
ניהול מוניטין בגוגל
ממחקרים בתחום, שהתפרסמו באתר פורבס בשנים האחרונות, עולה כי עסקים עלולים לאבד חמישית מהלקוחות הפוטנציאלים שלהם אם אלה ימצאו אזכור שלילי על העסק בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, וכמעט חצי מהלקוחות אם הם ימצאו שני אזכורים שליליים.
אם חיפוש של עסק או אדם כלשהו בגוגל מניב השלמות אוטומטיות או תוצאות לא מחמיאות, זה עלול להוות בעיה ולהשפיע לרעה על התדמית ועל המיתוג וכמובן למנוע מלקוחות פוטנציאליים לרכוש מכם או לעבוד איתכם.
לכן אם חשוב לכם שלא ניתן יהיה למצוא עליכם מידע שלילי ברשת כדאי לכם לפנות לחברת ניהול מוניטין עם ניסיון מוכח בתחום כמו פרסונאס מדיה, שתשמח לעזור לכם בשמירה על המוניטין הדיגיטלי שלכם ובניהולו.
איך לשמור על תדמית העסק שלכם באמצעות חברת ניהול מוניטין?
אז מה עושים כדי למנוע את הופעתן של תוצאות שליליות ולשמור על המוניטין שלכם באינטרנט?
ניהול מוניטין מקוון מקיף כולל ניטור מתמיד אחר תוצאות שליליות המופיעות ברשת על העסק שלכם ונקיטת פעולות מתאימות להסרתן או לדחיקתן אם הן קיימות. וכמובן כתיבת תכנים רלוונטיים לאתרים, לבלוגים ולרשתות החברתיות שבבעלות החברה ונקיטת פעולות לקידומם האורגני.
כדי להפיק תועלת יעילה מהתהליך יש צורך בידע מקצועי וטכני רב בקידום אתרים ובשיווק באינטרנט ולעיתים גם ביצירת קשרים עם חברות יחסי ציבור להגברת המודעות החיובית למותג שלכם.
וכמובן חשוב מאוד להיות עם יד על הדופק בכל הנוגע להופעת תוצאות שליליות על האדם או העסק, לזהותן בזמן, ולטפל בהן לפני שיהיה מאוחר מדי ולפני שיגרמו לנזק לתדמית האדם או המותג.
אם כבר מופיעות באינטרנט תוצאות שליליות, כדאי שתדעו שלא תמיד ניתן להסיר לחלוטין את כל תוצאות החיפוש שרוצים. זה אמנם יכול להיות אפשרי עבור תוצאות מסוימות אך לא תמיד זה המצב. למשל במקרה שלא ניתן לפנות לבעל האתר או להשיגו, או אם אינו מעוניין או אינו יכול להסירם.
את התוצאות שלא ניתן להסיר, אנו פשוט "דוחקים" לדפים האחרונים בתוצאות החיפוש ע"י יצירת תכנים רבים באתרים שונים. כך אנו יכולים להציג תוצאות חיוביות במקום אלה שרוצים להדחיק.
החדשות הטובות הן שכאשר אנשים מחפשים בגוגל, מעטים מהם עוברים על תוצאות החיפוש בדף השני, השלישי והלאה, ועוד פחות מהם נכנסים לדפים המופיעים וקוראים בהם.
מה החלק שלכם בתהליך ניהול המוניטין המקוון?
תרומת הלקוח בתהליך ניהול המוניטין ברשת היא בעיקר בידע המקצועי שיש לו על הענף שבו הוא עוסק, ובשמירה על הרשת נקייה מפרסומים מביכים שהוא או משפחתו יכולים להעלות (אפילו ללא כוונה להזיק).
תמונות מכל סוג – אישיות או עסקיות – כדאי לתת לחברת ניהול המוניטין שלכם להעלות לאינטרנט ולא לעשות זאת בעצמכם, שכן אנו יודעים כיצד לעשות זאת באופן מתון ומקצועי.
היבטים נוספים בהם הלקוח יכול להיות מעורב הם ליידע אותנו במידה והוא יודע על איומים עתידיים שעלולים לצוץ ברשת, מה שיכול לעזור לנו להגיב במהירות וביעילות ולפני שיהיה מאוחר יותר.
השפעה על ההשלמות האוטומטיות בגוגל – חלק בלתי נפרד מניהול המוניטין הדיגיטלי
אם כשמחפשים את שמכם או את שם העסק שלכם גוגל מציגה השלמות אוטומטיות לא מחמיאות ואפילו מביכות, זה יכול להיות לא פחות גרוע מהצגת תוצאות לא נעימות בדף תוצאות החיפוש.
אז מה עושים אם רוצים להשפיע על ההשלמות האוטומטיות בגוגל?
אמנם קרו מקרים בעבר, בהם אנשים הצליחו לתבוע את גוגל בתביעות משפטיות על שהציגה תוצאות מכפישות לצד שמם.
אמנם יש כאלה שהצליחו, וכמעט תמיד גוגל הסירה את תוצאות החיפוש הבעייתיות, וחלק מהתובעים אפילו קיבלו פיצויים בגובה עשרות ואף מאות אלפי ש"ח. זה קרה במדינות רבות בעולם ואפילו בישראל.
אבל מה קורה אם אין לכם מספיק כסף, זמן או סבלנות לתבוע את אתר האינטרנט ורשת החיפוש הגדולה בעולם? יש מה לעשות עם זה, ואתם בטוח לא צריכים לנצח לסבול מכך ששמכם או שם העסק שלכם מופיע לצד השלמות מביכות.
השפעה על ההשלמות האוטומטיות בגוגל היא חלק בלתי נפרד מתחום ניהול המוניטין הדיגיטלי וזו חלק מעבודתה של חברת ניהול המוניטין המקוון שלכם.
השיטה מבוססת על עקרונות הקידום האורגני ועל ההנחה שככל שביטוי מסוים מופיע בסמיכות לביטויים אחרים בתדירות גבוהה ובמקורות רבים באינטרנט – כך יש לו יותר סיכויים להופיע גם בהשלמות האוטומטיות.
אז איך משפיעים על ההשלמות האוטומטיות בגוגל?
כדי ליצור השלמות חיוביות על חשבון אלו שרוצים להסיר, יש ליצור כמה שיותר אזכורים, בכמה שיותר אתרים רלוונטיים, ולגוון בין טקסטים רגילים לקישורים מתאימים.
דרך נוספת להשפיע על ההשלמות האוטומטיות היא לבצע חיפושים ידניים של הביטוי הרצוי לנו, כדי שיופיע בהשלמות. הרי ככל שביטוי מסוים מחופש יותר באינטרנט כך יש לו סיכויים רבים יותר להופיע כהשלמה.
את כל אלו ניתן לבצע גם בעזרת תוכנות אוטומציה שונות אך לא תמיד זה מומלץ כי גוגל עלולה לעלות על כך.
במקרים שרוצים להשפיע על ההשלמות, כמו במקרים בהם רוצים להשפיע על תוצאות החיפוש, הקמה של אתרים ובלוגים היא דרך יעילה ומוצלחת. לשם כך נקים כמה אתרים או בלוגים בתחום, ונשבץ את הביטויים שנרצה שיופיעו בהשלמות כטקסט בקישורים, בשם האתר, בשמות הקטגוריות והכותרות, בתגיות וכמובן בכתבות עצמן באתר.
ככל שנקפיד על כל אלו כך נצליח להשפיע על ההשלמות האוטומטיות ועל תוצאות החיפוש, וליצור כאלו שיסירו את ההשלמות או התוצאות הלא מחמיאות.
אם תחום ניהול המוניטין הדיגיטלי הוא מסובך ודינמי – אין ספק שכך גם תחום ההשפעה על ההשלמות האוטומטיות בגוגל, ולכן כדאי לבחור לשם כך בחברה מקצועית עם ניסיון בתחום כמו פרסונאס מדיה.
החלטתם שאתם מעוניינים בניהול מוניטין באינטרנט לשמכם או לשם המותג שלכם?
פנו אלינו ואנו נשמור על כך שהתוצאות המופיעות ברשת ועל כך שההשלמות האוטומטיות בגוגל לא יפגעו במוניטין של שמכם או של שם העסק שלכם. אנו נפעל לשם הסרת התכנים הפוגעניים או לשם הדחקתם ונשמור על התדמית שלכם ברשת.
גם אם עוד לא מופיעות תוצאות שליליות באינטרנט בהקשר לשמכם או לשם המותג שלכם, אך אתם אנשי ציבור, בעלי עסקים או חברה גדולה, וחשוב לכם שלא ניתן יהיה למצוא עליכם מידע פוגעני או כזה שלא לטעמכם ברשת אל תהססו ורכשו את שירותיה של חברה מקצועית ואמינה לניהול מוניטין מקוון כמו פרסונאס מדיה.
יש לנו ניסיון עבר ללקוחות בתחום זה וגם בתחום השיווק והקידום באינטרנט בכלל, מה שמאפשר לנו לעשות את העבודה על צידה הטוב ביותר. צרו איתנו קשר לפני שיהיה מאוחר מדי!
אנו בפרסונאס מדיה נשמח לשמור על המוניטין הדיגיטלי שלכם.