תוכן עניינים

כמנהלי עסק קטן או בינוני עם תקציב שיווק מוגבל, אתם ודאי מכירים את הדילמה המרכזית שמלווה כל מנהל קמפיינים: איך תתחלק עוגת התקציב של מודעות הפרסום? היכן כדאי להשקיע את המאמצים השיווקיים? האם כדאי לשים יותר כסף על מודעות פייסבוק או להגדיל את נתח הפרסום באינסטגרם? איזה ערוץ יהיה אפקטיבי יותר, יזרים לבית העסק יותר לקוחות פוטנציאליים, ויחזיר את ההשקעה בצורה הטובה ביותר?

בעידן שבו עומדים לרשות כל בעל עסק אינספור אפיקי פרסום, פייסבוק ואינסטגרם הן פלטפורמות שמייצרות יתרונות יחסיים רבים. ראשית, הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם מאפשר לעסקים לפנות גם אל קהלים שלא חיפשו את השירותים של בית העסק לפני כן או לא היו מודעים לו. הפרסום ברשתות החברתיות האלו מאפשר לפלח בצורה מדוקדקת את קהל היעד, ולפנות רק אל קהל יעד מטורגט, שעונה למאפיינים של קהל היעד הרלוונטי של העסק, ושהסיכויים להמיר אותו הם גבוהים יותר.

כמו כן, חשוב לזכור, שביחס לאלטרנטיבות, ובמיוחד ביחס לפרסום בגוגל, הפרסום ברשתות החברתיות ובפרט בפייסבוק ואינסטגרם, הוא זול יחסית, ויכול להיות משתלם לאורך זמן. כמו כן, פרסום כזה, מאפשר למותג לשמור על קשר רציף עם קהל היעד, ולבנות קהילה אמיתית סביב המותג לאורך זמן.

במאמר הזה ננסה לעסוק בהבדלים שבין הפרסום בפייסבוק והפרסום באינסטגרם. נשים את הדברים על השולחן כבר עכשיו: לכל אחת מן הפלטפורמות האלו יתרונות ייחודיים שהופכים אותה לבעלת ערך מוסף בנישות גדולות וחשובות. במקרים מסוימים, כדאי יהיה לכם כבעלי עסק לנצל את היתרונות הייחודיים שמציעות שתי הפלטפורמות ולבצע פרסום במקביל בשתיהן גם יחד.

באופן כללי, נציין, כי אם אתם מעוניינים להגדיל את החשיפה של המותג שלכם, ולצאת לדרך עם קמפיין פשוט, בלי להיות מוטרדים מכל נתון ומכל יעד אפשרי – אינסטגרם תהיה הפלטפורמה שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר. לעומת זאת, כל משרד פרסום יאמר כם, כי פרסום בפייסבוק הוא זה שיאפשר לכם לקבל שליטה מלאה על מה שקורה במהלך הקמפיין, לעקוב אחר העמידה ביעדים השונים, ולבצע את ההתאמות הדרושות ברמה גבוהה מאוד של ירידה לפרטים.

אם בחרתם לצאת לדרך ולהתחיל תהליך של שיווק עסק באמצעות פייסבוק או אינסטגרם, ואתם מעוניינים להתקשר מול משרד פרסום, אנחנו כאן לרשותכם. בחברת פרסונאס מדיה צברנו ניסיון רב בניהול שיווק במדיה חברתית ובתהליך קידום ברשתות חברתיות. לא בטוחים לגבי התועלות שתוכלו לייצר עבור העסק עם פרסום בפייסבוק או פרסום באינסטגרם? אנו יותר ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא, ואז לעשות משהו טוב עבור העסק שלכם, ולהשאיר לנו פרטים. מאחר שהקפה הוא על חשבוננו, אין לכם באמת מה להפסיד… 

אז רגע לפני שאנחנו צוללים פנימה, בואו ננסה למפות את הקריטריונים שבהם כדאי יהיה לכם להתחשב, כאשר אתם יוצאים לדרך עם קמפיין פרסום ברשתות החברתיות. כיצד תדעו איזו פלטפורמה מתאימה לכם יותר? בואו ניכנס לפרטים.

