חושבים על קידום אתרים בחו"ל? רוצים להרחיב את מאגר הלקוחות ולפנות גם לזירה הבין-לאומית? אז מתי זה משתלם, ומה צריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים?

מה ההבדל בין קידום אתרים בחו"ל לקידום אתרים בארץ?

ההבדלים בין קידום אתרים בישראל לבין קידום אתרים בחו"ל קשור בעיקר להיבטים כמו גודל התחרות, סוג הלקוחות וכמות תוצאות החיפוש ומידת איכותן. התהליך של קידום אתרים בזירה הבין-לאומית לרוב יהיה ארוך ומסובך יותר ועל כן גם יקר יותר.

בשפות פופולאריות יהיה קשה יותר להתברג בראש התוצאות, אך המאמצים הללו יישתלמו במקרה ויש לכם קהל פוטנציאלי הדובר שפות שאינן עברית שיכול להפוך ללקוחות שלכם.

הנה כמה דוגמאות

דוגמאות להבדלים בין קידום אתרים בחו"ל ולקהל הבין לאומי לבין קידום אתרים בארץ :

– ישראל היא מדינה קטנה, וכן גם כלל המחפשים בגוגל בשפה העברית. כמות הקהל שמחפש שאילתות מסוימות בגוגל ישראל, קטן באופן משמעותי בהשוואה לכמות הקהל שמחפש אותן שאילתות בשפות אחרות בזירה העולמית.

נניח שאנו רוצים לקדם מותג תכשיטים, אין ספק שיש לקחת בחשבון שכמות המחפשים ביטויים כמו "צמידי זהב למכירה" תהיה קטנה משמעותית מכמות המחפשים אותם ביטויים בשפות פופולאריות יותר כמו אנגלית, רוסית או ספרדית.

מה שמהווה יתרון, שכן כך ע"י אותו מוצר שאתם כבר מציעים, אתם יכולים להרחיב את מאגר הלקוחות רק ע"י פנייה לקהלים דוברי שפות אחרות וכך להרחיב את פעילות העסק במדינות נוספות.
החלק הטוב הוא שאחרי השקעת המאמצים תוכלו להיחשף לקהל פוטנציאלי הרבה יותר גדול מאשר הקהל הקטן יחסית בגודלו הקיים בישראל.

– הבדל נוסף בין קידום אתרים בחו"ל לעומת בארץ, הוא העובדה שלרוב השאילתות בשפות בין לאומיות יהיו יותר תוצאות בגוגל לעומת כמות התוצאות לאותם הביטויים בשפות פחות מדוברות כמו עברית.

אם נמשיך עם הדוגמא מהפסקה הקודמת, להלן כמות התוצאות המופיעות כרגע לביטוי "צמידי זהב למכירה" – כמעט 2 וחצי מיליון תוצאות, שדרך הכפתור של "כלים" ניתן אפילו לצמצם יותר ע"י בחירת האפשרות של חיפוש דפים בעברית בלבד, במקום ברירת המחדל המציגה דפים שנכתבו בכל השפות אך עדיין מוצגות לשאילתא הזו בעברית.

קידום אתרים בחו"ל

ולהלן כמות התוצאות לאותו הביטוי באנגלית – מעל 150 מיליון תוצאות, פי 60 (!) יותר מכמות התוצאות לאותו הביטוי בעברית!

אז ראינו שכמות התוצאות בגוגל מושפעת בין היתר ממידת הפופלריות והשימוש באותה שפה וממידת התחרותיות של התחום בקרב דוברי אותן שפות.

העובדה שבאנגלית ושבשפות מדוברות אחרות לרוב נמצא הרבה יותר תוצאות חיפוש מאשר בעברית אמנם מהווה חיסרון, שכן יש הרבה יותר אתרים ותוצאות להתחרות בהם כדי להתברג במקומות טובים (אם מעוניינים בקידום אורגני).

 אך כמו שהסברנו בסעיף הקודם – זה יכול להיות שווה את זה, שכן בהתאמה לכך – הקהל הפוטנציאלי שיכול להיחשף אלינו יהיה הרבה יותר גדול.

האם כדאי לכם לקדם את האתר בחו"ל? ומה צריך כדי להתחיל?

לפני שתתחילו להשקיע על קידום אתרים בחו"ל – חשוב שקודם תשאלו את עצמכם האם זה בכלל כדאי לכם, האם זה יהיה משתלם, ורק אחרי זה תבדקו מה נשאר לכם לעשות כדי שתהיו מוכנים להתחיל.

נניח שיש לכם חנות בגדים ונעליים ואתם מעוניינים להרחיב את העסק אל מחוץ לישראל.
חשבו האם זה יהיה משתלם לכם לשלוח לחו"ל?

מה יהיה גובה הרווח הממוצע שלכם אחרי ההוצאות על הייצור, הפרסום, הקידום והמשלוח לחו"ל? קודם חשבו האם זה בכלל כדאי לכם.

אחרי שבדקתם והחלטתם שקידום בחו"ל הוא משהו שיכול להשתלם לעסק שלכם, חשבו לאילו שפות ומדינות תרצו לקדם (חוץ מעברית)? האם יש לכם כבר קבוצת לקוחות דוברי שפות אחרות? 

הכירו היטב את קהל היעד שלכם. בדקו מהם מקורות הכניסות לאתר שלכם בכלי ניתוח כמו  גוגל אנליטקס. האם אתם מזהים כמות גדולה של כניסות ממדינות מסוימות או אולי ממכשירים שהוגדרו בהם שפות מסוימות שאינן עברית?

במידה והינכם מספקים מוצרים פיזיים, בדקו לאילו מדינות שווה לכם לשלוח מבחינת העלויות מול הדואר או מול חברת המשלוחים שאתם מתכננים לעבוד איתה.

הצורך של הקהל

חקרו את הצורך של הקהל בזירה הבין לאומית למוצרים או לשירותים שלכם. האם יש להם ביקוש? בדקו כיצד פועלים המתחרים שלכם בדיגיטל בחו"ל. בדקו את החוזקות והחולשות בזירה הבין לאומית ולא רק בארץ, התכוננו לאיומים העומדים בפניכם ונצלו את ההזדמנויות שאתם מזהים.

הגדירו את גבולות המשלוח אל מעבר לישראל שאתם רוצים וכדאי לכם להתרחב אליהם – ולפי כל אלו חישבו על המשך מאמצי הקידום באינטרנט בחו"ל לעסק שלכם.

בכל הנוגע לבניית האתר או לשדרוגו, הגדירו מה המטרות שאתם רוצים להשיג ממנו לפני שאתם עורכים את השינויים.

האם אתם רוצים רק להגביר את המודעות לעסק שלכם או גם לקבל יותר רכישות? אולי אתם בכלל מעוניינים בשיפור תדמית החברה או בקבלת לידים?

 בכל מקרה, הגדירו את המטרות בתחילת התהליך ובהתאמה אליהן בנו את המשך תכנית שדרוג האתר וקידומו.

לאחר מכן חשבו על היבטים כמו מה עוד נדרש מכם כדי להתרחב לזירה הבין לאומית. שאלו את עצמכם:

האם האתר שלכם מתאים להשגת המטרות שלכם מהקהל החדש במצב הנוכחי שלו? אם לא, מה עליכם לשפר בו? חשבו על כל מה שאתם צריכים כדי להתחרות מול מתחרי העל שלכם בחו"ל.

מה צריך לקחת בחשבון כשעושים קידום אורגני בין לאומי?

אז אחרי שבדקתם והחלטתם שכדאי לכם להשקיע על מאמצי קידום אינטרנטי בין-לאומי לעסק שלכם, יש עוד כמה דברים שעליכם לקחת בחשבון.

האם לבחור באתר מרכזי אחר או בכמה אתרים? ומה בנוגע לדומיין ולשירותי האחסון?

השלב הראשון, עוד לפני תחילת קידום האתר בחו"ל, הוא יצירת גרסה רלוונטית לאתר הקיים לצרכי הקידום בשפות ובמדינות שבחרתם.

הרי ברור שקידום אתר בשפה העברית לא יהיה יעיל במיוחד לקהל של דוברי שפות אחרות.
כעת עומדת בפניכם השאלה האם לבחור באתר מרכזי אחד או בכמה אתרים נפרדים לכל שפה ומדינה?

בחירה באתר אחד אמנם מאפשרת לכם להציג את פעילותכם בשוק הבין לאומי, אך היא דורשת מכם לבצע לאותו אתר קידום במספר שפות בו זמנית. האפשרות השנייה היא ליצור אתרים נפרדים לכל שפה, ולקדם כל אחד מהם בפני עצמו.

