בדיקת קידום אתר

אילו בדיקות חובה לבצע כאשר מקדמים אתר בגוגל?

קידום אתרים בגוגל הוא בין ערוצי השיווק החשובים והמרכזיים של עולם הדיגיטל. הוא מאפשר לבעלי עסקים ליצור חשיפה משמעותית אשר יכולה לסייע להם לגייס לקוחות חדשים. חשוב להבין כי קידום בגוגל הוא תהליך עבודה לכל דבר. הוא מצריך ידע ומקצועיות רבים לצד מתן תשומת לב לפרמטרים רבים ומגוונים.

עבור אלפי בעלי עסקים המגיעים מתחומים שונים, שיווק דיגיטלי הינו מנוע צמיחה מרכזי כיוון שהוא מאפשר להם לייצר חשיפה פרסומית אפקטיבית. ככל שרמת החשיפה היא גדולה יותר, כך גדל הסיכוי שהם יצליחו לגייס לקוחות חדשים בהצלחה. ובתוך כך, קידום בגוגל הוא אחד מאפיקי השיווק החשובים, המובילים והפופולאריים ביותר בעולם הדיגיטל. הרעיון הוא לקחת אתרי אינטרנט ו/או דפי נחיתה ספציפיים, ולקדם אותם במנוע החיפוש של גוגל כך שהם ידורגו כמה שיותר גבוה בעמודי תוצאו החיפוש.

מי שעוסקים בתחום הזה שנקרא קידום אתרים הם מקדמי האתרים, כאשר מוטל עליהם לבצע מגוון פעולות ובדיקות שונות בכדי לקדם אתרים/דפי נחיתה בהצלחה. באופן כללי יש לומר, כי קידום אתרים בגוגל הינו תחום רחב במיוחד והוא נחלק לשני תחומים מרכזיים: קידום אתרים אורגני (SE0) בגוגל וקידום אתרים ממומן  בגוגל (PPC). ההבדל העיקרי בין שני התחומים הוא שבקידום האורגני ההתמקדות היא בפעולות "אופטימיזציה" (קידום) שמטרתן היא לגרום לאתרים ולדפי נחיתה להיות מדורגים גבוה בגוגל, בעוד הקידום הממומן מתמקד דווקא ביצירתן של מודעות שיווק ממומנות' כאשר כל לחיצה המתבצעת עליהן מחייבת בפועל את הגורם המפרסם.

קידום אתר באמצעות קידום אורגני- אילו בדיקות חשוב לבצע?

ככלל, קידום אתרים אורגני הוא תהליך מורכב במיוחד, כיוון שהוא מחייב אותנו להתייחס להרבה מאוד משתנים וגם לבצע מגוון פעולות שונות אשר מטרתן היא לקדם את האתר/דף הנחיתה שלנו. בין הנושאים המרכזיים שעלינו להתייחס אליהם, ניתן למנות למשל:

  • ביטויי מפתח (ביצוע מחקר מילים יסודי ובחירת מילים וביטויי מפתח רלוונטיים)
  • בניית פרופילי קישור איכותיים (קישורים חיצוניים ופנימיים)
  • כתיבת תוכן שוטפת לאתר (על בסיס המילים וביטויי המפתח הרלוונטיים שנמצאו במחקר מילות המפתח)
  • הפניות מכתובת URL אחת לאחרת (הפניות 301)
  • מבנה האתר (הן מבחינת חוויית משתמש והן מבחינת היררכיה של תפריטים אשר תואמת לרלוונטיות של המילים וביטויי המפתח- למן החשוב ביותר ועד ל- הכי פחות חשוב)
  • טיפול והגדרה בכותרות ובתיאורים (Titles + Descriptions)
  • ועוד…

את מגוון הבדיקות שעלינו לבצע על האתר שלנו, ניתן לחלק לשני סוגים: בדיקות הקשורות בפעילות ישירה המשפיעה האתר שלנו (רמת ה- "On Site") ובדיקות הקשורות בפעילות חיצונית אשר משפיעה גם היא על האתר (רמת ה- "Off Site").

