איך בעלי עסקים בוחרים חברות קידום אתרים רציניות?
למרות שאין נוסחה מדעית מובהקת לבחירת סוכנות קידום האתרים המתאימה שכדאי לעבוד איתה, יש כמה שיקולי מפתח שחשוב לקחת בחשבון כדי לוודא שבחרתם נכון. הנה השיקולים שחשוב לתת עליהם את הדעת בשלבים הראשונים של הבחירה:
הפניות וקשרים שנוצרו בעבר
אלו הן הסיבות העיקריות שמנחות בעלי עסקים לבחור חברת קידום אתרים שהם מעוניינים לעבוד איתה, וזהו שיקול הגיוני, מכיוון שבעלי עסקים שאינם יודעים מה זה קידום אתרים, מעדיפים להסתמך על חוויות השירות שקיבלו עמיתים וחברים שהם סומכים על שיקול דעתם.
ההמלצות צריכות לדווח על הידע המקצועי של צוות החברה והתהליכים שהם נוקטים בהם, עם ראיות פרטניות לביצועים בעבר, כגון מחקרי מקרים וביקורות מקוונות. אלו הם היבטים שמצביעים על הצלחה קודמת של החברה.
ידע ותהליכים של חברת קידום אתרים
השיקול השני בגודלו בבחירת חברת קידום אתרים הוא הידע והתהליכים של החברה. זה כולל את איכות שירות הלקוחות, מנהיגות מחשבתית, ניסיון הצוות, בקיאות בתהליכי קידום ממומן בגוגל, דיווח ושקיפות. כל אלו הן תכונות שיכולות לעזור להפוך חברה למצליחה עבור הלקוחות שלה.
הבנת האופן בו תהליך העבודה צריך להתבצע
כמעט אחת מכל חמש חברות חוו ניסיון שלילי עם חברת SEO בעבר לפני שמצאו את ההתאמה הנכונה, מה שמעיד על שני לקחים חשובים שבעלי עסקים צריכים להפיק:
- לסוכנויות גדולות יש עדיין עבודה לעשות בחינוך לקוחות פוטנציאליים לגבי האופן בו אסטרטגיית SEO ושותפות מוצלחת צריכה להיראות.
- עסקים צריכים להשקיע יותר זמן בבדיקת השותפים הפוטנציאליים שלהם יחד עם קריטריונים רבים כדי למצוא את ההתאמה הנכונה.
או כדי לדייק יותר, בעלי עסקים שבוחרים חברת SEO בהתבסס בעיקר על גורמים כמו מיקום, מחיר או התאמה לתרבות, בניגוד לידע וביצועים של החברה, אינם בוחנים היטב את התחום לפני שהם מתחילים לעבוד עם סוכנות קידום אתרים.
הכרת המטרות והתוצאות הרצויות
כדי לבחור את החברה המתאימה מתוך כמה חברות קידום אתרים רציניות, חשוב להחליט מראש מהן המטרות שלכם מהתהליך, ולאילו תוצאות אתם מצפים. לכן אלו התכונות שצריכות להיות לחברה שתבחרו לעבוד איתה:
- שיווק תוכן מותאם SEO.
- בניית קישורים.
- SEO מקומי.
- קידום אתרים במסחר אלקטרוני
- דירוג גבוה של האתר או של מילות מפתח ספציפיות.
- הגברת התנועה והלידים המוסמכים.
- הגדלת המכירות ישירות מחיפוש אורגני.
ומכיוון שאף חברה לקידום אתרים בגוגל אינה מתאימה לכולם ובטח שלא לכל האסטרטגיות, הענפים בתעשייה וגדלי החברות, ידיעת היסודות הללו מניחה את הבסיס לבחירת הסוכנות המתאימה לשתף איתה פעולה.
השלבים שחשוב להקפיד עליהם בבחירת חברת קידום אתרים רצינית
בבואכם לבחור חברת קידום אתרים רצינית, חשוב להתנהל בגישה חכמה והגיונית. אם תמהרו לסיים את התהליך, סביר להניח שתחתמו עם סוכנות שלא עונה על הציפיות שלכם, מה שעלול להוביל לחוויה מתסכלת שלא תעזור לכם להוביל תנועה, לידים או מכירות מחיפושים בגוגל.
אלו שלושה שלבים שיסייעו לכם לבחור כמה חברות קידום אתרים רציניות, כך שתוכלו למקד את הבחירה ולבחור את החברה הטובה ביותר מבין החברות שמצאתם, ובכך להימנע מתרחישים מצערים.
