שיווק דיגיטלי לעסקים
תוכן עניינים
בין אם אתם מפרסמים את המותג שלכם בפייסבוק, ובין אם אתם מבצעים קידום אורגני בגוגל או מנועי חיפוש אחרים, בין אם אתם עושים הכל בעצמכם או נעזרים בסוכנות דיגיטל, בין אם אתם משווקים לקהל הרחב ובין אם מאמצים אסטרטגיית פרסום ממוקד, אתם ודאי מבינים: לשיווק דיגיטלי יש חלק מרכזי ומשמעותי בצמיחה של בית העסק שלכם.
במאמר הזה ננסה להבין מדוע שיווק דיגיטלי הוא הבחירה הראשונה של לא מעט עסקים. נבין אילו יתרונות יוצר לכם תהליך קידום סרטונים ביוטיוב, מדוע פרסום ביוטיוב הוא יעיל עבור חלק מסוגי העסקים בעוד שעבור אחרים הוא כלל לא רלוונטי, מתי שיווק באמצעות קידום ממומן הוא בעל ערך רב יותר מאשר קידום אורגני, ולמה לידים שתקבלו כתוצאה מקמפיין לידים בפייסבוק יהיו לרוב זולים יותר מאשר אלו שתקבלו מתהליך קידום ממומן מגוגל.
אז אילו יתרונות מספק לעסקים עולם השיווק הדיגיטלי? האם כדאי לעסקים אשר פועלים באופן מסורתי באמצעותי סניפים פיזיים לאמץ חלק משיטות המכירה בדיגיטל ולהרחיב את הפעילות אל הזירה האינטרנטית?
בואו ננסה להבין מהן הסיבות העיקריות לכך שיותר ויותר עסקים פשוט בוחרים בדיגיטל כמרחב הפעילות העיקרי של המאמצים השיווקיים שלהם.
סיבות טובות להטמיע ערוצי שיווק דיגיטליים בעסק
עולם השיווק הדיגיטלי מציע פתרונות שונים ומגוונים למנעד רחב מאוד של עסקים, בכל התחומים, מכל הסוגים, ובכל מרחב פעילות. חשוב יהיה להבין: כדי להצליח ולייצר תוצאות בשיווק דיגיטלי יש צורך בהתקשרות מול גורמים בעלי ניסיון מוכח, וגם אז, נדרשת סבלנות, תקציב ראוי שיאפשר לבחון את השפעתם של פרמטרים שונים על הקמפיין השיווקי, התמדה, ניסוי וטעיה, ותמיכה חזקה של יתר המערכים בעסק.
הנה חלק מן היתרונות שמציע השיווק הדיגיטלי לבעלי עסקים.
שיווק דיגיטלי מתאים לכל כיס
זהו אולי היתרון המשמעותי ביותר של עולם השיווק הדיגיטלי: הוא מאפשר רף כניסה נמוך, שמייצר הזדמנות גם לבעלי עסקים קטנים עם תקציב נמוך, לפעול במרחב הדיגיטלי ולראות תוצאות איכותיות. ככל שהדבר נוגע לערוצי הפרסום המסורתיים, כמו תשדיר רדיו, פרסום בטלוויזיה או על שלטי חוצות, ואפילו פרסום בעיתונות, בית העסק שבוחר להטמיע טקטיקה שיווקית כזאת יודע שהוא ידרש להיפרד מלא מעט כסף, ולכן, בעלי עסקים רבים נמנעים מראש מלהיכנס לתחום. במקרים רבים אחרים, בעלי עסק שמתנסים בפרסום בערוצים המסורתיים ולא מצליחים לייצר תוצאות משביעות רצון, חוששים מלקפוץ שוב למים בשל המחיר הכלכלי המשמעותי.
בניגוד לכך, תהליך פרסום בערוץ דיגיטלי הוא לרוב תהליך שיווקי שמאפשר כניסה למשחק בזירת התחרות גם עם תקציבים נמוכים של עשרות בודדים של דולרים ביום. שיווק דיגיטלי לעסקים, אם כן, הוא מתודת פעולה הנגישה לכל עסק, קטן או גדול, בכל תקציב.
