ניהול מוניטין
גם אם אנחנו לא תמיד מוכנים להודות בכך, איכפת לנו ממה שאנשים אחרים חושבים ובעיקר – אומרים עלינו. על אחת כמה וכמה, כאשר אנחנו מנהלים עסק עצמאי וחשוב לנו במיוחד לייצר ולשמור על תדמית חיובית בנוגע לפעילות שלנו, אנחנו ממש לא היינו רוצים שתופענה ביקורות שליליות עלינו ברחבי הרשת.
תוכן עניינים
ניהול מוניטין ברשת הוא מן התחומים הבולטים והחשובים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי. במקור, ניהול מוניטין מגיע מתחום יחסי הציבור (וספציפית – מתחום יחסי הציבור לטווח הארוך), כאשר המטרה המרכזית של תהליך ניהול המוניטין הוא לייצר ו/או לשפר תדמית שלילית באינטרנט.
מצד אחד, השיווק הדיגיטלי מאפשר לבעלי עסקים לפרסם ולקדם את עצמם בצורה נרחבת ויעילה. מצד שני, עליהם לקחת בחשבון כי הסביבה המקוונת היא זירה תחרותית צפופה במיוחד. בנוסף, הם מוכרחים להפנים כי על אף יתרונותיו של השיווק הדיגיטלי, לעיתים הסביבה הזו פועלת דווקא בעוכריהם. אחת הדוגמאות הכי רלוונטיות לכך, היא גולשים/לקוחות שמשאירים אזכורים שליליים ברשת (באתרי אינטרנט, עמודי פייסבוק, פורומים, בלוגים וכו').
ניהול מוניטין ברשת – יחסי ציבור מהדור החדש
כפי שציינו בפתח הדברים, מקורו של ניהול המוניטין ברשת הוא בתחום יחסי הציבור. נמשיך ונסקור כעת את הסיבות העיקריות אשר בגללן אנו זקוקים לניהול מוניטין ברשת:
- הסרת אזכורים שליליים בגוגל וברשתות החברתיות הקשורים בפעילותנו העסקית.
- הסרת אזכורים שליליים ברשתות החברתיות אשר הועלו בכוונות זדון.
- הופעתן של ביקורות שליליות רבות על העסק שלנו הנובעות כתוצאה מניהול כושל של עובדים/בעלים קודמים.
- בין אם היו עלינו ביקורות שליליות קודמות ובין אם לאו, יש לנו אינטרס מובהק לנהל את המוניטין שלנו ברשת בכדי לבנות ולתחזק את תדמיתנו העסקית.
באילו דרכים ניתן לבצע תהליך של ניהול מוניטין ברשת?
באופן עקרוני, אפשר להסתכל על תהליך של ניהול מוניטין מקוון כאל הסרת וירוסים או תוכנות זדוניות מן המחשב. מצד אחד, אתם יכולים לנסות ולפתור את בעיית המוניטין באופן עצמאי. מצד שני, במידה ואין לכם מספיק ניסיון (או כל ניסיון קודם) בתחום, יתכן בהחלט כי לא תפתרו דבר ואף שתגרמו לעצמכם נזק במקום לתקן את המצב. לכן, תמיד עדיף להתייעץ עם מומחי דיגיטל מקצועיים אשר יוכלו לסייע לכם בתהליך ניהול המוניטין.
הנה מספר דוגמאות לדרכים אפקטיביות בהן תוכלו לבצע ניהול מוניטין ברשת:
- כתיבת מאמרים וכתבות לאתר האינטרנט שלכם
- כתיבת תכנים מקצועיים/שיווקיים
- כתיבת תכנים וניהול הרשתות החברתיות (למשל- עמוד פייסבוק ופרופיל אינסטגרם עסקי
- הקמה וניהול של בלוגים ופורומים הקשורים בתחום הפעילות שלכם
- יצירת קשרים עם חברת יח"צ ופרסום
- ועוד…
כאמור, אחת ממטרות העל של ניהול המוניטין המקוון היא לפעול למען הסרתם של אזכורים שליליים ברשת. במקרים מסוימים, ניתן לגרום להסרתם הטוטאלית של אזכורים וביקורות שליליים, בעוד ברוב המקרים, ניתן לגרום לתהליך הדחקתם לעמודים משניים יותר במנועי החיפוש. באופן סטטיסטי, לפחות 90% מכלל הגולשים אינם עוברים לדף השני בגוגל. בנוסף, כמות הגולשים אשר נוטים לגלול מטה ולחפש אל מעבר למספר התוצאות הראשונות, היא עפ"י רוב, נמוכה במיוחד.
