טיפים חשובים לפרסום מודעות בפייסבוק

תוכן עניינים

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, יצרה מהפכה של ממש בכל הקשור לעולם השיווק הדיגיטלי. הסיבה לכך היא כמות המידע העצומה שמנהלת הרשת הזאת על כל אחד מן המשתמשים בה. חלק מן המידע הזה מסופק בצורה חופשית על ידי המשתמש עצמו, שמספר לפלטפורמה הזאת מהם התחביבים שלו, אילו ספרים הוא אוהב לקרוא, אילו סרטים ממש ריגשו אותו, לאילו קבוצות פייסבוק הוא משתיך, וחלק אחר מן המידע הזה זמין לפייסבוק עצמה כפלטפורמה ונוגע להרגלי השימוש של הצרכנים: באיזו תדירות הם מבקרים ברשת החברתית, עד כמה הם נוטים להיות מעורבים, מה הסיכוי שישתפו פוסט או תמונה מרגשת וגם, ולא פחות חשוב, מהו הסיכוי שיבחרו להקליק על מודעת פרסום ולהתקשר עם החברה שעומדת מאחוריו.

מפרסמים שעושים שימוש בפלטפורמה של פייסבוק כדי להגיע לקהל היעד שלהם, בוחרים, למעשה, בפלטפורמה לפרסום בדחיפה. זה אומר שהצרכנים שמוצגות להן המודעות לא בחרו להתעניין בנושא מיוזמתם בזמן אמת, והמודעות האלו מוצגות להן על פי המאפיינים שלהם. בשיטת העבודה הזאת, הלידים אמנם נחשבים ללידים קרים יותר מאשר כאלו המגיעים בעקבות חיפוש יזום של המשתמשים עצמם, אולם במקרים רבים, בעיקר כאשר המשתמשים כלל אינם מודעים לשירות או המוצר שהחברה מספקת, או שאין ברשותם הזמן הפנוי ליזום חיפוש כזה, פרסום בתצורה כזו של דחיפה הוא אפקטיבי מאוד.

אחד היתרונות המשמעותיים שמספקת פייסבוק למפרסמים דרכה, הוא היכולת לפלח את קהל היעד בצורה חכמה, ולייעד לו מסרים שיווקים המתאימים לצרכים שלו. צמצום ומיקוד קהל היעד הוא בדרך כלל טקטיקה שבה עושים שימוש מפרסמים על מנת להגדיל את שיעורי ההמרה של גולשים, ולמנוע מצב של הצפת המערכת בפניות של גולשים לא רלוונטיים.

פייסבוק מאפשרת למפרסמים להטמיע מנגנון שנקרא פיקסל באתר. מדובר בקטע קוד שעוזר "לצבוע" את המשתמשים המגיעים לאתר דרך מודעות הפייסבוק שהוגדרו, וללמוד על ההתנהגות שלהם בהתאם למאפיינים שלהם. בצורה כזו, יכול המפרסם לטייב ולהתאים את הקמפיין כל העת לצרכיו. מגנון הפיקסל מסייע לפלטפורמה של פייסבוק ללמוד ולהשתכלל עם התמשכות הקמפיין, ולשלוח לאתר משתמשים רלוונטיים יותר, שהסיכוי שיבחרו לרכוש מוצר או שירות מבית העסק המפרסם, גדול יותר.

לפני שנצלול לטיפים חשובים שכדאי יהיה לקחת בחשבון בעת ניסוח מודעות פייסבוק, כדאי יהיה להכיר מנגנון נוסף שפייסבוק מציעה לנו, כדי לשפר את שיעור ההמרות של הקמפיין: מנגנון look alike.

מטרתו של מנגנון ה – look alike הוא לנסות ולאתר קהל יעד שדומה במאפיינים שלו לקהל היעד שהגדיר המפרסם מראש. בתצורת העבודה הזו, יכול המפרסם לבחור את קהל היעד שעליו עבדו הקמפיינים בצורה האפקטיבית ביותר בעבר, שהגיבו בצורה הטובה ביותר לקמפיין ושהתקשרו מול בית העסק באופן המשמעותי ביותר, ולייצר ממנו קהלים דומים, על מנת להגדיל את הסיכוי לקבל פידבק חיובי מן הקהל הזה לקמפיין עצמו.