שיווק דיגיטלי נגיש למכשירי מובייל
בימנו, כאשר כל לקוח פוטנציאלי מחזיק ביד טלפון נייד חכם, ולפעמים אפילו יותר מאחד, היכולת להגיע בצורה ממוקדת אל קהל היעד של בית העסק, בזמן ובמקום שנוח לקהל היעד הזה, מייצרת מגרש משחקים חדש לגמרי. אחד מן היתרונות הבולטים של שיווק דיגיטלי הוא האפשרות שמסופקת למשווקים להגיע אל קהל היעד במקומות המפגש שמייצרים הזדמנות למכירה. מאחר שיותר ויותר משתמשים בוחרים לעשות שימוש במכשיר הטלפון הנייד על מנת לרכוש מוצרים או שירותים, שיווק דיגיטלי אשר מכוון את מודעות הפרסום אל המכשירים הניידים של קהל היעד הוא תהליך שמתכתב עם המגמות בשוק.
חשוב גם יהיה לזכור, כי אנשים לוקחים איתם את הטלפון הנייד לכל מקום, והם עושים בו שימוש לא רק בשעות הפנאי אלא גם בשעות העבודה. העובדה הזאת מייצרת עוד ועוד הזדמנויות למפגש עם הלקוחות הפוטנציאליים, בכל שעות היממה, ממש אל כף היד. שיווק דיגיטלי לעסקים הוא, למעשה, תהליך שמאפשר לבתי עסק להגיע ישירות אל הצרכן, אל המקום הכי פרטי שלו, הטלפון הנייד, ובלי מתווכים.
גמישות והתאמות נדרשות בזמן אמת
שיווק דיגיטלי, בניגוד לפרסום המסורתי, מציע יכולות ורסטיליות למשווקים, אשר מאפשרות גמישות מירבית, התאמה של המסרים השיווקיים למגמות בשוק, וכן היכולת להגיב בזמן אמת למה שקורה סביב.
אם ניקח, למשל, אירוע שמתרחש ומשפיע על דעת הקהל, לקמפיינרים בשיווק הדיגיטלי שמורה האפשרות לעדכן את הקמפיינים בזמן אמת, להתייחס לאירוע המדובר, וללכוד את תשומת הלב של רבים יותר מן הגולשים שנחשפים למודעות הפרסום.
לא זאת בלבד, אלא ששיווק דיגיטלי מאפשר לבית העסק המשווק לבצע ניסוי וטעיה, ללמוד את הביצועים של קמפיין מסוים על קהל יעד רלוונטי, ולהחליט האם הביצועים טובים דים, כדי להגדיל את תקציב הפרסום, ולהזרים אל בית העסק לקוחות רבים יותר וטובים יותר. במקרים מסוימים, שיווק דיגיטלי יכול לאפשר לבית עסק להחליט שהוא מפסיק לחלוטין את זרם הפניות אל בית העסק, למשל במקרה שבו הגיע אל קיבולת השירות שהוא מסוגל להעניק ללקוחות בתקופה האמורה, או במידה שהוא אינו מעוניין להיות זמין לגולשים שלא בשעות ובימי הפעילות של העסק.
כך, בפועל, שיווק דיגיטלי לעסקים מספק לבתי העסק את השליטה המלאה על קצב ייצור הלידים לעסק.
שם הלקוחות מוציאים את הכסף
כפי שציינו בפתיח, הרגלי הצריכה של גולשים השתנו ללא היכר בשנים האחרונות. הדיגיטל הפך להיות ברירת המחדל של לא מעט ממסעות הלקוח, ומגיפת הקורונה שמלווה את האנושות כולה כבר תקופה ארוכה, רק האיצה בתהליכי הדיגיטציה האלו של עסקים ולקוחות.
כאשר שואלים משווק מתחיל היכן כדאי יהיה להשקיע את משאבי הפרסום, הוא ישיב ברוב המוחלט של המקרים, שנכון יהיה להשקיע היכן שהלקוח נמצא. ובכן, עסקים רבים סבורים, ובצדק, שמאחר שהלקוחות העתיקו את מופע הקהל שלהם אל זירות הדיגיטל השונות, נכון יהיה לבית העסק לגבש אסטרטגיית שיווק דיגיטלית בהתאמה.