בחינת הניסיון הקודם של סוכנות קידום אתרים
ביצועים חשובים לא רק עבור סוכנויות קידום אתרים אלא גם לעסקים כמו שלכם. אנשים מסתכלים על מה שהחברה שלכם עשתה כדי לקבוע אם אתם החברה המתאימה שכדאי לעבוד איתה, וזה נכון גם כשאתם בוחרים חברת קידום אתרים.
בחינת הניסיון הקודם של מומחה קידום אתרים שתבחרו צריכה להתבסס על הצגת תיק עבודות מרשים, תיאורי מקרה, פרסים בתעשייה או המלצות של לקוחות. עם הוכחה קונקרטית לביצועים של סוכנות קידום אתרים, העסק שלכם יכול להיכנס בביטחון לתהליך ייעוץ וליווי של החברה.
הידיעה שבחרתם בחברת קידום אתרים טובה תתאמת כשתשיגו את היעדים להגדלת הפעילות העסקית שלכם.
קבלת המלצות מלקוחות קודמים או נוכחיים על הניסיון שלהם עם שירותי החברה
בשלב הבא, חשוב לוודא שאתם יוצרים קשר עם לקוחות קודמים או נוכחיים של החברה. קריאת המלצות, כמו גם שיחות עם כמה מהלקוחות, יסייעו לכם להשיג תובנות על חווית הלקוח.
בגישה זו, ניתן להתרשם מהחוזקות והחולשות של הסוכנות, בנוסף להבנת האסטרטגיה ותהליך הדיווח. חשוב להבין כמה שיותר על תהליך ה-SEO שלהם, איך החברה מתנהלת והדיווח שלהם. בדרך זו, ניתן להתרשם מנקודת המבט של צד שלישי על ספק SEO שלך לפני שתתחילו לעבוד עם הסוכנות, וכדאי גם לקבל תשובות לכמה שאלות נפוצות:
- כמה מהר הסוכנות מחזירה שיחות או מיילים?
- האם הלקוחות מקבלים איש צוות שעובד איתם ישירות, או שההתנהלות תהיה מול ההנהלה וכמה אנשי צוות?
- כמה זמן יש ללקוחות להקדיש לבדיקת דוחות והחלטות אסטרטגיה?
- האם הסוכנות מספקת גם שירותי קמפיין לידים בפייסבוק?
כל המידע הזה יכול לעזור לחברה שלכם לבחור את סוכנות ה-SEO הטובה ביותר, וגישה זו תקל גם על הפחתת רשימת האפשרויות. ההמלצה היא למקד את המאמצים והזמן בחברות קידום אתרים שלאחר השיחה עם צוות ההנהלה שלהם, תסמנו V בכל דרישה שמופיעה ברשימת הציפיות שלכם.
היכרות עם הנהלת חברת קידום אתרים
השלב האחרון בבחירת יועץ שיווק באינטרנט הוא מפגש אישי פנים אל פנים או בזום, לפני החתימה על הסכם שירותי SEO, כדי להבין אם זוהי הסוכנות המתאימה לכם. לפני הפגישה, מומלץ לערוך רשימה של שאלות כמו:
- איזה ניסיון יש לכם בעבודה עם התעשייה של העסק שלנו?
- מתי עלינו לצפות לראות תוצאות?
- כמה עולים שירותי ה-SEO שלכם?
לקבלת התוצאות הטובות ביותר מהמפגש, מומלץ לבצע סיעור מוחות לגבי שאלות שונות עם צוות ההנהלה והעובדים בחברה שלכם. בעוד שלצוות שלכם יהיו שאלות שנוגעות לאסטרטגיה ודיווח, למקבלי ההחלטות בחברה עשויות להיות שאלות לגבי תמחור והחזר על ההשקעה (ROI).
מאפיינים שהופכים סוכנות SEO למעולה
ללא קשר לצרכי SEO הפרטניים שלכם, עדיין תמצא עשרות, אם לא מאות סוכנויות, שמתחרות על האפשרות לעבוד איתכם, כפי שתיווכחו לדעת אם תפרסמו מודעת דרושים קידום אתרים.
לכן, יתכן מצב בו כל אדם שיש לו מחשב וגישה לאינטרנט, עשוי לטעון טענות פרועות על היותו סוכנות קידום אתרים, מכיוון שזוהי תעשייה שמניבה רווחים גבוהים, שמושכת אנשי מקצוע רבים, שהם לאו דווקא מומחים בתחום. ואנחנו מתנסחים בעדינות, כן? לסוכנויות קידום אתרים מעולות יש מאפיינים ברורים, שניתן למצוא אותם רק כשמקפידים על בחירה מושכלת ונבונה.