אז מה כדאי יהיה לכם לדעת, לפני שאתם ניגשים לכתיבה של מודעות פייסבוק עבור הקמפיין הבא שלכם? המשיכו לקרוא.

טיפ מספר 1: כיתבו לקהל יעד ממוקד

אחד האתגרים מולם ניצב כל מי שמנסח מודעה לפלטפורמה של פייסבוק, הוא הרצון להישמע כמה שיותר אותנטי, וכמה שפחות מרוחק. מן הסתם, כאשר כותבים לקהל יעד שמערב גברים ונשים, קהל מבוגר וקהל צעיר, קהל מאזור הצפון וקהל מאזור המרכז – קשה מאוד לכתוב בצורה פרטנית ולהניע את קהל היעד לפעולה, פשוט משום שכתיבה כזאת תיראה לקהל היעד כוללנית מידי ולא ממוקדת בו.

לכן, כאשר אתם נפנים לנסח מודעת פייסבוק כדאי יהיה שתיקחו בחשבון לכל הפחות את הפרמטרים הבאים:

מיקום – היכן נמצא קהל היעד שלכם? האם למיקום ישנה משמעות בכל הקשור לשירות שאתם מספקים.

מין – מהו המגדר של קהל היעד. לפרמטר הזה חשיבות עצומה בכל הקשור לניסוח בלשון זכר או נקבה, רבים או רבות.

תחומי עניין – מה מעניין את קהל היעד שלכם? באילו חוגים הוא מסתובב? איזה תוכן יצליח לרגש אותו, למשוך את תשומת ליבו ולהניע אותו לפעולה?

שפה – באיזו שפה כדאי יהיה לפנות אל המשתמש? האם העובדה שהוא מתגורר במיקום גאוגרפי מסוים בהכרח גוררת את העובדה שהוא מדבר בשפת המקום?

השכלה – איזו השכלה נדרשת כדי להעריך את התוכן שאתם מתכוונים לספק למשתמש? האם תכתבו באופן דומה לאדם בעל השכלה רחבה בתחומים מקצועיים, ולאדם עממי יותר?

סטטוס זוגי – נסחו את המודעה תוך התחשבות בסטטוס הזוגי של הנמען. האם המודעה מיועדת לאנשים נשואים? לרווקים? לגרושים? האם אתם מספקים שירות מיוחד דווקא לאלמנים?

מוצא אתני – ייתכן שתירצו להתייחס במהלך ניסוח המודעה לעובדה שמוצאו של הנמען שלכם הוא ממדינת מקור מסוימת. הדבר יגביר אצלו כמובן את תחושת ההזדהות עם המודעה.

היבטים פוליטיים – פייסבוק היא ללא ספק פלטפורמה שהיה לה חלק משמעותי ומרכזי במערכות בחירות שונות שהתקיימו במדינות דמוקרטיות שונות בעולם. שילוב היבטים פוליטיים בניסוח המודעה יכול לעורר לא מעט רגשות אצל קהל היעד, ולעודד אותו לנקוט פעולה ממשית.

השתייכות לדור – ניסוח מודעת הפייסבוק שתסייע לכם לגייס את קהל היעד הרלוונטי צריכה, כמובן, גם להתייחס להבדלי התרבות בין הדורות: דור ה – X הוא דור שהערכים שמנחים אותו הם שונים מאלו של דור ה – Y ודור ה – Z. הקפידו לנסח את המודעה בצורה כזאת שתתאם את הערכים של קהל היעד.