שימוש אפשרי במולטימדיה
שיווק דיגיטלי הכניס אל עולם המושגים של עסקים רבים את השיווק באמצעות מולטימדיה. שימוש בתמונות איכותיות, אינפוגרפיקות מרשימות, וסרטונים בפורמטים שונים, יכולים בהחלט לסייע לחלק לא קטן מן העסקים לבלוט בסביבת התחרות.
בתחומים מסויימים, לסרטון יש יתרון וערך מוסף גדול, שבא לידי ביטוי בקלות ההדגמה של יתרונות שונים של המוצר או השירות, בסקירת האלטרנטיבות וההשואה ביניהן, בהעברת מידע הנוגע לתפעול תקלות שונות של המכשיר ועוד.
וידאו איכותי מייצר רמת מעורבות גדולה יותר של הגולשים. הוא משפר לאין ערוך את שיעורי השיתוף, התגובות והרישום לערוצי הוידאו של המותג. כל אלו, בתורם כמובן, הם סממנים ברורים המעידים על איכות המותג, ומידת הפופולריות שלו ברשת. יש כאלו שיעזו ויגידו שאסטרטגיית וידאו טובה יכולה לסייע לבית העסק לקדם את המותג בצורה אורגנית בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים. הפרסום ביוטיוב, אם כן, עובד.
אינטראקציה הדדית של העסק עם קהל היעד
בעולם של שיווק דיגיטלי נכנס אל עולם היכולות החדשות פרמטר חשוב נוסף: היכולת לייצר שיח עם קהל היעד, שבו לא רק העסק משדר והלקוח הפוטנציאלי קולט, אלא גם, ולפעמים בעיקר, להפך.
חישבו על זה: עסק אשר עושה שימוש בפרסום חוצות, אמנם מצליח להעביר את המסר השיווקי שלו לכמות גדולה של לקוחות פוטנציאליים בו זמנית, אל הוא אינו יכול ללמוד על התגובות שלהם לאחר צפיה במודעת הפרסום, משום שאין כל ערוץ תקשורת פעיל מולם.
בעולם השיווק הדיגיטלי הדברים מתנהלים מעט אחרת: ערוצי השיווק השונים מאפשרים לגולשים אשר נחשפים למסרים השיווקים לנקוט בשורה של פעולות ולגלות מעורבות בפרסום, להגיב, לשתף, לחוות דיעה ועוד. תצורת העבודה הזאת מאפשרת למשווקים ללמוד לא מעט על הלך הרוח של קהל היעד, ולבצע את ההתאמות הדרושות בקמפיינים השיווקיים של בית העסק.
האפשרות לבצע ניטור ביצועים
שיווק דיגיטלי, ובפרט העולם של פרסום ממוקד, כולל בתוך סל שלם של אפשרויות מתקדמות, שמגדילות את היצע הכלים העומד לרשות המשווקים. אחד מן הכלים רבי העוצה האלו, הוא היכולת לנטר את ביצועי הקמפיינים השונים, ולפלח אותם בהתאם לדרישות ולצרכים של בית העסק.
כאשר בית עסק מקים קמפיין וממקד אותו בקהלי יעד מסוימים, יכול מנהל הקמפיין למדוד שורה ארוכה של פרמטרים המתייחסים לביצועים של הקמפיין: אילו קהלי יעד מגיבים טוב יותר למודעות הפרסום? באילו שעות ביממה ההמרות איכותיות יותר? באילו מקרים ניתן להקטין למינימום את עלות הגיוס של ליד מהקמפיין? אילו דפי נחיתה משכנעים יותר גולשים להתקשר מול בית העסק? אחרי כמה חשיפות למודעה בממוצע מרגיש הגולש מספיק בנוח לפנות אל בית העסק?
