קידום אתרי חנות

כיצד מקדמים חנויות וירטואליות בגוגל?

בניית אתרים וקידומם בגוגל הם מתחומי השיווק המובילים של עולם הדיגיטל. בתוך כך, בשנים האחרונות ישנה מגמתיות הולכת ומתחזקת של בניית אתרים בתחום המכירות (מה שנקרא E-commerce או אתרי מסחר מקוונים). ככלל, בניית אתר אינטרנט אשר נועד להיות חנות נחשבת לתהליך ייחודי מאוד בנוף בניית האתרים. מכאן כמובן, תהליך הביצוע של קידום אתרי חנות עשוי להיות שונה במקצת מקידומם של אתרים אחרים.

בהשוואה לאתרים "רגילים" כמו אתרי תדמית למשל, אתרי אינטרנט המוגדרים כE- commerce (אתרי חנויות/מסחר מקוונים) מתאפיינים בדפים ובממשקים רבים. בדיוק מסיבה זו, בניית חנות וירטואלית וקידומה במנוע גוגל- יהיו שונים במידת מה מהקמתם ומקידומם של אתרים אחרים.

את תחום קידום האתרים בגוגל אנו מחלקים לשני סוגים: קידום אורגני (SEO)  וקידום ממומן (PPC). על קצה המזלג, קידום אורגני מתמקד בפעולות "אופטימיזציה" (קידום) אשר מטרתן היא להשפיע על מנוע גוגל כך שהוא ידרג את האתר שלנו גבוה יותר בתוצאות החיפוש. הקידום הממומן, לעומת זאת, מתמקד ביצירתן של מודעות ממומנות (במערכת ה- Google Ads) ובפרסומן המיידי במנוע החיפוש. ברגע שמתבצעת הקלקה על המודעה אז אנחנו, כמפרסמים, מחויבים על כך בפועל.

כאשר נרצה לקדם את החנות הוירטואלית שלנו, תוך עשיית שימוש בשיטת הקידום הממומן, אנו נצטרך ליצור מודעה אטרקטיבית אשר תצליח לעניין את קהל היעד שלנו (וכמובן שהיא תסתמך על מחקר מילים אשר עלינו לבצע עוד קודם לכן). לעומת זאת, כאשר נרצה לקדם את אותה החנות אך הפעם בשיטת הקידום האורגני, אנו נידרש להתייחס להמון פרמטרים בכדי שנוכל לבצע זאת בהצלחה.

בניית אתרים לעסקים– קידום אתרי חנות– הנקודות המרכזיות לקידום בשיטה האורגנית

כפי שכבר ציינו בתחילת המאמר, הקמת חנות וירטואלית וקידומה במנוע גוגל הם תהליכים ייחודיים המצריכים התייחסות שונה. עכשיו אנו נעבור איתכם על הנקודות המרכזיות של קידום אתרי חנות בשיטת הקידום האורגני: 

  • כתיבת "מטא כותרות" ו- "מטא תיאורים": כל תוצאה אורגנית שאנחנו רואים במנוע גוגל בנויה בפועל משני מרכיבים: כותרת ותיאור. בין היתר, בכדי שהתוצאה של האתר שלנו תופיע ראשונה יותר, אנו צריכים לכתוב "מטא תיאור" ו- "מטא כותרת".

כך זה נראה בתוצאות החיפוש:

תוצאה אורגנית של אתר מכירות - פרסונאס מדיה
בתמונה: תוצאה אורגנית של אתר המכירות "LastPrice". בסימון אדום: ה"מטא כותרת" של התוצאה. בסימון כחול: ה"מטא תיאור" של התוצאה.

ככלל, כתיבתם של ה"מטא כותרת" ו- ה"מטא תיאור" חייבות להתבסס על מחקר מילות מפתח. כלומר, עלינו להשתמש בביטויים הרלוונטיים לתחום העיסוק שלנו ושגם תתקיים בהם רמת תחרותיות מסוימת. לשם כך- עלינו לבצע את מחקר מילות המפתח דרך שימוש בכלי אופטימיזציה רלוונטיים (למשל- "מתכנן מילות המפתח של גוגל").