חוץ מזה כדאי להקפיד לרכוש דומיין ושירותי אחסון הפועלים בגבולות המדינה שהאתר מיועד אליה.
אם אתם מעוניינים לקדם באנגלית כדאי לבחור בסיומת com לדומיין, ואם בחרתם ליצור אתר מרכזי ולקדמו בכמה שפות במקביל, מומלץ לאחסן כל גרסא תחת תת-דומיין נפרד שיהיה ייחודי לאותה גרסת שפה לאתר.

כך תוכלו להתמקד בקידום מקומי עבור כל שפה באתר ועדיין להינות מהיתרונות של אתר מרכזי יחיד.
דגשים נוספים שכדאי להקפיד עליהם הם התאמת העיצוב ותוכן האתר לתרבות ולשפה של הקהל שלו הם מיועדים.

מה עוד כדאי לדעת על קידום אתרים בין לאומי לפני שמתחילים?

* שימו לב להתאמת מנוע החיפוש לקהל היעד

 זכרו שבמדינות מסוימות שולטים מנועי חיפוש נוספים חוץ מגוגל. בסין וברוסיה, למשל, גוגל איננה שולטת בכל נתח הגולשים. רוב הסינים משתמשים במנוע החיפוש ביידו ואילו יאנדקס הוא מנוע החיפוש העיקרי בו משתמשים גולשי רוסיה. הקפידו להכיר את מנועי החיפוש והאתרים בהם מחפשים ומשתמשים הגולשים אליהם אתם רוצים להגיע כדי לא לפספס קהל פוטנציאלי.

 *  קידום אתרים בחו"ל – החשיבות בהגדרת הפרויקט המתאים

 נציין שקיימים גם הבדלים בין סוגי הפרויקטים של קידום אתרים אורגני בחו"ל ויש חשיבות רבה בהגדרת סוג הפרויקט המתאים לעסק שלכם.

קידום אתר תדמית יהיה שונה מקידום אתר תוכן או חנות אינטרנטית ובטח שגם מקידום עסק מקומי. כל אחד מהם דורש בניית מערך קידום שונה לגמרי מהאחרים, ויש להכיר לשם כך את דקויות הקידום הדיגיטלי היטב, במיוחד אם רוצים לקדם באינטרנט באנגלית או בחו"ל בכלל.

לדוגמא, כאשר מדובר באתרים של עסקים מקומיים הפועלים רק באזור או בעיר מסויימת, מלבד הפעולות שיש לבצע לשם קידום האתר בדף התוצאות האורגניות, כדאי לשלב במערך השיווק של העסק גם קידום אינטנסיבי באזורים ספציפיים במנועי חיפוש נוספים כמו Google Places   ו-  Yelp.

* הקפידו על קידום איכותי ומסוג כובע לבן


אחת לכמה שבועות או חודשים גוגל משנה ומשפרת את האלגוריתם שלה, מה שמשפיע על הדפים בתוצאות החיפוש.

לרוב לוקח זמן רב יותר עד שמרגישים את השפעת העדכונים הללו על האתרים בעברית ובגוגל ישראל, וגם כאשר הם משפיעים זה לא תמיד באותו סדר גודל של ההשפעה על האתרים בחו"ל.

זכרו שהאתרים באנגלית הם בדרך כלל הראשונים שמושפעים ונפגעים מכך ולכן חשוב להקפיד על עבודת קידום אורגני איכותי ומסוג כובע לבן במיוחד כאשר רוצים לקדם באנגלית.

*  בחרו בחברה עם ניסיון

 אל תשכחו שמה שידבר לצרכן האמריקאי לא ידבר לצרכן הישראלי. מומחה קידום אורגני שפועל רק בעברית או רק בישראל ייתקשה לבצע מחקר מילות מפתח איכותי באנגלית או בשפה אחרת וייסתבך לבצע עבודת קידום איכותית בשפה שאינו שולט בה ואינו מומחה בה מבחינת שיווק באינטרנט.

במקרה של קידום באינטרנט באנגלית או בחו"ל בכלל – כדאי לבחור בחברה המתמחה בכך, בעלת ניסיון עבר ופרויקטים מוצלחים בתחום, כמו פרסונאס מדיה.

החלטתם שאתם מעוניינים בקידום אתרים בין לאומי?
צרו איתנו קשר ונתחיל להרחיב את פעילות העסק שלכם אל מעבר לישראל כדי שתקבלו פניות ומכירות גם ממדינות נוספות. הגיע הזמן לפרוץ עם המותג שלכם ברמה הבין לאומית!

קידום אתרים בחו"ל

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כל הזכויות שמורות ל-Personas Media ©

072-394-7000