קידום אורגני לחנויות בוורדפרס: המדריך השלם לדירוג גבוה בשנת 2023
תוכן עניינים
תהליך קידום אתרים, או SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) חיוני לכל עסקי המסחר האלקטרוני. התהליך מסייע לחנות המקוונת שלכם להשיג תוצאות נראות גבוהות בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs). מוצרים המדורגים גבוה בגוגל מגיעים ליותר אנשים, אבל לא כל בעלי העסקים יודעים איך להתנהל נכון בתהליך, ולכן דרוש הסיוע של המומחים בתחום.
הצוות המקצועי של פרסונאס מדיה, סוכנות קידום אתרים עם ניסיון של למעלה מעשור בתחום, בקיא בתהליכי קידום אורגני לחנויות וורדפרס. אנחנו מבצעים את השלבים הנדרשים להשגת תוצאות של נראות מקוונת גבוהה בתוצאות החיפוש, עם שימוש בכלי האופטימיזציה של WordPress SEO לקידום חנויות, כולל מיומנות בהפעלת התוספים החדשים הנדרשים.
במדריך מקיף זה, נבחן לעומק את תהליכי האופטימיזציה הנדרשים להשגת התוצאות של דירוג גבוה בתוצאות החיפוש בגולל, ובין היתר, אלו הנושאים שנעסוק בהם:
- הצעדים הדרושים לביצוע תהליך נכון ומדויק של קידום אתרים לחנויות וורדפרס.
- מה הופך את קידום אורגני לחנויות וורדפרס לייחודי?
- תוספים פופולריים לקידום אתרים בוורדפרס
- ותשובות לשאלות הנפוצות שלכם.
הצעדים הדרושים לביצוע תהליך נכון ומדויק של קידום אורגני לחנויות וורדפרס
הנה הצעדים שחשוב לנקוט בהם על מנת להשיג תוצאות של נראות מקוונת גבוהה בתוצאות החיפוש בגוגל:
בדיקת הגדרות הנראות של וורדפרס לחנות המקוונת
לוורדפרס יש הגדרה שמאפשרת להסתיר את האתר מהסורקים של גוגל. היתרון הזה שימושי כשהאתר עניין בבנייה, או כשהוא נבנה מחדש ואינכם מעוניינים שהגולשים ייחשפו לתהליך העבודה.
בסיום בניית האתר, יש לבדוק היטב שהתכונה לא נשארת מופעלת, וכמובן שחשוב להקפיד לבטל אותה לאחר השלמת האתר, כדי לא לפגוע בתוצאות ה-SEO.
יצירת תיאורי מוצר ייחודיים
כדי להשיג את התוצאות המבוקשות של קידום מכירות באינטרנט, יש להתייחס לתיאורי מוצרים כחלקי תוכן קטנים, שכוללים מידע חיוני על מוצרים, בכתיבה מותאמת לקהל היעד שלכם. כך, למשל, אם אתם חנות שמוכרת שמלות, תיאורי השמלות צריכים לפנות אל קהל היעד שלכם, למשל נשים צעירת שאוהבות שמלות בסגנון קז'ואל.
מומלץ להשתמש בתיאורים צבעוניים רבים לתיאור השמלות, ולציין גם מתי לשמלות יש כיסים או פריטים ייחודיים שונים, כמו בדוגמא הזאת:
תיאור השמלה פונה לנשים שמחפשות שמלות ערב ייחודיות ומהנות, והתיאור כתוב באופן פשוט וברור. הסורקים של גוגל מתייחסים לתיאורי מוצרים כמו לכל תוכן אחר באתר. תיאורים אלה מיידעים את גוגל על מילות המפתח שלפיהן יש לדרג מוצרים בתוצאות החיפוש.
בתהליך קידום אורגני לחנויות וורדפרס, חשוב שהתיאורים שלכם יכילו את המידע התמציתי שהלקוחות מחפשים, באופן ברור, עם שימוש במילות המפתח, כדי להשיג את התוצאות המבוקשות של SEO.
והנה הנקודה שחשוב לזכור בשלב זה:
אתם מתחרים על מיקומים בתוצאות החיפוש עם המתחרים שלכם, כך שככל שהתיאורים יהיו ברורים יותר, ומותאמים יותר לקהל היעד שלכם, כך יותר אנשים יבחרו במוצרים שלכם על פני המתחרים.