טיפ מספר 2: צרו ‏קופי שונה לקהלים שונים

קהל היעד שלכם לא חייב, כמובן, להיות הומוגני. קהל יעד של שירות או מוצר מסוים יכול להיות מורכב מתתי קהלים, שכל אחד מהם יעשה בו שימוש בצורה שונה. למשל, אם יצרתם מדריך מקיף בנושא קידום אתרים, תוכלו לייעד אותו גם עבור בעלי אתרים שמעונינים לקדם את האתר שלהם לבד, ואז המסרים העיקריים יהיו חיסכון בעלויות, חיסכון בזמן, שליטה על כל מה שנעשה בתחום ה – SEO בחברה ועוד, וגם עבור מקדמי אתרים פרילנסרים, שרוצים לפתוח עסק ולעבוד בצורה מסודרת, ואז המסרים העיקריים יהיו התמורה שהמדריך הזה יכולה לספק לעסק, המקצועיות של העסק שצפויה להשתפר,שיפור התוצאות שתושגנה בעקבות תהליך הקידום ועוד.

במצב כזה, שבו קהל היעד של הקמפיין מורכב ממספר תתי קהלים ששונים זה מזה במאפיינים שלהם, כדאי יהיה ליצור קבוצות מודעות נפרדות לכל קהל יעד, שבו נוסח המודעה יתאים בצורה מדויקת לקהל היעד הספציפי.

טיפ מספר 3: ‏כיתבו מעט כדי לקבל תשומת לב ראויה

כל מי שעושה שימוש תדיר במדיה הדיגיטלית חווה באופן שוטף את המסרים השיווקיים המציפים אותו מכל עבר. כמות הזמן והסבלנות שמוכנים אנשים להקדיש למסרים האלו הולכת ופוחתת עם השנים, וככל שמתרבים המסרים האלו. מה אפשר לעשות? ראשית, לכבד את הזמן של הלקוח הפוטנציאלי.

כדי להגיע למצב שבו הלקוח יהיה מוכן להעניק לכם קשב, היו קצרים וממוקדים. אין טעם ללכת סחור סחור. אם יש מחיר, הציגו אותו. אם יש יתרון אחד מובהק של המוצר שלכם, הגולש צריך להחשף אליו כבר ממבט ראשון. אל תסבכו את העניינים. אל תבטיחו שבעוד שלושה קליקים הגולש יחשף לסוד הגדול שיסייע לו לחסוך אלפי שקלים בשנה. אנשים כבר לא קונים את זה. הם רוצים לדעת שאפשר וניתן לסמוך על בית העסק. קצר וממוקד, כבר אמרנו?

מודעה קצרה וממוקדת

טיפ מספר 4: ‏הניעו לפעולה

מעניינים ככל שיהיו המסרים השיווקיים שלכם, הם לא יהיו שווים הרבה אם לא תניעו את הגולשים שלכם לפעולה. חשוב יהיה להבין, שבעולם שבו אנשים מוצפים במסרים שיווקיים רבים מאוד, אי אפשר להניע אותם לפעולה בקלות ובפשטות, שאם לא כן, הם היו עובדים במשרה מלאה אצל משווקים דיגיטליים שונים.

הדרך להניע גולשים לפעולה היא באמצעות עידוד ממשי, כלומר, קריאה לפעולה של הגולש. קריאה לפעולה כזו יכולה להיות לצורך רישום לניוזלטר, הצטרפות לקבוצת פייסבוק, תשלום על מוצר, הזמנה עתידית של מוצר, הוספת מוצר לעגלה, יצירת קשר באמצעות טלפון או מייל, ועוד ועוד.

אל תסתפקו רק בתכנים, ערכיים ומעולים ככל שיהיו. תוכן יכול להיות מרגש, מצחיק, מקומם, מפחיד, מלחיץ ומעורר גאווה והשתאות – ועדיין לא מניע לפעולה. אם גרמתם לגולשים שהגיעו אליכם בעקבות המודעה להגיד וואו אולם לא לנקוט בפעולה כלשהי, כאילו לא עשיתם בעניינם דבר.

הניעו לפעולה

טיפ מספר 5: ‏עשו שימוש במאגר תמונות אותנטי

טעות נפוצה שחוזרת על עצמה בקמפיינים רבים המנוהלים ברשתות החברתיות ובפייסבוק בפרט, הוא שימוש במאגרי סטוק ידועים לצורך בחירת תמונות איכותיות ושילובן בקמפיין. מדוע זאת טעות? משום שהרבה מאוד מפרסמים הם עצלנים, ולא טורחים לחפש את התמונה המדוייקת שתעביר את המסר החד שאותו הם מעוניינים להעביר.