את הכותרות והתיאורים אנו נדרשים לכתוב עבור כלל עמודי האתר שלנו. עם זאת, כאשר מדובר בתהליך של קידום אתרי חנות, העניין הזה הופך למורכב יותר. הרי כפי שציינו בהתחלה, אחד מן המאפיינים של החנויות הוירטואליות הוא כמות גדולה של עמודים. על כן, לכתוב עכשיו מאות (ואולי אלפי) כותרות ותיאורים, זו די תהיה מבחינתנו "משימה בלתי אפשרית" 😳 😱

במקום זאת, נוכל להישען על פתרון של כותרות ותיאורים אוטומאטיים אשר נכתבים באמצעותן של תבניות  "קוד פתוח". באופן כזה, כל דפי החנות שלנו המכילים תיאורי מוצר יזכו לקבל כותרות ותיאורים בצורה יעילה ומהירה. לצד זאת, אנו מצטרך לבצע ביקורת שוטפת בכדי לשלול את קיומם של כותרות ותיאורים זהים (לשם כך בין היתר, נוכל להשתמש בכלי אופטימיזציה כדוגמת ה- Screaming Frog"").

  • כותרות (H3, H2, H1 וכו'): הקפדה על הגדרה וניסוח כותרות היא נדבך מרכזי בעולם הקידום האורגני. דרך הגדרת כותרות ראשיות ומשניות (H1, H2, H3 וכן הלאה) אנחנו בעצם "אומרים" לגוגל- איזה חלק בתוכן שלנו הוא חשוב יותר ואיזה פחות. עפ"י התפיסה הרווחת בקרב רוב מקדמי האתרים (אם כי מדובר בנושא שנוי במחלוקת), לחלוקת הכותרות ישנה השפעה מסוימת על דירוג האתר שלנו במנוע החיפוש.
    ככל שזה נוגע לאתרי חנויות, נושא הכותרות הוא מורכב יותר. וכדי שנוכל להימנע מטעויות בעניין, חשוב שנשתמש בסימון אוטומטי בכדי להגדיר כותרות ראשיות (H1). אחרת, אנו עשויים להיקלע לסיטואציה הבעייתית של ריבוי כותרות ראשיות בדפי מוצר רבים. ובמקרה כזה, סתם תתווסף לנו עבודת אופטימיזציה מיותרת. לא חבל?? ☹☹☹
  • תיאורי מוצר ייחודיים: אם יש דבר אחד שחברינו גוגל ממש, אבל ממש לא אוהב, זה תכנים משוכפלים. ברגע שהאלגוריתם שלו עולה על כך, אתם עלולים להסתכן בפגיעה בדירוג האתר שלכם. על כן, אם הקמת חנות וירטואלית היא בראש רשימת התוכניות שלכם, אתם מוכרחים להכיר את הכלל המהותי הבא:

על תיאורי המוצר להיות מקוריים וייחודיים. גם אם אתם בעלים של חנות מקוונת המשווקת מוצרים שאינם שלכם, לעולם אל תעתיקו את תיאורי המוצר AS IS"" מאתר היצרן.

  • כתובות Url ידידותיות (Friendly URLs): כתובות ידידותיות של אתר/עמוד מסוים מסייעות לגולשים להתמצא בהם טוב יותר. מעבר לכך, יש להן גם השפעה חיובית ואפקטיבית על תהליך הקידום האורגני. ומה הן בדיוק כתובות "ידידותיות"?

תראו במו עיניכם:

כתובת ידידותית מאתר מכירות - פרסונאס מדיה
בתמונה: כתובת ידידותית מאתר המכירות "LastPrice".

