קידום אתרים בגוגל הוא מן עמודי התווך החשובים ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי. מדובר בתהליך עבודה מאתגר אשר מורכב ממכלול נרחב של פעולות שמטרתן היא לקחת אתרי אינטרנט ולקדם אותם בהצלחה אל ראש טבלת תוצאות החיפוש של גוגל. מי שעוסקים בתחום הזה הם מקדמי ומקדמות האתרים. יש המציעים את שירותיהם כפרילנסרים, ויש המספקים אותו בתור חברה לקידום אתרים. כך או כך, השורה התחתונה שבאמת צריכה לעניין אתכם, היא התוצאות בשטח אשר כל אחד מהם יצליח (או לא יצליח) לייצר.
כיצד מתבצע תהליך של קידום אתרים?
נפתח ונאמר כי קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תחום אשר מתחלק ל- 2 שיטות קידום:
- קידום אתרים אורגני (Search Engine Optimization או בקיצור "SEO")
- קידום אתרים ממומן ( Pay Per Click או בקיצור "PPC")
קידום אתרים אורגני – Search Engine Optimization
בראשונה מבין השתיים, שיטת הקידום האתרים האורגני, נעשה שימוש נפוץ יותר. העומד מאחוריה זו פעילות קידום נרחבת אשר גורמת להשפעה ישירה על מנוע החיפוש של גוגל:
היא גורמת לדפי אינטרנט ספציפיים להופיע ראשונים יותר בעמודי תוצאות החיפוש.
עבור בעלי עסקים, מדובר דה פקטו ב- "מכרה זהב". ככל שהאתר שלהם מופיע ראשון יותר, החשיפה העסקית שלהם היא גדולה יותר. וככל שהחשיפה העסקית היא גדולה יותר, פוטנציאל ההצלחה שלהם בלגייס לקוחות חדשים- עולה.
כאשר מדובר בתהליך של קידום אתרים אורגני, אלו הם השלבים המרכזיים אשר לפיהם יש לפעול:
- ביצוע מחקר מילות מפתח– מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשון, התשתית, והקו המנחה של תהליך הקידום האורגני כולו (הוא חשוב לא פחות אגב, גם בשיטת הקידום הממומן). המטרה של מחקר מילות המפתח היא למצוא מילים וביטויים רלוונטיים אשר באמצעותם יתבצע תהליך הקידום.
- אופטימיזציה של אתר האינטרנט– לאחר שביצענו את מחקר המילים הראשוני, השלב הבא היא לבצע פעולות באתר האינטרנט (וגם אל מחוצה לו) בכדי שהוא יצליח להיות מקודם בהצלחה בגוגל. אך לפני כן, חשוב להדגיש נקודה משמעותית נוספת: האתר שאותו אנו מעוניינים לקדם חייב להיבנות בצורה אופטימאלית כך שהוא יתאים בכלל לתהליך של קידום אתרים בגוגל (בהקשר זה אגב, אנו מזמינים אתכם להיכנס ולקרוא את המאמר שלנו אשר עוסק בנושא של בנייה וקידום אתרים).
ובחזרה לעניינינו, הנה כמה פעולות אופטימיזציה מהותיות אשר חובה לבצען בתהליך הקידום האורגני:
- בניית פרופילי קישורים איכותיים (פנימיים וחיצוניים)
- יצירת/טיפול/בדיקת הפניות באתר (Redirecting 301) וטיפול בהודעות שגיאה (Error 404)
- הפיכת כתובות אתר ל"ידידותיות" (URL FRIENDLY)
- כתיבת תוכן ייחודי תוך הקפדה על שימוש במילות וביטויי מפתח רלוונטיים
- בניית מפת אתר (קובץ XML שמטרתו היא לאפשר ל"זחלנים" של גוגל לסרוק את האתר בצורה חלקה ומהירה יותר)
- ועוד…
- תהליכי בקרה ושיפור– קידום אתרים אורגני הוא תהליך מורכב אך מתמשך. גם לאחר שסיימנו עם מחקר מילות המפתח וביצענו את כלל פעולות האופטימיזציה הנדרשות, עלינו להמשיך ולבקר את תהליך הקידום שלנו בעיקר במטרה לשפרו. את זאת ניתן לעשות כמובן ע"י בחינת נתונים שונים ב- Google Analytics (כלי העזר המרכזי של גוגל אשר מספק לנו מידע סופר חשוב הנוגע לתהליך הקידום שלנו).
באמצעות ה- Google Analytics אנו יכולים להפיק תובנות כגון:
- מהיכן הגיעו אלינו גולשים (מחשב, טאבלט, סמארטפון)
- כמה זמן הגולשים שהו באתר שלנו
- אילו תכנים עניינו את הגולשים שלנו במיוחד
- כמה גולשים ביקרו באתר שלנו ברגע נתון
- ועוד…
בהתייחס לשיטה השנייה, שיטת הקידום הממומן, גם היא מתמקדת בקידום בגוגל אך באופן שמהותו היא שונה. בעוד הקידום האורגני עוסק בקידום ע"י ביצוע פעולות אופטימיזציה, הקידום הממומן עוסק בקידום המבוסס על תשלום עבור מודעות ממומנות. הרעיון הוא ליצור מודעה ממומנת במערכת ה- Google Ads (מערכת הפרסום של גוגל) ולהעלות אותה כקמפיין שיווקי שמטרתו הוא להוביל להמרות מרובות.
בדיוק מסיבה זו אגב, השימוש בשיטת הקידום הממומן מתאים בעיקר לקידום דפי נחיתה. עוד חשוב להוסיף, כי בניגוד לשיטת הקידום האורגני אשר עשויה לקחת זמן רב, הקידום הממומן מתבצע באופן מיידי: יוצרים מודעה ממומנת ומעלים אותה לאוויר בתוך דקות.

קידום אתרים בגוגל – מגמות מרכזיות ועכשוויות
למנוע החיפוש של חברת גוגל יש אלגוריתם חכם מאין כמוהו. ומה שהופך אותו למתקדם ומשוכלל כל כך, הוא צוות נרחב של מתכנתים גאונים אשר ממשיכים לעדכן אותו לעיתים תכופות.
ככל שזה נוגע לקידום אתרים, כמה מעדכוניה האחרונים של גוגל מתמקדים בין היתר בנושאים הבאים:
- גלישה באמצעות מכשירים ניידים: גוגל צפויה לשים דגש משמעותי יותר על כל מה שקשור לגלישה דרך ניידים. משמעות הדבר היא, שבמידה והאתר שלכם אינו מותאם לגלישה במכשירים ניידים, מיקומו בגוגל יהיה צפוי להיפגע קשות. בהקשר זה, חשוב לציין את עדכון ה- AMP (Accelerated mobile pages) שמטרתו היא לגרום לאתרים המוצגים במובייל להיטען מהר יותר. העדכונים האחרונים בעולם הקידום במובייל מתאגדים תחת הכותרת "מובייל פירסט" (Mobile First). הם הגיעו לאחר העדכון "Mobile Friendly" אשר אותו גוגל הוציאה באפריל 2015.
- מלחמה כנגד פעילות ה- "Black Hat": "Black Hat", אם תרצו, הוא "הצד האפל" של קידום האתרים בגוגל שבו מקדמי אתרים משתמשים בשיטות מניפולטיביות בכדי להשפיע על מנוע החיפוש. העדכון החדש נקרא "Fred" ממרץ 2017 בא להילחם בדיוק בתופעה הזו. נכון להיום, גוגל "מענישה" בחומרה אתרי אינטרנט אשר מתבצעת בהם פעילות "Black Hat" (כלומר, מיקומם במנוע החיפוש עלול להידרדר בצורה משמעותית והם אף עשויים להימחק ממנו לגמרי). מה שבטוח, אם תעבדו מול חברה לקידום אתרים אשר פועלת במקצועיות (ובעיקר באמינות), הפגיעה הזו תוכל להיחסך.
- תוכן איכותי ורלוונטי לגולש: מטרתו של מנוע החיפוש של גוגל היא להציג תוצאות רלוונטיות עבור הגולש. בדיוק מסיבה זו, היא הוציאה שורת עדכונים נרחבת באלגוריתם המתוחכם שלה. בין היתר, היא שחררה את עדכון "Panda" בפברואר 2011 ואת עדכון ה- "Penguin" באפריל 2012. באמצעות 2 העדכונים הנ"ל, גוגל אמרה למעשה "או שתייצרו תוכן איכותי ורלוונטי עבור הגולשים שלכם, או שהדירוג של האתר שלכם ייפגע".
בפועל, כל אתר שיש לו תוכן "רזה" מדי, משוכפל, בלתי רלוונטי (או מקשר לתכנים שאינם רלוונטיים), מסתכן היום בפגיעה קשה בדירוג מיקומו בגוגל.
קידום אתרים ברשת? רק מול חברה לקידום אתרים שבאמת "מבינה עניין"!
העסק הוא כמו "הבייבי" שלכם. ולבייבי שלכם מגיע הטוב ביותר. אל תתפשרו על מקדמי אתרים בינוניים או על חברות קידום אשר תצענה לכם הרים וגבעות. במקום זאת, חשוב שתוודאו כי החברה שאתם עובדים מולה מגיעה עם "קבלות" של תוצאות מוכחות בשטח.
אנחנו בחברת "פרסונאס מדיה", כחברה המספקת פתרונות שיווק ומדיה מגוונים, יכולים לספק לכם שירות איכותי ומדויק גם בתחום קידום האתרים בגוגל. לראיה, אנו מזמינים אתכם לקרוא בעמוד הבית שלנו את תגובותיהם המפרגנות של לקוחותינו המרוצים.
רוצים גם אתם ליהנות מקידום איכותי בגוגל?
צרו איתנו קשר ואנחנו כבר נדאג לקחת את העניינים משם… 🙂
שלכם,
צוות מומחי הדיגיטל של "פרסונאס מדיה"