מרגע שמקימים קמפיין שיווק דיגיטלי באמצעות ערוצי השיווק הנכונים והמותאמים לסביבת הפעילות של העסק, תהליך הניטור והמדידה הופך להיות חלק אינטגרלי מן העשיה השיווקית.
בניית סמכות ומיתוג ברשת
יתרון חשוב נוסף של פעילות שיווקית באמצעות הזירה הדיגיטלית הוא היכולת לבנות למותג של בית העסק סמכות, מומחיות, רצינות ומעמד בנישה שבה פועל בית העסק. כאשר גולשים נחשפים עוד ועוד פעמים לשם המותג באמצעים הדיגיטליים השונים, כאשר הם נחשפים לעוד ועוד תגובות אותנטיות של גולשים מרוצים ברחבי הרשת, כאשר חלק בלתי מבוטל מן התלונות המצטברות אונליין מקבלות מענה איכותי, הוגן, זמין ומהיר, יכול המותג לבנות לעצמו שם ומוניטין חיוביים ברשת, ואלו ישמשו אותו כדי לבנות אופרציה עסקית משומנת שמייצר ערך מוסף רב.
היכולת לעשות שימוש במשפיענים על מנת לקדם את המותג
פעמים רבות, שיווק דיגיטלי לעסקים מבוצע תוך הסתייעות של משפיענים, שלהם חשיפה גדולה מאוד ברשת בנישה שבה פועל בית העסק. השימוש במשפיענים מאפשר לבתי עסק לקצר טווחים, להגיע לקהל רחב ורלוונטי, שהסיכוי שירצה לבצע התקשרות מול בית העסק הוא גדול.
משפיענים הם, למעשה, אנשים, שאחריהם עוקבים גולשים רבים ברשתות החברתיות. על מנת להעמיד דברים על דיוקם, יצויין כי משפיען הוא לאו דווקא סלבריטי, מקובל, שזוכה להוביל קמפיינים תקשורתיים עם חשיפה מאוד גדולה.
משפיען יכול להיות דמות מוכרת בנישה שבה הוא פועל, למשל ספורטאי מצטיין במיוחד, פסיכולוג מוכר או שף מנוסה. משפיען בהחלט יכול ללכת ברחוב בלי להיות מלווה בצווחות של מעריצים.
יחד עם זאת, למשפיען בהחלט אמור להיות כוח משמעותי להוביל דיעה בתחום בו הוא פועל או מתמחה. משפיען יעורר שיח, יציף נושאים חשובים על סדר היום, יעודד שיתופים ותגובות, ויסייע לבית העסק שנעזר בו, למקסם את החשיפה שלו ברשת ואת ההגעה לקהלי יעד רלוונטיים.
הרחבה של שיווק בפרינט
שיווק דיגיטלי לא חייב להיות הערוץ המרכזי שבו בית העסק משווק את המוצרים או השירותים שלו. פעמים רבות, הנוכחות הדיגיטלית של המותג משלימה פעילות אחרת, שמתבצעת אוף ליין, מרחיבה או מעמיקה אותה.
בהקשר הזה אחת התופעות המוכרות היא ניהול של אתרי תדמית או אתרי תוכן עם מאמרי איכות, וזאת במטרה למקד את המאמצים בטרגוט קהל יעד רלוונטי, ולהמשיך מולו את המכירה בערוצי האוף ליין.
בשיטת פעולה זו, בית עסק יכול מחד לוודא כי הוא נמצא במקום הרלוונטי ללקוח שבו הלקוח מחפש את השירות או המוצר, ומאידך להשלים את המכירה בערוצי השירות המתאימים לאופיו של בית העסק.
היכולת להרחיב בצורה משמעותית את קהל היעד
בניגוד לערוצי השיווק המסורתיים, עולם השיווק הדיגיטלי מציע יתרון משמעותי ביותר: היכולת להגדיל בצורה משמעותית את קהל היעד, ולהכפיל ואף לשלש את ההכנסות של בית העסק בזמן קצר.
לא הכל ורוד, כמובן.