אופטימיזציה לכותרות העמודים
בתהליך קידום מקצועי, כותרות הדפים מספרות לקונים ולסורקים של גוגל על התוכן שבו מתמקד העמוד בחנות המקוונת שלכם. לרוב החנויות המקוונות יש כמה סוגי עמודים, כמו דפי קטגוריות ודפי מוצרים. דפי קטגוריה עוזרים לקונים למצוא סוגי מוצרים. דפי מוצרים מיועדים, כמובן, למוצרים בודדים בקטגוריות אלו.
ניתן לבצע אופטימיזציה של דפי קטגוריות עבור מונחים רחבים ודפי מוצר עבור מונחים ספציפיים. לדוגמה, אם יש לכם חנות לאביזרי אופנה, אחת הקטגוריות הראשיות באתר שלכם יכול להיות "כפפות". דפי המוצרים האחרים באתר יהיו "קטגוריות משנה" של מוצרים בודדים כמו "כפפות לטיולים" או "כפפות חורף", כמו בדוגמא הזאת:
ברוב המקרים, כותרות דפים וכותרות SEO בתהליכי קידום אורגני לחנויות וורדפרס, הן זהות. היוצא מן הכלל הוא כאשר כותרת העמוד ארוכה מ-70 תווים. הכותרות צריכות לכלול את מילות המפתח אבל חשוב לזכור שהתוכן מיועד קודם כל לאנשים, מה שאומר שמילות המפתח צריכות להיכנס בטבעיות לכותרות.
יצירת פירורי לחם
פירורי לחם נמצאים בראש הדפים ועוזרים למבקרים לחזור לדפים קודמים. הם מראים למבקרים היכן הם נמצאים ואיפה הם היו, כמו בדוגמא הזאת:
פירורי לחם מועילים למבקרים ומאפשרים לסורקים של גוגל לקבוע את מבנה האתר, לצד השפעה נוספת על האופן שבו האתר מופיע בתוצאות החיפוש. ניתן ליצור פירורי לכם עם מוצרי SEO מתקדמים ותוספים חדשניים.
קידום אורגני לחנויות וורדפרס צריך לאפשר ניווט פשוט באתר
קידום אתרי וורדפרס בגוגל צריך לאפשר ניווט נקי ופשוט באתר כדי להשפיע על שיעורי היציאה מדף הכניסה ועל זמן השהייה באתר. ככל שהמבקרים נמצאים יותר זמן באתר, כך האתר מקבל דירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש. הניווט הראשי באתר צריך להיות קל למעקב, מכיוון שבעוד שהסורקים של גוגל סורקים כל עמוד, המבקרים לא משקיעים את הזמן הזה.
גוגל משתמשת בעכבישי חיפוש כדי לסקור ולהוסיף תוצאות חיפוש לאינדקס. לכן, אם דף לא מקושר למקום כלשהו, הסורקים אינם מסוגלים למצוא אותו. גוגל גם רואה קישורים בדף הבית כחיוניים יותר מאחרים.
אבל מה אם יש לכם המון דפים חשובים ואינכם מעוניינים לאלץ משתמשים לחפור כדי למצוא את מה שהם רוצים? פתרון מושלם של קידום אורגני לחנויות וורדפרס לבעיה זו הוא הוספת קישורים לכותרות תחתונות.
כתובות קישורים קבועות, קצרות ותיאוריות
קישורי וורדפרס קבועים צריכים להנגיש כתובות אתרים למבקרים ולסורקים של גוגל. על מנת להשיג מטרה זו, ניתן להגדיר בוורדפרס קישורים קבועים כדי לבחור מבנה כתובת אתר.
מחקר מילות מפתח
חשוב לדעת אילו מילים, ביטויים, נושאים ומונחים קשורים לנושא של החנות המקוונת, כדי להשיג דירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל. המחקר המקיף חשוב מכיוון שאנשים שמחפשים את הנושאים האלה הם הקהל הפוטנציאלי הרצוי שלכם.
יש מגוון כלי מחקר מעולים של קהלים ומילות מפתח של צד שלישי, והצוות המקצועי של פרסונאס, חברת מדיה, משתמש בכלים העדכניים ביותר כדי לייצר את רשימת מילות המפתח המותאמת אישית לקהל שלכם.
לכלים אלו יש את החוזקות הייחודיות שמסייעות בחקירת נושאים שמתיישרים עם התוכן, המוצרים והקטגוריות, ומגיעים עמוק לתוך היעדים הנכונים עבור תוכנית ה-SEO שלכם. אנחנו נבנה את רשימת מילות התוכן כמערך מיפוי ליצירת התכנים שיופיעו באתר, ונשתמש בהן בהקשרים הנכונים, לצד הקפדה על שיטות האופטימיזציה המומלצות.
