פרסום ממוקד בגוגל
תוכן עניינים
מה מיוחד בשיווק באינטרנט?
עולם השיווק באינטרנט הוא עולם מסועף ומורכב אשר מתחלק להרבה סוגים שונים של פרסום, ביניהם פרסום ממומן בגוגל, פרסום ממומן ברשתות חברתיות, קידום אתרים אורגני, שימוש בכלים כמו google my business, ועוד.
בעלי עסקים בכל רחבי העולם נעזרים בשיווק בערוצים המקוונים כדי לקדם את העסק שלהם, להגדיל את מעגל הלקוחות ולהגדיל את המכירות. בניגוד לשיווק בדרכים כמו פלאיירים, כרטיסי ביקור, שקיות ואריזות ממותגות, ושלטי פרסום ברחבי העיר, שיווק באינטרנט מתרחש בפלטפורמה המקוונת והדיגיטלית.
היום, כשאנחנו מעוניינים לרכוש מוצר או שירות מסוים, רובנו נכנסים לגוגל ומחפשים שם את מבוקשנו. לכן, כל כך הרבה בעלי עסקים משקיעים בניהול קמפיינים בגוגל, שהרי שם יש תנועה רבה יותר ופוטנציאל גדול יותר להצלחתו של הפרסום. כמו כן, הפרסום בגוגל הוא ממוקד יותר, כך שאתם לא "מבזבזים" את כספכם על מודעות שלא מגיעות למקומות הרלוונטיים.
איך להתחיל את מסע השיווק באינטרנט?
לפני שאתם משקיעים בפרסום ממוקד בגוגל, שמיד בהמשך ניגע בו ובמאפייניו, חשוב שתעשו חושבים עם עצמכם ותשימו לב לכמה פרטים.
ראשית, אתם חייבים שתהיה לכם מטרה מוגדרת. ללא מטרה, הראש (ומודעת הפרסום) יתפזר, הכיתוב במודעה לא יהיה מדויק לצרכים שלכם, ולא תייעדו אותה נכון. לכן, תיצרו מסמך המפרט את המטרות המדויקות שלכם, למשל: "מטרתי היא להגדיל את המכירות", "מטרתי היא לקבל יותר שיחות מלקוחות פוטנציאליים לעסק", ועוד.
שנית, אחרי שהגדרתם את המטרות שלכם, חשוב שתוסיפו עוד נתבך קטן אליהן, והוא המידתיות, הכמותיות. המטרות שניסחנו בפסקה הקודמת הן לא מדידות – כלומר לא ניתן לדעת באיזה שלב השגתם את המטרה: מה נחשב "להגדלת המכירות"? האם לקוח אחד נוסף שרכש את שירותיכם זה מספיק עבורכם, או שרק עשרה לקוחות ומעלה ייחשבו כהצלחה?
לפיכך, על המטרות להיות מדידות, למשל: "מטרתי היא להעלות את כמות המכירות ב-20 אחוז תוך חודשיים", "מטרתי היא להגדיל את מספר הקליקים באתר העסק ב-40 אחוז לאחר 3 חודשים מפרסום המודעה".
עוד לא סיימנו – מה לגבי קהל היעד? חשבו עם עצמכם והגדירו במדויק את קהל היעד שלכם – נשים/גברים, גילאים, מקומות יישוב בארץ, עיסוק, יכולת להרשות לעצמם את המוצר מבחינה כלכלית, מי זקוק למוצר ועוד.
אם לא תדייקו בקבל היעד שלכם, המודעה שתפרסמו תיפנה לאנשים הלא נכונים. לא חבל?
לפי פרמטרים אלו, תוכלו כעת לחשב ולהחליט מהו התקציב שלכם עבור מודעת הפרסום בגוגל, ואיך כדאי לכם לנסח אותה.
עכשיו אפשר להתחיל.
פרסום ממומן בגוגל
פרסום ממומן בגוגל הוא דרך לקידום אתרים בגוגל, בה אתם מממנים את המודעה. הדרך העיקרית לפרסום ממוקד בגוגל הוא דרך פרסום בגוגל אדוורדס, שהיום מוכר כגוגל אדס.
גוגל אדוורדס מאפשר לכם, בעלי העסקים, לממן פרסום של מודעה אשר אתם ניסחתם, אתם ייעדתם ואתם החלטתם מהו תקציבה – והמודעה תופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל, לפני תוצאת החיפוש האורגנית הראשונה, כשגולש באינטרנט יחפש בגוגל שירות שאתם מספקים.
איך זה עובד?