כדי להצליח ולייצר הכנסות גדולות יותר ועדיין להישאר עסק רווחי, חשוב יהיה לפלח את קהל היעד שמגיב בצורה הטובה ביותר לקמפיינים השיווקיים. זוהי, למעשה, המשימה המאתגרת ביותר בהקמת קמפיין שיווק דיגיטלי – התאמת הצעת הערך לקהל יעד רלוונטי, שיהפוך את המשפך השיווקי למשתלם.
אולם, חשוב יהיה להבין: מרגע שבית עסק הצליח לפצח את השיטה, למצוא את קהל היעד הרלוונטי, להתאים לו את המסר השיווקי הנכון, ויש באוכלוסיה הכללית פוטנציאל גדול להימצאות של קהל יעד כזה – השמיים הם הגבול.
בניגוד לערוצי הפרסום המסורתיים אותם קשה מאוד להגדיל מבחינת הסקייל, הרי שבשיווק דיגיטלי, השקעה משמעותית יותר של תקציב, יחד עם הגדרת קמפיין מותאמת, יכולות לייצר ביצועים איכותיים יותר באופן משמעותי, ולהגדיל את טווח ההגעה אל קהלים חדשים.
יותר ויותר לקוחות למדו לצרוך שירותים באמצעות הדיגיטל
אין ספק שמגמת הגדילה בהיקפי המכירות בדיגיטל קיבלה האצה משמעותית בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. אם יש משהו שניתן לקבוע בודאות הוא שלא מעט צרכנים למדו לבצע את הקניות שלהם בדרך אחרת, נוחה יותר, בשעה שנוחה להם, בלי הצורך לצאת מן הבית, לחפש חניה, לשלם עבור חניה או להתלבש להסתרק ולהתאפר באופן מיוחד.
יתרה מכך, גם אוכלוסיות מבוגרות, שכלל לא צרכו שירותים באופן מקוון, החלו לעשות זאת מתוך הצורך הברור לשמור על בריאותם ולהגן על חייהם מפני המגיפה.
כשאלו הם פני הדברים, די ברור מדוע עסקים החלו לעשות שימוש גובר בקידום ממומן, בניהול קמפיין לידים בפייסבוק, ובתצורות נוספות של שיווק דיגיטלי שמטרתן להנגיש את השירותים שמציע בית העסק לקהל הרחב באמצעות רשת האינטרנט.
שיווק דיגיטלי מאפשר למותג להיות חלק בלתי נפרד מן השיח אודות המותג
חשבו כמה קשה למותג לנהל חזית של ניהול מוניטין, בעולם שבו אין לו שליטה על השיח הציבורי והוא עסוק כל העת ביצירת תגובה ולא בניהול השיח.
הכניסה של שיווק דיגיטלי לחיינו, יצרה הזדמנות של ממש מבחינת מותגים לא רק לקבל מידע אודות השיח שמתנהל אודות המותג, אלא להיות חלק בלתי נפרד מן השיח הזה.
אין כאן הכוונה לפרופילים מזויפים של גולשים אשר מתערבים במהלך השיח לטובת המותג. הכוונה כאן היא לענה סדור, רשמי, ומוחלט של המותג באמצעות הפרופיל החברתי שלו, תוך לקיחת אחריות על שגיאות וטעויות שנעשו, הבהרת עמדת החברה באשר לנושאים כמו מדיניות החזרת מוצרים או אחריות על תקלות ובעיות.
סוכנות דיגיטל שמלווה מותגים במהלך הקמפיינים הפרסומיים שלהם, לוקחת זאת בחשבון במהלך בניית האסטרטגיה השיווקית של האתר, ומגדירה, יחד עם המותג, מקרים ותגובות על מנת להתמודד עם השיח אודות המותג, ולרתום את הכוח הדיגיטלי לזכות המותג.
שיפור מערכת היחסים שלכם עם הלקוחות
עולם השיווק הדיגיטלי שינה גם את הצורה שבה נבנית מערכת היחסים מול הלקוחות. בעוד שבעולם הפיזי קל הרבה יותר ליצור חיבור עם לקוח שנכנס לחנות, בעולם הדיגיטלי הריחוק משחק תפקיד מרכזי ביצירת האתגר הזה.