נסקור כעת את הבדיקות המרכזיות בשני המקרים:

בדיקת קידום אתר "On Site":

  • חיפוש אחר עמודי שגיאה (404) באתר. עמודי שגיאה הקיימים באתר שלנו עשויים לפגוע בצורה משמעותית בחוויית המשתמש הכוללת מה שעלול כמובן להוביל לפגיעה בדירוגו בגוגל. בכדי למצוא עמודי שגיאה, ניתן להשתמש בכלים אפקטיביים כדוגמת ה- "Screaming Frog" אשר נועד, בין היתר, לבצע סריקת עמודים באתר האינטרנט בכדי למצוא את הודעות השגיאה הללו.
  • בדיקה לקיומה של מפת אתר (קובץ XML). כאשר קיימת לנו "מפת אתר" באתר שלנו, גוגל יכולה לבצע סריקה יעילה של כלל העמודים הקיימים בו. את מפת האתר יש להעלות ולעדכן דרך ה- Google Search Consoleשזה בעצם כלי מיוחד של גוגל שמטרתו היא "לומר" למנוע החיפוש שיש לנו אתר אינטרנט וכי אנחנו מעוניינים שעמודים ממנו יסרקו ויופיעו בעמודי תוצאות החיפוש.
  • בדיקה לקיומו של קובץ robots.txt. קובץ ה- "robots" הוא משהו שחייב להימצא בכל אתר אינטרנט. באמצעותו אנו יכולים לומר לגוגל אילו דפים מהאתר שלנו אנו מעוניינים לסרוק, אילו דפים איננו מעוניין לסרוק וכמובן, לבצע חסימה לסריקת עמודים מסוימים כאשר אנו נמצאים למשל בתהליך "שיפוץ" או שדרוג של האתר שלנו.
  • בדיקת התאמתו של האתר לשימוש במובייל. משום המגמה ההולכת וגוברת של גלישה דרך הסמארטפון, חשוב כי האתר שלנו יותאם לגלישה סלולארית. מהבחינה הזו, עלינו לדאוג להתאמת האתר שלנו לשימוש דרך הנייד בכדי שחוויית הגולש לא תיפגע וכדי שגוגל לא "תעניש" אותנו על כך.
  • זמני טעינת האתר. משך הזמן אשר לוקח לאתרי אינטרנט להיטען הוא "Very big deal" מבחינת גוגל. אם זמן טעינת האתר עולה על 2 שניות, אנחנו נמצאים בבעיה שעלינו לפתור. ככל שזמן הטעינה הוא רב יותר, חוויית המשתמש עלולה להיפגע וכך גם דירוגו של האתר שלנו מבחינת גוגל. במקרה כזה, חובה עלינו לבדוק 2 דברים עיקריים: גודל התמונות באתר שלנו ואיכות השרת שבו האתר שלנו מאוחסן. מבחינת תמונות- יהיה עלינו להקטין את משקלן ו/או להפחית מכמות התמונות הקיימת. מבחינת שרת- יתכן ונצטרך לשקול מעבר לשרת חזק ואיכותי יותר שבו האתר שלנו יאוחסן.
  • בדיקת תכנים ויצירת  "אופטימיזציה" של תוכן. בין אם מקדמי אתרים פרילנסרים או עובדים כמקדמי אתרים במסגרת של חברת קידום אתרים מובילה, אתם ודאי מודעים לעובדה כי התוכן הוא "המלך". על כן, חשוב לבדוק את כלל התכנים הקיימים באתר שאתם מקדמים לצד ביצוע פעולות קידום חשובות כמו יצירת תכנים שוטפת באתר ויצירת קישורים (פנימיים וחיצוניים) אשר מטרתם היא לחזק את ה- "סמכותיות" של האתר.

בדיקת קידום אתר "Off Site":

  • בדיקה ויצירה של קישורים חיצוניים. בדקו את מצב הקישורים הקיימים באתר שלכם ודאגו ליצור קישורים חיצוניים לאתרים בעלי "סמכותיות" גבוהה. ככל שתיצרו פרופילי קישורים איכותיים יותר, כך דירוגו של האתר שלכם בגוגל יעלה.
  • בדיקת איכותם של הקישורים הנכנסים. קישורים המגיעים אל האתר שלכם מאתרים "סמכותיים" יוכלו לסייע בתהליך הקידום שלו. עם זאת, כאשר קישורים שאינם איכותיים מגיעים אל האתר שלכם, זה עלול לעשות בדיוק את ההפיך. לכן, חשוב שתבדקו את איכות הקישורים שנכנסים אל האתר שלכם. אחת מן הדרכים היעילות שבה תוכלו לעשות זאת, היא להשתמש בכלי הנהדר שנקרא AHREFS אשר בודק את איכותם של הקישורים הנכנסים.
  • חיפוש אחר תכנים משוכפלים (בתוך ומחוץ לאתר שלכם). תוכן משוכפל הוא בבחינת "עקב אכילס" בכל מה שקשור לקידום בגוגל. אם קיים אצלכם תוכן משוכפל, זה עלול לפגוע בדירוג שלכם במנוע החיפוש. אי לכך, חשוב לבצע בדיקה לצורך מציאת תכנים משוכפלים- הן בתוך האתר שלכם והן מחוצה לו. ה- Screaming Frog שציינו קודם לכן יוכל לסייע לכם במציאת תוכן משוכפל באתר שלכם ואילו כלים מופלאים כדוגמת ה- Copyscape יוכל לאפשר לכם לאתר תכנים מועתקים שלכם אצל המתחרים.

קידום אתר באמצעות קידום ממומן- אילו בדיקות חשוב לבצע?

שיטת הקידום הממומן בגוגל, המוכרת כ- Pay Per Click- PPC היא דרך אידיאלית לקדם עמודים/דפי נחיתה במהירות ע"י פרסום מודעות שיווקיות באמצעות מערכת הגוגל אדס (מערכת הפרסום של גוגל). הנה מספר דגשים שחשוב לתת עליהם את הדעת כאשר מבצעים קידום ממומן:

  • מחקר מילות מפתח יסודי ואיכותי. בגדול, זה רלוונטי גם לקידום אורגני וגם לקידום ממומן. כאשר אנו מעוניינים לעלות קמפיין ממומן לאוויר, חשוב שנבצע מחקר מילים איכותי בכדי שנוכל להגיע בצורה ממוקדת ויעילה לקהל היעד שלנו. ללא מחקר מילות מפתח יסודי, הקמפיין שלנו לא יהיה אפקטיבי. במקרה הגרוע ביותר, אנחנו לא נראה תוצאות בכלל.
  • לוודא כי הקמפיין מנוהל על חשבון גוגל קיים. ה- א'-ב' של תחום קידום האתרים בכלל. חשוב לדאוג כי הקמפיין הממומן יהיה על חשבון הגוגל שלנו. באופן כזה, אנו נוכל לעקוב ולראות את נתוני הקמפיין בכל עת, ולהעביר בקלות (במידת הצורך) את ניהולו לידיה של חברת קידום אתרים אחרת.
  • בניית דף נחיתה איכותי. קידום ממומן הוא אידיאלי במיוחד לצורך שיווקם וקידומם הממוקד של דפי נחיתה. על כן, חשוב לדאוג ולוודא כי דף הנחיתה שאנו מעוניינים לקדם יהיה חד, קצר וקולע בול למטרה. ככל שהמידע בדף הנחיתה יהיה ממוקד יותר, המסר שאנחנו מעוניינים להעביר אל קהל היעד שלנו יעבור בצורה יעילה יותר.

מעל הכול, בין אם מדובר בקידום אורגני או בשיטת הקידום הממומן, חשוב שתתנהלו אך ורק אל מול חברת קידום אתרים מנוסה ומקצועית.

לנו ב- "פרסונאס מדיה", בתור חברת קידום אתרים מנוסה וותיקה, ישנם כל הידע והכלים הנדרשים אשר יכולים ליצור בעבורכם תהליך אפקטיבי של קידום בגוגל. בין היתר, אנו מספקים פתרונות שיווק ומדיה מקוונים עבור כמה מן החברות הגדולות והחשובות במשק.

מעוניינים בתהליך איכותי ומקצועי של קידום האתר שלכם בגוגל?

אל תחכו למחר וצרו איתנו קשר– עכשיו!

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000