התוצאה של תצורת העבודה הזאת היא אינספור מודעות פייסבוק שמצויידות באותן תמונות סטוק ידועות. אם פעם תמונות כאלו היו מעבירות את המסר ומשאירות חותם, היום הגולשים הפכו לחצי אדישים אליהן. כאשר מדובר בתמונות אמורפיות בלי משמעות ממשית בעולם האמיתי – הדבר הופך לאפילו פחות נסבל.

דרך פעולה מומלצת בהקשר הזה היא לעשות שימוש בתמונות אותנטיות ככל האפשר על מנת להעביר את המסר האמיתי, השורשי והקרוב ביותר למציאות של העסק. אם, למשל, אתם מנהלים קמפיין עבור מסעדה, תוכלו לצלם תמונות מקצועיות שלה כשהיא פועלת בערב. זה בטח ובטח עדיף מאשר להעלות תמונה של מזון שצולמה על ידי צלם מקצועי ושולבה בבעוד אינספור אתרים אחרים.

טיפ מספר 6: ‏גשו ישר ולעניין

מודעת פייסבוק, שתופסת את הגולש כשהוא בשעות הפנאי שלו, או לכל היותר בשעות העבודה שלו, איננה יכולה לבנות על אינטראקציה ארוכה ומייגעת מול הגולש. חשוב יהיה להבין שהסטייט אוף מיינד שבו נמצא גולש ברשת חברתית לא דומה כלל ועיקר לסטייט אוף מיינד שלו כשהוא עובר, למשל, על האימליים שלו שטרם נקראו. באפשרות הראשונה הוא מחפש בעיקר בידור שיעזור לו לפרוק את המתח מעבודת היום, ובשני, הוא במצב רוח תכליתי שנועד לפתור בעיות ולפעול באפקטיביות.

זאת הסיבה, שכאשר אתם מנסחים מודעת פרסום בפייסבוק, עליכם יהיה לקחת בחשבון שתכליתיות היא שם המשחק. אם תבזבזו יותר מידי מזמנו של הגולש לפני שתגיעו לעיקר – הגולש פשוט יוותר עליכם.

טיפ מספר 7: ‏דברו במספרים

מספרים הם כלי עבודה אפקטיבי ביותר בכל הקשור למשיכת תשומת הלב של הגולש. מספרים נצרבים טוב יותר בתודעה של קהל היעד, ומאפשרים לאנשים להשוות בין אפשרויות. מספרים יכולים גם להמחיש הישגים או יתרונות. למשל, כלי שיסייע לכם להגדיל את המכירות ב 50%. 10 טעויות שאתם מבצעים בהתקשרות מול לקוח עסקי, ועוד.

מספרים מאפשרים לגולש לקבל במקרים רבים גם מסגרת, ולהבין מה צפוי לו. אם כותרת המאמר שצפוי יהיה לקבל הגולש היא חמשת הצעדים החשובים בהקמה של כל עסק – הגולש כבר יבין פחות או יותר מה יהיה אורך המאמר, וכמה פרטי מידע, בגדול, הוא אמור יהיה לקבל ממנו.

הצגת מספרים במודעות

טיפ מספר 8: ‏בצעו ניסוי וטעיה

מבחני A/B הם מתודה שגורה ונפוצה בקרב כל מי שעוסק בשיווק דיגיטלי. בהרבה מאוד מקרים, לא תוכלו לעשות שימוש בנוסחה קבועה, משום שמה שעובד היטב במקום אחד, יכול להיות אסון אמיתי במקום אחר.

הדרך היחידה להבין מהי האפקטיביות של הקמפיין שלכם, ולהבין עד כמה המודעות המנוהלות בו מנוסחות היטב, היא פשוט לנסות את המודעות האלו על קהלי יעד שונים ולהשוות את התגובה שלהם לאיכות המודעות.

