קידום אתרים בשפות זרות
תוכן עניינים
קידום אתרים הינה אחת משיטות השיווק הנפוצות והפופולאריות ביותר בעולם הדיגיטל. בהשוואה לתחומי שיווק דיגיטלי אחרים, מדובר בתחום נרחב במיוחד אשר כולל בתוכו מגוון נרחב של פעולות שונות שחשוב לבצע עפ"י כללים מאוד ברורים. בבסיסו, תהליך קידום האתרים נשען על מחקר מילות מפתח איכותי ועל בחירת ביטויים רלוונטיים אשר מסייעים לנו ליצור את מה שנקרא "אופטימיזציה" לאתרי אינטרנט. בסופו של דבר, מטרת העל היא להגיע למצב שבו האתר אשר אותו אנו מעוניינים לקדם יצליח להגיע אל עמודי תוצאות החיפוש הראשונים בגוגל. במאמר זה אנו נתמקד בהיבט שונה של התהליך- כיצד מתבצע קידום אתרים בשפות זרות?
בתור בעלי עסק המעוניינים לגדול ולהתפתח, אתם ודאי מודעים לחשיבותה של חשיפה נרחבת כאמצעי מרכזי לצורך גיוס לקוחות חדשים. ובעולם בו התחרות העסקית רק הולכת וגוברת, הדרך הטובה ביותר בה ניתן לעשות זאת היא באמצעות תהליך אפקטיבי של שיווק דיגיטלי. שיווק במרחב המקוון הוא הזדמנות מעולה ודרך אידיאלית בה תוכלו ליצור מיתוג חזק ולהגיע בתפוצה נרחבת אל כמה שיותר קהלי יעד רלוונטיים. בתוך כך, קידום אתרים בגוגל הוא בחזקת "הדובדבן שבקצפת" בתחום.
מה זה קידום אתרים בגוגל?
קידום אתרים בגוגל הוא אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי המרכזיים, החשובים והפופולאריים ביותר היום. מדובר בתהליך המוקדש כל כולו לטובת קידומם של אתרי אינטרנט ו/או דפי נחיתה אל עמודי תוצאות החיפוש הראשונים בגוגל. תחום העל של קידום האתרים בגוגל נחלק לשני תתי תחומים:
- קידום אתרים אורגני (Search Engine Optimization או בקיצור "SEO")
- קידום אתרים ממומן (Pay-Per-Click או בקיצור "PPC")
על קצה המזלג, קידום האתרים האורגני (SEO) מתמקד בביצוע פעולות פנימיות באתר (On Site) ובפעולות חיצוניות המתכתבות עם האתר (Off Site) אשר מסייעות בתהליך קידומו של האתר אל תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.
פעולות אלו מכונות "פעולות אופטימיזציה", והן כוללות בין היתר:
- ביצוע מחקר מילות מפתח.
- יצירת פרופילי קישורים איכותיים (קישורים פנימיים באתר וקישורים חיצוניים מהאתר ואליו).
- כתיבת תכנים מקוריים וייחודיים (המתבססים על מחקר מילות המפתח).
- ביצוע הפניות מכתובת URL אחת לאחרת.
- טיפול בקישורים שבורים ובהודעות שגיאה באתר (למשל- הודעה 404).
- ועוד מגוון פעולות נוספות…
קידום האתרים הממומן (PPC) מתמקד ביצירת קמפיינים של מודעות ממומנות אשר רק כאשר לוחצים עליהן מתבצע חיוב בפועל מבחינתו של בעל העסק המפרסם.
את המודעות הממומנות הללו אנו יוצרים באמצעות מערכת הפרסום של גוגל, ה- "Google AdWords" והמטרה כאן היא ליצור מודעות אטרקטיביות מספיק אשר תוכלנה לגרום לגולשים ללחוץ עליהן ובעיקר לעניין אותם באמת בשירותים שונים שאנו מעוניינים להציע להן. עפ"י רוב, המודעות הממומנות משמשות בעיקר לצורך הפניית לקוחות פוטנציאליים לעמודי נחיתה שונים. בהשוואה לתהליך הקידום האורגני אשר עשוי לקחת זמן ממושך (לעיתים גם חודשים שלמים עד אשר מתחילים לראות תוצאות ראשוניות), תהליך הקידום הממומן הוא מיידי. יוצרים מודעה ממומנת אשר עולה לאוויר מיד לאחר פרסומה.
