קידום אתרים

קידום אתרים בפרסונאס מדיה

איך גוגל מקדם אתרים

קידום אתרים בגוגל (ממומן ואורגני) הוא אחת משיטות השיווק הדיגיטלי החשובות והפופולאריות ביותר כיום. ככלל, מנוע החיפוש של Google הינו מנוע החיפוש הגדול והחשוב בעולם, כאשר מאות מיליוני גולשים נעזרים בו מדי יום בכדי לחפש מידע רלוונטי שחשוב להם למצוא. בין היתר, רבים מהם משתמשים בו על מנת למצוא בעלי עסקים ונותני שירות למיניהם. בדיוק מ- סיבה זו, רבבות חברות וארגונים עסקיים בוחרים לקדם את האתר שלהם בשאיפה להופיע במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש בגוגל. באופן כזה, הם יוכלו ליצור לעצמם חשיפה נרחבת ולהצליח לגייס המון לקוחות חדשים. בתוך כך, השאלה החשובה והמעניינת ביותר היא: עפ"י מה גוגל מבצע דירוג אתרים?

כל מי שעוסק בקידום אתרים או מכיר אותו מעט לעומק, יודע כי הגעה אל המקומות הראשונים בגוגל (בדגש על קידום אורגני) הוא אתגר מורכב ומתמשך. מדובר במשימה של ממש המצריכה מאיתנו השקעת משאבים משמעותית והרבה מאוד הלך רוח. בתוך כך, יש רבים שתוהים ואינם לגמרי מבינים – לפי מה גוגל מבצע דירוג אתרים? מה גורם לו להחליט כי אתר אחד יופיע בראש תוצאות החיפוש, בעוד השני ייעלם וישתרך לו מאחור בתוצאות החיפוש המתקדמות יותר?

איך גוגל מדרג אתרים? מעל 200 גורמים משפיעים

ראשית, חשוב להבין כיצד "הראש" של Google עובד. למעשה, היא הוקמה על מנת למלא מטרה אחת בלבד: לספק ערך אמיתי לגולשים ע"י מציאת מידע שבאמת רלוונטי עבורם. ובהקשר זה, האתרים עם הערך והרלוונטיות הכי גבוהים – הם אלו שנזכה לראות בעמודי החיפוש הראשונים.

הנה רשימה של גורמים חשובים אשר עשויים להשפיע על דירוגו של האתר שלכם:

 

1. תוכן איכותי, ייחודי ומקורי

הראשון ברשימה שלנו הוא ה- "מלך" הבלתי מעורער של עולם הדיגיטל – התוכן. יצירת תוכן איכותי לאתר שלכם תוכל להגדיל את סיכוייו להגיע אל תוצאות החיפוש הראשונות. שם המשחק? אמון וסמכותיות גבוהים. צרו תכנים איכותיים, מעניינים, מקוריים והכי חשוב – תכנים בעלי ערך ורלוונטיות אמיתיים בעבור הגולשים אשר מבקרים באתר שלכם. בין היתר, תוכלו לכתוב מאמרים מקצועיים מגוונים אשר נוגעים לתחום העיסוק שלכם. כך למשל, אם אתם עסק שמוכר ציודי מחשוב, תוכלו לעלות מאמר מקצועי ומקורי על "איך לטפל בוירוסים במכשיר הטאבלט האישי שלכם".

את המאמרים שאתם כותבים תוכלו להעלות ישירות לאתר שלכם, או לפתוח בלוג ייעודי ולפרסם אותם שם (רלוונטי במיוחד לצורך ניהול מוניטין ברשת). פרט ליצירת תוכן שיש בו ערך אמיתי ורלוונטיות, עליכם לשים דגש רב על שימוש בביטויי מפתח מתאימים. מה זה בדיוק אומר? ובכן, בכדי לייצר תוכן המוגדר כ- "רלוונטי", אתם לא רק צריכים ליצור "תוכן לעניין", כלומר, תוכן שהוא מעניין ורלוונטי עבור הגולשים, אלא גם לשלב בו ביטויי מפתח המשמשים אותם בתהליך החיפוש. כך לדוגמא, בתור עסק שהתמחותו היא צילום אירועים, תוכלו לשלב בו ביטויים כמו "צלם מקצועי לחתונות", "צלם מקצועי לבר מצווה", "צלם לאירועי בריתה" וכיוצ"ב. הרעיון הוא להביא למצב שכאשר גולש מקליד את ביטויי המפתח הרלוונטיים, הוא יראה את האתר שלכם בתוצאות החיפוש הראשונות. ככל ששילובם של ביטויי המפתח ייעשה בצורה "טבעית" יותר, כלומר, שהם לא ישולבו באופן מאולץ, כך יגדלו הסיכויים שהאתר שלכם יקודם באופן יעיל ומהיר יותר.