שימוש נכון בתגיות
תגיות הן כמו מילות מפתח שבהן ניתן להשתמש על מנת לתאר את התוכן שמוצג בכל עמוד. כך, לדוגמא, אם אתם בונים חנות מקוונת לממכר ממאפים, אחד הדפים יכול לכלול תגיות "עוגות" או "עוגיות". ניתן להציג את התגיות הקיימות, או להוסיף תגיות חדשות בהתאם לצורך.
יישום הגדרות SEO בסיסיות של WordPress
לפני לבצע היטב אופטימיזציה של קידום אורגני לחנות המקוונת שלכם, יש להתאים את הגדרות SEO הבסיסיות של WordPress, כלומר, להתקין תוסף SEO – למשל Yoast SEO – למלא את הפרטים הבסיסיים בתוסף ולהגדיר שיטות עבודה מומלצות בסיסיות לקידום אתרים כגון מפת אתר XML.
כתיבת תיאורי מטא
תיאורי מטא יכולים לסייע באופן משמעותי בשיפור שיעורי הקליקים (CTR). הם מופיעים תחת כותרת ערך של תוצאות חיפוש ומתארים את התוכן, וזוהי שיטה נוספת לגרום למחפשים ללחוץ על הקישור לחנות המקוונת שלכם.
במקרים רבים, הטקסט הראשון שנמצא בעמוד יופיע בתיאורי המטא, אם לא תשנו אותם לתיאורים מנוסחים היטב שמושכים את הגולשים.
הצוות המקצועי של חברת קידום אורגני יודע ליצור תיאורי המטא שכוללים הנעה לפעולה ומידע שימושי, עם מיקוד כל המידע החשוב ל-150 תווים (עם רווחים). ניתן להוסיף ערכים כמו שנה נוכחית, חודש, יום, שדות מותאמים אישית או כל פריט מידע חשוב אחר.
הוספת טקסט חלופי לתמונות
טקסט חלופי חיוני לקידום אתרים וחיוני אף יותר עבור הקוראים. הוא מסייע לגולשים להבין היטב מה הם רואים בתמונות. טקסט חלופי מופיע גם אם תמונות לא נטענות או אם משתמש חוסם את ההופעה של תמונות, והסורקים של גוגל רואים את התיאורים האלו בכל מצב.
כדי שתהליך קידום אתר באינטרנט יצליח, הטקסט החלופי צריך להיות ברור ותמציתי, ולהציג תיאורים מדויקים של תמונות. כדאי גם שהטקסטים שמופיעים מתחת לתמונות יכילו מילות מפתח, אבל מכיוון שכל החלקים של התמונות צריכים להיות ממוקדי קהל, התוכן האיכותי של התמונה גובר על מילות המפתח.
טקסט חלופי צריך להיות ספציפי ככל האפשר. לדוגמה, תמונת חתול לא צריכה לומר רק "חתול", אלא לתאר את גזע החתול, צבע הפרווה, ההתנהגות שלו, וכל תיאור חיוני אחר.
הימנעות מתכנים כפולים
תוכן כפול הוא מסובך. אם שני דפים דומים מאוד, הם עושים קניבליזציה של תוכן והדירוג של שני העמודים נפגע. העובדה הזו נכונה לעמודים באותו אתר, לכל האתרים שבבעלותכם, ולאתרים מתחרים.
נניח שאתם מפעילים חנות מקוונת למכירת מוצרים לחיות מחמד. סביר להניח שתיצרו עמודים שמסבירים למה חתולים וכלבים צריכים מוצרים שונים, ויתכן מצב שבו אם יש לכם כמה מוצרים דומים, הם יכילו את אותם תכנים, כלומר, יכילו תכנים כפולים, ובכך הדירוג שלהם ייפגע.
איחוד תכנים כפולים
הצוות המקצועי של פרסונאס מדיה מתמחה בתהליך קידום אורגני לחנויות וורדפרס באופן שמונע כפילויות של עמודים בתוך האתר וכמובן שאנחנו נמנעים משימוש בתכנים שמופיעים אצל המתחרים שלכם.
הדרך הקלה ביותר לוודא שתוכן ישיג דירוגים גבוהים היא כתיבת ופרסום תכנים מקוריים, אבל מה לגבי תוכן קיים? במקרה זה, אנחנו מוצאים את התכנים המשוכפלים, באמצעות שימוש במוצר SEO כמו SEMrush ואז מאחדים את התכנים הכפולים לתוכן אחד.