קריטריונים שיסייעו לכם להחליט מהי הפלטפורמה המתאימה ביותר לפרסום

בסופו של יום, חשוב יהיה לזכור שהתקציב שלכם הוא מוגבל, וכל שקל שתשקיעו במקום הלא נכון, הוא שקל שהיה יכול הניב לכם הכנסה בפלטפורמה אלטנרטיבית, אולי מתאימה יותר לצרכים הספציפיים של העסק שלכם. בואו נסקור את עולמות התוכן שכדאי להכיר, לפני שיוצאים עם קמפיין פרסומי בפייסבוק או באינסטגרם:

קריטריון מספר 1: ניהול הקמפיינים והמודעות

בכל הקשור לניהול קמפיינים בפייסבוק ואינסטגרם, כלי מנהל מודעות פייסבוק הוא הכלי שמשמש משווקים על מנת לנהל קמפיינים הן בפייסבוק והן באינסטגרם. במובנים רבים, ממשק המשתמש דומה לצורך הקמה והגדרת קמפיין בשתי הפלטפורמות. ניהול קמפיין פייסבוק מאפשר, עם זאת, הגדרה של מטרות שונות לקמפיין, והגדרת התצורה שבה ירוץ הקמפיין, בצורה שלא מתאפשרת לגבי מודעות אינסטגרם. באינסטגרם ממשק ניהול הקמפיין הוא הרבה יותר פשוט, קל ונוח למשווקים שלא צברו ניסיון רב.

כך שאם אתם מנהלים קמפיין ראיהיה מתאים יותר, במקרה הזה, לצרכים שלכם.שוני, ולא מעוניינים להסתבך עם הגדרת מטרות משנה, רוצים לייצר נוכחות של המותג ופחות מעוניינים להתעכב על עלות ההמרה של כל ליד וליד – אינסטגרם בהחלט תהיה הפלטפורמה המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

לעומת זאת, אם אתם מעוניינים לנהל קמפיין אפקטיבי, כזה שבו עלות הליד היא מינימלית, שיעורי ההמרה גבוהים, ואתם מעוניינים להניע את הגולשים שלכם לפעולות שונות ומגוונות – הפרסום בפייסבוק הוא זה שיתאים לצרכים שלכם.

קריטריון מספר 2: דמוגרפיה וקהל היעד

שני מושגים שחשוב להכיר כאשר עושים שימוש במערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם, הם דמוגרפיה וקהל יעד. למעשה, מדובר בשני מושגים שהם אלו שמייצרים לרשתות החברתיות האלו את הכוח הרב שלהן, כלומר, היכולת של המפרסם לפלח, ולמקד את המסרים השיווקיים שלו, בקבוצה רלוונטית של משתמשים.

דמוגרפיה היא מושג כללי המתייחס לקהל היעד הפוטנציאלי של העסק. אם, למשל, העסק משווק שירותי קוסמטיקה באיזור השרון, אזי נשים, בגילאי 20-80 מאיזור השרון, יכולות להיות קבוצה דמוגרפית מתאימה.

קהל יעד הוא מושג המתייחס למשתמשים שעוקבים אחר המותג ברשת. קהל יעד הוא פרופיל האנשים שהביעו עניין במסרים השיווקיים של המותג. הרבה מאוד פעמים, עסקים מנסים לעשות שימוש בפייסבוק ובאינסטגרם, על מנת להרחיב את קהל היעד שלהם, על סמך מאפיינים ברורים.

מתי נשתמש בכל אחד מן המושגים האלו?

ובכן, כאשר אנחנו מעוניינים לחשוף את המותג שלנו ליותר ויותר משתמשים חדשים שעונים על פרופיל הלקוח הפוטנציאלי של העסק, נפנה אל הדמוגרפיה. לצד זאת, כאשר נרצה להפוך עוקבים או קהל יעד שלנו ללקוחות משלמים, נמקד את המסרים השיווקיים שלנו בקהל היעד.