2. פרמטרים טכניים לדירוג האתר

יש אנשים שעדיין מאמינים כי דירוג האתר שלהם בגוגל מושפע לפי דירוג אנושי. יחד עם זאת, ההשפעה האנושית אולי היחידה שקיימת בדירוג האתר, היא שמפתחי ומתכנתי גוגל יצרו אלגוריתם ייחודי ודינאמי המשפיע באופן ישיר על הדירוג. וכיצד בדיוק זה מתבצע? ובכן, ישנו מונח ידוע אשר נקרא "הזחלנים של גוגל", שזו בעצם התייחסות לפעולת הסריקה המתבצעת ע"י גוגל לעמודים שונים באתר שלכם. אותם "זחלנים" (או "רובוטים" אם תרצו) מבצעים סריקה לכלל עמודי האתר. הסריקה מתייחסת להיבטים טכניים שונים אשר מסייעים לגוגל לבצע את תהליך הדירוג:

  • Meta Title :Meta Title (או "מילת מפתח בכותרת") הוא אחד הפרמטרים החשובים והמשפיעים ביותר על דירוגו של האתר שלכם. את ה-Meta Title ניתן להגדיר במערכת הניהול של האתר, כאשר הכותרת המוגדרת בפרמטר זה היא בדיוק מה שיוצג בעמודי תוצאות החיפוש.

להלן צילום מסך לדוגמא:

בכדי להצליח לייצר אפקטיביות מרבית מבחינת קידום האתר, חשוב להשתמש בביטויי המפתח הרלוונטיים ממש בתחילת הכותרת. במקרה הנ"ל, הביטוי הרלוונטי הוא "שיווק באינטרנט".

  • שימוש בביטויי מפתח בכותרות הטקסטים (תגיות H3, H2, H1 וכו'): כאשר אתם מעלים תכנים לאתר שלכם, חשוב לשים לב לשימוש בתגיות הכותרת. לצורך העניין, אם אתם רוצים לעלות מאמר מקצועי אשר עוסק ב- "איך לאפות את העוגה המושלמת", חשוב שתהיה לכם חלוקה הגיונית (ורלוונטית) של כותרת ראשית (H1) וכותרות משנה (H2,H3 וכו'). ברוב המקרים, חלוקה ל-H1 ו-H2 תוכל להספיק. במקרים אחרים בהם הטקסט הוא מורכב ונרחב, כדאי לבצע חלוקה מעמיקה יותר (H3 ואילך). כותרות ה-H1 הן בעלות ה- "כוח" המשמעותי יותר מבחינת השפעתן על דירוג האתר בגוגל. את הגדרת תגיות הכותרת ניתן לבצע באמצעות מערכת ניהול האתר (למשל- וורדפרס). 

להלן צילום מסך לדוגמא:

בדוגמא שלפניכם אתם יכולים לראות במרקר הצהוב את כותרת ה-H1 שלנו. זו היא הכותרת הראשית של המאמר. ביטוי המפתח הרלוונטי במקרה הזה הוא "קידום אתרים".

  • Meta Description :Meta Description (או "מטא תיאור") הוא פרמטר נוסף המתקשר ל- Meta title והוא מתייחס לתיאור הקצר אשר מופיע תחתיו בעמודי תוצאות החיפוש.

