פרסום העסק בגוגל – הצעדים שלך בדרך למעלה

מחפשים דרכים לשיווק באינטרנט עבור העסק שלכם בגוגל? כדאי שתכירו את הכלים הללו

שיווק באינטרנט מתבצע דרך Google my business ודרך Google Ads, המוכר לכולנו בשמו הקודם Google AdWords.

Google my business (גוגל לעסק שלי) מאפשר לכם, בעלי העסקים, לנהל ולארגן את האופן בו העסק שלכם מופיע בגוגל חיפוש ובגוגל מפות כשגולשים מחפשים עסק כמו שלכם.

ל Google AdWords / Google Ads יש גם תפקיד חשוב ביותר, והוא הכלי שמאפשר לכם לפרסם את העסק שלכם כמודעה בגוגל. גוגל אדוורדס הוא הפרסום הממומן בגוגל, אשר מגיע גם לגוגל חיפוש וגם לגוגל מפות, והוא כלי שכל בעל עסק חייב להכיר.

פרסום העסק בגוגל – איך ניגשים לפרסום ממומן?

Google AdWords שהיום נקרא Google Ads, הוא כלי עבור פרסום ממומן בגוגל והוא אחד מהדרכים הטובות ביותר לפרסם את העסק שלכם. ב-2018 גוגל החליטה להרחיב את גוגל אדס כך שבתוצאות החיפוש בגוגל יופיעו עד 4 תוצאות המגיעות מפרסום ממומן לפני הופעתה של התוצאה האורגנית הראשונה.

מה ההבדל בין קידום אורגני לפרסום ממומן בגוגל?

קידום אורגני, SEO, הוא כלי לשיווק אתרים בצורה "טבעית". למה "טבעית"? כי לא משקיעים כסף בפרסום מודעות ופרסומות, אלא מגדילים את נפח הלקוחות והלידים על ידי ביצוע אופטימיזציה לאתר העסק ולשאר הפלטפורמות האינטרנטיות בהן העסק מופיע. האופטימיזציה משתנה כל הזמן ומתאימה את עצמה לדרישות המשתנות של מנוע החיפוש. כדי לקדם את העסק באופן אורגני, עליכם לבצע שינויים, פעולות, תוספות והתאמות על מנת לטפס למעלה לכיוון תוצאת החיפוש הראשונה בגוגל.

קידום ממומן הוא דרך אחרת לשיווק העסק, ואם תשתמשו בו נכון, תוכלו להגדיל את נפח הלידים שלכם לאין שיעור. פרסום בגוגל אדוורדס מאפשר לכם ליצור מודעה פרסומית עבור העסק שלכם, אותה אתם מממנים, ומודעה זו תופיע בקדמת הבמה – כלומר, לפני התוצאות האורגניות, במעלה המסך. כך, כשהגולשים באינטרנט יחפשו שירות אשר ניתן בעסק כמו שלכם – אתם תופיעו ראשונים על המסך בתוצאות החיפוש, ואותו גולש יראה אתכם באופן בולט.

5 יתרונות של פרסום ממומן בגוגל:

  1. להופיע ראשונים – העסק שלכם יהיה מההצעות הראשונות לגולש באינטרנט כשיחפש שירות שאתם נותנים.
  2. מגנט לקוחות – עם גוגל אדס תשיגו במהירה עלייה בכמות המכירות, כתוצאה מפניות רבות יותר של לקוחות פוטנציאליים המעוניינים בשירותים שאתם מעניקים.
  3. אתם מחליטים על התקציב – תוכלו להגדיר סכום מוגבל שהפרסום לא יחרוג ממנו.
  4. משלמים רק על הפירות – בגוגל אדס אתם משלמים רק על הפירות שהפרסום הניב – קליקים באתר העסק, שיחות טלפון נכנסות, רכישות וכו'.
  5. הופעה במגוון ערוצים – גוגל חיפוש וגוגל מפות – בכולם אתם תופיעו.

איך אוכל לדעת שקמפיין הפרסום בגוגל אדוורדס עובד?

לשם כך חייבים ראשית להגדיר מטרות ברורות, אובייקטיביות ומכומתות לקמפיין. ניהול קמפיינים בגוגל אשר מתבצע נכון, חייב להתחיל בקביעת קריטריונים להצלחת הקמפיין – למשל, מספר הקלקת באתר אחרי X ימים שהקמפיין רץ. כך, נוכל לדעת בדיוק אם הקמפיין הצליח או שיש לבצע התאמות ושינויים.

הכלי שיעזור לכם לקבל את הנתונים המדויקים ולפיו לאמוד אם הפרסום הממומן בגוגל צלח או לא, הוא דוח הביצועים המפורט והעשיר שגוגל אדס יספקו לכם. הדוח מכיל את כל הביצועים שנעשו, לצד העלויות ששילמתם, וכשתתבוננו בו יהיה לכם הרבה יותר מידע ביד ותוכלו לראות אם השגתם את המטרות שהגדרתם בהתחלה.

Google my business כחלק מפרסום העסק בגוגל

בתחילת הסקירה שלנו כאן, דיברנו על שתי דרכים עיקריות לשיווק באינטרנט – גוגל אדס/גוגל אדוורדס וגוגל לעסק שלי. הנה 3 פרטים בסיסיים שכל אחד מכם חייב להכיר על גוגל לעסק שלי:

  1. הוא בחינם!
  2. הוא נוגע גם לגוגל חיפוש וגם לגוגל מפות
  3. ניתן בעזרתו לערוך את פרטי העסק המופיעים בגוגל.