הנקודה שחשוב להפנים היא שלא כל סוכנויות קידום האתרים עובדות באותו אופן
עכשיו נפרט כמה מאפיינים בסיסיים שתוכלו להשתמש בהם כדי לבדוק סוכנות קידום אתרים שתרצו לעבוד איתה. מאפיינים אלו יאפשרו לכם להתנהל לפי תהליך מוגדר לביצוע אסטרטגיות SEO, ולבדוק את התוצאות בכל שלב. מנהל שיווק דיגיטלי של סוכנות רצינית יקפיד לתאר לכם את תהליך העבודה, כך שתוכלו להבין איך הוא מספק תוצאות.
כך שחשוב להבין שלכל חברה עם ניסיון מעשי בקידום אתרים יש תהליך משלה, אבל המאפיין העיקרי שאתם צריכים לחפש הוא הצגת תוצאות מוכחות.
צוות מגוון של מומחים
המאפיין הבא שיש לשים לב אליו לפני בחירת סוכנות קידום אתרים הוא הצוות שיפעיל את התהליך, וההמלצות שקיבלתם עליהם. מחשבה רבה מושקעת בביצוע SEO, מרעיונות אסטרטגיים, דרך אנשי מקצוע שמבצעים תהליכי קידום אתרים ממומן, ועד מומחי ניהול אתרים.
כך שכדי להבין מה עושה כל אחד מאנשי הצוות של חברות קידום אתרים רציניות שתשקלו לשכור את שירותיהן, כדאי לקבל הסברים לגבי תהליך העבודה של כל חברה, והאופן בו הצוות חותר לקראת השגת המטרות.
תיק לקוחות מרשים
קשה לנהל לבד אסטרטגיות קידום אתרים שמייצרות תוצאות מרעיונות ועד לביצוע, מכיוון שהן גם לוקחות זמן ודורשות מחויבות. לכן, מכיוון שסוכנויות קידום אתרים יוצאות דופן עובדות עם לקוחות כדי להשיג תוצאות, הצגת קהל הלקוחות שלהם הפכה למאפיין נפוץ.
כשהנהלת הסוכנות מציגה בפניכם תיק לקוחות מרשים, אתם מבינים שני דברים: שיש להם ניסיון עשיר בתחום; ושההחלטה שלכם לגבי הבחירה תהיה יותר קלה, מכיוון שתוכלו להתרשם מסוג החברות שעובדות איתם, כקנה מידה להשוואה לצרכים העסקיים שלכם.
מנהיגות מחשבתית ספציפית לתעשייה
סוכנויות קידום אתרים יוצאות דופן נמצאות תמיד בחזית הטרנדים האחרונים, ולצוותים שלהן יש בקיאות מקצועית בהשפעת תהליך קידום אתרים על הדירוגים בתוצאות החיפוש, התנועה לאתר והשיפור בהתנהלות העסקית.
ברוב המקרים, תמצאו מנהל בכיר בחברה, שסיים בהצטיינות לימודי שיווק באינטרנט, שמשתף תובנות מקצועיות באמצעות מאמרי אורח באתרים גדולים, פוסטים ברשתות החברתיות, ופרסום מאמרי מחקר, מה שמעיד על תודעת מנהיגות מחשבתית.
לכן, לפני שאתם שוכרים סוכנות קידום אתרים, חשוב לבדוק אם נציגי החברה מעודכנים במגמות האחרונות לגבי תעשיית ה-SEO שעוזרות להם לעמוד בקצב המשתנה במהירות של התחום.
תרבות חברה ברורה
חברת SEO עשויה להיות בעלת המומחיות הייחודית שאתם מחפשים, ולצוות שלה עשויים להיות את כל המאפיינים החשובים, אבל יתכן שתרבות החברה שלהם לא תתאים לדרישות שלכם. האמת היא שסוכנויות קידום אתרים יוצאות דופן לא לוקחות לקוחות שתחום הפעילות שלהם מפוקפק; וגם אתם לא הייתם מעוניינים לעבוד עם אנשים שאינכם מסכימים עם הערכים שלהם.
על מנת להימנע מכך, חברות קידום אתרים רציניות מציגות את המאפיין של תרבות החברה שלהן, כך שלקוחות פוטנציאליים יכולים להחליט אם העבודה איתן תואמת את התרבות שלהם.