מה ההבדלים בין פייסבוק לאינסטגרם בכל הקשור לדמוגרפיה וקהל יעד?

פייסבוק מכילה נתונים דמוגרפיים רחבים יותר מכל רשת חברתית אחרת. לעומתה, אינסטגרם היא רשת שהמאפיין העיקרי שלה הוא קהל היעד הצעיר שלה.

קהל היעד בפייסבוק ניתן לניהול באמצעות ממשק קהל היעד, בעוד שבאינסטגרם קהל היעד ניתן לניהול באמצעות האפליקציה.

כדי לייצר ביצועים טובים יותר, כדאי יהיה לכם לפרסם תכנים אשר קהל היעד הראשוני, שעוקב כבר אחרי המותג, יגיב להם ויהפוך להיות מעורב בצריכת התוכן שלהם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא על ידי קידום פוסט ספציפי, אופציה שמתאפשרת בשתי הפלטפורמות, פייסבוק ואינסטגרם.

 

קריטריון מספר 3: ניהול התוכן

כאשר אתם ניגשים לתכנן את אסטרטגיית התוכן שלכם, ולהחליט, באיזה ערוץ כדאי יהיה להשקיע על מנת לחשוף את התוכן הזה לגולשים רבים רלוונטיים, עליכם יהיה להבין, ראשית, את ההבדלים העיקריים בעולמות התוכן של פייסבוק ואינסטגרם.

פייסבוק היא פלטפורמה מגוונת יותר, שמאפשרת לכם כמפרסמים לעשות שימוש בקרוסלת מודעות, מודעות בדידות, או קידום של פוסט קיים. בעוד שבאינסטגרם באופציות הן דומות, לא ניתן לשתול קישורים לנכסים חיצוניים במודעות עצמן, אלא רק באמצעו כפתור מסודר של קריאה לפעולה.

עוד הבדל שחשוב יהיה לשים אליו לב בהקשר הזה הוא שמתמשים בפייסבוק נוהגים להגיב, לשתף ולתייג את קרובי המשפחה והחברים שלהם בפוסטים בהם הם מגלים עניין. באינסטגרם הדברים עובדים מעט אחרת, ולאפקט הויזואלי יש חשיבות גדולה הרבה יותר, בנכונות של קהל היעד להיות מעורב בתוכן עצמו.

שיקול נוסף שצריך להנחות אתכם הוא כמה יעלה לכם לייצר את התוכן שאותו אתם מעוניינים לקדם. האם נדרשת מומחיות מיוחדת בייצור התוכן הזה? האם התוכן הזה דורש ציוד מיוחד כדי לייצר אותו? אנשי מקצוע מעולמות תוכן שונים? משך זמן ארוך מהרגיל?

ככל שהתוכן שלכם הוא תוכן טקסטואלי, עשיר במידע, וכזה אשר אתם מעוניינים להציג לגולשים במגוון של דרכים, ולהניע את אותם גולשים לפעולה בדרכים מגוונות – הפרסום בפייסבוק יתאים לכם יותר.

במקרה שהמיקוד שלכם הוא דווקא אומנותי, ויזואלי, ואתם מעוניינים לשפר את החשיפה של המותג לעוקבים נוספים שיעריכו את האיכות שלכם – אינסטגרם תספק לכם, בהקשר הזה, מענה טוב יותר.

קריטריון מספר 4: ניהול מטרות הקמפיין

מטרת הקמפיין שלכם היא אולי ההיבט הכי חשוב שעליכם יהיה לשקול, כדי להבין היכן כדאי יהיה לכם לנהל את הקמפיין, בפייסבוק או באינסטגרם. לקמפיין יכולות להיות מטרות רבות ומגוונות, ולא כל אחת מהן מתאימה למימוש בשתי הפלטפורמות.

בואו נסקור, ראשית, אילו מטרות אפשריות תוכלו להציב לקמפיין שאתם מנהלים בפייסבוק או באינסטגרם. עסקים נפנים לנהל קמפיין ממומן בפייסבוק או באינסטגרם ממגוון רחב של סיבות. לא כל העסקים פועלים בצורה זהה. מטרה אפשרית יכולה להיות העלאת מודעות למותג, או הגעה למספר הגולשים הרב ביותר שיחשפו לתכנים של המותג. מטרה אחרת יכולה להיות הזרמת טראפיק לאתר העסק, או הגדלת המעורבות של גולשים שיבחרו להגיב, לשתף ולתייג פוסטים ספציפיים. מטרת הקמפיין יכולה להיות בכלל מעולם האפליקציות, על ידי הגדלת מספר ההורדות של אפליקציה שהיא מושא הפרסום. מטרת קמפיין יכולה להתייחס גם לעולם הוידאו, ולייצר כמות רבה יותר של גולשים שיבחרו לצפות בסרטון נתון.

מטרת קמפיין יכולה להיות ייצור לידים איכותיים, או לגרום למשתמשים ליצור קשר עם המותג באמצעות אפליקציית המסרים של פייסבוק. מטרת קמפיין באותה מידה יכולה להיות שיפור שיעור ההמרה של גולשים, כניסה לחנות או ביצוע מכירות ישירות.

אחרי שהבנו שלקמפיין פרסומי יכולות להיות מטרות רבות ומגוונות ככל שהוא רץ בפייסבוק או באינסטגרם, נציין כעת מתי יהיה כדאי לעשות שימוש בכל אחת מן הפלטפורמות.

כאשר המטרה המרכזית היא לחשוף מותג לקהל יעד ולהגיע במהירות לקהלי יעד חדשים על מנת שיכירו את המותג – אינסטגרם תייצר כאן ביצועים טובים ותוכל להתאים יותר למשווק במקרה הזה.

עבור מטרות מגוונות אחרות, בעיקר כאלו שמתייחסות לעולם ההמרות, השארת הלידים או המכירות, פייסבוק תהווה פלטפורמה טובה יותר מבחינת ביצועים ויכולת מעקב אחריהם.

קריטריון מספר 5: בחירת נישה

קריטריון נוסף שצריך להנחות אתכם בבחירת הפלטפורמה המתאימה ביותר לפרסום שירותי העסק שלכם, היא סוג העסק שאתם עומדים מאחוריו. עסקים שהמוצרים או השירותים שלהם מבוססים בעיקר על ויזואל, ואשר ניתן להמחישם באופן אפקטיבי יותר באמצעות מודעות מבוססות תמונות או וידאו – יתאימו יותר לעולם האינסטגרם. נישות כאלו יכולות להיות בישול ואפיה, אופנה, תכשיטים, איפור ועוד.

בנישות אחרות, אשר ניתן להמחיש אותן בצורה אפקטיבית דווקא לא בצורה ויזואלית, כמו ייעוץ, תיווך, שמאות ועוד, פייסבוק תהיה בחירה מושכלת יותר לניהול הקמפיין הפרסומי.

מהם השיקולים שצריכים להנחות אתכם בניהול תקציב המודעות?

ניהול מדיה חברתית אינו עניין פשוט. שיטות שיווק שונות צצות חדשות לבקרים וכמשווקים אתם נדרשים כל העת להיות עם יד על הדופק.

אז אחרי שישבתם ושקלתם, וחישבתם והתלבטתם, הגעתם למסקנה כי אתם מעוניינים לנהל קמפיין דואלי, כזה שיציג למשתמשים הרלוונטים מודעות גם בפייסבוק וגם באינסטגרם. כעת נשאלת השאלה: איך לחלק נכון את תקציב הפרסום? מהי החלוקה האידיאלית של עוגת הפרסום? איפה נכון יהיה להשקיע יותר ובאילו מקומות לא תירצו להשקיע תקציב מיותר?

אם אתם מזדהים עם הדילמה הזאת, אלו כמה מן השיקולים שאמורים להנחות אתכם בתכנון תקציב הפרסום:

הגדלת שיעור החשיפה

במקרים רבים, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם הם לקוחות דואליים, כאלו שעושים שימוש בשתי הפלטפורמות, פייסבוק ואינסטגרם. כאשר אתם מתלבטים האם לפרסם את מודעות הקמפיין בשתי הפלטפורמות, חשוב יהיה להבין מהו ההבדל בשיעור גודל קבוצת היעד בין הפלטפורמות.

מן הסתם, ככל שההבדלים בין הקבוצות יהיו גדולים יותר, כך כדאי יהיה יותר לפרסם בשתי הפלטפורמות. אם ההבדלים בין קבוצות המיקוד של שתי הפלטפורמות הוא בטווח של 10%, כדאי יהיה לשקול היטב פרסום בשתי הפלטפורמות גם יחד, נוכח העובדה שסביר להניח שמרבית המשתמשים צפו כבר במודעה בפלטפורמה הקודמת שבה ביקרו.

הן הפרסום באינסטגרם, והן הפרסום בפייסבוק, מאפשר לכם כמשווקים, לעשות שימוש בכלי הערכת גודל קהל היעד. כלי ההערכה הזה, יוכל לסייע לכם להשוות בין קהל היעד המוערך בשתי הפלטפורמות, ומכאן להסיק האם פרסום דואלי כזה הוא כדאי.

היכולת ליהנות מן היתרונות שכל אחד מן הפורמטים מייצר

באופן כללי, נציין כי הפרסום באינסטגרם נועד לייצר הישגים גדולים יותר בחלק העליון של המשפך השיווקי, כלומר, באזורים של החשיפה או הזרמת התנועה לצפיה בוידאו. ככל שמדובר בחלקים נמוכים יותר ומתקדמים יותר של המשפך השיווקי, כמו רישום פרטים, הצטרפות למועדון, פניה טלפונית, ואפילו רכישה ישירה – פייסבוק תעשה עבודה טובה בהרבה.

אינסטגרם תשמש במקרים כאלו ככלי מוצלח להעלאת מודעות למותג, ופייסבוק תאפשר למקסם את ביצועי הפרסום עבור שלבים מתקדמים יותר במערכת היחסים מול הלקוח הפוטנציאלי. 

תמיכה של הפורמט בתוכן טקסטואלי

אינסטגרם היא פלטפורמה שבעיקרה מבוססת על ביצועי ויזואל. יחד עם זאת, פרסום מודעות טקסט, או מודעות עם תוכן מעמיק יותר, פחות יתאים לפפלטפורמה הזאת.

אם אתם נדרשים להבין כיצד כדאי יהיה לחלק את עוגת הפרסום, חשוב יהיה שתמפו ראשית את הצרכים של בית העסק ואת הפורמט של התכנים שעומדים לרשותו. אם חלק גדול מן הפורמטים הם מבוססי טקסט – הרי שפלטפורמת הפרסום של פייסבוק תתאים כאן יותר. 

סינרגיה עם הערוץ האורגני

 

אחרי שמשתמשים שונים יחשפו למודעות הפרסום שלכם, חלק מהם ודאי ירצו להמשיך את ההתקשרות מולכם, והם יעשו זאת לאחר שינסו להבין טוב יותר מי אתם, מה עומד מאחורי הפרופיל שאחראי לפרסום, וכיצד נראים התכנים הטבעיים שלכם.

מבחינה מוניטינית, לא יהיה כדאי לכם להפנות גולשים באמצעות ערוץ ממומן אחד, לפרופיל עסקי שלא מייצר תוכן באופן קבוע באופן טבעי. הדבר עלול לפגוע בסמכות שאתם מנסים להקרין בנישה, לאותנטיות שלכם, ולמידת האמינות שאתם מקרינים.

לכן, אחד השיקולים שצריכים להנחות אתכם בניתוב התקציב של פרסום העסק שלכם ברשתות החברתיות, הוא התמונה המלאה אליה יחשף הגולש שבו יתמקד הפרסום.