איך להשתמש בגוגל לעסק שלי?

מתחילים בלאמת את פרטי העסק, שיהיה ברור שהוא שלכם.
לאחר מכן, מגיע הדבר האמיתי – לערוך את פרטי העסק כדי שיתאימו לשירותים שאתם מספקים, לכתובת שלכם, לפרטי ההתקשרות ולמעשה, כל דבר שלקוח פוטנציאלי צריך לדעת עליכם. 

כשלקוח פוטנציאלי מוצא את העסק שלכם בגוגל חיפוש או בגוגל מפות, הוא ירצה לקבל עליכם הרבה פיסות מידע:
איך קוראים לעסק? אילו שירותים אתם מספקים? באילו ימים ובאילו שעות אתם פתוחים? איפה אתם ממוקמים? האם יש לכם אתר? פרופילים ברשתות חברתיות? איך אפשר ליצור איתכם קשר? מה לגבי תמונות של העסק – מבפנים ומבחוץ? יש אצלכם וייפיי? חניה ליד? מאפשרים לבעלי חיים להיכנס? יש לכם חברת-בת, עסק או סניף נוסף ברשת?

ערכו ועדכנו את כל הפרטים הללו ב Google my business, בין אם במילים או באייקונים ייחודיים שגוגל מציע. אפיינו ותארו את העסק שלכם, ו-וודאו כי כל הפרטים שאתם מוסרים הם נכונים.
אחרי הכול, מה שתכתבו יהיה הפנים שלכם בגוגל.

שאלה: אני צריך לשדרג את פרסום העסק בגוגל. מה מומלץ יותר – קידום אורגני או פרסום ממומן?

תשובה: לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית, משום שצריך להתאים את הפרסום לכל עסק באופן אישי. יש עסקים שדרך פרסום אורגני (SEO) יוכלו לקבל המון לקוחות פוטנציאליים חדשים, ויש עסקים שעבורם זה לא יספיק והם יצטרכו לגשת לפרסום הממומן. יש גם לא מעט עסקים שבוחרים להשקיע את מירב מאמציהם על שני אופני הפרסום, ויש עסקים שבוחרים להתמקד באחד.

מספר המתחרים בשוק, התקופה בשנה, התקציב שיש ברשותכם ועוד מגוון פרמטרים שונים עשויים בהחלט להשפיע על ההחלטה באיזה כיוון כדאי כרגע להתמקד למען פרסום העסק בגוגל. כך או כך, חשוב לזכור שהחלטה זו צריכה להתקבל אחרי חשיבה אסטרטגית עמוקה, אשר כוללת את כל המשתנים בתמונה.

שאלה: איך נוצרת עלייה במכירות דרך פרסום בגוגל אדוורדס?

תשובה: המודעה המקוונת בגוגל משיגה לכם:

  • יותר קליקים באתר – המודעה תביא ליותר גולשים אשר מבקרים ונכנסים לאתר העסק שלכם.
  • יותר ביקורים פיזיים בחנות – הפרסום דרך Google Ads מגיע גם ל Google Search וגם ל Google Maps. בזכות יתרון זה, גולשים שיחפשו אתכם בגוגל מפות יוכלו להגיע אליכם, פיזית, יותר בקלות.
  • יותר שיחות טלפון – נפח שיחות הטלפון לעסק שלכם יעלה בזכות הפיצ'ר של גוגל אדס, הכולל את מספר הטלפון שלכם במודעה לצד כפתור אשר בלחיצה אחת עליו הגולשים יבצעו את שיחת הטלפון באופן מהיר ביותר, נגיש, פשוט וקל לשימוש.

שאלה: איך מתנהל עניין התשלום לגוגל אדוורדס?

תשובה: שימו לב שאתם משלמים רק כשלקוח נוקט פעולה, למשל כשהוא מבצע שיחת טלפון או נכנס לאתר שלכם.

לאורך כל הקמפיין – הניהול הוא בידיים שלכם, ואתם הבוס. אתם מחליטים איך תנוסח המודעה, אילו תמונות להוסיף, איך לתאר ולערוך את השירותים שאתם מעניקים, וכמובן – מה יהיה תקציב הקמפיין. אתם אלו הבוחרים את תקרת התקציב, תקציב שאתם יודעים שלא מסכן אתכם מבחינה כספית ושהוא בטוח להשקעה.

שאלה: אם אני רוצה להפסיק את הפרסום הממומן?

תשובה: תוכלו להשהות או לבטל את המודעות כשתרצו, לערוך התאמות שונות בהתאם לתקציב שלכם ולשנות את תקרת התקציב החודשי שלכם בכל עת.

שאלה: אני קצת אבוד בכל הנושא של ניהול קמפיינים בגוגל. למי כדאי לי לפנות?

תשובה: בכל מקרה של בלבול או חוסר וודאות, מאוד מומלץ לפנות לחברה מומחית בעלת צוות עשיר ידע בדיוק בתחומים האלו.
אתם צריכים להתעסק בניהול העסק – תשאירו את הפרסום ואת הגדלת קהל הלקוחות לאנשים שמומחים בכך.
כך גם תישארו עם ראש שקט, וגם קהל הלקוחות שלכם יגדל מהר יותר ובצורה יותר משמעותית ואיכותית – כי רק מי שתחום פרסום העסק בגוגל זורם בדמו יידע למנף את העסק שלכם הכי גבוה.

כיף לשמוע מילה טובה

צרו איתנו קשר

עקבו אחרינו בפייסבוק

072-394-7000
072-394-7000