זאת הסיבה, שרבים מן העסקים משקיעים משאבים רבים ביצירת תחליפים שיאפשרו להם לבנות מערכת יחסים לטווח ארוך עם הלקוחות. זה מתחיל בשירות לקוחות שמסופק באמצעות בוטים או נציגים אנושיים בצ'אט, ממשיך בקופונים או הטבות ללקוחות חוזרים, יצירת מועדני לקוחות, שיפור חווית המשתמש ללקוח וכניסה של עולם הפרסונליזציה ללקוחות שכבר ביצעו רכישות בחנות.
בעולם הדיגיטלי, קל הרבה יותר לייעל את התהליך מן הצד של הלקוח, כאשר המוצרים האהובים אליו זמינים עבורו בצורה נוחה ופשוטה. במקרים אלו, אמנם לא מייצרים שיח אנושי שיכול לבנות אמון מול הלקוח, ובמקום זאת, עושים שימוש בחווית משתמש מתקדמת.
סביבת התחרות השתנתה וכולם פועלים בדיגיטל
סיבה נוספת וטריוואלית למדי שבגללה עסקים נפנים לשיווק דיגיטלי, היא העובדה שכולם פועלים בדיגיטל. כאשר זה המצב, וכל המתחרים של בית העסק נמצאים שם עבור קהל הלקוחות, לא נותרת ברירה אמיתית והעסק חייב להעתיק חלק מרכזי בפעילות שלו לעולמות הדיגיטליים.
היכולת להנגיש ללקוחות מסרים בזמן ובמקום שנוח להם
אחד היתרונות הגדולים ביותר של קמפיין קידום ממומן, בין אם מדובר בקמפיין לידים בפייסבוק, ובין אם מדובר בקידום ממומן בגוגל, הוא היכולת להציג את מודעות הפרסום עבור הלקוחות הרלוונטיים כאשר אלו מחפשים את המותג או השירותים שהוא מסוגל לספק, או כאשר הם נמצאים בסביבת פעילות שמותירה להם קשב למסרים שיווקיים.
בעוד שברור מאליו שגולש אשר מחפש במנוע החיפוש אחר מוצר או שירות פתוח לקבל הצעות שיווקיות בתחום (זאת הסיבה, אגב שפרסום בגוגל הוא לרוב יקר יותר מאשר פרסום בפייסבוק), הרי שגם גולשים אשר עושים שימוש ברשת חברתית, עושים זאת לרוב בשעות הפנאי, כאשר הראש אינו טרוד בעבודה הסיזיפית, והלב פתוח הרבה יותר להצעות ערך מיוחדות.
שיווק דיגיטלי מאפשר לחמם לידים קרים בצורה אוטומטית ולחסוך משאבים יקרים
עוד יתרון ברור שכל סוכנות דיגיטל תציע לכם כחלק מהצעת הערך שלה, הוא ביצוע אוטומציה של השיווק, או במילים אחרות, היכולת לחמם בצורה שיטטית, הדרגטית אוטומטית לידים קרים, עד להפיכתם ללקוחות פוטנציאליים, שהסיכוי שיבחרו להתקשר מול בית העסק הוא גבוה מאוד.
ביצוע האוטומציה הזאת מאפשר לעסקים להימנע מטעויות, לחסוך זמן יקר ומשאבים יקרים, ולמקד את המאמצים השיווקיים דווקא באזורים שבהם יכול בית העסק לייצר ערך מוסף אמיתי.
שיווק דיגיטלי מאפשר לבית עסק לשחזר הצלחות בקמפיינים קודמים
הקסם האמיתי בתהליך שיווק דיגיטלי מוצלח, הוא העובדה שניתן לשחזר את ההצלחה שלו ברוב המוחלט של המקרים. כשמשהו עובד היטב בשיווק דיגיטלי, בדרך כלל לא נוגעים בקמפיין, אלא רק מחזקים אותו באמצעות הגדלת התקציב. עם הצלחות קשה להתווכח, ועם שיעורי המרה גבוהים לא צריך להתווכח.