חשוב יהיה להבין שכדאי, במהלך ביצוע הניסוי והטעיה, לבודד משתנים, כלומר לייצר דיפרנציאציה בין קבוצות מודעות רק בפרמטר אחד. שיטה זו אמנם מעט יותר מסורבלת, אך באמצעותה תוכלו למפות בדיוק רב יותר את המשתנים המשפיעים על איכות הביצועים של הקמפיין.

טיפ מספר 9: ‏היו ממוקדים בלקוח

רבים מן העסקים אוהבים מאוד לכתוב על עצמם. הם עסוקים באיכות הטכנולוגיה שפיתחו, בחדשנות של המוצרים והשירותים שהם מספקים, בעובדה שהם הצליחו לפרוץ דרך בכמה וכמה תחומים, אולם חלק גדול מהם לא עוצר כדי להבין מה, למעשה, הלקוח צריך.

כאשר אתם מנסחים מודעה בפייסבוק, הקפידו שהיא תהיה ממוקדת בלקוח ולא רק בחברה. דברו על הצרכים שלו, על השאלות והתהיות שלו, והתייחסו לאכזבות שלו מפעמים קודמות בהם ניסו למצוא פתרון לבעיה. כך תוכלו להשיג רמת מעורבות גדולה יותר של הגולשים.

טיפ מספר 10: נסו למצוא זוית ראיה שונה

בכל פרויקט כתיבה, בין אם מדובר במאמר מדעי ארוך ומושקע, ובין אם מדובר בבאנר שיווקי קצר, חוות דעת נוספת, של אדם שאינו מושקע בטקסט ואינו "נעול" על המסר המרכזי שבו – תמיד יוכל לספק לכם נקודת מבט מרעננת על הטקסט שכתבתם. זו יכולה להיות בדיחה שאתם חושבים שהיא מוצלחת ביותר אבל חוץ מכם איש לא מבין אותה, ניסוח עמום בכל הקשור לטקסט שחשוב במיוחד להבין, דו משמעות שיכולה לנבוע מבחירה בניסוח לא מוצלח ועוד.

מעבר נוסף של קולגה שמבין בתחום השיווק יכולה לסייע לכם לתקן מודעות לפני עלייתן לאויר או לחזק את הביטחון של במודעות שהחלטתם להעלות ללא כל שינוי.

טיפ מספר 11: ‏דעו מה אתם מנסים להגיד. אל תמלאו טמפלייטים

שלא יובן כאן דבר לא נכון: טמפלייטים הם כלי עזר חשוב שיכול לייצר מסגרת מצויינת למי שלא יודע היכן כדאי יהיה להתחיל ולנסח מודעת פרסום מוצלחת. עם זאת, טמפלייטים לא אמורים ולא יכולים להחליף את השכל הישר ושימוש בשיקול דעת בסיסי. אל תשקיעו מאמצים כדי לנסח מודעה שתמלא טמפלייט שקיבלתם מראש. ההפך הוא הנכון: חישבו האם הטמפלייט שבחרתם בו יכול לשרת בצורה הטובה ביותר את הצרכים שלכם ולהעביר את המסר שביקשתם להעביר.

לסיכום

פייסבוק היא פלטפורמה נהדרת לשיווק של מסרים לקהלי יעד מפולחים וממוקדים היטב. בזכות המידע העשיר שהיא מנהלת על המשתמשים שלה, פייסבוק מאפשרת למפרסמים לייעד מודעות לקהל היעד על בסיס מגוון רחב של מאפיינים, ובהם גיל, מגדר, שיוך אתני, השכלה, תחביבים, פעילות ברשת ועוד ועוד. לכם המשווקים נשארה, למעשה רק עבודה אחת: שבו ונסו ליצור את המודעה המוצלחת ביותר שאתם יכולים לחשוב עליה, כזו שתניע גולשים לפעולה, ותסייע לכם בשיפור שרשרת ההמרה בעסק שלכם. כחלק מן הדרך, שלבו אלמנטים של ניסוי וטעיה, שיסייעו לכם לבצע את ההתאמות הנדרשות, לצרכים ולמטרות של העסק.

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000