להלן צילום מסך לדוגמא:

המידע המסומן שאתם רואים במסגרת הוא למעשה ה- Meta Description שלנו. בגדול, השפעתו על תהליך הקידום היא יותר עקיפה מאשר ישירה, שכן הוא יכול לשמש בעיקר כמודעה אטרקטיבית אשר עשויה למשוך גולשים להיכנס אל האתר שלכם.

בקידום ממומן אשר מתמקד בפרסומן של הודעות ממומנות, משקלו של ה- Meta Description הוא קריטי במיוחד.

  • כפילות בתגיות המטא: עמודים באתר בעלי תגיות מטא כפולות (כמו טייטלים ודיסקריפשנים למשל) עשויים להיפגע מבחינת הנראות שלהם בעיני גוגל (ממש בדומה לתכנים משוכפלים). ניתן לקבל על כך התראות שגיאה באמצעות ה-Google Search Console או דרך כלים נוספים כדוגמת ה- Screaming frog.

להלן צילומי מסך לדוגמא:

בצילומי המסך שלפניכם ניתן לראות את כלי ה- Google Search Console וה- Screaming Frog שמתחתיו בפעולה.

  • מפת את (Site map): מפת אתר הינה קובץ xml ייעודי אשר מסייע לגוגל לקרוא ולסרוק את אתר האינטרנט שלכם בצורה יעילה יותר. במערכות ניהול פופולאריות כדוגמת וורדפרס ניתן להפיק מפת אתר בצורה קלה ופשוטה. את קובץ מפת האתר אנו משגרים לגוגל באמצעות כלי ה- Google Search Console.

להלן צילום מסך לדוגמא:

בתמונה שלפניכם ניתן לראות העלאה של מפת אתר אל ה-  Google Search Console.

  • התאמת האתר למכשירי מובייל ("Mobile First"): ככל שחולף הזמן, נראה כי מגמת השימוש של גלישה באינטרנט הולכת ועוברת לגלישה במכשירי הסמארטפון. בדיוק מ- סיבה זו, חשוב שתוודאו כי אתר האינטרנט שלכם מותאם גם לשימוש במכשירי המובייל. נכון להיום, גוגל מפעילה בוט מיוחד (User-Agent) אשר מסוגל לסרוק אתרי אינטרנט ולבדוק את התאמתם למכשירי סמארטפון. אם יימצא כי האתר שלכם אינו מותאם למובייל, לא תזכו לקבל עדיפות בתוצאות החיפוש של מכשירי הסלולר וה- טאבלטים. מעבר לעובדה שזה יפגע בדירוג בסלולר, זה גם עשוי לפגוע בחווייתם של משתמשים/לקוחות פוטנציאליים אשר יימנעו מלהיכנס אל האתר שלכם.
  • זמן טעינה של האתר: נחזור ונדגיש את מטרת העל של גוגל – להציג בפני הגולש את תוצאות החיפוש הכי רלוונטיות עבורו. אם האתר שלכם נטען באופן איטי מדי אז רמת הרלוונטיות הזו, באופן טבעי, יורדת. לכן, בכדי להימנע מפגיעה ברמת הדירוג ובעיקר מאיבוד פוטנציאלי של לקוחות, חשוב מאוד לשים דגש על כל הנושא הזה של זמן טעינת האתר. למרבה המזל, יש לא מעט כלים אפקטיביים כמו Google Page Speed, Pindjdom ו-Gmetrix אשר יכולים לסייע לכם לבחון את מהירות האתר שלכם. בחלק גדול מן המקרים, הטעינה האיטית נובעת מתמונות כבדות מדי או משרתים חלשים.
  • אורכן של כתובות URL: שימוש בכתובת URL ארוכה מדי עשוי להשפיע בצורה ישירה על דירוגו של העמוד בגוגל (במקרים קיצוניים, זה אף עלול לגרום למצב שבו עמודים מסוימים מהאתר שלכם לא יופיעו כלל בעמודי תוצאות החיפוש). אחד מן הדגשים החשובים ביותר הקשורים לקידום אתרים, הוא ליצור אופטימיזציה לכתובות URL אשר אינן ברורות ו/או ארוכות מדי (הפיכת כתובות URL ל- "ידידותיות").
  • Bread Crumbs :Bread Crumbs (או "פירורי לחם"), הם אותם קישורים פנימיים שאנו נוהגים לראות באתרים שונים, שתפקידם הוא לסייע לגולש להתמצא בקלות באתר ולאפשר למנוע החיפוש של גוגל להבין את ההיררכיה הקיימת בו.