המשאבים הדרושים לביצוע אופטימיזציה של כל אחד מהפורמטים

עוד שיקול שכדאי יהיה לקחת בחשבון, ועסקים לרוב נוטים להתעלם ממנו, אף על פי שיש לו חשיבות רבה, הוא היכולת בפועל של הארגון שעומד מאחורי הפרסום, לנתב את המשאבים שלו בצורה אופטימלית, כדי להמשיך ולייצר תוכן בפורמט הרצוי. אם הארגון אינו מסוגל לייצר תכנים ויזואליים בקצב שוטף וגבוה עבור פרסום בערוץ האינסטגרם, ייתכן שדווקא הפרסום בפייסבוק הוא זה שצריך לקבל תעדוף.

לסיכום

הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם מאפשר לבעלי עסקים לייצר נוכחות גדולה ברשתות החברתיות, להיות היכן שקהל היעד שלהם נמצא, למקסם את משאבי הפרסום שעומדים לרשות העסק, ולכוון אל עבר קהלי יעד בשלבים שונים של המשפך השיווקי.

בעוד שהפרסום באינסטגרם מיועד בדרך כלל עבור השלבים העליונים של המשפך השיווקי, כלומר, הגדלת החשיפה של המותג לקהלים חדשים, והעלאת מודעות למותג, הרי שהפרסום בפייסבוק מאפשר לבעלי עסקים לפנות אל קהלים שנמצאים בשלבים מתקדמים יותר של המשפך השיווקי, וכבר הביעו עניין במותג.

הפרסום בפייסבוק והפרסום באינסטגרם נסמכים על מנגנון דומה, אולם פייסבוק מאפשרת יכולות מתקדמות יותר, ומתאימה למשווקים שמעוניינים למקסם את ביצועי הקמפיין, להקטין את עלות הליד, ולשפר את שיעורי ההמרה של גולשים ולקוחות פוטנציאליים.

הפרסום באינסטגרם מתאים למי שאינם מעוניינים לדקדק בפרטים, ורוצים לייצר נוכחות וחשיפה, ולאפשר לקהלים חדשים להתוודע אל המותג.

אם אתם מתכוונים להשקיע משאבים בניהול קמפיינים מקצועיים בפייסבוק או באינסטגרם, אנחנו, בחברת פרסונאס מדיה נעמוד לרשותכם ונלווה אתכם בכל מחזור חיי הפרויקט: החל משלב הצגת הדרישות, דרך אפיון מדוקדק של הקמפיין הפרסומי שלכם, הכנת תוכנית התוכן, הגדרת הקמפיינים עצמם, תזמונם והמעקב אחר התוצאות המתקבלות.

חשוב לזכור, כי פייסבוק ואינסטגרם הן פלטפורמות שמאפשרות לעסקים לפנות אל קהלי יעד שלא חיפשו באופן יזום את השירותים או המוצרים שמספק בית העסק. משתמשים כאלו אמנם נחשבים ללידים קרים יותר מאשר כאלו שחיפשו באופן יזום את המותג, אך פלטפורמות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם מאפשרות לעסקים להציע את השירותים שלהם גם כאשר קהל היעד לא ידע שהוא זקוק להם.

בסופו של יום, ניהול קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם נחשב לזול ביחס לאלטרנטיבות, ויכול לסייע לעסקים למקסם את תקציבי השיווק העומדים לרשותם. הפרסום ברשתות החברתיות מאפשר לעסקים לבנות קהילה אמיתית לאורך זמן, לייצר אינטראקציה שוטפת עם קהל היעד, ולחזור ולפלח אותו באופן מדויק יותר, לאחר מעקב אחר ביצועי הקמפיין.

שאלות ותשובות

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כותרת

  • אייטם 1
  • אייטם 2
  • אייטם 3
  • אייטם 4
  • אייטם 5

כל הזכויות שמורות ל- 2022 Personas Media ©

072-394-7000