בנייה וקידום אתרים מה הוא הקשר בין השניים?
תוכן עניינים
קידום אתרים בגוגל, מן המובילים שבתחומי השיווק הדיגיטלי, הוא תהליך אסטרטגי מורכב ומתמשך המצריך ידע, ניסיון וחשיבה אל מחוץ לקופסה. כאשר אנו מדברים על קידום אתרים בגוגל, אנחנו מתכוונים למעשה לשיפור דירוגם של עמודים ו/או דפי נחיתה ספציפיים. ככל שהדירוג עולה- מיקומם של העמוד/דף הנחיתה יהיה ראשוני יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. משמעותו של דבר היא יצירת חשיפה נרחבת אשר תוכל בהמשך להוביל להצלחה עסקית. אך לפני הכול, חשוב שתהיה לנו התשתית המתאימה בכדי שנוכל להגשים את המטרה הזו. ומה היא אותה תשתית? אתר הנוצר בתהליך איכותי של בניית אתרים מקצועית!
עבור בעל עסק, אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי ראשון במעלה. באמצעותו הוא יכול לתקשר עם לקוחותיו, ליצור חשיפה נרחבת ולבנות או לחזק את תדמיתו העסקית. אך כדי שהוא יכול לעשות זאת בצורה אפקטיבית, עליו לדאוג כי האתר שלו יעבור תהליך אסטרטגי של שיווק דיגיטלי. בתוך כך, קידום אתרים בגוגל היא השיטה המתאימה ביותר לכך כיוון שהיא מאפשרת לבעל העסק ליצור חשיפה נרחבת מה שיוכל בתורו למשוך אליו לקוחות חדשים.
בגדול, הרעיון של קידום אתר בגוגל הינו לקחת עמודים/דפי נחיתה ספציפיים ולבצע עליהם פעולות "אופטימיזציה" (קידום) אשר תוכלנה להשפיע עליהם מבחינת הדירוג בגוגל. ככל שמנוע החיפוש של גוגל "יאהב" יותר את העמוד ו/או את דף הנחיתה, המיקום שלהם בתוצאות החיפוש יהיה גבוה וראשוני יותר. בכדי לבצע תהליך יעיל של קידום אתר בגוגל, חשוב שתהיה לנו אסטרטגיה שיווקית מתאימה אשר תוכל לענות במדויק על צרכינו העסקיים. בדיוק מסיבה זו אגב, כדאי לפנות אל חברת קידום אתרים מובילה אשר תוכל לגבש עבורנו את האסטרטגיה הזו.
בניית אתרים כאסטרטגיה שיווקית
עוד בטרם נפצח בתהליך קידום האתר שלנו, אנו חייבים להתמקד בדבר הבסיסי ביותר. והמשהו הזה, כמובן, הוא מבנה האתר עצמו. אם בחרתם להקים אתר אינטרנט לעסק, אתם כל מקבלים החלטה אסטרטגית נכונה. אך יחד עם זה, חשוב כי האתר שאתם מתכוונים להקים יהיה מתאים בכלל לתהליך של קידום אתרים בגוגל. אם נדייק יותר, האתר שלכם חייב לעמוד בסטנדרטים של קידום אתרי אינטרנט עפ"י הקווים המנחים והמחמירים של גוגל. במידה והוא לא יעמוד בהם, הוא פשוט לא יקודם.
ככלל, גוגל מבצעת סריקה טקסטואלית של אתרי אינטרנט ומציגה אותם אח"כ בתוצאות החיפוש שלה. עם זאת, אתרים אשר אינם עומדים בקוויה המנחים, לא יוכלו להיסרק ולהופיע לתוצאות החיפוש. משמע? הם לא יקודמו. בנוסף, חשוב לדעת כי ישנן פלטפורמות אתרים אשר אינן מאפשרות תהליך של קידום בגוגל.
אז מה עושים? ובכן, על מנת שאתר האינטרנט שלכם אכן יקודם בגוגל, חשוב שהוא ייבחן עפ"י מספר פרמטרים מרכזיים:
דומיין האתר – בהנחה והאתר שלכם מיועד לקידום בישראל למשל, סיומת הדומיין שלו צריכה להיות ישראלית. קחו כדוגמא את דומיין האתר שלנו:
כפי שאתם יכולים לראות, סיומת הדומיין היא "il", כלומר, סיומת של דומיין ישראלי. ולמה זה חשוב? ובכן, באמצעות סיומות הדומיין אנחנו בעצם "אומרים" למנוע החיפוש כי האתר שלנו אמור להיות מקודם במדינה מסוימת. אם לא ניידע אותו על כך, האתר שלנו לא יקודם.