להלן צילום מסך לדוגמא:

את הדוגמא הנ"ל אנו מביאים לכם מן האתר של "הבורסה לתכשיטים". בצד ימין למעלה תוכלו לראות את "פירורי הלחם" המקשרות בין דף הבית לקולקציית התכשיטים של שנת 2019.

  • קישורים פנימיים/חיצוניים: ה- א' ב' אם תרצו של עולם קידום האתרים, הוא יצירת קישורים פנימיים וחיצוניים באתר שלכם. קישורים פנימיים בין עמודים שונים באתר (בעיקר כאלו שיש להם וותק משמעותי יותר), יוכלו לסייע לכם לחזק עמודים ספציפיים שחשוב לכם לקדם בגוגל. קבלתם או הוצאתם של קישורים חיצוניים אל אתרים הנחשבים ל- "סמכותיים", תוכל לסייע לכם אף היא בתהליך קידום האתר שלכם. תוכלו לבחון את איכותם של פרופילי קישורים קיימים בעזרת כלים שימושיים כמו ה- Screaming frog וה-Ahrefs.

3. יותר מדי פרסומות

בכדי להבטיח רלוונטיות מקסימאלית עבור הגולשים, גוגל החליטה כי אתרים המציגים יותר מדי פרסומות ייחשבו לאתרים "בעייתיים". לצורך העניין, ההמלצה היא להימנע מפרסומות במקומות חיוניים המיועדים להכנסתם של תכנים רלוונטיים לגולש (Above the fold). גוגל עצמה אגב מגבילה את מערכת הפרסום שלה "Adsende" לעד 3 פרסומות פר עמוד.

4. שגיאות כתיב ודקדוק

אלא אם כן אתם מורים ללשון וחשוב לכם להציג טעויות נפוצות בעברית, נסו להימנע עד כמה שניתן מטעויות של כתיב ודקדוק. בתור התחלה, זה פוגע בחוויית המשתמש. ואם הבעיה היא ממש חמורה, זה אף עלול לפגוע בדירוג האתר שלכם. טיפ קטן מאיתנו? היעזרו בשירותיו של כותב תוכן מקצועי.

5. קישורים שבורים

קישורים שבורים המובילים להודעות שגיאה כמו 404 ו- 500 הם אינדיקציה לא טובה לאתרים נטושים או בלתי מתוחזקים. בדומה לגולשים שחוויית המשתמש שלהם נפגעת מכך, גוגל ממש לא אוהבת את זה. השתמשו בכלים כמו ה- Screaming frog או ה- xenu בכדי לסרוק ולמצוא קישורים שבורים באתר שלכם.

להלן צילום מסך לדוגמא:

בתמונה הנ"ל ניתן לראות הודעת שגיאה "404" טיפוסית. כדאי להוסיף אגב, כי ניתן להפוך את הודעות השגיאה הללו לדרך יעילה לקידום אתר האינטרנט. כך למשל, אפשר ליצור דף 404 מעוצב ואף להוציא ממנו קישורים לעמודים אחרים באתר שלכם.

6. פרסום "אודות", פרטי עסק ודרכים ליצירת קשר

זה עשוי אולי להישמע כמובן מאליו, אך גוגל נוהגת להעריך הרבה יותר אתרי אינטרנט שיש להם אבא ו- אמא. בין היתר, זה מתבטא ביצירת עמוד "אודות" על האתר שלכם, פרסום פרטים רלוונטיים על העסק (כמו כתובת ודרכי הגעה) וכמובן, פרסום דרכים שונות בהן ניתן ליצור עימכם קשר (גם הוספת תמונה שלכם או של בית העסק לא תזיק).