כפי שאתם יכולים לזהות, בכתובת הנ"ל ישנו תיאור ברור של קטגוריית מכירות מסוימת. היא מורכבת מ"טלוויזיות" ו- "מסכים דקים". מבחינת הגולש באתר- הוא מבין בדיוק היכן הוא נמצא. מבחינת מנוע החיפוש- הוא מבין במה עוסק העמוד בזכות תיאור ממוקד של ביטויים ספציפיים. באופן עקרוני יש לומר, כי כל מילה/ביטוי המופיעים ב- Url חייבים להתבסס על מחקר מילות המפתח. רק באופן כזה, הכתובת הידידותית תסייע בתהליך הקידום. וכשמדובר בחנויות עם קטגוריות ודפים רבים, יש להקפיד על העניין הזה ביתר שאת. 

  • ניווט באתר באמצעות Bread Crumbs (פירורי לחם): מכירים את זה שכשאתם נכנסים לקטגוריה ולתת קטגוריה באתר מסוים, אז מופיע לכם סרגל המציג לכם את הפעולות הללו? לסרגל הזה קוראים "פירורי לחם" (Bread Crumbs), ומעבר לעובדה שהוא מאפשר לכם ניווט נוח הוא גם סופר חשוב לתהליך הקידום האורגני. כאשר יש לכם פירורי לחם באתר, זה יעזור לגוגל להבין את ההיררכיה הקיימת בו . וכשמדובר באתרים כמו חנויות וירטואליות יש לדבר הזה ערך עצום.

ולמקרה ותהיתם, כך נראים "פירורי לחם" באתר אינטרנט:

סרגל פירורי לחם מאתר מכירות - פרסונאס מדיה
בתמונה: סרגל פירורי לחם מאתר המכירות "LastPrice".
  • תמונות באיכות גבוהה: ללא יוצא מן הכלל, כל אתר אינטרנט המגדיר עצמו כחנות וירטואלית חייב לעלות תמונות של המוצרים שהוא מוכר. באופן טבעי כמובן, רצוי להשתמש בתמונות איכותיות ואטרקטיביות. איך נהוג לומר: "עין רואה, עין קונה". ובאמת שאין נכון מכך כאשר מדובר באתרי מכירות. מעבר לכך, תמונות יכולות לתרום רבות לתהליך הקידום בגוגל. ע"י יצירת מה שנקרא "אלטים" (ALT) אנחנו יכולים "לספר" למנוע החיפוש במה עוסקת התמונה שלנו. ברגע שהוא "יבין" במה מדובר, זה יכול לסייע לנו בתהליך הקידום. אלטים לתמונות ניתן לייצר בקלות בעיקר בפלטפורמות כגון ג'ומלה ו- וורדפרס.

קידום אתרי חנות? רק מול חברת דיגיטל מנוסה ומקצועית!

להבדיל מאתרים כגון בלוגים ואתרי תדמית, אתרי המכירות הם עסקים בפני עצמם. בדיוק מסיבה זו, רמת החשיבות של קידומם המוצלח בגוגל- היא קריטית.

כחברת דיגיטל עתירת ניסיון, אנחנו ב- "פרסונאס מדיה" מודעים לכך היטב. וכדי להבטיח לכם עבודה שגם מייצרת תוצאות , אנו דואגים לפעול עפ"י שלבים מסודרים:

  • בניית אפיון שיווקי מדויק
  • גיבוש אסטרטגיה שיווקית (הגדרת יעדים ומשימות)
  • ביצוע התהליך השיווקי
  • בקרה והכנסת שיפורים (במידת הצורך)

חברתנו מציעה מעטפת מלאה של פתרונות שיווק דיגיטליים. בין היתר, אנו מספקים שירותים כגון:

  • בניית אתרים לעסקים
  • בניית חנות וירטואלית (כולל תהליך קידום מ-א' ועד ת')
  • קידום אתרים אורגני וממומן (גם בעברית וגם בשפות זרות)
  • שירותי ניהול מוניטין ברשת
  • הקמה ותחזוק של פרופיל לינקדאין עסקי
  • הקמה ותחזוק של פרופיל אינסטגרם עסקי
  • ועוד…

חושבים על הקמת חנות וירטואלית? לא ממש יודעים מהיכן להתחיל?

אל תסתבכו עם עצמכם…

תשאירו כאן פרטים ואנחנו כבר נדאג לכם! 😉👍

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000