אחסון האתר: אחסון האתר היא נקודה סופר חשובה כיוון שהיא עשויה להשפיע רבות על זמני הטעינה של האתר שלכם. ככל שהאתר שלכם נטען מהר יותר, דירוגו ומיקומו במנוע החיפוש עשויים להיות גבוהים יותר. על כן, חשוב שתבחרו בשרת אחסון מקומי (כזה שנמצא במדינה שבו האתר שלכם מקודם), ובנוסף, חשוב שהשרת המאחסן את האתר שלכם יהיה תואם לפלטפורמה שבו הוא מנוהל. כך למשל, עבור אתרים המנוהלים בפלטפורמת וורדפרס מומלץ יהיה להשתמש בשרת אחסון האתרים "Upress.co.il".
התאמת האתר למכשירי מובייל: המגמה המרכזית היום של גלישה באינטרנט היא בעיקר גלישה דרך מכשירים ניידים. על כן, חשוב שתוודאו כי האתר שלכם הוא "Mobile Friendly", כלומר, שהוא מותאם לפעול במכשירים ניידים. אם האתר שלכם אינו מתאים לגלישה מניידים, חוויית המשתמש של הגולשים באתר שלכם תיפגע וזה עלול כמובן לפגוע בדירוג האתר שלכם.
מבנהו הטכני של האתר: גוגל "תעריך" מאוד אם תאפשרו לה לסרוק את האתר שלכם בקלות. לשם כך, מומלץ כי הוא יעבוד בפלטפורמות קוד קלילות כגון ג'ומלה, דרופל, מג'נטו או וורדפרס למשל.
הצגת תמונות באתר: ככלל, אתרי אינטרנט שיש בהם תמונות הם תמיד מעניינים יותר מכאלו שלא. עם זאת, כאשר בוחנים את ההיבט הזה מנקודת מבטה של גוגל, חשוב להיות דרוכים ולהיות עם "האצבע על המשקל". לתמונות הרי יש גודל מסוים. וככל שהגודל הזה "שוקל" יותר, נוצרת מעמסה על שרת האתר וזה עלול לגרום לו להיטען לאט יותר. וככל שהאתר ייטען לאט יותר, חוויית הגלישה בו תיפגע ובעקבות זאת גם דירוגו בגוגל. על כן, חשוב לשים לב לעניין כמות התמונות ולוודא כי הן לא כבדות מדי. במידת הצורך, ניתן לבצע הקטנה של הגודל שלהן. לשם כך אגב, ניתן להיעזר בכלים חינמיים כדוגמת הכלי הזה: מקטין תמונות בעברית
מבנה התכנים באתר: פרט לעובדה כי התוכן באתר שלכם אמור לספק ערך כלשהו לגולשים וללקוחות פוטנציאליים, הוא גם משרת במידה רבה את מנוע החיפוש של גוגל. כל תהליך של קידום אתר בגוגל נשען בעיקרו על כתיבת תוכן איכותית וייחודית. מעבר לכך, חשוב שהתוכן ייכתב תוך שימוש בביטויים ובמילות מפתח רלוונטיות. ככל שהתוכן שלכם יהיה רלוונטי יותר, תהליך הקידום שלכם יהפוך לאפקטיבי במיוחד.
בנייה וקידום אתרים - שאלות ותשובות
מדוע כדאי לבחור חבילת בנייה וקידום אתרים מאותה חברה?
בעבר הלא רחוק בעלי עסקים הסתפקו בבניית אתר איכותי ומעוצב, אך כיום יש תחרות גבוהה בכל
הענפים והתחומים, לכן כולם מתחרים על מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש. מחקרים רבים הוכיחו
כי מיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל מביא לעלייה משמעותית בטראפיק לאתר שלכם, לגידול
במכירות ולשיפור ביחס ההמרה, לכן כדי לחסוך עלויות כדאי לכם לבחור חבילת בנייה וקידום אתרים
מחברה מקצועית המתמחה בכך, במקום לפצל את העבודה לשתי חברות.
בנייה וקידום אתרים כמה זה עולה?
העלות לבניית אתר חדש המתאים לקידום אורגני וממומן בגוגל נעה בטווח של 2,500 ₪ עד כ-
30,000 ₪, ועלות הקידום האורגני היא החל מ-1,500 ₪ ועד כ-10,000 ₪ לחודש. אם מזמינים
חבילת בנייה וקידום אתרים מחברה אחת אפשר לקבל הנחה משתלמת, ומעבר לכך אין צורך לעשות
אופטימיזציה לאתר מאחר והוא מראש מתוכנן לקידום אורגני במנוע החיפוש הפופולרי.
האתר החדש מותאם מבחינת קוד, מבנה, עיצוב, היררכיה, תוכן, תמונות וחוויית משתמש לקידום
אתרים אורגני, לרבות התאמה למובייל.
למה חשוב לבנות אתר המותאם לקידום בגוגל?
כל עסק המעוניין במיתוג מנצח ובגידול במכירות דרך האתר חייב להשקיע בקידום אורגני בגוגל,
ובהתאם לצורך במנועי חיפוש אחרים. כדי לקדם אתרים בגוגל יש להתאים את האתר מבחינת
מבנה, תוכן, עיצוב ועוד, כמו כן האתר חייב להיות רספונסיבי (מתאים לכל המסכים, גם למובייל),
לספק חוויית משתמש ייחודית ולהציע תכנים איכותיים. אם האתר מותאם לקידום בגוגל חוסכים זמן
ועלויות.
מי צריך שירות בנייה וקידום אתרים?
כל עסק קטן או גדול ללא אתר באינטרנט חייב להשקיע כיום באתר מעוצב וחדשני, ומעבר לבניית
האתר חשוב לקדם אותו אורגנית. שירות בנייה וקידום אתרים מיועד לכל עסק שאין לו עדיין אתר
ולבעלי אתרים שקשה או בלתי אפשרי לקדם מסיבות טכניות. לאחר בניית אתר המותאם לקידום
בגוגל מתחילים בקידום אורגני כדי להגיע לדירוג גבוה התוצאות החיפוש, ובהתאם לצורך משלבים
קידום ממומן כדי לזכות בחשיפה מהירה ולהגדיל את הטראפיק לאתר החדש.
בנייה וקידום אתרים? רק מול חברת קידום אתרים מקצועית!
המהות של מתן שירותי שיווק דיגיטליים, היא לדעת לתכנן ולראות את התמונה המלאה. וכשמדובר בתחום כמו קידום אתרים בגוגל, חשיבותו של העניין הזה רק הולכת וגוברת.
אנחנו ב- "פרסונאס מדיה", לוקחים את הדברים האלה בשיא הרצינות. אנחנו לעולם לא נרוץ בשטח ללא תכנון מקדים. ובכלל, כל לקוח המגיע אל פתח דלתנו יזכה לקבל מאיתנו אפיון מדויק ואפקטיבי:
- הבנת תחום העיסוק של הלקוח וביצוע מחקר מתחרים
- התאמת ערוצי שיווק דיגיטליים אשר יוכלו להוביל לתוצאות
- גיבוש אסטרטגיה שיווקית נקודתית עבור כל אחד מערוצי השיווק הדיגיטליים
- בקרה מתמשכת על תהליך השיווק, הפקת תובנות והכנסת שיפורים (במידה ויידרשו כאלו)
ככל שזה נוגע ל- קידום אתרי אינטרנט, האפיון השיווקי חייב לפגוע "בול". כך למשל, ברגע שאנו יודעים מי הם המתחרים שלכם:
- אנו נוכל ליצור עבורכם בידול שירותי (Uniqe selling point)
- המסרים שתרצו להעביר יהפכו לממוקדים יותר
- אנו אעשה שימוש בביטויים רלוונטיים אשר יתרמו רבות לתהליך הקידום
מעבר לכך (וכפי שציינו לאורכו של המאמר), בכדי שאתר האינטרנט שלכם יוכל להתקדם בגוגל הוא חייב להיות בנוי לכך. בדיוק בשביל זה, אנו מספקים גם שירות של בניית אתרים מקצועית אשר תבטיח כי האתר העסקי שלכם יתאים כמו "כפפה לקידום בגוגל".
בכל שאלה נוספת בנושא בנייה וקידום אתרים, אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לחזור אליכם ולענות לכם במהרה.
למעבר לבניית אתרים איכותית וקידום מקצועי בגוגל – לחצו כאן
אולי יעניין אתכם גם: