגרם מוקדם יותר כך גם ההצלחה תגיע מוקדם יותר. הזמן משחק פה תפקיד משמעותי.
יתכן שכשתתייעצו עם חברת קידום חשבון אינסטגרם היא תמליץ לכם לכלול גם אפיקי קידום נוספים בתוכנית, כמו קידום קבוצה בפייסבוק או ליצור קמפיין בפייסבוק בנוסף, ותוכלו לשתף את החברה בשאלות שלכם בנושא והיא תענה לכם באופן מדויק לצרכים שלכם.