החלטתם לפנות אל משרד דיגיטל מנוסה אשר יוכל לסייע לכם לנהל את המוניטין ברשת? מצוין!
הנה מספר דגשים שחשוב שתיישמו בכדי שתוכלו להבטיח ניהול מוניטין מוצלח:
- שתפו פעולה עם אנשי הדיגיטל והסבירו להם על היבטים חשובים בתחום העיסוק שלכם (משרדי הדיגיטל הם אומנם מומחים בשיווק, אך הם אינם בהכרח מקצוענים בתחום הפעילות שלכם).
- הימנעו מ- "להפציץ" את הרשת ב- Over מידע (למשל- תמונות אישיות, משפחתיות או עסקיות). השאירו את נושא העלאת המידע בידם של המומחים.
- דאגו לעדכן את אנשי הדיגיטל בנוגע לנושאים חשובים ובנוגע למגמות עתידיות. ככל שהאחרונים יהיו מעורבים יותר, כך המוניטין שלכם ינוהל בצורה איכותית יותר.
חשוב לציין אגב, כי ניהול מוניטין זה לא רק לדחוק אזכורים שליליים ו/או ליצור תדמית חיובית מאפס, אלא גם לעשות שימוש באזכורים חיוביים קיימים ולנסות לחזק אותם. כך למשל, אם בעבר פורסמה עליכם איזושהי כתבה מפרגנת, יהיה ניתן "לחזק את כוחה" בעזרת קישורים המגיעים אליה מאתרים חיצוניים (או במילים אחרות – בשיטת הקידום "האורגני").
ניצול נכסים דיגיטליים קיימים ויצירה של נכסים דיגיטליים חדשים
אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, פרופיל אינסטגרם וכיוצ"ב, הם הנכסים הדיגיטליים אשר מרכיבים את הנוכחות המקוונת שלכם. החלק החשוב ביותר בתהליך ניהול המוניטין, הוא לשפר ולשדרג את כל אחד מן הנכסים הללו. בין אם מדובר בהעלאת יותר תכנים לאתר, בקידום ממומן ואינטנסיבי של עמוד הפייסבוק שלכם או בפרסום מושקע יותר של "סטוריז" בפרופיל האינסטגרם, זה רק יוסיף ויתרום בצורה משמעותית להצלחתו של תהליך ניהול המוניטין.
מעבר לשימוש והשיפור השוטפים שאתם יכולים לעשות בנכסים הדיגיטליים הקיימים, תוכלו להקים ולקדם נכסים דיגיטליים נוספים:
- פתיחת ערוץ יוטיוב עסקי: גם אם אתם מודעים לקיומו של היוטיוב, זה לא לגמרי בטוח כי אתם מודעים לגודל ההשפעה שלו הן על תרבות הצריכה, והן על תהליכי שיווק. נכון להיום, ישנם גופי שידור בינלאומיים אשר מספקים שירותי טלוויזיה באמצעות אפליקציית היוטיוב. מבחינתכם, פתיחתו של ערוץ יוטיוב עסקי והעלאתם של סרטונים הנוגעים לפעילותכם, היא דרך מצוינת להשיג מספר מטרות מרכזיות:
- יצירת חשיפה ומודעות נרחבת לעסק שלכם
- שימוש בסרטונים כדרך לחזק ולשמור על קשר עם לקוחותיכם הקיימים, לצד הפוטנציאל העצום להצליח ולגייס לקוחות חדשים
- קידום ערוץ היוטיוב במנועי החיפוש כאמצעי לשיפור של תדמית שלילית ברשת
- פתיחת בלוג/פורום מקצועיים: שימוש בבלוגים ובפורומים מקצועיים יוכל לסייע לכם לגבש קהילה נרחבת אשר תביע עניין בכם ובפעילותכם העסקית. נצלו את פלטפורמות השיווק הנהדרות הללו דרך העלאת תכנים המספקים ערך אמיתי. בין היתר, תוכלו לפרסם טיפים מקצועיים, לענות על שאלות של גולשים, לעורר דיון מעמיק סביב נושא מסוים ועוד. בדומה לנכסים דיגיטליים אחרים, קידומם של הבלוג/פורום במנועי החיפוש יוכל לסייע לכם לשפר את נראות הנוכחות הדיגיטלית שלכם.
- פתיחת פרופיל לינקדאין: על פי רוב מומחי הדיגיטל בעולם, פתיחת פרופיל לינקדאין עסקי היא דרך אמינה ויעילה לשווק פעילות עסקית. את השימוש הנפוץ ביותר בפרופילי לינקדאין ניתן למצוא בעיקר במגזר ה- B2B("Business to Business" או "שיווק עסקי לעסקים"). יחד עם זאת, אם תבחרו לפתוח פרופיל לינקדאין ולקדם אותו במנועי החיפוש, תוכלו ליצור לעצמכם תדמית רצינית ומקצועית ולשפר בכך את המוניטין המקוון שלכם. בין היתר, תוכלו לעשות שימוש בפלטפורמת הלינקדאין בכדי להעלות תכנים מקצועיים (קיימת אפשרות להגדיר כי העלאת התכנים תתבצע תחת שם הפרופיל שלכם).
- פרסום באינסטגרם: עם למעלה ממיליארד משתמשים רשומים, אינסטגרם נמנית היום עם ערוצי השיווק הדיגיטליים הגדולים והמובילים בעולם. צרו לעצמכם פרופיל אינסטגרם עסקי והעלו סיפורים ("סטוריז") קצרים ומעניינים על העסק שלכם. תוכלו להגדיל ולשתף את הסיפורים השונים גם באמצעות הפייסבוק, ולהגדיל בכך מעורבות שבסופו של דבר תשפיע על המוניטין שלכם.
- פתיחת ערך ב- ויקיפדיה: ככל שזה נוגע לתחום השיווק הדיגיטלי, ערכי ויקיפדיה הם נכס צאן ברזל כיוון שהם זוכים לקבל דירוג אורגני גבוה (פתיחתו של ערך ויקיפדיה על העסק שלכם תוכל לסייע לכם לדחוק אזכורים שליליים). עם זאת, חשוב להדגיש כי כתיבת ערך ב- ויקיפדיה הוא לא עניין של מה בכך, ומומלץ להיעזר בעורכי תוכן מקצועיים אשר יוכלו לסייע לכם בביצוע המשימה.
ניהול מוניטין בגוגל
תוצאות החיפוש המופיעות בדף התוצאות הראשון בגוגל משפיעות על המוניטין שלכם, הן משפיעות גם על התנהגות הלקוחות ועל כל מי שמחפש מידע במנוע החיפוש עליכם. אם גולש מבצע חיפוש בגוגל על העסק שלכם ומאתר אזכורים שליליים בגוגל אודותיכם – הוא מקבל רושם רע, עשוי לפנות למתחרים שלכם והוא יחשוש לרכוש מכם מוצר או שירות.
למעשה, ניהול מוניטין בגוגל מבוסס על שירות לדחיקת התוצאות השליליות שמופיעות במנוע החיפוש הפופולרי. יש טכניקות שונות לדחיקת האזכורים השליליים, במקרים מסוימים ניתן גם למחוק לצמיתות את האזכור השלילי שמופיע בגוגל.
מעבר לדחיקת התוצאות השליליות לעמודים שבהם הגולשים אינם מבקרים, אנחנו משפרים את הנוכחות והנראות הדיגיטלית שלכם בגוגל, מפיצים כתבות חיוביות כך שגולשים ימצאו רק כתבות חיוביות עליכם, מחזקים את המיתוג שלכם בדיגיטל, ממצבים את העסק שלכם ברשת, ומנהלים קמפיינים מתקדמים לבידול מהמתחרים, להגברת התנועה לאתר וליצירת לידים איכותיים.
יועץ לניהול מוניטין מחברת פרסונאס מדיה יגבש אסטרטגיה לניהול המוניטין שלכם בגוגל ובשאר הפלטפורמות ברשת האינטרנט. אנחנו מציעים שירות ניהול מוניטין לאנשים, לחברות, למותגים, לעסקים, לגופים ציבוריים, לעמותות ועוד.
ניהול מוניטין - שאלות ותשובות
מה זה בדיוק ניהול מוניטין ברשת האינטרנט?
מותגים וחברות עשויים לגלות אזכורים שליליים עליהם ברשת האינטרנט, למשל חוות דעת שלילית
מלקוח מאוכזב, ביקורת שלילית שנכתבה ביוזמת אחד המתחרים, אזכור שלילי כתוצאה מפסקי דין
ישנים ועוד. האזכורים השליליים פוגעים בתדמית המותג ועלולים להשפיע לרעה על הלקוחות, לכן
חשוב לפנות למומחה לניהול מוניטין ברשת כדי לדחוק מטה את האזכורים השליליים בדפי תוצאות
החיפוש, כך שגולשים לא ייחשפו אליהם.
מתי המותג שלי זקוק לניהול מוניטין באינטרנט?
כל חברה מובילה וכל מותג מצליח חייבים לדאוג לניהול מוניטין מקצועי ברשת האינטרנט, עדיף
להקדים תרופה למכה ולהעסיק חברה לניהול מוניטין לקידום אתרים, ולא להמתין להופעת אזכורים
שליליים מאחר וקשה לדחוק ולהעלים אותם מהרשת.
ראוי לציין כי ניהול המוניטין ברשת עשוי לארוך זמן רב, במיוחד במצבים שבהם יש יותר מאזכור
שלילי אחד בדף התוצאות הראשון בגוגל.
מה לעשות אם מצאתי אזכורים שליליים על המותג או החברה שלי?
לאחר מציאת אזכורים שליליים על המותג שלך עליך לפעול במהירות ובנחישות כדי להסיר את
האזכורים השליליים או להעלים אותן בשיטות SEO חוקיות. יש טכניקות שונות להעלמת ולדחיקת
אזכורים שליליים ברשת, יש לבחון את המקרה כדי לגבש אסטרטגיית פעולה מאחר ויש שיטות שונות
לניהול מוניטין, ורק מומחה מסוגל לבצע אותן.
מה הקשר בין ניהול מוניטין ברשת למותגים וחברות לבין קידום אתרים בגוגל?
ניהול מוניטין ברשת מחייב הכרות ושליטה בטכניקות ובכלי SEO מתקדמים, לכן ברוב המקרים ניהול
המוניטין מבוצע על ידי מומחה לקידום אתרים. במסגרת ניהול המוניטין למותגים וחברות יש לבצע
חקר מילות מפתח, למפות את האזכורים השליליים, להפיץ תכנים חדשים וחיוביים על המותג או
החברה, לבנות מערך של קישורים איכותיים וחזקים מאתרים סמכותיים, לרשום את המותג
באינדקסים רלוונטיים, לפרסם כתבות יח"צ (יחסי ציבור) על המותג בפורטלים ובאתרים מובילים,
להקים תשתיות לקידום אורגני של האתר ועוד.
לכן, יש קשר הדוק בין קידום אתרים לניהול מוניטין ברשת, ומומלץ לפנות רק לחברה מקצועית
המתמחה בקידום אתרים, בפרסום ממומן ובניהול מוניטין לחברות ומותגים.
ניהול מוניטין באינטרנט – עם הצלחה לא ניתן להתווכח
ניהול מוניטין ברשת מתחיל באיתור כל התוצאות השליליות על מנת לגבש תוכנית עבודה ולפעול בערוצים שונים כדי לדחוק או למחוק את האזכורים השליליים בגוגל, ברשתות החברתיות, באתרים בהם יש כתבות שליליות עליכם ועוד. בנוסף, השירות כולל בניית וניהול נכסים דיגיטליים חדשים לשיפור המוניטין שלכם, הנכסים הדיגיטליים הם כלי שיווקי יעיל המבטיח גם שיפור בתוצאות העסקיות.
בחירה נכונה של חברת ניהול מוניטין מבטיחה לכם תוצאות מעולות בזמן הקצר ביותר, אך חשוב לזכור כי ניהול מוניטין ברשת דורש זמן והתמדה, ניסיון רב וכלים טכנולוגיים מתקדמים. חברת פרסונאס מדיה היא החברה המובילה לניהול מוניטין לאנשים ולעסקים, אנחנו מציעים שירות הוליסטי לשיפור המוניטין שלכם בדרכים חוקיות ובטכניקות יעילות שפיתחנו עם הזמן לאור הניסיון הרב שרכשנו בתחום זה.
נשמח להציג בפניכם סיפורי הצלחה רבים, עד היום סייענו למאות לקוחות מישראל ומחו"ל, אך בגלל חיסיון ודיסקרטיות אנחנו יכולים להציג רק את הסיפורים של לקוחות המאשרים זאת.
אילו שירותי ניהול מוניטין תוכלו למצוא אצלנו ב- "פרסונאס מדיה"?
כחברה הנושמת וחיה שיווק דיגיטלי בכל רמח איבריה, אנחנו שואפים לספק עבור כלל לקוחותינו פתרונות דיגיטל מקצועיים ואיכותיים. אחד משירותי הדגל שאנו מציעים ללקוחותינו העסקיים הוא ניהול מוניטין ברשת. לאחר ניסיון מצטבר של למעלה מעשור בעולם הדיגיטל, אנו למדנו איך לגבש אסטרטגיות שיווקיות מנצחות המורכבות מחשיבה יצירתית ומשיטות עבודה יעילות. באופן כללי יש לציין, כי אנחנו מספקים פתרונות שיווק דיגיטליים מלאים, אשר כוללים בין היתר "שירותי קידום אתרים", "פרסום באינטרנט" ו- "שיפור יחסי המרות".
בהתייחס לתחום ניהול המוניטין, אלו השירותים המרכזיים שאנו מספקים:
- חיזוק ושיפור של נכסים דיגיטליים קיימים (אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, פרופיל לינקדאין ועוד).
- הקמה ותחזוקה של נכסים דיגיטליים חדשים כמו ערוץ יוטיוב, בלוג/פורום מקצועיים, פרופיל אינסטגרם עסקי ועוד.
- הדחקת אזכורים שליליים ממנועי החיפוש באמצעות חיזוק של תכנים חיובים הקיימים ברשת (למשל- מאמרים וכתבות).
- הדחקת אזכורים שליליים ממנועי החיפוש באמצעות יצירת תכנים חדשים: מאמרים, כתבות, תכנים שיווקיים וכיוצ"ב.
- הדחתם של אזכורים שליליים המופיעים ברשתות החברתיות.
- ועד…
כחברת דיגיטל עם ניסיון נרחב ומצטבר, כבר שיפרנו את בהצלחה את תדמיתם המקוונת של אנשים פרטיים, חברות וארגונים מובילים במשק, עמותות ללא מטרות רווח ועוד…
במשך שנים ארוכות, צוות מומחי הדיגיטל שלנו עשה ימים כלילות בכדי לפתח אסטרטגיות שיווק שבאמת מביאות תוצאות.
מעוניינים לשפר את המוניטין העסקי שלכם באינטרנט?
צוות מומחי הדיגיטל שלנו ב-"פרסונאס מדיה" ידאג להפוך את העסק שלכם לחוויה תדמיתית כובשת!
אל תהססו ו- פנו אלינו, עכשיו!