ביצוע קידום אתרים בשפות זרות
עכשיו כשיש לכם רקע כללי בנוגע לקידום אתרים, בואו ונדבר רגע על בשפות זרות. בבואנו לקדם אתר בשפה זרה, איננו נדרשים (בדרך כלל) "להמציא את הגלגל" בכל מה שקשור לכללי הקידום האורגני והממומן הבסיסיים.
לצד זאת, ישנם מספר פרמטרים מרכזיים שאנו מוכרחים להתייחס אליהם בכדי שנצליח ליצור קידום אפקטיבי של האתר שלנו:
- חלוקה "תוכנית" של האתר (מבחינת תוכן): אתרים המקודמים בשפות זרות בחו"ל (לרבות אתרים בינלאומיים), מחייבים אותנו לטפל בהיבטים הטכניים הנוגעים להצגת התוכן הקיים בהם. בין היתר, עלינו לעשות שימוש בדומיינים ספציפיים אשר רלוונטיים לאותה מדינה שבה אנו מקדמים את האתר שלנו. כך לדוגמה, אתר העוסק בתחום היופי בגרמניה יצטרך להופיע עפ"י דומיין הרלוונטי לגרמניה: "BeautifulYou.de" (de=סיומת דומיין אתר בגרמניה). במידה ומדובר באתר בינלאומי שפועל למשל גם בישראל, חשוב שניצור עבורו דומיין רלוונטי לישראל: il (il= סיומת דומיין אתר בישראל). ההפרדה הזו היא הכרחית מבחינת מנוע החיפוש, כיוון שעלינו "ליידע" אותו כי האתר והדומיין הספציפיים שאנו מקדמים הם רלוונטיים למדינה מסוימת בלבד. אחרת- הקידום עצמו פשוט לא יעבוד.
- מי הוא מנוע החיפוש המרכזי: נאמר ויש לכם אתר אינטרנט בעברית עבור מוצרים שאתם מעוניינים לשווק לקהלי יעד נרחבים ברוסיה ובסין. ראשית, יהיה עליכם לדאוג לתרגום מן היסוד של כלל התכנים הקיימים באתר. מעבר לכך, יהיה עליכם לקחת בחשבון כי מנועי החיפוש המרכזיים ברוסיה ובסין הם לאו דווקא גוגל. ברוסיה מדובר במנוע החיפוש "יאנדקס" ובסין במנוע בשם "באידו". על כן, יהיה עליכם לפעול עפ"י כללי האופטימיזציה אשר רלוונטיים למנועי החיפוש הללו.
- מחקר מילות המפתח: ככלל, המילים וביטויי המפתח הרלוונטיים הם הבסיס לתהליך אפקטיבי של קידום אתרים. כאשר אנו מעוניינים לקדם אתר בשפה זרה וספציפית אתרים אשר אמורים להיות מקודמים במספר שפות זרות אשר דומות אחת לשנייה, עלינו להיזהר מאוד מבחינת בחירת המילים והביטויים הרלוונטיים כיוון שהם עשויים להיות דומים מאוד- עד לרמת סימני הפיסוק. כך למשל, בשפות אירופאיות כגון ספרדית צרפתית ופורטוגזית קיימים הבדלים קטנים בכתיב האותיות. אך ההבדלים הקטנים הללו הן בדיוק מה שעלול להפוך את התוכן באתר שלכם- לבלתי מובן לחלוטין עבור גולשים אשר נכנסים לאתר שלכם במדינה מסוימת. בשל כך, תהליך הקידום שלכם עלול להיפגע משמעותית כיוון שהאתר שלכם יהפוך למעשה ללא רלוונטי מהבחינה הזו שהוא פשוט אינו מובן. במקרה כזה אגב, מומלץ לפנות לכותב תוכן מקצועי המתמחה בשפות זרות. הוא יוכל לסייע לכם בתרגום נכון של תכני האתר, ובמציאת מילות מפתח רלוונטיות אשר יתאימו לשפה המבוקשת.
- בחירת שדות שיווקיים רלוונטיים ויצירת "לוקליזציה" של תהליך הקידום: כמי שעוסקים בקידום אתרים בישראל, אנו מכירים בכוחם של מגוון אתרי האינדקס ופלטפורמות השיווק המובילות כמו "כלכליסט", "Ynet", "טאבולה" ו- "אאוטבריין" לסייע לנו בתהליך קידומם של אתרי אינטרנט שונים. כאשר אנו מבצעים קידום אתר במדינה זרה, עלינו להכיר, בין היתר את האתרים ופלטפורמות השיווק הפופולאריות שלה בכדי שנוכל לבצע קידום אפקטיבי באמת. מעבר לכך, זה הכרחי כי התכנים שאנו מציגים בפני הגולשים שלנו ייכתבו בהתאמה לסגנון השפה והסמנטיקה המקובלים במדינתם.
קידום אתרים בשפות זרות - שאלות ותשובות
כיצד מבצעים מחקר מילות מפתח לצורך קידום אתר בשפה זרה?
קידום אתרים בשפות זרות כמו גרמנית, ספרדית, צרפתית וסינית מחייב שליטה ברמת שפת אם
בשפה הזרה, מאחר ובשפות זרות ישנם תווים ייחודיים לעיצורים והברות. תפקידו של מקדם
האתרים לבדוק כי מילות המפתח הנבחרות כתובות נכון וללא טעויות כתיב.
בשונה מהשפה האנגלית, בשפות הזרות השונות יש סימנים מיוחדים הנראים כמו פסיקים מעל או מתחת לאות, וכל
טעות כתיב במילת המפתח עלולה לפגוע בהצלחת קידום האתר.
האם עושים קידום אתרים בשפות זרות רק בגוגל?
לא. כאשר מתכננים קידום לוקאלי בשפות זרות יש לבדוק איזה מנוע חיפוש פופולרי במדינת היעד.
כך לדוגמה, ברוסיה אנחנו נתמקד בקידום האתר של הלקוח במנוע החיפוש יאנדקס (Yandex), ובסין
מנוע החיפוש הפופולרי ביותר הוא באידו (Baidu). כדאי לדעת כי למעלה מ-55% מסך החיפושים
בשפה הרוסית מבוצעים ביאנדקס, מנוע החיפוש הרוסי פופולרי במדינות נוספות כמו אוקראינה,
בלארוס, קזחסטן ועוד, גם דוברי השפה הרוסית בישראל מרבים להשתמש ביאנדקס.
כיצד מכינים אתר לקידום בשפות זרות?
באופן כללי קידום אתר בשפה זרה אינו שונה מהותית מקידום אתר בשפה העברית, עם זאת יש
להכין את האתר לקידום לוקאלי במדינה מעבר לים.
לכן, חברה מקצועית לקידום אתרים בשפות זרות תבצע אופטימיזציה מעמיקה באתר אותו מעוניינים לקדם, בהתאם
לצורך המומחים לקידום אתרים ימליצו על תרגום מקצועי של תכני האתר, בניית אתר לוקאלי עם כתובת וסיומת המותאמת
למדינה ולקהל היעד, בניית קישורים איכותיים מאתרים מקומיים, התאמת הממשק למאפייני קהל היעד ועוד.
מהם ההיבטים הייחודיים בקידום אתרים בשפות זרות?
אם מקדמים אתר רב לשוני חשוב לבנות נכון את האתר וכדאי לרכוש דומיינים בעלי סיומת מקומית
לכל מדינה, כך ניתן לבלוט בתוצאות החיפוש הלוקאליות. כדאי לאחסן את האתר בחוות שרתים
קרובה כדי להבטיח טעינה מהירה של האתר. ניתן לשנות את מבנה האתר באמצעות תיקיות וסאב
דומיינים, יש לתרגם על ידי מומחים את התכנים ולוודא כי מתאימים מידות, משקלים, מטבע וכד' לקהל היעד.
יש להטמיע תגיות לקידום בשפות זרות ולהתמקד בבניית קישורים איכותיים מאותה סיומת ושפה.
קידום בשפות זרות? רק אצל מומחים לשיווק דיגיטלי בינלאומי!
המשימה של לקחת אתר אינטרנט, לתרגם אותו לשפה זרה ולבצע לו אופטימיזציה אשר תתאים לשוק המקומי, היא ממש לא עניין של מה בכך. אל תתפשרו על פחות מחברת דיגיטל מנוסה מקצועית כמונו אשר תוכל לספק עבורכם את מגוון השירותים הבאים:
- תרגום אתרים (בכל השפות)
- יצירת "לוקליזציה" לתהליך הקידום (תשומת לב לניואנסים, סלנג וסמנטיקה של השפה)
- בחירה מדויקת של פלטפורמות שיווק מקומיות כגון בלוגים או פורטלים גדולים אשר יכולים לתרום לתהליך הקידום
תהליך קידומו של אתר האינטרנט שלכם עשוי לתרום רבות להתפתחותכם העסקית. ודאו כי אתם מפקידים אותו בידיים מקצועיות בלבד.
שלכם,
צוות מומחי הדיגיטל של "פרסונאס מדיה".