7. השתלשלות היסטורית של דומיין האתר

מקרים שונים כמו החלפת בעלים תדירה ורישום לתקופות שאינן רצופות, עשויים לפגוע בצורה ישירה בתהליך קידומו של האתר שלכם. מבחינת גוגל, דומיינים בעלי היסטוריה "בעייתית" אינם ראויים להתייחסות רצינית והיא אף עלולה לאפס להם את נתוני הדירוג.

8. תגובות גולשים בעמוד

באופן כללי, גוגל מעדיפה אתרי אינטרנט אשר התוכן הקיים בהם מתעדכן בצורה שוטפת. בין היתר, זה גם בא לידי ביטוי בתגובות של גולשים באתר. ובין אם מדובר בתגובות חיוביות או שליליות, מבחינתה של גוגל זה הוא תוכן שמעורר עניין. באופן סטטיסטי, עמודים המתעדכנים באופן שוטף (בין אם בתגובות גולשים ו/או בכל תוכן בכלל), מקודמים יותר בגוגל מאשר עמודים הנותרים "סטטיים".

9. חיבור אתר האינטרנט לרשתות חברתיות

ללא כל ספק, אתר האינטרנט שלכם הוא נכס דיגיטלי ראשון במעלה, בייחוד כאשר מתבצעת עליו עבודת "אופטימיזציה" (קידום) יעילה. אם אתם רוצים לשפר ואף לחזק את קידום האתר, דאגו לחבר אותו לרשתות חברתיות שונות. כך למשל, חיבור האתר לעמוד גוגל+ או לפרופיל גוגל+ יוכל לסייע לקדם אותו ברמת התוצאות המקומיות. בנוסף, ניתן להוציא קישורים מאתר האינטרנט שלכם לפרופילים חברתיים נוספים כמו פייסבוק, יוטיוב, טוויטר ואינסטגרם. מבחינת גוגל, האתר שלכם ייתפס כ- "מותג רציני" וזה יוכל כמובן לסייע לכם לזכות בדירוגים גבוהים יותר.

להלן צילום מסך לדוגמא:

במסגרת הכחולה משמאל ניתן לראות דוגמא לפרופיל גוגל+. ניתן לעדכן בפרופיל הנ"ל את כתובת העסק, שעות הפתיחה, טלפונים ליצירת קשר ואף להעלות תמונות מן העסק עצמו.

10. שיעורי נטישה

כל מי שעוסק בתחום קידום האתרים אמור להכיר את המושג "Bounce Rate" (או "אחוז נטישה"). מדובר במדד שניתן לקרוא ב- Google Analytics, והוא מתייחס למצב שבו גולשים נכנסו לאתר מסוים, אך לא ביצעו בו שום פעולה (גם אם הם נשארו בו למעלה מחצי שעה). בגדול, אנחנו מדברים כאן על משהו שהוא דווקא טיפה שונה. מבחינת גוגל, וללא כל קשר לנתוני ה- Bounce Rate של Google Analytics, גולשים שביקרו באתר אינטרנט מסוים ואשר בחרו לצאת ממנו לאחר כמה שניות – מאותתים כי האתר שנכנסו אליו לא סייע להם במציאת המידע הרלוונטי עבורם. אך מה לגבי מקרים בהם ניתן למצוא מידע באופן מיידי? בגדול, זה יהיה תלוי בנישה. אם נרצה למשל לדעת "מה היא השעה בניו- יורק", אנחנו נוכל לחפש בגוגל ולגלות זאת בו במקום. וגם אם ניכנס ונצא מיידית מאתר אשר מראה לנו את השעה המדויקת, אין זאת אומרת שגוגל "תכעס" עליו ותעניש אותו על כך ש- "נטשנו" אותו.

כלל הפרמטרים שהצגנו כאן בפניכם, הם רק חלק קטן מעוד המון משתנים נוספים אשר משפיעים באופן ישיר על דירוגם של אתרים בגוגל.

אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על הנושא ולגלות איך לשפר את דירוגו של האתר שלכם, אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לחזור אליכם בהקדם ולסייע.

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כל הזכויות שמורות ל-Personas Media ©

072-394-7000