איך לעבוד עם סוכנות קידום אתרים
רוב סוכנויות ה-SEO פועלות כהרחבה של צוות השיווק הפנימי שלכם, וכל סוכנות מתאימה את התהליך לצרכים, להעדפות ולתקציב שלכם. בפרק זה של המדריך נדבר רגע על האופן הטוב ביותר לשתף פעולה עם צוות הסוכנות שתבחרו:
הכנת הצוות הפנימי שלכם
לפני שאתם עובדים עם הסוכנות שבחרתם מתוך רשימת חברות קידום אתרים רציניות, מומלץ להכין צוותים רלוונטיים בחברה שלכם, שיעבדו עם נציגי הסוכנות. יש להסביר להם למה אתם מתכוונים לשכור שירותי קידום אתרים ואיך העבודה איתם תשפיע על ההתנהלות העסקית.
חשוב גם לבחור את אנשי הצוות שלכם שיעבדו ישירות עם סוכנות קידום אתרים כדי להשיג את התוצאות שאתם מעוניינים בהן. אנשי הצוות שתבחרו יסייעו בגישור על פער התקשורת בין החברה שלכם לבין צוות הסוכנות.
בהתנהלות בגישה זו, תוכלו לוודא שתמיד יהיה מי שישמור על סנכרון עבודה בין צוות סוכנות ה-SEO לבין תרבות החברה שלכם, יעדי העבודה איתם, הציפיות וציר הזמן.
חוזה עם תוצרים
לאחר פגישת הייעוץ הראשונה, מגיע שלב הכנת חוזה העבודה ביניכם לבין סוכנות SEO שתבחרו. החוזה צריך להציג תוצרים ומאפייני התנהלות שסוכמו ביניכם, ולשדר את המסרים המתאימים לכם. מומלץ לבחון את החוזה עם אנשי צוות רלוונטיים בחברה שלכם, במיוחד אלה העובדים ישירות עם הסוכנות, תוך הקפדה על שימת לב לדקויות של תנאי החוזה.
גם אנשי המחלקה המשפטית שלכם צריכים לעבור על החוזה על מנת למנוע מצב של חתימה על הסכם שפוגע או מחייב את החברה שלך בעתיד, בהתחייבויות שלא הסכמתם להן מראש.
בונוס לפני סיום: טיפים חשובים לבחירת חברת SEO הטובה ביותר
בנוסף להתנהלות הנכונה בבחירת החברה המתאימה מבין חברות קידום אתרים רציניות, יש כמה טיפים חשובים נוספים שיסייעו לכם לבחור את החברה המתאימה ביותר. הטיפים האלה מגיעים מלקוחות שדיווחו לנו שוב ושוב על התנסות בעייתית עם סוכנויות שהם עבדו איתן בעבר. לכן, כאשר אתם תוהים מה לחפש בחברת קידום אתרים, הנה ההיבטים שחשוב להתמקד בהם:
- עדויות לביצועי עבר מוצלחים.
- התנהלות חזקה של שקיפות ודיווח.
- שירות לקוחות מצוין ותשומת לב אישית.
- מנהיגות מחשבתית והעברת ידע מקצועי מתקדם.
- תוכנית קידום אתרים מותאמת אישית, במחיר משתלם.
- התמחות בשירות שאתם צריכים.
יש לוודא גם שאתם מרגישים בנוח עם הסוכנות, ולשאול את כל השאלות, כולל הבעת חששות או כל נושא אחר שמטריד אתכם. הימנעות מהתנהלות בגישה כזו, עלולה להוביל לבעיות בפיתוח שותפות ארוכת טווח, וזה קריטי שכן תהליך שיווק ברשת מבוסס על אסטרטגיה מתמשכת ארוכת טווח.
מסקנה חשובה לסיום: היו סבלנים עם סוכנות SEO שתבחרו
בחירה ושיתוף פעולה עם סוכנות קידום אתרים, אפילו כזו שמתאימה לך, מבוססת על ההבנה שהתהליך עומד להיות ארוך, וייקח זמן עד שתראו תוצאות. יחד עם זאת, שווה לחכות כי ברגע שהתוצאות מתחילות להגיע, SEO הוא כמו גלגל תנופה שמשתפר מיום ליום ועובד כמו מעגל קסמים.
אז היו סבלניים והקפידו לבחור את סוכנות קידום האתרים שמתאימה לכם, ושיש לה צוות מגוון של מומחים מנוסים שחיים ונושמים SEO. לכל שאלה או ייעוץ שדרוש לכם, המומחים שלנו בסוכנות קידום האתרים המובילה בארץ, פרסונאס מדיה, זמינים לשירותכם.
אז צרו קשר עוד היום כדי להבין יותר על התהליך, ולבחור את הסוכנות שתהפוך לשותפה אמינה ומקצועית שלכם, בדרך להרחבה משמעותית של הפעילות העסקית שלכם.
אולי יעניין אתכם גם: