Fraud Blocker
קידום אתרים מקומי

קידום אתרים מקומי (לוקאלי)

תוכן עניינים

קידום אתרים אורגני נועד לשפר את הנראות ולהגביר את החשיפה של האתר במנועי החיפוש, ובאמצעות טכניקות שונות ותהליכי אופטימיזציה משפרים את מיקום האתר בדף התוצאות של גוגל או מנוע חיפוש אחר. ככל שהאתר ממוקם גבוה יותר בדף התוצאות כך הוא זוכה לחשיפה גבוהה וליותר הקלקות וטראפיק (תנועה לאתר).

כאשר מבצעים קידום אתרים בחו"ל, נניח קידום אתרים בארצות הברית, חשוב לזכור כי מדובר במדינה עצומה בשטחה והמרחקים בין ערים הם משמעותיים. תושבי ארצות הברית לרוב מבצעים קניות של מוצרים ומזמינים שירותים רק מעסקים מקומיים, לכן חשוב לדייק את עבודת קידום האתרים ויש להתמקד בשיטה הנקראת קידום אתרים מקומי (לוקאלי). 

מה זה קידום אתרים מקומי (לוקאלי)?

באופן כללי, קידום אתרים מקומי הוא תהליך ייעודי לשיפור דירוג האתר שלך במנועי החיפוש, ובראשם כמובן גוגל, וזאת עבור חיפושים מקומיים. כאשר גולשים באינטרנט מחפשים מידע על עסק מסוים הם לרוב יחפשו עסק מקומי, ובפועל גם גוגל יודע לזהות את מיקום הגולש באופן אוטומטי לכן מנוע החיפוש מציג תוצאות של עסקים מקומיים. 

לדוגמה, נניח ואתה מחפש מסעדה איטלקית בניו יורק, במקרה זה גוגל יציג בפניך דף תוצאות חיפוש הכולל רשימה ארוכה של מסעדות איטלקיות בניו יורק, ובנוסף תוכל לראות בגוגל מפות היכן ממוקמות המסעדות ולנווט את דרכך למסעדה המתאימה לך ביותר. בדף התוצאות (SERP) תוכל למצוא גם רשימה של מסעדות איטלקיות מומלצות בניו ויורק עם מידע לגבי שעות הפעילות, כתובת, פירוט לגבי אפשרות לשבת במסעדה, להזמין משלוחים או טייק אווי, ויש גם דירוג כוכביות.

עדכון יונה (Pigeon) והשפעתו על תחום קידום האתרים

ביולי 2014 ענקית הטכנולוגיה גוגל שחררה את עדכון יונה ושינתה את האלגוריתם של מנוע החיפוש שלה, ומטרת העדכון היא לדרג את האתרים בדף תוצאות החיפוש לפי חיפוש מבוסס מיקום. העדכון נועד לשפר את תוצאות החיפוש המוצגות בפני הגולש תוך שקלול מדויק של מיקום העסק והמרחק מהמיקום של הגולש ליעד.

כדאי לדעת כי בחברת גוגל ניתחו את דפוסי החיפוש של הגולשים והבינו כי רוב המשתמשים מבצעים חיפושים מקומיים, כלומר חיפוש שבו הגולש מעוניין לקבל מידע כללי בנושא מסוים הכולל התייחסות לאזור ספציפי ומוגדר. כך לדוגמה, רוב הגולשים שמחפשים מסעדה טבעונית יקלידו בחלונית החיפוש ביטוי כמו מסעדה טבעונית במנהטן ניו יורק, מסעדה טבעונית בברצלונה וכד'. לכן, עדכון יונה שינה את הפרמטרים לפיהם האלגוריתם של גוגל מדרג את האתרים, ויש לכך השפעה רבה על תחום קידום האתרים.