מה הופך את קידום אורגני לחנויות וורדפרס לייחודי?
קידום אתר איקומרס הוא תהליך ייחודי מכיוון שכל השלבים מתבצעים עם שימוש בכלים של וורדפרס, ולכל שלב בתהליך האופטימיזציה של חנות מקוונת בוורדפרס, יש כלי מתאים לביצוע יעיל של התהליך.
זהו תהליך SEO ידידותי להפעלה על ידי בעלי עסקים שמפעילים אתרי מסחר מקוונים, צוותים של קידום אתרים ואפשרויות לשימוש בכלים של וורדפרס בתהליכי חשיבה מחוץ לקופסה או עם תצורה קלה. הכלים הייחודיים כוללים:
אנליטיקה: ניתן לנתח באופן נרחב את ביצועי האתר ולהתחבר בקלות ל-Google Analytics כדי לבחון את התוצאות של פרסום אורגני, עם אפשרות למזג נתוני מבקרים של צד ראשון ושל צד שלישי.
יצירת תוכן: אפשרות קלה לשילוב פונקציונליות המסחר האלקטרוני עם ניהול התוכן של וורדפרס.
ארגון האתר: ניתן לארגן ולנהל בקלות באמצעות קטגוריות מוצרים, תגים ותכונות.
תוספים פופולריים לקידום אתרים בוורדפרס
ניתן להגביר את התוצאות של קידום אורגני לחנויות וורדפרס עם התוספים המתאימים. בפרק זה של המדריך, מוצג תקציר של התוספים הנוגעים לפריטים בודדים שיש לבצע להם אופטימיזציה. תוספי וורדפרס המומלצים של הצוות שלנו לשימוש בקידום חנויות מקוונות (ובמקרים רבים בכלל עבור וורדפרס) כוללים:
Yoast: תוסף SEO שיוצר מפת אתר ניתנת לעריכה וקובצי robots.txt. תוסף זה מסייע בשינוי מטא נתונים של מוצרים מדפי מוצרים, יעיל לתוספת סכימה בסיסית, טיפול בקנוניזציה, פירורי לחם, לצד יתרונות רבים חשובים אחרים.
Imagify: לאופטימיזציה של תמונה בהיבט של זמן טעינת עמוד ואופטימיזציה של מהירות האתר.
WP Rocket: תוסף שמיועד לאחסון במטמון לשיפור ביצועי האתר.
הפנייה מחדש: ליצירת כל הפניות 301 שיש בהן צורך כחלק מאסטרטגיית SEO.
GTM4WP: תוסף שמיועד ליישום מעקב אחר מסחר אלקטרוני משופר עבור Google Analytics.
מה שייחודי בתוספים האלה הוא שעם הניסיון העשיר של הצוות המקצועי שלנו, ניתן להגדיר אותם כך שהם ישיגו את התוצאות המבוקשות מתהליך קידום החנות המקוונת שלכם. כמו כל תוסף, תשתית הוורדפרס משפיעה על רמת הגישה לאתר, ועל כל ההיבטים המותאמים אישית הנדרשים ליישום בהתאם לאופן שבו הם מתקשרים עם תוספים אחרים.
דירוג מתמטי (Rank Math)
זהו תוסף SEO חדש של WordPress מ-MyThemeShop שגדל במהירות בפופולריות שלו, מכיוון שהוא זמין בחינם וכולל רשימה עשירה של תכונות. עם שימוש בתוסף זה, ניתן להגדיר כותרות ותיאורי SEO עבור מוצרים בודדים ודפי ארכיון, ולקבל גם גישה לתכונות אחרות כגון:
- נתונים מובנים אוטומטיים עבור מוצרים בחנות המקוונת.
- פירורי לחם הניתנים להתאמה אישית.
- אפשרות להסיר את שבלול הכתובות של הקטגוריה מקישורים קבועים כדי ליצור כתובות אתרים נקיות יותר של קטגוריות מוצרים/תגיות.
מבחינת התכונות המתקבלות, Rank Math הוא כנראה התוסף הטוב ביותר להשגת התוצאות של קידום אתרי חנויות. הוא מותאם גם לאלמנטור, וזהו יתרון נהדר לשימוש באלמנטור לעיצוב החנות המקוונת.
בחירת תוסף SEO
תוספי וורדפרס משפרים את הפונקציונליות של האתר באמצעות הוספת תכונות שאינן מגיעות כסטנדרט עם התוכנה. ישנם עשרות אלפי תוספים זמינים, שרבים מהם יכולים לעזור לשפר את ה-SEO.
הצוות המקצועי של פרסונאס מדיה יישם בתהליך קידום אורגני לחנויות וורדפרס את התוספים המתאימים לצרכי תפקוד יעיל של החנות המקוונת שלכם, לצד יישום תגיות וקטגוריות, ביצוע אופטימיזציה של הכותרות והתוכן באמצעות ביטויי מפתח ומילות מפתח, שליטה בפירורי הלחם של האתר, וניצול התמיכה של Google Analytics.
בשורה התחתונה, קידום אורגני לחנויות וורדפרס הוא משימה מתמשכת
המדריך השלם שלנו לאופטימיזציה של חנויות מקוונות, יסייע לכם להגיע לדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל, אבל חשוב להבין שתהליכי קידום שירות לקוחות בחנות המקוונת שלכם, והשגת תוצאות של נראות גבוהה בתוצאות החיפוש בגוגל, אינם פרויקטים חד פעמיים.
צוות המומחים שלנו זמין לייעץ, לסייע וללוות אתכם בתהליך, כך שהחנות המקוונת שלכם תגיע לכמה שיותר צרכנים, עם תוצאות נראות גבוהות מעל המתחרים, ואתר שמותאם היטב לצרכים של הגולשים ולדרישות של גוגל לקידום אתרים. זה הזמן להוביל את החנות המקוונת שלכם לפריצה העסקית שתכננתם כשהקמתם אותה. ואנחנו כאן כדי לגרום לזה לקרות!
המומחים של פרסונאס מדיה עונים על השאלות הנפוצות שלכם:
האם תהליך קידום אתרים לחנויות וורדפרס מתבצע בקלות?
"קלות" הוא מונח יחסי. אבל הצוות המקצועי שלנו בקיא בהטמעת התוספים שזמינים בוורדפרס לקידום אתרים, כולל התוספים החדשים שמתעדכנים.
תהליך האופטימיזציה לאתרי מסחר דורש עבודה מקיפה, ויש צורך במוצרי SEO חדשניים על מנת להשיג את התוצאות, לכן כדאי שיהיה לצידכם צוות בקיא ומיומן בתהליכים הנדרשים, עם ידע עדכני בחידושים בתחום ובהנחיות גוגל לקידום אתרים.
למה חשוב להקפיד על השלבים הנכונים בקידום חנויות מקוונות?
מכיוון שתהליכי קידום לחנויות מקוונות צריכים להיות ממוקדים במכירות, וכדי להשיג את המטרה הזו, יש להתנהל נכון, עם הפלטפורמה שהכי מתאימה לחנות המקוונת שלכם. בחלק מהמקרים, יתכן שיתאים גם להפעיל תהליך קידום ממומן ביוטיוב, כדי להמחיש באמצעות סרטונים את האופן בו המוצרים שלכם יכולים לשמש את הגולשים.
המומחים בתחום יודעים איך למנף את השלבים של קידום החנות המקוונת שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל, עם ההגדרות הנכונות, וטיפול מקצועי באופטימיזציה של וורדפרס בכללותה, לצד הגדרת אסטרטגיית SEO מקיפה בהתאמה אישית.
מהן שיטות העבודה המומלצות לקידום אתרי מסחר?
רוב שיטות העבודה המומלצות של ניהול מסחר מקוון ו-WordPress תואמות לשיטות מומלצות לקידום אתרים במסחר אלקטרוני.
התהליך כולל את ניהול ההיבטים הטכניים של SEO למסחר אלקטרוני, באתר ומחוץ לאתר, עם אסטרטגיה כוללת מותאמת אישית, שמתבצעת ברמה טקטית.
איך בוחרים את התוסף הטוב ביותר לקידום אתרי חנויות בוורדפרס?
קיימים שני תוספים לקידום אתרים שנבדלים מהתוספים האחרים: All In One SEO Pack ו- WordPress SEO של Yoast. התוסף הראשון החשב למעט יותר פופולרי, בעוד שהאחרון מדורג מעט טוב יותר.
אבל חשוב לזכור שבחלק מהמקרים יתכן שיהיה צורך גם בהתקנת תוספי פלאגין נוספים למשימות המשיקות ל-SEO, כגון תוסף שמאפשר יישום קוד המעקב האנליטי ברחבי האתר.
אולי יעניין אתכם גם: