הסרת פרסום שלילי בגוגל

הסרת תוצאות שליליות בגוגל הפכה לאחרונה לעניין מרכזי בשיווק דיגיטלי. מצד אחד, מנוע גוגל מאפשר לעסקים ליצור חשיפה אדירה. מצד שני, לא תמיד מדובר בהכרח בחשיפה שהיא חיובית. לעיתים לקוחות (או עסקים מתחרים) משאירים ביקורות וחוות דעת שליליות. ובין אם הסיבה לכך היא מוצדקת (או שלא), זה יוביל לבסוף לתוצאה אחת בלבד: תדמית שלילית. כדי להתמודד עם העניין, עסקים רבים מאמצים תהליך של ניהול מוניטין ברשת. הוא מאפשר להם, דרך טיפוח נכסים דיגיטליים, לשפר או ליצור לעצמם תדמית עסקית מנצחת. בעלי עסק שסובלים מפרסום שלילי? המאמר שלפניכם ילמד אתכם את כל מה שצריך לדעת על ניהול מוניטין באינטרנט.

לשיווק דיגיטלי ישנו כוח עצום (ובתור בעלי עסקים אתם ודאי מודעים לכך היטב). הוא יכול לסייע לכם לקדם את פעילותכם – הן מבחינת חשיפה והן מבחינת מיתוג. אך בדיוק כפי שהוא יכול למנף אתכם, הוא גם עלול לעשות בדיוק ההיפך. אחת מן הדוגמאות הבולטות לכך הם אזכורים שליליים בגוגל.

כידוע, שיווק דיגיטלי באמצעות קידום בגוגל היא דרך אידיאלית ליצירת חשיפה נרחבת. מדובר בקידומם של אתרים ודפי נחיתה אל ראש "טבלת" תוצאות החיפוש של גוגל. מחקרים מן השנים האחרונות מראים כי מרבית הגולשים (כ – 90% מהם) אינם מגוללים אל מעבר לעמוד החיפושים הראשון. מהבחינה הזו, לקידום אתרים בגוגל יש ערך עצום עבור בעלי עסקים.

אך כאמור, לכל מטבע יש שני צדדים, ולא כל הופעה ראשונית בגוגל – היא בהכרח כזו שמקדמת אתכם. לפעמים תופענה תוצאות שליליות של לקוחות לא מרוצים או של עסקים שמתחרים בכם. ובדיוק בנקודה הזו, העניין של הסרת אזכורים שליליים בגוגל הופך להיות רלוונטי. 

ניהול מוניטין ברשת דרך הסרת תוצאות שליליות בגוגל

כפי שציינו עוד ברקע המאמר, הסרת תוצאות שליליות בגוגל הפכה לנושא מרכזי בשנים האחרונות. למעשה, כל התחום הזה של ניהול מוניטין ברשת מגיע במקור מעולם יחסי הציבור. עוד אמרנו, כי הצורך לבצע הסרת פרסום שלילי בגוגל, נובע ממצב בו העסק שלנו נחשף לביקורות ולחוות דעת שליליות.

בחלק מן המקרים, מדובר גם בפרסומים אשר התחילו ברשתות החברתיות (למשל – פוסט שלילי בפייסבוק) וכעת הם מחייבים אותנו לפעול במהרה בכדי לשפר את התדמית הבעייתית שנוצרה לנו.

חשוב לסייג אגב, כי כאשר אנו אומרים להסיר תוצאות שליליות בגוגל (או ליתר דיוק – לבצע הסרת תוצאות חיפוש בגוגל), אנחנו לא מדברים על הסרתן בפועל אלא על טיפוחם של נכסים דיגיטליים קיימים לצד טיפוח של נכסים דיגיטליים חדשים (כלומר, אנחנו עושים כאן תהליך של "הדחקה אורגנית", שבה תוצאות חיוביות חדשות "תופסות" את מקומן של תוצאות שליליות קודמות). וכעת השאלה שנשאלת היא – כיצד מתבצע ניהול מוניטין באינטרנט בפועל?

בואו נבדוק את זה…

דרכים שונות בהן ניתן לבצע הסרת פרסום שלילי בגוגל

  • התמקדות בנכסים דיגיטליים חיוביים וקידומם: נניח ויש לכם אתר אינטרנט, ובו כתבה המשבחת את פעילותכם העסקית. במקרה כזה, כדאי יהיה לעבוד על פעילות קידום אורגנית (Search Engine Optimization או בקיצור SEO) על מנת לקדם את הכתבה הזו בתוצאות החיפוש של גוגל (מומלץ להיעזר כמובן בחברת דיגיטל מקצועית).
  • יצירת תכנים חדשים וקידומם: לצד טיפוחם של תכנים קיימים, מומלץ "לתקוף" את האזכורים השליליים על ידי יצירת תכנים חדשים. בין היתר, ניתן לכתוב מאמרים, מדריכים, וכתבות או פוסטים ברשתות החברתיות. בדומה לסעיף הראשון – חשוב שתפעלו למען קידום התכנים בגוגל. במידת הצורך, דאגו לשלב גם קידום ממומן (Pay Per Click או בקיצור PPC).
  • הקמת נכסים דיגיטליים חדשים: תוצאות "בעייתיות" בגוגל הן ממש לא "גזרה משמיים". דרך הקמת נכסים דיגיטליים וטיפוחם, ניתן לבנות ולייצר תדמית עסקית חזקה, ולקבל למעשה את אותה התוצאה: הסרת אזכורים שליליים מגוגל (כלומר להדחקה שלהם בתוצאות החיפוש).

בין היתר, ניתן להקים למשל פרופילי אינסטגרם ולינקדאין עסקיים, ערוץ YouTube, בלוג, פורום וכו' (בכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר– עדיף שתיעזרו בחברת פרסום מקצועית).

הסרת פרסום שלילי בגוגל – דגשים חשובים

מצד אחד, הסרת אזכורים שליליים דרך ניהול מוניטין ברשת (כאמור – התמקדות בנכסים דיגיטליים קיימים, יצירת תכנים חדשים והקמת נכסים דיגיטליים חדשים) יכולה להיות אפקטיבית מאוד. מצד שני, אם לא תפעלו בצורה שקולה ומדודה, התהליך הזה עשוי להיכשל (ואף להזיק לכם).

על כן, חשוב שתפעלו עפ"י הדגשים הבאים:

  • הימנעו מ"עומס יתר" של מידע: אז נכון שמצד אחד אתם רוצים לשפר או לחזק את התדמית העסקית, אך מצד שני, Too much information יכול להצטייר כספאם מבחינת גוגל. במצב כזה כמובן, אתם לא תשיגו את המטרה שלכם.
  • טפחו את עצמכם ואל תשמיצו מתחרים: התמקדו בנכסים הדיגיטליים הקיימים/חדשים שלכם ובשום אופן אל תשמיצו מתחרים. המטרה שלכם היא לשפר תדמית על ידי ניהול מוניטין באינטרנט – לא לפגוע במתחרים (כן – גם אם הם הסיבה לכך שאתם צריכים ניהול מוניטין באינטרנט). מעבר לעניין המוסריות, הם פשוט עלולים "להחזיר" לכם… לא חבל שכל העבודה הקשה תלך לפח?
  • עובדים מול מומחי דיגיטל? שתפו איתם פעולה: כאשר אתם עובדים מול אנשי דיגיטל, אתם מוכרחים לשתף איתם פעולה. בראש ובראשונה – הם חייבים להכיר את תחום הפעילות שלכם. בהמשך, בכדי שתהליך ניהול המוניטין יצליח, אתם תצטרכו לעבוד יחדיו "יד אל כתף".

הסרת פרסום שלילי בגוגל? רק מול חברת דיגיטל שיודעת לייצר תוצאות!

ניהול מוניטין באינטרנט הוא תהליך מורכב. בכדי שתוכלו לבצע אותו בצורה איכותית ומקצועית, אתם חייבים חברת דיגיטל חזקה שתעמוד לצדכם.

אנחנו ב"פרסונאס מדיה", כמשרד פרסום ודיגיטל מנוסה, נוכל לספק עבורכם בדיוק את המענה שאתם צריכים.

בין היתר, חברתנו מספקת שירותים כגון:

  • קידום אתרים מקצועי בגוגל (אורגני וממומן)
  • קידום לעסקים ברשתות החברתיות
  • הקמה, ניהול ותחזוקה שוטפת של פרופילי לינקדאין ואינסטגרם עסקיים
  • הקמה, ניהול ותחזוקה שוטפת של נכסים דיגיטליים חדשים: ערוץ YouTube, בלוג, פורום מקצועי וכו'
  • תהליך מקצועי ומקיף של ניהול מוניטין באינטרנט – כולל יצירה וקידום של תוכן איכותי כמו כתבות שיווקיות ומאמרים, וטיפוח/הקמה של נכסים דיגיטליים כמו בלוג, פורום, ערוץ YouTube, פרופיל לינקדאין ואינסטגרם עסקיים ועוד…

העסק שלכם סובל מפרסום שלילי?

צרו עימנו קשר  ואנחנו כבר נדאג לסדר את זה… 🙂 🙂

שלכם,

צוות מומחי הדיגיטל של פרסונאס מדיה

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000