כאשר אנחנו בפרסונאס מדיה מתבקשים לבצע קידום אתרים בינלאומי, אנחנו מתמקדים בשיטות של קידום אתרים מקומי כדי לשפר את נראות העסק ולהשיג עבורו חשיפה גבוהה, לידים חמים ואיכותיים וטראפיק גבוה. אלו טכניקות מתקדמות יותר בתחום ה-SEO והן מתאימות גם לפרויקט של קידום אתרים בארץ, אך הן רלוונטיות יותר לתחום של קידום אתרים מקצועי בחו"ל. 

קידום אתרים מקומי – שיטות עבודה מתקדמות

כל עסק מעוניין לקבל חשיפה באינטרנט כדי להגיע ישירות ללקוחות פוטנציאליים ולהציע להם מוצרים או שירותים שונים. העסק מעוניין להגיע לצרכנים שמחפשים שירות או מוצר מסוים באזור מגוריהם, וכדי לקבל חשיפה רלוונטית ולא לפספס מכירות ניתן לבצע קידום אתרים לוקאלי כדי לקבל דירוג גבוה בדף תוצאות החיפוש ולהיות מוצגים גם בשירות המפות של גוגל. חשוב לציין כי קידום אתרים בינלאומי נועד להשיג חשיפה רוחבית מקסימלית למותג ולאפשר לעסק למכור מוצרים ושירותים ללקוחות בחו"ל, אך רוב הלקוחות המקומיים מעדיפים לרכוש את המוצר או השירות מעסק מקומי. לכן, בעזרת טכניקות שונות של קידום אתרים מקומי משפרים את נראות וחשיפת האתר של העסק לפי אזורים ספציפיים ומוגדרים מראש, בדרך כלל לפי ערים ושכונות. 

האלגוריתם של גוגל יודע לזהות חיפוש מקומי לפי כוונת הגולש, גם אם הגולש אינו מקליד בחלונית החיפוש שם של עיר או אזור ספציפי. לכן, גוגל מציע מידע זמין ועדכני יותר בתוצאות החיפוש המקומי, והתוצאות המקומיות מציעות מידע כמו שם העסק, כתובת, שעות פעילות, מספר טלפון, אתר אינטרנט, דירוג כוכבים, חוות דעת וביקורות של לקוחות, תמונות, סרטונים ועוד. למעשה, המידע המוצג בדף התוצאות האורגניות מבוסס על המידע הזמין בשירות גוגל לעסק שלי, והעסק מוצג גם בשירות גוגל מפות וכך הגולש יכול לנווט את דרכו בקלות לעסק הפיזי שנמצא סמוך אליו.

שיטות עבודה לקידום אתרים מקומי

יש שיטות עבודה שונות לצורך קידום אתרים מקומי, ולרוב משלבים בין הטכניקות הבאות:

אופטימיזציה לאתר (SEO) – האופטימיזציה באתר ומחוצה לו נועדה להנגיש ולהכין אותו לקראת סריקה ואינדוקס ולהבטיח נראות גבוהה ומקסימום חשיפה. ה-SEO לאתר כולל שיפור תכנים, שיפור קוד ומבנה האתר, בחירה נכונה של דומיין, הוספת תגיות המאפשרות לגוגל להבין טוב יותר את האתר ומטרתו, שיפור חוויית המשתמש, שיפור זמן טעינת האתר (בדגש על המובייל) ועוד.

כתיבת תוכן מקומי – יש להתאים את התכנים באתר לחיפושים מקומיים, לכן אם מקדמים אתר של מספרה הממוקמת במרכז לוס אנג'לס מומלץ להעלות לאתר ולבלוג תכנים העוסקים במסעדות בלוס אנג'לס, במטבח המקומי, באירועים מקומיים בתחום המסעדנות בלוס אנג'לס וכד'. 

פרופיל קישורים מקומיים – יש לתכנן ולבנות מערך קישורים מאתרים מקומיים הנחשבים לסמכותיים בעיני גוגל וכך האלגוריתם של מנוע החיפוש מבין כי האתר רלוונטי לחיפוש המקומי. מומלץ להשיג קישורים מאתרים מקומיים מובילים, אמינים, איכותיים וסמכותיים, למשל אינדקס מקומי של בעלי מקצוע בניו יורק, אינדקס של מסעדות טובות בלוס אנג'לס וכו'.

פרופיל בשירות גוגל לעסק שלי (GMB) – אחת מהטכניקות החשובות והיעילות ביותר לצורך קידום אתרים מקומי מבוססת על פתיחת פרופיל בשירות החינמי גוגל לעסק שלי (Google My Business). GMB הוקמה כפלטפורמה חינמית לעסקים מקומיים ולאחר רישום מהיר ופתיחת פרופיל, העסק נוסף אוטומטית לשירות גוגל מפות. פתיחת הפרופיל ב-GMB מאפשרת לאלגוריתם של גוגל להציג את העסק בתוצאות החיפוש המבוססות מיקום, ובנוסף גוגל שואב מידע מהפרופיל ומציג אותו בפני הגולשים, למשל כתובת העסק, שעות פעילות, תמונות, חוות דעת, טלפון, אתר אינטרנט ועוד.

NAP ואזכורים מקומיים – כדי להשיג דירוג גבוה יותר בחיפושים המקומיים יש להקפיד על הנחיות גוגל לגבי NAP, כלומר שם העסק, כתובת וטלפון (Name. Address, Phone). פרטי העסק חייבים לבלוט באתר, חשוב להוסיף אותם בפרופיל בשירות גוגל לעסק שלי ובנוסף יש לרשום את האתר באינדקסים מקומיים ולהבליט את פרטי ה-NAP כדי להשיג דירוג גבוה ביותר בדף תוצאות החיפוש של גוגל. אם מבצעים קידום אתרים בארץ כדאי להוסיף את האתר של העסק לאינדקסים מובילים כמו זאפ, 144 של בזק ופלטפורמות נוספות כמו מידרג וכו'. 

מה היתרונות של קידום אתרים מקומי?

לאחר שהבנו כי קידום אתרים מקומי הוא טכניקה מתקדמת עבור קידום אתרים בינלאומי או קידום אורגני בארץ, בואו נכיר את היתרונות של הקידום המקומי:

  • חשיפה ממוקדת לאתר ולמוצריו באזור ספציפי, בהתאם לחיפוש המקומי שהגולש ביצע.
  • שיפור המכירות והגדלת מספר הלקוחות במיקום מסוים.
  • מיתוג של עסק מקומי מצליח, מקצועי ואמין.
  • קבלת לידים חמים מלקוחות פוטנציאליים לפי מיקום מסוים.
  • שיפור הנוכחות המקוונת ונראות האתר במנועי החיפוש, לפי מיקום.

חשוב להדגיש כי קידום אתרים מקומי מתאים בעיקר לעסקים המעוניינים להגיע לקהל לקוחות במיקום מסוים, בין אם מקדמים אתר של עסק פיזי כמו חנות בגדים או חנות למוצרי חשמל ובין אם מקדמים אתר מכירות או אתר של חברה המעוניינת למכור מוצרים או שירותים במיקום מסוים.

לסיכום, פרסונאס מדיה היא חברת שיווק דיגיטלי מובילה המתמחה בין היתר בשירות קידום אתרים בינלאומי במגוון רחב של שפות. כחברה מובילה בתחום קידום האתרים אנחנו מציעים מעטפת שירותים רחבה ופתרונות מתקדמים ומותאמים אישית לצורכי הלקוח ותקציבו.

למידע נוסף בנושא קידום אתרים מקומי בארץ ובחו"ל – צור איתנו קשר עוד היום באמצעות הטלפון, המייל או השאר פרטים ליצירת קשר כאן באתר!

Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media
נכתב ע"י צוות Personas Media

צוות מומחים אשר מנהל למעלה מ - 15 שנה מגוון רחב של פרוייקטים בתחום השיווק הדיגיטלי.

אהבתם? שתפו:

תרגישו בנוח להשאיר פרטים

072-394-7000
072-394-7000