כשמישהו מחפש בגוגל ביטוי מסוים הקשור למוצר או לשירות שאתם מספקים בעסק, מודעת הפרסום שלכם יכולה להופיע לו למעלה בתוצאות החיפוש. אבל באילו ביטויים מדובר?
אלו הן מילות מפתח, ביטויים שאתם מגדירים לקמפיין הפרסום הממוקד בגוגל. מילות מפתח אלו הן הביטויים שסביר להניח שגולשים באינטרנט ישתמשו בהם בשורת החיפוש, כדי להביע את התעניינותם בשירותים ובמוצרים שעסקים כמו שלכם מספקים.
למשל, אם אתם עסק המוכר מדפסות ודיו למדפסות, ואף מספקים משלוח עד הבית – רוב הגולשים יכתבו בשורת החיפוש בגוגל "דיו למדפסות עד הבית" כדי לחפש מקום כמו שלכם.
כדי לדעת מהן מילות המפתח המותאמות לעסק שלכם, עליכם לפנות למומחה קידום אתרים ממומן בגוגל אשר יעשה עבורכם מחקר מילות מפתח מקצועי ומהימן. מחקר מילות מפתח הוא אחד מהעבודות הבסיסיות והחשובות ביותר לכל עסק, שכן ללא מחקר מילות מפתח לא תוכלו למשוך אליכם לקוחות פוטנציאליים בצורה איכותית והפרסום שלכם לא יהיה מדויק.
ניסוח המודעה
ניסוח המודעה הוא חלק אינטגרלי כשעוסקים בקידום אתרים ממומן בגוגל. במרבית המקרים, מומלץ מאוד לפנות לכותב תוכן / קופירייטר אשר מתמחה בכתיבת מודעות פרסום ממוקד בגוגל.
נוסח המודעה צריך להיות מתומצת ביותר, ולהכיל את היתרונות שלכם, למה כדאי לבחור דווקא בכם, מה הגולש ירוויח מכניסה לאתר שלכם, למה אתם עדיפים על פני אחרים.
לכן, ההמלצה היא לעשות סקר מתחרים לפני ניסוח המודעה, כדי להבין מול מי אתם עומדים, כמה מתחרים יש לכם, מה היתרונות ומה החסרונות שלכם, מה היתרון שלכם על פניהם ועוד.
אחרי שתעשו את סקירת המתחרים, יהיה לכם קל וברור יותר איך לנסח את המודעה בגוגל.
כמה זה עולה?
אתם מחליטים.
הפרסום בגוגל אדוורדס מאפשר לכם לקבוע מהו הרף העליון של התקציב שלכם, אותו גוגל לא יעבור בשום מצב.
באמצעות cost-per-click של גוגל אדוורדס, אתם משלמים בהתאם למספר הקליקים שגולשים באינטרנט ביצעו באתר שלכם. באמצעות pay for conversations, אתם משלמים בהתאם למספר השיחות שבוצעו לעסק דרך המודעה בגוגל.
כך שעם גוגל אדס, אתם משלמים רק בהתאם לתוצאות בשטח של הקמפיין.
פרסום ממוקד בגוגל - שאלות ותשובות
האם פרסום ממוקד בגוגל באמת מייצר הכנסות לעסק?
אם חברה מקצועית מבצעת פרסום ממוקד בגוגל עבור העסק שלכם תיהנו מתוצאות מעולות
בהתחייבות. משרד פרסום דיגיטלי מוביל כמו פרסונאס מדיה מגבש אסטרטגיה שיווקית וקובע
מראש (יחד עם הלקוח כמובן) את המסרים החשובים ביותר שיש להעביר בקמפיין הפרסום. מומלץ
להימנע מניסיון להעביר מספר מסרים שיווקיים במודעת פרסום אחת, הניסיון שלנו מוכיח כי עדיף
לנהל מספר קמפיינים במקביל, וכל קמפיין מעביר מסר מדויק וממוקד אחר.
איך יוצרים פרסום ממוקד בגוגל?
יש מספר שלבים לבניית ולהקמת קמפיין פרסום ממוקד בגוגל, בשלב הראשון מתכננים את
האסטרטגיה השיווקית ומגדירים את המסרים השיווקיים החשובים ביותר שיש להעביר לקהלי יעד
עם מאפיינים שונים. בשלב הבא יוצרים חשבון בגוגל אדס (מערכת הפרסום של גוגל), בוחרים
בקמפיין חדש, מגדירים את סוג הקמפיין וממשיכים לפי ההוראות המוצגות במערכת, כולל מילות
מפתח, טרגוט קהלי יעד, סוג המודעה, היכן לפרסם ועוד.
למה כדאי בפרסום ממוקד בגוגל אדס להפנות את הגולשים לדף נחיתה?
כאשר מקימים קמפיין חדש בגוגל אדס המערכת מבקשת לדעת לאן לשלוח את הגולשים המקליקים
על מודעת הפרסום. ניתן לקבוע שהגולשים המקליקים על המודעה יופנו לאתר של העסק, לדף הבית
או לכל דף אחר באתר, אך במקרים מסוימים אנחנו נמליץ לכם להפנות את הגולשים לדף נחיתה
ייעודי. בדף נחיתה מעוצב אפשר להעביר מסר שיווקי בצורה מדויקת עם הנעה לפעולה, לכן מקבלים
לידים איכותיים יותר וזוכים גם ליותר פניות לאתר ולעסק עצמו.
המטרות העיקריות של פרסום ממוקד בגוגל?
פרסום ממוקד בגוגל נועד בראש ובראשונה להעביר מסרים שיווקיים ברורים ולגרום לגולש לבצע
פעולה מסוימת כמו רכישת מוצר באתר, הזמנת שירות, השארת פרטים ליצירת קשר, רישום
לניוזלטר, שיחת טלפון לעסק וכו'. הפרסום הממוקד בגוגל נועד גם ליצירת נכס דיגיטלי, לחשיפה
רחבה ולמיתוג העסק שלכם, יש קמפיינים שונים שניתן לנהל באמצעות גוגל אדס, לכן נדרש ניסיון
וידע כדי להפיק את המיטב מהקמפיינים שלכם, ואנחנו בפרסונאס מדיה נשמח לנהל את הפרסום
הממוקד בגוגל עבורכם.
מהם השלבים ליצירת קמפיין ממומן בגוגל אדוורדס?
הירשמו או צרו חשבון בגוגל אדס.
היכנסו ל"קמפיינים".
ליחצו על כפתור הפלוס, וביחרו ב"קמפיין חדש".
ביחרו מטרה/ות אשר אתם מעוניינים להציב לקמפיין הפרסום בגוגל אדוורדס.
ביחרו את סוג הקמפיין.
המשיכו וביחרו את הגדרות הקמפיין שלכם.
ליחצו על שמור, המשיכו לפי ההוראות, והנה יצרתם לעסק שלכם פרסום ממוקד בגוגל אדס!
איך מומלץ לנהל קמפיין פרסום ממוקד בגוגל?
ניהול הקמפיינים בגוגל דורש לא מעט זמן (כשעה בשבוע), וגם הבנה מקצועית בנוגע להתאמות שונות שכדאי לבצע במהלך הדרך כדי לסייע בהגברת הקידום.
לכן, ההמלצה היא לפנות למקדם אתרים אשר מתמחה בפרסום ממוקד בגוגל ובפרסום בגוגל אדוורדס, שיטפל במקומך בכל מה שהעסק שלך צריך, שכן הוא מומחה בניהול קמפיינים בגוגל. אתם תתעסקו בניהול העסק, וחברת הקידום תתעסק בקידום העסק. זו הדרך הטובה ביותר למעלה.
תוך כמה זמן אני אראה תוצאות מהקמפיין?
זכרו, הפרסום הממומן בגוגל הוא השקעה כספית בעסק שלכם. וכמו כל השקעה בחיים, גם זו עשויה לקחת מעט זמן. חשוב מאוד שתעקבו אחר הביצועים של מודעת הפרסום בגוגל אדוורדס, על ידי בדיקת התאימות בין דוח הביצועים שתקבלו מגוגל ובין המטרות המדידות שהגדרתם לפני תחילת הקמפיין הממומן. על חברת קידום האתרים שתשכרו לוודא שהפרסום מצליח, וליצור התאמות שונות בהגדרות הקמפיין בהתאם.
מה ההבדל בין גוגל אדס לבין google my business?
אלו הם שני כלים שונים מבית גוגל אשר מסייעים לעסקים ברחבי העולם לקדם את העסק שלכם דרך גוגל. פרסום בגוגל אדס הוא קידום ממומן, ואילו google my business (גוגל לעסק שלי) הוא כלי חינמי מטעם גוגל שמטרתו ליצור לעסק שלך כמו "תעודת זהות" בגוגל חיפוש ובגוגל מפות, כך שכל פעם כשגולש ימצא את העסק שלכם בגוגל, הוא יוכל לקבל עליכם את כל המידע ואת כל הפרטים הקטנים שהוא צריך. זהו למעשה כלי לניהול ההופעה שלכם בגוגל.