אם, למשל, התניע בית עסק קמפיין לידים בפייסבוק, ניתן יהיה לצפות שבמקרה שההשקעה מחזירה את עצמה והלידים הופכים לרווחיים, יבחר בית העסק להמשיך בקמפיין, וזאת משום שהוא מייצר הכנסות שגדולות מן ההוצאות, והוא מגדיל באופן ישיר ובהתאמה את שורת הרווח.
סיכונים מופחתים ויכולת לתקן טעויות מיידית
לצד ההזדמנויות הרבות שמספק לעסקים עולם השיווק הדיגיטלי, יש צד נוסף שבו התרומה שלו משמעותית לא פחות: צד הסיכונים.
בית עסק אשר מתניע קמפיינים גדולים באפיקים המסורתיים, חשוף ללא מעט סיכונים. למשל, טעות אנוש שמתרחשת בעת הקלדה של טקסט או עיצוב בגימור לא מקצועי ולא מתאים לרוח המותג, יכולים לצאת באופן נרחב לקהל לקוחות גדול, והיכולת לעצור זאת בזמן אמת היא אפסית.
לעומת זאת, קמפיינים המתנהלים באמצעות שיווק דיגיטלי הם קמפיינים שניתן לעצור בכל זמן ובאופן מיידי, לתקן, לשפר, לטייב, למדוד ולקבל עבורם החלטות.
לסיכום
שיווק דיגיטלי לעסקים הוא ענף בתחום השיווק שמספק לבתי עסק אפשרויות מתקדמות שיכולות להאיץ את הצמיחה שלהם, להפחית סיכונים תפעוליים משמעותיים בפעילות השוטפת שלהם, ולייצר הישגים משמעותיים שניתן יהיה לשכפל בקנה מידה גדול יותר.
שאלות ותשובות
אילו יתרונות מספק התחום של שיווק דיגיטלי לעסקים לבתי עסק ומפרסמים?
שיווק דיגיטלי לעסקים הוא תת תחום בשיווק שמאפשר לבתי עסק לפעול היכן שנמצא קהל הלקוחות שלהם, למדוד, לנטר, ולהתאים את הצעות הערך שלהם באמצעים דיגיטליים אל לקהל היעד. שיווק דיגיטלי לעסקים מאפשר גמישות רבה מאוד, ויכולת שליטה על קצב ייצור הלידים.
האם שיווק דיגיטלי לעסקים מחייב תקציב עם רף כניסה גבוה?
התשובה היא לא. שיווק דיגיטלי לעסקים הוא אופרציה שיווקית המתאימה לכל כיס, ומאפשרת כניסה לזירת התחרות גם באמצעות תקציבים נמוכים.
האם ניתן לטייב קמפיין שיווק דיגיטלי לעסקים בזמן שהוא רץ?
התשובה היא כמובן. לא רק שניתן לשפר ולטייב את הביצועים של קמפיין שיווק דיגיטלי, זוהי גם שיטת הפעולה שבה נוקטים בפועל מפרסמים ומשווקים. אחד היתרונות המרכזיים של עולם השיווק הדיגיטלי הוא הגמישות לביצוע שינויים והתאמות בזמן אמת.
מה היתרון בשילוב מולטי מדיה בתהליך שיווק דיגיטלי לעסקים?
תכנים בפורמטים מתקדמים כמו וידאו איכותי, ערוץ יוטיוב מצליח, אינפוגרפיקה מרשימה ועוד, משפרים את זמני השהיה של גולשים באתר, מאפשרים לבית העסק לספק מענה איכותי יותר לשאילתות גולשים במנוע החיפוש, מגבירים את מעורבות קהל היעד ומשפרים לאין ערוך את ההמרות במשפך השיווקי.
האם לצד ההזדמנויות שיווק דיגיטלי משפר את איכות ניהול הסיכונים?
ודאי. תהליך שיווק דיגיטלי הוא, כאמור, גמיש הרבה יותר לשינויים והתאמות, מאפשר התמודדות מהירה עם כניסה של מתחרים, מאפשר עצירה והתארגנות מחדש בעת הצורך, וכן שליטה מלאה על ברז התקציב.
אולי יעניין אתכם גם: